Főoldal Blog Oldal: 183

Megjelentek az új, X-szériához tartozó BMW M Performance alkatrészek

A megjelenés egyediségét és a teljesítmény intenzitását fokozó opciók a BMW X5 M, a BMW X6, a BMW X6 M és a BMW X7 modellek portfólióját színesítik tovább.

Magabiztos kiállásával, rendhagyó teljesítményével és meghatározó stílusával a BMW X6 harmadik nemzedéke (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 172 – 243 gramm / km)* idén novemberben új mércét állít a Sports Activity Coupé (SAC) szegmensben. Néhány hónappal később, 2020 tavaszán a BMW X5 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,8 – 13,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 291 – 296 gramm / km)* és a BMW X6 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,5 – 12,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 284 – 289 gramm / km)* nagyteljesítményű párosának új generációja is megérkezik az utakra, motorháztetejük alatt egy 441 kW / 600 lóerő (a Competition kivitelek esetében 460 kW / 625 lóerő) maximális teljesítményre képes, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotorral. Az egyedi megjelenés és a lélegzetelállító menetteljesítmény fokozásáról mindhárom újdonság esetében vadonatúj BMW M Performance alkatrészek gondoskodnak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételeket a BMW X7 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,5 – 11,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 171 – 252 gramm / km)* is megkapja.

A kiváló minőségű, prémium kategóriás alkatrészeket kivétel nélkül a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH tervezőmérnökei fejlesztették ki, a világ legkeményebb versenypályáin felhalmozott szaktudás kiaknázásával. A termékek – amelyekkel a bajor prémiumgyártó ügyfelei nem csupán sportosabbá tehetik négykerekűjük megjelenését, de széles körben személyre is szabhatják azt – minden tekintetben illeszkednek a BMW X5 M, a BMW X6, a BMW X6 M és a BMW X7 típus-specifikációihoz, így nem csupán a négy luxusterepjáró kiállását, de a könnyűszerkezetes járműépítés súlycsökkentő intézkedéseit és a modellek aerodinamikai adottságait is tovább javítják.

Karosszéria: szénszálból készült alkatrészek az egyedi megjelenés és a még jobb aerodinamikai tulajdonságok érdekében

A BMW X5 M, a BMW X6 és a BMW X6 M sportos karakterét számos szénszálból készült BMW M Performance alkatrésszel fokozhatják tovább a bajor prémiumgyártó ügyfelei. A kézzel készült termékek többrétegű mélységét fényesen lakkozott felület emeli ki, amely úgy óvja az alkatrészt, hogy közben láthatóan hagyja a szénszál egyedi méhsejt mintázatát. A szénszálból készült BMW M Performance hűtőrács, küszöbléc és diffúzor (amely a BMW M Performance alkatrészek piaci premierjét követő hónapokban válik elérhetővé) hármasa vérbeli versenyautó-karaktert kölcsönöz a modelleknek. A BMW M Performance sport kipufogórendszer magasfényű feketére fényezett végződéseit körbeölelő diffúzor által szabályozott légörvényt a BMW X5 M esetében magasfényű feketére fényezett BMW M Performance tetőszárny és légterelő lapok optimalizálják. Utóbbi alkatrészek ráadásul a négykerekű iránystabilitására és egyenesfutási képességére is jótékony hatással vannak.

A fekete karosszériamatricákat tartogató BMW M Performance Frozen Black Wrapping csomag az új BMW X6 sportos kisugárzását fokozza. A matt fekete és szürke színben megálmodott, „M Performance” feliratú dekormatrica a felsőkategóriás terepkupé oldalán húzódik végig, hatékonyan hangsúlyozva ki a karosszéria lendületes vonalvezetését. Az új BMW X6 frontrészének magasfényű feketére fényezett betétjei és a BMW X7 hátulját díszítő, magasfényű feketével kiírt típusjelzés ugyancsak a két modell sportosságát nyomatékosítja. A BMW X modellcsalád legnagyobb tagjának exkluzivitását szénszálból készült BMW M Performance külső visszapillantó-házak fokozzák tovább.

Sport fékrendszer és sport keréktárcsák a még következetesebb irányíthatóság érdekében

A bajor prémiummárka a BMW X5 M és a BMW X6 M duójához az alapfelszereltség részeként kínálja a BMW M Performance sport fékrendszert, amely az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW X6 számára is elérhetővé válik. Nagyobb méretű, belső szellőzésű, lyuggatott és könnyűszerkezetes féktárcsáival a sport fékrendszer gyorsabb fékreakciót és még a legextrémebb vezetési szituációkban is kiegyensúlyozottabb fékerő-adagolhatóságot garantál, miközben messzemenőkig strapabíróbb, mint a hagyományos technológiák. A vörösre fényezett féknyergek leginkább nyitott küllődizájnú keréktárcsák esetében érvényesülnek, utóbbiak pedig a BMW X5 M, a BMW X6, a BMW X6 M és a BMW X7 számára egyaránt elérhetőek – téli garnitúra esetén maximum 21”, nyári garnitúra esetén pedig maximum 22” méretben.

A csillagküllő-dizájnú, 749 M kódjelű, 22” méretű BMW M Performance könnyűfém keréktárcsa a BMW X6 alá felcsiszolt Jet Black árnyalatban és matt fekete színben is megrendelhető, rendhagyó küllődizájnnal és sportos teljesítménnyel fűszerezve meg a felnik könnyűszerkezetes kialakítását. A speciális gyártási folyamatnak köszönhetően ezek a keréktárcsák hozzávetőlegesen egy kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint hagyományos, öntvényből készült társaik, az alacsonyabb saját tömeg pedig a BMW X6 kormányozhatóságára és menetdinamikai adottságára is jótékony hatást gyakorol. A BMW X7 alá megrendelhető súlyoptimalizált, 22” méretű, Y-küllődizájnú, 785 M kódjelű BMW M Performance kovácsolt keréktárcsák egyszerre matt és csiszolt Jet Black árnyalatban ragyognak, kéttónusú fényezésük pedig még inkább előtérbe helyezi a legnagyobb tekintélyű BMW X modell luxus karakterét. A BMW X5 M, a BMW X5 M Competition, a BMW X6 M és a BMW X6 M Competition opcionális extrafelszereltségei közé felkerülő, 809 M kódjelű, duplaküllő-dizájnú BMW M Performance könnyűfém keréktárcsákon elöl 295/35 ZR21 107Y XL, míg hátul 315/30 ZR22 107Y XL méretű gumiabroncsok feszülnek, a matt Jet Black árnyalatú felniket pedig a hamisítatlan motorsport-hangulat érdekében a BMW M divízió trikolor színei díszítik.

Csúcsteljesítmény a luxus színvonalú utastérben is

A BMW X5 M, a BMW X6 M és a két Competition modell eredendően sportos karakterét a BMW M Performance alkatrészek az utastérben is képesek tovább fokozni. A BMW M Performance sportkormány még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is tökéletes fogást garantál: a tervezők mindkét oldalt extrém magas, Alcantara-borítású markolatrészt és nagyméretű hüvelykujj-kiképzést alkottak, amely még a legnagyobb sebesség esetén is javítja a fogás stabilitását és segíti a precíz kormányzást. Az alapesetben vörös 12-órás jelzéssel és kézzel varrt, ezüstszürke keresztöltésekkel ellátott BMW M Performance sportkormányt a bajor prémiumgyártó ügyfelei teljes Alcantara-borítással és „M Performance” feliratú, szénszálból készült kormánybetéttel is megrendelhetik. És mint ilyen, a kormány mögé szénszálból készült BMW M Performance váltófülek is választhatók, az alapesetben krómozott felületű elemek helyett. A lábtérben „M Performance” feliratú BMW M Performance szőnyegek fokozhatják a sportosságot, a BMW M divízió trikolor árnyalatával és kontraszt-árnyalatú, bőrhatású szegélyezéssel. A BMW X6 és a BMW X7 számára ráadásul a BMW X5 M és a BMW X6 M alapfelszereltségébe tartozó, motorsport-ihlette pedálsor is megrendelhető az opcionális extrafelszereltség részeként, rozsdamentes acélból készült lábtámasszal, illetve fék- és gázpedállal.

Intenzív BMW M Performance élmény már álló helyzetben is

A BMW M Performance alkatrészekkel felszerelt BMW X modellek már álló helyzetben is a zárt versenypályák vérpezsdítő hangulatát sugallják. Az első ajtókba épített LED-technológiás BMW M Performance kivetítők például az ajtók kinyitásakor a BMW M divízió logóját és BMW M Performance motívumokat vetítenek az autó melletti aszfaltrészre. A prémium minőségű Alcantara-borítással és szénszálból készült betéttel ellátott BMW M Performance kulcstartó eközben valósággal életre kelti a BMW M Performance életérzést. A kulcstartóba egy BMW M Light Blue árnyalatú, hatszögletű csavar rögzíti a sportterepjárók kulcsát, amelyet a csúcsminőségű burkolat így mindenféle karcolástól és sérüléstől óv. A prémium minőségű, rendkívül ellenálló műanyagból készült BMW M Performance kerékzsákokat ugyancsak praktikus kiegészítőként ajánlja ügyfeleinek a gyártó, a 22” méretig elérhető kerékzsákok ugyanis a felnik szállításában is tárolásában is segítséget nyújtanak: megóvják a keréktárcsákat a különféle szennyeződésektől, megerősített fogantyúik pedig jelentősen megkönnyítik a kerekek kézbe vételét. A zsákjelöléseknek köszönhetően mindegyik kerék könnyedén beazonosítható marad, a látványos BMW M Performance dizájn pedig a motorsport élvonalának hangulatát csempészi a garázsba.

Biztonsági öv-párnák a 2005 Smart Fortwo 450-hez

Ez valamiféle típusbetegség, vagy típushiba. Vág a biztonsági öv, menet közben ez roppant frusztráló a Smart 450-nél? Van megoldás.

Alapvetően a 450-es Smartoknál nincs lehetőség a biztonsági övek magasságállítására. Ráadásul az ülések sincsenek egy szintben, így a vezetőülésben helyet foglalókmég inkább szembesülnek a problémával. Persze ez teljes mértékben alkatfüggő, viszont ettől függetlenül van, akinek a nyakánál vág az öv, de van, akinek a vállánál.

Egyszerű megoldásként érdemes beszerezni a dupla szetben árult övpárnákat, melyeket a szíjak felületére kell felhelyezni.

Rém egyszerű a feladat: a párnák tépőzárral vannak ellátva, így különösebb szerelést sem igényel a felrakásuk. Mivel a Smart Fortwo 450-nél is hajlamos az öv összetekeredésre, először nem árt ellenőrizni, hogy az övtartóban nem tekeredett-e ki a szíj.

Ha igen, a legegyszerűbb az ülések ülőlap oldalához rögzített rész csavarját meglazítani, kitekerni, és az övet visszaállítani eredeti pozíciójába, átvezetve az övtartón.

Miután megvagyunk, máris átbújtathatjuk az övet a párnákon, majd visszahajthatjuk a tépőzárakat. Érdemes nem túl szorosra hajtani, hiszen úgy jóval szimplább akár menet közben is állítani a megfelelő párna magasságot.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle HungaryZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországSmartMania

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

7.4 százalékos növekedés a Volvo Cars-nál 2019 első 9 hónapjában

A Volvo modellek étékesítése az év első 9 hónapjában konzekvensen nőtt és elérte az 507 704 darab, ezzel 7.4 százalékkal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakát.

Mind a három régió, a kínai, az amerikai és az európai is nagyobb számú eladásról számolt be, és a márka iránti kereslet meghaladja az iparági átlagot, így a piaci részesedése mind a három régióban erősödött.
Szeptemberben 64 536 Volvo modellt értékesítettek, ez 6,5%-kal magasabb a tavaly szeptemberi statisztikánál.

A dinamikus növekedés a sok nemzetközi díjat nyert XC modellcsalád iránti folyamatosan nagy keresletnek köszönhető. E modellek között is az XC60 modell a listavezető, őt az XC40-es majd az XC90-es modell követi. A jelentős növekedéshez a Volvo legújabb modellje, az S60 is hozzájárult.

Az európai régióban idén szeptember végéig 247 610 Volvo személygépkocsi talált gazdára, ez 6%-kal több a tavalyi eredményeknél. A növekedésből leginkább Németország (+24,8%) és az Egyesült Királyság (+19,3%) vette ki a részét.

Az amerikai kontinensen is nagyobb a fejlődés, mint az iparági átlag: a növekedés elérte a 4,7%-ot, és ez 77 432 Volvo gépkocsi értékesítését jelentette. Ebben a régióban az XC90 és az XC60 modellek voltak a legnépszerűbbek.

A kínai régióban szeptember végéig 109 512 Volvo modellt értékesítettek a márkakereskedők, ez 13,8%-kal magasabb a tavalyi számoknál. A siker mögött főleg a helyi gyártású XC60-as és S90 modellek állnak.

1997 Mercedes-Benz W140 S420: BP4902 APS fejegység rendbetétele

Bár különösebb hibája nem volt a W140-es Mercedes S420 projkektautónk speciális Auto-Pilot-System (APS) Blaupunkt BP4902 fejegységének, arra a megállapításra jutottunk, hogy kiszereljük, és alaposan megtisztogatjuk kívül s belül egyaránt.

A Blaupunkt által gyártott APS (gyári OEM termékszám: A 002 820 54 89 0080) külön, a GPS számára fenntartott CD playerrel rendelkezik, valamint 6 darabos CD tár is jár hozzá, mindkettő kiegészítő a csomagtérben található. Az egység tehát összesen 3 részes, azonban mi most kizárólag az utastérben található rádiós-navigációs fejegységet vettük karbantartás alá.

Mind az APS, mind pedal a klímapanel kivételéhez egy speciális Mercedes szerszám szükséges (gyári OEM termékszám: W 000 589 88 63 00). A vezérlőpanelek alsó részén bal és jobb oldalon található egy-egy apró nyílás, ide kell behelyzni a kiszedőszerszámokat – ügyelve arra, hogy a megfelelő irányba rakjuk be; a szerszámokon fel van egyébként tüntetve, melyik a helyes (balos és jobbos) állásuk.

Addig toljuk óvatosan befelé a kiszedőket, amíg nem hallunk kattanást: ez azt jelenti, hogy helyére kerültek a kampók, és húzhatjuk is ki a helyéről a modult. Persze előtte a váltót nyilván célszerű N fokozatba kapcsolni, hiszen útban van/lenne, így viszont minden további nélkül kiemelhető már az APS.

Összesen 3 aljzatról kell leválasztani a kábelezést, ezek közül bal oldalon találjuk az antenna kábelét, bal oldalon a másik 2 köteget. Itt nem árt ellenőrizni rögtön a kábelek minőségét, a mi esetünkben – hála az égnek – minden gyári állapotot tükrözött.

Alapvetően általános karbantartásra szedtük ki az APS-t az S420-ból, 22 év csak 22 év, számítva arra, hogy jócskán elszennyeződtek a nyákok, panelek, ellenállások, kondik és egyebek. Meglepetésünkre nagyjából nulla százalék szennyeződést találtunk (!), minden csillogott-villogott belül.

Mindezek ellenére a felső panel csatlakozóinak levétele, és maga a nyák kiemelése után minden apró szegletet kifújtunk sűrített levegővel, speciális korróziógátló kenőanyaggal átfújtuk az illesztéseket, forrasztásokat és a kondenzátorok lábait, valamint az IC-ket, és a socketeket is lábanként végigzongoráztuk.

Összeszerelés előtt még elvégeztük a hátsó/külső csatlakozóaljzatok regenerálását, ide is ment rozsdagátló, valamint gondosan letisztítottuk az RF antenna bemenetet is.

A visszaszerelés fordítottja a kivételnek, az óvatosság itt sem árt, főként a kábelkötegek megfelelő elhelyezésénél: ügyeljünk arra, hogy sehol ne gyűrődjön, törjön a köteg, lehetőleg az eredeti állapot szerint állítsuk vissza az elhelyezkedést.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Az autóvezetés közbeni mobilhasználat ellen harcol a Toyota

Speciális okostelefonos alkalmazást fejlesztett ki a Toyota, amely megjutalmazza a felhasználót, ha vezetés közben hozzá sem nyúl a telefonjához. Az applikáció európai tesztüzeme Írországban kezdődött meg.

Büntetés helyett dicséret, tiltás helyett együttműködés: ezzel a recepttel kíván eredményt elérni a Toyota az autóvezetés közbeni mobiltelefon-használat visszaszorítása terén.

A volán mögötti mobiltelefon használat a XXI. század ittas vezetése. Az írországi közlekedési kutató laboratórium (Transport Research Laboratory) tanulmánya szerint több mint négyszeresére nő a baleset kockázata, amint a sofőr telefonálni kezd, és megdöbbentő huszonháromszorosára, ha üzeneteket kezd írni és olvasni vezetés közben. Ez a globális jelenség a Toyotát különösen érzékenyen érintette, ezért három éve elindította a Toyota Driving Barista applikációját Japánban: a szoftver egy csésze kávéval (pontosabban egy kávéház-láncban beváltható kuponnal) ajándékozta meg azokat a felhasználókat, akik legalább száz kilométert vezettek anélkül, hogy hozzányúltak volna okostelefonjukhoz.

Az ötletet most Európában is megvalósították. A Face It Down kampány arra biztatja az autósokat, hogy képernyővel lefelé tegyék le telefonjukat, amikor autóba ülnek – ez azért fontos, mert a felvillanó képernyő már önmagában is figyelemelterelő hatással bír. Ezt követően kilométerenként gyűjtik a pontokat, amiket – talán hagyománytiszteletből – kávéra válthatnak be. 350 mobilmentes kilométer után jár egy forró frissítő ital. Ha menet közben felemelik a telefonjukat, azzal nullázzák az összes addig elért pontjukat, ha pedig az autó álló helyzetében pillantanak rá a készülékre, három percen belül nem indulhatnak tovább – a fejlesztők ezzel küszöbölték ki azt, hogy piros lámpánál „csaljanak” az ügyfelek.

A kávénál is nagyobb ösztönző erővel bírhat egyébként, hogy a fegyelmezett autósok csökkenthetik biztosítási díjukat, illetve díjkedvezményben részesülnek annak a Q-Park szolgáltatónak a parkolóhelyein, amely egyébként a világon elsőként kínált kifejezetten az öntöltő hibridek számára fenntartott várakozási pontokat.

A program bevezetése óta nem kevesebb mint 22 millió kilométert tettek meg az alkalmazás felhasználói: a Magyarországnál területileg alig kisebb, 6,5 millió lakosú Írországban eddig több mint 45 ezren töltötték le az applikációt. A szoftver egyelőre csak a szigetországban elérhető, de a Toyota közlekedésbiztonság iránti, általános elkötelezettségének ismeretében aligha reménykedünk hiába abban, hogy az alkalmazás előbb vagy utóbb a kontinentális Európa nagyobb országaiban, majd idővel akár nálunk is megjelenhet.

A MINI támogatásával nyílt meg a Godot Kortárs Művészeti Intézet

Október 1-jén megnyitotta kapuit a magyar képzőművészeti élet újabb színfoltja, a Godot Kortárs Művészeti Intézet. Az Óbuda szívében, a Goldberger gyár történelmi helyszínén létesített, magán kezdeményezésre épülő kortárs képzőművészeti központ megnyitását a MINI támogatta.

A Godot Galéria sikeres fennállásának 20. évfordulója alkalmából, tevékenységi körét kibővítve hozta létre a Godot Kortárs Művészeti Intézetet (Godot Institute of Contemporary Art – GICA). A képzőművészeti központ 1100 négyzetméteres összterületével, 700 négyzetméteres csarnok terével és a közvetlenül hozzá tartozó 4 szintes épület egységével egyedül álló független képzőművészeti intézményként működik ma Magyarországon, ahol projekt room-ok és műterem lakások szélesítik a lehetőségek palettáját.

Az intézmény célja lehetőséget teremteni a művészet szabad áramlásának, teret adva fiatal művészek és kurátorok önálló alkotói szabadságának kibontakoztatására.

A Godot Kortárs Művészeti Intézet lépésről épült fel és fejlődik továbbra is. Története 2018-ban indult, amikor az évente egyszer megrendezett Godot Young Generation (GYG) Art Fair megkapta állandó helyszínként a GICA kiállító terét a Fényes Adolf utcában. Az ősz folyamán az intézmény adott otthont az ingyenesen látogatható Art Market Budapest vásárnak is. A 2019-ben kurátorok, művészek és művészeti csoportosulások számára kiírt nemzetközi kiállítói pályázatot követően a GICA 2-3 hónapos időszaki kiállításokat hoz és hozott létre.

„Az intézmény programjának fontos részét képezi a vizuális edukáció, melynek egyik fontos eleme a művészeti egyetemekkel való szoros szakmai együttműködés. A központ távlati tervei között szerepel a hazai és nemzetközi intézményekkel, valamint galériákkal való együttműködés, egy olyan közös cél érdekében, ami a művészet nyelvén juttatja el a haladó gondolkodást és a művészet szeretetét minél szélesebb közönség számára, azért, hogy a képzőművészet méltó részévé váljon Budapest pezsgő életének” – mondta el Sáfár Zoltán alapító, tulajdonos és Laczkovich Borbála az intézmény művészeti vezetője a Juhász Anna irodalmár által moderált sajtóeseményen.

A hazai kulturális élet vérkeringésébe évek óta bekapcsolódott MINI a Godot Kortárs Művészeti Intézet megnyitását főtámogatóként patronálta. Az október elsején este, a több mint 500 vendég részvételével megrendezett megnyitón a brit prémiumgyártó többek között MINI Drive You Home shuttle szolgáltatást kínált, illetve kiállította a márka megszületésének 60. évfordulójára készített exkluzív autóját is, a British Racing Green fényezést viselő MINI 60 Years Edition modellt.

„A BMW Group a művészet elkötelezett támogatója, nemzetközi Art & Culture programjában több mint száz ilyen partenerséget ápol világszerte. Az idén 60 éves MINI márkához remekül passzol a kortárs művészet és ezáltal a fiatal művészek felkarolása, így márkánk a Godot Kortárs Művészeti Intézetben természetes közegére is talált” – mondta el Németh Balázs, a BMW Group Magyarország MINI márkavezetője az esemény kapcsán.

A Toyota és a GAC stratégiai szövetség létrehozásáról állapodott meg

A kínai GAC (Guangzhou Automobile Group) és a Toyota a járművek villamosítását és konnektivitását célzó partnerség kibővítésére megállapodást írt alá egy stratégiai szövetség létrehozásáról. A megállapodás célja, hogy a két vállalat segítse a kínai társadalom fejlődését ezen a területen.

A jövőbeni vásárlói igények kielégítése érdekében a Toyota globális stratégia kidolgozására törekszik az összekapcsoltság, az önvezetés, az autómegosztás és az elektromos járművek területein. Ez érvényes a világ legnagyobb piacára, Kínára is, ahol részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert Toyota kiemelt területként kezeli a technológiai és üzletfejlesztést, és az elektromos technológiák fejlesztése és tökéletesítése mellett szeretne széles körben hozzájárulni ezen járművek elterjesztéséhez.

A Lexus prémium és Daihaitsu budget márkát is jegyző japán autógyártó ezen a területen nem csupán leány és társult vállalataival működik együtt, de más cégekkel is. Mindennek célja hogy a globális verseny élénkítésével csökkenjenek az alapvető elektromos technológiák fejlesztési és gyártási költségei.
Mobilitási vállalatként emellett a Toyota célja, hogy vonzóbb, biztonságosabb, az összekapcsoltságon alapuló mobilitási szolgáltatásokat fejlesszen ki.
Az elektromos jártművek csak akkor járulhatnak hozzá számottevően környezetünk fenntarthatóságához, ha széles körben elterjednek. Annak érdekében, hogy a kínai vásárlókat az elektromos járművek megvásárlására ösztönözzék, a Toyota és a GAC ésszerű árat és kiváló minőséget kíván kínálni, – beleértve az üzemanyagcellás járműveket, a hibrid járműveket és a hálózatról tölthető hibrideket is. A két vállalat célja, hogy előmozdítsa az elektromos járművek fejlesztését és minél szélesebb körben történő bevezetésüket is. Az együttműködés mindemellett az erőforrások megosztása, a dolgozók kölcsönös cseréje, valamint a humán erőforrások fejlesztése révén tovább javítja a két vállalat versenyképességét.

A GAC az együttműködés keretében fejleszti vegyesvállalatait, illetve független kutatásfejlesztési tevékenységeit, ugyanakkor aktív szerepet vállal az összekapcsolt/új energiákat használó járművek és a mobilitás terén. A GAC csoport több fontos lépést is tett: idén év elején nyitotta meg hivatalosan a “GAC Intelligens, Összekapcsolt, Új Energiájú Járművek Ipari Parkját”, és az itt gyártott első, tisztán elektromos hajtású modell, az Aion S bevezetése óta igen népszerű. Idén június óta pedig hivatalosan is működik az On Time Mobilitási Platform.

A Toyota a világ első, sorozatban gyártott hibrid elektromos járműve (HEV), a Prius 1997-es bevezetése óta úttörő szerepet játszik az elektromos járművek fejlesztésében, a HEV technológiára koncentrálva. A Toyota idáig több mint 14 öntöltő millió elektromos autót értékesített világszerte, így jelentős tapasztalatra tett szert ezek fejlesztését, gyártását és értékesítését illetően. Tisztán elektromos hajtású modelleket is kínáló autógyártóként a Toyota azon dolgozik, hogy világszerte elterjessze ezeket a járműveket, ezzel is hozzájárulva a mobilitás jövőjéhez és a környezetvédelmi helyzet javulásához Kínában is.

Litkey Farkas, a Ford hazai nagykövete ismét győzedelmeskedett a soling világbajnokságon

Szeptember 22-27 között rendezték La Baule-ban, Franciaországban a Soling hajóosztály világbajnokságát, amelyen 14 ország harmincnyolc hajója vett részt. A világbajnok a Litkey Farkas, Joó Kristóf és Német Pepe trió lett.

Két magyar hajó indult a versenyen a háromszoros világbajnok Litkey Farkas, és a 2018-as Európa- bajnok csapat, Dr. Varjas Sándor vezetésével. Litkey idén új csapattal, de nagyon rutinos, kiváló soling vitorlázókkal vett részt a versenyen.

„Az idei évben két kiemelt versenyünk volt. A Kékszalag, amelyen sikeresen szerepeltünk és bronzérmet nyertünk, valamint a Soling világbajnokság. Erre a versenyre is itthon, a Balatonon készültünk, de az atlanti óceán partjára jellemző nagy árapályra lehetetlen volt felkészülni, ez nehezítette meg leginkább a versenyt. Az apály minden nap máskor tetőzik és az öbölben az áramlás ehhez a jelenséghez igazodik, amikor emelkedik, a víz a part felé folyik, amikor csökken akkor pedig az óceán felé. A rendezők azonban sokat segítettek ennek a feladatnak a megoldásában. A verseny 10 futamból állt, amelyből a leggyengébb eredményt nem vették figyelembe az összesítésnél. Minden nap két futamot rendeztek. Mi kicsit óvatosabban kezdtük egy 5. hellyel, de a második futamot már megnyertük. Ahogyan az időjárás előrejelzés ígérte egész héten jó erős szél fújt, ami kedvezett nekünk. Nagy szélben ritkán születik meglepetés. A második nap már negyedik és első helyekkel az élre álltunk és innen kezdve egyre nagyobb előnnyel vezettük a versenyt. Legfőbb riválisaink a holland, brazil és kanadai hajók voltak, illetve a címvédő argentin csapat is futamról futamra jobban szerepelt. Nagy erőt éreztem a hajóban így egészen a nyolcadik futamig nagyon nyugodtan versenyezhettem, sajnos ekkor vezető helyen eltörött az orrvitorla behúzó kötél csigája. A futam alatt ugyan megjavítottuk, de ismét eltört, így futottunk be a 11. helyen. Ezzel együtt is növeltük előnyünket és nagyon megnyugtató 10 pont előnnyel vártuk az utolsó napot. Az utolsó előtti futamban aztán az első szakaszon elkövetett hiba után nagy küzdelemben csak a hetedik helyre tudtunk előre jönni. Így is maradt 4 pont előnyünk a brazilokkal szemben az utolsó futam előtt, melyben második helyen értünk célba. Szoros küzdelemben, de megvertük a brazilokat és így világbajnokok lettünk” – magyarázta Litkey Farkas.

Litkey Farkasnak ez a negyedik világbajnoki címe és ezzel az örök ragsorban a világbajnokságok legeredményesebb soling kormányosa lett. Magyarország ezzel a győzelemmel a nemzetek ragsorában felzárkózott a negyedik helyre. Győzelméhez és kiemelkedő spotteljesítményéhez a Ford Magyarország is gratulál! A Ford Magyarország büszke arra, hogy a csapat szállító járműveinek biztosításával egy kicsit a Ford is hozzájárult ehhez a győzelemhez.

Rajthoz állt az Audi RS Q3 és az RS Q3 Sportback az Audi Hungariánál

Mint egy versenysorozatban: az Audi Hungariánál rajthoz álltak az Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback modellek. Mindkét kompakt sportautó egyesíti a kimagasló teljesítményt, a sportos megjelenést és a maximális hétköznapi használhatóságot, legendás győri öthengeres motorjuk pedig gondoskodik az egyedi hangzásról és vezetési élményről.

„A megújult Audi RS Q3 egy lenyűgöző, az Audi RS Q3 Sportback pedig egy teljesen új, magával ragadó modell az Audi termékkínálatában“ – mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. „Győrben immár 5 alapmodellt gyártunk 12 különböző variációban. Ez a komplexitás magas fokú precizitást, rugalmasságot és a legmagasabb szintű szaktudást követeli meg munkatársainktól. Büszke vagyok a csapatunkra, hogy két újabb modellvariáns gyártásfelfutását vitték sikerre.“

Az Audi RS Q3 és RS Q3 Sportback egyet jelent a kimagasló erővel és teljesítménnyel. Ez tükröződik a modellek formatervében is: a keret nélküli Singleframe hűtőráccsal a kompakt SUV még határozottabb megjelenésű. A feketén csillogó, háromdimenziós méhsejtstruktúrájú hűtőrács mélyebben, közvetlenül az RS nagyméretű oldalsó légbeömlőket is tartalmazó lökhárítóján helyezkedik el. A lökhárító markáns, bumerángalakú pengeelemeit kizárólag az RS Q3 dizájnjához tervezték. Az RS génjei visszaköszönnek a Singleframe hűtőrács feletti lapos réseiben is.

Az Audi Q3 családján belül az RS Q3 és az RS Q3 Sportback testesíti meg a sportosság csúcsát. A kompakt modellek nagyon meggyőzőek: öt henger, 294 kW (400 LE) teljesítmény, 480 Nm forgatónyomaték, quattro összkerékhajtás. Öthengeres erőforrásuk igazi modern klasszikus. Az Audi Hungariánál gyártott 2,5 literes TFSI motor az elmúlt évben sorozatban kilencedszer nyerte el a neves „Az Év Nemzetközi Motorja” díjat.

A többszörösen kitüntetett öthengeres motor ugyanabból a 2 480 cm3 lökettérfogatból több mint 17 százalékkal nagyobb teljesítményt képes kihozni. A maximális forgatónyomaték a rendkívül széles – percenként 1 950-től 5 850 fordulatig terjedő – fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll. Az RS Q3 és RS Q3 Sportback mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órás sebességre. A maximális sebességük 250 km/órára szabályozott, illetve kérésre 280 km/órára.

1-2-4-5-3 – a szomszédos és az egymástól távol lévő hengerek felváltva lépnek működésbe. A különleges gyújtási sorrend és a hengerek páratlan száma egészen sajátos ritmust és egyedülálló motorhangot eredményez. A kétosztatú RS kipufogórendszer tovább erősíti az öthengeres motor karakteres hangját.

Az Audi RS Q3 és Q3 Sportback a 2019-es év végétől lesz elérhető az európai kereskedésekben.

Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro

Az Audi a terveknek megfelelően folytatja elektromos autó stratégiáját, amelynek keretében már nagyméretű, négyajtós kupé modellje is elérhető erőteljes és hatékony hálózatról tölthető hibrid (PHEV) változatban.

A prediktíven működő intelligens hajtásvezérlés hosszabb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ezzel párhuzamosan pedig alacsony üzemanyag-fogyasztást és dinamikus teljesítményt biztosít. Az új Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro mindezt egyben kínálja 270 kW (367 LE) rendszerteljesítmény mellett (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 2,1-1,9 l/100 km; elektromosáram-fogyasztás, kombinált: 18,1-17,5 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 48-44 g/km). Az alapfelszereltség átfogó listája mellett az S line külső csomag és a sportfutómű teszi teljessé a sportos megjelenést.

Az új hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszere egy 185 kW (252 LE) teljesítményű, 370 Nm nyomatékkal rendelkező, 2 literes, négyhengeres turbófeltöltésű benzinmotorból és egy elektromos motorból áll (üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 2,1-1,9 l/100 km; elektromosáram-fogyasztás, kombinált*: 18,1-17,5 kWh/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 48-44 g/km). Az állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) legnagyobb teljesítménye 105 kW, maximális nyomatéka pedig eléri a 350 Nm-t. Ez illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely ultra technológia felhasználásával továbbítja a nyomatékot a quattro ultra hajtáshoz. Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro 270 kW (367 lóerő) rendszerteljesítményével és összesen 500 Nm forgatónyomatékával hódít, utóbbi már 1 250 percenkénti fordulat felett elérhető.

Álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. A WLTP ciklus alapján számolt, elektromos üzemmódban megtehető hatótávolsága több, mint 40 kilométer, ezzel a hálózatról tölthető (plug-in) modell Németországban cégautóként alacsonyabb adózási sávba tartozik. Elektromos üzemmódban az A7 Sportback legnagyobb sebessége 135 km/óra, amely károsanyag-kibocsátás nélküli, kényelmes, autópályán történő közlekedésre is alkalmassá teszi a modellt.

Az A7 Sportback lítium-ion akkumulátora a csomagtér padlója alatt kapott helyet. Összesen 104 hasáb alakú cellából épül fel és 14,1 kWh energia tárolására képes 381 V üzemi feszültség mellett. Az optimális hőmérséklet szabályozás érdekében a hűtési kör összeköttetésben áll a légkondicionáló rendszer hűtési körfolyamatával és az alacsony hőmérsékletű hűtési körfolyamattal, amelybe integrálták az elektromos motort és az erősáramú elektronikát is.

A lítium-ion akkumulátort a jármű hátuljában, a csomagtér padló alatt helyezték el oly módon, hogy a csomagtér alja teljesen sík maradt. A maximális tárolási kapacitás így – lehajtott hátsó ülésekkel – eléri az 1 235 litert.

Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid quattro összkerékhajtással

Audi modellekre jellemző módon az A7 Sportback 55 TFSI e is ultra technológiával szerelt quattro összkerékhajtást kapott. A hátsó tengely igény esetén villámgyorsan és prediktív módon aktiválódik. A fékenergia visszanyeréséből származó elektromos energia az első tengelyen keresztül kerül a rendszerbe. A quattro összkerékhajtás és az A7 PHEV megalkotását a teljesítményre és a hatékonyságra való együttes törekvés határozta meg. A négyajtós Gran Turismo modellel az Audi az egyetlen prémium autógyártó a közvetlen versenytársak között, amely a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldást összkerékhajtással kombinálva kínálja.

Könnyű kezelhetőség három vezetési móddal

Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszerének koncepcióját úgy alkották meg, hogy az ügyfelek a hétköznapi útjaik nagy részét elektromos üzemmódban tehessék meg, legyen az nulla károsanyag-kibocsátású városi közlekedés vagy nagy hatótávolságú hosszabb utazás. Az elektromos motor és a belső égésű erőforrás kombinációja garantálja a sportosan dinamikus vezetési élményt. A három különböző vezetési mód pedig gondoskodik róla, hogy a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid könnyű kezelhetőségével segítse a mindennapok közlekedését.

Az A7 PHEV indításánál az EV mód szolgál alapbeállításként. Ez azt jelenti, hogy minden indításnál az autó kizárólag elektromos üzemmódban közlekedik, ameddig a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált. A második, Battery Hold vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a hajtásvezérlő rendszer, így például egy későbbi, meghatározott szakaszt tisztán elektromos üzemmódban tehet meg a jármű.

A hibrid mód automatikusan bekapcsolódik a navigációs rendszer útvonaltervezésével együtt, a “Mode” gomb megnyomásával pedig akár manuálisan is aktiválható ez a vezetési mód. Ekkor az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen osztja szét az A7 PHEV rendszere a teljes út során, célja pedig – a lehető legtöbb útszakasz elektromos üzemmódban való teljesítése révén – az üzemanyag-fogyasztás mérséklése. Így például a városi araszoló forgalomban való utazás nagy részét képes elektromos üzemmódban megtenni. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amellyel akár 35 kW energia pótlása is lehetővé válik. Az elektromos motor felel a gyengébb, maximum 0,1 g lassulással járó fékezésekért, amely a hétköznapi használat során a fékezések többségét adja. A maximum 0,2 g lassulással járó fékezések során visszanyert fékenergia elérheti a 80 kW elektromos energiát is.

Előrelátó működési stratégia és előrelátó hatékonysági asszisztens

Az A7 maximális hatékonyságát az előrelátó működési stratégia keretében az előrelátó hajtásvezérlés biztosítja. Ez az előrelátó hatékonysági asszisztens információit használja, amely szintén megtalálható számos közép- és felsőkategóriás Audi modellben, ahol az elektromos motor, a lítiumion akkumulátor és a belsőégésű motor hármasát vezérli.

Amennyiben az útvonaltervezés aktív az MMI navigációs rendszerben, az előrelátó működési stratégia megpróbálja az út utolsó, városi szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és közel üres akkumulátorral elérni a kívánt úti célt. Amikor az A7 Sportback TFSI e megérkezik egy városba, a hajtásvezérlés az akkumulátor töltésével biztosítja, hogy az utolsó városi szakaszt elektromos üzemmódban teljesítse az autó. Így a vezető az összes elektromos energiát a városokban történő, nulla károsanyag-kibocsátású autózás során használhatja fel.

A hajtásvezérlés alapját a nagyszámú adatok adják. Az előrelátó működési stratégia két típusú, környezeti és útinformációt használ, az útvonal megközelítő illetve pontos tervezéséhez. A megközelítő tervezés alapja például az online forgalmi információk, az úti céltól való távolság, a kiválasztott útvonal jellemzői, a közvetlen környezetről rendelkezésre álló pontos információk, mint például a sebességkorlátozások, az út típusa, az emelkedők és a lejtők és a fedélzeti érzékelőkből nyert legfrissebb adatok. A hajtásvezérlés megközelítő tervezése így alapvetően a választott úttal kapcsolatos információkon, mint a forgalom, a domborzat és az út típusa alapszik. A pontos tervezést az A7 az adott közlekedési szituációban alkalmazza a hajtásvezérlésnél, a tervezés pedig ebben az esetben az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) segítségével történik, amely más közép- és felsőkategóriás Audi modellben is megtalálható.

Az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) az adott helyzethez igazítja a vitorlázás közbeni fékenergia visszanyerés jellegét. A rendszer a navigáció adatbázisában található tervezett út adatait illetve az előttünk haladó járműhöz viszonyított, kamera és radarok által meghatározott távolságot használja. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik. Amennyiben az adaptív sebességszabályozás (ACC) aktív, az előrelátó hatékonysági asszisztens (PEA) automatikus fékezéssel és gyorsítással segíti a vezetőt, a maximális hatékonyság és kényelem elérését szem előtt tartva.

Az aktív gázpedáltól érkező jelzés és a műszerfalon illetve a head-up kijelzőn megjelenő vizuális figyelmeztetés a lehető leghatékonyabb autózást segíti. Az aktív gázpedál egy nyomásponttal jelzi a tisztán elektromos üzemmód végét illetve jelzéssel tájékoztatja a vezetőt megfelelő pillanatról, amikor a gázpedálról levéve a lábát a lehető legtöbb mozgási energiát termeli.

Kényelmes: gyorstöltés rövid idő alatt

Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro* az alapfelszereltség részeként a Kompakt töltési rendszerrel érkezik, amelyet opcionálisan a nyilvános töltőállomások használatához szükséges Type 2 típusú Mode 3 töltőkábel egészít ki. A Kompakt töltési rendszer a háztartási és ipari csatlakozókhoz illeszkedő kábelek mellett egy vezérlő egységet is tartalmaz. A rendszer része egy LED-es állapotjelző és olyan biztonsági funkciók, mint a hőmérséklet és a maradékáram ellenőrzés. Az Audi kínálatában szerepel egy opcionális, a töltőrendszer számára kialakított zárható, falra szerelhető tartó.

400 V / 16 A áramerősséggel a CEE ipari csatlakozóval történő teljes töltés mindössze 2,5 órát vesz igénybe. Az integrált töltő 7,4 kW maximális töltési teljesítménnyel képes a lítiumion akkumulátort tölteni. De a 220 V erősségű háztartási csatlakozóval a teljesen lemerült akkumulátor kényelmes feltöltése sem tart tovább, mint körülbelül hét óra. A kényelmes feltöltés út közben is lehetséges. A vállalat által létrehozott Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) akár 100 000 töltőponthoz biztosít hozzáférést Európa-szerte. Szolgáltatótól függetlenül egy kártyával az összes töltőhely használható.

A folyamatosan felügyelhető töltésért: a myAudi alkalmazás

A myAudi alkalmazás lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az Audi connect kínálatának szolgáltatásait okostelefonjukon igénybe vehessék, amely különösen az elektromos modellek esetében praktikus. Az alkalmazás segítségével ellenőrízhetik az akkumulátor töltöttségét és a hatótávolságot, elindíthatják a töltési folyamatot, beprogramozhatják a töltő időzítőjét illetve megtekinthetik a töltési és fogyasztási statisztikájukat. Ezen kívül az alkalmazás és az MMI navigációs rendszer útvonaltervezője is jelzi a töltőállomásokat.

A myAudi alkalmazás másik funkciója az indulás előtti előfűtés illetve előhűtés. Ebben az esetben a járműben a klímaberendezés kompresszora és a kiegészítő fűtés is elektromos energiával működik. Az ügyfél maga döntheti el, hogy a belső tér mennyire legyen hűvös vagy meleg miközben az akkumulátor töltése folyik. A választott opcionális felszereléstől függően ugyanez vonatkozik az ülések és a kormánykerék fűtésére, a szélvédő, a hátsó ablak és a tükrök fűtésére illetve az ülések hűtésére.

Intelligens hőmérséklet szabályozás

A klímaberendezés egy igen hatékony hőszivattyút használ, amely az elektromos hajtásrendszer hulladékhőjét hasznosítja. Ezzel a kifejezetten hatékony megoldással nem csupán a belső tér hűtése vagy fűtése válik gyorsabbá, de nagyobb elektromos hatótávolságot is garantál különösen magas illetve alacsony külső hőmérséklet mellett.

Sportos megjelenés és mindenre kiterjedő felszereltség

Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e nem csupán sportos teljesítményével, de ehhez idomuló dinamikus megjelenésével és széleskörű alapfelszereltségével is hódít közvetlen versenytársaival szemben. A fekete optikai csomaggal és sötétített (privacy) üvegezéssel kombinált S line külső csomag már álló helyzetben is erősíti a négyajtós Gran Turismo sportos összképét.

Szintén a szériafelszereltséghez tartoznak a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló berendezés, a komfortkulcs, az Audi virtual cockpit, a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid specifikus információk kijelzője, a 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és a piros első és hátsó féknyergek.

Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro* modell már rendelhető, Németországban az alapár 77 850 euró lesz. A piaci bevezetés pedig 2019. harmadik negyedévében indul majd.

Audi A7 Sportback 55 TFSI e:

Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 2,1 – 1,9 (kombinált), elektromosáram-fogyasztás, (kombinált): 18,1-17,5 kWh/100 km CO2 kibocsátás g/km: 48 – 44 (kombinált).

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK