Főoldal Blog Oldal: 182

A JATO legfrissebb adatai alapján négy szegmensben is a Toyota vezeti a világranglistát

2019 első hat hónapjában több mint félmillió példányban talált gazdára az új generációs Toyota Corolla világszerte. Ez azonban csak a legfényesebben ragyogó ékkő a márka koronáján.

Két Toyota a dobogón, három a Top 10-ben és négy a saját szegmense élén: az első félév globális újautó-eladásaiban dominált a japán márka, amely sikeresen dacolt gyakorlatilag az összes negatív piaci trenddel.

A JATO által közzétett adatok szerint a Toyota Corolla különböző karosszériaváltozataiból az első félévben 514 454 darabot adtak el szerte a világon. Ezzel magasan vezeti az eladásokat: a második legnépszerűbb alsó-középkategóriás típus, a Honda Civicnél 27 százalékkal, a Volkswagen Golfnál 49 százalékkal többen (azaz másfélszer annyian) vásárolták meg az új generációs Toyotát. A német kompakt modell visszaesése különösen jelentős – tavaly félévkor még a második helyen állt, kiegyensúlyozott versenyben , mostanra pedig csaknem 70 ezer darabbal (-16%) csökkentek az eladásai. Kérdés, hogy a 2019 végére ígért, nyolcadik generációs modell képes lesz-e megfordítani a romló tendenciát.

A Corolla elsődleges piacai Kína és Észak-Amerika, ez a két régió tette ki az eladások 70 százalékát. Nem véletlen tehát, hogy a lépcsőshátú szedán a legkeresettebb variáns, tíz Corollából nyolc (83%) négyajtós kivitelben talál gazdára. A ferdehátú az eladások 14, a kombi pedig a forgalom három százalékát teszi ki. Európában 63 500 Corollát adott el a Toyota az év első hat hónapjában.
Az eladási rangsor második helyén ugyancsak egy új generációs Toyota, a RAV4 szabadidőjármű áll. A 434 906 eladott példány 12 százalékkal haladja meg a modell tavaly ilyenkor regisztrált eredményét. A típusváltás óta kizárólag benzines és hibrid hajtáslánccal kínált szabadidőjármű 11 százalékkal volt népszerűbb a második helyezett Honda CR-V-nél (391 534 db), míg a Nissan X-Trail 330 521 eladott példánnyal a világ harmadik legnépszerűbb szabadidőjárműve.

Habár még mindig a szabadidőjárművek vezetik a globális eladásokat (2019 első félévében 14,76 millió eladott példánnyal a teljes forgalom 37,8 százalékát tették ki), valójában zuhannak az eladásaik. A veszteségért egyértelműen a legnagyobb piac, Kína a felelős: ott januártól júliusig 4,7 millió SUV-ot adtak el, 15 százalékkal kevesebbet, mint egy éve, így hiába pörög a szegmens szinte minden más meghatározó piacon – Oroszország (-1%) és India (-5%) kivételével –, összességében mégis három százalékkal csökkent az érdeklődés a hobbiterepjárók iránt. Az is igaz, hogy ez a visszaesés még mindig jóval kedvezőbb, mint a világpiac összesített hétszázalékos zsugorodása. A buszlimuzinok számítanak a leginkább veszélyeztetett fajnak: 16 százalékot csökkent a forgalmuk.

Az egyetlen szegmens, amely növekedni tudott, a platós kisteherautóké: Dél-Afrikában, amely a teljes globális pickup-forgalom 24 százalékát veszi fel, 14 százalékponttal erősödött a szegmens; ugyanígy nőni tudott Délkelet-Ázsia (a világpiac 20%-a, 8%-os növekedés) és Észak-Amerika (18%, +3%). A pickupok piacán amúgy is marginális Európában (1%) további hét százalékkal csökkent az érdeklődés a járműtípus iránt. A három legnépszerűbb típus a Ford F-150 (371 165 db, 0%), a RAM 1500 (270 089 db, +26%) és a Toyota Hilux (221 534 db, +6%), ám közülük csak a több mint 180 országban kapható Toyota tekinthető valódi globális modellnek.

Szintén szegmensgyőzelmet ért el egy negyedik Toyota, az új generációs Camry is. Egyetlen közép-/felsőközép-kategóriás szedán sem volt népszerűbb a végre Európában is ismét kapható limuzinnál. A Camry-ből 326 351 darabot adtak el, 23 százalékkal többet, mint a VW Passatból (265 844 db), míg a Toyota 29 százalékkal volt népszerűbb a Honda Accordnál (253 452 db.)

Az egyes típusok pillanatnyi sorrendje sokat elárul az autóipari erőviszonyokról. Ennél is fontosabb azonban az az átrendeződés, amely a tradicionális (fosszilis) és az alternatív (részben vagy teljesen elektromos) üzemanyagtípusok piacán zajlik. Az első félévben további öt százalékkal csökkent a belső égésű (dízel vagy benzin üzemű) motorral hajtott személygépkocsik száma, részarányuk alig több mint 90 százalék. Noha ez soknak hangzik, valójában a hibrid és elektromos technológiák térnyerése folyamatosan gyorsuló ütemben, megállíthatatlanul zajlik: az alternatív üzemanyagú járművek fél évvel ezelőtt, 2018 végén még csupán a teljes piac hat százalékát tették ki , most pedig elérik a kilenc százalékot.

Münchenben nyit a MINI Pavillon, október 12-én

A brit prémiumgyártó öt partnerrel közreműködve váltja valóra Bajorország fővárosában az exkluzív kereskedések, a nagyvárosi közösségi terek és az innovatív kikapcsolódás hangulatának harmonikus koncepcióját. Az október 12-én megnyíló MINI Pavillon az első tisztán elektromos meghajtású MINI modellnek is teret enged.

2019. október 12-én megnyitja kapuit a müncheni Lenbachplatz téren a MINI Pavillon, amely a Neue Maxburg épületének koncepcióját továbbgondolva kínál újabb rendhagyó találkozási pontot a bajor főváros lakosainak. Az exkluzív kereskedések, a nagyvárosi közösségi terek és az innovatív kikapcsolódás hangulatának harmonikus koncepciójaként megálmodott épületet a MINI a Herzog, a MATES, a VIU, a Harman Kardon és a BARBER HOUSE közreműködésével váltotta valóra: a látogatók beülhetnek egy baráti kávéra a Herzog bárban, dolgozhatnak a közösségi munkahelyek specialistájaként ismert MATES munkaállomásain, időpontot foglalhatnak a BARBER HOUSE szolgáltatásaira, új szemüveget vásárolhatnak a VIU üzletében és kikapcsolódhatnak kedvenc zenéjükkel a Harman Kardon Lounge-ban – mindezt egyetlen tető alatt. A MINI Pavillon ráadásul a brit prémiumgyártó aktuális modellpalettájának összes megrendelhető négykerekűjét is felvonultatja és kézzelfogható tesztidőpontokat kínál, a forradalmi épület pedig konferenciák, üzleti rendezvények és kulturális események helyszínének is kiváló.

A MINI Pavillon a Neue Maxburg épületének időtlen építészeti stílusát csúcstechnológiás műszaki megoldásokkal kombinálja. Az 1960-as években épült épületet 2003-tól bemutatóteremként használták, így az úttörő nagyvárosi koncepció a Neue Maxburg stílusában gyökerező művészeti irányzat és a kortárs igények mentén alkalmazott innovációk egyedülálló szimbiózisának tekinthető. Az épületet az elmúlt időszakban teljes egészében felújították, hogy a pihenés, az információáramlás, a munka, a közösségi kapcsolatok és a bevásárlás magával ragadó koncepciójaként nyithassa meg újra kapuit.

„Nagyvárosi márkaként a MINI mindig is a belvárosi nyüzsgés középpontjában állt. Izgalmas partnereinkkel kidolgozott újabb nagyvárosi koncepciónk is ezt a filozófiát erősíti tovább, miközben München minden lakosának és látogatójának vonzó találkozási alternatívát kínál” – mondta Bernd Körber, a MINI márkaigazgatója.

A MINI Pavillon megnyitójának egyik fénypontja az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell, a MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) lesz, amely a nagyvárosokban és agglomerációikban lakó embereknek kívánatos, megbízható és hosszú távon fenntartható mobilitási megoldást jelent.

Nyitás 2019. október 12-én

A MINI Pavillon 2019. október 12-én, szombaton délelőtt 11 órakor nyitja meg először kapuit. Partnerei különleges akciókkal és programokkal várják az első látogatókat (http://www.muenchen.mini.de/de_DE/mini-pavillon.html), a háttérzenét pedig DJ Zoom.Like szolgáltatja majd. Este 18 és 20 óra között a brit-német dalszövegíró, Paul Holland koncertje zárja a megnyitót.

A nagyvárosi koncepció partnerei

A vendéglátás szakértőjeként ismert Herzog egy exkluzív bárral képviselteti magát a MINI Pavillonban. Az étteremtrendek iránymutató vállalkozásaként a Herzog hamisítatlan módon kombinálja az üzleti élet hangulatát, a bevásárlóközpontok fesztelenségét, a történelmi érdekességeket és a prémium életstílust. A MINI Pavillon Herzog bárja mindenkit lenyűgöz, aki változatos környezetben kíván elfogyasztani egy kávét vagy elkölteni egy ebédet.

A MATES a közösségi munkahelyek specialistájaként kínál munkaállomásokat a Münchenben dolgozó kreatív szakembereknek, modern irodákkal és tárgyalókkal, amelyeket bárki rugalmasan lefoglalhat egy órára, vagy akár egy teljes napra. A MINI Pavillonban a MATES a müncheni Lehel és Maxvorstadt után immár harmadik közösségi munkahelyét nyitja meg.

A VIU a kézzel készített, kivételesen magas minőségű szemüvegek szakértője, amely az időtlen dizájn és az innovatív technológia találkozása mentén kínál ügyfeleinek szemüvegeket és napszemüvegeket. A VIU messze földön híres korrekt árairól és átlátható gyártási folyamatairól.

A Harman Kardon egy zenei élményre kihegyezett Lounge helyiséget épített ki a MINI Pavillonban, ahol a MINI és a márka ügyfelei prémium környezetben élhetik át a tökéletes hangzás varázslatos élményét. A Harman Kardon Lounge-ban a látogatók csendes, pihentető környezetben próbálhatják ki a MINI modellpalettájának aktuális tagjait, a kellemes háttérzenét pedig a Harman Kardon zenerendszerei szolgáltatják – nem csupán a Lounge-ban, de a négykerekűkben is.

A BARBER HOUSE mesterei eközben lesik a stílusos férfiak kívánságát, legyen szó akár hajvágásról, akár szakállformázásról, akár csak egy kis igazításról. A MINI Pavillonban megnyíló szolgáltatónál garantált az egyedi stílus, amely kiforrott szaktudással és prémium minőségű kiszolgálással párosul.

A MINI Pavillonban felsorakozott MINI modelleket a MINI München értékesítői ismertetik meg a látogatókkal. Munkájukat a virtuális valóság is segíti, amelynek köszönhetően a brit prémiummárka leendő ügyfelei realisztikus formában, nagyméretű monitorokon és VR szemüvegeken keresztül is átélhetik a MINI gokartos vezetési élményét és hamisítatlan életstílusát – a MINI által fémjelzett „kreatív helykihasználás” egyfajta modern értelmezéseként.

A MINI Cooper SE

Első tisztán elektromos meghajtású modelljével a MINI ismét mércét állít a nagyvárosi közlekedésben. Hatvan esztendővel ezelőtt a klasszikus Mini a lehető legkisebb alapterületen kínálható kényelmes utastér koncepciójával robbant be a köztudatba, a márka 2001-es feltámasztása óta pedig a MINI a kreatív helykihasználás és az egyedülálló vezetési élmény meghatározó etalonja a prémium kisautó szegmensben. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE most a vezetés vérpezsdítő élményét hosszú távon fenntartható formában kínálja fel a nagyvárosokban és agglomerációikban lakó ügyfeleknek.

A Goodyear az Auto Zeitung téligumi-tesztgyőztese

A Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 lett a német Auto Zeitung autómagazin idei első téligumiabroncs-tesztjének győztese. Az abroncs külön elismerést is kapott a teszt során nyújtott kiemelkedő teljesítményéért.

A Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 dicséretben részesült a biztonságos teljesítményért, amit a teszt során tanúsított. A gumiabroncs havas útfelületen, téli körülmények között kiemelkedő tapadást és kiszámíthatóságot, míg nedves felületen nagyszerű tapadást produkált. Száraz útviszonyok között pedig nagyon kiegyensúlyozott teljesítményével győzte meg az Auto Zeitung szerkesztőit.
Az Auto Zeitung az Arctic Center nevű finnországi tesztpályán, egy BMW 520D-vel tesztelte a tizenhárom gumiabroncsot. A teszt során vizsgált kritériumok voltak többek között: a tapadás, a kormányzási pontosság, a vezetési stabilitás és a kényelem.

„A Goodyear mindig is nagyon erős téli gumi kínálatot vonultatott fel” – nyilatkozta Mike Rytokoski, a Goodyear alelnöke, európai marketingigazgatója. “Ezt bizonyítja az UltraGrip széria számos elnyert díja, amelyek sorát most nagy örömmel egészítjük ki az Auto Zeitung díjával.”

Íme, az új BMW M8 Competition Coupé és BMW M8 Competition Cabrio

A bajor prémiumgyártó négyajtós luxus sportkupéjának két legerősebb modellváltozata készen áll, hogy tovább szélesítse a BMW M GmbH luxusszegmensben elérhető portfólióját.

A BMW M8 Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 240 – 244 gramm / km) és a BMW M8 Competition Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 240 – 244 gramm / km) a művészi jármű-sziluett és a jelentős mértékben megnövelt hátsó utastéri helykínálat exkluzív párosával fokozza tovább a vérpezsdítően dinamikus menetteljesítményt. A BMW M GmbH legújabb csúcskategóriás modellpárosa négy teljes értékű ülésen kínálja fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek a lélegzetelállító gyorsulás, a versenyautós agilitás és az abszolút tervezőmérnöki precizitás adta felejthetetlen élményt.

A négyajtós luxus sportkupék legerősebb modellváltozatait a BMW M8 Coupé műszaki alapjaira, a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök. A forradalmian innovatív járműkoncepció hajtásláncát, futómű-technológiáját és aerodinamikáját a BMW Group tesztközpontjaiban és a világ legkeményebb versenypályáin – így többek között a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján –, intenzív megméretések közepette hangolták tökéletesre. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé első ízben 2019 novemberében, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, majd a sorozatgyártásban kínált első példányok 2020 áprilisában érkeznek meg az utakra – elhozva a jelenbe a BMW M8 Gran Coupé First Edition piaci premierjét is.

Akár 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó, BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé motorterébe a BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotort költöztették a mérnökök. A kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált, nyolchengeres szív maximális teljesítménye a BMW M8 Gran Coupé esetében 460 kW / 600 lóerő, a BMW M8 Competition Gran Coupé esetében pedig 460 kW / 625 lóerő, amelyet egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbít a kerekek felé. A BMW M8 Gran Coupé így 3,3 másodperc alatt, míg a BMW M8 Competition Gran Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, az élmény méltó orgánumáról pedig sport kipufogórendszer gondoskodik.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban pontosan és következetesen osztja el a motorból érkező erőt a négy kerék között, a fenomenális teljesítmény tökéletes kiaknázása érdekében pedig a technológia szorosan együttműködik a hátsó tengelyen dolgozó aktív M differenciálművel. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD hajtáslánc-üzemmód a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint mozgatja a két modellt, a „Setup” gomb segítségével előhívható 4WD Sport üzemmód pedig a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot még nagyobb arányban továbbítja a hátsó kerekek felé. A bajor prémiumgyártó ügyfelének ráadásul a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) teljes kikapcsolásakor arra is lehetősége van, hogy kizárja a hajtásból az első tengelyt és a motor összes erejét kizárólag a hátsó tengelyre küldje (2WD üzemmód).

Típus-specifikus futómű-technológia és integrált fékrendszer

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé típus-specifikus futómű-technológiáját úgy tervezték meg, állították be, illetve finomhangolták a mérnökök, hogy az még versenypályás használat esetén is letaglózó élményt kínáljon. Kiemelt szerepet játszik ebben, hogy a futómű alkatrészeit kivétel nélkül extrém feszesen kapcsolták a karosszériavázhoz, a változó áttételű, elektromechanikus BMW M Servotronic kormánymű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók pedig az alapfelszereltség részei. A BMW M modellek számára kifejlesztett integrált fékrendszer mindeközben kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.

Művészi jármű-sziluett és jelentős mértékben megnövelt hátsó utastéri helykínálat

A nagyteljesítményű luxus sportkupé extravagáns megjelenése többek között a dinamikusan ívelt, hosszan elnyújtott jármű-sziluettben, az erőtől duzzadó vállrészben és a hamisítatlan hátsó kialakításban gyökerezik. Az újdonságok nagyteljesítményű karakterét mindezeken felül nagyméretű légbeömlők, az első kerékjárati ívekben BMW M légkivezető nyílások, aerodinamikailag optimalizált BMW M külső visszapillantó-házak, hátsó légterelő szárny és megannyi jellegzetes BMW M stílusjegy nyomatékosítja. A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé piaci bevezetése a 400 példányban elkészülő BMW M8 Gran Coupé First Edition különkiadással veszi kezdetét: a limitált széria leglátványosabb exkluzivitása a Gold Bronze árnyalatú karosszériajegyekkel kiegészített BMW Individual Aurora Diamond Green metál karosszériafényezés lesz.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé tengelytávolsága 200 milliméterrel hosszabb, mint a BMW M8 Coupé esetében, amely a hátsó üléssorban is fejedelmi helykínálatot garantál. Rövidebb távokon a két hátsó ülés közé ékelt harmadik ülőhely is használható.

Vadonatúj kijelző- és járművezérlő rendszer, exkluzív alapfelszereltség

A bajor prémiumgyártó ügyfelei a középkonzolon található „Setup” gombbal személyre szabhatják az erőforrás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját, az így megkomponált járműbeállítások közül kettőt pedig a jövőbeni gyors és kényelmes aktiválás érdekében a kormányon található M1 és M2 gombokra menthetik el. Sőt mi több, a középkonzolon található „M Mode” gomb a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző által megjelenített információk, illetve az intelligens vezetést támogató rendszerek funkcionalitásának áthangolására is lehetőséget kínál. A gomb segítségével a BMW M8 Competition Gran Coupé vezetői a ROAD és SPORT vezetési üzemmódok mellett a TRACK üzemmódot is aktiválhatják.

A BMW M8 Gran Coupé és a BMW M8 Competition Gran Coupé széleskörű alapfelszereltségének részei többek között a BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, LED-technológiás adaptív első fényszórók, a BMW M-specifikus BMW Head-Up kijelző, a BMW M sportülések, a Driving Assistant csomag és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is. A legkorszerűbb kijelző- és járművezérlő innovációk között az ugyancsak alapfelszereltségként kínált, navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) is megtalálható.

Turbómotort kaphat a Lexus csúcskupéja

Ismét közúton fotózták le a Lexus LC Convertible prototípusát. A szemfüles újságírók figyelmét azonban nem is annyira a kabrió kötötte le, hanem az azt kísérő, látszólag sorozatgyártású kupé…

Elképzelhető, hogy a Lexus LC kabrió világpremierje egybeesik majd egy nem kevésbé fontos fejlesztés bevezetésével? Szemtanúk és fültanúk szerint turbómotor fújtatott a kabriót kísérő prototípus orrában – vajon a rég várt LC F sportautó előfutárával találkoztak?

Egyre közelebb kerül a szériagyártáshoz a Lexus LC Convertible, a Lexus csúcs-kabriója. A napokban Kaliforniában fényképezték le az autó prototípusát. Most először láthatjuk zárt tetővel az autót, és kétszeresen is megnyugodhatunk. Egyrészt, mert a tervezők – betartva a koncepcióautóval tett ígéretet – valóban vászontetővel valósították meg a szépséges kabriót; másrészt, mert kifejezetten elegáns, kecses tetőt építettek, amely felhúzott állapotában sem bontja meg a formaterv harmóniáját.

Nyilvánvaló, hogy a Lexus az utolsó finomhangolásokat végzi autóján. Árulkodó jel, hogy beszerelték a szélfogó hálót – Goodwoodban még csak egy ponyva feszült a tető rekeszének burkolata és az ülések között. Maguk az ülések is mások, mint amiket a kupéból ismerhetünk. Ami azonban a legérdekesebb, hogy Scott Pruett, az észak-amerikai motorsport egyik legnagyobb legendája és a Lexus vezetéstechnikai programjának szakmai vezetője is beült a tesztautó volánja mögé. Az a pár százaléknyi különbség, amit ő tehet hozzá az autó beállításaihoz, valószínűleg nagyságrendekkel élvezetesebb, pontosabb vezethetőségként nyilvánul majd meg a szériamodellnél.

Miközben a kémfotósok az LC Convertible prototípusát fényképezték, feltűnt a színen két, látszólag szériakivitelű LC kupé is. A fényképészek elmondása szerint azonban ezeknek az autóknak egészen más hangjuk volt, mint a kabrió ötliteres szívómotorjának: erőforrásuk határozottan turbósnak, azon belül is meglehetősen haragosnak hangzott. A Lexusnak a rendelkezésre álló, fejlett hibrid technológia miatt nincs szüksége méretcsökkentett turbómotorokra ahhoz, hogy teljesíteni tudja az egyre szigorodó emissziós előírásokat. Ezért egyetlen logikus következtetés marad: ezekben a kupékban már a Lexus régóta rebesgetett csodafegyvere, a 600 lóerős, 4.0 literes, nyolchengeres, dupla turbós sportmotor dolgozott.

Az viszont, hogy az autók normál futóművel, optikai/aerodinamikai kiegészítők nélkül használták ezt a motort, két dolgot jelenthet. Vagy a várva várt LC F korai előfutárait láthatjuk a képeken (mely esetben sajnos sokat kell még várnunk a brutálisnak ígérkező sportautóra), vagy a Lexus nemcsak csúcsteljesítményű kivitelében szeretné használni a kompakt erőforrást, hanem visszafogottabb hangolással is kínálja majd – talán pont az LC500 korosodó (bár még mindig nagyszerű) 2UR-GSE szívómotorja helyett. Ha ez utóbbiról van szó, az LC F sem lehet már távol.

De vajon mennyire időt kell még rá várni? Mivel a Lexus valódi hazai piaca az Egyesült Államok, nem pedig Japán, kevés az esélye annak, hogy az október végi Tokiói Autószalonon találkozhatunk az autó előfutárával. Nagyobb az esélye annak, hogy januárban, a Detroiti Autószalonon mutatja be újdonságát – vagy reméljük, újdonságait – a Lexus.

Ilyen, amikor sportautót faragnak a Toyota RAV4-ből

Nem a Suprát, és nem is a GT86-ot vette kezelésbe a japán Kuhl Racing, hanem a Toyota bestseller szabadidőjárművét, a RAV4-est.

Japánban sokkal elfogadottabb és általánosabb az optikai tuning, mint Európában. Az óvilágban inkább csak a sportautókhoz, szedánokhoz nyúlnak kifinomult érzéssel a cégek, a szabadidőjárművek tuningcsomagjai többnyire egyetlen (meglehetősen otromba) sablon szerint készülnek. Azonban nem törvényszerű, hogy egy crossoverből kizárólag fenyegető behemótot lehet építeni: a japán Kuhn Racing legújabb munkája a bizonyíték arra, hogy egy emelt hasú családi autóból is készülhet sportos, de nem agresszív átirat.

Pedig a Kuhl Racing neve egyáltalán nem garancia a visszafogott munkára: a Priustól a C-HR-en át a Hiace-ig terjedő portfoliójuk közös jellemzői a kicsavart kerekek, az aszfaltot súroló fenéklemez és az indokolatlanul nagy aerodinamikai függelékek. A Toyota RAV4 új generációs formaterve azonban mintha önuralomra intette volna a stúdió tervezőit. Az a cég, amelyik a vadászfegyverek tusának barokkos díszítését idéző karosszéria-gravírozásokkal alapozta meg a hírnevét, váratlanul harmonikus és ízléses csomagot állított össze a RAV4-hez.

Persze talán nem a crossover kiegyensúlyozott esztétikuma és környezetbarát hibrid hajtáslánca ihlette meg a japán autóművészeket, hanem a haszonszerzés reménye: a tavaly tavasszal bemutatott, majd egy évre rá világszerte forgalomba hozott, ötödik generációs RAV4 ugyanis hatalmas sikernek bizonyult. Európában, Észak-Amerikában és összességében a világpiacon egyaránt vezeti szegmense eladási listáit. Japánban is megőrülnek érte a vevők, hiszen ott a Toyota valamiért egyáltalán nem forgalmazta a negyedik generációs RAV4-est, ezért hatalmas lelkesedéssel várta az újdonságot a piac.

Márpedig minél népszerűbb egy típus, annál többen lesznek azok, akik nem érik be a gyári megjelenéssel. A Kuhn Racing pedig készen áll a fogadásukra: sportkupékhoz méltó első splitter, erőtejes ültetés, vaskos küszöbtoldat, egy látványos diffúzor kétoldalán elhelyezkedő kétszer két darab, öblös kipufogó és persze prominens tetőspoiler testesíti meg a cég kínálatát. A képet túlméretes keréktárcsák teszik teljessé.

Megkezdődött a Ford Puma gyártása

A Ford modern üzemében, a romániai Krajovában megkezdődött az innovatív Ford Puma sorozatgyártása.

A fejlett Ford EcoBoost Hybrid 48 voltos hajtással felszerelt új, SUV-hangulatú kompakt crossover a legelső hibrid jármű, ami Romániában készül.

A Ford 1700 új dolgozó szerződtetésével és mintegy 200 millió eurós befektetéssel készült fel a modell gyártására, ami a mild hybrid hajtás csekély fogyasztása mellett kategóriaelső, kiválóan kihasználható csomagteret és csábító dizájnt kínál. A vállalat krajovai befektetése ezzel 2008 óta elérte az 1,5 milliárd eurót.

Az új Ford Puma egyike annak a nyolc elektromos modellnek, amelyeket a Ford még idén bevezet az európai piacon. A Ford nemrégiben jelentette be, hogy ezentúl minden új személyautójához kínál majd valamilyen elektromos opciót (mild hybrid, full hybrid, plug-in hybrid vagy tisztán elektromos hajtást), hogy európai vásárlói az egyik legátfogóbb ilyen palettáról választhassanak. A vállalat arra számít, hogy 2022 végére a Ford személygépkocsik több mint felét elektromos hajtáslánccal rendelik majd meg a vevők.

“A Puma új fejezetet nyit a Ford emberközpontú dizájn-filozófiájában, ami még magasabb szintre emeli az európai Fordok minőségét, technológiáját és vezetési élményét” – nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. „Biztos vagyok benne, hogy a Puma hatalmas sikert arat majd Európában.”

Kifinomult mild hybrid hajtása mellett a karizmatikus Puma látványos SUV-elemekkel és rugalmasan alakítható 456 literes csomagtérrel (benne az innovatív Ford MegaBox megoldással) csábítja a vásárlókat, valamint olyan vezetéssegítő technológiákkal, mint a Stop & Go rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Sebességkorlátozás Felismerés és a Sávközép funkció.

Az autó felszereltségi listáján prémium kényelmi tételek is szerepelnek, így a vevők akár a szegmens első derékmasszírozó ülését is megrendelhetik.

Az autó változatos kivitelei (például a Ford Performance inspirációjával kialakított sportos Puma ST-Line és a gazdagon felszerelt Puma Titanium X) a múlt hónapban, a Frankfurti Autószalonon mutatkoztak be először.

Az Európában már megrendelhető új Pumával a Ford tovább bővíti SUV- és SUV-hangulatú modelljeinek kínálatát. A Ford Romania alkalmazásában mintegy 6000 ember áll; ők készítik a Ford Puma mellett a Ford EcoSport modellt is, valamint az Év Motorja és Hajtáslánca díj 11-szeres győztesét, az 1,0 literes EcoBoost benzinmotort.

Az új Puma bevezetésével a Craiova Üzem immár két autót is gyárt egyszerre, kompakt SUV-modellekkel látva el azt a járműkategóriát, ami a JATO Dynamics szerint Európa leggyorsabban növekedő szegmense.**

Összevonja belső égésű erőforrás üzletágait a Volvo Cars és a Geely

A Volvo Cars és a Geely azt tervezi, hogy meglévő belső égésű erőforrás tevékenységeiket egy önálló üzleti egységben vonják össze, és ezzel egy olyan új, globális beszállítói hátteret hozzanak létre, amely új generációs belső égésű és hibrid hajtásláncok fejlesztésével fog foglalkozni.

A tervezett új üzleti egység megalakulása lehetővé tenné a Volvo Cars számára, hogy tisztán elektromos prémium modelljeinek fejlesztésére koncentráljon. A Volvo Cars a fenntarthatóság köré kívánja felépíteni tevékenységeit; ennek keretében egy teljes mértékben villamosított modellpaletta kifejlesztésén dolgozik. A várakozások szerint a következő évtized derekára a vállalat globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot azok a hibrid modellek jelentik majd, amiket az új üzleti egység szállít majd.

A tervbe vett új üzleti egység megalakulásával a fejlett technológiákat alkalmazó, takarékos belső égésű erőforrások és hibrid hajtásláncok elérhetővé válnának a Geely Auto, a Proton, a Lotus, az LEVC és a LYNK & CO márkák számára is. A tervezett új önálló üzleti egység emellett külső autógyártóknak is szállíthatna, ami további növekedési lehetőséget jelentene.

A tervezett új vállalkozás a Volvo Cars és a Geely jelentős iparági együttműködésével jönne létre, számottevő operatív, iparági és pénzügyi szinergiákat teremtve.

A javasolt új üzleti egység a Volvo Cars részéről mintegy háromezer, a Geely belső égésű projektjeiből hozzávetőleges ötezer embernek biztosítana munkát kutatás-fejlesztési, beszerzési, gyártási, informatikai és pénzügyi területeken. A várakozások szerint a folyamat nem vezet elbocsátásokhoz.

Jelenleg mind a Volvo Cars, mind a Geely azon dolgozik, hogy belső égésű üzletágukat saját szervezetükön belül új egységekbe helyezzék át. Ez az első lépés azon fúzió felé, amelynek során a két vállalkozást egyetlen közös, önálló üzleti tevékenységbe szervezik át.

A Volvo Cars meggyőződése szerint az autóipar villamosítása fokozatosan megy végbe, azaz a teljesen elektromos járművek mellett továbbra is jelentős kereslet mutatkozik majd a takarékos hibrid hajtásláncok iránt.

„A hibrid autóknak a legkiválóbb belső égésű erőforrásokra van szükségük. Az új üzleti egység rendelkezésére álló erőforrások, a szervezet mérete és szakmai kompetenciája pedig lehetővé teszi majd, hogy ezeket a hajtásláncokat költséghatékonyan fejlesszék ki” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója

Az új vállalkozás részletes tervei jelenleg kidolgozás alatt állnak. A pontos feltételek a szakszervezetekkel folytatott egyeztetések, valamint az igazgató tanács és az illetékes hatóságok jóváhagyása után alakulhatnak ki.

Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben

Az elmúlt hat év során radikálisan visszaesett a garanciális hibabejelentések száma a Peugeot-nál. A minőség látványos javulása az új generációs padlólemezek bevezetésével egy időben kezdődött.

Jelenleg harmadannyi garanciális hibával kell foglalkoznia a Peugeot szervizhálózatának, mint bő fél évtizeddel ezelőtt, árulta el újságíróknak Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója.

Idén májusban történelmet írt a Peugeot, amikor a J.D. Power nagy-britanniai statisztikákra épülő megbízhatósági rangsorában nem csak az abszolút első helyen végzett, de 77 pontos eredményével (a pontszám azt jelzi, hány hibajelenség jut 100 autóra) a felmérés történetének egyik legkiválóbb teljesítményét nyújtotta. A szervezet közvetlenül a felhasználókat kérdezte: több mint 11 500 autós számolt be arról, az elmúlt egy év során milyen tapasztalatokat gyűjtöttek legfeljebb három éves autóikkal.

A nyolc kategóriában 177 hibajelenségre rákérdező felmérés az egyik legalaposabb és leghitelesebb a piacon. A 2015 óta évente elvégzett felmérésen a Peugeot jellemzően a mezőny felső harmadában helyezkedett el, rendszeresen megelőzve a többi francia márkát és számos nagynevű európai gyártót. Több alkalommal a legmegbízhatóbbnak tartott japán márkákat is maga mögé utasította a francia autógyártó.

Ez az eredmény összecseng azzal, amit Jean-Philippe Imparato, a márka globális vezérigazgatója a közelmúltban osztott meg ausztrál újságírókkal: a Peugeot jelenleg nagyságrendekkel kevesebbet – egészen pontosan harmadannyit – költ garanciális javításokra, mint hat évvel ezelőtt. Konkrét intézkedésekhez nem köthető a minőség radikális javulása, ugyanakkor a márka életében fordulópontnak számít a referenciapontként megjelölt 2013-as év.

Ekkor vezette be ugyanis azt az új generációs EMP2 padlólemezt a márka, amelyre ma a Peugeot kínálatának gerincét adó összes modell épül. A 2014-ben az Év Autójának megválasztott Peugeot 308 elsőként kapta meg ezt a modern platformot, amit később a szintén Év Autója (2017) díjban részesített 3008-as, az 5008-as szabadidőjármű, az új generációs 508-as is felhasznált. Ugyanerre a padlólemezre épülnek a Traveller / Expert, illetve Partner / Rifter párosok, a Peugeot többszörösen kitüntetett, sokcélú típusai, amelyek haszonjárműként és rendkívül praktikus családi, illetve üzleti gépkocsiként egyaránt bizonyítanak.

A 630 millió eurós beruházással kifejlesztett EMP2 a globális autóipar egyik legsokoldalúbb „építőkészlete”: a kiemelkedően moduláris platform nem csak a tengelytáv módosítását teszi lehetővé, de a rá épülő modellek szabad hasmagasságának, illetve az alkalmazott futómű-konstrukcióknak a kiválasztásában is szabad kezet hagy a tervezőknek.

Mindemellett ultra nagy szakítószilárdságú acélok, valamint alumínium és magnézium ötvözetek alkalmazásával biztosítja a csekély tömeg és a kiemelkedő szerkezeti szilárdság ideális kombinációját.

Az EMP2 nem csak a mechanikus jellemzők terén kínál megbízható, stabil alapot a Peugeot portfoliójának, hanem az elektronikus és elektromos tartalmak tekintetében is. Előbbire példa a forradalmian új ergonómiai megoldást és magas szintű kapcsolódási lehetőségeket kínáló i-Cockpit vezetői környezet, utóbbi pedig a hajtásláncok részleges vagy teljes villamosításának lehetőségét eredményezi. Ez pedig nem a jövő, hanem a jelen: a Peugeot a következő hónapokban vezeti be európai piacain új generációs plug-in hibrid típusait: a szedán és kombi kivitelben választható, elsőkerék-hajtású 508 Hybrid akár 29 g/km CO2-kibocsátást és akár 54 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál, míg a dupla villanymotoros, összkerékhajtású 3008 GT Hybrid4 típus 300 lóerős rendszer-teljesítményéhez mindössze 1,3 liter/100 kilométeres átlagfogyasztás társul.

Kedvezőbb fogyasztást, több praktikumot ígér a legújabb Ford Transit

A Ford bemutatja minden idők legintelligensebb, legkisebb étvágyú, legsokoldalúbb és legtermelékenyebb 2 tonnás Transit áruszállítóját, amit arra terveztek, hogy a vállalkozások a mai modern városi környezetben is kifogástalanul megállják a helyüket.

Több mint 4600 tökéletesített alkatrész, fejlett hajtásláncok és vezetéstámogató technológiák – ezek révén vált az új Ford Transit olyan járművé, ami több árut képes szállítani, kevesebbet fogyaszt, és mind a vezetése, mind az üzemeltetése jóval egyszerűbb.

A Ford kifinomult EcoBlue dízel erőforrásainak továbbfejlesztett változatai akár 7 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik, ami jelentős megtakarítást jelent az autót üzemeltető vállalatok számára, ráadásul a Transit új EcoBlue Hybrid hajtásával – a szegmensben elsőként bevezetett 48 voltos mild hibrid rendszerrel – további 8 százalék megtakarítás érhető el.

Az új Transit tömegcsökkentéséhez az űrkutatásban használatos számítógépes tervezést (CAD) is bevetették a Ford mérnökei, s ennek révén 80 kilogrammal sikerült növelni a jármű hasznos teherbírását. Emellett fejlett online kapcsolati megoldások (például az új fedélzeti modem-technológiát használó FordPass Connect) segítik a jármű üzemeltetőit, hogy optimalizálják a Transit üzemanyag-fogyasztását és kihasználtságát.

A fejlett vezetéstámogató technológiák segítségével a sofőr kézhasználat nélkül parkolhat, mindig betarthatja a sebességkorlátozásokat, és elkerülheti az ütközéseket – vagy csökkentheti azok súlyosságát – a sűrű nagyvárosi forgalomban.

“A legendás Ford Transit már megint magasabbra tette a lécet a vállalkozások jobb termelékenysége tekintetében, hiszen nagyobb hasznos teherbírást, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és fejlettebb konnektivitást kínál, így ezt az autót bármilyen méretű vállalat maximális hatékonysággal használhatja,” vélekedett Michael McDonagh, a Ford Európa globális Transit-programját vezető főmérnök. “Mindemellett a Ford a villamosítás terén is diktálja az iramot, hiszen a szegmensben elsőként kínált mild hibrid hajtásláncaink ideálisak az áru- és csomagszállító szolgáltatók számára.”

Az új Ford Transit jelenleg már egész Európában kapható; az új változat az előző modellsorozat sikerére épít, ami Európában és Észak-Amerikában olyan szinten alapozta meg a Transit hírnevét, hogy az autó ma már a szegmens első számú járművének számít. A Ford Transit-család európai értékesítése 2019-ben is tovább nőtt, 68.800 darabos rekordot érve el a második félévben, ami 2,7 százalékkal szárnyalta túl az előző év azonos időszakának eredményét.

Magyarországon 2019-ben az első háromnegyed évben 2135 darab 2 tonnás Transit talált gazdára, megszerezve ezzel a kategória első helyét.

Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás, több választási lehetőség

A továbbfejlesztett erőteljes, üzemanyag-takarékos és finoman működő 2,0 literes EcoBlue dízelmotor (a WLTP vezetési ciklusban mért Ford-adatok alapján) akár 7 százalékkal kevesebbet fogyaszt. A Ford hatfokozatú manuális sebességváltójával szerelt új Transit legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 200 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása pedig 7,6 l/100 km. (WLTP ciklusban mért adat)*

A kedvezőbb fogyasztáshoz a tovább tökéletesített üzemanyag-befecskendező rendszer is hozzájárul, ami 2200 barra növeli a nyomás csúcsértékét, így hatékonyabbá válik az égési folyamat. A motor belső súrlódását az új acéldugattyúk vékonyabb palástja mérsékli. A változó átfolyású olajszivattyú a mindenkori igényhez igazítja az olaj adagolását, csökkentve ezzel a motor fölösleges terhelését.

További üzemanyag-megtakarítást eredményez a 2 tonnás Transitban most először bevezetett elektromos szervokormány (EPAS), illetve az átfogó tömegcsökkentés, a kis gördülési ellenállású gumiabroncsok használata és az aerodinamikai fejlesztések. A teljes modellkínálatban alapfelszereltség a fogyasztást csökkentő Auto Start-Stop technológia.

Ugyancsak a takarékosság jegyében vezeti be a Ford – elsőként egy haszongépjárműben – az új EcoGuide technológiát, ami a GPS helymeghatározás alapján előre jelzi a vezetőnek, mikor kell lassítania vagy fokozatot váltania, felkészülve ezzel az általa még nem látható forgalmi helyzetekre, például egy kereszteződésre, egy sebességkorlátozásra vagy egy lejtőre.

Az új Transitban egy új, 185 lóerős és 415 Nm forgatónyomatékú, 2,0 literes EcoBlue motor is megjelenik a már eddig is kínált 105, 130 és 170 lóerős variánsok mellett. Mindegyik változat új kialakítású turbótöltőt kapott, így forgatónyomatékukat az eddiginél is szélesebb fordulatszám-tartományban adják le.

Az elsőkerékhajtású modellek vásárlói már eddig is választhattak hatfokozatú automata sebességváltót, ám 2020 tavaszától a hátsókerékhajtású Transitok kínálatában is megjelenik a Ford hatékonyan és gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automatája, amelynek Adaptív Kapcsolási Ütemezés funkciója az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását.

Elsőként a szegmensben: EcoBlue Hybrid technológia

Az elsőkerékhajtású és a hátsókerékhajtású Transit-modellekhez egyaránt opcióként kínálja a Ford az innovatív EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid dízel hajtástechnológiát, ami a WLTP-mérés alapján átlagosan 3 százalék üzemanyag-megtakarítást eredményez az azonos teljesítményű 2,0 literes EcoBlue dízelmotoros modellhez képest. A megtakarítás mértéke akár a 8 százalékot is elérheti olyan forgalmi körülmények között, ahol a rendszer maximálisan ki tudja használni az energia-visszanyerést.

A Transit EcoBlue Hybrid modelleket kifejezetten a lehető legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztásra hangolták. Ezekben az autókban a hagyományos generátor helyett egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor működik, ami segít elektromos árammá alakítani a jármű lassításakor felszabaduló mozgási energiát, és ezzel az árammal egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátort tölt. Az itt tárolt áram nyomaték-kiegészítéssel segíti a belsőégésű motor működését haladás és gyorsítás közben, emellett pedig az autó elektromos berendezéseit is működteti.

Kisebb tömeg, nagyobb hasznos teherbírás

A jobb termelékenységet eredményező nagyobb hasznos teherbírás egy átfogó program eredménye; a Ford mérnökei jelentősen csökkentették az új Transit tömegét – még úgy is, hogy közben a legújabb biztonsági rendszerekkel és vezetéstámogató technológiákkal szerelték fel az autót.

A mérnökök a “legkisebb is számít” alapelvet szem előtt tartva több száz alkatrészt tettek könnyebbé – ugyanakkor pedig erősebbé és tartósabbá –, amiben nagy segítségükre volt a repülőgépiparban használatos CAD szoftver. A Transit hátsókerékhajtású, hosszú tengelytávolságú, közepes tetőmagasságú változata például 80 kilogrammal lett könnyebb, mint a most kifutó, azonos specifikációjú modell. Az elsőkerékhajtású változat esetében a tömegcsökkenés 48 kg; a nettó hasznos teherbírás az 1418 kilogrammot is eléri a 3,5 tonnás modelleknél.

Az új Transit alumínium motorházteteje 5,4 kilogrammal könnyebb az acélból készített elemnél, miközben ugyanolyan szilárd. A legnagyobb mérvű, 14,7 kilogrammos tömegcsökkentést a hátsókerékhajtású modellek hátsó tengelyének áttervezése eredményezte, de az új, könnyű kompozit anyagból készített rekeszfal** is 4,4 kilogrammnyi megtakarítást jelentett.

Az új Transit acél keréktárcsáit pörgetett formázással gyártják, ami kevesebb fém felhasználása mellett is nagyobb szilárdságot eredményez. Ez 5,5 kg tömegcsökkentést jelent a Transit öt kerekén (a pótkereket is hozzászámítva).

„Egy áruszállító hasznos teherbírása rendkívül fontos szempont az üzemeltetők számára. Ugyanakkor a csekélyebb saját tömeg egyúttal a jármű üzemanyag-fogyasztását és CO₂-kibocsátását is javítja, ezért a Ford Transit tervezőcsapata arra törekedett, hogy csökkentsék az autó tömegét, de közben továbbra is megőrizzék a Transit strapabírását és erejét,” tette hozzá McDonagh.

Mindig kapcsolatban

A Ford elkötelezetten törekszik arra, hogy teljes haszongépjármű-kínálatában biztosítsa a konnektivitás előnyeit, ezért az új Transit kínálatában is megjelenik a FordPass Connect és a beépített modem-technológia, lehetővé téve a flottaüzemeltetők számára, hogy javítsák járműveik kihasználtságát, és optimalizálják az üzemeltetési költségeket. Ennek hatásos eszköze két új termék: a Ford Telematika és Ford Adatszolgáltatás, valamint a nemrégiben bemutatott új FordPass Pro alkalmazás; ez utóbbit kifejezetten a kisebb cégek és az egyszemélyes vállalkozások számára készítette a Ford, hogy ők is maximálisan kihasználhassák járművük kapacitását.

A Transit fejlett technológiái közt a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is szerepel, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet.

A külső gyártók által kínált átalakítások és tartozékok az új Upfitter Interfész Modulon keresztül férhetnek hozzá a Transit elektromos rendszeréből származó adatokhoz.

Egyszerűen vezethető

A Transit kifinomult és személyautós vezethetőségét még magasabb szintre emeli az EPAS rendszer bevezetése, amivel könnyebb parkolni és manőverezni. Az autóhoz olyan vezetéstámogató technológiák is rendelhetők, mint az Aktív Parkolóasszisztens vagy a Sávtartó Asszisztens; mindez hatékonyan segít abban, hogy a vezető ne fáradjon el munka közben.

A Transitban most először érhetők el a mindenkori közlekedési helyzethez igazodó választható beállítások: minden hajtásláncban kapcsolható a Normal és az Eco üzemmód, emellett a hátsókerékhajtású és az összkerékhajtású változatokban rendelkezésre áll még a lefagyott vagy havas úttesten is jó tapadást biztosító Csúszós Út üzemmód és a négykerékhajtású modellekhez kifejlesztett Sár/Nyomvályú üzemmód is. Az automata sebességváltós, hátsókerékhajtású modellek Vontatás üzemmódja zökkenőmentes, sima teljesítményleadást biztosít, amikor a Transit nagyméretű utánfutót vontat.

Az autó vontatási kapacitását is sikerült növelni. A 170 és 185 lóerős, 350 GVM hátsókerékhajtású (4,1:1 végáttételű) változatok teljes megengedett szerelvény-össztömege elérheti a 7000 kilogrammot, vontató kapacitásuk pedig a 3500 kilogrammot.

A fejlett vezetéstámogató technológiák széles kínálata segíti a vezetéssel járó stressz és terhelés csökkentését, illetve egy esetleges ütközés elkerülését vagy a baleset súlyosságának mérséklését. Többek közt:

Az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer nagyobb holtteret lát be, amikor az autó – akár 10 méteres szerelvény-hosszúságig – utánfutót vontat
Az Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatika hatásosan kombinálja a Közlekedési Tábla Felismerés és az Adaptív Sebességtartó Automatika rendszerek funkcióit, hogy a vezető mindig betartsa a sebességkorlátozásokat
Továbbfejlesztett Sávtartó Asszisztens
A Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer immár éjszaka is felismeri a gyalogosokat, amikor megvilágítja őket a fényszórók fénye
Az autó kínálatában olyan új rendszerek is megjelennek, amelyek egyszerűbbé, stresszmentesebbé teszika vezető munkáját, amikor zsúfolt ipari vagy városi környezetben kell manővereznie vagy parkolnia, és segítenek elkerülni az ebből eredő koccanásokat és sérüléseket.

A széles látószögű első és hátsó kamera segít a közeledő járművek észlelésében, amikor a Transit egy szűk parkolóhelyről hajt ki, zsúfolt úton halad vagy tolat
A magasan elhelyezett tolatókamera jobb képet ad hátramenetben, különösen akkor, amikor az autó nyitott ajtókkal tolat
A kiegészítő oldalsó érzékelőknek köszönhetően a Parkolássegítő rendszer hatékonyabban működik
Az Aktív Parkolóasszisztens segítségével a vezető könnyen megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és kormányzás nélkül beállhat oda – legyen szó akár párhuzamos, akár merőleges parkolásról
A Kiállássegítő rendszer a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhely elhagyásában segít
A Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti
Mindezt kiegészíti még egy opcióként rendelhető, erős fényű, magasra szerelt LED fényforrás, ami a rosszul megvilágított területeken segíti a rakodást, valamint a Motoros Oldalsó Rakodónyílás-ajtó (2020 tavaszától rendelhető), ami szintén megkönnyíti a ki- és berakodást.

A kínálatban szerepel a MyKey rendszer is, aminek segítségével a flottamenedzserek előre beprogramozhatják az indítókulcsot, korlátozva az autó sebességét és a rádió hangerejét, illetve megakadályozva az aktív biztonsági rendszerek kikapcsolását.

Első pillantásra felismerhető külső. Praktikus, vadonatúj utastér

A Ford Transit látványos, ugyanakkor praktikus, könnyen tisztítható karosszériájának új külső megjelenését magasabbra húzott, határozottabb, három díszléces hűtőrács és áttervezett alsó orr-rész határozza meg. Az első karosszériaelemek és a lökhárító átformálásával javult az aerodinamika, és az első traktus felületei könnyebben tisztíthatók. A magasabb felszereltségű modellek erős bi-xenon fényszórója és új LED nappali menetfénye a Transit-család jellegzetes arculatát sugallja.

Akárcsak a legújabb Transit Custom modellben, itt is teljesen átalakult az utastér formavilága, így a kabin még stílusosabbá, praktikusabbá és kényelmesebbé vált. Az új műszerfalpanel praktikus újdonságai révén a vezető mobil irodaként használhatja az autót; ezt szolgálja többek közt a műszerfal tetején kialakított három, nyitott tetejű tárolórekesz, vagy az új dokkoló rekesz, amelyben a vezető nemcsak mobiltelefonját, hanem nagyobb méretű tabletjét is tárolhatja és töltheti.

Az erős szövésű, új üléskárpitokat a Ford a legkeményebb koptatási próbáknak vetette alá; a komfortérzetről megújult ülések gondoskodnak. amelyek párnázata jobban megtámasztja a testet.

Ahogy a kifutó modell esetében, a vevők most is rengeteg – több mint 450 féle – változat közül választhatnak, beleértve az elsőkerék-, a hátsókerék- és az összkerékhajtást, és persze a teljes körű felépítmény-kínálatot, amelyben a nemrégiben bevezetett, alacsony platómagasságú fülkés alvázkivitel is szerepel.

Mivel egyre több az olyan vásárló, akiknek szolgáltatásaihoz magasabb felszereltségű autó kell, a Ford egy új Limited modellváltozatot is bevezet a kínálatban, a karosszéria szénére fényezett első lökhárítóval, 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal, manuális klímaberendezéssel, bi-xenon fényszórókkal, valamint 8 colos érintőképernyőhöz csatlakozó SYNC 3 rendszerrel.

Új Transit Custom – modernebb hajtásláncok és technológiák

Az új Ford Transit mellett az egy tonnás Ford Transit Custom frissített változata is megjelenik az európai piacokon, méghozzá hasonlóan jelentős fejlesztésekkel, mint nagyobb testvére.

Az autóban bevezetett újdonságok mind azt a célt szolgálják, hogy növeljék a jármű teljesítményét és csökkentsék az üzemeltetés költségét; jó példa erre a 2,0 literes EcoBlue dízelmotor továbbfejlesztett változatainak (köztük az új 185 lóerős verzió) bevezetése. A Transit Customban is megjelenik a szegmensben elsőként kínált EcoBlue Hybrid hajtáslánc, ami még kedvezőbb fogyasztást biztosít. A Transit Custom legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 175 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,7 l/100 km (WLTP ciklusban mért adat).

Az új FordPass Connect fedélzeti modem-technológia mellett több olyan vezetéstámogató rendszer is feltűnik a Transit Custom felszereltségében, amelyek eddig nem szerepeltek a kínálatban:

Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer
Intelligens Sebességhatárolóval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika
Sávtartó Asszisztens
Aktív Parkolóasszisztens
Gyalogosészleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető
2019 végétől a Transit Custom kínálatában megjelenik az új Plug-In Hybrid*** modell, ami a nagyvárosok belső kerületeiben nulla károsanyag-kibocsátású elektromos hajtással halad, ugyanakkor hosszabb utakra is alkalmas, miközben a vezetőnek nem kell tartania az akkumulátor lemerülésétől.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK