Főoldal Blog Oldal: 191

Frankfurti Nemzetközi Autószalon 2019: az új Astra, új Corsa, Corsa-e és új Grandland X plug-in hybrid premierje

Izgalmas és sokrétű az automobilizmus! Ezt mutatja fel világpremierjeivel az Opel az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon. Debütál az új generációs Opel Corsa, a Grandland X hibrid és az új Opel Astra – tökéletesen kielégítve mindenféle felhasználási profilt. Az új Opel Corsa nemcsak kis fogyasztású, klasszikus hajtóművekkel érkezik, hanem, első ízben, akkumulátoros villanyautó Corsa-e változatban is – méghozzá 330 kilométert elérő tisztán elektromos hatótávval, WLTP1 szerint mérve.

Második világpremierként összkerékhajtással látható az új Grandland X Hybrid4 a 11.0-s csarnok D31-es Opel-standján. A konnektoros hibrid 1,6-os benzines turbómotort két villanymotorral kombinálva fejt ki 300 lóerőt elérő rendszerteljesítményt. Fogyasztása WLTP2 szerint mérve 1,6 l/100 km, CO2-emissziója 37 g/km (NEDC3: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2; súlyozott, kombinált; ideiglenes adatok).

A harmadik az új Opel Astra. Kimagasló aerodinamikával, komplett új motornemzedékkel és szintén újonnan fejlesztett váltóművekkel állítja fel a hatékonyság és a csekély emisszió mércéjét. Elődjéhez képest 21 százalékkal csökkent a CO2-kibocsátás. (Ötajtós Astra 1.2 Direct Injection Turbo, 96 kW/130 PS, NEDC4-fogyasztás: városban 5,3-5,2 l/100 km, országúton 3,9-3,8 l/100 km, kombinált 4,4-4,3 l/100 km, 101-99 g/km CO2). Ezzel a kompakt osztály élvonalát képviseli minden idők leghatékonyabb Astrája.

Végül, de nem utolsó sorban az új Opel Zafira Life is Frankfurtban lép először a nyilvánosság elé. Ami az első generációval 1999-ben elkezdődött, épp húsz évvel később teljesen újonnan fejlesztett negyedik modellnemzedékkel folytatódik: új dimenziókba lép a Zafira Life – háromféle hosszúsággal, flexibilis, akár kilenc személyes utastérrel, nívós komforttal és asszisztensekkel.

„Az IAA alkalmával megmutatja az Opel, miként alakul az automobil jövője. Nálunk a vevő áll középpontban, az igényeivel. Ezért nem egyetlen csapáson haladunk, hanem komplett hajtómű-portfóliót kínálunk, az iránymutató villamos- és hibridhajtóműtől az extra-hatékony belsőégésűekig. Valamennyi új modellünk a legmodernebb technikát kapta – és máris megrendelhető“ – invitál Michael Lohscheller vezérigazgató a Frankfurti Autószalon Opel-standjára.

Sportos, stílusos, takarékos – és először elektromos az új Opel Corsa

Az új, 4,06 méter hosszú Opel Corsa modernebb, dinamikusabb és hatékonyabb, mint valaha. Különösen gazdaságos benzin- és dízelmotorjainak teljesítményskálája 55 kW/75 LE és 96 kW/130 LE közötti. (NEDC5-fogyasztás városban 5,4-3,7 l/100 km, országúton 4,1-2,9 l/100 km, kombinált 4,6-3,2 l/100 km, 105-85 g/km CO2; WLTP6-fogyasztás: kombinált 6,4-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2). Emellett a bestseller hatodik generációja először foglal magában akkumulátoros-elektromos változatot is: a Corsa-e akkuja 50 kilowattórás, teljesítménye 100 kW/136 LE, hatótávja eléri a 330 kilométert (WLTP)1. Valamennyi hajtómű-opcióban közös az élvezetes vezetés, a takarékos fogyasztás és a példás emisszió, egészen a Corsa-e nulla károsanyag-kibocsátásáig.

A sportos összbenyomáshoz illik a következetes súlycsökkentés – a legkönnyebb Corsa alatta marad az ezer kilónak – és a vezető alacsonyabb pozíciója, nem kevésbé a finoman hangolt futóművel járó precíz kormányzás, nagyfokú aktív és passzív biztonság. Az új Corsába olyan technika és asszisztensek vonulnak be, amelyet csak magasabb osztályú járművekből ismertek a vevők. Valódi fénypont az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás, amelyet először kínál az Opel a főáramú kiskategóriában. A Corsa további újdonsága a szenzoros oldalvédelem, a 180 fokos panoráma-tolatókamera, az automatikus parkolóasszisztens és szériában a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, valamint az intelligens sebességszabályozó és a sávtartó asszisztens.

A Corsa vezetőjét és utasait a lehető legjobban csatlakoztatja és szórakoztatja az új infotainment-kínálat: multimédiás rádió, Multimedia Navi hétcolos színes érintőképernyővel, Multimedia Navi Pro csúcskészülék tízcolossal, illetve a Corsa-e teljesen digitalizált vezetőhelye. Kívánságra kapható a Corsához az új „Opel Connect“ telematikai szolgáltatás, élő navigációval, segélyhívás közvetlen elérésével és sok egyéb funkcióval.

Töltés, indulás: az új, összkerékhajtású Opel Grandland X Hybrid4

Az új Corsa-e mellett az Opel villanyautós offenzívájának másik terméke az összkerékhajtású, szupermodern konnektoros hibrid Grandland X Hybrid4. WLTP-minősítésű, 147 kW/200 LE teljesítményű, 1,6 literes benzines, négyhengeres turbómotorját speciálisan hibrid járműhöz hangolták. Az egyenként 80 kW/109 LE kifejtésére képes két villanymotort 13,2 kilowattos lítiumion-akku táplálja. Az első elektromos, nyolcfokozatú automatán át dolgozik rá a fronthajtásra, a másodikat a hátsó hídba integrálták, és ez teszi kiváló útfogású 4×4-essé a Grandland X Hybrid4-et.

A vezető, preferenciáinak és a körülményeknek megfelelően négyféle menetmód, elektromos, hibrid, összkerékhajtás és sport közül választhat. Az első automatikusan állítja be a leghatékonyabb hajtásmódot. Városban egyszerűen az elektromost kell választani, ekkor akár 52 kilométert is megtehet az autó a WLTP-menetciklus szerint, nulla emisszióval (NEDC3: 65 kilométer). A bármilyen talajon legjobban kapaszkodó harmadik mód aktiválja az elektromos hátsókerék-hajtást. Még hatékonyabbá teszi a Grandland X Hybrid4-et a regeneratív fékezés energia-visszanyerése.

21 százalékkal kevesebb CO2-t bocsát ki a leghatékonyabb Opel Astra

Komplett új motorgenerációval és sebességváltókkal állítja fel az Opel Astra a csekély emisszió új standardját. Modern háromhengeres benzin- és dízelmotorjai élénk dinamikáról és komfortos, csendes utazásról gondoskodnak. A rezgéseket ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengely fojtja el a motorblokkban. A kompakt háromhengeres benzines turbó 1,2 és 1,4 liter lökettérfogatú. 81 kW/110 LE – 107 kW/145 LE teljesítménye és 195 – 236 newtonméteres nyomatékmaximuma hatékonysággal ötvözi az élvezetes autózást. (NEDC7-fogyasztás városban 6,4-5,2 l/100 km, országúton 4,2-3,8 l/100 km, kombinált 5,0-4,3 l/100 km, 116-99 g/km CO2; WLTP5-fogyasztás: kombinált 6,2-5,2 l/100 km, 142-119 g/km CO2; ideiglenes adatok). Már az alapmotorokhoz is hatfokozatú a sebességváltó. A kis fogyasztáshoz és a nagyfokú komforthoz hozzájárul az új, fokozatmentes automata, valamint a lágyan kapcsoló, csökkentett súrlódású kilencfokozatú automatikus váltómű is.

Hasonlóan kiváló az Astra aerodinamikája: 0,26-os alaktényezővel mind az ötajtós, mind a Sports Tourer a kompakt kategória legáramvonalasabb autói közé tartozik. Ezáltal lett az új modell a kapható járművek egyik legjobbja, ugyanakkor minden idők leghatékonyabb Astrája. Egyedül az aerodinamikai tökéletesítések kilométerenként 4,5 grammal szorították le a CO2-kibocsátást.

Nem kevésbé példás az új Astra komfortja, vezetőtámogatása és tájékoztató-szórakoztató rendszere sem. Az új frontkamera kisebb az eddiginél, és gyorsabb processzorral jobban teljesít, akárcsak a Multimedia Navi Pro infotainment-rendszerhez kapható digitális tolatókamera. Az autó mögötti közlekedés monitorképe tisztább és élesebb, sötétben kontrasztosabb lett. Nem hiányozhat az intelligens, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás sem. Kompatibilis okostelefonokat induktívan tölt fel a Wireless Charging. Az utasteret pedig a Bose kívánságra beépített csúcsszintű hangrendszere varázsolja koncertteremmé. Hidegben előnyös az Astrához először rendelhető fűthető szélvédő.

Csúcsformában a nagyterű: az új Opel Zafira Life

Már húsz éve érvényes, hogy a szép, flexibilis és hatékony nagyterű autó neve Zafira. Így marad a 2019-es IAA után is – jön a negyedik modellgeneráció, az Opel Zafira Life. Mégpedig rögtön háromféle hosszúsággal – a „Small“ 4,60 méteres, a „Medium“ 4,95, a „Large“ pedig 5,30 – és mindegyik akár kilencszemélyes. Különösen praktikussá teszi, hogy a legtöbb változat maximum 1,90 méter magas, így behajthat mélygarázsokba, ami nemcsak szállodai jármű esetében fontos, hanem magánautósoknak is, akik korlátozás nélkül szeretnének parkolni.

Vonzó az új autó kis fordulóköre, kezes viselkedése és két szenzorvezérlésű tolóajtaja, amelyek egyetlen láblendítéssel nyithatók kívülről. A szegmensben egyedülálló ez a komfortmegoldás. A Zafira Life poggyásztere már az „S“ változatban is 3.600 literes, sőt az „L“-é maximum 4.900. A kényelmet akár nyolc bőrülés fokozhatja. Mindezt megkoronázza a Lounge-kivitel mozgatható asztala, nagy lábtere és 48 centis hátsó ülésszélessége.

A tetszés szerint átrendezhető belső tér és a kényelem mellett jó pontokat szerez a Zafira Life sokféle technikája, amelyek jóvoltából ellazítóbb és biztonságosabb az utazás. A modern vezetőtámogató- és infotainment-rendszerek között van vetített kijelzés, kamera- és radaralapú intelligens sebességasszisztens, továbbá IntelliGrip elektronikus kipörgésgátló. Meg lehet nézni a küllemét is: laza megjelenés a jellegzetes Opel-arccal, eltalált arányokkal és rövid túlnyúlásokkal. Kétrészes panoráma-üvegtető és a csomagtér-ajtó külön nyitható üvege teszi teljessé a hatást.

Csúcsteljesítmény a biztonság szolgálatában: íme, a BMW M8 MotoGP Safety Car

A kétkerekű versenysportok királykategóriájának új felvezető autóját az augusztus 9-11. közötti hétvégén megrendezett futamon mutatta be a BMW.

A BMW M GmbH az augusztus 9-11. közötti hétvégén, a MotoGP™ Red Bull Ringen megrendezett nagydíján rántotta le a leplet a sorozat biztonságiautó-flottájának új vezérmodelljéről. A 625 lóerős BMW M8 MotoGP™ Safety Car műszaki alapjait az a BMW M8 Competition Coupé adta (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), amelynek világpremierjét a BMW Group idén június végén, a BMW Weltben megrendezett #NEXTGen fesztiválon tartotta.

A sebesen száguldó motorkerékpár-versenyzők abszolút biztonságát szolgáló csúcsteljesítmény okán a BMW M GmbH immár több mint húsz éve a MotoGP™ futamait szervező Dorna Sports hivatalos autóipari partnere, amelynek égisze alatt „a MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottáját” is biztosítja. A müncheni központú vállalatcsoport 1999 óta a MotoGP™ szerves része, a BMW M8 MotoGP™ Safety Car pedig a csúcsteljesítményű felvezető autók legújabb példányaként érkezett meg az élvonalba.

„A BMW M8 sportmodellt és a BMW M8 GTE versenyautót párhuzamosan fejlesztettük, a motorsport élvonalában edzett géneknek köszönhetően így a BMW M8 minden területen kiemelkedik a mezőnyből” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke. „Logikus lépés volt tehát, hogy a MotoGP™-ben dolgozó biztonságiautó-flottánk élére a BMW M8 Competition személyében új vezérmodellt helyezzünk. A nagyteljesítményű sportautó már sorozatgyártásban kínált formájában is tökéletesen alkalmas a versenypályás használatra, az innovatív technológiai felszereltségekkel azonban még inkább megpróbáltuk kitolni a határait. Rendkívüli izgatottsággal tölt el bennünket, hogy a BMW M8 MotoGP™ Safety Car személyében egy vadonatúj, erőteljes vezérmodellt guríthatunk a kétkerekű versenysportok királykategóriájának élére” – tette hozzá.

A BMW M8 MotoGP™ Safety Car motorházteteje alatt a BMW M GmbH sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb motorja dolgozik. A BMW M TwinPower Turbo technológiával szerelt, kivételesen magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív maximális teljesítménye 460 kW / 625 lóerő. Az erőforráshoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül továbbítja a kerekekhez a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. Az újdonság egyik leginnovatívabb megoldása azonban a BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.

A hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamika mérnökien precíz együttműködését a BMW Group dél-franciaországi tesztpályáján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és sok más versenypályán hangolták tökéletesre a tervezők. A munkában a BMW M8 GTE versenyautóval szerzett tapasztalatok is fontos szerepet kaptak. Az erőforrás, a váltó és a futómű-technológia teljesítmény-központú egységével az új BMW M8 Competition Coupé 3,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW M GmbH mérnökei fáradhatatlan munkával készítették fel a BMW M8 MotoGP™ Safety Car technológiai arzenálját a világ leggyorsabb motorkerékpár-versenysorozatára. A munkálatok során a fejlesztők számos olyan BMW M Performance alkatrésszel fűszerezték meg a modellt, amelyeket a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW M8 sportmodell-kvartett opcionális extrafelszereltségi palettájáról is megrendelhetnek. Az utólagosan felszerelhető tételek azon túlmenően, hogy tovább fokozzák a biztonsági autó sportos megjelenését, az aerodinamika, a hűtés és a könnyűszerkezetes járműépítés terén is fontos szerepet játszanak. A BMW M8 Competition Coupé biztonsági autóvá alakítását számos versenysport-technológiai és biztonságtechnikai felszerelés tette teljessé.

A BMW M8 MotoGP Safety Car főbb módosításai:

Titánból készült BMW M Performance sport kipufogórendszer**
Szénszálból készült BMW M Performance kipufogóvégek**
BMW M Performance szőnyegek
Szénszálból készült BMW M Performance motorborítás
Szénszálból készült BMW M Performance diffúzor
BMW M Performance Pro sportkormány (szénszálból készült BMW M Performance kormánybetéttel és BMW M Performance váltófülekkel)
Szénszálból készült BMW M Performance Air Breathers légkivezető nyílások
Szénszálból készült BMW M Performance küszöbtoldatok
BMW M Performance matricák
Gyorszáras motorháztető
Áramtalanító berendezés
Villogó ikergyűrű-motívum az első fényszóró-párban
LED-technológiás fényhíd a tetőn
LED-technológiás villogók az első lökhárítóban
RECARO kagylóülések Schroth biztonsági övekkel
Bukókeret
Tűzoltó készülék
Michelin Cup gumiabroncsok
Vörösre fóliázott hűtőrács-keret
Frozen Black árnyalatúra fényezett első koptató
Úszó BMW kerékagy-sapkák
BMW M logóval ellátott BMW szelepsapkák
Hátsó légterelő szárny a BMW M8 GTE versenyautóról
Feketére fóliázott küszöbtoldatok
MotoGP™ karosszéria-fóliázás
Szénszálból készült egyedi légterelő lapok
Teljes fénytechnika-vezérlés

Preventív biztonsági funkciók a Toyotától

A Toyota még ebben a hónapban forgalomba hozza Japánban a Sora1 nevet viselő hidrogén üzemanyagcellás elektromos busz (FCEV busz) tökéletesített megelőző biztonsági funkciókkal felszerelt, frissített kivitelét.

A Toyota az ITS funkciók (ITS = intelligens közlekedési rendszerek) bevezetésével emelte magasabb szintre a Sora preventív biztonsági képességeit. Ezen túlmenően megnövelték a Sora utaskapacitását, haladási sebességét, valamint járatpontosságát is.

Közösségi közlekedési eszközként a 2020-as Tokiói Olimpián százas nagyságrendben hadrendbe álló abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás Toyota Sora busznak minden körülmények között fokozott üzemi megbízhatóságot és a létező legmagasabb szintű biztonságot kell nyújtania. Ennek érdekében továbbfejlesztett modellt felszerelték egy olyan funkcióval, amely figyelmezteti a kereszteződésben jobbra (nagy ívben) kanyarodó vezetőt, valamint egy olyan rendszerrel, amelynek segítségével az utasok szükség esetén – például, ha a buszvezető hirtelen rosszul lesz – aktiválhatják a vészmegállító funkciót.

A felfrissített Sora új rendszere lehetővé teszi, hogy a járművek megosszák egymással a járatok követési távolságát. Így megelőzhető, hogy a konvojban közlekedő buszok (két vagy több jármű) a megállókban vagy a közlekedési lámpáknál elszakadjanak egymástól. Ezzel a funkcióval nagymértékben javítható a szolgáltatás utasszállító kapacitása, sebessége, illetve a járatok menetrend szerinti pontossága.

ITS Connect jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs rendszer (DSSS menetbiztonsági támogató rendszerek)

Az infrastruktúrát alkotó eszközök és a járművek megosztják egymással a közeledő járművekre, gyalogosokra, illetve közlekedési jelzőlámpákra vonatkozó információkat, tájékoztatva a járművezetőket környezetükről.

1. Jobbkanyar ütközésfigyelmeztetés: jobbra (nagy ívben) történő kanyarodás esetén a rendszer figyelmezteti a vezetőt, felhívva a figyelmét a potenciális veszélyhelyzetekre, a közeledő járművektől kezdve az úttesten áthaladó gyalogosokig.
2. Tilos jelzés figyelmeztetés: kereszteződésben piros lámpához közeledve a rendszer figyelmezteti a vezetőt, amennyiben az nem lassít, illetve ha nem veszi észre a tilos jelzést.
3. Tilos jelzés féktámogatás: ha kereszteződéshez közeledve a járműnek valószínűleg meg kell állnia a piros lámpánál, a rendszer elősegíti a korai lassítást.
4. Szabad jelzés tájékoztatás: a tilos jelzés szabadra váltásáig hátra lévő időt megjelenítő kijelző segítségével elkerülhető a késedelmes elindulás.

Vészhelyzeti megállító rendszer (EDSS)

Amennyiben egészségügyi vészhelyzet következik be, például rosszul lesz a buszvezető, a rendszer lehetővé teszi, hogy a sofőr vagy az utasok egy gomb megnyomásával megállítsák a buszt3. A vezérlő rendszert kifejezetten tömegközlekedésben alkalmazott buszokhoz fejlesztették ki, ahol elsődleges szempont az álló utasok biztonsága. Amint a busz lassítani kezd, az utasokat villogó piros fények és hangjelzés figyelmezteti a veszélyhelyzetre. A közlekedés egyéb résztvevőit, illetve a környéken tartózkodókat kürtszó, valamint villogó féklámpák és elakadásjelző fények figyelmeztetik.

Ütközésre figyelmeztető rendszer

Amennyiben a busz elején elhelyezett, milliméteres hullámhosszon működő radar úgy észleli, hogy fennáll a veszélye annak, hogy a busz másik járművel vagy az útfelületen található egyéb akadállyal ütközzön, a rendszer hangjelzéssel, valamint a főkijelzőn megjelenő figyelmeztetéssel hívja fel erre a vezető figyelmét. A rendszer az álló, illetve a biztonsági övet nem használó ülő utasok biztonságát egyaránt figyelembe veszi, és a kormányzás támogatásával segít elkerülni az ütközést.

ITS Connect járműkonvoj információs szolgáltatás

A szolgáltatás a buszokra, buszsorrendekre, valamint a konvojban közlekedő járművek közötti távolságra vonatkozó információkat figyelembe véve megakadályozza, hogy a konvoj tagjai a megállókban vagy a közlekedési lámpáknál elszakadjanak egymástól. Ezzel javítható a szolgáltatás utasszállító kapacitása, sebessége, illetve pontossága.
1. Járműkonvoj felismerő funkció: a járművek közötti kommunikációt és milliméteres hullámhosszú radarokat alkalmazó rendszer (az adott viszonylatban alkalmazott maximális buszszám keretein belül) felismeri a járművekre, a járatok sorrendjére, valamint a konvojban közlekedő járművek közötti távolságra vonatkozó információkat, és tájékoztatja a vezetőt a konvoj méretéről.
2. Busz stop-start információs rendszer: a rendszer észleli a konvojban közlekedő buszokra felszálló, illetve azokról leszálló utasokat, és gondoskodik arról, hogy a konvoj minden egyes tagja egyszerre hagyja el a megállót.

ITS Connect kommunikáló távolságtartó tempomat

A buszokat a teljes sebességtartományban aktív, radar alapú adaptív tempomattal szerelték fel, ami elősegíti a zökkenőmentes gyorsítást és lassítást. Amennyiben az elöl haladó járművet kommunikáló távolságtartó tempomattal szerelték fel, a busz a járművek közötti kommunikációs csatornán keresztül megosztott információk alapján képes gyorsan reagálni az elöl haladó jármű sebességváltásaira (gyorsítás, lassítás), így a buszok zökkenőmentesen követhetik egymást. A rendszer a kijelölt buszutakon közlekedő konvoj egyes tagjainak segít fenntartani az állandó járműközi távolságot, illegve a konvoj mögött haladó járművek állandó sebességét.


ITS Connect hullám típusú közösségi közlekedés prioritási rendszer konvoj funkcióval

A kifejezetten erre a célra szolgáló ITS-rádiót alkalmazó rendszer az infrasturktúra elemeinek sugárzott kérésben igényli a zöld jelzés időtartamának megnyújtását, illetve a tilos jelzés időtartamának lerövidítését. A konvoj utolsó tagja a szabad jelzés meghosszabbítására vonatkozó kérést sugároz, ezzel megakadályozza, hogy leszakadjon a konvojról a lámpánál.

Automatikus érkezés-szabályozó rendszer (opciós)

A rendszer észleli az útfelületre felfestett segédvonalakat, és automatikusan kormányozza, illetve lassítja a buszt. Így a busz pontosan a kijelölt fel- és leszállóhelyen áll meg, valamint képes minimális távolságot tartani a buszmegállótól. Ez elősegíti a babakocsival, illetve kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállását.

A BMW Group értékesítési mutatói júliusban tovább emelkedtek

2019 hetedik hónapjában világszerte összesen 183 487 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modell talált gazdára, amely 1,3 százalékos növekedést jelent. A BMW márka eközben 1,6 százalékkal, a BMW X modellcsalád pedig 27,2 százalékkal szárnyalta túl saját, egy évvel korábbi teljesítményét.

A BMW Group stabilan emelkedő értékesítési mutatók mentén zárta 2019 hetedik hónapját, a világszerte eladott 183 487 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 1,3 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi értéket. A müncheni központú vállalatcsoport egész éves eladási mutatója ezzel 1 436 382 darabra ugrott, amely a számos piacon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is 0,9 százalékos abszolút fejlődést jelent.

„Vadonatúj modelljeink még a rendkívül kiélezett piaci verseny ellenére, a gazdasági nehézségekkel küzdő régiókban is pozitívan hatnak eladásainkra, amelyekkel nem csupán havi, de éves szinten is új magasságokba érkeztünk. A BMW márka idén huszonegy új vagy továbbfejlesztett modellt vezet be a piacon, a már elérhető újdonságok pedig kiváltképp népszerűek ügyfeleink körében” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „A BMW X modellcsalád értékesítési mutatója több mint 27 százalékkal haladja meg a tavaly júliusi mutatót, a rendkívül sikeres modellpaletta teljes megújításának és kibővítésének utolsó lépése pedig az esztendő második felében érkező, új BMW X6 piaci bevezetése lesz. Az iránymutató BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt eközben népszerűbb, mint valaha, ismét kétszámjegyű értékesítési növekedést érve el júliusban” – tette hozzá Pieter Nota.

2019 júliusában a BMW márka világszerte 157 062 darab új autót értékesített, amely 1,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bajor prémiumgyártó január és július között eladott négykerekűinek száma ezzel 1 233 075 példányra nőtt, amely a havi növekedéssel párhuzamos, 1,6 százalékos abszolút fejlődést jelent. A márka történetében mind a július havi, mind az egész éves teljesítmény új értékesítési rekordnak számít. A portfólió legkelendőbb tagjai továbbra is a BMW X modellcsalád új vagy továbbfejlesztett terepjárói, amelyekből csak júliusban 45,9 százalékkal többet, 72 147 darabot rendeltek meg az ügyfelek. A BMW X2 értékesítési mutatója 43,6 százalékkal, a BMW X3 eladási számai pedig 56,7 százalékkal növekedtek.

Piaci bevezetése után közel hat esztendővel a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt kétszámjegyű eladási növekedést produkált júliusban. A 2 691 darab új autó 12,6 százalékkal múlja felül a tavaly júliusi mutatót. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, új BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 43 gramm / km) érkezése előtt a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája némileg a tavaly júliusi értékesítési eredmény alatt teljesített: a világszerte eladott 10 069 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW, illetve MINI modell 5,4 százalékkal marad el a tavalyi esztendő hetedik hónapjában regisztrált számtól. A hálózatról tölthető 3-as BMW mellett azonban idén a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt, új BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 20,3 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 47 gramm / km) és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is világpremierjét ünnepli, utóbbi ráadásul már a bejelentését követő első hónapban jelentős mértékű ügyfél-érdeklődésre tett szert. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd.

A nyereséges működésre koncentráló MINI idén júliusban még a rendkívül kiélezett piaci verseny közepette is képes volt megismételni tavaly júliusi eladási eredményét, a világszerte eladott 26 031 darab új autó mindössze 0,8 százalékkal marad el az egy évvel korábban regisztrált értéktől. A brit prémiumgyártó egész éves értékesítési mutatója ezzel 200 379 darabra nőtt, amely csupán 3,5 százalékkal kevesebb, mint a 2018 januárja és júliusa közötti érték.

A BMW Motorrad értékesítési mutatója erős fejlődést produkál, amely az egész esztendő viszonylatában 7,3 százalékos növekedésben érhető tetten. A január és július között eladott 109 280 darab új kétkerekűhöz a júliusi hónap egymagában 16 092 darab új robogóval és motorkerékpárral járult hozzá, amely 8,3 százalékos javulás.

A BMW értékesítési eredményei a főbb régiókban

Az autóipar egészét érintő gazdasági nehézségek ellenére a BMW márka idén júliusban mindhárom főbb piacán értékesítési növekedést könyvelhetett el. A bajor prémiumgyártó az Egyesült Államokban immár hatodik hónapja erős értékesítési növekedést regisztrál (a júliusban eladott 23 015 darab új autó 4,7 százalékos fejlődésnek felel meg), miközben eladásainak gyarapodása Kínában (51 377 darab új autó / 16,4 százalékos javulás) és Németországban is kétszámjegyű (24 039 darab új autó / 28,1 százalékos fejlődés)*. A rendkívül kiélezett globális piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére a BMW Group további értékesítési fejlődést irányoz elő az idei év hátralévő részére. A vállalatcsoport tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.

10 százalék felett jár a Toyota globális piaci részesedése

Nem változtak a trendek: az év első félévében világszerte a Toyota volt messze a legnépszerűbb autómárka, míg a Toyota Corolla a legnagyobb számban eladott személygépkocsi. A ranglista harmadik helyén a RAV4 szabadidőjármű őrzi helyét.

Az új generációs modellek bevezetésével sem változott a trend: 596 282 eladott autóval megőrizte pozícióját a Toyota Corolla, mint a világ legkeresettebb személyautója, derül ki a globális autópiaci statisztikákkal foglalkozó focus2move.com weboldal adataiból. Minden idők legnagyobb számban eladott személyautója továbbra sem okoz csalódást: míg a globális újautó-piac hét lendületes esztendőt követően az idei év első felében 8,1 százalékos visszaesést produkált (42 028 370 darab személygépkocsi), a Corolla mindössze két százalékkal maradt el tavalyi teljesítményétől. Ennek köszönhetően nemcsak megőrizte első helyét a világszintű rangsorban, de piaci részesedését is növelni tudta. Míg 2018 végén az összeladások 1,27 százalékát tudhatta magáénak a Corolla, ez az arány mostanra 1,42 százalékra nőtt.

Nem a Corolla az egyetlen Toyota a dobogón: a RAV4, amely tavaly év végén került be a legjobb három közé, 440 597 eladott példánnyal (+8,2%) megerősítette pozícióját az autóipar abszolút élmezőnyében. Ahogy a népszerű szabadidőjármű, a ranglista nyolcadik helyére előre lépett Toyota Camry (349 944 db, +3,5%) is sokat profitált a típusváltásból. Mindkét modell ugyanarra az új generációs, kifejezetten hibrid hajtásláncok befogadására felkészített TNGA-K padlólemezre épül. A közös platform az elődmodelleknél kisebb tömegű, jobb torziós szilárdságú, mély tömegközéppontú modelleket eredményezett, amelyek így egyszerre tágasabbak, élvezetesebben vezethetők, biztonságosabbak és takarékosabbak is, mint valaha.

Ami a márkákat illeti, a Toyota globális piaci részesedése az év első hat hónapjában meghaladta a tíz százalékot.2 A példátlan siker annak volt köszönhető, hogy a zuhanó piacon 1,6 százalékkal növelni tudta eladásait a márka (4 303 303 darab autó). A ranglistát évek óta vezető Toyotán kívül csupán egyetlen autógyártó volt a Top 10-ben, amelyik ne zárta volna mínuszban az első félévet, négy márka forgalma pedig a globális átlagnál is nagyobb mértékben esett vissza.

[TESZT] MINI John Cooper Works – 2019-ben sem vall szégyent a koncepció

Nem vítás: még mindig igazi, hamisítatlan gokart élményt ad a MINI John Cooper Works. 2016 környékén járt nálunk utoljára, most újra “előhúztuk”, és megnéztük, változott-e valami. Nem sok, ugyanolyan vad és imádnivaló. Teszt.

A JCW valójában tényleg azt adja, amit a profilválasztó üzenete ígér, ha sportos módozatot választunk autózásunkhoz: tudvalévő, hogy a jelenkori MINI-modellek egyik húzómondata ez, de hát egy kisebb lökettérfogatú gázolajostól például nyilván nem várhat az ember csodákat.

Jó, jó, a futómű hangolása, a kormány visszajelzése, reakcióideje megváltozik, direktebben autózzuk ki a teljesítményt még a legvisszafogottabb esetekben is. Viszont a MINI John Cooper Works más, igazándiból ezzel a modellel kellene definiálni a valódi MINI élményt.

Voltak már korábbi John Cooper Works verziók, konkrétan az ezelőtti, ami 211 lóerős erőforrásával már szintén mosolyt csalt az utazók arcára; elég lett volna az is, bőven, de a jelenleg aktuális 231 lóerő azért csak nyom a latba még bőségesebben. S hogy mi is ez a gokart feeling? Elegendő csak annyit írnunk: 1195 kilogramm gyári üres tömeg, 5.17 kilogramm/lóerő tömeg-teljesítmény arány. Impozáns adatok, nem igaz?

No de menjünk ennyire a dolgok elébe, mint ahogyan olvasóink megszokhatták, autótesztjeink tematikusan épülnek fel – intró, külső, belső, hajtáslánc, konklúzió. Folytassuk is eme szellemiség jegyében, mondjuk a hosszabbra nyúlt bevezető után a küllem taglalásával.

Apró, de élhető

Összetéveszthetetlenül MINI: haragos tekintet, melyhez nagyban hozzájárul a légbeömlők kialakítása és elhelyezése a front részeken, a magabiztos fazonírozás, némi króm. S annak érdekében, nehogy összekeverjük holmi mezei kompakttal, még akár házon belül is, ott a John Cooper Works biléta is, az egyébként igen figyelemfelkeltő és hangsúlyos hűtőmaszk jobb felső szegletében.

Újabb beömlőt találunk a motorháztetőn, ezáltal már teljes egészében garantált a sportos külalak, főként közepes totálból szemlélve, guggolva igazán belevaló látványt nyújt a MINI John Cooper Works. A piros-fekete színkombináció is gyönyörűen el lett találva a tesztautó konfigurálásakor, a matricázás is elmaradhatatlan, csakúgy, mint a tető eltérő színe a kaszni alapárnyalatától. Vannak még mattfeketére alakított sárvédőívek, csapott far szolid, de annál jobban eltalált hátsó légterelővel, meg a kötelező kellékkel, a dupla sportkipufogóvéggel megspékelve. Úgy, hogy a lökhárító idom itt is követi a mellső részletek meghatározó kialakítását, több, szám szerint négy fő légbeömlő-megoldással.

Egyedi, tradicionális stílusjegyeket ötvöző enteriőrrel büszkélkedhet a a MINI John Cooper Works. Hűen a gyökerekhez, a műszerfal leginkább kihangsúlyozott része az arányokhoz képest hatalmas, középső információs kijelző, ami ugye még az ősidőkben a kilométeróra szerepét volt hívatott ellátni.

Mára azonban változtak a trendek, a központi műszeregység közvetlenül a kormányoszlop felett kapott helyet HUD kíséretében az alapvető analóg visszajelzőkkel, jobbra helyezett, kicsit olcsó megoldást sugalló üzemanyagszint-mutatóval.

Minden a helyén az utasfülkében: az egyediség uralkodik folyamatosan

Vaskos, masszív fogást ad a bőrbevonatú kormánykerék, a keresztküllőkre helyezett funkciógombok megszokást igényelnek, de rövid idő után minden a kezünk alá dolgozik a MINI John Cooper Works-ben. Az imént felemlegetett középkonzol rendkívül mutatós még mindig, a karima színváltása mellett versenyzászló-szimbólumok is felfedezhetők mintázatként. Ezáltal még egyedibb lesz a legizmosabb MINI beltere, s akkor még nem beszéltünk a lakkfekete berakásokról, fémhatású pedálsorról, illetve egyéb krómátfuttatásokról.

Kiváló tartású és kialakítású sportüléseket kapott a a MINI John Cooper Works, klasszikus Recaro formával, kellően kemény felületekkel. Nem mondanánk, hogy egyszerű a ki- és beszállás, de ez az autó pontosan erről szól többek közt, itt ne a praktikumot keressük elsősorban, hanem az összhatás és hangulat az, amiért gondolkodás nélkül rohan a kereskedésbe a rajongó delikvens.

Hátra egyébként még körülményesebb a bejutás, vagy inkább az utazás, ugyanis a láb- és fejtér igen csekély, így rövidebb távokon érdemes gondolkozni mondjuk 4 személy szállítása kapcsán. Itt megint megjegyezzük az egyértelműt: a MINI, vagy kifejezetten a a MINI John Cooper Works elsősorban kétemberes megoldás, szinte borítékolhatóan második vagy harmadik autó, úgyhogy nem gondolnánk, sokat számítana a vásárláskor a vevőkör számára, mennyire optimális a helykihasználási ráta.

Fentieknek megfelelően a csomagtér is hozza az elvárások szerinti méretet. 211 literrel lehet gazdálkodni, ami egyébként ha ügyesen rendezgetjük el a pakolni valókat, máris jól testreszabható felületet ad némi kisebb táska esetében.

Teljesítményből színjeles. Kellhet ennél több?

A MINI John Cooper Works szíve 2 literes turbótöltött benzinmotor, 231 lóerő maximális teljesítmény-leadással 5200-as percenkénti fordulatszámon, míg a 320 Newtonméteres csúcsnyomaték 1250-nél kezd érkezni, és viszonylag hosszú tartományban ki is tart. A leszabályozás 6000 felett történik, de ez bőségesen elegendő is a jól kiautózható sebességfokozatokhoz – itt a hajtásláncba iktatott nyolcfokozatú automataváltó domborít, néha visszafogottabban, mint ahogyan az elvárható lenne. Pontosan emiatt örvendetes, hogy a MINI John Cooper Works rendelhető szintén hatgangos manuális kéziváltóval is a direktebb élményért – ennek ellenére a tesztautó automatája is mindent megtett az élmény érdekében.

Sport módba kapcsolva minden tömörebbé válik, ami az autó viselkedését illeti, a gázreakciók közvetlenebbek lesznek, csakúgy, mint a kormányzás, vagy felfüggesztés keménysége. Az elöl MacPherson, hátul Multilink felfüggesztés jó társa a sportosra hangolásnak, a kormányzás ténylegesen rövid lesz, pár apró mozdulattal igen komoly kanyarodásokat lehet produkálni a a MINI John Cooper Works-szel. Ez lenne a gokart-érzet? Tényleg az, a stabilitást szinte nem tudtuk megrendíteni, igaz, a tesztnapok alatt nem mindig volt megfelelően száraz az útburkolat a forgalomtól elzárt területeken.

Ahhoz, hogy a tesztben részletezett a MINI John Cooper Works-ből ki lehessen hozni a kívánt maximumot, mindenképp üzemmeleg motor szükségeltetik (a műszerfalon pontosan kapunk erre vonatkozóan tájékoztatást), valamint előnyös, ha a kormánykerék mögötti fülekkel adagoljuk a sebességfokozatokat, például intenzív gyorsításkor. Ilyenkor nincs semmi tétovázás, a váltások pontosak és akkor történnek, amikor mi úgy szeretnénk, több fokozat visszaváltásakor még melengető durrogások is érkeznek a jól hangolt kipufogó felől.

Hétköznapi felhasználás

Ha kellőképp dinamikusan közlekedünk, a a MINI John Cooper Works 10 liter alatti fogyasztással akkor is beéri, vegyes használattal így 8.4 litert sikerült rögzítenünk 100 kilométeres átlagra. Ugyanakkor ha szolidan, öregurasan autózunk, Green módva kapcsolva szigorúan, úgy országúton hozható a 4.9, míg városban a 6.9-7.7 literes átlag is. Utóbbi kicsit magas, de még több odafigyeléssel és forgalmi helyzettől függően egész biztos, hogy lejjebb faragható az érték.

2019 MINI John Cooper Works specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1998 cm³

Maximális teljesítmény: 231 LE @ 5200 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1250 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3874 mm

Szélesség: 1727 mm

Magasság: 1414 mm

Tengelytáv: 2495 mm

Első gumik mérete: 205/40 R18

Hátsó gumik mérete: 205/40 R18

Tömeg, üresen: 1220 kg

Megengedett össztömeg: 1725 kg

Csomagtartó mérete: 211 liter

Üzemanyagtartály mérete: 44 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 246 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.5 s (gyári), 6.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.4 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 7.7 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.5 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 6.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 142 g/km

Bővebb információ a MINI hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Toyota, negyedéves mérleg: 6.4 milliárd USD

A Toyota közzétette a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó japán pénzügyi év 2019. június 30-án lezárt első negyedévre vonatkozó pénzügyi eredményeit.

Az első negyedévben a világszintű konszolidált Toyota és Lexus járműeladások összesen 2.303.495 darabot tettek ki, ami 67.364 darabos növekedést jelent az előző pénzügyi év azonos időszakához képest. Ezen időszak összesített nettó árbevétele 7,646 ezer milliárd jen (72 milliárd USD) volt, ami 3,8%-os növekedésnek felel meg. Az április és június között elért nettó nyereség 6,4 milliárd dollár volt – 3,9%-al több mint az előző év ugyanazon időszakában.

A Toyota globális tevékenységének működési bevétele április és június között az előző év azonos időszakához képest 682,6 milliárd jenről (6,4 milliárd USD) 741,9 milliárd jenre (7 milliárd USD) nőtt, míg az adózás előtti bevétel 841,7 milliárd jent (7,9 milliárd USD) tett ki. A vállalat nettó nyeresége 657,3 milliárd jenről (6,2 milliárd dollár) 682,9 milliárd jenre (6,4 milliárd dollár) emelkedett. Ezzel továbbra is a Toyota messze a legnyereségesebb autógyártó, ám egyben a kutatási és fejlesztési tevékenységre (részben vagy teljesen elektromos hajtások, önvezető autók, mesterséges intelligencia, robotika, mobilitási szolgáltatások) legtöbbet költő autóipari vállalat is.

A globális trendekkel szembemenő növekedés és kiváló eredmények nagyban köszönhetőek a Toyota technológiai és modellinváziójának. Idén a Toyota márka három legfontosabb modellje, a Corolla (a világ legnépszerűbb személyautója), a RAV4 (a világ legnépszerűbb SUV-ja) és a Camry (a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója) is vadonatúj generációval jelentkezett, amelyek mindegyikének esetében a világ legfejlettebb, negyedik generációs környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása az ügyfelek körében a legnépszerűbb választás. Vadonatúj generációval jelentkezett emellett a legnépszerűbb Lexus szedán, az ES is, valamint bemutatkozott a kompakt SUV Lexus UX is – szintén a világ legfejlettebb hibrid hajtásával.

Japánban a járműeladások összesen 555.291 darabot tettek ki, ami 44.952 darabbal több a tavalyi eredménynél, míg az elért nyereség 40,2 milliárd jennel (380 millió USD)) 436,4 milliárd jenre (4,1 milliárd USD) növekedett. Észak-Amerikában a járműeladások összesen 743.576 darabot tettek ki, ami 2.559 darabbal kevesebb a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 37,0 milliárd jennel (348 millió USD) 115,4 milliárd jenre (1,1 milliárd USD) növekedett. Európában a járműeladások összesen 273.964 darabot tettek ki, ami 21.325 darabbal több a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 11,6 milliárd jennel (110 millió USD) 34,7 milliárd jenre (327 millió USD) nőtt. Ázsiában a járműeladások összesen 398.240 darabot tettek ki, ami 4.011 darabbal több a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 25,6 milliárd jennel (241 millió USD) 116,5 milliárd jenre (1,1 milliárd USD) csökkent. A többi régióban (beleértve Közép- és Dél-Amerikát, Óceániát, Afrikát és a Közel-Keletet) a járműeladások összesen 332.424 darabot tettek ki, ami 365 darabbal kevesebb a tavalyi eredménynél. Az üzemi nyereség 19,2 milliárd jennel (181 millió USD) 21,7 milliárd jenre (204 millió USD) csökkent. A pénzügyi szolgáltatásokból származó működési nyereség 34,6 milliárd jennel (326 millió USD) 108,2 milliárd jenre (1 milliárd USD) nőtt.

A Toyota várakozásai szerint a 2019 áprilisától 2020 márciusáig tartó pénzügyi évben világszinten 9 millió Toyota és Lexus modell talál majd gazdára (ezen felül számítandók a Toyota csoport két másik márkája, a Daihatsu és a Hino értékesítései, amelyek várhatóan 1,6 millió körüli darabszámot tehetnek majd ki, ezek azonban a Toyota vállalat eladásaiba és nyereségébe nem kerülnek beszámításra).

A vállalat úgy számol, hogy a pénzügyi évben elért nettó árbevétele elérheti a 29,5 ezer milliárd jent (278 milliárd USD), a működési bevétel a 2,4 ezer milliárd jent (22,6 milliárd USD), az adózás előtti bevétel 2,56 ezer milliárd jent (24,1 milliárd USD), a nettó nyereség pedig 2,15 ezer milliárd jent (20,2 milliárd USD). A Toyota csoport nyereségéhez ehhez értelemszerűen hozzájön majd a várhatóan 1,6 millió Daihatsu és Hino modell által megtermelt nyereség is.

Új BMW 225xe Active Tourer: hatékonyabb és praktikusabb

A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számára kifejlesztett legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiai innovációk a nagyvárosokban és a hosszabbra nyúló utazások alkalmával is átfogó lehetőségeket rejtenek. A BMW 225xe Active Tourer nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorának új generációja több mint 25 százalékkal növeli az energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással megtehető nagyvárosi hatótávolságot, amely immár 55 – 57 kilométer.

A sokoldalú gépkocsi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáját eközben még tovább optimalizálták a mérnökök: az új BMW 225xe Active Tourer, amelynek hibrid-specifikus összkerékhajtási rendszere minden pillanatban az adott vezetési szituáció preferenciái szerint osztja el a kerekek között a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor teljesítményét, átlagos 100 kilométeren mindössze 1,9 – 2,1 liter* üzemanyagot éget el, amely több mint 15 százalékos csökkenést jelent. Mindehhez kilométerenkénti 42 – 47 gramm* kombinált károsanyag-kibocsátás és 100 kilométerre vetített 13,5 – 14,2 kWh* kombinált energiafogyasztás társul.

Az új BMW 225xe Active Tourer jelentős mértékben megnövelt elektromos hatótávolsága a lítium-ion akkumulátor megnövelt energiatároló kapacitásának köszönhető. A nagyfeszültségű akkumulátor legújabb generációja változatlan külső méretek mentén kínál 7,7 kilowattóráról 10,0 kilowattórára növelt bruttó energiateljesítményt. Az egység bármelyik háztartási aljzatról könnyedén, mintegy öt óra alatt feltölthető, a modellhez alapfelszereltségként kínált töltőkábel segítségével. A bajor prémiumgyártó ügyfelei mindezt a BMW i Wallbox falitöltő használatával kevesebb, mint 3 óra 15 percre csökkenthetik. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltőnyílása a bal első kerékjárati ívben található. Az energiatároló egységet a tervezők helytakarékossági okokból a hátsó üléssor alá építették be, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW 2-es Active Tourer így szinte literre pontosan akkora csomagteret kínál, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei. A BMW 225xe Active Tourer csomagterének térfogata 400 liter, amely az alapesetben 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1 350 literig bővíthető.

Kiforrott plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájának köszönhetően az új BMW 225xe Active Tourer egyszerre váltja valóra a belvárosokban és a nagyvárosokon túl egyaránt átélhető, zéró emissziójú vezetési élményt és a leghosszabbra nyúló utazások márkára jellemző, pihentetően kényelmes vezetési élményét. A forradalmi hajtásláncban egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, háromhengeres, 1.5 liter hengerűrtartalmú, 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és egy 65 kW / 88 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor működik együtt, 165 kW / 224 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel és 385 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A belsőégésű erőforrás egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül hajtja az első kerekeket, az elektromos motor pedig a hátsó tengely felé adja le erejét. A két motor intelligensen vezérelt együttműködése egy hibrid-specifikus összkerékhajtást hív életre, amely még a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények és a legmostohább útviszonyok közepette is optimális tapadásról, kiváló menetstabilitásról és sportos agilitásról biztosítja az új BMW 225xe Active Tourer fedélzetén utazó ügyfeleket. Az összkerékhajtás gyors rendszerreakciója, az első és a hátsó tengely közötti ideális terhelés-elosztás, valamint az elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása eközben gondoskodik arról, hogy az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték minden vezetési szituációban maximális biztonság és kimagasló menetdinamika mentén jusson aszfaltra. Ez teszi a BMW 225xe Active Tourer menetbiztonságát, menetkomfortját és menetdinamikáját páratlanul egyedülállóvá kategóriájában.

Az új BMW 225xe Active Tourer 6,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromos motor átmeneti teljesítmény-többlete ráadásul sportos biztonsági tartalékot garantál, például országutakon végrehajtott előzések közben. A modell végsebessége 202 km/óra, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia pedig tisztán elektromos meghajtással akár 130 km/órás tempóra is képes.

Az új BMW 225xe Active Tourer plug-in hibrid hajtáslánc-technológiájába olyan előrelátó energiamenedzsmentet installáltak a tervezők, amely a vezetési üzemmód meghatározásához a fedélzeti navigációs rendszer adatait is felhasználja. Aktív útvonaltervezés esetén így a technológia az autó előtt álló útszakasz ismerete szerint, maximális hajtáslánc-hatékonyság mentén kínálja fel a vezetés abszolút élményét. A bajor prémiumgyártó ügyfelei ráadásul nem csupán a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO vezetési üzemmódok között váltogathatnak, de a középkonzolon elhelyezett eDrive gomb segítségével a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködését is szabályozhatják. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE vezetési üzemmód minden vezetési szituációban a két motor lehető legoptimálisabb együttműködését váltja valóra, a MAX eDRIVE vezetési üzemmód a kizárólag tisztán elektromos meghajtást hívja életre, a SAVE BATTERY vezetési üzemmód pedig a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor töltöttségi szintjének fenntartásáról, illetve növeléséről gondoskodik, hogy azt az újdonság hajtáslánc-technológiája tisztán elektromos meghajtásként, az utazás egy későbbi szakaszában, például nagyvárosba érkezve hasznosíthassa.

Az új BMW 225xe Active Tourer alapfelszereltségének az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része (a 2019 novemberétől megrendelhető M Sport felszereltségi csomag esetén várhatóan elérhető lesz), amely tisztán elektromos meghajtás esetén, 30 km/órás sebesség alatt egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti az autó környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. Mindezt anélkül, hogy a fedélzeten utazó utasok menetkomfortját megzavarná. A típus-specifikus alapfelszereltség része továbbá a 17” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, a navigációs rendszer, a duplazónás automata légkondicionáló és a kiegészítő fűtés is. Az utasteret a bajor prémiumgyártó ügyfelei már indulás előtt a kívánt hőmérsékletűre hűthetik vagy fűthetik – akár a BMW Connected okostelefon-alkalmazás távolról vezérelhető funkciójával is. Az alapfelszereltség alternatíváiként Advantage, Sport Line, Luxury Line és M Sport felszereltségi szintek válnak elérhetővé az új BMW 225xe Active Tourer modellhez. Az újdonsághoz gyakorlatilag a BMW 2-es Active Tourer összes opcionális extrafelszereltségi tétele megrendelhető.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó BMW modellek előnyei a hétköznapokban

A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számos hozzáadott értékkel kecsegtetnek a hétköznapokban:

Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral szerelt hajtásláncok.
Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.
A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.
Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik.
Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.
Jobb életminőség: a tisztán elektromos meghajtás alkalmazásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.

Az új BMW 225xe Active Tourer minden korábbinál alacsonyabb emissziós lábnyoma

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group az új BMW 225xe Active Tourer teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

A kalkuláció rámutatott, hogy az új BMW 225xe Active Tourer emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 33 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW 225xi Active Tourer esetében és 24 százalékkal jobb a BMW 220xd Active Tourer hasonló értékénél. Sőt mi több, ha a bajor prémiumgyártó ügyfele megújuló energia felhasználásával tölti fel az új BMW 225xe Active Tourer nagyfeszültségű akkumulátorát, ezen különbségek a BMW 225xi Active Tourer esetében 56 százalékra, a BMW 220xd Active Tourer esetében pedig 50 százalékra nőnek.

Íme, a vadonatúj Hyundai i10 grafikus vázlata

A Hyundai Motor bemutatta annak a vadonatúj i10-es modellnek az első vázlatát, amely majd ősszel, a 2019. évi Frankfurti Autószalonon tartja világpremierjét.

 A koreai autógyártó i modellcsaládjának legújabb tagja újszerű, dinamikus megjelenést kapott, amelyet a lágy felületek és az éles törésvonalak erőteljes kontrasztja határoz meg. A tervezők újragondolták a vadonatúj modell arányait; a karosszéria módosított szélessége és magassága, valamint az új kerékméretek energikus, mozgékony kiállást kölcsönöznek a járműnek.

A vadonatúj i10 fiatalos, dinamikus formaterve kiemelkedik az A-szegmensből. A széles hűtőmaszk sportos személyiségről tanúskodik; a modell hagyományainak megfelelően a rácsban helyezkednek el a nappali fények. A háromszögletű légbevezető nyílások kihangsúlyozzák az autó széles, mély kiállását, valamint javítják a karosszéria aerodinamikai jellemzőit. A messziről jól látható, X alakú C-oszlop egyértelműen azonosítja az autót, és az oszlopon elhelyezett logóra vonzza a szemlélő tekintetét. Az autó szélességét különleges, háromszögletű idomok erősítik optikailag, hangsúlyossá téve a karosszéria négy sarkában elhelyezkedő kerekek pozícióját.

A kategóriában vezető szerepre törő, vadonatúj i10 egy sor új, online és biztonsági funkciót is kínál. A Blue Link®, az Apple Car Play, az Android Auto, a vezeték nélküli okostelefon-töltés és a tolatókamera kompromisszumok nélküli, hiánytalan vezetési élményt biztosítanak. Az új modell kategóriájának egyik leggazdagabb biztonsági csomagját kapta meg. A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer elöl elhelyezett radaros érzékelő segítségével képes észlelni az i10 előtt haladó járműveket, illetve gyalogosokat. A modell alapfelszereltségét vezető éberség-felügyeleti riasztás, valamint sávelhagyást gátló rendszer teszi teljessé. A vadonatúj i10 opcióként adaptív távolsági világítással is felszerelhető.

További részletek a közeljövőben várhatók.

Rekord első félévet zárt 2019-ben a Lexus

A Lexus világszerte 360.045 új autót értékesített 2019-es év első hat hónapjában (január-június), ami 10% százalékkal szárnyalja túl a tavalyi év azonos időszakának eredményét (2018. január-június), és abszolút, történelmi értékesítési rekordot jelent.

A környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek globális értékesítése 34%-al, 121.234 darabra nőtt, ami a teljes eladott mennyiség 37%-át százalékát teszi ki – európai szinten ugyanakkor 95%-os, Magyarországon pedig 99%-os a hibridek aránya a Lexus eladásokban.

A 2019-es naptári év eddigi eladásai azt mutatják, hogy a vásárlók a már eddig is sikeres Lexus modellek, különösen a RX és NX crossover, valamint az IS és LS luxuslimuzinok mellett élénken érdeklődnek az új Lexus ES luxuslimuzin és az újonnan bevezetett Lexus UX kompakt crossover iránt. A számokból emellett kiviláglik az is, hogy Kínában látványosan megerősödött a luxusautó-piac.

“Megtisztelő számunkra, hogy világszerte ennyi ember választotta a mi autóinkat. Idén az új Lexus RC F és a Lexus RX is megérkezik a márkakereskedésekbe, így a Lexus még inkább reflektorfénybe kerül majd. Mindeközben folyamatosan azon dolgozunk, hogy autóink továbbra is a lehető legmodernebb és legátgondoltabb járművek legyenek, amelyek gondos kézműves kidolgozással, a részletekre fordított legnagyobb figyelemmel készülnek. Autógyártóként is és luxus életstílus-márkaként is olyan élményeket szeretnénk kínálni, amelyek messze túlszárnyalják vásárlóink elvárásait” – fogalmaz Yoshihiro Sawa, a Lexus világszintű elnöke.

Szárnyaló európai eladások

A Lexus 2019 első félévében is egyre növekvő iramot diktált az európai piacon. Annak ellenére, hogy a prémium szegmens eladásai némileg (2%-al) csökkentek, a Lexus értékesítési eredménye 5%-al, 40.450 darabra nőtt. Több fontos piacon is sikerült jelentős növekedést elérni, például Olaszországban (+51%), Németországban (+33%), Spanyolországban (+19%), Lengyelországban (+13%), Franciaországban (+12%) és az Egyesült Királyságban (+8%). E fellendülés hajtóereje elsősorban a két vadonatúj Lexus modell, az UX kompakt crossover és az ES luxuslimuzin volt. Az értékesítés első 5 hónapjában máris 8532 darab UX talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a piac kiválóan fogadta a Lexus első modelljét a gyorsan gyarapodó prémium kompakt crossover szegmensben. A legnagyobb mérvű növekedést az ES produkálta (+387 százalék, 3012 eladott autó), miután az új generációs modell az egész európai piacon megjelent 2018 végén. A Lexus összesen 28.006 darab öntöltő hibridet adott el Európában 2019 első félévében (+17%) a 2018. január-júniusi időszakhoz képest, így a márka továbbra is az autók villamosításának éllovasának számít. A Nyugat- és Közép-Európa országaiban eladott Lexus modellek 95%-a öntöltő hibrid hajtású volt.

A 2019-es naptári év eddigi értékesítési eredménye régiónként:

Észak-Amerika : 149 ezer db (+1% a tavalyi évhez képest)
Kína (és Hongkong) : 95 ezer db (+36% a tavalyi évhez képest)
Európa : 40 ezer db (+5% a tavalyi évhez képest)
Japán : 32 ezer db (-4% a tavalyi évhez képest)
Közel-Kelet : 16 ezer db (+9% a tavalyi évhez képest)
Távol-Kelet : 18 ezer db (+17% a tavalyi évhez képest)

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK