Főoldal Blog Oldal: 190

Új BMW 330e, hatékonyabb és sportosabb BMW e-drive hajtáslánc technológiával

A bajor prémiumgyártó legnépszerűbb sportlimuzinjának portfóliója egy forradalmian innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával bővül, amely 50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot, 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értéket és 292 lóerőnyi rendszerteljesítménnyel gazdálkodó, lebilincselő gyorsulási élményt garantál.

Az új BMW 3-as limuzint az utánozhatatlan menetdinamika és a példaértékű hatékonyság kettőse jellemzi, a magával ragadó újdonság eme meghatározó jegyei pedig a portfólión frissen bemutatkozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kvalitásaival merőben új, jövőbe mutató, minden korábbinál mélyebb értelmet nyernek. A bajor prémiumgyártó tervezőmérnökei a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egy négyhengeres benzinmotorral párosították, hogy a BMW 330e limuzin új generációja jelentősen intenzívebb sportosságról tegyen tanúbizonyságot és a zéró emissziójú mobilitás minden korábbinál gazdagabb vezetési élményét váltsa valóra (világszerte úton a piaci bevezetés felé). Az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció – amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét – eközben átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre képes növelni a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét. Az új BMW 330e limuzin sportos vezethetőségének záloga a hajtáslánc-technológia villámgyors reakciókészsége, amelyhez az elődmodell értékénél 50 százalékkal nagyobb, immár 66 kilométer* tisztán elektromos hatótávolság, illetve több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul (100 kilométerenként átlag 1,6 – 1,9 liter és kilométerenkénti kombinált 37 – 43 gramm)*.

Az elektromos motor és a belsőégésű erőforrás intelligens vezérlésű együttműködése az új BMW 330e limuzinban új szintre lép, hiszen a villamos energiával hajtott erőforrás immár nem csupán a hajtáslánc-technológia hatékonyságát, de a vezetés élményét is jelentős mértékben fokozza. A forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményét az elektromos motor 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményével egyesíti, amelyhez 420 Nm kombinált csúcs forgatónyomaték társul.

Világpremier az új BMW 330e limuzinban: az XtraBoost teljesítménynövelő funkció

Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció egy vadonatúj technológiai megoldás, amelyet a bajor prémiumgyártó az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének részeként kínál a vezetés szerelmeseinek. A funkció a modell legdinamikusabb karakterét helyezi előtérbe, ehhez pedig a vezetőnek semmi mást nem kell tennie, csupán aktiválni a vezetési élménykapcsolóval (Driving Experience Control) előhívható SPORT vezetési üzemmódot, amelyben a gázpedál lepadlózására az XtraBoost teljesítménynövelő funkció átmenetileg, maximum 10 másodpercen keresztül 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. A végeredmény a BMW 3-as limuzin által fémjelzett, legendás hajtáslánc-karakterisztika, amely a BMW hibridmodell-történetében most először váltja valóra a hihetetlenül sportos vezethetőség, a precíz gázpedál-érzékenység és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó típus-specifikus váltási programjának egységét, fékezéskor automatikus motorfék-aktiváló visszaváltásokkal.

Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció azonnal érezhető hatása jelentősen intenzívebb vezetési élményt garantál, mint egy hasonlóan erős belsőégésű erőforrással szerelt modell lepadlózása. Ha például a bajor prémiumgyártó ügyfele 20 km/órás sebességnél lép rá keményen a gázpedálra, az új BMW 330e limuzin egy másodperc alatt kétszer olyan intenzív gyorsulási élményt ígér, mint egy 300 lóerő körüli maximális teljesítményre képes belsőégésű erőforrással szerelt modell. Három másodperc alatt a forradalmi plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonság így egy teljes autóhossznyi előnyre tesz szert. Az XtraBoost teljesítménynövelő funkció a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor minimális töltöttségi szintjénél is elérhető, padlógázra és az automataváltó előválasztó karjának M és S állásában egyaránt.

Az új BMW 330e limuzin 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 230 km/óra. A vezetés élményét típus-specifikus, érzelmekben gazdag motorhang teszi teljessé. Az újdonság sportosan dinamikus énje a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia kiforrott kvalitásai mentén kel életre.

Tisztán elektromos meghajtás akár 140 km/órás sebességgel

HYBRID vezetési üzemmódban az új BMW 330e limuzin 110 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást – ez 30 km/órával haladja meg az elődmodell hasonló értékét. ELECTRIC vezetési üzemmódban a zéró emissziójú mobilitás 140 km/órás sebességig kitolható, amely az elődmodell 120 km/órás értékéhez viszonyítva 20 km/órás növekedés. Az új BMW 330e limuzin széleskörű alapfelszereltségének hibrid-specifikus tételei között az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is megtalálható: alacsony sebességű tisztán elektromos meghajtás esetén egy kifejezetten a hálózatról tölthető BMW modellek számára kifejlesztett hangjelzés figyelmezteti az autó környezetében közlekedő forgalmat a jármű jelenlétére. A külső hangsugárzóból érkező jelzés az utastérbe nem szűrődik be, így nem zavarja a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek páratlan menetkomfortját.

Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be a mérnökök. Az intelligens járműtervezésnek köszönhetően a hibrid-specifikus automataváltó mindössze 15 milliméterrel hosszabb a belsőégésű erőforrással szerelt új BMW 3-as limuzinokban dolgozó automataváltónál. Fékezéskor az elektromos motor generátorként működik és a fékezési energiát rendkívüli hatékonysággal táplálja vissza a nagyfeszültségű akkumulátorba. Az energiatároló egység emellett hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető. A forradalmi hajtáslánc-technológia elektromos egységei mellett a fedélzeten található 12 voltos csatlakozókat is a lítium-ion akkumulátor látja el energiával, így nincs szükség a belsőégésű erőforrással hajtott modellekben megszokott generátorra, amely még tovább fokozza a hajtáslánc-technológia hatékonyságát.

50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság és 15 százalékkal alacsonyabb emisszió

12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorának köszönhetően az új BMW 330e limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével elődmodelljéhez képest több mint 50 százalékkal nagyobb, immár 59 – 66 kilométer* tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportlimuzin második generációja eközben több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is garantál, amely átlagos 100 kilométerre vetítve 1,6 – 1,9 literben* és kilométerenkénti 37 – 43 grammban* érhető tetten. 100 kilométerenként az új BMW 330e limuzin kombinált energiafogyasztása 14,8 – 15,4 kWh.

Az új BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá, a benzinmotor üzemanyagtartályát pedig a hátsó tengely fölé építették be a tervezők. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új BMW 3-as limuzin csomagtere csupán néhány literrel marad el a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékétől. Az alapesetben 375 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével tovább bővíthető.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzint megrendelő ügyfelek előtt gyakorlatilag az új BMW 3-as limuzinhoz elérhető összes extrafelszereltségi opció nyitva áll. Az új BMW 330e limuzin alapfelszereltségének alternatíváiként az Advantage, a Sport Line, a Luxury Line és az M Sport felszereltségi csomagok válnak elérhetővé, sőt mi több, az újdonság többek között változó áttételű sportkormánnyal és BMW M sport fékrendszerrel dolgozó, adaptív BMW M futóművel is megrendelhető. 2019 novemberétől az új BMW 330e limuzin opcionális extrafelszereltségi tételei között az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzin mögé maximum 750 kilogramm súlyú vontatmány csatlakoztatható.

Kiegészítő fűtés és légkondicionáló már alapfelszereltségként

Az új BMW 330e limuzinhoz a komfort- és biztonságoptimalizáló vezetést támogató rendszerek teljes palettája elérhető, a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant) dolgozó Driving Assistant Professional csomagtól kezdve, egészen a tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglaló parkolóasszisztensig (Parking Assistant). Az újdonság alapfelszereltségének részeként a fedélzeti technológiák indulás előtt képesek a kívánt hőmérsékletűre hűteni vagy fűteni az utasteret, a kiegészítő fűtésnek és a légkondicionáló berendezésnek köszönhetően. Mindkét technológia energiaellátásáról a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Alacsony külső hőmérséklet esetén ez azt jelenti, hogy a kiegészítő fűtés könnyedén, felhasználóbarát módon képes felmelegíteni az utasteret a bajor prémiumgyártó ügyfelének érkezésére, még akkor is, ha a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje alacsony. Magasabb külső hőmérséklet esetén ugyanez a technológia képes az utastér lehűtésére is.

Az új BMW 330e limuzin piaci bevezetésével párhuzamosan olyan új digitális szolgáltatások is világpremierjüket ünneplik, amelyek minden korábbinál egyszerűbbé és vonzóbbá teszik a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor utazás közbeni töltését. A nyilvános járműtöltő oszlopok keresésekor a navigációs rendszer automatikusan felajánlja a kiválasztható lehetőségek környékén található hoteleket, éttermeket, kávézókat és kulturális látnivalókat, az elérhető járműtöltő állomásokhoz vezető útvonalakat pedig a központi kijelzőn mutatja. A technológia mindezeken felül a kiválasztott járműtöltő oszlopok elérhetőségét és az érkezés becsült idejét is megjeleníti, a bajor prémiumgyártó ügyfelének pedig arra is lehetősége nyílik, hogy a járműtöltési infrastruktúra operátorával egyeztetve, korlátozott időre lefoglalja a kiválasztott állomást.

Az új BMW 330e limuzinban bemutatkozó, forradalmian innovatív plug-in hibrid hajtáslánc-technológia 2020 nyarától az új BMW 330e Touring modellben is elérhetővé válik. Ez lesz a BMW portfóliójának első plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellje, amellyel a bajor prémiumgyártó újabb lépést tesz széleskörű modellkínálata további, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákkal történő kibővítése felé.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával dolgozó BMW modellek előnyei a hétköznapokban

A különféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felvértezett BMW modellek számos hozzáadott értékkel kecsegtetnek a hétköznapokban:

Költséghatékonyság: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia otthoni vagy munkahelyi feltöltése költséghatékonyabb nagyvárosi közlekedést tesz lehetővé, mint a benzinmotorral vagy dízelmotorral szerelt hajtásláncok.
Az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérséklettel várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit: a kiegészítő fűtés és a kiegészítő légkondicionáló berendezés az alapfelszereltség része.
A fékezés hozzáadott előnye: fékezés közben a hajtáslánc a felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében a fékezés csupán hőt és fékport termel.
Két világ legjobbjai: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek a nagyvárosokban a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményét, hosszabb utazások alkalmával pedig a márkára jellemző, sportos vezetési élményt ígérik.

Út a jövőbe: tekintve, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt BMW modellek képesek emisszió nélkül közlekedni, az egyes nagyvárosok „zöld zónáiba” is jogosultak behajtani, ráadásul parkolási- és útdíj-kedvezményekben is részesülnek.

Jobb életminőség: a tisztán elektromos meghajtás alkalmazásával a bajor prémiumgyártó ügyfelei nagymértékben hozzájárulnak a nagyvárosok légszennyezettségi értékének és forgalmi zajának csökkentéséhez.
Jövőbiztos hajtáslánc-technológia: károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés a nagyvárosok „zöld zónáiban” a BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően

Az új BMW 330e limuzin az egyes nagyvárosokban kialakított, kizárólag tisztán elektromos meghajtással látogatható „zöld zónák” meghódítására is kiválóan alkalmas. A vadonatúj BMW eDrive Zones funkciónak köszönhetően (amely 2020-tól a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal szerelt összes BMW modell alapfelszereltségének része lesz és utólagosan is beépíthetővé válik) a hálózatról tölthető újdonság geofencing technológiája automatikusan felismeri a teljes mértékben emisszió-mentes mobilitás „zöld zónáit”. Amint a gépkocsi egy ilyen zónába érkezik, a hajtáslánc automatikusan tisztán elektromos meghajtásra vált át, ezzel a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek is a tisztán elektromos meghajtású járművek előnyeit élvezhetik (a helyi szabályozások függvényében). A vadonatúj funkcióval még tovább bővül a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellek hétköznapi használhatóságának köre, a tisztán elektromos meghajtással megtett utak egyre nagyobb aránya pedig nem csupán a hajtáslánc hatékony működését, de a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek költséghatékony közlekedését is növeli. Mindez ráadásul a nagyvárosok levegő- és életminőségét is jelentős mértékben javítja, a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik metropoliszokban jelentkező hatékonysága így sem a benzines, sem a dízelüzemű hajtásláncokéhoz nem fogható.

Az új BMW 330e limuzin minden korábbinál alacsonyabb emissziós lábnyoma

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal felszerelt gépkocsik „valós” környezetvédelmi hatását időről időre megkérdőjelezik, főként azokon a piacokon, amelyeken továbbra is elenyésző a villamosenergia-hálózatban alkalmazott megújuló energia aránya. A BMW Group az új BMW 330e limuzin teljes életciklusának emissziós lábnyomát kiszámolta, a nyersanyag-kitermeléstől kezdve, a beszállítói hálózat és a tömegtermelési lánc működtetésén keresztül, egészen a technológia elhasználódásáig és újrahasznosításáig.

A kalkuláció rámutatott, hogy az új BMW 330e limuzin emissziós lábnyoma egy átlagos európai gépkocsi-életciklus tekintetében 20 százalékkal alacsonyabb, mint a BMW 330i limuzin esetében. Sőt mi több, ha a bajor prémiumgyártó ügyfele megújuló energia felhasználásával tölti fel az új BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát, ez a különbség egészen 60 százalékra nő.

Jól áll a zöld szín a Lexus LC Inspiration-nek

A következő modellévre újabb limitált szériával jelentkezik a Lexus LC. A különkiadáshoz egy gyönyörű exkluzív árnyalatot kevert ki a gyártó. Mindössze száz darab készül abból a Lexus LC Inspiration kiadásból, amely idén ősszel kerül az észak-amerikai márkakereskedésekbe.

Az exkluzív kupé legnagyobb látványossága a Nori-zöld fényezés és az azzal nemes kontrasztot alkotó belső színvilág. Az autó Európában is elérhető – kicsit kevesebb titokzatossággal, de gazdagabb választékkal.

Ezüst, fekete vagy fehér: a világszerte eladott autók több mint 50 százalékát ezen három árnyalat valamelyikében rendelik meg a vevők. Ha a szürkét is idesoroljuk, a részarány meghaladja a 70 százalékot. Ez, persze, nem feltétlenül a végfelhasználók ízlését tükrözi, inkább arról lehet szó, hogy a flottakezelők, bérautó-szolgálatok és egyéb, jelentős autóparkot vásárló ügyfelek ezekkel a visszafogott, semleges, egyáltalán nem megosztó tónusokkal igyekeznek javítani a járművek esélyeit a használtpiacon.

Az ínyencek persze igyekeznek különleges színeket választani autójukhoz: sárgát, pirosat, kéket. Ezeknél a színeknél is ritkábban alkalmazza az autóipar a zöldet – Észak-Amerikában száz autóból kettőt-hármat, a világ más piacain ennél is kevesebbet rendelnek –, noha az autóiparon kívül ez egyike a legkedveltebb színeknek világszerte. Az autógyártás azonban beskatulyázta a zöldet: a versenyautókhoz illő British Racing Green, illetve a terepjárók körében kedvelt katonai tónusok mellett nemigen jut esélyhez az elegáns luxusautók szegmensében.

A Lexus dizájnereit talán pont ez a kihívás motiválta, amikor az LC kupé új Inspiration különkiadásához egy különleges tónus, a Nori-zöld mellett döntöttek. A nori egy ehető tengeri moszatfajnak a VIII. század óta használatos japán elnevezése, így egyszerre kötődik a Lexus kulturális hagyatékához, a környezeti fenntarthatósághoz és az ínyencséghez. A márka egyébként korábban csupán egyszer (az UX crossover esetében) használta ezt a ragyogó, telt tónusokat sötétebb, fenséges árnyalatokkal kombináló színt, ám a fényezés – amely az átlagosnál nagyobb mica-szemcséknek köszönhetően egyszerre hat csillogóan elegánsnak és robusztusnak – ha lehet, még jobban áll az LC-nek, mint a kompakt szabadidőjárműnek. Az LC Inspiration egyedi karosszériaszínéhez nyeregbarna tónusú félanilines bőrkárpitozás, sötétbarna Alcantara ajtópanelek, valamint a műszerfalon és a kormánykeréken barna öltésekkel varrott fekete bőrfelületek társulnak.

A 2020-as modellévre megkomponált Lexus LC Inspiration kétségtelenül a modell személyiségének arisztokratikus vonásait hangsúlyozza, szemben az idei, 2019-es LC Inspiration kiadással, amely Flare-sárga fényezéssel és szénszálas elemekkel okozott felzúdulást a szegmensben. Ahogy akkor, a műszaki paramétereken most sem változtatott a Lexus: a kupét kizárólag az 5.0 literes V8-as benzinmotorral kínálják; a 477 lóerős erőforrás 4,7 mp alatt gyorsítja 100 km/h sebességre az autót.

Egészen más a helyzet Európában, ahol a modell idén ősztől a 3.5 V6-os benzinmotorra épülő, 359 lóerős hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz. Ezért cserébe csekély áldozat, hogy Inspiration helyett egyszerűen Limited Edition néven kerül forgalomba az autó, illetve hogy különleges zöld színét a valamivel földhöz ragadtabb Terrane-khaki fantázianéven jegyzik. Szintén fontos és piacbarát eltérés – emlékezzünk csak a legnépszerűbb autós színekre –, hogy Európában fekete (Graphite Black) és ezüst (Sonic Titanium) színben is elérhető lesz a lézergravírozott küszöbbetétekkel és 21 colos könnyűfém keréktárcsákkal vonzóbbá tett limitált széria.

Opel Corsa evolúció 6 felvonásban, 37 év alatt

Kezdetben vala az Opel Kadett. Ez a kiskocsi széles társadalmi rétegeket, mobilizált akkor, amikor még fényűzésnek számított az autózás.

A Kadettel már 1936-ban kínált az Opel egy felnőtt kocsit, megfizethető árért. A Kadett A és B modellel vett villámrajtot a villámos márka a gazdasági csoda hatvanas és hetvenes éveiben – verzióról verzióra növekedve a kompakt osztály felé.

Ezáltal viszont hiány keletkezett Rüsselsheim klasszikus belépőmodellje alatt. Eljött az ideje egy új, igazi kiskocsinak – és megszületett az Opel Corsa! Az új „kicsike” 1982-es indulása óta folyamatosan fejlődve lett az Opel üdvöskéje. Máig jóval több, mint 13,6 millió példányban gurult le a futószalagról. Világpremierjével a 2019-es Frankfurti Autószalonon (közönségnapok szeptember 12-22.) már a hatodik fejezetet nyitja meg históriájában a kisautók bestsellere, az új Opel Corsa. Szokás szerint sok olyan technikát hoz magával, amelyeket csak magasabb járműkategóriákból ismertek a vevők, és felkészült a jövő kihívásaira is, hiszen először jelenik meg tisztán elektromos hajtással.

Első felvonás: 1982 – 1993

Az Opel Corsa A zömök 3,62 méteres hosszúsággal, rekordgyanús 0,36-os légellenállási alaktényezővel és a raliautókat idéző, vagányul kidomborodó kerékívekkel debütált. Vezető formatervezője Erhard Schnell, sportos, jó kiállású kiskocsit tervezett, amely elcsábítja a ház urát is. Fénypontnak a 100 lóerős Corsa GSi számított; de megjelent az első dízel is a géptető alatt. Eleinte csak kétajtós lejtős- és lépcsőshátú készült, ám 1985-től már a népszerű ötajtós bővítette a kínálatot. A Corsa A, ünnepelt közönség-kedvencként, 3,1 milliós szériában készült.

Második felvonás: 1993 – 2000

Az egyes számú Corsa sikere ellenére úgy döntöttek Rüsselsheimben, hogy utódját a nők kedvenceként pozícionálják. Hideo Kodama eszerint látott munkához, sokkal kerekdedebb, lágyabb Corsát tervezett, amelynek csinos, elkerekedett fényszóró-szemei az örök kisgyerekes-érzelmeket keltették fel. A Corsa B tíz centiméterrel hosszabb lett, utastere jóval tágasabb, mint az előzőé. Blokkolásgátlója, oldalütközés-védelme és frontlégzsákjai új biztonsági standardot képviseltek a kategóriában. Egyes piacokra kombit, kisplatós áruszállítót és lépcsőshátút is kínált az Opel, a lejtőshátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak, a GSi-ben már 16 szelep járta táncát, a dízel pedig turbót kapott. Világsiker lett a második Corsa, túl is lépte a négymilliós határt.

Harmadik felvonás: 2000 – 2006

Hűen a „győztes csapaton ne változtass” mondáshoz, megint Hideo Kodama kapott megbízást a Corsa C tervezésére. Vonalvezetése tudatosan igazodott a sikeres elődéhez. Újra nőtt tíz centivel a hosszúság, szélesebb lett a nyomtáv, és megnyúlt a tengelytáv. Ez jelentősen növelte a férőhelyet. Először horganyozták a teljes karosszériát. Modern négyszelepes ECOTEC benzinmotorok és új, közvetlen befecskendezésű turbódízel fejtettek ki nagy teljesítményt, kis fogyasztással és csekély légszennyezéssel – valamennyi hajtómű megfelelt az Euro 4 kipufogási szabványnak. Értékesítési sztár lett a Corsa C is, 2,5 millió gazdára talált.

Negyedik felvonás: 2006 – 2014

Akárcsak a Corsa B esetében, optikailag külön utakra lépett a három- és az ötajtós: az előbbi erősen kupészerű, és a sportos érdeklődésű vevőknek felel meg, mint anno a Corsa A. Az ötajtós viszont teljes értékű, tágas családi jármű. A Corsa D már súrolja a négy métert, pontosan 3999 milliméterre növekedett. Az Opel ecoFLEX-technikájával bevonult a Start/Stop-rendszer és a nagy hatékonyságú hajtómű; az 1.3 CDTI ecoFLEX kombinált fogyasztása mindössze 3,3 liter gázolaj volt, ami 88 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. A Corsa negyedik generációjából 2,9 millió kelt el.

Ötödik felvonás: 2014 – 2019

A dinamikus, praktikus és stílusos Corsa E is bestseller lett, máig eladott kereken 1,2 millió példánnyal. Az ötödik nemzedék is a spanyol Zaragoza üzemben készül, illetve a három- és az ötajtós Eisenachban is. Először lépi túl a „kicsike” a négy métert, 402 centin belül kínál sok komfortot és csúcstechnikát. Fűthető kormánykerék, ülésfűtés és klímaautomata éppúgy magától értetődő a kínálatban, mint a követési távolságot kijelző frontkamera, a jelzőtábla- és sávtartó asszisztens. A Corsa vezetőjét és utasait hétcolos, színes érintőképernyőjű, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis IntelliLink infotainment-rendszer köti össze a külvilággal. A kiskocsi sportos csúcsmodellje eleinte a 152 kW/207 LE teljesítményű Corsa OPC volt, majd a Corsa GSi, 110 kW/150 lóerővel.

Hatodik felvonás: 2019-től először elektromos

A 6-os számú Corsával a jövő felé indul az Opel. A legfiatalabb kiskocsi-generáció ugyanis, amely az idei Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét, először lesz kapható akkumulátoros villanyautóként. Valódi fénypontja az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED® mátrixvilágítás, amelyet most először kínál az Opel a kiskategóriában. Ehhez számos modern vezetőtámogató berendezés járul, mint a frontális ütközésveszélye figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, illetve radaros, automatikus sebesség-asszisztens, amely még biztonságosabbá és ellazítóbbá teszi a vezetést. 4,06 méterével továbbra is példásan kezes, áttekinthető és praktikus ötszemélyes autó a Corsa. Kupészerű tetővonala 48 milliméterrel alacsonyabb a típuselődénél – a fejmagasság csorbítása nélkül. A vezető 28 milliméterrel mélyebben ül, és az alacsonyabb súlyponthelyzet egyaránt előnyös a menettulajdonságok és a vezetési élmény szempontjából. Az új Corsa direktebb és dinamikusabb lett – hogy még élvezetesebb legyen a volánja mögé ülni.

Különleges terepkalandot kínál a Lexus egy amerikai szálloda vendégeinek

A szállodák – egy-két kivételtől eltekintve – világszerte hasonló, sablonos szabadidős programokkal szórakoztatják vendégeiket. Egy észak-amerikai hotel azonban – a Lexusszal együttműködésben – életre szóló élményt ígér.

Az amerikai Great Smoky Mountains hegységben működő Blackberry Mountain butikhotel különleges Lexus Off-Road kalandot kínál vendégeinek.
Tóparton csónakázás, dombságban biciklizés, erdő mellett gombászás: a szállásadók rendszerint a helyi adottságokhoz igazodó szabadidős programokat kínálnak vendégeiknek – a kötelező minigolf és lovaskocsikázás mellett. Az észak-amerikai Great Smoky Mountains hegységben fekvő Blackberry Mountain butikhotel rendkívüli természeti adottságainak köszönhetően a lovaglástól kezdve a koronglövészetig változatos kalandokkal csábítja a vendégeket. A szálloda tulajdonosa, Mary Celeste Beall szerint azonban voltak még tartalékok a környezetben, így felvette a kapcsolatot a Lexusszal, és közösen kidolgoztak egy teljesen egyedülálló programcsomagot.

A hotelhez tartozó, 21 négyzetkilométeres birtokon, a természeti környezetbe illeszkedve professzionális offroad-pályákat alakítottak ki, amelyeken kezdők és haladók egyaránt próbára tehetik saját maguk, illetve az új generációs Lexus GX képességeit. A hat állomáson sziklatömbökre vagy farönkökre kaptathatnak fel, meredélyeket küzdhetnek le, félelmetesnek tűnő, de teljesen biztonságos lejtőkön kúszhatnak le, vagy kipróbálhatják, milyen érzés terepjáróval libikókázni – természetesen mindezt egy tapasztalt offroad-szakember irányítása és felügyelete alatt.

Egy-egy feladat között meseszép környezetben autózhatnak, vagy megpihenhetnek, élvezve a lélegzetelállító kilátást. A kilencven perces túra során akár ketten is a volán mögé ülhetnek, és hogy igazi családi élménnyé tegyék a tesztet, három utas is a résztvevőkkel tarthat. A túravezető a terepjárózás alapismeretein kívül a környékről, illetve a Lexus GX legfontosabb tulajdonságairól és funkcióiról is mesél az utasoknak, így a program végeztével minden téren tájékozottabbnak mondhatják magukat a vendégek.

„A Lexus és a szálloda közötti együttműködés révén vendégeink testközelből ismerkedhetnek meg gyönyörű természeti környezetünkkel” – mondta Mary Celeste Beall. „Mindig élmény olyan partnerrel dolgozni, aki hozzánk hasonlóan a kompromisszumoktól mentes minőségre törekszik, és emlékezetes élményekkel szeretné megajándékozni ügyfeleit. A Lexus offroad-program révén vendégeink új aspektusból ismerhetik meg a hegyet.”

A Blackberry Mountain szálloda a Lexus Hotel Partnerprogram legújabb tagjaként kiemelt ajánlatokkal várja a márka ügyfeleit, de természetesen azokat is tárt karokkal fogadják, akik más autóval közlekednek. Ha valakinek nincs kedve első kézből megtapasztalni az idei évre megújult GX 460 szabadidőjármű képességeit, akkor is részesülhet a Lexus kényelmében: a szálloda ingyenesen kölcsönözhető Lexus modelleket biztosít számukra, amelyekkel aszfaltúton járhatják be a környéket.

Kategóriájának egyik legbiztonságosabb tagja a 2019-es Lexus NX

A Lexus kompakt középkategóriás szabadidőjárműve megkapta az észak-amerikai közlekedésbiztonsági szervezet legmagasabb szintű minősítését.

Nincs biztonságosabb középkategóriás crossover a Lexus NX-nél: ez derült ki az észak-amerikai közlekedésbiztonsági szervezet, az IIHS átfogó vizsgálatából, amelyben a típus 2019 januárja után épített példányait vetették alá tüzetes vizsgálatnak.

Ahhoz, hogy egy autó megkaphassa az IIHS Top Safety Pick (kb. legbiztonságosabb választás) minősítést, legalább „jó” eredményt (a négyszintű ranglistán ez a legmagasabb fokozat) kell elérnie a vezető oldali csekélyátfedéses ütközés, a félátfedéses ütközés, az oldalütközés, a tető beroskadása elleni védelem, valamint a fejtámlák vizsgálata során. Emellett legalább „elfogadható” minősítés szükséges az utasoldali csekélyátfedéses ütköztetés során, kiemelkedően kell teljesítenie a balesetmegelőzés terén, továbbá legalább „elfogadható” első világítással kell rendelkeznie.

A Top Safety Pick+ ezzel szemben egyetlen területen sem engedélyez „elfogadható” teljesítményt: utasoldali kisátfedéses karambolban is maximálisan helyt kell állnia, illetve világításának is „jó”-nak kell lennie, ami a megvilágított terület, a maximális távolság, valamint a vakításmentesség követelményeiből áll össze.

A 2019 januárja után gyártott Lexus NX-ek az összes vizsgált fő területen az adható legmagasabb eredményt kapták. Ekkortól gyártották ugyanis olyan szerkezeti merevítő elemekkel az autót, amely maximális védelmet nyújt az első utasnak csekélyátfedéses frontális ütközés esetén. A végső értékelést alkotó, több tucat részeredményt vizsgálva egyetlen sem volt az idén vizsgált középkategóriás szabadidőjárművek közül, amely kevesebb pontban kapott volna „jó”-nál alacsonyabb minősítést, mint az NX, illetve, amely felszereltségi szinttől függetlenül biztosít „jó” minősítésű megvilágítást. A 2019-es év során eddig Top Safety Pick+ besorolást elnyert középkategóriás szabadidőjárművek (7 típus) között egyetlen sincs tehát, amely magasabb szintű védelmet nyújtana a legkülönbözőbb veszélyhelyzetekben, mint a Lexus NX.

Hankook Ventus Prime 2 K115 235/60 R16 100W gumiabroncsokat kapott az 1997-es Mercedes-Benz W140 S420

Megkapta végleges 235/60 R16-os méretezésű Hankook Ventus Prime 2 gumiabroncsait a 97-es W140 Mercedes-Benz S420 projektautó.

Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, a Hankook magyarországi képviseletének köszönhetően a 97-es Mercedes W140-ünk remek technológiát képviselő Ventus Prime 2 ballonos abroncsokat kapott.

Annyira persze nem vészes (mai szemmel legalábbis) az összkép – féltünk tőle, hogy túlzottan “páncélautós” lesz inntentől az autó jellege.

Egyáltalán nem lett az, sőt: az előző 17-es felnikhez képest a 16-os gyári kerekeken sokkal elegánsabb és tekintélyt parancsolóbb lett az összhatás.

Nem véletlen, hogy ez a típus/modell gyárilag a 16-os méretezést kapta, ugyanis a kaszni méreteihez és arányaihoz egyöntetűen ez a kiállás passzol leginkább.

Ugyanakkor nyilván létezett gyári AMG vagy Lorinser kivitelben is a W140, ott alkalmaztak 17-es, sőt, 18-as megoldásokat is. Viszont hangsúlyozzuk: ott gyári, nem utángyártott replika-jellegű felnikkel voltak szerelve egyes modellek, nyilvánvalóan a szinkron optimálisabb volt a futómű és a felnik közt.

Véleményünk szerint a W140 limuzin klasszikus protokollautó, konzervatív jelleggel. A sportos küllem kimondottan vacakul áll neki, értve ezalatt a különböző légterelők felszerelését, az indokolatlan ültetéseket, valamint az utólag felokoskodott Koppány kipufogóvégeket. Nyilván léteznek kulturált, esztétikailag hibátlan sportos darabok, ezek a tiszteletteljes kivételt képezik.

A CL-széria, vagy az SL-széria (utóbbi: R129) viszont kimondottan igényli a sportosságot, hiszen maga a tálalás és a küllem megköveteli. De ez már egy teljesen más téma, egyszer majd visszatérünk rá.

Tehát a projektbálnánk boldogan hasítja a levegőt új papucsaival. A 16-os Hankook Ventus Prime 2 abroncsok remek szolgálatot tesznek, tettek már az első nagyjából 100 megtett kilométeren, érezhetően kisímult az autó rugózása, komfortérzete így már gyári 100 százalékot képvisel.

Összevetve: ha 235/60 R16 abroncsban gondolkodunk W140 gyári 16-os felnihez, kitűnő választás lehet a Hankook Ventus Prime 2, ugyanis remekül hozza, emeli ki az autó karakterisztikáját. Mind gyakorlatban, mind pedig vizuálisan.

A Hankook Ventus Prime 2 gumiabroncsok szakszerű felnikre helyezését a Classic Vehicle Hungary végezte.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Eredeti, autentikus gyári felnik a 97-es W140 Mercedes-Benz S420-on, a helyreállítást a Classic Vehicle Hungary végezte

Korábbi cikkeinben már említettük, hogy folyamatos felújítást kapó 1997-es évjáratú W140-es Mercedes S420 eredeti gyári, 15 lyukú 1404011002-es számú felnigarnitúrát kap.

A Mercedes-Benz W140 & SL R129 Hungary Facebook csoportban végül sikerült egy kissé leharcolt garnitúrát találnunk, ezt be is szereztük. Alapvetően esztétikai problémák voltak a felnikkel, de sem repedés, sem hegesztés, sem durvább padkanyom nem volt rajtuk.

Első útunk a beszerzés után Hamza Csaba műhelyébe, a Classic Vehicle Hungary-hoz vezetett, hiszen mindennemű karosszériamunkát, esztétikai és egyéb restaurálást ők végeznek a bálnán folyamatosan.

Nehéz volt a nyári időszak közepén profi homokszórással foglalkozó embert találni, de végül Csabáék megoldották ezt a kérdést is. A felnik az Iron Blasting Kft-hez kerültek, ők szintén remek munkát végeztek. A cég honlapja: homokfujas.eu

A homokszórás megtörtént, már akkor kellemesen nézett ki a fél-végeredmény, azonban szükség volt nyilvánvalóan egy teljes csiszolásra, fényezésre, majd lakkozásra is.

Ezt a folyamatot viszont már ténylegesen Csabáék végezték, ugyanazzal a fényezőműhellyel, akik korábban az S420 jobb első sárvédőelemén intézték a rozsdafoltok korrekcióját, valamint a motortértető hűtőmaszk-kereténél is közreműködtek.

Miután a csiszolás, illetve maga az előkészítés megtörtént, jöhetett a várva-várt fényezés, illetve a lakkozás.

Fontos kitétel volt nyilván, hogy a gyárival egyező színárnyalat szülessen – mintaként az autó eredeti, még korai, 90-es évek végi Continental ballonos abronccsal szerelt pótkerekét használtuk.

Remek lett a végeremény, mind a fényezés, mind pedig a lakkozás tekintetében. Pár nappal ezelőtt a MerciBolt révén hozzájutottunk a szintén gyári porvédő felnikupakokhoz is (ez nem volt a felnikhez), ezek is a helyükre kerültek. Az árnyalatok itt is megegyeztek, a kupakok remekbeszabottan épültek bele környezetükbe.

Sarkalatos kérdés volt még a kerékcsavarok mérete. A 16-os gyári 15 lyukú felnik ET51-esek, a korábban fenn lévő 17-esek valamivel vastagabbak voltak – okozott is fejfájást, vajon rendben lesznek-e a csavarhosszok.

Mielőtt felkerültek volna a gyári felnik, Csabával tettünk egy próbát: a pótkerékbe illesztettünk egy kerékcsavart. Szerencsénk volt: tökéletesen passzolt.

Így hát rendben felkerült mind a négy eredeti, gyári 16-os 1404011002 OEM számú felni a W140-re, a Hankook által biztosított Ventus Prime 3 abroncsokkal.

Így már ténylegesen kezd visszaállni a gyári katalógusfotók szerinti állapot, jelenleg úgy 90-92 százaléknál járunk a külsőt illetően. Még hátravan a gyári, alvázszám- és évjárat alapján passzoló/kompatibilis hátsó lámpaburaszett beszerzése és felrakása. Bízunk benne, hogy erre is hamarosan sor kerülhet – a probléma az, hogy a gyári eredeti horroráron kapható, bontott meg nagyon ritkán akad, ami szép és megfelelő állapotú.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Frankfurti Nemzetközi Autószalon 2019: bemutatják az új Volkswagen T-Roc Cabriolet modellt

Az új T-Roc Cabriolet világpremierjével a Volkswagen új színt hoz a SUV kategóriába. A nyitott tetejű változat a népszerű crossover modellsorozatot bővíti, és új stílust hoz a bővülő SUV-piacra. Az új T-Roc Cabriolet hivatalos bemutatóját szeptember 12–22. közt a Frankfurti Autószalonon (IAA) tartják, piaci bevezetésére 2020 tavaszán kerül sor.

A T-Roc Cabriolet – mely az első crossover kabrió a kompakt osztályban – a bámulatosan extrovertált dizájn, a szabadidő autókra jellemző magas üléspozíció, a nagyfokú rugalmasság és a kabrió egyedi vezetési élményének különleges kombinációját kínálja.

Puha tető: A Bogár és a Golf hagyományait követve a T-Roc Cabriolet is a klasszikus puha tetővel érkezik. A hagyományokhoz hűen teljesen automatikus tető mindössze kilenc másodperc alatt nyílik, és az autó teteje 30 km / h sebességig menet közben is nyitható illetve zárható,. A puha tető zárása és nyitása elektromechanikusan történik.

Biztonság az utolsó részletig: A T-Roc Cabriolet utasait jól védi a borulás elleni védelem mely egészen a hátsó ülések mögötti vonalig meghosszabbítható. Meghatározott oldalirányú gyorsulási érték felett, vagy a jármű túlzott dőlése esetén a másodperc tört része alatt a hátsó fejtámlák felfelé mozdulnak. Ezenkívül a T-Roc Cabriolet-et megerősített szélvédő kerettel és egyéb szerkezeti átalakításokkal építették meg a maximális biztonság érdekében.

„Always on” és a digitális műszerfal. Az opcionálisan elérhető új generációs információs és szórakoztató rendszerrel (MIB3) a T-Roc Cabriolet állandó online kapcsolattal rendelkezik, ezáltal teljesen új szolgáltatásokat és funkciókat kínál. Az új rendszer online csatlakozási egységgel rendelkezik, melyhez integrált eSIM is tartozik. Ez azt jelenti, hogy a Cabriolet a kívánt esetben állandóan online kapcsolatban lehet, miután a járművezető regisztrálta a Volkswagen rendszerben.

Az információ az infotainment rendszer akár 8 collos képernyőjén jelenik meg. Ha ezt az opcionálisan rendelkezésre álló Active Info Display-jel és annak 11,7 collos képernyőjével kombinálva használják, akkor teljesen digitális “pilótafülke jelleg” alakulhat ki – ez a digitális műszerfal, az úgynevezett „Digital-Cockpit”.
Style és R-Line felszereltségi csomagok: A T-Roc Cabriolet-nél a „Style” és az „R-Line” felszereltségi szintek közül is választhatunk. A Style-felszereltségi csomag a dizájnra és az egyéniségre összpontosít. Az R-Line csomag pedig határozottan sport-orientált felszereltségként foglalja magában a T-Roc számára opcionálisan kínált R-Line külső és belső felszereltségi csomagjainak elemeit. A sportos karaktert tovább hangsúlyozzák az olyan jellemzők, mint a ködlámpa, a sportosra hangolt futómű és a progresszív kormányzás sebességfüggő kormányművel.

Hatékony TSI-duó: Két hatékony benzines turbómotor, a 85 kW / 115 LEés a 110 kW / 150 LE teljesítményű erőforás érhető el az elsőkerék-hajtású T-Roc Cabriolet-nél. Alapkivitelben az 1,0 literes, 85 kW teljesítményű háromhengeres motorral hat fokozatű kézi sebességváltó kapható; míg a nagyobb 1,5 literes, 110 kW teljesítményű négyhengeres motorhoz opcióként hét sebességes duplakuplungos sebességváltó is rendelhető.

1997 Mercedes-Benz W140 S420: hátsó légbefúvó-szellőztető lamellák megújulása

Azaz a hátsó légbefúvó-szellőztető lamellák állítógombjának (?) pótlása. Kicsi, krómcsíkberakásos kupak, jobb oldal.

Ugyanis a minap észrevettük, hogy a hátsó ülésssorral szemközt, a kardánalagút feletti dupla lamellamodul jobb állítópöcke hiányzik. Nem nagy ügy, de akkor is. Bántja a szemet, nem nyújt teljességet a beltér kapcsán, ráadásul a légbefúvás állítása is nehézkes így.

Nehézkes ilyesmit beszerezni, mert alapvetően nincs nagyon külön, utángyártott szintén nincs (és nem is annyira jó választás). Talán egyben, az egész modul, az meg úgy totálban horrorisztikus árazással.

Mielőtt állandó beszállító partnerünket, a Merciboltot hívtuk volna az ügyben, tettünk egy próbát Ámon Pali bontójánál.

Így nézett ki első nekifutásra…

Lőn csoda: találtunk is megfelelőt, teljes modul formájában. Egyelőre magát a modult nem cseréltük ki, mivel felesleges lett volna; inkább kipattintottuk a megfelelő részeket, konkrétan a kupakokat. Így párban kicseréltük mindkettőt, s visszaállt itt is az eredeti állapot.

…majd ez lett a végeredmény.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

A Nemzetközi Mini Találkozó az év legnagyobb születésnapi partiját hozta

A MINI rajongói idén a nagy-britanniai Bristolban rendezték meg az éves eseménynaptár hagyományos fénypontjának számító Nemzetközi Mini Találkozót, ahol a klasszikus Mini első legyártott példánya, a tömegtermelésben napvilágot látott tízmilliomodik MINI és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE együtt ünnepelte a márka fennállásának hatvanadik évfordulóját.

A legközelebbi családtagok körében megünnepelt születésnapok kiemelkednek a többi közül. Érzi ezt a MINI is, amelynek hatvanadik születésnapjára több ezer márkarajongó látogatott el augusztus 8-11. között a nagy-britanniai Bristolba. És noha a Nemzetközi Mini Találkozó évről évre a brit prémiumgyártó eseménynaptárának fénypontja, a dicső múlt, a magával ragadó jelen és az innovációkban gazdag jövő közötti szimbiózis még soha nem képviseltette magát olyan erősen, mint idén: a rajongó tömeggel az 1959-es évjáratú, valaha készült legelső klasszikus Mini, a márka fennállásának hatvanadik jubileumára készített MINI 60 Years Edition (amelynek egy példánya épp a tömegtermelésben napvilágot látott tízmilliomodik MINI modellként gurult le a gyártósorról) és a közeli jövő hírnökeként érkező, tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) is együtt ünnepelt.

A Nemzetközi Mini Találkozót első ízben 1978-ban hívták életre a klasszikus Mini német rajongói. Az elmúlt négy évtizedben az esemény a nemzetközi klubélet és a márka iránt rajongó közösség legnagyobb éves rendezvényévé nőtte ki magát. A találkozót évről évre más-más európai országban hívják össze a szervezők, látványos járműbemutatókkal, hatalmas alkatrészvásárral, a legkülönfélébb kiegészítők csereberéjével, szabadidős tevékenységek széles tárházával, élő zenével, szórakoztató vetélkedőkkel és ízig-vérig fesztivál hangulattal.

A rajongók számára sosincs olyan, hogy „túl messze”. Sokan közülük akár ezer kilométert is levezetnek a hagyományosan négynapos kikapcsolódás helyszínére, ahol a gondosan megőrzött klasszikus Minik a legmodernebb MINI modellekkel karöltve pózolnak a kameráknak. A találkozónak minden ötödik évben Nagy-Britannia ad otthont, így nem lehetett ez másként idén, a márka fennállásának hatvanadik jubileumán sem.

A 2019-es esztendő kiváló alkalmat kínált a MINI-nek arra, hogy visszatekintsen az elmúlt hatvan évre és eszerint határozza meg a jövőbe vezető irányt. A jubileumra kidolgozott MINI 60 Years Edition – amelyet pár hónapja már megrendelhetnek a brit prémiummárka rajongói – modern köntösbe csomagolva kelti életre az elmúlt hatvan év esszenciáját, hiánytalanul tisztelegve az elmúlt évtizedek brit hagyományai előtt. A különkiadás exkluzív kialakítása és felszereltsége az egyedi stílus, a prémium minőség és a sportos menetteljesítmény harmóniáját idézi, 2019 novemberében pedig a márka első tisztán elektromos meghajtású négykerekűjének sorozatgyártása is megkezdődik. 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorjával és padlólemezbe süllyesztett nagyfeszültségű akkumulátorával a MINI Cooper SE a vezetés márkára jellemző, gokartos élményének merőben új dimenzióját váltja valóra. A háromajtós MINI műszaki alapjaira megtervezett újdonsággal az idei Nemzetközi Mini Találkozó közönsége találkozhatott először élőben. A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó otthonában, Oxfordban készül majd.

Az oxfordi gyár ezúttal a Nemzetközi Mini Találkozó szempontjából is fontos helyszínként működött közre, a MINI hatvanadik születésnapja alkalmából ugyanis egy hatvan modellből álló konvoj utazott a gyárból egészen Bristolba. A konvoj elején a valaha készült legelső klasszikus Mini gurult, amelyet az elmúlt hat évtized különböző évjáratú autói követtek sorban, megszületésük időrendjében. A felvonulást a tízmilliomodik legyártott MINI-ként elkészült MINI 60 Years Edition zárta, életre szóló élménnyel ajándékozva meg a rajongókat.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK