Főoldal Blog Oldal: 213

[TESZT] Lexus ES 300h – elegáns és egyben visszafogott kifinomultság

A Lexus viszonylag fiatal brand, idén év elején ünnepelte 30. születésnapját. A Toyota prémiummárkája folyamatosan ontja a jobbnál-jobb modelleket, így nem meglepő módon az 1 hetes teszten szerkesztőségünknél vendégeskedő Lexus ES 300h sem okozott csalódást.

Anno, 1989-ben debültált először a nemzetközi piacon az ES, karöltve az LS-szel: mindkettő rövid idő alatt elnyerte célközönségének tetszését, nem kicsi számban az Egyesült Államokban is. Az idei, 2019-es modellévű Lexus ES 300h immár hetedik generációjába lépett, a Toyota teljesen új tervezésű moduláris TNGA platformjára épül; ugyanarra, amelyre a RAV4, vagy a nemrégiben debütált Camry. Az új TNGA előnyei vitathatlanul jelen vannak a Lexus ES 300h esetében is, tehát a súlycsökkenés, valamint a jóval merevebb alváz- és karosszéria mind további pozitívumokkal ruházzák fel az ES-t.

Nálunk, Magyarországon kizárólag a hibrid hajtáslánccal szerelt modell kerül forgalmazásba (300h). Ami nem is baj, hiszen nagyon sokan a Lexus-t, mint márkát alaphangon hibridként, vagy legalábbis a szegmens oszlopos képviselőjeként tartják számon.

Le sem tagadhatja, hogy ő (is) egy Lexus. 2019-ből persze

Letisztult, hihetetlenül innovatív és előremutató formavilággal rendelkezik a Lexus aktuális generációja, így a Lexus ES 300h is. A frontrész meghatározója még mindig egyértelműen az orsóalakzatot formáló hűtőmaszk, aszimmetrikusnak ható rácsozattal, a szélek felé elnyújtva, hangsúlyos krómkeretek közé ékelve.

A lámpatestek valószínűleg önmagukban véve külön tanulményként készültek, legalábbis a formaterv összetéveszthetetlenül egyedi. Felfelé ívelő vonalvezetés, a belső sarkoknál derékszügű törések, melyekbe remekül illeszkedik a nappali menetfény tokozásának élces sziluettje.

Hab a tortán az alsó beömlőnyílások kialakítása, követve a hűtőmaszk fazonját; krómmal természetesen, jól harmonizálva a fényszórók sziluettjeivel. Ennél egységesebb aligha lehetne az összkép, s ahogyan hangsúlyoztuk feljebb: teljes a Lexus-imázs szerinti tálalás. Jó, hogy a japánok nem változtatnak az alapkoncepción, remélhetőleg megmarad a dizájnerteam, és maga a szellemiség is.

Ilyen legyen egy limuzin-kaszni 2019-ben!

Ami talán a legjobb a Lexus ES 300h-ban, az a limuzinfazon 2019-es igények szerinti tálalása. Megkapjuk a tradicionális orr-utaskabin-csomagtér rajzolatot és formát, az igazán “autós” küllemet, úgy, hogy észrevétlenül sikerül hordoznia a koncepciónak a sportosságot, gömbölyded megközelítéseket, s persze a visszafogottságot. Utóbbit rendkívül elegánsan, egyáltalán nem hivalkodó módon, követve az egész kpmplexitást, amit az ES hordoz. S persze a 2.8 méteres tengelytávot, no meg a közel 5 méteres hosszt sem szabad figyelmen kívül hagynunk. Így a Lexus ES 300h igazi nagyautó, felsőközép, abból is az unalomig ismételt prémiumkategóriás.

Nyilván láttuk már ezt a fart, amelyet a Lexus ES 300h hordoz. De mégis valamiféle más hangulat-jelleggel érkezik most, talán itt is a legmegfelelőbb jelzőpáros a sportosan elegáns. A burák keskenyek, középirányban elhúzottak, alig észrevehetően fogják közre a felső részre helyezett Lexus-emblémát, a lökhárító alsó szegleteiben pedig egyfajta lezárásként láthatunk fényvisszaverőket. Mindezt igencsak ízlésesen.

Tehát jól látható a fenti bekezdésekből (s a fotókon is), hogy a Lexus ES 300h formaterve gyakorlatilag hibátlan. Valahol ez érthető, hiszen magán a koncepción, valamint a Lexus modelljein gigantikus tervezőgárda munkálkodik. Csak egy röpke számadat, visszatérve az 1989-es ES-LS debütálásig: nem kevesebb, mint 1400 mérnök adta tudását a skiccek gyakorlati megvalósításához.

Szintén ízléses, és mellé hangulatos, ám konzervatív utastérrel rendelkezik a Lexus ES 300h. A tesztautó enteriőrjének színválasztása remekül passzolt a karosszéria tónusához, valamint magához az ES-feelinghez is.

Prémium modell, premium anyaghasználat

Az anyagok minőségére nem lehet panasz: lágy bőrök, puha műanyagok váltják egymást a Lexus ES 300h utaskabinjában. A varrások, illesztések mind mesteri kidolgozottságról tesznek tanúbizonyságot, nem lehet fogást találni az ergonómián, vagy a komfortérzeten sem nyilvánvalóan.

Jól elrendezett kezelőszervekre, informatív kijelzőrendszerre építkezik a Lexus ES 300h, a vezetőülés szinte bármilyen testalkattal rendelkező sofőr számára jó kilátást, kényelmes utazást biztosít. Külön kedvencünk a Lexus-ra jellemző analóg óra elhelyzése, általában a műszerfal középtáján, de kedveljük magát az infotainment rendszert is. Egyedül a touchpadot kellene kifinomultabbá tenni, ugyanis sok esetben nem, vagy nehézkesen reagál. Ez főként menet közben vonhatja el a sofőr figyelmét, bár kisebb rutinnal egész jól lehet vakon kezelni a rendszert.

Megfelelő keménységű/puhaságú ülő és hátlapokat kapott a Lexus ES 300h az első ülések esetében. A hossz és szélesség mindkét esetben jobb az átlagosnál, mégsem érezzük, hogy kontrollálhatatlanul széles fotelekben utaznánk. Tehát megvan az ülések kényelme, messzemenően, de ugyanakkor sportos oldaltartással is fel vannak vértezve.

Hátul a helyzet szintén remek, itt két utas messzemenő kényelemben utazhat. A komfortot szolgálja a kihajtható könyöktámasz, valamint a hatalmas, egy kategóriával magasabb szegmensben tapasztalható lábtér is – csakúgy, mint a váll -, fej -, és térdterek is. Jó itt terpeszkedni, viszont három fővel már készüljünk kompromisszumokra.

Újragondolt hajtáslánc

Teljesen újratervezett, Atkinson-ciklusú sornégyes benzinmotort kapott a 2019-es modellévű Lexus ES 300h. A hibrid hajtáslánc szerves részét képező aggregát 2.4 literes, a rendszerteljesítmény pedig 218 lóerő, 5700-as percenkénti fordulatszámnál. A maxumum mozgósítható forgatónyomaték 221 Newtonméter, jellemzően 3600-5200 RPM közt. Indulásnál általános esetben az elektromotor végzi a munka oroszlánrészét, így az első méterek megtétele is jócskán dinamikusnak érezhető, észrevétlenül kapcsolódik a benzinmotor a hajtásba, és méréseink szerint 9.3 másodperc alatt repítette az 1680 kilogramm össztömegű kasznit 0-ról 100 kilométer/órás sebességre.

Végre az Atkinson-motorokra jellemző lomhaság nem érezhető a Lexus ES 300h-nál. Nyilvánvalóan voltak korábban is hasonló modellek, amelyeknél elhanyagolható volt a visszafogottság – itt semmi, még akkor sem, ha normál, vagy ECO profilban autózunk. Ha pedig kikívánkozik belőlünk a kisördög, és sportos módozatba váltunk, enyhén karcos hangzással kellemes lendülettel indulunk neki a sprintnek.

Mindezt meglepő takarékossággal. Kapcsolgatva a profilok közt, teljesen vegyes jellegű használattal megállt a fogyasztás 6.3 liternél, mely adatot a tankolásnál betöltött üzemanyag mennyisége kellő pontossággal igazolt is.

2019 Lexus ES 300h specifikációk

Motor

Motortípus: soros, 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor, hibrid hajtáslánc

Lökettérfogat: 2487 cm³

Maximális teljesítmény: 218 LE @ 5700 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 221 Nm @ 3600-5200 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, fokozatmentes e-CVT automataváltó

Hossz: 4975 mm

Méretek, egyéb műszaki adatok

Szélesség: 1865 mm

Magasság: 1445 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Tömeg, üresen: 1680 kg

Megengedett össztömeg: 2150 kg

Csomagtartó mérete: 454 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 9.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.7 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények.

Városi: 5.8 l/100km

Országúti: 4.2 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 206 g/km

Még több információ a Lexus magyarországi honlapján található.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.

Együttműködő partnereink: AcerASUSPanasonicCamera Kft.

Utómunka hardver: ASUS, Acer

A Toyota újabb 13 magyar olimpikon tokiói felkészülését támogatja

Az olimpiai és paralimpiai játékok világszintű mobilitási partnereként és a Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú támogatójaként, a környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota, a magyar olimpikonok közvetlen támogatásából is kiveszi a részét.

A világ legzöldebb autógyártója és a MOB bejelentette, hogy a vállalat az immáron egy éve Toyota hibridet használó 15 sportoló mellett, újabb 13 magyar színekben versenyző olimpiai kerettag tokiói felkészülését segíti egy-egy hibrid elektromos Toyota C-HR rendelkezésre bocsátásával.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert és a társadalmi felelősségvállalás számos területén aktív Toyota, 2016-ban nyolc évre szóló együttműködési megállapodást kötött a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB) és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottsággal (NPB), 2017-ben pedig a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) platina fokozatú támogatója lett; járművekkel, mobilitási szolgáltatásokkal és megoldásokkal segítve az ötkarikás mozgalmat.
Ennek az együttműködésnek a jegyében olyan globális kezdeményezések is születtek az elmúlt években, mint az olimpia és a paralimpia szellemisége előtt tisztelgő, egyben a mindennapi sportra ösztönző, korlátaink legyőzésére inspiráló ’Vágj bele a lehetetlenbe’ elnevezésű kampány. A magyar sportolók és a remélt tokiói hazai eredmények szempontjából ugyanakkor még fontosabb az nem mindennapi támogatás, amelynek keretén belül felkészülésüket segítendő, tavaly május óta 15, a mai nappal pedig újabb 13, azaz összesen 28 magyar olimpiai kerettag sportoló kapott használatra egy-egy környezetbarát hibrid elektromos Toyota C-HR-t a 2020-as Tokiói Olimpia végéig.
A támogatói programba az alábbi 13 új sportoló került be, jogot szerezve ezzel a hibrid Toyota C-HR használatára:


• Bicsák Bence, triatlon
• Bodonyi Dóra kajak-kenu
• Csernoviczki Éva, judo
• Gyapjas Balázs, vitorlázás
• Kovács Sarolta, öttusa
• Kozák Luca, atlétika
• Krausz Gergely, tollaslabda
• Lőrincz Tamás, birkózás
• Magát Krisztina, súlyemelés
• Major Veronika, sportlövészet
• Mohamed Aida, vívás
• Tadissi Yves Martial, karate
• Vecsernyés Dávid, torna

„A MOB célja, hogy közvetlen módon illetve partnerei révén minél szélesebb körű támogatást nyújtson az ötkarikás játékokra készülő hazai sportolóknak. Platina fokozatú partnerünk, a Toyota támogatása már eddig is 15 ígéretes olimpiai kerettag sportoló tokiói felkészülését segítette a környezetbarát mobilitás biztosításával, nagy öröm számunkra, hogy a program újabb 13 sportolóval való kibővítése révén ez a szám 28-ra nő. Bízunk benne, hogy a sportolóink rendelkezésére bocsátott autók egyszerre jelentenek komoly segítséget az edzésekkel és versenyekkel kapcsolatos mobilitási kihívások megoldásában, és szolgálnak motivációul a tokiói kvalifikációhoz és az ottani minél jobb eredmények eléréséhez, amelyek okán egy egész ország lehet majd büszke rájuk” – fogalmaz dr. Kulcsár Krisztián, a MOB elnöke.

„Az olimpikonok ember feletti teljesítménye milliók számára szolgál inspirációul világszerte és hazánkban, hogy hagyják maguk mögött a lehetetlent, és tegyenek meg mindent álmaik eléréséért, függetlenül attól, milyen körülmények között élnek és készülnek fel. Atlétáink minden eredménye számunkra is győzelmet jelent: végtelenül lelkesít bennünket, ahogy fáradhatatlanul küzdenek, hogy valamennyi akadályt legyőzve valóra váltsák azt, ami elképzelhetetlennek tűnik. Ezért is vagyunk hihetetlenül büszkék arra, hogy a NOB világszintű mobilitási partnere, és a MOB platina fokozatú támogatója lehetünk, és immáron összesen 28 hazai olimpikon reménység felkészülését támogatjuk a környezetbarát hibrid C-HR modellek rendelkezésre bocsátásával. A magyar olimpikonok számos lelkesítő történettel gazdagítottak bennünket az elmúlt évtizedekben – elég, ha csak a legutóbbi váratlan téli olimpiai sikerekre gondolunk – bízunk benne, hogy a most támogatott sportolóknak lehetőségük lesz hasonlóakkal szolgálni Tokióban, a Toyota hazájában” – teszi hozzá László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi divíziójának igazgatója.

Az 13 új hibrid Toyota C-HR átadására május 27-én, Budapest 12. kerületében, a MOB központi irodájának közelében található Sirály sétányon került sor. Az ünnepélyes átadó keretében ugyanakkor a már eddig támogatott 15 sportoló is új autót vehetett át, valamennyi autóra ugyanis ugyanaz az egységes szignalizáció került, amely a magyar olimpiai csapat tokiói felkészülését szolgálja.
A Tokiói Olimpia egyébiránt ezen felül is különleges esemény lesz a Toyota számára. A vállalat ugyanis számos elképesztő újdonsággal készül az eseményre. A szurkolók helyszínek közötti közlekedését 100 vadonatúj, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, abszolút zöld, hidrogén üzemanyagcellás busszal támogatja a vállalat, míg a lelátókon való tájékozódást Toyota robotok segítik majd. Szóba került emellett az is, hogy az olimpiai lángot a Toyota repülő autójának prototípusáról gyújtják majd meg.

Ismét az Év Motorja a Ford 1.0 Ecoboost

A Ford erős, üzemanyag-takarékos és sokoldalú 1,0 literes EcoBoost motorja lett a 2019-es Év Motorja és Erőforrása (IEPOTY) verseny győztese a 150 lóerő alatti kategóriában. 2012-es bevezetése óta a motornak ez már a 11. IEPOTY-díja.

Az akár 140 lóerő teljesítmény leadására képes, gyors gázreakciókat és élvezetes vezetési élményt kínáló kompakt, csekély belső súrlódású blokk hajtja a 2018-ban Európában eladott Ford-modellek egynegyedét – azaz több mint 410.000 járművet – az apró Fiestától egészen a Transit Connect áruszállítóig.

A Ford nemrégiben továbbfejlesztette az 1.0 EcoBoost egységet, hogy még csekélyebb fogyasztással működjön a Ford Focus és a Transit Connect modellekben; ehhez a mérnökök olyan technológiákat alkalmaztak, mint például a háromhengeres motoroknál elsőként bevezetett hengerlekapcsolás.

A hengerfej, az üzemanyag-befecskendezés és az emissziószabályozó rendszerek nagymérvű átalakítása hatásosan egészíti ki az EcoBoost alaptechnológiákat, vagyis a turbótöltést, a nagy nyomású közvetlen befecskendezést és a kettős független változó szelepvezérlést. A továbbfejlesztett motor idén további modellek kínálatában is megjelenik.

“Az 1,0 literes EcoBoost újra meg újra mércét állít a kompakt benzinmotorok kategóriájában, még hét évvel és tizenegy győzelemmel azután is, hogy először nyerte el az Év Motorja címet,” nyilatkozta Carsten Weber, a Ford Európa hajtáslánc-kutatásért és tervezésért felelős részlegének igazgatója. “Már 1,6 millió 1.0 EcoBoost motoros autó járja az utakat, de még mindig tudunk új lehetőségeket felfedezni ebben az erőforrásban. Most például azzal, hogy ez a blokk képezi majd a hamarosan megjelenő, még takarékosabb elektromos hajtásláncaink alapját.”

A 31 ország 70 szakemberéből álló IEPOTY-zsűri összesen 145 ponttal jutalmazta a Ford 1.0 EcoBoost motor képességeit, amely így 26 ponttal győzött a 150 lóerő alatti kategóriában, olyan versenytársakat megelőzve, mint a BMW, a PSA csoport, a Toyota/Lexus és a Volkswagen.

Az 1,0 literes EcoBoost motor új trendet indított útjára az iparágban, amelynek nyomán ma már több gyártó is kínál kis lökettérfogatú, nagy teljesítményű, háromhengeres, turbótöltésű benzinmotort.

“Az első, 2012-es győzelem óta ez az apró ékkő folyamatosan állja az idők próbáját, és a legtöbb autógyártó igyekszik felzárkózni ehhez a sikerhez” –  vélekedett Nicol Louw, a Car magazin dél-afrikai munkatársa és az IEPOTY zsűrijének tagja.

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy a népszerű 1,0 literes EcoBoost motor lesz az alapja az új Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modellek erős és élénk mild hybrid hajtásának, amit úgy hangolnak a mérnökök, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is garantálja a lelkesítő teljesítményt és a készséges gázreakciókat – vagyis a Ford “élvezetesen vezethető” karakterét.

Ezekben a kifinomult elektromos hajtásláncokban a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát; ez azt jelenti, hogy csökken a benzinmotor igénybe vétele, és ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás is. Ráadásul a BISG rásegítése ütősebb, dinamikusabb teljesítményt eredményez, különösen a belsőégésű motor alacsonyabb fordulatszám-tartományaiban, így a vezetés élménye közvetlenebb és rugalmasabb lesz. A BISG jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, ezért a mérnökök egy nagyobb turbótöltővel 155 lóerőre növelhették a blokk teljesítményét.

Szintén az 1,0 literes EcoBoost működik majd a kategóriaelső Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítóban és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítóban is, amelyeknek vezetői tisztán elektromos hajtással is autózhatnak majd, anélkül, hogy aggódniuk kellene az akkumulátor lemerülése miatt.

A Transit Custom Plug-In Hybrid próbaüzeme jelenleg is folyik Londonban (később pedig Valenciában és Kölnben folytatódik), hogy pontosan kiderüljön, milyen előnyöket jelent ez a megoldás a környezet és a vásárlók számára.

A Ford 1.0 EcoBoost motor IEPOTY-díjainak teljes listája:

Általános győzelem: 2012, 2013 és 2014
A legjobb új motor: 2012
A legjobb motor az 1,0 liter alatti kategóriában: 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 és 2017
Győzelem a 150 LE alatti kategóriában: 2019

A Fiesta 1.0 EcoBoost legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 105-109 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.6-4.8 l/100 km
A Focus 1.0 EcoBoost legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 107-110 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.7-4.9 l/100 km
A Transit Connect 1.0 EcoBoost legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 146 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6.4 l/100 km
A Fiesta EcoBoost Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 112 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.9l/100 km
A Focus EcoBoost Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 106 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.7 l/100 km
A Tourneo Custom Plug-In Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3.3 l/100 km
A Transit Custom Plug-In Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3.3 l/100 km

Ismét Nemzetközi Év Motorja Díjat kapott a BMW i8 plug-in hibrid hajtáslánca

A BMW i8 plug-in hibrid sportautó hajtáslánc-technológiája sorozatban ötödször nyerte meg a világ legnívósabb, autóipari erőforrásokat és hajtáslánc-technológiákat elismerő globális kitüntetését, a Nemzetközi Év Motorja Díjat.

A BMW i8 plug-in hibrid sportautó (a BMW i8 Roadster átlagos üzemanyag-fogyasztása, illetve kombinált energiafogyasztása és károsanyag-kibocsátása: 2,0 liter / 100 km, 14,5 kWh / 100 km, 46 gramm / km; a BMW i8 Coupé átlagos üzemanyag-fogyasztása, illetve kombinált energiafogyasztása és károsanyag-kibocsátása: 1,8 liter / 100 km, 14,0 kWh / 100 km, 42 gramm / km)* idén sorozatban ötödik alkalommal hódította el kategóriájában a Nemzetközi Év Motorja Díjat. A bajor prémiumgyártó iránymutató hajtáslánc-technológiája idén egy vadonatúj kategóriában méretett meg: a legjobb hibrid hajtáslánc-technológiák mezőnyében, ahol a BMW i8 meglepő fölénnyel diadalmaskodott. A Münchenben készülő, progresszív sportautó 233 ponttal hódította el a kategória arany serlegét – a második helyezettnek kikiáltott modell 138 pontjával szemben.

2014-ben a BMW i8 a járműtechnológia úttörőjeként látott napvilágot, megtisztelő titulusát pedig mind a mai napig őrzi: a BMW plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellcsaládjának kifejlesztésekor a progresszív sportautó hajtáslánc-technológiája szolgált iránymutató műszaki alapként. 2019 végére a bajor prémiumgyártó tíztagúra bővíti fel plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellcsaládját, amellyel a prémium szegmens legszélesebb hálózatról tölthető portfólióját kínálja ügyfeleinek. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó párosával a BMW Group idejekorán piacvezetővé érett a hálózatról tölthető gépkocsik mezőnyében, az innovatív duóra érkező megrendelések pedig 2017 óta nem csupán Németországban, de egész Európában újabbnál újabb csúcsot döntenek – a prémium modellek mezőnyében és a teljes autóipari szegmensben egyaránt.

Világpremierje óta a BMW i8 plug-in hibrid sportautó hajtáslánc-technológiája minden évben elhódította kategóriájában a világ legjobb hibridjének járó elismerést, bevezetésekor ráadásul a legjobb új erőforrásnak járó díjat és a Nemzetközi Év Motorja Díj abszolút trófeáját is elnyerte. A technológia idei, sorozatban ötödik diadala példaértékűen támasztja alá a forradalmi megoldásokban rejlő hajtáslánc innovációs erősségét. 2014 óta a jövő sportautójaként elkönyvelt BMW i8 minden évben a legkelendőbb plug-in hibrid sportautóként végez az értékesítési tabella élén. A BMW i3 és a BMW i8 a precízen felépített modellportfólió két végén foglal helyet, köztük a BMW márka világszerte osztatlan népszerűségnek örvendő, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijaival, amelyek a BMW i divízió technológiai örökségével lehetővé tették, hogy a müncheni központú vállalatcsoport a prémium szegmens legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettájával szolgálja ki ügyfeleit.

A BMW i8 legújabb változata a sportautók menetteljesítményét egy kompakt modell üzemanyag-hatékonyságával egyesíti. Háromhengeres benzinmotorjának maximális teljesítménye 170 kW / 231 lóerő, amely a hátsó kerekeket hajtja. A 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítményűre hízlalt elektromos motor – amely egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorból nyeri működéséhez az energiát – eközben az első tengelyre továbbítja erejét. A típus-specifikus plug-in hibrid hajtáslánc, amelyet a BMW Group házon belül fejlesztett ki és gyárt le, a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint egyetlen feltöltéssel 55 kilométer tisztán elektromos hatótávolságra képes. Az első kerekeket hajtó elektromos motor és a hátsókerék-meghajtást kínáló benzinmotor együttműködéséből egy kiváló tapadást biztosító összkerékhajtás jön létre, amely kivételes kigyorsításokat és kanyardinamikát garantál.

Azáltal, hogy a nagyobb teljesítményű erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, padlógázas gyorsulásnál pedig az elektromos motor azonnali többlet-teljesítményt kínál, példaértékű hajtáslánc-hatékonyság mellett születik meg a BMW által fémjelzett vezetési élmény. A modell 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint átlagos 100 kilométeren 2,0 liter üzemanyag-fogyasztással és 14,5 kWh kombinált energiafogyasztással, illetve kilométerenkénti kombinált 46 gramm károsanyag-kibocsátással párosul. A BMW i8 Coupé ezzel párhuzamosan 1,8 liter üzemanyagot éget el átlagos 100 kilométeren, 14,0 kWh kombinált energiafogyasztás és kilométerenkénti 42 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett.

Idén huszonegyedik alkalommal adták át a Nemzetközi Év Motorja Díjakat. A BMW Group márkái által gyártott modellek az első felvonás óta összesen hetven díjat zsebeltek be saját kategóriájukban vagy abszolút viszonylatban. A legjobb erőforrásoknak és hajtáslánc-technológiáknak járó elismeréseket évről évre egy nemzetközi szakújságírókból álló zsűri ítéli oda a győzteseknek: a bizottságban harmincegy ország hetven szakembere foglal helyet. Az idei díjazottakat 2019. május 22-én, szerdán, a stuttgarti Motor Expo ünnepélyes gálaestjén jelentették be.

Hamarosan érkerzik az új, hatodik generációs, elektromos Opel Corsa

Villamosít az Opel: a Corsa teljesen új hatodik generációjával először kínál akkumulátoros villanyautót, 100 kW (136 LE) teljesítménnyel és 330 kilométer (WLTP) hatótávval.

Az Opel a Corsát, legnépszerűbb típusát választotta, hogy végérvényesen kiszabadítsa szűk piaci réséből az elektromobilitást. Az Opel Corsa abszolút bestseller, 1982-es premierje óta több mint 13,6 millió hagyta el a gyárkaput. Emberek sokaságát mobilizálta, most pedig az emissziómentes autózásba kínál belépést. A hatodik Corsa generáció megrendelése néhány héten belül indul, a Corsa-e változattal, amelyet hamarosan követnek a benzin- és dízelmotorosak.

Ütős adatok: 100 kW (136 LE) teljesítmény, 330 kilométer hatótáv

Az Opel 120 éve gyárt autót, mindig zászlajára tűzve, hogy széles vevőkörnek kínáljon csúcstechnikát. Az új Corsa-e az elektromobilitás legjavát adja. A WLTP-ciklus szerint mért 330 kilométeres hatótávjával tökéletesen alkalmas mindennapi használatra az ötajtós jármű. 50 kilowattórás akkumulátorát 30 perc alatt lehet gyorstöltéssel 80 százalékig feltölteni. A Corsa-e egyébként mindenféle módon tölthető: háztartási konnektorról, faliszekrényről vagy gyorstöltővel is. Meggyőző az akkura adott nyolcéves garancia is. A MyOpelApp alkalmazással bárhonnan ellenőrizhető az autó feltöltöttsége, úgyhogy mindig optimalizálhatja a töltés idejét és költségét az ember.

A vezető jelentős mértékben befolyásolhatja a hatótávot. Három menetmód, a Normál, az Eco és a Sport közül választhat. Az utóbbi megváltoztatja az autó reakcióit, és fokozza a menetdinamikát – a hatótáv mérsékelt csökkenésének árán. „Eco“ menetfokozatban észrevehető komfortcsökkenés nélkül jelentősen nő a megtehető út hossza.

Az új Corsa-e hajtóműve nagyfokú vezetési élménnyel ötvözi az emissziómentes utazást. Teljesítménye 100 kW (136 LE), nyomatéka már álló helyzettől 260 newtonméter. Gyorsulása ugrós, dinamikája élénk. Nulláról 50 km/órára mindössze 2,8 másodperc alatt sprintel, a 100-as tempó eléréséhez 8,1 kell – ami már sportkocsi szintű gyorsulás!

Ám nem csupán hajtóműve jóvoltából dinamikus a Corsa-e, hanem azzá teszi sportos dizájnja is, változatlanul kompakt külső méretekkel. A 4,06 méter hosszú ötüléses kocsi példásan kezes, áttekinthető és praktikus. Kupészerű tetővonala 48 milliméterrel alacsonyabb a típuselődénél – a fejmagasság csökkenése nélkül. A vezetőülés 28 milliméterrel került lejjebb, az alacsony súlyponthelyzet mind a menettulajdonságokat, mind a vezetési élményt javítja. Az új Corsa direktebb, dinamikusabb lett – öröm vezetni! Modern enteriőrjét teljesen digitális vezetőhellyel és bőrülésekkel lehet még jobban feldobni.

IntelliLux LED® mátrixvilágítás, holttér-figyelő és távközradar

Az új Corsa-e technikája és asszisztensrendszerei eddig csak magasabb kategóriákban voltak ismertek. Szó szerint az autó egyik fénypontja az adaptív, vakításmentes IntelliLux LED mátrix világítás, amelyet először kínál kiskocsihoz az Opel. Összesen nyolc fénydiódát vezérel nagyfelbontású, legújabb generációs frontkamerája; a fénykéve automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, illetve környezethez. Jelentős biztonsági plusz a többféle modern vezetést segítő asszisztens is. A jelzőtábla-felismerő rendszer új, csúcstechnikájú kamerája több információt gyűjt be, például a LED-es kijelzéseket is értelmezi. A navigációs készülék a monitoron mutatja a tárolt sebességlimiteket. Újdonság továbbá a holttér-figyelő, a távolság tartó adaptív radar rendszer és a szenzorvezérlésű oldalvédelem. Különféle vészfék-asszisztenst és parkolás-segítőket is nyújt az új Corsa.

Multimédia-rendszerek, új „Opel Connect“ telematikai szolgáltatással

A legjobb csatlakoztatást és szórakoztatást kapja utasaival együtt a Corsa vezetője, az új infotainment-kínálattól. A hétcolos, színes érintőképernyős Multimedia Navi és a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék elérhetővé teszi az új Opel Connect“ telematikai szolgáltatást: még megnyugtatóbbá teszi az utazást a valós idejű útinformációkat felhasználó élő navigálás és a közvetlen kapcsolat az autómentővel, illetve adott esetben a mentőkkel.

Két SEAT modell, amely ideális nagycsaládosoknak

A családvédelmi akcióterv keretein belül a három- vagy többgyermekes családok valamint az egyszülős nagycsaládok 2,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatást vehetnek igénybe 2019. július 1-től 7 vagy több személyes újautó vásárlása esetén. A SEAT szerencsés helyzetben van, hiszen széles modellpalettájáról két eltérő karakterű személyautót is tud ajánlani az akció iránt érdeklődők számára.

Az egyik a legendás családi egyterű Alhambra hét személyes változata, amit tágas helykínálat, fejlett technológiai megoldások és szórakoztató funkciók jellemzik, melyek az egész család kényelmét szolgálják. A gyerekek iskolába szállításától a hétvégi családi kirándulásig a SEAT Alhambrával minden utazás élménnyé válik. Az Alhambra az egyterű modellek minden előnyét egyszerre kínálja, az utastérben 7 önálló ülés található, ezek, lehajthatók, variálhatók miközben az 5 üléses konfiguráció esetén hatalmas, 658 literes csomagteret kínál, ami a babakocsitól az utazótáskákig szinte mindent elnyel. Az autó biztonságos használatához a második és harmadik üléssorban megtalálható ISOFIX rögzítési pontok, és olyan kulcsfontosságú elemek, mint a Front Assist, a sávtartó asszisztens vagy a mind a 7 ülésre szóló, biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető funkció is hozzájárul.

A SEAT az Alhambra esetében a nagycsaládos támogatás két és fél milliós összege mellé 2,2 millió forintos kedvezményt is kínál márkakereskedői hálózatában, vagyis 2019. július 1-től a nagycsaládos kedvezményre jogosultak akár 4,7 millió forintos árelőnnyel vásárolhatnak SEAT Alhambrát. A nagycsaládos kedvezménnyel megvásárolható SEAT Alhambra induló ára így 7.163.000,- Ft, amely ár már tartalmazza a hét ülést és a Climatronic opciókat.

A márka új zászlóshajója, a SEAT Tarraco is megfelel a kormányrendelet elvárásainak, hiszen a rendelhető harmadik sori ülésekkel az autó 7 személy komfortos utazását teszi lehetővé. A manapság divatos SUV kategóriába tartozó Tarracot lenyűgöző formaterve különbözteti meg az utakon. A tágas utastér mellett a harmadik sorban lévő ülések padlóba hajtásával 700 literes csomagteret kapunk. Az új SEAT Tarraco fejlett technológiával érkezik. A Tarraco az elektronikus biztonsági és vezetési segédrendszerek széles tárházát kínálja, mint az adaptív tempomat, a sávtartó asszisztens vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer. Az ütközésmegelőző rendszer meghúzza a biztonsági öveket és bezárja az ablakokat, hogy felkészítse az autót a közelgő ütközésre. Ha az autó felborulna, a borulásasszisztens aktiválja az eCall vészhívását.

A Tarraco esetében a SEAT a nagycsaládos támogatás melletti 1,9 millió forintos kedvezményt biztosít a kedvezményre jogosult nagycsaládos vásárlóknak. Így az autó egyedi ára 5.868.000,- Ft, mely ár már tartalmazza a hét üléses opciót is.

Örömünkre szolgál, hogy a SEAT márka két remek, stílusában egymástól jól megkülönböztethető 7 személyes modellel is részt vehet a nagycsaládos támogatási programban – mondja Papp Zoltán, a SEAT magyarországi márkaigazgatója – amíg az Alhambra egy igazi családi, tradicionális, kiforrott buszlimuzin, 7 valós hellyel a fedélzetén, melyre a bejutást a könnyedén kezelhető praktikus oldalajtók biztosítják, addig az új Tarraco egy manapság divatos SUV szabadidőautó, ami ötvözi a legmodernebb technológiákat és biztonsági rendszereket a családi utazás igényeivel, mindezt elegáns, szemet gyönyörködtető formavilággal.

A SEAT Alhambra esetében az alapfelszereltség részét képezi a DSG automataváltó is, így az alapmodellnek számító 1,4 TSI Reference felszereltséggel a kedvezmények beszámításával már 7,163 millió forintért megvásárolható a nagycsaládosok számára. A SEAT jelen ajánlatában az alapmodellként is gazdag felszereltséget kínáló SEAT Tarraco 1,5 Eco TSI Evo Style modell mindössze 5,868 millió forintért vásárolható meg.

Az érdeklődők a támogatást az Államkincstárnál és a Kormányablakokban 2019. július 1-től 2022. december 31-ig igényelhetik, de a SEAT márkakereskedésekben már most is köthetnek előszerződést az autókra, így akár a nyaralásra is egy új, családi SEAT-tal mehet a család.

EuroNCAP: 5 csillagot kapott az új Mazda3

Az EuroNCAP legutóbbi tesztjén a 2019 február végén magyar piacra lépett új Mazda3 ötcsillagos értékelést ért el. Követve a 2018-as Mazda6 példáját, az új Mazda3 már a második olyan Mazda modell, mely a 2018-tól szigorított Euro NCAP keretrendszerben is maximumon teljesített.

Az új Mazda3 kitűnően teljesített mind a négy – Felnőtt Utas, Gyermek Utas, Gyalogosvédelem és Biztonsági Rendszerek kategóriában. A meggyőző eredmény három kulcstényezőnek köszönhető: a legutóbbi SKYACTIV-járműarchitektúra fejlesztésekor több nagymerevségű, energiaelvezető, de mégis könnyű fémet használtak; az i-ACTIVSENSE technológia további asszisztens rendszerekkel bővült, mely segíti a vezetőt a potenciális kockázatok felismerésében és ezáltal csökkenti a balesetek lehetőségét, valamint a javított gyalogosvédelmi jellemzők.

A Felnőtt Utas kategóriában elért 98%-os értékkel az új Mazda3 maximum pontot kapott az elölről jövő frontális, valamint az oldalról érkező autós és oszlop-ütközések esetében is. A Mazda intelligens fékrásegítő rendszere szintén a legjobb értékelést kapta a kis sebességű teszteken, melyeknél segítségével minden esetben elkerülhető volt az ütközés.

A Gyermek Utas kategóriában az új kompakt modell 87%-os eredményt ért el, és a maximumot hozta a dinamikus teszteken, valamint az elölről és oldalról érkező ütközések esetében. A gyalogosvédelmi teszteken 81%-ot kapott, maximumot elérve a láb és medencetájéki sérülések elkerülésében. A Biztonsági Rendszerek egy impresszív, 73%-os eredményt produkáltak, köszönhetően az új Mazda3 gazdag i-ACTIVSENSE biztonsági eszközöknek.

A gyár fáradhatatlan SKYACTIV technológiai fejlesztései mind arra irányulnak, hogy egy Mazdát mindig örömteli legyen vezetni, és ezek segítségével a Mazda3 – amellett, hogy szuper gyorsítani vele, visszajelzést ad az útról, meggyőzően fékez, fordul és könnyen irányítható – elérte a kitűzött célt.
Az új Mazda3-at könnyű vezetni, és amellett, hogy biztonságos, érdemes is próbára tenni.

Idén ismét Ford Driving Skills for Life Budapesten: már lehet regisztrálni az ingyenes vezetéstechnikai programra

A Ford Alapítvány által világ 40 országában sikeresen működő Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozat 2017-es debütálása után idén harmadszor érkezik meg Magyarországra – jelentették be a Ford kapcsolódó sajtótájékoztatóján.

A Ford társadalmi szerepvállalási programjának célja, hogy segítse a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat, rutin megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket. Ebben az évben is 320 fiatalt várnak a szervezők az ingyenes gyakorlati vezetéstechnikai képzésre. A közúti közlekedés jelenti a legnagyobb veszélyt a fiatalokra: Magyarországon évek óta ez az első számú halálozási ok, a felmérések szerint korcsoport közel 15% százaléka okozott vagy szenvedett már el autóbalesetet.

“Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-24 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot ismét Magyarországra hozhatjuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A 2019 szeptember 21-22-ére a Pólus Center parkolójába tervezett ingyenes vezetéstechnikai tréningünk már a világ minden táján bizonyított, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Érdekes, kreatív és mindenekelőtt hatékony programmal várjuk a jelentkezőket” – mondta Györke Orsolya, a Ford Driving Skills for Life magyarországi menedzsere.

A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el az autógyár. Mostanra pedig 43 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, összesen több mint 1 000 000 fiatal számára biztosítva gyakorlati képzést. 2013-as európai bevezetése óta – 12 millió eurós befektetéssel – kontinensünkön is több mint 38 000 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalnak segítettek már, és hazánkban is hosszútávra terveznek. A 4 darab, egyenként félnapos tréningre szeptember 21-22 kerül sor Budapesten, a Pólus Center parkolójában, de az érdeklődők már most is jelentkezhetnek rá a www.drivingskillsforlife.hu weboldalon. A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok olyan veszélyhelyzetek megoldását tanulják, mint az alulkormányzottság (vizes/havas úton való megcsúszás), a vészfékezés, és manőverezés illetve a zavaró tényezők, mint a vezetés közbeni mobilozás hatásai. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk és VR élmény is segítik fejlődésüket.

A Ford által fejlesztett ittas vezetést és droghasználatot sőt másnaposságot szimuláló öltözetének kipróbálása is a program része. A Ford európai kutatása szerint ugyanis a fiatalok 13% százaléka vezetett már ittasan, 8 százaléka illegális szerek hatása alatt, vagy 15 százalék pedig másnaposan.

A 2019-es Ford Driving Skils for Life program fókuszában a városi biciklistákkal közös, biztonságos közlekedés áll. Európában még mindig a közúti baleset a fiatalok első számú halálozási oka. Ráadásul a halálos balesetek száma (korosztálytól függetlenül) emelkedőben van a kerékpárosok körében: jelenleg ebből a csoportból kerül ki az ilyen balesetek áldozatainak 8 százaléka.** Európa útjain mintegy 250 millió kerékpáros közlekedik, és a kontinens legnagyobb városai úgy alakítják közlekedési stratégiájukat, hogy ösztönözzék a kerékpározást – ezért létfontosságú megtanítani az autósokat arra, hogy figyeljenek a két keréken közlekedőkre, és tartsák őket tiszteletben.

Ahogy egyre többen kezdenek biciklivel közlekedni, úgy sokasodnak az európai nagyvárosokban az autósok és a kerékpárosok közti incidensek. Az eltérő tempóban közlekedő autókat és bicajokat biztonságosan elválasztó infrastruktúra fejlesztése nehezen tud lépést tartani ezzel a jelenséggel, ezért a Ford európai átfogó kampányt indít, amelynek célja, hogy segítsen biztonságosabbá, tisztábbá és kevésbé zsúfolttá tenni a városi utakat.

A Ford ‘Share The Road’ vagyis ’Az út mindenkié’ kampánya, arra törekszik, hogy összhangot teremtsen a közlekedők közt, kihangsúlyozva a vállalat hitvallását, amely szerint mindenki számára előnyt jelentene, ha egyre több ember kerékpározna – különösen a rövidebb távokon –, ám ennek alapvető feltétele a megfelelő biztonság.

A biztonságos közlekedés szemléltetésére a Ford egy teljesen újszerű virtuális valóság élményt dolgozott ki. A ‘WheelSwap’ segítségével a fiatalok a DSFL program keretében milyen hajmeresztő – és mennyire életveszélyes – a másik fél számára, ahogyan az úton viselkednek. Az első felmérések azt mutatják, hogy miután az emberek mindezt megélték a virtuális valóságban, szinte valamennyien azt mondták, hogy változtatniuk kell a közlekedési szokásaikon.

A Share The Road Az Út Mindenkié kampány részeként beiktatott új modul résztvevői megismerik a “Dutch Reach” technikát is, ami segít elkerülni az olyan baleseteket, mint például a kerékpárosokkal való ütközés az ajtó nyitásakor,

illetve megtanulják észlelni a holttérben felbukkanó kerékpárosokat és biztonságos távolságot tartani, amikor kikerülik őket.

Az új kurzus értékesen egészíti ki a többi modult, ahol a résztvevők kis létszámú csoportokban, képzett vezetéstechnikai oktatóktól tanulják meg a veszélyhelyzetek felismerését, a jármű biztonságos kezelését, a sebesség és a követési távolság helyes megválasztását. A Ford 2013 óta 315 oktatási napon 16 európai ország 38.000 fiatal autóvezetője számára biztosította az ingyenes gyakorlati képzést. Magyarországon az elmúlt 3 évben közel ezer fiatal vett részt a tréningen.

“Mindannyian emlékszünk még azokra a hibákra és veszélyhelyzetekre, amelyekkel kezdő autósként szembesültünk – annak ellenére, hogy a vizsgabiztosok alkalmasnak nyilvánítottak minket a vezetésre. A DSFL kiváló eszköz arra, hogy tovább javítsuk a fiatalok autóvezetői képességeit, különös tekintettel az európai közlekedés folyamatosan változó körülményeire. Ezzel ugyanúgy növelhetjük az ő biztonságukat, mint a többi közlekedő – köztük a kerékpárosok – biztonságát” – mondta el Györke Orsolya, a Driving Skills for Life magyarországi managere.

A hazai közúti balesetekkel foglalkozó statisztikák szerint 2016-ban a hazai közutakon összesen 15 514 olyan baleset történt, amelyet járművezető okozott. Ezen balesetek 15%-át, 2272-t 25 évesnél fiatalabbak okoztak. A kezdő vezetők rutintalanságát, tapasztalatlanságát jól illusztrálja, hogy körükben a farolás, felborulás és pályaelhagyás miatti személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek, valamint az álló járműnek és szilárd tárgynak ütközés aránya különösen magas (az előbbinél közel 21 %, az utóbbinál mintegy 17 %).

A Ford Driving Skills for Life képzés során azonban nemcsak a törvényileg szabályozott veszélyforrásokról esik majd szó, de a szervezők kiemelt figyelmet szentelnek a másnapos vezetés témájának, ami a részegséghez közeli mértékben befolyásolja a volán mögötti teljesítményt. Illetve a közösségi médiahasználatból és a telefonálási szokásokból adódó veszélyeknek is. A Ford kutatása szerint a 18-26 éves korcsoportba tartozó autóvezetők 13 százaléka ül autóba egy-egy buli után, és 43 százaléka SMS-ezik, 36 százalékuk telefonál, 11 százalékuk néz mobilon videókat vagy szelfizik vezetés közben.

„Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset, ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező, rutintalan fiatalok minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok, és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés” – mondta Albert Péter vezetéstechnikai szakértő, a program vezető trénere.

A Ford reméli, hogy a programban minél több magyar fiatal vesz majd részt, hiszen a közutak biztonsága mindannyiunk érdeke és a rutin megszerzése, illetve megtartása életeket menthet. A félnapos, ingyenes programra folyamatosan lehet regisztrálni a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

A Lexus V8-motorhangot küldött az űrbe

A Sötét zsaruk a Föld körül című filmben vállalt főszerepét különleges űrexpedícióval ünnepli a Lexus: megosztotta a világegyetemmel a Föld egyik legizgalmasabb erőforrását.

A Men in Black (Sötét zsaruk) sorozat negyedik filmjének főhősei egy különlegesen átalakított Lexus RC F volánja mögül veszik fel a harcot az emberiség földönkívüli ellenségeivel. A film június közepén érkezik a mozikba, ám a Lexus máris elkezdte a hírverést – muszáj volt, hiszen a célközönség ebben az esetben meglehetősen távol él.

Az autógyártó a Swinburne-i műszaki egyetem asztrofizikai intézetével együttműködésben kilőtte az űrbe az RC F ötliteres, nyolchengeres erőforrását – pontosabban annak a hangját. A szívómotor digitálisan kódolt bugyborékolását egy szívélyes üzenet kísérte: „Lexus RC F. Föld. Már vártunk rátok.” Az adatcsomagot a déli félteke legnagyobb rádióteleszkópja, a canberrai Molonglo Observatory Synthesis Telescope (UTMOST) segítségével indították útjára az Orion-öv felé – aki emlékszik a széria első filmjére, pontosan érteni fogja ezt a belső poént.

Az intergalaktikus meghívót Matthew Bailes professzor, a Swinburne-i egyetem asztrofizikai stábja, valamint az egyetem szuperszámítógépe, OzStar közreműködésével hozták létre.

„Munkánk mindennapos része a neutroncsillagok felől érkező, természetes eredetű rádióüzenetek fogadása és dekódolása, a Lexus azonban megfordította ezt a folyamatot” – beszélt a nem mindennapi feladatról Bailes professzor. „Olyan megoldást kellett találnunk, ami műszakilag megvalósítható, megfelel a rádióforgalmazási szabályozásoknak, és nem terheli túl a rádióteleszkópot. Pár ezer éven belül kiderül, hallotta-e valaki az üzenetet.”

Ha igen, és válaszolnak is rá, az kétségtelenül új ügyfélkapcsolati rekordot jelent majd a Lexus számára.

„A Lexus alapelve, hogy elébe menjünk ügyfeleink elvárásainak. Fantasztikus lehetőséget kaptunk, hogy ezt a filozófiát kiterjesszük a Föld határain túlra, méghozzá márkánk egyik legizgalmasabb erőforrásának felhasználásával” – nyilatkozta az üzenet elküldésekor (május 17-én, pénteken, helyi idő szerint este háromnegyed 8-kor) Scott Thompson, a Lexus Australia ügyvezető igazgatója.

Az intergalaktikus tesztvezetésről a film június 13-ikai bemutatóját megelőző napokban közöl további részleteket a Lexus.

Toyota Camry: 15 év után újra Magyarországon

15 év után visszatért Európába és immáron megérkezett a magyarországi márkakereskedésekbe is a felső-középkategória királya, a szegmens világszintű értékesítéseit hosszú évek óta vezető Toyota Camry.

A kizárólag a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával elérhető presztizs modell alapjaiban rajzolhatja át a hazai flottapiacot, számos vállalat ugyanis már tavaly, a Camry érkezésének hírére elhalasztotta beszerzéseit és megvárta az európai forgalmazás megkezdését. A várhatóan a vállalati közép- és felsővezetők körében hódító modell egyébiránt helyet kapott a személyautó flottáját elsőként 100%-ban környezetbarát hibrid elektromos autókra állító hazai nagyvállalat, a KITE beszerzéseiben is.

A vadonatúj Toyota Camry a nyolcadik generációja annak a modellnek, amely 1982-es bemutatása óta számtalan díjban és elismerésben részesült világszerte, és még azokon a piacokon is igazi legendává vált, ahol – akár ideiglenesen, mint például az elmúlt 15 évben Európában – nem forgalmazták. A Camry-t mára világszerte több mint száz országban forgalmazzák, egymást követő generációi a mai napig több mint 19 millió példányban találtak gazdára, 700 ezer darabot meghaladó éves forgalmával pedilg a mai napig a világ legkeresettebb felső-középkategóriás (D/E) szedánja.

A Toyota felső-középkategóriás szegmensbeli jelenlétét erősítő vadonatúj Camry Hybrid egyedülálló ajánlatnak számít a piacon nagyteljesítményű öntöltő hibrid elektromos hajtásláncának köszönhetően. Az új szedánnal nyolc típusra bővül a Toyota európai hibrid elektromos járműkínálata. A Camry tizenöt év távollét után tér vissza a nyugat-európai piacra:,ismételt megjelenése a hibrid járművek iránti, folyamatosan erősödő érdeklődésnek és keresletnek köszönhető.

Az új Camry Hybrid 2,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánca takarékos, tiszta és csendes működésű, ugyanakkor nagyobb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat biztosít. A 160 kW/218 lóerő teljesítményű Camry Hybrid átlagos CO₂-kibocsátása akár 98 g/km (WLTP: 119 g/km), az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig csupán 4,3 l/100 km1. Az új Toyota Hybrid System (THS II) új szekvenciális Shiftmatic technológiája lehetővé teszi, hogy a vezető a padlókonzolon elhelyezett karral “sebességet váltson”: a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltókat szimuláló működés magával ragadó vezetési élményt nyújt.

A Camry legújabb kiadása a Toyota új globális TNGA tervezési és fejlesztési filozófiáján alapul. A TNGA az élvezetes vezethetőséget és a lenyűgöző formatervezést kiemelkedő összeszerelési minőséggel, megbízhatósággal és biztonsággal társítja. Az új GA-K platform alkalmazásának egyik legfontosabb előnye az volt, hogy a Toyota teljes mértékben újragondolhatta és az alapoktól kezdve újraalkothatta a középkategóriás szedán kialakításának, helykihasználásának és műszaki tartalmának minden aspektusát. A Camry így mindössze egyetlen generációváltás során radikális változásokon esett át a dizájn, a kezelőfelületek és az utastér kialakítása, a hajtásláncok, a rugózás és vezethetőség, valamint a biztonság terén.
A vadonatúj Camry fejlesztése a kezdetektől fogva két pilléren nyugodott: ezek a teljesítmény (menetdinamika; zajok és rezgések; minőség, tartósság és megbízhatóság; valamint helykihasználás) és az intelligencia (bőséges technológiai tartalom; kényelem és biztonság).

Az új Camry Hybrid széles, alacsony, áramvonalas kialakítása magabiztos és karakteres formavilágával a Toyota Under Priority és Keen Look formai filozófiájának további evolúcióját testesíti meg. Az utastér, amelyben a mérsékelt padló- és ülésmagasságnak köszönhetően a vezető a Camry tömegközéppontjához közelebb foglal helyet, a stílus, a kényelem és az igényes kidolgozás optimális egyensúlyát kínálja. A műszerfal érzéki ívei ergonómiai szempontból ideális, vezetőközpontú környezetet fognak közre. Az első ülések kiemelkedően kényelmesek és határozott megtámasztást nyújtanak, míg a hátsó üléssor 60:40 arányban osztva dönthető, vagy 40:20:40 arányban osztott, motorosan állítható dőlésszögű kivitelben rendelhető.

A kapcsolók és kezelőszervek optimális funkcionalitást, megjelenést és tapintást kínálnak. Az új Camry HMI kezelőfelülete három könnyen leolvasható, az információkat koordinált formában tálaló kijelzőből áll: ezek a nagy fényerejű, színes, 10 colos head-up kijelző; a műszeregységen belül elhelyezett, 7 colos multiinformációs kijelző, valamint a Toyota Touch® 2 with Go multimédia rendszert magában foglaló, 8 colos középkonzoli képernyő. A vadonatúj Camry megőrizte mindazokat az alapvető értékeket, amelyek elődeit olyan népszerűvé tették – a kategóriaelső minőséget, tartósságot és megbízhatóságot, a csendes üzemet és a rugózási komfortot -, és ezeken túl magával ragadó, új külső és belső dizájnt, innovatív technológiákat és biztonsági funkciókat, valamint minden eddiginél intenzívebb vezetési élményt kínál.

LEGFRISSEBB

Ingyenes pörgetések vagy cashback: melyik bónuszt válasszam?

0
Az online kaszinók világában a bónuszok adják a játékosélmény egyik legizgalmasabb részét. A platformok nemcsak játékokkal, hanem extra ajánlatokkal is próbálják magukhoz csábítani a...

Visszatérhet a Škoda 110 R kupé

TESZTJEINK