Főoldal Blog Oldal: 222

2018-ban Európa legkelendőbb pickupja a Ford Ranger volt

A Ford több mint 1,35 millió járművet értékesített 2018-ban 20 hagyományos európai piacán, amivel 7,6 százalékos piaci részesedést ért el.

Európában a Ford már zsinórban 4. éve az első számú haszongépjármű-márka a 20 európai piacon a 2018-as teljes évi értékesítési adatok alapján.

A Ford az elmúlt 25 év legjobb haszongépjárműértékesítését könyvelhette el, 380.900 darabot adva el 20 európai piacán 2018-ban, 8 százalékkal javítva a 2017-es eredményen. A piaci részesedés 0,6 százalékponttal, 14,1 százalékra nőtt a Ford 20 európai piacán, ami 1995 óta a legjobb eredmény.

A Ford SUV-eladásai 19,3 százalékkal nőttek 2018-ban, ami 275.100 darabot jelentett a Kuga és az EcoSport sikerének köszönhetően.
A Kuga és az EcoSport az eddigi legjobb évüket zárták: a Kuga értékesítése 153.800, az EcoSport értékesítése 111.700 darabot tett ki a Ford 20 európai piacán 2018ban. Az EcoSport iránti kereslet decemberben is erős maradt, amikor 55 százalékkal többet rendeltek a modellből, mint 2017 decemberében.

A gazdagon felszerelt modellek (Titanium, Vignale, Active, ST-line, ST és RS) tették ki több mint 70 százalékát a Ford személyautó-értékesítésének a hagyományos európai piacokon, ami 5,1 százalékpontos növekedést jelent.

A privát és flottavásárlók tették ki a Ford személyautóeladásainak 74,1 százalékát a márka öt legnagyobb európai piacán 2018-ban; ez jobb, mint az iparág átlaga.

“Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a Ford újra Európa első számú haszongépjármű-márkája lett, a legjobb értékesítést produkálva 1993 óta, és a legjobb piaci részesedést érve el 1995 óta. SUV-modelljeinktovábbra is népszerűek: 2018-ban közel 20 százalékkal több kelt el belőlük” – fogalmazott Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

Az EcoSport eladásai 78 %-kal nőttek 2018-ban az előző évhez képest, így a tavalyi volt az EcoSport eddigi legjobb éve a Ford 20 európai piacán. A decemberi megrendelések 55%-kal haladták meg a 2017 decemberi eredményeket

2018-ban a Ford volt az Egyesült Királyság első számú autómárkája, zsinórban immár 42. éve vezetve a személygépkocsi-eladásokat, és 53. éve vezetve a haszongépjárműeladásokat. A Ford kilencedszer lett piacvezető Magyarországon, az európai rangsorban is előkelő 12,1 százalékos piaci részesedésével, mellyel a második a piacok rangsorában.

Sikeres termékkínálat: 2018-ban a Ford haszongépjármű-ágazata az elmúlt 25 év legjobb teljesítményét produkálta. 14,1 százalékos részesedésével 20 európai piacán a Ford immár zsinórban 4. éve Európa első számú haszongépjármű-márkája.

A Ranger az élre ugrott: a november végi adatok alapján a Ford Ranger újra Európa legkelendőbb pickupja lett. 2018-ban a Ford 51.500 darab Rangert értékesített 20 európai piacán, vagyis 15,7 százalékkal többet, mint 2017-ben.

Brüsszeli Autószalon 2019: bemutatkozik a megújult Ford Mondeo kombi, hibrid hajtással

Belgiumban, a Brüsszeli Autószalonon a Ford ma mutatja be az elegáns, új külső-belső dizájnelemekkel megújított, és a most először látható új, hibrid hajtású kombival kiegészített Mondeo-családot.

Finoman működő automata sebességváltójával, nagy teljesítményű, de alacsony fogyasztású és alacsony CO₂-kibocsátású benzinmotorjával és kombi csomagterével a Mondeo Hybrid kifejezetten egyedi ajánlatnak számít a szegmensben. Emellett a Mondeo hagyományos hajtáslánc-kínálata is nagymértékben megújult:

Az üzemanyag-takarékos Mondeo Hybrid benzinmotoros-elektromos hajtása sokkal kifinomultabban működik

A Mondeoban is megjelenik a Ford fejlett 2,0 literes EcoBlue dízele, ami egyetlen tankolással nagy távolságot képes megtenni
A Ford a Mondeo modellben is bevezeti intelligens, nyolcfokozatú automata sebességváltóját, ami a kifinomultabb működés érdekében képes a vezető stílusához igazítani a fokozatváltások ütemezését; az új váltómű egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval kezelhető
Az Adaptív Sebességtartó Automatika ezentúl a Stop & Go funkcióval is kiegészül, és a kínálatban az Intelligens Sebességhatároló is megjelenik, még inkább megkönnyítve a közlekedést az autópályákon és az araszoló nagyvárosi forgalomban.

“Az új Mondeo hybrid kombi változatának bevezetésével arra számítunk, hogy a hibrid változat akár a Mondeo-eladások 50 százalékát is kiteheti majd” – nyilatkozta Szamosi Viktor a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. „Ugyanakkor bevezetjük a modell kínálatában vadonatúj dízelmotorjainkat és az SRC (szelektív katalizátor) technológiát is, így a Mondeo megfelel a legszigorúbb Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. A vásárlók emellett vadonatúj, nyolcfokozatú automata sebességváltónkat is megrendelhetik az autóhoz.”

A Ford legmodernebb üzemében, a spanyolországi Valenciában gyártott Mondeoból a vállalat már 250.000 darabot adott el Európában a negyedik generációs változat 2015-ös bemutatása óta.

Egy kombi sokoldalúsága. Egy hibrid takarékossága

A nagyobb szállító képességet igénylő vásárlók számára az új Mondeo Hybrid kombi a hagyományos hajtású autók nagy hatótávolságát és szabadságát, valamint az elektromos hajtás takarékosságát és kifinomultságát nyújtja.

A kombi karosszériához és a kupés stílusú négyajtós kivitelhez egyaránt megrendelhető öntöltő hibrid rendszer tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót; a csendes indulás és a finom haladás különösen a városi utakon és az araszoló forgalomban bizonyul majd hasznosnak. A hibrid hajtás szükségtelenné teszi az elektromos hatótávolság miatti aggodalmat, ráadásul az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról újratölteni.

A legújabb generációs Mondeo Hybrid hajtáslánc-vezérlő szoftvere finom, egyenletes gyorsítást biztosít. A továbbfejlesztett szoftver hatékonyabban hasznosítja a motor forgatónyomatékát, egyszerre javítva a rendszer üzemanyag-fogyasztását és teljesítményét, mindig zökkenőmentesen kapcsolva az ideális sebességfokozatot a lehető legmagasabb forgatónyomaték és a legalacsonyabb motorfordulatszám eléréséhez.

A 187 lóerős hibrid rendszer legfontosabb elemei egy különleges tervezésű 2,0 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, egy elektromotor, egy generátor, egy 1,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor, valamint egy, a Ford által kifejlesztett teljesítményelosztó automata sebességváltó, ami a fokozatmentes váltóművek teljesítményét kínálja.

Az energiavisszanyerő féktechnológia a hagyományos fékezés közben veszendőbe menő energia akár 90 százalékát is képes hasznosítani, és az ebből nyert elektromos áramot az akkumulátor tárolja. Ez a megoldás hatékonyan járul hozzá a kedvező CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatokhoz, ami a négyajtós modell esetében várhatóan 96 g/km és 4,2 l/100 km, a kombinál pedig 101 g/km és 4,4 l/100 km.*

Az autósok számára további technológiák is rendelkezésre állnak a hatékonyság fokozására:

A SmartGauge interfész folyamatosan felügyeli az üzemanyag- és energiafogyasztást, illetve megjeleníti az olyan rendszereket, mint a Fékezési Segéd, ami arra ösztönzi a vezetőt, fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza

A motor terhelését jelentősen csökkenti az elektromos szervokormány, valamint az elektromos klímarendszer, hajtáslánc-hűtés és vákuum-rendszer

A kipufogógáz hőjének visszanyerését szolgáló speciális fejlesztésű rendszer segítségével gyorsabban befűthető az utastér

Az új kombi karosszéria 403 liternyi csomagteret kínál a kalaptartó alatt, amikor a hátsó üléstámlák a helyükön vannak, és 1.508 litert a hátsó üléssor ledöntése után; ez utóbbi esetben sík padlófelület alakítható ki, ami megkönnyíti a nagyobb tárgyak ki- és bepakolását. A csomagtér padlója alatt további tárolórekesz található.

Ezentúl a kínálat csúcsát jelentő Mondeo Hybrid Vignale is megrendelhető lesz kombi és négyajtós kivitelben.

Erős és kifinomult

A Ford Mondeo vásárlói immár a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort is megrendelhetik, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett. A 2,0 literes EcoBlue motor a következő változatokban lesz elérhető Magyarországon:

150 LE, várhatóan 118 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással.

190 LE, várhatóan 130 g/km legalacsonyabb CO2-kibocsátással és 4,9 l/100 km üzemanyag-fogyasztással.

A tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszer, az alacsony fordulatszám mellett is magas forgatónyomatékot biztosító, csekély tehetetlenségű turbófeltöltő és a nagy nyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer révén a motor megfelel a legszigorúbb Euro 6d Temp károsanyag-kibocsátási normáknak. Az alapáron kínált szelektív katalizátor a kipufogógázok utánkezelésével hatásosan csökkenti a motor NOX-kibocsátását.

A 150 és 190 lóerős EcoBlue motorokhoz megrendelhető új, nyolcfokozatú automata sebességváltót úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson.

A váltómű legfontosabb jellemzői:

Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében.

Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát.

A 2,0 literes EcoBlue motorokhoz hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között.

A Ford 165 lóerős, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja továbbra is megmarad a kínálatban. Az erőforrás CO2-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km; ezekhez a kedvező értékekhez az integrált kipufogó-leömlő és a vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazása is hozzájárul.

Stílus, elegancia és kiváló minőségű kidolgozás

A Mondeo külső és belső dizájnjának elegáns megújítása tovább fokozza a négyajtós, ötajtós és kombi változatok prémium jellegét, és még egyértelműbben kihangsúlyozza az egyes kivitelek (Titanium, ST-Line és Vignale) közti vizuális különbségeket.

Az autó orrkialakítása határozottan modernebb lett:

A trapéz alakú felső hűtőrács megújult formája erőteljesebb vizuális hatást kelt: a Titanium változatokon ezt az elemet krómozott, vízszintesen futó díszléc, az ST-Line modelleken pedig technikai stílusú metszések díszítik, míg a Vignale kiviteleken exkluzív, selyemfényű ezüst “repülő V” kidolgozással készül.

A Titanium és Vignale modellek alsó hűtőrácsában új keretet kaptak a ködfényszórók, az ST-Line kiviteleken pedig sportos szárnyak díszítik
Megújult a ködfényszórók és a LED nappali menetfények formája
A sportos, új lökhárítón hangsúlyosabb lett az alsó légterelő elem
Az autó hátsó részén a leglátványosabb változást az hozta, hogy az új, C-alakú hátsó lámpatesteket teljes szélességükben keresztezi egy stílusos, selyemfényű ezüst vagy króm színű díszléc. A tervezők megőrizték a Mondeo karcsú, “vizuális könnyedséget” sugalló profilját, erőteljes motorháztető-kialakítását és elegánsan keskeny fényszóróit.

A Mondeo vásárlói most még több opcióval formálhatják saját ízlésükhöz autójukat. Az extrák listáján új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák jelentek meg, sőt a 19 colos kerékhez a prémium Liquid Aluminium felületkezelés is megrendelhető. A karosszéria új színei közt megtalálható a kizárólag a Vignale kivitelhez kérhető Blue Panther, az ST-Line kivitelhez rendelhető Stealth Grey és a teljes Mondeo-családhoz rendelkezésre álló Urban Teal árnyalat is.

A Mondeo megújult utasterében új üléskárpitok és új kilincs-kidolgozások érhetők el, és külön dekorációs elemek rendelhetők a Titanium, ST‑Line és Vignale változatokhoz.

A Ford nyolcfokozatú automata sebességváltójának forgókapcsolója sok helyet szabadít fel a középkonzolon, így egy USB-port immár kényelmesen elérhető helyre került, hogy még egyszerűbb legyen a mobileszközök vagy a hordozható médiaeszközök töltése.

Az utastér kidolgozása is magasabb színvonalú: tökéletesebb lett a középkonzol és a műszerfal egymáshoz csatlakozó részegységek illeszkedése és megmunkálása, ezért a kabin még inkább prémium hangulatot sugall, és masszív, sportos benyomást kelt.

Autózás – fáradtság nélkül

A Mondeohoz Adaptív Sebességtartó Automatika is kérhető, ami automatikusan biztonságos és kényelmes követési távolságot tart az elöl haladó jármű és a Ford között; a rendszert Stop & Go funkció egészíti ki.

A nyolcfokozatú automata sebességváltó előnyeit kihasználva a Stop & Go rendszer szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép. Ez a megoldás különösen az araszoló nagyvárosi forgalomban növeli érezhetően a vezető komfortérzetét.

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével Mondeo vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt, a klímaberendezést és a csatlakoztatott okostelefonokat. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto™ rendszerekkel.

A Mondeo kínálatában most először jelenik meg az Intelligens Sebességhatároló, ami a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja az autó legnagyobb sebességét. A rendszer a szélvédő mögé beépített kamera segítségével ismeri fel a jelzőtáblákat, és ha a megengedett sebességhatár alacsonyabb, mint az autóban beállított utazósebesség, csökkenti a Mondeo tempóját. Ha sebességhatár magasabb, a rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető az előzőleg beállított sebességre gyorsítson, elkerülve ezzel a gyorshajtást.

“Az új Mondeoban számos félautomata funkciót is bevezetünk. Akad köztük olyan, ami az elöl haladó jármű automatikus követésével csökkenti az autóvezetés stresszét a feltorlódott forgalomban, vagy olyan, amely segít elkerülni a gyorshajtásért járó bírságokat – és mindegyik azt a célt szolgálja, hogy a még modernebbé vált Mondeo használata egyszerűbb, relaxáltabb és élvezetesebb legyen” – tette hozzá de Waard. “A Mondeo Hybrid fontos alternatívát jelent a dízel hajtás mellett a magán- és flottavásárlók számára, ráadásul immár mind a négyajtós, mind a kombi változathoz megrendelhető.”

Lexus, 5 literes szívómotor, kompresszor, 680 lóerő

Egy amerikai tuningműhely rájött, mivel tehetné még izgalmasabbá a Lexus jelenlegi F-modelljeit. Az ötliteres szívómotorra kompresszort illesztenek – az eredmény önmagáért beszél, pontosabban üvölt.

Az észak-amerikai Pennsylvania államban működő RR Racing alapítója, Rafi Raban az ezredfordulón kezdett sportautók tuningolásával foglalkozni. Cége ma a fékrendszerektől kezdve a futóműveken át a hajtásláncokig teljes körű csomagot kínál számos gyártó típusaihoz; specialitásuk a kompresszoros teljesítménynövelés.

Miután 2016-ban nagy sikereket értek el az azóta már nem gyártott Lexus IS F-hez kínált kompresszoros kittel, amely 634 lóerőre növelte az autó teljesítményét, a továbbra is forgalomban lévő RC F és GS F modellek felé irányították figyelmüket. A több mint egyéves fejlesztőmunka és mintegy 16 ezer tesztkilométer után bemutatott tuningcsomag minden várakozást felülmúlt.

A teljesen áthangolt motorvezérlés, az ékszíj helyett külön rendszerről meghajtott, másodpercenként közel 490 litert szállító, 90 000/perc fordulatszámon üzemelő Rotrex kompresszor, az egyedi gyártású szíjfeszítők, a dupla lefújószelep, a hatalmas intercooler és a szénszálas szívócső összehangolt munkájának eredményeként a gyárilag 477 lóerős 2UR-GSE blokk teljesítményét több mint 200 lóerővel növelték meg. Az RR670 kitt elnevezése a motor gépi lóerőben megadott teljesítményére utal, ez a nálunk használatos metrikus lóerőben kifejezve 679 LE.

https://www.youtube.com/watch?v=eai80D-4UQ0

Ezt a teljesítményt normál üzemanyaggal éri el a Lexus 5.0 literes sportmotorja, ám az RR Racing itt még nem tekinti befejezettnek a munkáját: kívánságra átépítik etanol üzeműre a rendszert, ami 760 lóerős csúcsteljesítményt eredményez. A munka szépséghibája, hogy ezeket a készleteket hivatalosan csak pályahasználatra forgalmazhatja a műhely – elhanyagolható kellemetlenség, ha cserébe ilyen mennyei hangorkánban részesülhetünk…

2018 ismét rekordév volt a BMW Group számára Magyarországon

Megtartotta szokásos évkezdő-évértékelő sajtóeseményét a BMW Group hazai képviselete. Cikkünkben összefoglaljuk az elhangzottakat.

Az előző, 2017-es évhez képest 16 százalékkal több BMW és 19 százalékkal több MINI modellt értékesített 2018-ban a BMW Group Magyarország. Az összesen több mint 3400 darabos eladással mindkét márka esetében értékesítési csúcsot állított be a bajor prémiumgyártó hazai képviselete. A népszerűségi listát a BMW 5-ös sorozata vezeti, de a BMW X modellek értékesítése is jelentősen gyarapodott.

A BMW Group után a gyártó hazai képviselete is éves értékesítési rekordot jelenthetett be: míg a BMW márka globális értékesítése 1,1%-kal, addig a BMW Magyarországon 16 százalékkal nőtt 2017-hez képest. Míg a BMW Group összesítve 2 490 664 db autót adott el világszerte 2018-ban, addig itthon a BMW márka 3 140 darabos, a MINI 267 darabos értékesítési csúcsot regisztrált tavaly. Kiválóan teljesített a BMW Motorrad is: míg világszerte több mint 165 000 motorkerékpár kelt el, hazánkban 444 darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Az 500 köbcenti feletti szegmensben a BMW továbbra is piacvezető.

A BMW legsikeresebb modellje hazánkban a nemzetközi trendeknek megfelelően, továbbra is az 5-ös sorozat lett 635 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat 336 darabbal, a harmadikat pedig 323 darabbal az X3-as modell szerezte meg. Utóbbi, valamint a tavaly debütáló X2-es nóvum nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az X modellcsalád meghaladta az 1 400-as darabszámot. A szegmensben az X3-ast szorosan követve az X5 modell volt a legnépszerűbb. Utóbbi – különös tekintettel a tavalyi modellváltásra – kiemelkedően erős teljesítményt mutatott. A BMW X modelljeinek értékesítése 42 százalékot fejlődött 2017-hez viszonyítva.

Az M és M Performance modellek is remekül teljesítettek 2018-ban, a globális fejlődési ütemet jelentősen meghaladva, 47 százalékkal bővült a márka legsportosabb modelljeinek értékesítése Magyarországon: a január-november időszakban 174 db M GmbH által fémjelzett autót adtak el.

A BMW Group teljesítette korábbi ígéretét, és több mint 142 000 elektromos és plug-in-hibrid modellt adott el tavaly, mellyel Európában vezető szerepet ért el. A globális eladásokban kulcsszerepet vállalt a BMW 530e (40 260 db), de egyenletesen fejlődő teljesítményt produkált a BMW i3-as is, több mint 10%-kal növelve eladásait 34 829 darabra. Magyarországon újabb rekordot értek el a BMW i és iPerformance modellek, a január-november időszakban 55%-kal bővültek az eladások, a népszerűségi listán előkelő helyen szerepel a BMW 530e, valamint a plug-in-hibrid MINI Countryman is. A BMW i3 és i8 értékesítés összesen 160 darabot tett ki tavaly, mellyel az i3-as továbbra is Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos modellje.

Tavaly Magyarországon 267 darab MINI talált gazdára, ami rekordértékesítést és 2017-hez képest 19%-os bővülést jelent. A legkeresettebbek a megújult 3 és 5 ajtós, illetve a Cabrio modellek lettek, de a legnagyobb MINI is remekül teljesített: a 82 darab eladott MINI Countryman jelentős hányadát a kategóriájában máig egyedülálló Cooper S E ALL4, konnektorról tölthető modellek tették ki.

A BMW Motorrad is új magasságokba jutott, a 444 darabos értékesítés 21%-os növekedést takar. A nagymotor kategóriában elért egyenletes bővülésnek köszönhetően a BMW megőrizte piacvezető szerepét: 400 darabos teljesítményével 23% feletti piaci részesedéssel bír az 500 köbcenti feletti szegmensben. Az 500 köbcenti alatti modellek értékesítése pedig 76%-kal bővült 2017-hez viszonyítva. A legnépszerűbbek a BMW R 1200 GS/Adventure modellek voltak, folytatva az elmúlt évek tendenciáját.

„Büszkék vagyunk a 2018-as nagyon konzisztens és minden kategóriára kiterjedő teljesítményünkre, minden márkánkkal és almárkánkkal új rekordot értünk el. Nemcsak mennyiségi, hanem minőségi értelemben is fejlődtünk, értékesítésünk sikerének pillérei számos modellen nyugszanak, nemcsak néhány sikermodell erősíti pozíciónkat” – fogalmazott Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója. Így folytatta: “2018-ban előreléptünk a megelőző évhez képest, a prémium szegmens képzeletbeli dobogójának második helyét szereztük meg, mely egy nagyon szilárd pozíciót jelent Magyarországon. A BMW X modellek hazai sikere és piaci részesdése folyamatosan növekszik, tavaly 42 százalékot lépett előre, mely 2019-ben bizonyosan tovább bővül a vadonatúj X7-es érkezésével. A zöld rendszám és az elektromos autók állami támogatása hathatósan segítette a konnektorról tölthető modelljeink értékesítését, ugyanakkor a BMW M GmbH modelljei is rekordteljesítményt értek el. A MINI prémium életstílus márkaként való pozícionálása is meghozta gyümölcsét, az elmúlt 2 évben 89 százalékkal bővült a márka értékesítése. Világszerte nyolcadik éve ér el újabb csúcsokat a BMW Motorrad. Magyarországon megőriztük vezető pozíciónkat az 500 köbcenti feletti kategóriában, mely szintén kiemelkedő teljesítmény.”

“Márkakereskedői hálózatunk tavaly a Miskolc Motors-szal, valamint Pécsett a Schneider Autóház MINI szalonjával bővült. A 2019 első felében érkező újdonságok biztosan hozzájárulnak ahhoz, hogy a BMW Group tovább folytathassa sikeres szereplését a prémium kategóriában és további magasságokat érjen el” – zárta gondolatait Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a Société Budapest-ben tartott évindító sajtótájékoztató alkalmával.

Íme, az új 7-es BMW széria

Bemutatkozott az új BMW 7-es sorozat, amellyel a bajor prémiumgyártó még tovább erősíti luxuskategóriájú zászlóshajói összetéveszthetetlen karakterét.

A luxuslimuzin új nemzedékének jövőbe mutató formanyelve a magabiztos kiállás és a kifinomult elegancia harmóniája szerint öltött testet, amely az ajtók mögött részletekbe menően kidolgozott, pihentető környezetet és hosszú távú menetkomfortot garantál.

Újragondolt, abszolút presztízst szimbolizáló megjelenés az 50 milliméterrel magasabbra rajzolt frontrésznek köszönhetően, amelynek leginkább meghatározó eleme a mintegy 40 százalékkal megnövelt, egyetlen keretbe foglalt hűtőrács-pár. Minden korábbinál keskenyebb első fényszórók, az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Laserlight lézerfény-technológiával. Az első lökhárító alsó felének két szélét elegáns, a karosszéria színére fényezett légterelő lapok törik meg, amelyeket látványos krómcsíkok nyomatékosítanak.
Az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breathers légkivezető nyílásokat függőlegesen, a precizitás, a letisztultság és a magabiztos stabilitás hármas egységeként rajzolták meg a tervezők. A köszöbtoldatokon végigfutó díszcsíkok egészen a hátsó lökhárító két széléig érnek.

Részletekbe menően újratervezett hátsó kialakítás. A hátsó lökhárítón a modell frontrészén elhelyezett nagyméretű légbeömlő motívuma köszön vissza. A kipufogóvégek nagyobb króm keretet kaptak, miközben az új BMW 7-es sorozat háromdimenziós hátsó lámpái az elődmodellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 35 milliméterrel keskenyebbek és elegáns, vörös / fekete bura mögött világítanak. A hátsó lámpákat egy élesen meghúzott, rendkívül vékony (mindössze 6 milliméter vastag) fénycsík köti össze.

Széleskörűen kibővített karosszériafényezési opciók és könnyűfém keréktárcsa-garnitúrák. A személyre szabhatósági lehetőségek tárházát Design Pure Excellence felszereltségi csomag és az M Sport csomag tételei gyarapítják, miközben a minden korábbinál gazdagabb BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag is újból elérhető.

új BMW 7-es sorozat utasterét kifinomult elegancia jellemzi. A harmonikus luxus érzését a fejedelmi kényelemről gondoskodó, exkluzív Nappa bőrkárpitozás, a prémium kezeléseken átesett fákból készült utastéri betétek, valamint a füstüveg mögé épített hangulatvilágítás egysége teremti meg. A bőrkormány multifunkciós gombjainak elrendezését és a vezeték nélküli okostelefon-töltő tálca elhelyezkedését ugyancsak újragondolták a készítők. A BMW Touch Command táblagép korszerűbb szoftverrel és frissített hardverrel dolgozik. A hátsó üléssorban utazó ügyfelek szórakoztatásáról Full HD felbontású érintőképernyők gondoskodnak.

A hosszabbra nyúló utazások kényelmét szinte tökéletes zajcsillapítás fokozza: a hátsó kerékjárati ívek környékére, a B-oszlopokba és a hátsó üléssorba erősített biztonsági övek környékére részletes szigetelést építettek be a tervezők. A hátsó és az oldalsó ablakok vastagabb üvegből készültek (a modellváltozat függvényében).
Továbbfejlesztett motorpaletta, amelynek minden egyes tagja maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.

A BMW M760Li xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,4 – 12,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 282 – 285 gramm / km)* modell orrában dolgozó V12-es erőforrást benzinüzemű részecskeszűrővel szerelték fel. A BMW 750i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,5 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 217 gramm/km)* és a BMW 750Li xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,5–9,6 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 218 gramm/km)* modellpáros új V8-as szíve 60 kW-tal/80 lóerővel erősebb lett, maximális teljesítménye így immár 390 kW/530 lóerő. A portfólión három dízelüzemű erőforrás is megtalálható, akár négy turbófeltöltővel lélegeztetve, tökéletesen lefedve a 195 kW/265 lóerő és 294 kW/400 lóerő közötti teljesítmény-tartományt.

Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncában egy típus-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és egy minden korábbinál fejlettebb nagyfeszültségű akkumulátor kettőse dolgozik, amely SPORT vezetési üzemmódban 290 kW/394 lóerő rendszerteljesítményre képes.

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW tisztán elektromos hatótávolsága 50–58 kilométerre nőtt.

A pazar utazási komfort és a sportautós menetdinamika kivételes, BMW modellekre jellemző egyensúlyát egy végtelenül kifinomult futómű-technológia kelti életre. Az első és a hátsó tengelyen is automatikus szintszabályozású, légrugós kerékfelfüggesztésekkel dolgozó, adaptív futómű az új BMW 7-es sorozat alapfelszereltségének része. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás is megtalálható (kivéve a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatok esetében). A BMW M760Li xDrive modell és az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai típus-specifikus futómű-hangoláson esnek át.

További fejlődés az automatizált járművezetés területén a végtelenül széleskörű vezetést támogató rendszerek innovációinak köszönhetően. Driving Assistant Professional csomag torlódás-asszisztenssel (Traffic Jam Assistant) kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant). Az alapfelszereltség részeként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) már a vadonatúj tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglalja.

Az új BMW 7-es sorozat alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amely beépített navigációs- és multimédia-rendszerként, a 12,3” képernyő-átmérőjű műszerfal és a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelző teljes mértékben digitális párosával kelti életre a látványos, két- és háromdimenziós grafikákat. A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója eközben a csúcstechnológia funkcionalitását helyezi a középpontba, amely részletekbe menően a bajor prémiumgyártó ügyfelének preferenciái szerint dolgozik. A vezető és első utasa a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, BMW Gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.

A BMW Intelligens Személyi Asszisztens digitális útitársként és fedélzeti szakértőként dolgozik, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfelei akár élőbeszéd útján is vezérelhetnek. A digitális személyi asszisztens utazás közben képes különféle utastéri élményeket is aktiválni, így többek között a frissítő vagy pihentető programot, amely az utastér-világítástól és a légkondicionálótól kezdve, az illatosítón, az ülésmasszázson és az árnyékoláson keresztül, egészen az ülés hűtéséig, fűtéséig vagy szellőztetéséig terjed. A fedélzeten a Microsoft Office 365 és a Skype for Business is megtalálható.

Globális szövetség a Ford Motor Company és a Volkswagen AG közt

A Volkswagen AG és a Ford Motor Company bejelentette az első hivatalos megállapodásuk létrejöttét azon átfogó szövetség keretében, melynek célja az érintett vállalatok versenyképességének javítása, illetve a vásárlók jobb kiszolgálása az iparágban zajló gyors változások korában.

A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess és a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítették, hogy a két vállalat áruszállító haszongépjárművek és közepes méretű pickupok közös fejlesztését tervezi a globális piacokra – akár már 2022-től kezdődően. Ez a szövetség számottevő növekedést hoz a sorozatgyártás volumenében, javítja a működés hatékonyságát, és lehetővé teszi mindkét vállalat számára, hogy közös befektetésekkel fejleszthessenek ki különleges és vadonatúj technológiákat kínáló új modelleket.

A vállalatok várakozása szerint az áruszállítók és pickupok terén megvalósuló együttműködés 2023-tól kezdve hoz majd magasabb, adózás előtti működési eredményt.

Emellett a Volkswagen és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a lehetőségek vizsgálatát. Mindkét vállalat kijelentette, hogy a jövőben további fejlesztési programokra is nyitottak. A két vállalat munkatársai a következő hónapok során tovább dolgoznak ezek részletein.

“A jövőben ez a szövetség mindkét vállalatnak segít majd értéket teremteni, illetve kielégíteni a vásárlók és a társadalom igényeit” – nyilatkozta Hackett. “Ez számottevő javulást hoz a működés hatékonyságában és segít mindkét vállalat egészségesebb működésében, emellett pedig arra is lehetőséget kínál, hogy együttműködjünk a mobilitás előttünk álló korszakának formálásában.”

Diess hozzáfűzte: “A Volkswagen és a Ford a vásárlók milliónak jobb kiszolgálása érdekében hasznosítják egyesített forrásaikat, innovációs képességeiket és egymást kiegészítő piaci pozícióikat. Ezzel egy időben ez a szövetség képezi a versenyképesség javítására irányuló erőfeszítéseink alapját is.”

Együttműködés az kishasznjárművek és a pickupok területén

A szövetséget – amelynek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás – egy közös bizottság felügyeli majd. Ezt a bizottságot Hackett és Diess vezeti, és mindkét vállalatból helyet kapnak benne vezető tisztségviselők.

A Ford és a Volkswagen egyaránt sikeres haszonjármű és pickup üzletágat működtet világszerte, olyan népszerű típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.

A két vállalat együttes kishaszongépjármű-értékesítése mintegy 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban világszerte, ami az iparág legnagyobb volumenű együttműködését jelentheti a gyártási darabszámok terén.

A várakozások szerint a következő öt évben mind a közepes méretű pickup-ok, mind pedig az kishaszonjárművek iránti globális kereslet növekedni fog. Ez a szövetség lehetővé teszi a vállalatok számára a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik képességeinek és versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást, miközben a járművek továbbra is megőrzik az adott márkára jellemző karakterüket.

A szövetség keretében a Ford tervezi majd mindkét vállalat közepes méretű pickup modelljeit, amelyek várhatóan már 2022-ben megjelenhetnek a piacon. A tervek szerint a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig egy városi kisáruszállító modell kifejlesztése és gyártása lesz.

Új benzinmotorokat kap a Nissan Micra, plusz jön az N-Sport változat is

Eljött az ideje a még izgalmasabb Micrának. A Nissan két új benzinmotort vezetett be a népszerű csapotthátú autójához, illetve bemutatta a Micra N-Sport nevű különleges változatot is.

A minden felszereltségi szinten elérhető 1,0 literes IG-T motor 100 lóerős teljesítményt ad le egy ötsebességes kézi sebességváltón keresztül. A háromhengeres egység a 0,9 literes, 90 lóerős manuális váltós motor helyébe lép, és jelentős fejlődést jelent a hatékonyság és a teljesítmény terén. Nőtt a teljesítménye (+ 10 LE), nyomatéka (+20 Nm), kedvezőbb lett a CO2-kibocsátása (-13 és -15 g/km között a felszereltségtől függően) és csökkent üzemanyagfogyasztása is (-0,6 és -0,7 l/100 km között a felszereltségtől függően) a kedvezőbb fenntartási költségek érdekében.

Az új motort élénkebb reakciók jellemzik, ami a jobb gyorsuláson is tetten érhető. A zaj és vibráció (NVH) mérésével jellemezhető kifinomultság is javult, köszönhetően a csendesebb utasteret szolgáló, a gördülési zajt jobban kiszűrő szigetelésnek.

A Micra – a 2016-ban bevezetett vadonatúj 5. generáció óta először – immár automata sebességváltóval is elérhető. Az egység egy fejlett fokozatmentes sebességváltó (CVT), amely a Nissannál az X-Tronic nevet kapta.

A D-step-technológiának köszönhetően kifinomultabb a teljesítményleadása, és jobb vezetési élményt kínál a vezetőnek, mint a hagyományos fokozatmentes sebességváltók. Ez különösen a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakcióban érhető tetten. A D-step-technológia mindemellett gyorsabb visszaváltásokat és kedvezőbb valós körülmények közötti üzemanyag-fogyasztást is nyújt.

A Micra X-Tronic kimagasló vezethetőségének köszönhetően tökéletes az autó a zsúfolt városi környezetbe. A finom kapcsolásokkal működő sebességváltó igazán rugalmas teljesítményt nyújt a sűrű forgalomban.

A Nissan Micra modellcsalád új zászlóshajója az 1.0 literes 117 lóerős motor, amelyhez egy sportosabb hatsebességes sebességváltó tartozik. Nem egyszerűen a 100 lóerős változat áthangolt, erősebb változata, hanem egy alapjaiban más motor. A továbbra is mindössze háromhengeres erőmű sportosabb vezetési élményt kínál az ügyfeleknek, köszönhetően 180 nm-es nyomatékának, amelyet a túltöltés funkció további 20 Nm-rel növelhet meg. Ezzel a Micra egyenesen a B-szegmens sportos csapotthátú („warm hatch”) mezőnyének középpontjába kerül.

Azonban nem csak a hajtáslánc változott: ez a Micra változat még dinamikusabb menetteljesítményekkel büszkélkedhet, köszönhetőn alacsonyabb hasmagasságának (-10 mm), áthangolt futóművének és közvetlenebb kormányzásának. Az új krómozott kipufogóvégek és a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik tökéletessé az ezzel a hajtáslánccal szerelt Micra megjelenését.

Helen Perry, a Nissan Europe kisautókért felelős ügyvezetője elmondta: „Az új és hatékonyabb 1,0 literes, 100 lóerős hajtáslánc bevezetésével, illetve a 117 lóerős sportos csapotthátú változattal egy még izgalmasabb Micrát kínálunk vásárlóinknak”.

Az ígéretet egy további lépéssel – az új Micra N-Sport különleges változat bevezetésével – túl is teljesítjük. A változat célja, hogy kiaknázza a Micra teljesítményorientált kialakításában és élvezetes vezetési élményt kínáló személyiségében rejlő lehetőségeket. A számos rendkívül vonzó és exkluzív stílusbeli frissítésnek köszönhetően kiemelkedik a tömegből. E frissítések a következők:

A KÜLSŐ MEGJELENÉS FEJLESZTÉSE

– Karbonhatású borítás a könnyűfém keréktárcsákon és a külső tükörházakon

– Fekete felületű oldalsó borítások, illetve első/hátsó lökhárítók

– Halgoén technológiájú első ködfényszórók

– Sötétített hátsó üvegek

– N-Sport embléma

– Opcionális: LED-fényszórók + LED-ködfényszórók

AZ UTASTÉR FEJLESZTÉSEI

– Alcantara/bőr belső kárpitok

– Fehér légőbeömlők

– Kartámasz az első ülésekhez

– Fekete tetőkárpit

– Sportos megjelenésű padlószőnyegek

– Tolatókamera és parkolássegítő érzékelők

– I-Key intelligens kulcs (kulcs nélküli ajtónyitás és nyomógombos motorindítás)

– Opcionális: Téli csomag (első ülésfűtés + fűthető külső tükrök)

Az N-Sport az új 1,0 literes motor mindkét változatával rendelhető (117 és 100 LE)

Helen Perry a következőket tette hozzá: „Az új Nissan Micra N-Sport bemutatásával egy exkluzív és még sportosabb csomagot alkottunk meg, amely még élvezetesebbé teszi az autó vezetését.”

A Nissan Micra vadonatúj 100 és 117 lóerős benzinmotorjai a legfejlettebb műszaki megoldásokat kínálják. Úgy tervezték őket, hogy a teljesítmény és hatékonyság tökéletes egyensúlyát nyújtsák, miközben a jármű fenntartási költségei a lehető legalacsonyabban maradnak. Mindkét motor megfelel a legújabb Euro6d-Temp károsanyagkibocsátási szabvány követelményeinek.

 

Teljesítmény (LE)

Nyomaték (Nm)

WLTP

CO2-kibocsátás(g/km)

WLTP

üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)

1,0 liter

3 hengeres, 5 sebességes kéziváltóval

100 @ 5000 ford./perc

160 @ 2000 ford./perc

126–133

5,6–5,9

1,0 liter

3 hengeres

Xtronic

100 @ 5000 ford./perc

144 @ 2000 ford./perc

142–149

6,3–6,7

 

1,0 liter

3 hengeres, 6 sebességes kéziváltóval

117 @ 5250 ford./perc

180 @ 1750 ford./perc

(+20 Nm túltöltés)

133

5,9

Új Ford Mustang Shelby GT500: minden idők legfejlettebb Mustang modellje megérkezett

A Ford Performance által valaha tervezett legjobb póniautó, a vadonatúj Shelby GT500 több mint 700 lóereje és modern teljesítménynövelő technológiái minden eddiginél dinamikusabb gyorsító képességgel ruházzák fel a Mustang (közutakon is használható) csúcsváltozatát.

„Szerintem Carroll, aki mindig a következő, még gyorsabb Shelby megalkotásán dolgozott, minden korábbi változatnál jobban imádná ezt a Mustangot” – vélekedett Jim Farley, a Ford globális piacokért felelős elnöke. „Az új Shelby GT500 kompresszoros feltöltésű motorja, Ford Performance versenytechnológiája és az autóból sugárzó magabiztosság izgalmas meglepetést tartogat a szupersportkocsi-tulajdonosok számára.”

Az ugyancsak telivér versenygépnek számító Shelby GT350 mellett idén ősszel Amerikában megjelenő Shelby GT500 tervezői igazi csúcsgépet akartak építeni, ami minden sportágban favorit lehet. A gyorsulási versenyek világát igencsak felkavarja majd, hogy a várhatóan 700 lóerőnél is magasabb teljesítményt egy, a kategóriában elsőként alkalmazott kettős tengelykapcsolós váltómű továbbítja a kerekekhez, így az autó hihetetlen gyorsulást kínál az egyenesekben. A versenypályákon minden eddiginél jobb eredményeket biztosít majd a versenyhangolású futómű, az autóhoz tervezett Michelin gumiabroncskészlet, és az amerikai sportkupék történetének eddigi legnagyobb átmérőjű első féktárcsája. Az országutakon pedig az áramvonalas formaterv és a Ford Performance technológiái gondoskodnak arról, hogy az autó vezetésének minden pillanata igazi élmény legyen.

A Ford eddigi legerősebb sorozatgyártású autója

A Ford Performance azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a vadonatúj Shelby GT500 legyen minden idők leggyorsabb, közúton is használható Mustangja, ezért exkluzív hajtásláncot építettek az autóba, ami új szintre emeli a gép teljesítményét és a forgatónyomatékát.

„Szupersportkocsi-szintű hajtásláncával a Shelby GT500 olyan teljesítményt honosít meg a hatodik generációs Mustang kínálatában, ami eddig csak az egzotikus modellek kiváltsága volt” – mondta Hermann Salenbauch, a Ford Performance globális igazgatója. „A Mustangnak most a saját súlycsoportja fölött kell kihívókat keresnie. Ezért kapta meg az autó az eddigi legerősebb V8-asunkat, plusz a modell eddigi leggyorsabban kapcsoló sebességváltóját.”

A Shelby GT500 erőműve egy kézi munkával összeszerelt, kompresszoros feltöltésű, 5,2 literes alumínium blokk. A szívóoldali levegőhűtő és az alacsony súlypont megtartása érdekében a mérnökök fordítva szerelték be a motortérbe a 2,65 literes Roots-fúvós, levegő-folyadék rendszerű közteslevegő-hűtős kompresszort.

Ahogy a Shelby GT350 esetében, az alumínium motorblokkban itt is kis tömegű hengerperselyek, nagy átfolyású alumínium hengerfejek és nagyobb méretű, kovácsolt hajtókarok találhatók, és a motor hatékonyabb kenési és hűtési rendszert kapott. Alul egy speciális olajteknő fokozza a blokk szerkezeti merevségét és csökkenti a rezgéseket, és egy szabadalmaztatott aktív terelőrendszer gondoskodik arról, hogy az olaj minden szükséges helyre eljusson.

A Ford Performance a Ford GT szupersportkocsi kettős tengelykapcsolós sebességváltójának tervezése során szerzett ismereteket is felhasználta ahhoz, hogy a motor teljesítményét és forgatónyomatékát a lehető leghatékonyabban juttassa el a különleges, karbonszálas kardántengelyre. A mérnökcsapat választása egy hétfokozatú TREMEC kettős tengelykapcsolós sebességváltóra esett, ami bármelyik manuális egységnél gyorsabban, mindössze 100 ezredmásodperc alatt képes fokozatot váltani. Ez a váltómű ráadásul számos üzemmódot kínál, például normál, sport, csúszós út, gyorsulási verseny és versenypálya beállításokat, sőt a választható Versenypálya Alkalmazásokkal a line-lock és rajtautomatika funkciók is aktiválhatók a rendszerben.

A Mustang evolúciója a Ford GT és a Mustang GT4 örökségét hordozza

Az eddigi legerősebb országúti Mustang teljesítményének és forgatónyomatékának kiaknázásához aktív futómű-technológiára, versenypálya-körülményekhez tervezett Michelin gumiabroncsokra és Brembo® fékekre volt szükség.

A Shelby GT500 futómű-geometriáját áttervezték, és az autó új elektronikus szervokormányt, valamint könnyített első-hátsó tekercsrugókat kapott. Az új generációs MagneRide™ felfüggesztés és a Ford Performance legmodernebb hajtásmód-technológiái gondoskodnak arról, hogy a Mustang minden eddiginél nagyobb oldalirányú gyorsulásokat is kontrollálni tudjon, ami nagyban növeli a versenypályán nyújtott teljesítményt és a magabiztos irányíthatóságot.

A csúcstechnológiájú futómű méltó társa az egyedi Ford Performance specifikációk szerint tervezett Michelin Pilot Sport 4S és a még agresszívebb Pilot Sport Cup 2 gumiabroncskészlet, amelyek különleges keverékkel és futófelülettel készülnek. A versenypályán elvárt stophatásról masszív, az amerikai sportkupék világában eddig legnagyobbnak számító, 420 mm-es, kétrészes féktárcsák, valamint nagyobb és merevebb, hatdugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak. A Shelby GT350-esnél 20 százalékkal nagyobb hűtött felület révén ezeknek a fékeknek több mint 30 százalékkal nagyobb a hőelnyelő tömegük.

A vadonatúj Shelby GT500 vásárlói két kiegészítő csomag közül választhatnak majd a tengeren túlon, ha még tökéletesebben szeretnék uralni autójukat. Az egyik a rugóstag állítható felső bekötési pontját és a Gurney-szárnyas légterelőt tartalmazó Irányíthatóság Csomag, a másik pedig a Karbonszál Versenypálya Csomag, amiben 20 colos, látszó felületű karbonszálas keréktárcsák, 0,5 collal szélesebb hátsó kerekek, egyedi Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok, állítható, látszó szénszálas, versenypályára tervezett GT4 hátsó szárny, első-alsó légterelő és a leszorító erőt fokozó első légterelő lapok találhatók. A tömegcsökkentés érdekében a hátsó üléssort kiszerelték az utastérből.

Funkcionális, mégis karakteres formaterv a Ford Performance szakértelmével

Mivel a Ford Performance dizájnerei mindig szorosan együttműködnek a mérnökökkel, a 2020-as Shelby GT500 formaterve nemcsak egyértelműen tükrözi az autó kimagasló teljesítményét, hanem kifejezetten funkcionális is.

„Kettős nyílású hűtőrács, a Shelby GT350-nél 50 százalékkal nagyobb hűtőlevegő-kapacitás, az eddigi legfejlettebb aerodinamikai elemek és leszorítóerő… A Shelby GT500 dizájnjának legapróbb eleme is a teljesítmény növelését szolgálja” – mondta el Melvin Betancourt, a Ford formatervezési igazgatója.

A nagyméretű, szögletes hűtőnyílások és az erőteljes formavilágú gépháztető miatt az autó olyan fenyegető látványt nyújt, mint egy modern sugárhajtású vadászgép. A szélesebb első sárvédők és a kerékjárat-toldatok határolta térben GT500-specifikus, 20×11 colos kerekek forognak, hátulra pedig akár 20×11,5 colos keréktárcsák is beférnek. Az alapfelszereltségként járó új hátsó légterelő és a kompozit anyagból készült hátsó diffúzor hatásosan javítja a légellenállást és a hűtést.

A tervezőcsapat alaposan kihasználta az észak-karolinai Ford motorsport műszaki központ és a szélcsatorna kínálta lehetőségeket, hogy tökéletesre csiszolják a Shelby GT500 dizájnját. Az orr-rész beömlő nyílásai több mint kétszer nagyobbak, mint a Shelby GT350 esetében, és a mérnökök hat hőcserélőt is beépítettek, amivel több mint 50 százalékkal sikerült javítani a hűtés hatékonyságát. A hűtőlevegő áramlását – és ezzel együtt a leszorítóerőt – egy masszív, 31×28 colos, lamellás gépháztető-hűtőnyílás is javítja.

Még igényesebb kidolgozás, több technológia és magasabb szintű komfort

A Shelby GT500 céltudatosan kialakított cockpitje a versenyautók által inspirált, prémium minőségű anyagokból készül – olyan színvonalú kidolgozással, ami méltó az autó világszínvonalú teljesítményéhez. A vásárlók karbonszálas műszerfalbetétet, vagy hangsúlyos öltésekkel díszített, Dark Slate Miko® velúr borítású új ajtópaneleket is rendelhetnek. Az opciós listán magas oldalpárnázású, többpontos biztonsági övvel kiegészített Recaro versenyautó-ülések is szerepelnek. Akik még több kényelemre vágynak, azok motoros állítású, Miko velúr bőrrel kárpitozott üléseket is kérhetnek az autójukhoz.

A vadonatúj Shelby GT500 volánja mögött egy 12 colos, színes LCD műszegység található, a zenét pedig akár az egyedi hangolású, 12 hangszórós B&O® Play prémium hangrendszer is szolgáltathatja. Ezeket a rendszereket a 8 colos SYNC® 3 érintőképernyőről lehet kezelni, ami SiriusXM és FordPass Connect™ szolgáltatásokat is kínál.

A 2020-as modellév új színei a Red Hot, a Twister Orange és az Iconic Silver. A vadonatúj Shelby GT500 fényezéséhez festett sávok is rendelhetők.

A Shelby-örökség

Carroll Shelby híres volt arról, hogy ő formálta át a Ford Mustangokat domináns országúti gépekké. Az amerikai autóversenyző és sikeres vállalkozó 1967-ben fejlesztette ki a legendás Mustang GT350 modellből az első generációs Shelby GT500-ast; az autó 7,0 literes V8-as motorjának átalakítását valódi versenytapasztalatok alapján végezték, hiszen Shelby csapata mindhárom dobogós helyet megszerezte Le Mans-ban.

Carrol Shelby úgy emlegette az eredeti Shelby GT500-ast, mint „az első igazi autót, amire tényleg büszke vagyok.” Örökségét most méltóképpen gazdagítja a harmadik generációs, 2020-as Mustang Shelby GT500 – minden idők legerősebb és legfejlettebb Mustangja.

A BMW Group továbbra is a világ vezető prémiumautó-gyártója

Tavaly a vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évét zárta rekordot jelentő értékesítési eredménnyel, amelynek keretében a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is fennállásuk eddigi legjobb mutatóját könyvelhették el. 2019-ben további növekedés várható.

A BMW Group 2018-ban 2 490 664 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített világszerte, amely 1,1 százalékkal haladja meg a 2017-ben produkált teljesítményt és ezzel a müncheni központú vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évi, rekordot jelentő eladási mutatója. A tavalyi esztendő a BMW és a Rolls-Royce háza táján is történelmi értékesítési csúcsot hozott, miközben a vállalatcsoport hálózatról tölthető BMW és MINI modelljeire összességében 38,4 százalékkal intenzívebb kereslet mutatkozott, mint egy évvel korábban. Mindezen tények együttese újfent megerősítette a BMW Group iránymutató etalonként betöltött, piacvezető pozícióját a prémiumautó-gyártó vállalatok mezőnyének élén.

Pozitív előretekintés 2019-re: az értékesítési sikertörténet folytatódik

A következő tizenkét hónap elvárásait tekintve a BMW Group vallja, hogy folyamatos modellújítási hulláma további értékesítési növekedést eredményez majd. „A BMW Groupnál úgy készülünk, hogy az egyes piaci feltételek a tavalyihoz hasonlóan, idén is változékonyak maradnak, az olyan újdonságokkal, mint például az első BMW X7 vagy a hetedik nemzedékébe lépő BMW 3-as sorozat, illetve minden korábbinál átfogóbb ügyfélközpontúságunkkal azonban értékesítési sikertörténetünk tovább folytatódik. 2019-ben újabb enyhe növekedésre számítunk, amellyel párhuzamosan a nyereséges működésre központi tényezőként tekintünk” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

Rekordot jelentő BMW-értékesítés 2018-ban: az eladási hullám csúcsán a BMW X modellcsalád és a BMW 5-ös sorozat

2018-ban a BMW márka 2 125 026 darab új autót értékesített világszerte, amely 1,8 százalékkal több, mint a 2017-es eredmény és ezzel a bajor prémiumgyártó fennállásának eddigi legmagasabb teljesítménye. Az értékesítési tabella trónján a sokoldalú BMW X modellek állnak: az első BMW X2 év eleji bevezetésének és az új BMW X3 globális kiterjesztésének köszönhetően a BMW X modellcsalád egy év alatt 12,1 százalékkal tudta növelni eladásait, amely szám szerint 792 590 darab új autót jelent. A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellek a BMW márka egész éves értékesítési eredményének 37,3 százalékát adták, amely arány 2017-ben csupán 33,8 százalék volt. Az eladási sikertörténet másik nagy sztárja a BMW 5-ös sorozat, amely 2018-ban a müncheni központú vállalatcsoport mindegyik piacán elérhető volt. A világ legnépszerűbb prémium üzleti modellje 12,7 százalékkal növelte megrendelései számát 2018-ban, amely azt jelenti, hogy a tavalyi esztendő januárja és decembere között eltelt tizenkét hónapban világszerte 328 997 ügyfél vette át új 5-ös BMW-je kulcsait.
„Büszkék vagyunk arra, hogy számos fontos modellünk aktuális generációváltása és az egyes piacokon jelentkező gazdasági nehézségek ellenére is fennállásunk eddigi legjobb értékesítési eredményét könyvelhettük el. Portfóliónk 2018-ban megannyi izgalmas új modellel bővült, így többek között az első BMW X2 modellel és az új BMW 8-as sorozattal, valamint megérkezett a BMW X4, a BMW X5 és a BMW Z4 új nemzedéke is. Hiszem, hogy ezen újdonságok 2018-ban szerzett lendülete 2019-ben is kitart majd” – tette hozzá Pieter Nota.

Cél teljesítve: a BMW Group több mint 140 000 darab hálózatról tölthető autót értékesített 2018-ban

2018-ban a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája is teljesítette az év elején kitűzött ambiciózus célt, amellyel a vállalatcsoport megerősítette piacvezető pozícióját a prémium elektromos mobilitás és az újabbnál újabb technológiai innovációk kifejlesztése terén. A január és december között eltelt tizenkét hónapban világszerte 142 617 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára, amely 38,4 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő teljesítményét. A vállalatcsoport legkelendőbb „zöld” autója a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 530e modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km)* volt, a 40 260 darab eladott példány a BMW 5-ös sorozat globális értékesítési mutatójának 12,2 százalékát adja. Kimagasló eladásai következtében a modell ráadásul az Egyesült Államokban az év legnépszerűbb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxusautójává emelkedett. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,4 – 2,5 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,4 – 13,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 55 – 56 gramm / km)* világszerte ez idő alatt 13 219 ügyfél tetszését nyerte el, amely a MINI Countryman globális eladásainak 13,3 százaléka. Tavaly a BMW i3 fennállása ötödik esztendejébe lépett, sikertörténetét pedig évről évre növekvő ügyfél-érdeklődés övezi: a tisztán elektromos prémium kompakthoz opcionális extrafelszereltségként megrendelhető, új akkumulátor 2018-ban 10,6 százalékos értékesítési növekedéshez segítette a modellt, amelyből világszerte 34 829 darab talált gazdára.

A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a BMW Group hálózatról tölthető modelljei és kiegészítő szolgáltatásai iránt ugrásszerűen megnőtt a kereslet. „Fantasztikus eredmény számunkra, hogy tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinkkel sikerült túlteljesítenünk az év elején kitűzött, 140 000 darabos értékesítési határszámot, várakozásaink szerint 2019 végére a világ útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma a félmilliót is átlépi majd. 2025-re a BMW Group minimum huszonöt tagúra bővíti fel „zöld” autói portfólióját, amelyen tizenkét négykerekű tisztán elektromos meghajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik majd” – nyilatkozta Pieter Nota.

Erős teljesítmény a legerősebbektől: a BMW M GmbH két évvel korábban hozta a kitűzött célt

A nagyteljesítményű sportautókat gyártó BMW M GmbH élsportolói új értékesítési rekordot állítottak be 2018-ban: a divízió fennállása során most először, a tervezettnél két évvel korábban lépte át az egy esztendőn belül eladott százezres darabszámot. A 102 780 darab új autó 27,2 százalékos abszolút eladási fejlődést jelent. Az értékesítési tabella csúcsán a 19 670 példányban elkelt BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 193 gramm / km)*, a 13 731 darabban értékesített BMW M2 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,0 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 206 – 227 gramm / km)* és a 7 823 ügyfél garázsába beparkoló BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,7 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km)* végzett.

A MINI hálózatról tölthető története folytatódik

2018-ban a MINI 2,8 százalékkal kevesebb (361 531 darab) új autót értékesített, mint a rekordot jelentő 2017-es esztendőben. 2019 azonban izgalmas évnek ígérkezik a márka életében, hiszen az év vége felé az első tisztán elektromos meghajtású MINI is bemutatkozik a nagyközönség előtt. „A szüntelenül változó piaci körülmények ellenére a MINI az a márka, amely folyamatosan képes izgalomban tartani rajongóit. Biztos vagyok benne, hogy a várva várt, első tisztán elektromos meghajtású MINI még nagyobb rajongást vált majd ki az emberekből” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért felelős tagja.

Rekord teljesítmény: a Rolls-Royce Motor Cars fennállása legeredményesebb esztendejét zárta

2018-ban a Rolls-Royce Motor Cars világszerte 4 107 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely a 2017-es teljesítmény tükrében 22,2 százalékos növekedés, egyúttal a márka 115 éves történetének eddigi legjobb eredménye. A brit luxusautó-gyártó elsőszámú piacának továbbra is az amerikai kontinens tekinthető, ahol a márka értékesítési mutatója évről évre újabb csúcsot dönt. „Modellpalettánk mindegyik tagja iránt intenzív ügyfél-érdeklődés mutatkozik. A legdinamikusabb fejlődést a Phantom produkálja, legkelendőbb modellünk pedig a Ghost. Elégedetten nyugtázzuk a terepjáró képességekkel megáldott Cullinan modellt övező népszerűséget is: a sokoldalú újdonság első példányait a karácsony előtti napokban vehették át ügyfeleink, a modellre leadott rendelések pedig már a 2019-es esztendő harmadik negyedévi kapacitását is kitöltik” – tette hozzá Peter Schwarzenbauer. A tavalyi év a Bespoke programban született autók megrendeléseit tekintve is soha nem látott eredményeket hozott. Az ügyfelek egyedi igényeit kiszolgáló program még tovább erősíti a Rolls-Royce pozícióját a legmagasabb luxus kategóriában.

Sorozatban a nyolcadik: a BMW Motorrad ismét rekord évet zárt

A BMW Group kétkerekű divíziója több robogót és motorkerékpárt értékesített 2018-ban, mint fennállása során eddig bármikor, és ezzel sorozatban nyolcadik évi rekord eladási mutatóját könyvelhette el. A 165 566 darab új jármű 0,9 százalékos abszolút éves fejlődésnek felel meg. „2018 fontos év volt a BMW Motorrad számára, hiszen kilenc fantasztikus, innovatív újdonság tömegtermelése vette kezdetét. Sikeresen bevezetni mindegyiket igazi kihívás volt számunkra, de büszkék vagyunk rá, hogy sikerült – ahogyan azt az új értékesítési rekord is mutatja. Biztos vagyok benne, hogy 2019-ben is meg tudjuk lovagolni ezt a hullámot” – így Peter Schwarzenbauer.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

„Legfőbb piacaink közül a legtöbben jelentős mértékű politikai vagy gazdasági nehézséggel küzdöttek idén, globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiája mentén azonban a BMW Group a nyereségességet továbbra is az értékesítési mennyiség elé helyezi” – mondta Pieter Nota.

2018-ban Ázsiában növekedtek leginkább a BMW Group értékesítési mutatói. A kínai piac stabil eladási növekedéssel zárt, köszönhetően részben a BMW 5-ös sorozat osztatlan elérhetőségének és a helyben készült BMW 1-es limuzint övező hatalmas népszerűségnek. Az amerikai kontinens ugyancsak hozzájárult a BMW Group abszolút értékesítési sikertörténetéhez, az Egyesült Államokban ráadásul 2018-ban a BMW bizonyult az egyetlen olyan prémiumautó-gyártónak, amely értékesítési növekedést könyvelhetett el. A számos európai piacot meghatározó, folyamatos politikai és gazdasági bizonytalanság következményeként a BMW és a MINI együttes értékesítési eredménye az öreg kontinensen a tavalyi esztendővel megegyező mértékben zárt. A 2018-as esztendőt a BMW Group abszolút piacvezető prémiumautó-gyártóként zárta Nagy-Britanniában, ahol a vállalatcsoport minden korábbinál nagyobb piaci részesedést is élvez. Hasonlóképpen Németországban is, ahol a BMW és a MINI eladási mutatói az előző esztendő teljesítménye felett zártak.

 

2018. december

Egy évvel ezelőtthöz képest

2018. január – december

Egy évvel ezelőtthöz képest

Európa

97 568

-5,2%

1 097 654

-0,3%

  • Németország**

29 400

-0,1%

319 134

+2,5%

  • Nagy-Britannia

21 766

+2,8%

237 895

-1,4%

Ázsia

84 716

+8,8%

874 828

+3,2%

  • Kína

62 895

+20,9%

639 953

+7,7%

  • Japán

8 664

+2,5%

78 001

-2,0%

Amerikai kontinens

45 176

-5,9%

456 325

+1,4%

  • Egyesült Államok

37 154

-4,4%

354 698

+0,5%

  • Latin-Amerika

5 107

-6,3%

54 858

+8,1%

A BMW Group értékesítési eredményei 2018-ban

 

2018. december

Egy évvel ezelőtthöz képest

2018. január – december

Egy évvel ezelőtthöz képest

BMW Group autók

232 505

-0,7%

2 490 664

+1,1%

BMW

198 395

+1,3%

2 125 026

+1,8%

BMW M GmbH

10 268

+8,0%

102 780

+27,2%

MINI

33 432

-11,3%

361 531

-2,8%

Hálózatról tölthető***

17 252

+30,0%

142 617

+38,4%

Rolls-Royce

678

+55,9%

4 107

+22,2%

BMW Motorrad

13 385

+13,1%

165 566

+0,9%

**Előzetes értékek

***A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

Értékesítési előretekintés 2019-re

A BMW Group enyhe mértékű, néhány százalékos globális értékesítési növekedéstirányoz elő a 2019-es esztendőre. Az általánosságban jó gazdasági környezet, a prémium szegmensre vonatkozó pozitív előrejelzések és a BMW Group modellpalettájának újdonságai – különös tekintettel a felfrissített és kibővített BMW X modellcsalád tagjaira – együttesen újabb eladási sikertörténetet vetítenek elő 2019-re. A politikai és gazdasági körülmények eközben várhatóan változatlanok maradnak, amely az autóiparra is hatással lehet.

Kínában a BMW Group ugyancsak enyhe mértékű értékesítési fejlődésre számít 2019-ben. Miközben a kínai autópiacot általánosságban a kiegyensúlyozottság jellemzi, a prémium szegmens előtt kiugró növekedési potenciál várható. A vállalatcsoport tervei szerint a legintenzívebb ügyfél-érdeklődés a BMW Group helyben készült modelljeit, azon belül is leginkább a BMW X3 új nemzedékét övezi majd: a sokoldalú terepjáró kínai gyártása 2018. júniusában indult be, így a modell teljes piaci elérhetősége 2019-ben várható.

Európában a BMW Group a régió gazdasági fejlődésétől teszi függővé pozitív irányú, enyhe mértékű értékesítési növekedését, miközben az sem zárható ki, hogy az eladási mennyiség a tavalyi év szintjét ismétli majd.

És noha úgy tűnik, hogy az Egyesült Államok újautó-értékesítése elérte a csúcsát, a prémium szegmensre vonatkozó 2019-es előrejelzések itt is pozitív változásokkal kecsegtetnek. Figyelembe véve a prémium autópiacot és az egész gazdaságot érintő, pozitív előrejelzéseket, a BMW Group enyhe mértékű értékesítési növekedést irányoz elő tengerentúli régiójára, amelyben megújult SUV palettája tagjainak kimagasló szerepet szán.

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

[TESZT] Ford Focus 1.5 TDCi 120 A8 ST-Line – sikeres megújulás az elvártak szerint

Nem kétséges, hogy jelenleg a crossover-őrület mellett egyfajta “mellékágazatként” igen erős jelenlétet lehet tulajdonítani a kompakt irányvonal térnyerésének. Régi-új dolog ez, azok, akik elvből kerülik, vagy financiális okokból vetik el a prémiumautó-szegmenst, itt, ebben a kategóriában kell keresgélniük. Az új Ford Focus pedig pontosan itt, e téren domborít, méghozzá nem is akárhogyan. Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line teszt.

Egyből a jelenleg elérhető legmagasabb felszereltséggel érkezett szerkesztőségünkhöz a kívül-belól újdonsült Focus. Kellemes a szemnek, kellemes a kéznek: nincs apelláta, az ST-Line csomag vitathatatlanul lenyűgöző, új szintre emeli a mainstream sportosságot. Kár, hogy egyelőre csak optikailag, de nincs gond, idén, 2019-ben érkezik majd az “igazi” ST is.

Mivel egy teljesen új modellről beszélünk a 2018-ban bemutatkozott Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line esetében, ezért nyilvánvaló, hogy az egész formavilág és karakterisztika újraértelmezést nyert. Bár a paraméterek nagyjából megegyeznek az előző modellével (hossz és szélesség), mégis az egész kocsiszekrény sokkal laposabbnak, ugyanakkor nyújtottabnak tűnik az elődéhez képest. Az orr-rész kialakítása dinamizmust, sportos mivoltot sugall, a hangsúlyosra húzott hűtőmaszkvonalak stílusosan fogják közre a vékonyra rajzolt lámpatestek vonulatát. Az alsó traktusra helyezett küdlámpafészkek vonzzák szintén az érdeklődő tekinteteket, a törésvonalak élcesek ugyan, de nem túl sarkítottak.

Mindenben alkalmazkodik a mai elvárásokhoz. Nem csak a külső tekintetében

Mai trend szerint a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line nappali LED menetfényei beleolvadnak az autó formavilágába, vagy inkább remekül kiegészítik azt, így a Focus-jellegzetesség minden ízében jelen van a front rész teljes egészén.

Tekintélyes, 2700 milliméteres tengelytávval rendelkezik a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line, amely kategórián belül mindenképp remek érték.

Az, hogy a kaszni mennyire lapított, illetve az, hogy a gyári ültetés mennyire látszik, nagyban köszönhető a 17-es ST-Line felniknek is; persze a további optikai kiegészítők, mint a hátsó légterelő, az apró oldalszoknya küszöbtoldás is jócskán hozzátesznek a tálaláshoz, a korrekt összképhez.

Teljesen megújult a Focus hátulja is, ennek megfelelően a zárófények burái, illetve az egész vonalvezetés teljesen megfrissült. A lámpatestek itt is remekül illeszkednek környezetükbe, a két belső szél Focus feliratot fog közre (eddig ilyet nem láthattunk Focus modellen), valamint a sportosságot hűen tükröző dupla kipufogóvég és feltűnik a jobb alsó szekcióban.

Tehát az új Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line rendkívül impozáns látvány. Még akkor is, ha netán nem sportpakkos a kivitel, az átlagos konfiguráltság nem árt, ha legalább 17 colos keréktárcsát vonultat fel, és a többi.

Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy az ST-Line csomag felára jelentős. A tesztelt Focus listaára nagyjából 100 ezer forint híján eléri a 8 milliós határt, így nyilván józan megfontolás tárgya emellett az alternatíva mellett dönteni.

Kitűnő megoldások a beltérben is

A Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line enteriőrje letisztult, lényegre törő, minőségi anyagokból építkező összességet alkot. A műszeregységek kialakítása és elrendezése tökéletes, számos sofőrsegéd áll rendelkezésre, nem beszélve a számos menetbiztonsági technológia alkalmazásáról. Minden komplex és átlátható, az autó érezhetően a kezünk alá dolgozik menet közben.

ST-Line, ST-Line oda, a kényelmi szint nem veszett oda tervezésnél. Az első és a hátsó ülések kiképzése egyeránt optimális, megfelelő ülő- és hátlapokkal elöl, jó testreszabhatósággal és kellemes üléspozíció-állítással. Mivel az A és C oszlopok kitűnően lettek tervezve, ezért a kilátás a vékonyságnak köszönhetően szintén remekbeszabott, így a vezetési élmény maximuma is kihozható a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line-ből.

Elegendő teljesítmény, gondolkodó automata

Az USA-ban fejlesztett, 1.5 literes TDCi gázolajos került az új Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line-ba. Az egység kereken 120 lóerőt tud megmozgatni, mindezt 3600-as percenkénti fordulatszámon, míg a maximum forgatónyomaték-érték sem kevés, 300 Newtonméter 1750-től. Ennek megfelelően az autó rugalmassága jó, viszont a 8 sebességes automataváltó reakcióideje lehetne némileg csiszoltabb, finomabbra hangoltabb.

A váltási idők sok esetben csúsznak, későn érkeznek, többször előjött a régről jól ismert “kihúzatom, de nem akar váltani” jelenség. Ha a kormányoszlopon lévő fülekkel próbálkozunk, úgy talán kicsivel javíthatunk a helyzeten, ily’ módon többnyire sikerült eltalálnunk azokat a váltási pontokat, amelyeket ténylegesen elvártunk volna.

A Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line menetstabilitása csillagos ötös. Ezt már korábban, a hazai menetpróba keretein belül is sikerült megtapasztalnunk, amikor is a márka hazai importőre vezetéstechnikai tanpályán csillogtatta meg a konstrukció tényleges tudását. Most sem volt ez másképp, ugyanis a folyamatos havazás ideális táptalajt nyújtott a Ford Focus 1.5 TDCi ST-Line menetképességeinek feszegetésére.

Azzal együtt, hogy szimpla elsőkerékhajtást kapott a tesztautó, egyszer sem futottunk bele olyan szélsőséges szituációkba, mint például extrémebb kicsúszások, alul- vagy felülkormányozottság. Mindezt kihangsúlyozandó: havas, jeges, latyakos útviszonyok közt.

Hideg motornál random jelleggel erőteljes rezonanciát tapasztaltunk az utastérben, reggeli indítás után – hozzátéve, hogy fűtött garázsból indultunk útnak minden alkalommal. Nyilván ez nem konstrukciós hiba, csak kimondottan a tesztautónál kellhet némi finomhangolás és állítás az utastér műanyagjainál, ez nyilván szimplán orvosolható jelenség.

Visszafogott étvággyal mutat példát az 1.5-ös dízel

Fogyasztás tekintetében sincs ok panaszra az 1.5 TDCi hajtáslánc esetében: a gyárilag megadott 5.0 liter/100 kilométeres értéket mindössze 3 tizeddel múltuk felül városi környezetben (5.3), míg az országúti, 90 kilométeres átlagtempós közlekedést 1 tizeddel alulmúltuk a gyári adatot figyelembe véve (4.0).

2018 Ford Focus 1.5 TDCi 120 A8 ST-Line specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4378 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1442 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 215/50 R17

Hátsó gumik mérete: 215/50 R17

Tömeg, üresen: 1287 kg

Megengedett össztömeg: 1900 kg

Csomagtartó mérete: 375 liter, 1354 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 47 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.7 s (gyári), 11.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.3 l/100 km

Országúti: 4.0 l/100 km

Vegyes: 4.7 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.0 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 116 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS


LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK