Főoldal Blog Oldal: 224

Számos díjat kapott 2018-ban a BMW

A hőn áhított trófeák, a nívós szakmai díjak és az olvasóktól kapott elismerések egytől egyig a BMW modelljeinek kimagasló minőségét, innovációs erősségét, járműkapcsolati megoldásait és terméktervezési hatásait igazolják.

A BMW az elnyert díjak és kitüntetések tekintetében is rendkívül sikeres esztendőt zárt 2018-ban. Az elmúlt tizenkét hónapban a müncheni központú vállalatcsoport termékei nem csupán az autós újságírók és az iparági szakértők, de az olvasó- és rajongóközönség, illetve a piackutatást végző specialisták elismerését is elhódították. A fényes trófeákkal illetett négykerekűek ráadásul prémium minőségük és technológiai innovációik mellett intelligens járműkapcsolati megoldásaikkal és kivételes fenntarthatósági mutatóikkal is diadalmaskodtak. A BMW az autóiparban elnyerhető legvágyottabb díjak közül a tavalyi évben kettőt is bezsebelt: a BMW M5 sportlimuzint a világ legjobb nagyteljesítményű gépkocsijának járó „World Performance Car“ kitüntetéssel illették, miközben a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak sorozatban negyedik évben ítélték oda a világ legjobb erőforrását elismerő „Nemzetközi Év Motorja Díj“ trófeáját. A csúcsteljesítményű BMW M modellek ismét számos ranglista élén végeztek, a bajor prémiummárka pedig a prémium szegmens leginnovatívabb gyártójának járó cím újbóli elhódításával ünnepelhetett mesterhármast.

Ismét csúcson a BMW 5-ös sorozat

A tavalyi esztendőt megelőző tizenkét hónap egymást követő elismerései és kitüntetései után a BMW 5-ös sorozat 2018-ban is sikert sikerre halmozott – Németországban és nemzetközi szinten egyaránt. A megannyi díj között az auto motor und sport német autós szakmagazin felső-középkategóriában odaítélt „Best Car“ trófeája és az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy – World’s Best Cars“ szavazásának „Executive“ kategóriájában kiérdemelt első helyezése is megtalálható. Az Auto Test magazin olvasóiban a tavalyi év során a BMW 530d Touring modell keltette a legmélyebb benyomást, amelynek köszönhetően a modell a lap abszolút győztesévé is előlépett. Az olvasók a felső-középkategória legjobb ár-érték arányú gépkocsijának eközben a BMW 520d Touring modellt választották meg. A BMW 5-ös sorozat Nagy-Britanniában is osztatlan sikert aratott, ahol nem csupán egy, de két nívós díjat is elnyert a szigetország „Car of the Year 2018“ választásán: egyiket a „Best Executive Car“, míg másikat a „Best Estate Car“ kategóriában. A BMW 5-ös limuzin és a BMW 5-ös Touring modellpárosát 2018-ban sok más autós szakmagazin is az év autójának választotta, így többek között a What Car?, a Company Car Today és a Car Express is. A BMW 520d xDrive Touring ezalatt a What Car? és a Practical Caravan magazinok, illetve a The Camping and Caravanning Club által közösen életre hívott „Tow Car Awards“ kitüntetés abszolút győztesének járó trófeát is elhódította.

BMW M modellek a dobogó legfelső fokán

2018-ban ismét a BMW négykerekűi szolgáltak a prémium szegmens sportosságának mércéjéül, a nagyteljesítményű BMW M modellek iránymutatása mentén. Az új BMW M5 sportlimuzin egy csapásra osztatlan sikert aratott a világ legkiválóbb autóit elismerő „World Car Awards“ trónján, elnyerve a világ legjobb nagyteljesítményű gépkocsiját éltető „World Performance Car“ trófeát. A BMW M5 mellett a BMW M GmbH többi élsportolója is meghatározó ikonként gurult fel a németországi ranglisták csúcsára: a BMW M5 Competition az Auto Bild Sportscars szakmagazin „Sports Car of the Year 2018“ díját is elnyerte a limuzinok / kombik kategóriájában, a BMW M2 Competition pedig a kisautók / kompaktok mezőnyében hódította el ugyanezt a címet.

Az év legsportosabb autóit kereső sport auto magazin olvasói szavazásán a müncheni központú vállalatcsoport termékei nyolc kategóriában is az élen végeztek. Ez azt jelenti, hogy a BMW az idei szavazáson mindegyik másik gyártónál több díjat zsebelt be. A nyertesek listája a kompakt kategóriában diadalmaskodó BMW M140i modelltől a 100 000 euró feletti limuzinok és kombik mezőnyében taroló BMW M5 sportlimuzinig húzódik, köztük olyan kiválóságokkal, mint a BMW M240i Coupé (50 000 euró alatti kupék), a BMW M550d xDrive (dízelüzemű modellek), valamint a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M3 (100 000 euró alatti limuzinok és kombik) és BMW M4 Coupé (100 000 euró alatti kupék). A BMW M modellek mellett a BMW 230i Cabrio (50 000 euró alatti kabriók és roadsterek) és a BMW 330i (50 000 euró alatti limuzinok és kombik) is kategóriája első helyén végzett.

A BMW hálózatról tölthető modelljei továbbra is kitartanak

A BMW alternatív hajtásláncok kifejlesztése és tömegtermelése terén felhalmozott hatalmas szaktudása 2018-ban újfent beigazolódott, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt, a BMW i8 plug-in hibrid sportautó és a BMW 330e plug-in hibrid limuzin ugyanis sorra nyerte el a nevesebbnél nevesebb díjakat. Az Auto Zeitung német autós szakmagazin olvasói a BMW i divízió két modelljét a világ legjobb autói közé választották be az 50 000 euró alatti elektromos autók, illetve a hálózatról tölthető nagyteljesítményű modellek mezőnyében. A BMW i8 ezen felül a „Nemzetközi Év Motorja Díjat“ is elhódította, sorozatban negyedik alkalommal utasítva maga mögé az 1.4 – 1.8 liter hengerűrtartalomba eső ellenfeleit. A BMW tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei Nagy-Britanniában is kimagasló népszerűségnek örvendenek: az Auto Express magazin a BMW i3 REX típust a legjobb hibrid modellnek, a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot pedig a legjobb környezetbarát autónak választotta. Az alternatív hajtáslánccal szerelt BMW modellek elmúlt tizenkét hónapban tanúsított győzelmi sorozatát a BMW 330e limuzin zárta, amely a Company Car Today autós szakmagazin által összeállított, az év legjobb plug-in hibrid modelljeit rangsoroló tabella élén végzett.

Nívós terméktervezési díjak, amelyekkel a BMW modelljeit illették

A bajor prémiumgyártó négykerekűi kivételes minőségű kialakításaikkal is időről időre új mércét állítanak fel. A 2018-ban elnyert terméktervezési díjak a BMW egyedülálló dizájnteljesítményét éltetik. A tavalyi évben nem kevesebb, mint öt BMW modell nyerte el az iF Terméktervezési Díjat, amely a világ egyik legnívósabb, dizájnkiválóságokat elismerő trófeája. A győztesek listáján a BMW M5 sportlimuzin, a BMW 6-os Gran Turismo, a BMW X2, a BMW X3 és a BMW i3s is megtalálható. A BMW-t ráadásul az Auto Zeitung német autós szakmagazin olvasói is elsöprő győzelemmel jutalmazták az „Auto Trophy – World’s Best Cars“ szavazáson: a legjobb terméktervezésű gyártót megillető „Auto Trophy“ díjjal a bajor prémiumgyártót tüntették ki.

A BMW Connected most és a jövőben is optimális járműkapcsolatot garantál

A BMW megállás nélkül halad előre az okostelefonok egyre közvetlenebb gépkocsi-integrálása, valamint az újabbnál újabb digitális szolgáltatások és forradalmi járművezérlési koncepciók kifejlesztése terén. A bajor prémiummárka kiugró sikereket ért el az auto motor und sport német autós szakmagazin olvasói által a legjobb járműkapcsolati technológiáknak odaítélt, 2018-as „Járműkapcsolati Díjakért“ folyó küzdelmekben, amely a müncheni gyártó e téren felhalmozott szaktudására szolgál meggyőző bizonyítékként. A BMW három kategóriában is diadalt aratott: a magazin olvasói a BMW Connected alkalmazást választották meg a legjobb okostelefon-applikációnak, az Apple CarPlay-előkészítést eközben a legjobb okostelefon-integráló koncepciónak nevezték, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója pedig olyannyira lenyűgözte az olvasókat, hogy a járművezérlési koncepciók kategóriában díjjal ismerték el. A bajor prémiumgyártó új kijelző- és járművezérlési koncepciója a BMW X5 negyedik generációjában ünnepelte világpremierjét, minden korábbinál intenzívebben helyezve a vezetőt a középpontba. A technológiát a mérnökök úgy tervezték meg, hogy az mindegyik vezetési szituációban a lehető legpontosabb információval szolgálja ki a BMW ügyfelét és ezzel újabb szintre emelje az ember és az autó közötti interaktív kapcsolatot.

A bajor prémiumgyártót mindezeken felül innovációs erősségéért is számtalan elismerésben részesítették a független szakértők: a BMW-t a németországi Center of Automotive Management (CAM) és a nagy-britanniai PricewaterhouseCoopers (PwC) is a leginnovatívabb prémiummárkának választotta meg, amellyel a 2018-as év autóipari innovációit kitüntető „Automotive Innovations Award“ abszolút díját is elnyerte. Innovációs tehetsége elismeréséül a müncheni központú vállalatcsoport a karosszériakoncepciók és a járműkapcsolati felületek kategóriáiban is diadalmaskodott.

A BMW 2018-ban elnyert legfényesebb trófeái, elismerései és kitüntetései:

A World Car Awards által:

A világ legjobb nagyteljesítményű gépkocsijának járó „World Performance Car“ kitüntetés a BMW M5 sportlimuzinnak

Az auto motor und sport német autós szakmagazin által:

A kompakt SUV kategória legjobb autójának járó „Best Car” díj a BMW X1 modellnek

A felső-középkategória legjobb autójának járó „Best Car” díj a BMW 5-ös sorozatnak

Az egyterűek legjobb dizájn-innovációját elismerő 2018-as „Autonis” díj a BMW 2-es Active Tourer és a BMW 2-es Gran Tourer modellpárosának

Az Engine Technology International szakmai zsűrije által:

A világ legjobb 1.4 – 1.8 hengerűrtartalmű erőforrásának járó „Nemzetközi Év Motorja Díj 2018” a BMW i8 plug-in hibrid sportautó turbófeltöltésű, háromhengeres benzinmotorjának

Az auto motor und sport német autós szakmagazin és a Moove szaklap által:

A legkiválóbb okostelefon-integrálást elismerő „Járműkapcsolati Díj 2018” kitüntetés a BMW Apple CarPlay-előkészítésnek

A legjobb okostelefon-alkalmazának járó „Járműkapcsolati Díj 2018” kitüntetés a BMW Connected szolgáltatás-palettának

A legjobb kijelző- és járművezérlési koncepciót megillető „Járműkapcsolati Díj 2018” kitüntetés a BMW központi operációs rendszer legújabb, 7.0 verziójának

Az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin által:
A kisautók és kompaktok mezőnyének legsportosabb képviselőjét megillető „Sports Car of the Year 2018“ díj a BMW M2 Competition modellnek
A limuzinok és kombik mezőnyének legsportosabb képviselőjét megillető „Sports Car of the Year 2018“ díj a BMW M5 Competition modellnek

Az Auto Bild Allrad német autós szakmagazin által:

A 40 000 euró alatti legjobb összkerékhajtású gépkocsinak járó „AWD Cars of the Year“ díj a BMW 3-as sorozatnak

A 30 000 és 50 000 euró közötti legjobb terepjárónak és SUV-nak járó „AWD Cars of the Year“ díj a BMW X3 modellnek

Az Auto Zeitung német autós szakmagazin által:

A legjobb középkategóriájú gépkocsinak járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az „Executive“ kategória legjobb modelljének járó „Auto Trophy” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb luxus SUV-nak járó „Auto Trophy” díj a BMW X5 modellnek

A legjobb középkategóriájú gépkocsinak járó „Auto Trophy” díj a BMW 3-as sorozatnak

Az 50 000 euró alatti legjobb elektromos autónak járó „Auto Trophy” díj a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak

A nagyteljesítményű elektromos és hibrid modellek legjobbjának járó „Auto Trophy“ díj a BMW i8 plug-in hibrid sportautónak

A legjobb terméktervezésű gyártót megillető „Auto Trophy“ díj a BMW-nek

A sport auto német autós szakmagazin által:

A kompakt kategória legsportosabb modelljének járó „sport auto Award“ díj a BMW M140i modellnek

Az 50 000 euró alatti legsportosabb kupénak járó „sport auto Award“ díj a BMW M240i Coupé modellnek

Az 50 000 euró alatti legsportosabb kabriónak és roadsternek járó „sport auto Award“ díj a BMW 230i Cabrio modellnek

Az 50 000 euró alatti legsportosabb limuzinnak és kombinak járó „sport auto Award“ díj a BMW 330i modellnek

A legsportosabb dízelüzemű gépkocsinak járó „sport auto Award“ díj a BMW M550d xDrive modellnek

A 100 000 euró alatti legsportosabb limuzinnak és kombinak járó „sport auto Award“ díj a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M3 sportmodellnek

A 100 000 euró alatti legsportosabb kupénak járó „sport auto Award“ díj a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé sportmodellnek

A 100 000 euró feletti legsportosabb limuzinnak és kombinak járó „sport auto Award“ díj a BMW M5 sportlimuzinnak

A Center of Automotive Management (CAM) és a PricewaterhouseCoopers (PwC) által:

A leginnovatívabb prémiumgyártót megillető „Automotive Innovations Awards“ kitüntetés a BMW-nek

A leginnovatívabb karosszériakoncepciókat előállító prémiumgyártót megillető „Automotive Innovations Awards“ kitüntetés a BMW-nek

A leginnovatívabb járműkapcsolati felületeket megalkotó prémiumgyártót megillető „Automotive Innovations Awards“ kitüntetés a BMW-nek

Az iF International Forum Design által:

A gépkocsi kategória 2018-as arany fokozatú „iF Terméktervezési Díja” a BMW M5 sportlimuzinnak, valamint a BMW 6-os Gran Turismo, a BMW X2, a BMW X3 és a BMW i3s modelleknek

Az Auto Test magazin által:

Az abszolút legjobb gépkocsinak járó „Auto Test” díj a BMW 530d Touring modellnek

A legjobb ár-érték arányú gépkocsinak járó „Auto Test” díj a BMW 520d Touring modellnek

A What Car? brit autós szakmagazin által:

Az év legjobb luxusautójának járó „Car of the Year” díj a BMW 5-ös sorozatnak

A What Car? és a Practical Caravan magazinok, illetve a The Camping and Caravanning Club által:

Az abszolút legjobb gépkocsinak járó „Tow Car Awards“ kitüntetés a BMW 520d xDrive Touring modellnek

A nagy-britanniai UK Car of the Year által:

Az „Executive“ kategória legjobb modelljének járó „UK Car of the Year 2018“ díj a BMW 5-ös sorozatnak

A legjobb kombinak járó „UK Car of the Year 2018“ díj a BMW 5-ös Touring modellnek

A nagy-britanniai Company Car Today által:

Az év legjobb plug-in hibridjét megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW 330e modellnek

Az év legjobb autóját megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW 5-ös sorozatnak

Az év legjobb „Executive“ modelljét megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW 5-ös sorozatnak

Az év legjobb prémium crossoverét megillető „Company Car Today Award“ kitüntetés a BMW X1 modellnek

A nagy-britanniai Auto Express magazin által:

A legjobb hibrid gépkocsinak járó „Best Cars“ díj a BMW i3 REX modellnek

A legjobb környezetbarát gépkocsinak járó „Best Cars“ díj a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktnak

A 2018-as év legjobb „Executive“ modelljének járó „New Car Awards“ díj a BMW 5-ös sorozatnak

A 2018-as év legjobb középkategóriájú prémium SUV modelljének járó „New Car Awards“ díj a BMW X3 modellnek

Az egyesült államokbeli Car and Driver magazin által:

A luxuskategóriájú kompakt SUV-k legjobbját megillető „Best Trucks and SUVs“ díj a BMW X1 modellnek

Az egyesült államokbeli JD Power által:

A legkiválóbb kezdeti minőségű prémium kompakt modellnek járó „Initial Quality Study“ díj a BMW 4-es sorozatnak

A legkiválóbb kezdeti minőségű prémium kompakt SUV modellnek járó „Initial Quality Study“ díj a BMW X1 modellnek

A legkiválóbb kezdeti minőségű, középkategóriás prémium SUV modellnek járó „Initial Quality Study“ díj a BMW X6 modellnek

A dél-afrikai Car Magazine által:

A prémium középkategória legjobb modelljét elismerő „Best Buys“ díj a BMW 3-as sorozatnak

[TESZT] Volvo V60 T6 AWD Inscription – a lényeg mindig előtérbe kerül

Több ízben teszteltük már a Volvo V60 modelljét. Jött szerkesztőségünkbe erőteljes, sportos R-Design változatban, de próbátuk “terepesített” Cross Country kivitelben is. Most a faceliftes, 310 lovas Volvo V60 T6 AWD gördült be tesztlaborunkba.

Amióta megújult a Volvo designja, anno, pár éve az új XC90 érkezésével, panasz nem lehet a körítésre és a tálalásra sem. Tulajdonképp a Volvo jelenleg nem tud nagyon mellényúlni, legalábbis, ami a külcsínt illeti. A belbecs néha hagy kívánnivalót maga után, és itt jellemzően nem a az enteriőrre utalunk.

A Volvo V60 T6 AWD külsőre a facelift ellenére nem sokat változott, ami jó, hiszen a már bevált újkori receptet minek is kellene nagyon bolygatni, ha így szoktuk meg, így szeretjük. Mert szeretjük, ez nem is kérdés: a mára kultszimbólummá lett Thor kalapács-motívum természetesen visszaköszön nappali menetfényként a fronton, a ködlámpafészkek krómsziluettje még hangsőlyosabb, mint annakelőtte, a hűtőmaszk pedig ellentmondást nem tűrően adja a szemlélődő tudtára: ez bizony egy hamisítatlan skandináv prémium-remekmű, félre az útból, trónt követelek. Egyébként sikerül is neki, hiszen az utca kíváncsi embere minduntalan az autó után fordul, megnézi, kérdez, választ vár – a PR gépezetet pedig segítünk minden esetben felpörgetni ilyen szituációkban.

Sportosan és magabiztosan

Oldalnézetben sejlik fel leginkább, higy a Volvo V60 T6 AWD rettentően sportosra hangolt darab optikailag.

Az összhatás kimondottan lapos, de csak annyira, amennyire egy szabályos utcai koncepció még megengedheti, a 2774 milliméteres tengelytáv réván a hátsó kerekek vizuálisan hátrébb kerültek, mint ahogyan azt a szem megszokta egy hasonszőrű modell esetében, szegmensen belül. Ettől viszont még egyedibb a külső megközelítése a Volvo V60 T6 AWD-nél, s a vékonyra húzott oldalablak-vezetés is rátesz még egy jókora lapáttal a látványra.

Mindez folytatódik a hátsó traktusnál is, a csomagtérajtót körebeölelő hátsó menetfénypáros rendkívül illusztris – ismét egy összetéveszthetetlen kombi Volvo-elem, ami egyébként már régóta hasonló elemeket hordoz, talán a 850-es óta. 

Pontosan úgy, ahogy megszokhattuk

Mindenképp az egyediségében rejlik a Volvo V60 T6 AWD legfőbb vonzereje – ezt már a cikkben (is) unalomig ismételgettük. Az enteriőrbe pillantva tudatosul talán a legjobban ez a tézis, ugyanis az a jó értelemben vett rideg letisztultság, sallangmentesség és lényegre törő kialakításforma, amit a V60 felnultat, nincs más konkurens modellnél. A központi műszeregységek eljelyezkedése kitűnő, minden szemre és persze kézre esik, azonban a központi tablet-alapú infotainment kezelése bizony megszokást és begyakorlást igényel.

Ugyanis a Volvo V60 T6 AWD letöbb, sőt, szinte összes fő funkciója a központi táblagép panelről érhető el, értinésérzékeny, kapacitív LCD kijelzőn keresztül. Néha a szoftver gondolkodóba esik, amikor esetleg túl dinamikus a koppintás vagy a legyintés (divatos szóval élve az Apple iOS után szabadon), viszont többszöri nekifutásrsa – s persze kellő rutinossággal – gyönyörűen életre hívható a rendszer bármely funkciója.

Megszámlálhatatlanul sok biztonsági és és vezetéssegítő asszisztenst integráltak a Volvo V60 T6 AWD-be, most nem is fogunk bele felsorolásukba. Elég annyi hozzá, hogy a legtöbb segéd ugyanilyen formában megtalálható akár az XC40-ben, s nem meglepő módon az XC90-ben is. Mindenesetre hasznos kiegészítők ezek, a kevésbé gyakorlott vezetők is remekbeszabott supportot kapnak így. Persze ez nem jelenti azt, hogy csak és kizárólag ezekre kellene hagyatkoznunk vezetés közben.

Hiába a sportos küllem, a beltér kialakítása nyomokban tartalmaz fapadosságot. A kialakítás, az ülések és a varrásminták rajzolata azonban hajaz a dinamizmusra nyilván, de a komfort teljesen optimalizált erre a kategóriára – sőt, még túl is mutat azon több esetben.

Komfort: maximumon

Kényelmes, jól variálható első ülések kerültek a Volvo V60 T6 AWD-be, tényleges testreszabhatósággal, jó pozíciókkal. Hátul hasonló a helyzet, az ülő- és hátlapok megfelelő méretezésűek, az utazás hosszabb távon sem jelent kihívást – akár 5 utas számára is.

Támogatja a kényelmes, nem pár kilométeres utazásokat a Volvo V60 T6 AWD alaphangon 529 literes csomagtere. Ez manapság átlagnak számít a kategóriában, de gyakorlatban bőven elég néhány kisebb-nagyobb bőrönd és csomag befogadására. Ha pedig úgy szeretnénk, bővíthető a raktér akár 1.3 köbméterig.

Leginkább a hajtáslánc vitatott a Volvo V60 T6 AWD esetében. A soros elrendezésű négyhengeres, 1969 köbcentiméter lökettérfogatú S4 benzinmotor turbótöltést és kompresszort is kapott, így a teljesítmény 310 lóerőre kúszott, mely 5700 RPM-nél van ereje teljében. Társított forgatónyomatékként 400 Newtonméter áll rendelkezésre, 2200-5100 RPM tartományban. 

A valóságban azonban nem érződik a T6 310 lóerős teljesítménye. Talán végsebesség tekintetében, ami ugyebár 250 kilométer/óra leszabályozással – sajnos ezt nem tudtuk megmérni tesztjeink során német autópályaszakaszok híján. Viszont dinamika tekintetében visszafogott a képlet, ugyan meglépi emberesen a nulla-százas sprintet (méréseink szerint 6.6 másodperc kellett a mutatványhoz), négis akad némi hiányérzet.

Jól ellensúlyoz viszont az állandó összkerékhajtás: stabilitás tekintetében nem hagyott a Volvo V60 T6 AWD maga után semmiféle kívánnivalót pluszban. Kanyarvételezés, akár csúszósabb útszakaszokon: kitűnő, csillagos ötös. Csakúgy, mint a nem túl lágy, nem is túlzó sportos, pattogós rugóutak.

Fenntartás

11.2 literes átlagfogyasztást sikerült kihoznunk a Volvo V60 T6 AWD-ből, vegyes felhasználással. Az tény, hogy a legtöbb levezetett szakasz városi környezetben volt, így el is nézzük neki – bár valljuk be: ez egy 2 literes benzinestől ebben az érában sok. Országúton 5.5 literre hoztuk ki a fogyasztást 100 kilométerre átlagolva.

2018 Volvo V60 T6 AWD specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres benzinmotor, turbóval és kompresszorral

Lökettérfogat: 1969 cm³

Maximális teljesítmény: 310 LE @ 5700 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2200-5400 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4761 mm

Szélesség: 1850 mm

Magasság: 1427 mm

Tengelytáv: 2872 mm

Első gumik mérete: 245/40 R19

Hátsó gumik mérete: 245/40 R19

Tömeg, üresen: 1754 kg

Megengedett össztömeg: 2319 kg

Csomagtartó mérete: 529 liter, 1364 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 6.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.3 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 11.2 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.5 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 7.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 162 g/km

Bővebb információ a Volvo magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCamera Kft.

Utómunka hardver: AcerASUS

Az Audi e-tron, mint a rejtvény megfejtése: új élményeket kínál az Audi a müncheni repülőtéren

Az izgalom garantált: a müncheni repülőtéren helyet kapó különleges fejlesztésű stratégiai játék középpontjában ugyanis az új Audi e-tron áll. Ezen keresztül az ügyfelek és minden érdeklődő játékosan fedezhetik fel az első tisztán elektromos Audi modellt és tudhatnak meg többet az elektromos mobilitás témájáról.

A „szabadulószoba”, mint új programelem a myAudi Sphere szobáiban kapott helyet és egészen március közepéig látogatható lesz.

A látogatóknak több szobát kell végig járniuk a nyomok után kutatva és számos feladatot is meg kell oldaniuk, köztük olyanokat, amelyek kapcsolódnak az Audi e-tron által képviselt technológiához. Mindegyik kérdés egy titokzatos kirakós játék darabjait járja körbe, amely egy, az Audi e-tron modellen dolgozó szakember személyét rejtegeti. Az extrafelszerelésként elérhető virtuális külső visszapillantó tükrökkel szerelt elektromos modell része a kalandnak és kulcsfontosságú szerepe van a kirakós játék végső megoldásában. Hogy igazán „felvillanyozó” élményt kínáljanak az ötletgazdák minden érzékszerv számára, a játékot futurisztikus hangeffektekkel és lenyűgöző fényjátékkal gazdagították.

Időpontfoglalás a myAudi Sphere területén található szabadulószobába az interneten a http://www.audietronroom.de/ oldalon illetve az Audi további digitális elérhetőségein, például a http://www.audi.com/e-tron-room oldalon lehetséges.

Ezzel párhuzamosan a müncheni repülőtérnél található Audi Tréning Központban zajlott a központi Audi e-tron bemutatkozó tréning, amelyre a világ minden tájáról összesen 9 500 munkatárs érkezett. A tréning célja, hogy első kézből szerezzenek tapasztalatot az Audi e-tron modellről statikus és dinamikus szempontból egyaránt illetve részletesen megismerkedjenek az általa képviselt technológiával és a jármű teljes ökoszisztémájával. A résztvevők a speciálisan az Audi e-tron számára kialakított beltéri terepes pályán fedezhették fel a tisztán elektromos autó vezetési jellemzőit.

Rendkívül sikeres 2018-at zárt a Ford Magyarországon: kilencedik alkalommal is megvan a piaci első hely

A 2018-as esztendőben az új személy- és kishaszongépjármű eladások közel 17 százalékkal növekedtek Magyarországon, és túlszárnyalták a 166 ezres össz. darabszámot. A kiváló iparági eredményekhez a Ford modelljei kimagasló mértékben járultak hozzá.

A Ford 2018-ban 23,6 százalékos eladásnövekedésével húzta fel a piac eredményeit. A márka vezeti az összesített eladásokat összesen 20047 eladott személy- és haszongépjárművel.

A személyautó szegmensben a Ford megőrizve második helyét 13653 darabbal 10 százalékra tudta növelni piaci részesedését a szegmensben köszönhetően annak, hogy 2018 az új modellbevezetések éve volt a Fordnál, hiszen 10 új vagy teljesen megújult modellt mutattak be Magyarországon. Februárban megérkezett az Ecosport teljesen megújult változata, mely megtriplázva előző éves regisztrációit 1255 darabbal végzett Magyarország legnagyobb, a piac 32 százalékát kitevő SUV szegmens előkelő 10. helyén, mely szegmensben a közepes Kuga és nagy méretű Edge modellekkel kiegészülve a Ford 4417 darabbal 8,65 százalékot tudhat magáénak.

2018 tartogatott meglepetéseket Fiesta fronton is, megérkezett a Fiesta crossover Active és a csúcsmodell Fiesta ST is. 2018 a Mustang is megújult, májusban érkezett az amerikai ikon legújabb változata, december végén pedig gazdára találtak az első limitált kiadású Mustang Bullitt modellek is, amely a híres The Bullitt (San Franciscoi zsaru) című film 50. évfordulója tiszteletére készült. A Mustang továbbra is magabiztos fölénnyel, 110 darabos regisztrációval vezeti az itthoni sportautó kategóriát.

A második félév legnagyobb sztárja a vadonatúj Focus lett, mely június óta elérhető a magyar Ford márkakereskedésekben. A 4 különböző felszereltségi változatban és 5 ajtós és kombi kivitelben is elérhető Focusból, mely idén az Év Autója választás legjobbjai között is ott szerepel, 3575 darab talált gazdára tavaly.

A Ford a kishaszonjármű kategóriában 6102 eladott kishaszongépjárművel lett piacvezető, amely szegmensben 26,85 százalékos piacrészesedést könyvelhetett el, tehát ismét elmondható, hogy tavaly minden 4. újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford volt.

Külön említésre méltó a pick-up szegmens, amelyet egyértelműen a Ford Ranger ural közel 45,55%-os piaci részesedéssel, 2248 darabos értékesítéssel.

2181 darab Ford Transit és 745 megújult Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszonjármű (Small CV) szegmenset is, valamint modellfrissítésen esik át szinte a teljes Ford haszonjármű paletta. Megérkezett Magyarországra a megújult Connect és Courier teher-, és személyszállító változata is.

Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója évértékelőjén elmondta, hogy „A hazai sikereinket elsősorban annak köszönhetjük, hogy a Ford nemcsak néhány szegmensben kínál jó ár-érték arányú, a legmodernebb technológiával felszerelt kiemelkedő minőségű modelleket. A gépjármű szegmensek talán legszélesebb spektrumát fedjük le, és szinte minden kategóriában az elsők között szerepelnek modelljeink. A Ford már nemcsak a hagyományosan erős a Transit-kategóriában kimagasló, de vezetjük a pick-upok és a sportautók eladási listáját is. Sőt, az új Focus 2018-as év bevezetésével a flotta vásárlóink igényeit is egy új, magasabb minőségi szinten tudjuk kielégíteni.”

A Ford saját finanszírozója, a Ford Credit továbbra is maga finanszírozza a márkakereskedők járműbeszerzéseit, emellett pedig pénzügyi szolgáltatásokat kínál a vásárlók számára, beleértve a használt gépkocsik finanszírozását és a biztosításokat is. 2018 további növekedést eredményezett a finanszírozott autóvásárlások terén, főleg a magánvásárlói piacon. Ez Ford Credit esetében azt jelenti, hogy az összes újautó értékesítés több, mint 20 százalékánál vettek igénybe az ügyfelek Ford Credit finanszírozási konstrukciót.

A Ford idén is folytatta hosszú távú társadalmi célú programjait a jelenlegi és jövőbeli vásárlóinak mind tökéletesebb kiszolgálása érdekében. Az 2017-ben elindított országos Ford Karrierprogram keretében, – mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani – országszerte 10 autószerelő szakmunkásképző intézménnyel működik együtt. A program keretében a Ford tavaly 6 középiskolának adományozott oktatási célra szánt Ford modelleket, mellyel a Ford Karrierprogramban résztvevő szakiskolákat támogatja. Az iskoláknak átadott Fordokon gyakorolva a legmodernebb technológiák szerelését sajátíthatják el a tanulók. A modellek olyan újdonságokkal felszerelve érkeznek, mint az új automata váltó, tolatókamerák és parkolóradarok, holttérfigyelő rendszer, sávtartó automatika, táblafelismerő és navigációs rendszer vagy a start-stop rendszer.

Ugyancsak 2017-ben indult Magyarországon a Ford világszerte nagy sikerű, fiatalokat célzó Ford Driving Skills for Life programja, melynek keretében tavaly az első év sikere után újabb 328 friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalt tanítottak a Ford vezetésbiztonsági szakemberei a biztonságos vezetésre, és a vezetés közben adódó vészhelyzetek elkerülésére. A program idén szintén folytatódik újabb fiatalokat tanítva a sokszor életmentő ismeretekre.

A Ford a 2019-es évre is tartogat meglepetéseket. A személyautó piacra május körül érkezik majd a Mustangból már ismert 2.3 Ecoboost motor 280 lóerős változatával szerelt Focus ST 5 ajtós és kombi kivitelben. Idén érkezik a megújult Mondeo, mely hibrid változata Kombi kivitelben is elérhető lesz. A legnagyobb dobást azonban az év végére tartogatja majd a Ford, amikor is SUV családjába érkezik számos megújult, vagy éppen Európában most először bemutatkozó modell, köztük a vadonatúj Kuga, és az eddig csak a tengerentúlon kapható Explorer legújabb változata is. És az újdonságoknak ezzel még koránt sincs vége, hisz idén várható a Craiovában készülő újabb B platformos kis SUV, sőt az 2019 végén bemutatkozó teljesen elektromos új Ford SUV is, melyhez az ihletet a legendás Mustang adta.

A haszongépjármű piacon ugyancsak izgalmas év várható a Fordnál, hisz érkezik a megújuló Ranger mellett a különleges, tereprallyra termett Ranger Raptor is. A városi áru- és személyszállításban pedig az megújuló Tranzit modellek és az ősszel érkező, környezetbarát Transit Custom PHEV segít, mely 1.0 Ecoboost motorja mellett hálózatról tölthető akkumulátora akár 50 km tisztán elektromos használatot is lehetővé tesz majd.

A Datahouse újautó-eladási adatait vettük figyelembe (lead felvezető bekezdés kiemelve) – személy, kishaszon, nagyhaszon és busz katergóriákban.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUSDuplitecCanonCamera Kft., Telenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS

Újból a Toyota lehet a világ legnagyobb autógyártója?

A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota hosszú idő óta a világ legnépszerűbb autómárkája (2017-ben a mintegy 8,7 milliós világszintű Toyota eladást egyetlen más márka sem tudta még csak megközelíteni sem), és egyben magasan a legnyereségesebb (a márka legutolsó üzleti évét 21,7 milliárd dolláros nyereséggel zárta) és a legértékesebb is (ebben 2018-ban a Forbes, a BrandZ és az Interbrand is egyetértett, utóbbi 53 milliárd dollárra becsülte a márka értékét).

A Lexus környezetbarát luxusautómárkát, Daihatsu budget márkát és a Hino teherautó és buszmárkát is jegyző Toyota márkáinak összesített eladásaival sokáig a világ legnagyobb autógyártója is volt, 2017-ben ugyanakkor ezt a címet elvesztette. 2018-ra vonatkozóan ugyan végleges adatok még nincsenek, könnyen lehet ugyanakkor, hogy a helyzet változhat.

A 2018-as év világszintű újautóeladási adatainak összesítése ugyan még várat magára, az azonban bizonyos, hogy ismét izgalmas helyzet állhat elő. Az nem tűnik kérdésesnek, hogy ismét a Toyota lesz a világ legnépszerűbb autómárkája: január és november között 8.15 millió Toyota talált gazdára világszerte. Reális esély mutatkozik rá ugyanakkor, hogy a Toyota visszaszerezze a világ legnagyobb autógyártójának címét is. Novemberig ugyanis a Lexus (0,6 millió), a Daihatsu (0,77 millió) és a Hino (0,18 millió) márkákkal együtt a japán autógyártó összesen 9,7 millió új autót értékesített világszerte. Ha az értékesítések lendülete kitartott decemberben is, akkor a világ legzöldebbjének tartott jautógyártó értékesítése megközelítheti a 10,6 millió új autót 2018 teljes évre vonatkozóan – ez 2017-ben elég lett volna az első helyhez.

A képzeletbeli trón visszaszerzése azonban természetesen a versenytársak teljesítményén is múlik, és miután jelenleg még tart az adatok összesítése, a kérdésre vélhetően leghamarabb január végén kaphatunk választ.

Akár sikerül a Toyotának visszaszereznie a világ legnagyobb autógyártójának címét (a világ legnépszerűbb autómárkája, a világ legértékesebb autómárkája és a világ legnyereségesebb autógyártója címek mellé) akár nem, egyben már most biztosak lehetünk: 2018-ban is a piac legszélesebb hibrid elektromos modellportfólióját kínáló Toyota volt a világ legzöldebb autógyártója. 2018 január és november között ugyanis a japán autógyártó több mint 1,5 millió (1,35 millió Toyota és 0,17 millió Lexus) környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás mentesen működő öntöltő hibrid elektromos járművet értékesített világszerte. Ez több mint valamennyi többi autógyártó összesített alternatív meghajtású értékesítése együttvéve. Összességében egyébiránt a japán gyártó ezzel már mintegy 13 millió hibridet értékesített (11,5 millió Toyota és 1,5 milló Lexus) az elmúlt két évtizedben, megteremtve a fenntartható közlekedés alapjait, és a versenytársakat is az ezriányú fejlesztések megkezdésére és felgyorsítására ösztönözve.

Ha ez nem volna elég, 2018-ben is a Toyota jegyzi a világ legnépszerűbb hibrid elektromos (C-HR), hálózatról tölthető hibrid elektromos (Prius Plug-in Hybrid) és abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (Mirai) autóját, és a bejelentett tervek szerint minden autógyártónál korábban jelenik meg a piacon az akkumulátoros elektromos autózást forradalmasító szilárdtest akkumulátorokkal is.

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky mennyei luxust ígér

A fényűző sportautó ragyogóan egyedi különkiadása valódi meteorit-felületekkel, földöntúli mintázattal és világító csillagképekkel emeli új dimenzióba a kerekeken guruló exkluzivitás fogalmát.

A München melletti Garching városában működő BMW Individual Manufaktur már több mint 25 éve készít kivételesen magas minőségű gépkocsi-felszereltségi opciókat, rendkívüli limitált szériákat és látványos különkiadásokat – minden esetben olyan, hamisítatlanul egyedi dizájn-megoldásokkal, amelyek a világ legjobb, legértékesebb anyagaival büszkélkedhetnek. Az autóipar mértékadó stílusikonja most az exkluzivitás új dimenzióját nyitja meg rajongói és ügyfelei előtt, minden eddiginél távolabbra tekintve varázsolva négy kerékre a csillagos égbolt hangulatát: a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,7 – 9,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 221 – 224 gramm / km) egyes elemei valódi meteoritból készültek. A világegyetem végtelen mélysége iránt érzett emberi csodálat az egyedi különkiadás középkonzolján világító csillagképekben, valamint az égitestek ihlette kárpitelemeken, üléstámlákon, féktárcsákon és karosszéria-kiegészítőkön is visszaköszön.

A bajor prémiumgyártó a 2019. január 3-4. között várható, kivételesen intenzív meteorzápor előtti órákban leplezi le a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky különkiadást. Amint a Föld érintőlegesen keresztezi a 2003 EH nevű kisbolygó pályáját és az aszteroida törmelékei bolygónk légkörébe érve elégnek, több száz hullócsillag égi tüneménye ragyogja be az éjszakát. Olykor előfordul, hogy az égésből hátramaradt, kisebb szikladarabok áthatolnak bolygónk védőpajzsán és meteoritokként a felszínbe csapódnak: a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky utasterét ilyen földöntúli törmelékek díszítik.

A mennyei anyagok használatával a BMW Individual Manufaktur egyedülálló, megismételhetetlenül különleges autót készített, újfent kitolva az utastértervezés terén elképzelt elméleti és gyakorlati határokat. A különkiadás középkonzoljának betételemét, a V8-as benzinmotort életre keltő Start / Stop gombot, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó előválasztó karját és a BMW iDrive operációs rendszer érintés-érzékeny vezérlőtárcsáját egytől egyig meteoritból formálták meg a tervezők, amellyel az autóipar nem csupán látható, de kézzel is fogható különlegességét váltották valóra. A földöntúli anyag a küszöbléceken is visszaköszön, elegánsan világító típusnév kíséretében. A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky mindezekkel a kerekeken guruló luxus és az exkluzivitás vadonatúj, egyedülálló szintjének szimbólumává lépett elő.

BMW Individual Manufaktur: az önálló karakterrel büszkélkedő, egyedi különkiadások otthona

A megismételhetetlen járműkülönlegességeket alkotó BMW Individual Manufaktur fennállása óta az olyan egyedi különkiadások megtervezését és elkészítését helyezi előtérbe, amelyek méltóképpen fejezik ki a BMW ügyfeleinek egyedülálló stílusjegyeit. A cég küldetése, hogy még a legegyedibb ügyféligényeket is valóra váltsa. A BMW Individual szakemberei lépésről lépésre együtt dolgoznak a leendő autótulajdonosokkal, hogy a rendkívüli karosszériafényezéstől és az utastér egzotikus anyaghasználatától kezdve, a különleges felszereltségi opciókon, kiegészítőkön és varrásmintákon keresztül, egészen az egyedi formákig és gyártási megoldásokig, minden tekintetben mértékadó megoldások szülessenek. A tervezési és gyártási folyamatokat a kreativitás, a részletekre való odafigyelés, a legmagasabb szintű szaktudás, a kiváló minőség iránti rendíthetetlen elköteleződés és az egyediségben rejlő büszkeség egysége járja át, amely végül egy ízig-vérig hamisítatlan autókülönlegességben ölt testet.

Az újabbnál újabb kreatív lehetőségek, a forradalmi anyagkombinációk és az iránymutató gyártási technológiák iránti folyamatos kutatás eredményeként a BMW Individual időről időre együttműködik az eltérő szegmensek legnagyobb dizájnikonjaival és híres luxusvállalataival, a közreműködő művészek és tudósok az új termékek kifejlesztéséhez szükséges szaktudás átadásával exkluzív különkiadások létrejöttéhez járulnak hozzá. A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky megalkotásakor a BMW Individual az ugyancsak Garching városában működő Max Planck Földönkívüli Fizikatudományi Intézet kutatóinak szaktudását hívta segítségül.

Megismételhetetlen opció: a Widmanstätten-mintázatú felület

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky utasterében használt meteoritok mintájára a tervezők a különkiadás számos karosszéria-kiegészítőjét és utastéri elemét a kizárólag földöntúli objektumokon fellelhető Widmanstätten-mintázat szerint váltották valóra. Az egyenes vonalakból álló, mérnökien pontos geometriai formákat alkotó struktúra a jégkristályokat idézi és az egyes vas-meteoritok megcsiszolásával vagy savas vegyületek kémhatására válik láthatóvá. E rendkívül különleges természeti forma a meteoritot alkotó fémötvözet extrém lassú lehűlése következtében jön létre, amely folyamat még mesterséges körülmények közepette sem reprodukálható a Földön. A csillagközi anyagok jellegzetes mintázatát elsőként a XIX. század elején kezdték el megfigyelni a tudósok, köztük az osztrák születésű Alois von Beckh Widmanstätten is, aki után a jelenséget elnevezték.

A Widmanstätten-mintázat egyedi különlegessége kiválóan szimbolizálja a BMW Individual folyamatos, soha korábban nem látott dizájnmegoldások megalkotását szorgalmazó innovációs törekvését. A mintázat a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky kézzel varrt tetőkárpitjában, a középkonzol egyes elemein, a külső visszapillantó-házakban, az első lökhárító középső légbeömlő-rácsozásában és az első koptatókban, az Air Breathers légkivezető nyílások fészkeinek első betétfelében, valamint a négy féktárcsában is visszaköszön. Az egyedi karosszéria-kiegészítőket kifejezetten a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky különkiadáshoz álmodták meg a tervezők és egytől egyig háromdimenziós nyomtatással készültek.

A motorsport élvonalában felhalmozott tapasztalat és a jövőbe mutató gyártási technológiák találkozása: a háromdimenziós nyomtatással készült, ultrakönnyű féknyergek, innovatív bionikus kialakítással

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky féknyergei ugyancsak additív gyártási technológiával készültek: a háromdimenziós nyomtatás új szintre emeli a BMW modelljeiben átfogóan alkalmazott, intelligens könnyűszerkezetes járműépítés elveit. A bionikus kialakítással megtervezett, alumíniumból készült féknyergeket a BMW Motorsport fejlesztette ki és az elképzelhető legkönnyebb alternatívához viszonyítva is több mint 30 százalékkal könnyebbek. A rugózatlan tömegben így elért, jelentős súlycsökkentés a különkiadás menetdinamikáját és utazási komfortját is érezhető mértékben javítja.

Az úttörő, bionikus kialakítású féknyergek kifejlesztésekor és legyártásakor a BMW Group a motorsport élvonalában felhalmozott több évtizedes tapasztalat és a háromdimenziós nyomtatással előállított alumínium alkatrészek alkalmazása terén kitanult szaktudás kettősére támaszkodott. A csúcstechnológiás alkatrész megtervezésekor a mérnököknek lehetőségük nyílt a technikai követelményeknek megfelelő legalacsonyabb saját tömeg kivitelezésére, tekintve, hogy a gyártási folyamatban kizárólag a nyers alkatrészanyaggal kellett számolniuk. A végeredmény, amelyet a csontszerkezet mintájára hoztak létre – az alkatrész merevsége és saját tömege közötti optimális egyensúly fenntartása szerint –, az autóiparban megszokott öntvény-technológiákkal nem, csupán additív gyártási technológiával állítható elő. A háromdimenziós nyomtatás ráadásul azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök a fékfolyadék-csatornát is a féknyereg szerkezetébe integrálják. Az innovatív alkatrész létrehozásában az additív gyártási technológia ismét kulcsfontosságú tényezőként közreműködött, nem csupán a könnyűszerkezetes fékrendszer beépíthetőségét, de merevségét is tovább javítva.

Forradalmi innovációk az egyediség érdekében: háromszínű bőrkárpit és LED-technológiás csillagképek a középkonzolon

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky utasterét már első pillantásra a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás teszi ellenállhatatlanná, amelyet a tervezők az Opal White, a Midnight Blue és a Silver árnyalathármas szerint álmodtak meg. A különkiadás egyediségét meghatározó Widmanstätten-mintázat a kézzel varrt üléskárpitok középső részein is megjelenik.

A dizájnerek egyedi eljárás szerint tervezték meg a középkonzol könyöktámaszait, hogy a csillagos égbolt ihlette elemek ragyogással töltsék meg az utasteret: a luxus sportautó varázslatos hangulatát a felületbe épített LED-technológiás csillagképek fokozzák. A fejedelmi atmoszférát Midnight Blue árnyalatú, dús szőnyegek emelik felülmúlhatatlan szintre.

A BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky karosszériafényezése az éjszakai égbolt magával ragadó lenyomata. A BMW Individual speciális karosszériafényezési technológiája mesterien kombinálja az alapként felvitt akril Black és a mélységi hatást keltő San Marino Blue kettős árnyalatát, utóbbit a szakemberek az autó aljától a kerékjárati ívek tetejéig fokozatos átmenetben fújták fel. A jól látható fénymélységet végül három réteg lakkal érték el, egyre nagyobb pigmentszemcsék alkalmazásával.

Tökéletes alap egy lebilincselő különkiadáshoz: a BMW M850i xDrive Coupé luxus sportautó

Az új BMW M850i xDrive Coupé kiváló műszaki alapot biztosított a BMW Individual Manufaktur lélegzetelállító különkiadásához. 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotorjával, versenypályán finomhangolt futómű-technológiájával és BMW xDrive intelligens összkerékhajtásával a négyüléses luxusautó a sportosság, az érzelmekben gazdag kisugárzás és a BMW modelljei által fémjelzett vezetési élmény hármas egységét kínálja fel a luxusszegmensben. A BMW M8 sportmodellel és a BMW M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztett BMW M850i xDrive Coupé egy tökéletesre hangolt járműkoncepcióra épül, amely a hétköznapok útjain váltja valóra a zárt aszfaltcsíkok menetteljesítményét. Kifinomult futómű-technológiájának köszönhetően a luxus sportkupé a sportosság és a menetkomfort egészen egyedülálló harmóniájával büszkélkedhet, amelynek részeként a modell letaglózó dinamikája kimagasló hétköznapi használhatósággal és még a leghosszabbra nyúló utazások alkalmával is fejedelmi kényelemmel párosul.

A BMW M850i xDrive Coupé érzelmekben gazdag kisugárzása a bajor prémiumgyártó új formanyelvének gyümölcse, amely mérnöki pontossággal megtervezett vonalvezetés és abszolút letisztultság mentén kelti életre a magabiztos sportosság, az érzéki varázslat és a hamisítatlan exkluzivitás egységét. És ahogyan az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, úgy számos egyéb típus-specifikus részlet is elérhető a modell aerodinamikájának javítása, illetve saját tömegének csökkentése érdekében. Az újdonság alacsony súlypontjával, hosszú tengelytávolságával és széles nyomtávjaival kiegészülve a BMW M850i xDrive Coupé mindezekkel együtt hatékonyabban váltja valóra a sportos teljesítmény és a luxus menetkomfort párosát, mint bármelyik másik modell a szegmensben.

Toyota: tíz év múlva a hidrogén lesz a legnépszerűbb üzemanyagtípus?

Érdekes felmérést tett közzé az Autovista, amelyből kiderül, hogy olvasóinak többsége úgy gondolja, hogy tíz év múlva a legnépszerűbb az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás meghajtás lesz az újautó vásárlók között 28%-al, míg második helyen holtversenyben az akkumulátoros elektromos és hibrid elektromos hajtást várják. 18-18%-al. Ezeket szerintük a benzines (12%), a dízel (10%) és a plug-in hibrid elektromos (9%) hajtás követi majd.

Jóllehet szélesebb körben még kevesebbet olvashatunk róla, mint a slágertémának számító akkumulátoros elektromos hajtásról, vagy napjaink legnépszerűbb zöld meghajtásáról, a külső töltést nem igénylő, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás mentes közlekedést lehetővé tevő hibrid elektromos hajtásról, sok iparági és energetikai szakértő egyetért abban, hogy a jövő abszolút zöld energiahordozója a hidrogén lehet, amely forradalmasíthatja majd a közúti, vízi, vasúti és légi közlekedést egyaránt, de új alapokra helyezheti a létesítmények energiaellátását is.
Abban persze megoszlanak a vélemények, hogy milyen gyorsan következhet be a hidrogén áttörés és köszönthet be a hidrogén alapú társadalom, a 18 vezető globális autógyártó és energetikai szolgáltató vállalat által megalapított Hidrogén Tanács ugyanakkor egyértelműen azon dolgozik, hogy minél szélesebb körben megismertesse a politikai döntéshozókkal és a felhasználókkal egyaránt a hidrogén, mint abszolút zöld energiahordozó jelentette előnyöket.

A hidrogén autóipari alkalmazásának élharcosa a területen legelőrehaladottabb fejlesztéseket magánnak tudó Toyota és prémium márkája, a Lexus: a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott japán autóipari óriás már nem csupán sorozatgyártott, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás személyautót (Mirai), de a technologiával meghajtott buszt (Sora), teherautót (Portal) és targoncát is kínál, miközben támogatja a hidrogén vasúti, légi és vízi közlekedésben történő fejlesztését célzó projekteket is. Utóbbira kiváló példa a tökéletes zöld körforgást megvalósító Energy Observer elnevezésű yacht, amely éppen a Föld megkerülését célzó 6 éves expedíción vesz részt. A Toyota ráadásul a technológia mihamarabbi széleskörű elterjedését segítendő mintegy 5.600 a hidrogén üzemanyagcellás meghajtással kapcsolatos szabadalmat osztott meg versenytársaival ingyenesen.

Az, hogy mennyire reális az Autovista olvasóinak várakozása, miszerint már 10 éven belül ez a meghajtás lesz a legnépszerűbb az új autók vásárlóinak körében, persze fogós kérdés, gyors elterjedésének igazából csak a szükséges infrastruktúra kialakításának üteme szab határt. Jelenleg Európában közel 100 nyilvános hidrogén töltőállomás van, a szakértők 2020-ra azonban már 520-al számolnak, Magyarországon is ekkorra van előirányozva az első hidrogén kút megnyitása, 2030-ra pedig már 14-et irányoz elő idehaza a szakpolitika. Addigra Európában már többezer kút várható: egyedül Nagy-Britanniában mintegy 1.150 hidrogén kút megnyitását tervezik 2030-ra.

„Egy hidrogén töltőállomás kialakítása ma mérettől és helytől függően 300.000 Euró és 2 millió Euró közötti összegbe kerül, a költség ugyanakkor folyamatosan csökken, amire hatással van az is, hogy a hidrogént központilag, utólagos elosztás mellett, vagy helyben állítják elő. Hatalmas előny ugyanakkor, hogy egy hidrogén töltőállomás kialakítása alapesetben nem igényel az elektromos töltőhálózathoz hasonló teljesen új, önálló infrastruktúrát, Nyugat-Európában számos példát találunk a meglévő töltőállomás átalakítására, egy (vagy több) új hidrogén kiállással való kiegészítésére” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

A szakember arra is rámutat, hogy a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle) megtankolása nagyon hasonlóan történik a mostani benzin és dízel üzemű autók tankolásához, és miközben épp úgy 2-3 percet vesz igénybe, a hatótáv is hozzájuk hasonlóan 500-1000 km is lehet, ami rendkívül vonzó alternatívává teheti őket az akkumulátoros elektromos autókkal szemben, ezért a következő évtized közepére könnyűszerrel akár tízszer annyi FCEV is gazdára találhat évente, mint ma.

„Az akkumulátoros elektromos autók területén természetesen áttörést hozhatnak majd a következő évtized elején a szilárdtest akkumulátorok (ezek fejlesztésének vezető szereplője szintén a Toyota), amelyek alkalmazása révén drasztikusan csökken majd a töltési idő és növekszik a hatótáv, az infrastruktúra és a megnövekedett hálózati terhelés problémája azonban továbbra is fennmarad” – mutat rá Varga Zsombor.

A szakember úgy véli, a következő évtized közepére a jelenleginél sokkal meghatározóbb szerep vár mint az akkumulátoros elektromos, mind a hidrogén üzemanyagcellás technológiára a tisztán robbanómotoros üzemű (benzines, és főként a környezetszennyező dízel) hajtások visszaesése mellett, ám a legnépszerűbb zöld meghajtást még továbbra sem ezek, hanem mostani helyzethez hasonlóan a benzines és elektromos hajtást kombináló hibrid elektromos autók jelentik majd. A nem elhanyagolható különbség az lesz, hogy míg ma a hibridek még csak a teljes újautó értékesítés valamivel több, mint 5%-át teszik ki Európában és az eladások zömét még továbbra is a benzines és kisebb mértékben az utóbbi években mélyrepülést bemutató dízelek teszik ki, addig a következő évtized közepére már a hibridek képviselik majd a fő csapást.

„2025-re a világ vezető autógyártójának számító Toyota már egyetlen olyan autót sem kínál majd, amely ne lenne elérhető részben vagy teljesen elektromos hajtással (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos), és egyre több autógyártó jelent be minket követke hasonló ambíciókat. Szemben az idei több mint 1,5 millióval 2030-ra évi 5,5 millió részben vagy teljesen elektromos autó értékesítésével számolunk, amiből 1 millió lehet zéró károsanyagkibocsátású (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) modell. A teljes értékesítésünk zéró emisszójúvá tételét 2050-re várjuk, ám a zöld értékesítések felgyorsulásával és az ezt célzó szabályozások szigorodásával ez akár hamarabb is bekövetkezhet” – avat be Varga Zsombor.

A szakember arra is rámutat, hogy az újautó értékesítések zöldülésében a magánvásárlók ezirányú preferenciája mellett meghatározó szerepe van a Klíma Csoport EV100 elnevezésű globális kezdeményezéséhez hasonló megmozdulásoknak, amelynek keretében meghatározó globális vállalatok kötelezték el magukat arra, hogy 2020-ra vállalati flottáik 25%-a, 2025-re 50%-a, 2030-ra pedig 100%-a hibrid elektromos, hálózatról tölthető hibrid elektromos (plug-in hibrid), akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművekből álljon. A világszintű újautó vásárlásoknak ugyanis mintegy felét teszik ki a vállalati flották részére történő értékesítések, így egy ilyen mérvű elmozdulás, ha egyre több vállalat csatlakozik a kezdeményezéshez, érzékelhetően felgyorsíthatja az újautópiac zöldülését.

Az Autovista olvasóinak várakozása egyelőre tehát kissé túl optimistának tűnnek, hiszen tíz éven belül, 2028-ra azzal számolnak, hogy az újautó eladások 73%-a részben vagy teljesen elektromos lesz: 28% hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV), 18% akkumulátoros elektromos (BEV), 18% hibrid elektromos (HEV) és 9% hálózatról tölthető avagy plug-in hibrid elektromos (PHEV). Varga Zsombor azonban emlékeztet arra, hogy az autógyártók azokat az autókat gyártják majd, amelyekre van igény, így az Autovista olvasók várakozása akár önmegvalósító is lehet: ha valóban ekkora igény mutatkozik majd az alternatív hajtású autókra, akkor a többi gyártó is követi majd a Toyotát és a Lexus kínálata és értékesítése drasztikus zöldítésében.

„A Toyota európai értékesítéseit már most mintegy 50%-ban a környezetbarát hibrid elektromos autók teszik ki, míg a Lexus esetében ez az arány meghaladja a 98%-ot. Ez a két márka kínálja a világ legszélesebb hibrid elektromos modellportfólióját (világszinten 36, Európában 20 modell), és nem csupán a világ hibrid értékesítéseinek közel 80%-át jegyzi, de egyben a világ legnépszerűbb hibrid (Toyota C-HR), plug-in hibrid (Toyota Prius Plug-in Hybrid) és hidrogén üzemanyagcellás (Toyota Mirai) autóját is, a szilárdtest akkumulátorok térnyerésével pedig csupán idő kérdése hogy a világ legnépszerűbb akkumulátoros elektromos autója is Toyota legyen. Számos versenytársunk szintén gőzerővel növeli kínálatában a részben, vagy teljesen elektromos modellek számát, értékesítéseikben ez azonban jelenleg csak korlátozottan köszön vissza. Amennyiben azonban azzal szembesülnek, hogy a piac ezeket a modelleket keresi, ők is fel fogják pörgetni zöldautó termelésüket és eladásaikat, amivel együttesen hatalmas lépést tehetünk a klímavédelmi célok teljesüléséért, még akkor is, ha a világszintű CO2 kibocsátás csupán egyötödéért felelős az közúti közlekedés” – hívja fel a figyelmet Varga Zsombor.

Idén mutatja be mobil töltőállomás rendszerét a Volkswagen

Az új évvel a Volkswagen betekintést ad a vállalat jövőbeni mobil elektromos gyorstöltő állomás rendszerébe.

Ezeket önállóan, az energia forrásától függetlenül ott lehet felállítani, ahol szükség van rájuk: például a városok parkolóiban, vállalati területeken, vagy nagyszabású rendezvények ideiglenes töltőállomásaiként. A mobil töltőállomás a mobil telefonokat használók által ismert, az energia tárolására alkalmas power bank-ként is működik, de ez az elektromos autók kiszolgálására alkalmas. 360 kWh-ig terjedő teljesítménye akár 15 elektromos hajtású autó töltésére is képes, és alkalmas az új I.D család autóinak töltésére is.’

A gyorstöltési technológiának köszönhetően a töltési folyamat “ átlagosan 17 percet vesz igénybe. Amennyiben az integrált akkumulátor rendszer energia töltöttségének foka 20%-ra esik, a kimerült töltőrendszer szerepét automatikusan egy feltöltött egység veszi át. Ha a töltőállomás legalább 30 kW-os váltóáramú energiaforráshoz kapcsolódik, a töltőrendszer automatikus feltölti magát. Ugyanakkor, ha az energiaforrás megújuló, azaz szél- vagy napenergia által termelt energiaforráshoz kapcsolódik, a töltőállomás alkalmas a fenntartható energia ideiglenes tárolására is, és ezzel a széndioxid-mentes mobiltás támogatására.

Íme, a Toyota Avensis, amely 1 millió kilométert futott eredeti alkatrészekkel

A Toyota Deutschland első ízben rendezett márkatalálkozót azoknak a Toyota-tulajdonosoknak, akik extrém futásteljesítménnyel büszkélkedhetnek.

A belépő kétszázezer kilométernél volt, de a harminc résztvevő többsége ennél jóval többet, három- vagy akár hatszázezer kilométert tett meg autójával. Mindegyikük teljesítményén túlmutat azonban egy Avensis, amelybe 2001 óta több mint egymillió kilométert tekert bele tulajdonosa – méghozzá fődarab-csere nélkül!

Az ezüstszürke fényezésű Toyota Avensis pont úgy néz ki, mint bármely modelltársa – talán csak az feltűnő, hogy 17 éves korához képest kiváló állapotban van. Nem is gondolnánk, milyen kiválóban: az autóban a mai napig az eredeti motor és sebességváltó dolgozik, de a generátort sem kellett cserélni. Szemmel láthatóan gondját viselték a berlini Motor Company Toyota márkakereskedés szervizében, ahová tulajdonosa az első perctől kezdve hordta. Eddig mintegy 67 alkalommal találkoztak az Avensisszel a szerelők, hiszen a tulajdonos egyszer sem mulasztotta el a 15 ezer kilométerenként előírt karbantartást – az autó a mai napig 1 millió 13 ezer 510 kilométert tett ugyanis meg! Ilyen szélsőséges futásteljesítmény mellett nem csoda, hogy pont a napi kilométer-számláló romlott el a kocsin: 998 ezer kilométer után szép csendben megállt, ám a gondos tulajdonos akkurátusan vezetett menetnaplójában pontosan nyomon lehetett követni az azóta megtett távolságot.

Az autó legalább annyira tanúskodik a Toyota, mint a márkaszerviz minőségéről, ezért a kereskedés megvásárolta az autót annak első és egyetlen tulajdonosától, és díszhelyen állították ki a szalonban.

„Bensőségesen ismerjük az autót” – árulta el Benjamin Hain, a kereskedés munkatársa a kölni márkatalálkozón. „Minden egyes kilométert »lábbal taposott bele« az autóba a gazdája, hiszen nincs tempomat az autóban. Az Avensis legkiválóbb állapotban lévő alkatrésze egyébként a hátsó üléssor, mivel azt a 17 év és egymillió kilométer alatt soha senki nem használta.”

A Lexus megvalósítja az elképzelhetetlent?

Küszöbön a Lexus paradigmaváltása: a Reuters értesülései szerint elképzelhető, hogy bizonyos helyi piacra szánt modelljeit Kínában fogja gyártani a márka. Összefoglalónk az érvek és ellenérvek között segít eligazodni.

A Lexus 1989-es piaci bevezetése óta méltán híres nagyszerű gyártási minőségéről, és a márka modelljei rendre előkelő helyen végeznek a különböző vevőelégedettségi és megbízhatósági statisztikákban is. E mögött egyrészt a tervezés minősége, valamint a gyártási folyamatok szigorú kézben tartása és Japánban a munkaerő képzettsége húzódik meg.

Potenciális növekedési üteme és az értékesíthető darabszámok miatt jelenleg az egyik legfontosabb autópiac a világon a kínai, ám az ott tapasztalható speciális cégképviseleti viszonyok miatt a Lexus még távolról sem tart ott, ahol szeretne. A kínai piacban rejlő lehetőségre és a helyi törvényi előírásokra reagálva a fontosabb vetélytársak, mint az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz egyaránt telepítettek saját gyártókapacitást Kínába, ám a Lexus mindeddig vonakodott ezt megtenni.

A Lexus a Toyota Motor Corporation (TMC) elitmárkája, s ebben a minőségében kitüntetett figyelem övezi a cég vezetésén belül is. A Lexus fejlesztéseire, és a márkával kapcsolatos döntésekre mindig is a megfontoltság volt a jellemző. Ezért kezdetben a gyártást szigorúan Japánban tartották, hiszen ki kellett alakítani és meg kellett honosítani azokat a gyártási sztenderdeket, amelyek jellemzően jóval szigorúbbak az autóiparban szokásosnál. Később, ahogy a Lexus egyre-másra hódította meg a piacokat, úgy merült fel mind határozottabban bizonyos régiók kiszolgálása helyben gyártott termékkel. A Lexus az Egyesült Államokban kezdte meg hódító útját, így nem csoda, hogy a márka első Japánon kívüli gyártóbázisai is Észak-Amerikában találtak otthonra. Az USA-ban a Kentucky államban lévő Georgetown-ban készül az ES modell, míg Kanadában, az Ontario állam területén lévő Cambridge-ben található az RX és az RX hybrid gyártósora – ezek a Lexus legkelendőbb modelljei az amerikai kontinensen. A márka további három gyárral bír, a Motomachi, a Tahara és a Kyushu gyárak mind Japánban találhatók.

A kínai puhatolózás azonban már tart egy ideje. A TMC képviselői többször tárgyaltak két nagy kínai gyártóval, a Guangzhou Automobile Group Co.-val és a FAW Group-pal néhány helyben forgalmazandó Lexus modell gyártásáról.

Kína hagyományosan nehéz terep a japán márkák számára, hiszen a két birodalom több ezer éves történelmét számos ellentét és súrlódás jellemzi. Ám a fagyos viszony oldódni látszik, s jelenleg optimista a hangulat. Különösen miután a kínai miniszterelnök, Li Keqiang májusban Japánba utazott, s meglátogatta többek között a Toyota Hokkaido északi részén található gyárait is, ahol a TMC vezére, Akio Toyoda maga vezette körbe a vendéget.

Kedvező szelek fújnak a kínai gazdaságpolitikában is. A kínai kormány hamarosan feloldja azt a szabályozást, amely eddig lehetetlenné tette külföldi vállalatoknak, hogy száz százalékban birtokolják kínai gyártási kapacitásaikat, és vegyesvállalatokat kellett létrehozniuk kínai partnerekkel. A tisztán elektromos autók gyártóival kapcsolatban ez a szabályozás már ebben az évben érvényét veszti, a többi gyártóra vonatkozóan pedig 2022-ben szűnik meg.

Ugyanakkor a piaci helyzet éppen nem kedvez a nyitásnak. Hiszen a kínai autópiac száguldása lelassult, s az elmúlt hónapokban a konkurens márkák eladásai is visszaestek.

A Toyotánál már korábban, 2011-2012-ben is felmerült, hogy a hatalmas kínai piacot helyben gyártott Lexusokkal szolgálják ki, ám akkor végül elvetették az ötletet. A Lexus eddig azért ódzkodott bizonyos modelljeinek kínai gyártásától, mert teljes mértékben házon belül szeretné megoldani a minőségbiztosítást.

Maga a TMC viszont számos vegyesvállalattal bír Kínában, többek közt itt gyártják a helyben forgalmazott Toyota Camryt, Highlandert, Corollát, Levint és Crownt. A Toyota tavaly összesen 1,29 millió darab járművet adott el Kínában, amiben már szerepel a 130 ezer importált Lexus is. Komoly érv szól amellett, hogy a Kínában forgalmazott Lexus-modellek egy részét helyben gyártsák; a felsorolt Toyoták esetében az első pillanattól sikerült kompromisszummentes minőségi színvonalat produkálni Kínában, így az elmúlt évek tapasztalataira alapozva a TMC vezetése elérkezettnek láthatja az időt arra, hogy a legmagasabb technológiai és minőségi színvonalat képviselő Lexus modellek gyártása is megkezdődhessen a helyi piacot megcélozva.

Szintén a helyi gyártás mellett érvelnek azok, akik szerint ha a Lexus teljes mértékben birtokolná kínai befektetését, és helyben gyártná luxusjárműveit, akkor egyrészt csökkennének gyártási költségei, másrészt nem kellene megfizetnie a vámot sem, azaz tovább javulna a japán márka versenyhelyzete a konkurens márkákkal szemben.
Noha a Reuters piaci elemzői szerint is ez lenne a helyes lépés, még magán a TMC-n belül is komoly ellenzői vannak a gyártás Kínába költöztetésének.

Az ellenérvek között szerepel, hogy Kína idén júliusban 25-ről 15 százalékra mérsékelte a személyautókra kivetett importvámot, azaz máris kedvezőbb lett a Lexus helyzete. Nem elhanyagolható az az érv sem, hogy a Lexus Kínához legközelebb elhelyezkedő gyártóbázisa Kyushu szigetének déli részén, csupán kétnapi hajóútra fekszik Kínától. Bárhogy is alakuljon a következő időszak, a Lexus kínai népszerűségének növekedésével hamarosan szükséges lesz egy – mindkét fél számára megnyugtató – megoldást találni, erre pedig a kínai gyártósor elindítása lenne a legkézenfekvőbb lehetőség.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK