Főoldal Blog Oldal: 239

[TESZT] Volvo XC40 D4 AWD R-Design – kisebb, de olyan, mint a nagyobb

Nyakatekert szójátékokkal egyelőre nem óhajtunk kedveskedni olvasóinknak, de alapvetően mindig fejtörést okoz egy-egy frappáns szalagcím megálmodása. Mindenesetre tény, hogy a Volvo XC90, XC60, illetve XC40 sorozatban biztosan van egy közös kapcsolódási pont: a minőség. Az Év Autója 2018: Volvo XC40 D4 AWD R-Design teszt következik.

Sok esetben közhelyszerű, de tény: nem mindig a nagy a legjobb. Autós vonalon ez teória nem egyedi, s sok ízben bizonyította igazát: néha felesleges a túlgondolt, gigászi paraméterekkel bíró kaszni, az eltúlzott beltér, vagy épp a tekintélyes szélesség, mely kapcsán még egy kétállásos garázsba is érdekes a beparkolás.

Nos, a Volvo XC40 D4 AWD R-Design esetében úgy tűnik, messzemenően sikerült eltalálni a paramétereket. Az autó nem kicsi, ez nyilván a fotókon is jól átmegy, de nem is nagy, ami egyáltalán nem okoz hátrányt semmilyen téren. Kompakt SUV talán a legmegfelelőbb definiálás, elegendő férő- és pakolótérrel, markáns, félreismerhetetlen stílusjegyekkel.

A küllem tehát – ahogyan már a fenti sorokból is érződik – belevaló, hamisítatlan SUV, klasszikusan hosszabb orr-kialakítással, C oszloptól csapott farrésszel.

Persze a Volvo-stílusjegyek is ott vannak a maguk helyén, a mai trend szerint elsődleges Thor-kalapács motívum a fényszórók kialakításában, a tradicionális, keresztátlós csíkban helyet foglaló Volvo-embléma a hűtőmaszkon is mutatják magukat.

Oldalnézetben máris szembetűnik a méretezéshez és kategóriához képest nagy tengelytáv (2702 milliméter), így garantált a bőséges férőhely az utasok számára – vagy nem annyira? Erről majd lejjebb, a Volvo XC40 D4 AWD R-Design utaskabin-elemzésekor.

Mindenhol autentikus Volvo részletek

Hátulnézetben (is) meghagyták a Volvo XC40 D4 AWD R-Design számára azt a kapós, félreértelmezhetetlen motívumot, amely a jelenlegi paletta összes modelljénél felismerhető és azonosítható. Ez nem más, mint a lámpatestek merész vonalvezetése, random jellegű LED-csíkkal, C oszlopra felfutó, fejére állított kérdőjel alakzatot formálva. Jobb hasonlat hirtelen nem jutott eszünkbe, igaz, a pont hiányzik a felső részről (úgy lenne teljes a kérdőjel-sablon), de annyi baj legyen.

A rendszámtáblahely hátul az alsó traktusra, a lökhárítómodulra került, a csomagtérajtón pedig karakteres Volvo felirat fut keresztbe.

Imént utaltunk az utastér méretezésére. A 2.7 méteres tengelytáv sok mindenre enged következtetni, például arra, hogy kényelmes lábteret kapunk az enteriőr hátsó kialakításában. Ezzel baj nincs is, viszont az ülőlapok kifejezetten keskenyek és rövidek is, így túlzás nélkül állítva kettő átlagos felnőtt utas férhet itt el könnyedén; hosszú távon már kell némi kompromisszum, nem beszélve arról, ha három delikvenst ültetünk be hátra.

Csomagtér tekintetében sincs túl nagy férőhelyünk, a 460 literes alapállapot kevesebbnek tűnik. Igaz, ezen a problémán segíthet a remekbeszabott átvariálási opció (padlószint alatti rekeszek), vagy épp az 1336 literig feltornázható érték. Igaz, utóbbi esetben a hátsó üléssorral értelemszerűen nem tudunk számolni.

Komfort, nagybetűsen: részben, de azért teljesítve

Elöl ülve viszont nem érzünk semmiben hiányt. Komfort tekintetében itt teljes értékűek a fotelek, az ülőlapok megfelelő szélessége és hossza (combtámasz is), valamint a hátlapok megfelelő méretezése mind a kényelmet szolgálják és erősítik. A minőségérzet is rendben van, az anyagok tapintása, a kidolgozottság mind prémiumszinten mozognak.

A Volvo XC40 D4 AWD R-Design-ba belesűrítettek minden olyan technológiát és technikát, amellyel a nagytestvér XC60 és XC90 is rendelkezik.

Okostelefon-integrációra épülő opciós megoldások (tükrözés alapvetően), a középkonzolba integrált 9 col átmérőjű kapacitív érintőkijelzős tabletről irányítható központi OS, temérdek vezetésbiztonságot támogató funkció, segéd, asszisztens – s még sorolhatnánk napestig.

Nem állítjuk azonban, hogy szimpla feladat a Volvo XC40 D4 AWD R-Design funkcióinak elsajátítása, tehát az biztos, hogy aki elsőre ül be egy jelenkori Volvo-ba, nem fogja 3 perc után álátni a kialakítás struktúráját.

Tehát igényel némi megszokást, de bármely új autó vásárlása után végig kell járnunk ezt az utat.

Vezetni élvezetes, megvan mindene hozzá

Vezetés tekintetében nincs kivetnivaló. A tesztelt Volvo XC40 D4 AWD R-Design remek, közepesen kemény futóműve szépen simítja az úthibákat, némely esetben érzékeltünk masszívabb pattogást, azt is alapvetően a hátsó futómű esetében. Az ülések pozicionálása remek, jó a kitekintés minden irányba, az A és C oszlopok tökéletesen lettek hangolva (szélesség) annak érdekében, hogy a lehető legoptimálisabb vezetési élményhez nagy mértékben járulhassanak hozzá.

A 8 fokozatú, Alsin által szállított automataváltó jól passzol a hajtáslánchoz, bár nem képviseli a gyors reakcióidejű váltók csúcsát – viszont Sport profilban egész fickóssá tud válni a Volvo XC40 D4 AWD R-Design.

A joystickra hajazó váltókart itt is kétszer kell billentenünk irányváltásnál, ami szintén megszokást igényel.

Dupla turbó, 190 LE. A D4 most sem vallott szégyent

Soros, 2 turbóval lélegeztetett, common-rail dízelmotort kapott a Volvo XC40 D4 AWD R-Design, 1969 köbcentis hengerűrtaralommal, 190 lóerős teljesítménnyel. A maximális teljesítmény leadása kerek 4000-es percenkénti fordulatszámon valósul meg, a 400 Newtonméteres csúcsnyomaték pedig már 1750-től rendelkezésre áll, és 2500-ig tart.

Az állandó összkerékhajtás ellenére remek a menetteljesítmény és az agilitás, a kissé gondolkozós váltó ellenére dinamikus gyorsulásokat is tud produkálni az autó, kiváltképp, ha Sport módban teszi a dolgát.

Ha körültekintően és mértékletesen autózunk, úgy a fogyasztás is kitűnő lehet a Volvo XC40 D4 AWD R-Design-nál. Méréseink szerint városi körümények közt 6.6, országúton 5.1 literes átlagfogyasztást produkált az autó.

Mennyi az annyi?

A tesztelt Volvo XC40 D4 AWD R-Design árazása túllépi a 17 milliós tételt, míg az XC40 alapára 11.5 millió környékén indul.

2018 Volvo XC40 D4 AWD R-Design specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, két turbóv

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4425 mm

Szélesség: 1863 mm

Magasság: 1652 mm

Tengelytáv: 2702 mm

Első gumik mérete: 235/60 R18

Hátsó gumik mérete: 235/60 R18

Tömeg, üresen: 1698 kg

Megengedett össztömeg: 2245 kg

Csomagtartó mérete: 460 liter, 1336 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 54 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 210 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:7.9 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.6 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 5.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.3 l/100km

Országúti: 5.1 l/100km

Vegyes: 5.1 l/100km

CO2 kibocsátás: 132 g/km

Bővebb információ a MINI magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Látványos formatervet és tágas utasteret kapott az új Kia ProCeed

Az új Kia ProCeed az utazóautók tágasságát és sokoldalúságát ötvözi látványos formatervvel, egy ötajtós shooting brake karosszériájában. A ProCeed ma hivatalosan is bemutatkozik, mielőtt lelepleznék az októberi 2018-as Párizsi Autószalon közönsége előtt, értékesítése pedig – kizárólag európai piacokon – 2019-ben indul.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe ügyvezető igazgatója, az újdonsággal kapcsolatban kiemelte: “A ProCeed olyan autó, amely megtestesíti mindazt, amit ma a Kia jelent: a forma, a tágas utastér és a sokoldalúság páratlan kombinációját, ami egyedülálló jelenség a kompakt családi autók szegmensében. Európai utakon, európai vezetőknek tervezték. A gyártás is európai, és hogy a legmagasabb színvonalon történik, arra bizonyíték a Kia egyedülálló, 7 évre, vagy 150,000 km-re szóló garanciája.”

Akárcsak a második generációs háromajtós kupé – a Kia pro_cee’d – esetében, az új ProCeed tervezése és fejlesztése is Európában zajlott. Az autó tervezői, fejlesztői és a csapat többi tagja a Kia németországi, Frankfurtban működő központjában dolgoztak, a ProCeed gyártásának helyszíne pedig Zsolna, a márka szlovákiai üzeme. Az új modell a Kia Ceed és Ceed Sportswagon mellé érkezik a kínálatba.

Merész formatervének és mérnöki megoldásainak köszönhetően a Kia ProCeed az új Ceed-család legsportosabb tagja, ezért kizárólag GT Line, valamint nagyteljesítményű GT kivitelben lesz elérhető.

Emilio Herrera hozzátette: “A kibővített Ceed-család részeként, a ProCeed jelentős szerepet játszik a Kia folyamatos európai növekedésében. 2006 óta több mint 1.3 millió példányt értékesítettünk a Ceed-ből, így a Sportage után a legnépszerűbb modellünk. A ProCeed szélesebb körben tovább növelheti a Ceed választék vonzerejét.”

A ProCeed gyártása novemberben indul, a kizárólag európai értékesítés kezdete 2019 első negyedéve. A Kia minőségi ígérete szerint, a márka egyedülálló 7 éves vagy 150,000 km-es garanciája most is érvényes.

Formaterv

Különleges shooting brake sziluett

Az új Kia ProCeed továbbviszi a második generációs pro_cee’d szellemiségét és atletikumát. A shooting brake formával a ProCeed kiváló alternatívája a tradicionális, háromajtós ferdehátúaknak, ugyanakkor kompakt méreteiből adódóan rendkívül agilis viselkedésű is. Egy kupé DNS-ével felvértezve, a ProCeed alacsonyabb és hosszabb is, mint az ötajtós Ceed, és a Sportswagon. Ezt a megdöbbentő vizualitást sokoldalúsággal ötvözi, olyan unikális “meghúzott” sziluettel, amely mindentől eltér a családi autók között.

Emilio Herrera elmondta: “A ProCeed merészen új irányba mozdítja el a Ceed-családot. Ahol a Ceed Sportswagon a gyakorlatiasabb, ott a ProCeed pároknak vagy fiatal családoknak nyújtja egy kombik térkínálatát és sokoldalúságát, érzelmeket kiváltó formákkal.”

A ProCeed tervezése a Kia európai formatervező központjában, Frankfurtban zajlott, Gregory Guillaume, valamint Peter Schreyer formatervezésért felelős alelnök és vezető formatervező irányításával.

Gregory Guillaume így kommentálta a munkát: “Európában csökken az igény a háromajtós ferdehátúakra, és ez kérdéseket vetett fel a pro_cee’d jövőjével kapcsolatban. De számunkra elképzelhetetlen volt, hogy „elpusztítsuk”. Nemcsak egyszerűen nevet adtunk a háromajtós cee’d-nek – ennél sokkal többről volt szó, hiszen az újdonság az összes Kia értéket megtestesíti a fiatalos dinamizmussal, az érzelmi elkötelezettséggel és a formatervezés vezérelte kívánatossággal együtt.”

Guillaume hozzátette: “Meg kellett újítanunk a pro_cee’d-et, hogy a vitalitás és a vibrálás ne tűnjön el. Olyan modellnek kellett születnie, amely nemcsak a Ceed-család aktuális csúcsa, de azonnal beazonosítható, mint az érzelmileg legmegnyerőbb autó a kínálatban.”

A ProCeed elérhető GT Line és a nagyteljesítményű GT változatban is, s ez lehetővé tette a Kia európai formatervező csapata számára, hogy magabiztos megjelenésű, sportos modellel álljon elő. Alacsony, szikár és karcsú, a kiállása és az arányai feltűnőek, csak a gépháztető és az első szárvédők közösek az ötajtós Ceed-del. Saját stílusa és karaktere van, és minden eleme új. Ugyanakkor a ProCeed már számos ismert Kia részletet, motívumot is felvonultat, s ez a ‘családi arc’ azonnal felismerhető. A jellegzetes ‘tigrisorr’ hűtőmaszk, a széles, alacsony légbeömlő, a felső élén ’várszerű’ szélvédő, és a márka utánozhatatlan lemezmunkájának keveréke, a feszes ívekkel és a gömbölyödő felületekkel, ami minden kortárs Kiára jellemző.

A Ceed-hez hasonlóan, a ProCeed eleje is precízen kidolgozott, vízszintes vonalakkal, alapfelszerelésként LED-es ‘ice cube’ (jégkocka) nappali menetfényekkel, ami a korábbi Kia GT és GT Line megjelenését idézi. Az újdonság ugyanúgy 1800 mm széles, mint az ötajtós, de első lökhárítója egyedi.

Az oldalnézetet a 2017-ben bemutatott Kia Proceed Concept tanulmány vonalai határozzák meg, visszatükrözve a jellegzetes tetővonalat, ami elegánsan ráfordul a hátsó vállakra. Feszes ívek futnak végig az autón a fényszóróktól a csomagtérig, vizuálisan megnyújtva a karosszériát. Átvették a 2017-es tanulmányautó ablakvonalát is, beleértve a ferdén álló krómozott ‘Sharkblade’ (cápapenge) elemet, ami kihangsúlyozza az erőteljes tetővonalat. Meredek hátsó szélvédője elkülöníti a Ceed-család többi tagjától, és minden más autótól is a szegmensben. A hátsó szélvédő a Ceed Sportswagon esetében a függőlegeshez képest 50,9 fokos szögben áll, az ötajtósé pedig 52,4 fokban. A kupés jelleg meghatározó elemeként, a hátsó szélvédő a ProCeed-nél még laposabb: a függőlegessel 64.2 fokot zár be.

4,605 mm-es teljes hosszával az új ProCeed 5 mm-rel hosszabb, mint a Ceed Sportswagon, és nagyobb, (885 mm) az első túlnyúlása is. A magasság 1,422 mm, így a tetővonal 43 mm-rel alacsonyabb, mint a Sportswagoné, a hasmagasság pedig 5 mm-rel kevesebb (itt 135 mm). A konstrukció alapja a Kia ‘K2’ padlólemeze, akárcsak a többi Ceed esetében, ezért a 2,650 mm hosszú tengelytáv változatlan.

Az autó hátulja teljesen eltér a Ceed-család többi tagjáétól, ennek kialakítását is a tavalyi Proceed Concept tanulmány inspirálta. Az alacsonyabb felépítéssel együtt, az új, széles hátsó lökhárító határozott, sportos kiállást ad – kettős kipufogóvéggel a GT és GT Line változatokon. A ProCeed felirat a csomagtérajtó közepén látható, a LED-es hátsó lámpák alatt, amelyek vizuálisan még szélesebbé teszik a hátulnézetet.

A ProCeed tízféle fényezéssel készül. A vásárlók a ProCeed GT Line esetében 17 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsákat választhatnak, míg a ProCeed GT alapáron 18 colos kerekekkel érkezik.

Belső

Egy utazóautó térkínálata és sokoldalúsága
Az utastérben a ProCeed ugyanolyan ergonomikus kialakítású, mint a többi Ceed. A belső teret csúcsminőségű, puha tapintású anyagok, fém dekorációk és vízszintes tagolású műszerpult jellemzi.

A Kia infotainment rendszerének 7,0 colos ‘lebegő’ érintőképernyője a középkonzol tetején ül, alatta az audio, a fűtés és a szellőzés kapcsolói. A középkonzol kissé a vezető felé fordul.

A Ceed és a Sportswagon szürke tetőborítását selymesebb anyagú fekete színűre cserélték, a küszöböket pedig csiszolt felületű fém betétek díszítik. Alapáron jár a remek fogású, alul lapított karimájú kormány, és – a duplakuplungos sebességváltóval felszerelt modellekben – a fém kapcsolófülek is a kormányon.

Kiviteltől függően a ProCeed többféle első ülésessel is elérhető (mindegyik a Kia hímzett ‘GT’ logójával). A ProCeed GT-hez a Kia új sportülései járnak, nagyobb, feszesebb oldalsó és a combokat jobban alátámasztó párnázással. A huzat fekete bőr és hasított bőr (velúr), vörös tűzésekkel és GT logóval. A ProCeed GT Line hagyományos üléseinek oldaltartása határozottabb, mint a többi Ceed-é, az anyag fekete szövet és világos szürke műbőr lehet. A GT Line vásárlói GT-stílusú üléseket is választhatnak, fekete bőrrel és hasított bőrrel (velúrral), szürke varrással.

A ProCeed-ben bőséges a tér, a hátsó sorban, a lejjebb vitt csípőmagasság (a Ceed és a Sportswagon modellekhez képest) ellensúlyozza a ProCeed alacsonyabb tetővonalát, így elegendő fejtér és lábhely marad.

A ProCeed nagyobb csomagteret kínál, mint akár sok hagyományos kompakt családi kombi, és több utazóautó is a felsőbb kategóriákból. A kapacitás 594 liter (VDA), ezzel a ProCeed befogadóképessége 50%-kal felülmúlja az ötajtósét. A Sportswagonénál alacsonyabb rakodóperemen és az alacsonyról nyíló csomagtérajtajtón át feltűnően könnyű a csomagok ki- és bepakolása.

A Ceed Sportswagon csomagtere ugyan nagyobb (625 literes), de a ProCeed variálhatóságban nem marad el mögötte. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla a csomagtérből egyetlen kar meghúzásával előredönthető, lehajtott ülésekkel a rakodófelület teljesen sík. A padló alatti tárolókban kisebb tárgyak szállíthatók, a csomagtartóban horgok segítik a csomagrögzítést. Az extraként elérhető Smart Power csomagtérajtó automatikusan felnyílik, ha a ProCeed okoskulcsát érzékeli. Ez különösen akkor hasznos, ha csomagokkal a kézben érkezünk az autóhoz. A rakomány hálóval, és a csomagtér padlóján lévő sínrendszerrel is rögzíthető.

Vezetés és kezelhetőség

Európai fejlesztés, és finomhangolás
A ProCeed tervezése és fejlesztése során az európai utak, és az európai vezetők igénye volt a fő szempont. Európát a vezetési körülmények sokfélesége jellemzi: nagysebességű autópályák, cikcakkos alpesi utak, zsúfolt nagyvárosok és kanyargós országutak. A ProCeed fejlesztésénél a korábbi generációkhoz képest nagyobb dinamizmus, és a teljesebb utazási komfortot is fontos volt.

Ennek szellemében, elöl minden ProCeed teljesen független felfüggesztésen fut, a hátsó futómű pedig a kategóriára nem jellemző módon multilink szerkezetű.

A felfüggesztés felépítése alapjaiban megegyezik a Ceed és a Ceed Sportswagon modellekével, a ProCeed mégis egyedülálló hangulatot nyújt testvéreihez képest. Az agilitás és a kanyartulajdonságok kiemelt hangsúlyt kaptak, és a nagysebességű utazási komfort is különösen fontos fejlesztési szempontként szerepelt.

A ProCeed hasmagassága – mint a GT és a GT Line esetében – 5 mm-rel alacsonyabb a többi változaténál. A ProCeed GT vezethetőségének és kezelhetőségének fejlesztését Albert Biermann, a Hyundai-Kia járműtesztelésért és a nagyteljesítményű autókért felelős vezetője felügyelte.

A ProCeed teljesen független felfüggesztése alapjaiban a Ceed konstrukciója, azonban a geometria finomhangolásával viselkedése egyedülálló a Ceed kínálaton belül. A Kia fejlesztői a fokozott agilitásra és az érzékenységre összpontosítottak, miközben megtartották azt a nyugodt viselkedést, amit a tulajdonosok joggal várnak el országúton és autópályán. A felfüggesztés részleteit a hosszabb karosszéria és a hátratolt kabin méretei alapján módosították.

A normál tesztidőszak után további hat hónapot vett igénybe a kanyartulajdonságok és a hirtelen irányváltási reakciók tökéletesre csiszolása, és a kormányzás áttételének beállítása. A feszesebb első és hátsó rugók csökkentik a karosszériamozgásokat, pontosabb a kormányzás, az autó általában feszesebb viselkedésű, mint a többi Ceed. A lágyabb első és hátsó kanyarstabilizátorokkal kanyarban az ívbelső kerekek elemelkedési hajlama csökkent, amitől nőtt a tapadás és az útra vihető vonóerő. Ezekkel a változtatásokkal a ProCeed GT-vel gyorsabb kanyartempó érhető el, mint az esetleg erősebb, fronthajtású konkurensekkel, miközben a mindennapi használhatóság sem szenved csorbát.

A kerekek méretétől függetlenül, minden ProCeed elérhető extranagy kanyarsebességű Michelin Pilot Sport 4 gumiabroncsokkal is. A szervokormány elektromechanikus, közvetlennek számító 12,7:1-es áttétellel és a végállások között csupán 2.44 kormányfordulattal.

A ProCeed technológiája is fontos szerepet játszik a vezetés élvezetének és biztonságának növelésében: az elektronikus menetstabilizáló (ESC) mellett az alapfelszerelés része a Kia VSM rendszere is. Az elektronika az ívbelső kerekek lassításával csökkenti az alulkormányzottságot kanyarodás közben.

Hajtásláncok

Kizárólag turbós motorok

Az európai vásárlók egyre jobban ismerik és kedvelik a turbós erőforrásokat, főleg élénk gázreakciójuk és széles tartományban használható nyomatékuk miatt.

A ProCeed GT Line kétféle benzinmotorral választható: a népszerű 1,0 literes T-GDi-vel (turbós, benzines, közvetlen befecskendezéses), 120 LE-s teljesítménnyel és 172 Nm forgatónyomatékkal, és a ’Kappa’ sorozatú 1,4 literes T-GDi-vel 140 LE-vel, és 242 Nm-rel (1,500-3,200/perc). Mindkét motor részecskeszűrős, így a ProCeed túlteljesíti a legszigorúbb Euro6d TEMP emissziós norma előírásait is. Alapból mindegyikhez hatfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik, de az 1,4-es elérhető a Kia hétfokozatú, duplakuplungos automata váltójával is.

A vásárlók választhatják a hatékony új ‘Smartstream’ 1.6 literes CRDi (közös csöves, közvetlen befecskendezéses) dízelmotort is. A Kia új Smartstream hajtáslánca nagy teljesítményt kínál, alacsony emisszióval és takarékos működéssel. Az új Smartstream erőforrás fejlesztésekor a Kia mérnökei a kompakt és könnyű komponensekre, a tökéletesített égésfolyamatra, a maximális üzemanyag-hatékonyságra és a vezetési teljesítményre koncentráltak. A Ceed és ProCeed modellekben felbukkanó 1,6 literes dízelmotor a Kia első Smartstream dízele, és a vállalat eddigi legtisztább üzemű gázolajos erőforrása.

A 136 LE-s új Smartstream dízelmotorhoz hatfokozatú kézi, vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó kapcsolódhat. Előbbivel a forgatónyomaték maximuma 280, míg hétfokozatú automata esetén 320 Nm. A legfrissebb, Euro6d TEMP kibocsátási szabvány teljesítése érdekében, a Smartstream motor gázait szelektív redukciós katalizátor (SCR) tisztítja.

A Kia a ProCeed GT-t 1,6 literes T-GDi benzinmotorral szereli, ez az erőforrás azonos a Ceed GT motorjával. 204 LE-s teljesítményével és 265 Nm nyomatékával a kínálat legerősebbje. Az új ProCeed GT és a Ceed GT most először elérhető a Kia hétfokozatú, duplakuplungos, kormányról is kapcsolható sebességváltójával. A Kia a gyorsulással és a végsebességgel kapcsolatos hivatalos adatokat a homologizációs folyamat végén hozza nyilvánosságra.

Technológia és biztonság

Innovációk a könnyebb, komfortosabb, biztonságosabb életért
Az alapáras ’lebegő’ kijelzős infotainment elérhető audio rendszeres 7.0 colos vagy navigációt futtató 8.0 colos érintőképernyős kivitelben is, utóbbinál online Kia Connected Services szolgáltatással (TomTom®). A rendszer képes teljes okostelefonos integrációra Apple CarPlay (iPhone 5 vagy újabb készülékkel) és Android Auto™ (Android 5.0 Lollipop vagy újabb operációs rendszerű) programokkal.

Vásárolható nagy zenei teljesítményű JBL Premium hangrendszer, az MP3 fájlokat helyreállító legmodernebb Clari-Fi technológiával. Sztenderd tartozék az okostelefonok teljes körű Bluetooth integrációja, az automata világításkapcsoló és a kulcs nélkül kezelhető zár is. Elérhető a fűtött szélvédő, amely szinte észrevehetetlen fűtőszálakkal melegíti az üveget, így a hideg, téli hónapokban csupán egy gombnyomás a jég olvasztása. A vezeték nélküli telefontöltő, a fűthető első és hátsó ülések szintén rendelhetők, az ülésszellőzés pedig a Proceed GT Line esetében érhető el.

A hat légzsák mellett fejlett vezetősegédek is növelik az utasok biztonságát, aktív biztonsági rendszerekkel az ütközések elkerülése érdekében. Az alapvető biztonsági technológiák magukba foglalják a távfény asszisztenst, a fáradtságérzékelőt, és a sávtartót/sávelhagyásra figyelmeztetőt, ráfutásgátlóval.

A sávkövető ugyancsak elérhető 2-es szintű autonóm (önvezető) technológia, amely igazodik a forgalomban a GT előtt haladó járműhöz, felismeri az útburkolati jeleket, és autópályán a sávjában tartja az autót. A rendszer különféle radarszenzorok alapján szabályozza a gázadást, a fékezést és a kormányzást, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől. A sávkövető asszisztens 0-180 km/h-s sebességtartományban működik.

A további rendelkezésre álló technológiák között szerepel a dugóban araszolásra is képes (Stop & Go funkciós) adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a parkolósegéd és a gyalogosfelismerős ütközéselkerülő.

Minden Ceed-ben alapfelszerelés a Kia elektronikus VSM (Vehicle Stability Management) rendszere, amely stabilizálja az autót fékezéskor és kanyarban, ha az ESC (Electronic Stability Control) tapadáscsökkenést érzékel.

Új Kia Ceed GT, európai formatervvel, erőteljes, 1.6-os 204 lóerős T-GDi benzinmotorral

Az új Kia Ceed GT hatékonyabb és élvezetesebb, mint valaha. Hivatalos bemutatója 2018 októberében, a Párizsi Autószalonon lesz, a szintén vadonatúj ProCeed GT mellett.

A cee’d GT és a pro_cee’d GT 2013-ban jelent meg, a Kia első nagyteljesítményű ferdehátú modellpárosaként. Az új Ceed GT folytatja elődei hagyományait: erős 1,6 l-es, turbós benzinmotor, komfort, valamint fejlett biztonsági és a kényelmi technológiák.

Most először az új Ceed GT elérhető hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval is, míg alapfelszerelésként hatfokozatú kézi kapcsolású jár hozzá.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője megjegyezte: “Az első GT modellek különösen fontosak voltak a Kia számára, mert ezek határozták meg elképzeléseinket a nagyteljesítményű autók jövőjéről. Bebizonyították, hogy valódi igény van olyan étvágygerjesztő Kiákra, amelyek gyorsak és még vonzóbbak, igazi „vezetőknek való” autók. A cee’d GT és a pro_cee’d GT olyan autók tervezéséhez adott lendületet, mint a Stinger és az Optima GT, továbbá megmutatták a sportos dizájn vonzerejét, amely számos népszerű GT Line modellt inspirált.”

“Az új Ceed GT egyedülálló helyet foglal el a kompakt családi modellek szegmensében. Kiváló agilitást és tapadást kínál a kanyargós, és maximális kényelmet a hosszú utakon, valamint – a turbónak köszönhetően – gyors reakciókat. Ráadásul mindezek tökéletesen megfelelnek az európai ízlésnek.”

Az új Ceed GT és ProCeed GT gyártása novemberben indul Zsolnán, a Kia szlovákiai üzemében, a korábban már bemutatott Ceed, ProCeed és Ceed Sportswagon modellekkel párhuzamosan.

A páros kizárólag az európai vevők számára lesz elérhető, az értékesítés 2019 első negyedévében kezdődik. Az új modellekhez is természetesen jár a Kia egyedülálló, 7 éves, vagy 150,000 km-es garanciája.

Külső

Teljesítmény-inspirálta forma, alapáron 18 colos kerekekkel
A Ceed GT sportos megjelenésében is különbözik a Ceed-család több tagjától. Az új Ceed karakterét a sima, feszes vonalak és az ívelt lemezfelületek határozzák meg, a GT ugyanezeken az alapokon sokkal atletikusabb.

Szemből a Ceed GT-t új lökhárítója teszi egyedivé, ehhez alapból nagyobb légbeömlők és körben fényes fekete dekoráció jár. A normál Ceed-hez hasonlóan, az új GT is megkapta a modern LED-es, négylámpás „ice-cube” (jégkocka) nappali menetfényeket. A Kia jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkja ugyancsak az új modellhez igazodik, sötét króm kiemeléssel és GT logóval. A méhsejtszerkezetű rács mintájában apró vörös elemek találhatók.

Fényes króm díszlécek keretezik az oldalablakokat, és lényegesen nagyobbak a küszöbök is, amelyek fényes fekete és vörös színűek. Alapáron 18 colosak a könnyűfém felnik, középen új, vörös színű kialakítással, mögöttük vörösre festett féknyergekkel. A 135 mm-es hasmagasság 5 mm-rel kevesebb, mint a többi Ceed-é és Ceed Sportswagon-é, ez javítja az útfekvést, hiszen csökkenti a súlypontmagasságot.

A hátsó lökhárító az első mintáját követi, integrált, fényes fekete diffúzorral, és GT logóval. A tetőn lévő kis légterelő segít az örvénymentes áramlás kialakításában.

A Ceed GT nyolcféle fényezéssel lesz elérhető, különleges, egyedi vonalú 18 colos könnyűfém kerekeken.

Belső kialakítás és csomagok

Sport-központú belső tér a hétköznapok sokoldalúságával
A Ceed GT utastere sok részletében eltér az alapmodellekétől, bár a kabin kialakítása ugyanazt az ergonomikus irányvonalat követi, ami a Ceed-család többi tagjára is jellemző. A felületeket csúcsminőségű, puha tapintású anyagok borítják fém dekorációkkal, a középkonzol pedig – a könnyebb kezelhetőség érdekében – a vezető felé fordul. A középkonzolon a Kia ’lebegő’ érintőképenyős infotainment rendszere működik – 7.0 vagy 8.0 colos képátlóval – alatta az audio, a fűtés és a szellőztetés vezérlőjével.

A normál Ceed modellek szürke anyagainak helyét feketék vették át. Minden GT-ben alul lapított karimájú a kormány GT logóval, a pedálok pedig könnyűfémek. A Kia duplakuplungos sebességváltójával felszerelt modellekben fém kapcsolóbillentyűk találhatók a kormányon.

A Ceed GT első utasai új sportülésekben foglalhatnak helyet. Ezek nagyobbak, határozottabb oldaltartásúak és párnázásukkal a combot is jobban támasztják, mint a korábbi cee’d GT ülései. Az üléskárpit fekete bőr és hasított bőr, vörös tűzéssel, valamint a háttámlákon szintén vörössel hímzett GT logóval.

A nagyteljeítményű ötajtósokkal szemben általános elvárás, hogy tökéletesen illeszkedjenek a hétköznapi használathoz, hiszen a legtöbb tulajdonosnak ez az egyetlen autója. Elengedhetetlen a praktikum: az új Ceed GT csomagtere ugyanakkora (395 literes), mint a nem GT kivitelű Ceed-eké. A rakodóperem 87 mm-rel alacsonyabb, mint az elődé volt, megkönnyítve a nagy és nehéz tárgyak bepakolását. Az osztott raktérpadló alacsonyabbra vagy magasabbra is helyezhető.

A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámlák az alapfelszereléshez tartoznak, ledöntésük egyetlen érintéssel a csomagtérből is megoldható.

Vezetés és kezelhetőség

Tökéletes, vonzó és agilis – európai vezethetőség és agilitás
Európa a nagyteljesítményű ötajtósok otthona, tele autópályákkal, cikcakkos alpesi utakkal, zsúfolt városközpontokkal és kanyargós országutakkal. Az új Kia Ceed GT-t úgy fejlesztették, hogy minden környezetben otthonosan mozogjon.

A Ceed GT-t kizárólag európai utakra, európai vezetőknek tervezték, fejlesztették Albert Biermann, a Kia nagyteljesítményű modelljeinek fejlesztéséért és teszteléséért felelős vezetőjének irányításával. A hathónapos külön programmal a kanyartulajdonságok és a hirtelen irányváltási reakciók finomítása, valamint a tapadás növelése volt a cél. A mindennapi használhatóság mellett megtartották a Kiákra jellemző ’gran turismo’ szellemiséget.

A GT ugyanazon a teljesen független felfüggesztésen gurul, mint a többi Ceed, de a féléves tesztidőszak alatt finomhangoláson esett át a futómű geometriája is, így az eredmény még agilisabb viselkedés és intenzívebb vezetési élmény.
Az új nagyteljesítményű ötajtós felépítménye 5 mm-rel alacsonyabban ül, mint a Ceedé és a Ceed Sportswagoné, ez hatásosan csökkenti a súlypont magasságát. A keményebb első és hátsó rugók csökkentik a karosszériamozgásokat, pontosabb a kormányzás, és minden körülmények között feszesebb az autó viselkedése anélkül, hogy a menetkomfort romlana hosszú utakon, vagy rossz minőségű burkolatokon. A lágyabb első és hátsó stabilizátorokkal az ívbelső kerekek emelkedési hajlama csökken, növelve a tapadást és az útra átvihető vonóerőt. A felfüggesztés változtatásai lehetővé teszik, hogy a GT-vel a vezetők gyorsabb kanyartempót érhessenek el, mint akár az erősebb fronthajtású konkurensek.

Mindezeken felül, a hagyományos ESC (Electronic Stability Control) menetstabilizálót is alaposan átdolgozták úgy, hogy a vezetők nagyobb szabadságot élvezhessenek az agilisabb menettulajdonságok kihasználásakor. A Kia elektronikus VSM (Vehicle Stability Management) rendszere ugyancsak alaptartozék, nyomatékvektoros fékerőelosztással. Ez utóbbi kiegészítő elektronikus vezetősegéd az ívbelső kerekek fékezésével kanyarban csökkenti az alulkormányzottsági hajlamot – ezáltal a Ceed GT sokkal élvezetesebben viselkedik kanyargós utakon és hegyi szakaszokon.

A hatékonyabb lassítóképességet nagyobb fékek garantálják, a normál Ceed 288 mm átmérőjű, hűtött első féktárcsáit 320 mm-esekre cserélték. A 28 mm-es vastagság 3 mm-rel nőtt, segítve a kinetikus hőenergia elnyelését, azaz növelve a fékteljesítményt.

A Kia mérnökeinek fontos volt a kényelem és a stabilitás megtartása nagysebességű utazás során is.

A Ceed GT-t az alapfelszerelés részeként Michelin Pilot Sport 4 abroncsokkal szerelik a lehető legnagyobb kanyarsebességek és a tapadás érdekében. Az elektromos szervokormányának áttétele különösen közvetlen 12.7:1, így a végpontok között a kormánykerék csupán 2.44-et fordul (ezzel 17%-kal közvetlenebb, a korábbi, 2013-as cee’d GT-énél).

Hajtáslánc

Erős 1,6 literes T-GDi motor, kézi- vagy duplakuplungos sebességváltóval
A 2013-ban bemutatott cee’d GT-t és pro_cee’d GT-t, akkor újonnan kifejlesztett, 1,6 literes T-GDi (turbós, közvetlen befecskendezéses benzines) motor hajtotta. A vezető parancsaira élénken reagáló géppel az autó bármikor könnyedén, erőfeszítés nélkül gyorsult. Az új Ceed GT is megtartotta ezt az irányvonalat, de motorját a fejlesztők finoman átdolgozták.

Az 1,6 literes T-GDi erőforrás 204 LE-t ad le 6,000/perc fordulatszámon, így továbbra is könnyed gyorsításokra képes és bőséges forgatónyomatékot kínál. Csúcsnyomatéka 265 Nm és ez folyamatosan rendelkezésre áll széles, 1500-4500/perc közötti tartományban. A végeredmény rugalmasság és bőséges nyomaték.

A Ceed GT alapból hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval készül, de a Kia mostantól hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltót is kínál hozzá. A házon belül fejlesztett kétkuplungos automata szerkezet tovább növeli a Ceed GT vonzerejét, lehetővé téve a ’gyorstüzelésű’ váltásokat akár a kormánykerék billentyűivel is.

A gyorsulási és emissziós adatokat idén véglegesítik, még jóval a 2019-es értékesítéskezdet előtt.

A Drive Mode Select rendszer – amely az új hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltóval elérhető – lehetővé teszi, hogy a tulajdonos egyéni vezetési paramétereket állítson be. A Normal és a Sport mód közötti váltással, a Drive Mode Select megváltoztatja a kormányrásegítés mértékét és finoman módosítja a hajtáslánc karakterét is. A kapcsoló Normal állásában az üzemanyag-hatékonyság és a nyugodt irányítás kerül előtérbe. Sportban azonban élénkebb lesz a gázreakció és gyorsabb a váltó, ilyenkor érhető el a maximális gyorsulás, és a kormány segédereje is csökken. Mindezeken felül a rendszer a későbbre időzített felkapcsolásokkal lehetővé teszi, hogy a vezető a hosszú gyorsítások során kihasználja a GT 6000/perc fordulatnál jelentkező csúcsteljesítményét.

A motor elektronikus hanggenerátora karakteres GT hangot varázsol az utastérbe, és ehhez társul az a sportosabb hangzás, amit az új, csappantyús kipufogóból szól. Az elektronikus hanggenerátorral elérhető, hogy a hosszú, nagysebességű utazások során ne zavarja a motorhang az utasokat.

Technológia és biztonság

Innovációk a könnyebb, komfortosabb, biztonságosabb életért
Az új Ceed GT a tulajdonosok és az utasok számára olyan technológiák széles skáláját kínálja, amelyek a közúti közlekedést könnyeddé, komfortossá és biztonságossá teszik.

Az alapáron kínált ’lebegő’ kijelzős infotainment elérhető audio rendszeres 7.0 colos vagy navigációt futtató 8.0 colos érintőképernyővel is, utóbbinál online Kia Connected Services szolgáltatással (TomTom). A rendszer képes teljes okostelefonos integrációra Apple CarPlay (iPhone 5 vagy újabb készülékkel) és Android Auto™ (Android 5.0 Lollipop vagy újabb operációs rendszerű) programokkal.

Elérhető nagy zenei teljesítményű JBL Premium hangrendszer is, az MP3 fájlokat helyreállító legmodernebb Clari-Fi technológiával. Sztenderd tartozék az okostelefonok teljes körű Bluetooth integrációja, az automata világításkapcsoló és a kulcsnélküli nyitás-zárás is. Extraként elérhető a fűtött szélvédő, amely szinte észrevehetetlen fűtőszálakkal melegíti az üveget, így a hideg, téli hónapokban csupán egy gombnyomás a jég leolvasztása. A vezeték nélküli telefontöltő és a fűthető első és hátsó ülés szintén elérhető az extralistákon.

Az autóban megtalálható hat légzsák mellett fejlett vezetősegédek fokozzák az utasok védelmét, aktív biztonsági rendszereket alkalmazva az ütközés elkerülése érdekében is. Az alapvető biztonsági technológiák magukba foglalják a távfény asszisztenst, a fáradtságérzékelőt és a sávtartót/sávelhagyásra figyelmeztetőt a ráfutásgátlóval együtt.

A sávkövető ugyancsak elérhető 2-es szintű autonóm (önvezető) technológia, amely igazodik a forgalomban a GT előtt haladó járműhöz, felismeri az útburkolati jeleket, és autópályán a sávjában tartja az autót. A rendszer különféle radarszenzorok alapján szabályozza a gázadást, a fékezést és a kormányzást, biztonságos távolságot tartva az előtte haladó járműtől. A sávkövető asszisztens 0-180 km/h-s sebességtartományban működik.

A további rendelkezésre álló technológiák között szerepel a dugóban araszolásra is képes (Stop & Go funkciós) adaptív tempomat, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a parkolósegéd és a gyalogosfelismerő ütközéselkerülő.

Minden Ceed-ben alapfelszerelés a Kia elektronikus VSM (Vehicle Stability Management) rendszere, amely stabilizálja az autót fékezéskor és kanyarban, ha az ESC (Electronic Stability Control) tapadáscsökkenést érzékel.
2018 KIA CEED GT – MŰSZAKI ADATOK

Karosszéria

Ötajtós, ötüléses kompakt (C-szegmens) ferdehátú, teljes egészében acélkarosszériával. Turbós, négyhengeres benzinmotor, elsőkerék-hajtás, hatfokozatú kézi-, vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó.

Motor

1.6 literes / 204 LE T-GDi benzinmotor
Típus: négyhengeres, soros, turbós
Hengerűrtartalom: 1.6 liter, 1,591 ccm
Furat x löket: 77.0 x 85.44 mm
Kompresszió: 10.0:1
Max. teljesítmény: 204 LE (150 kW) @ 6,000/perc
Max. nyomaték: 265 Nm @ 1,500-4,500/perc
Szelepek száma: 16 (hengerenként négy)
Befecskendezés: közvetlen
Emissziós besorolás Euro6d TEMP

Sebességváltó

Hatfokozatú kézi sebességváltó (MT)
Hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó (7DCT)

Hajtás

Elsőkerék-hajtás (minden modell)

Felfüggesztés

Elöl Teljesen független, segédkeretre szerelt MacPherson, tekercsrugókkal és gáztöltésű lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral
Rear Teljesen független, segédkeretre szerelt kettős keresztlengőkaros, tekercsrugókkal és gáztöltésű lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral

Kormány

Típus Elektromechanikus, fogasléces szervokormány
Áttétel 12.7:1
Fordulat 2.44 (végállások között)
Fordulókör átmérő (m) 10.6

Kerekek és abroncsok

Alap 18 colos könnyűfém, gumiméret 225/40 R18
Pótkerék Defektjavító vagy opcionálisan ideiglenes pótkerék

Fékek

Elöl (mm) 320 x 28
Típus Hűtött tárcsa
Hátul (mm) 284 x 10
Típus Tömör tárcsa

Külső méretek (mm)

Teljes hosszúság 4,325 Teljes szélesség* 1,800
Teljes magasság 1,442 Tengelytáv 2,650
Első túlnyúlás 885 Hátsó túlnyúlás 790
Első nyomtáv 1,555 Hátsó nyomtáv 1,563
Hasmagaság 135
*külső visszapillantók nélkül

Belső méretek (mm)

Elöl Hátul
Fejtér 987 968
Térdhely 1,073 883
Vállszélesség 1,428 1,406
Csípőszélesség 1,370 1,352

Térfogatok

Üzemanyagtartály 50 liter
Csomagtér (VDA) 395 liter

A Kia Ceed GT teljesítményére, fogyasztására és az emissziós értékeire vonatkozó adatok még homologizáció alatt állnak, és csak az értékesítés indulása előtt, 2019-ben lesznek nyilvánosak.

Új európai Üzleti Szolgáltató Központot nyitott a Ford Budapesten

Ünnepélyes keretek között nyitotta meg Budapesten a Ford Motor Company legújabb Üzleti Szolgáltató Központját Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere és Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója.

 A Ford bejelentette, hogy a budapesti Váci Greens irodaházban kezdi meg működését több marketing, gyártástervezési és egyéb európai funkció mellett például az Európát, Közel-Keletet és Afrikát kiszolgáló új Regionális HR Szolgáltatóközpontja is. Az új regionális HR iroda létrehozása szerves része annak a széles körű átszervezési folyamatnak, amelynek keretében Budapest mellett még két hasonló Ford HR központban centralizálódik a Ford HR adminisztrációja. A budapestihez hasonló iroda nyílik Indiában és Mexikóban ebből a 3 központból nyújtva HR-szolgáltatásokat Ford üzleti tevékenységeihez az egész világon.

Az új irodával együtt a Ford immár három helyszínen – Budapesten 2 irodaházban, és Szentendrén a Ford székházban – van jelen Magyarországon, jelenleg több mint 500 magasan képzett fiatal magyar mérnök és közgazdász szakembernek adva munkát különböző marketing, értékesítési, pénzügyi, árazási, gyártástervezési, műszaki és most már HR területeken.

Az új szolgáltatóközpont létrehozása tovább segíti majd a Ford tavaly meghirdetett Business Fitness stratégiájának megvalósítását, melynek keretében a vállalat az üzleti hatékonyság növelése érdekében átalakítja európai szervezetét.

“Az új budapesti Ford Üzleti Szolgáltató Központ megnyitása egy 2013-ban elkezdett hosszú folyamat legújabb lépése, amelynek során a magyarországi központban dolgozó jól képzett, motivált, több nyelvet beszélő, diplomás magyar munkavállalók teljesítményét és szaktudását elismerve a Ford egyre több európai és globális funkciót hozott Magyarországra” – nyilatkozta Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója.

A program keretében ebbe a budapesti tudásközpontba kerül át Európa összes Ford-piacának számos pénzügyi, gyártástervezési, termékmanagement, marketing kontrolling, és after sales funkciója, valamint számos globális, a világ 41 piacát kiszolgáló feladatkör is, mint pl. a CAPEX tervezés vagy a nagyon fontos beszállítói fejlesztés és minőség-ellenőrzés. Az, hogy számos európai és globális feladatot a magyar tudásközpont végez majd, remek lehetőséget nyújt a tehetséges magyar munkavállalók számára, hogy egy globális csapatban, akár több területen is kipróbálják magukat. Az új centrum megnyitásával Európa legnagyobb Ford adminisztratív központja jön létre, újabb munkahelyeket teremtve Budapesten, szakmai és karrierlehetőséget biztosítva számos fiatal szakember számára. Az év végére a Ford munkavállalóinak létszáma várhatóan közel 600-ra növekszik majd.

A Ford 2010 óta piacvezető a magyar személygépkocsi és kishaszongépjármű-piacon, 10 százalékos piaci részesedést szerezve a személygépkocsi-szegmensben, és közel 23 százalékos részesedéssel a haszongépjárművek piacán.

A Ford folyamatosan bővülő, mintegy 40 vállalatból álló magyarországi beszállítói hálózattal rendelkezik: számos magyar vállalkozás gyárt és szállít alkatrészeket a Ford európai gyáraiba. Ez a beszállítói kör 2017-ben 580 milliárd forint forgalmat bonyolított le, és a Ford megrendeléseinek köszönhetően a hazai GDP 1,7 százalékát állította elő. A Ford magyarországi beszállítói jelenleg több mint 69.000 dolgozónak adnak munkát.

A most megnyitott centrummal a Ford folytatja azt a törekvését, hogy – bár nem végez az országban autóösszeszerelő tevékenységet – kiemelten fontos autóipari munkaadóvá váljon Magyarországon. Az új szervezet létrehozásával a Ford lett az ország legnagyobb amerikai székhelyű autóipari munkáltatója.

A Váci Greens irodaházban működő új Ford Üzleti Szolgáltató Központot tegnap ünnepélyes sajtótájékoztató keretében nyitotta meg Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere és Molnár Viktor, a Ford regionális igazgatója.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Új Lexus UX crossover, lenyűgözően áramvonalas formával

A jövő tavasszal érkező vadonatúj Lexus UX tervezői olyan harmonikus formát alkottak, amely finoman ötvözi az erőt a stílussal és a funkcionalitással.

Az orsó alakú hűtőmaszk, amely alapformájában más Lexus modelleken is felbukkan, egyedülálló az UX-en. A hűtőrács – amelynek központjában a Lexus emblémája áll – a formák változásával érdekes, háromdimenziós hatást hoz létre, így más-más szemszögből nézve folyamatosan változik a megjelenése. Mindez, a többi apró de kiemelten fontos részlettel együtt az aerodinamika mesterművévé teszik a legzöldebb luxusautógyártónak tartott, környezetbarát hibrid elektromos autóiról ismert Lexus sikervárományos új modelljét.

A merész kiállású, futurisztikus formavilágú vadonatúj Lexus crossover (amelynek sikere nagyobb testvérei, az NX és az RX diadalútjának ismeretében szinte borítékolható) fényszóróinak formája úgymond befejezi az UX frontészének kialakítását, magabiztossá téve a látványt. A nappali menetfények a fényszórók feletti nyílhegy motívumban helyezkednek el, hangsúlyozva a Lexusokra jellemző L-alakú világítási képet. A fényszórók alaphelyzetben egyprojektoros, kettős fénysugaras (dual-beam) LED, vagy opcionálisan ultravékony, háromprojektoros LED-es egységek lehetnek. A hűtőrácstól induló markáns élek az utastér felé vezetik a tekintetet. Az első és a hátsó sárvédők látványosan szélesednek, miközben az autó alapformáját meghatározó vonalak lendületesen futnak hátrafelé, lágyan körülölelve a kabint. Ezek a gondosan kidolgozott külső felületek egyszerűek, az autó sarkaira kitolt kerekekkel együtt mégis figyelemfelkeltők, imponálóan erőt és dinamizmust sugároznak.

A sárvédők műanyag védőelemeinek kialakítása aerodinamikájával (a zavaró áramlások és az emelőhatás csökkentésével) szintén hozzájárul az autó menetstabilitásához. A kombinált hátsó lámpatestek különlegesen szárnyszerű, modern kialakítása nemcsak látványos, de az aerodinamikát, az autó mögötti áramlásokat – és ezzel együtt az autó irányíthatóságát, stabilitását – is javítja. A bal és jobb oldali hátsó lámpatesteket összefüggő fénycsík köti össze, átívelve a csomagtér ajtaján; a 120 LED-ből álló fényvezető elem a legkeskenyebb pontján csupán 3 mm széles. A hátsó szélvédő feletti légterelő a karosszéria alsó, padló alatti, sík burkolataival együtt komolyan csökkenti a légáramlások keltette menetzajokat.

A takumi (azaz japánul kézműves) mesterek a formatervezőkkel és a mérnökökkel közösen dolgozták ki az UX összes külső felületét. Munkájuk kiemelten fontos volt, hiszen 0,01 mm-es értékekről és méretpontosságról beszélünk, ami már az egyes karosszériaelemek préselését is komoly feladattá teszi. Az alapmodellhez járó 17×6,5 colos, ötküllős alumínium keréktárcsák aerodinamikus, úgynevezett Gurney-szárnyas formaterve egyszerre szolgálja a fékek hűtését, és a légellenállás csökkentését. A formaterv kifelé szívja a levegőt a kerék belsejéből, miközben a külső felületi áramlás követi a kerék felületét és csökkenti a légellenállást. Ezek az áramvonalas keréktárcsák válaszhatók ezüstmetál és sötét metálszürke színben is. Az exkluzív F Sport csomag részeként az UX elérhető (nem aerodinamikus) 18 colos alumínium keréktárcsákkal is.

MINI-Mountex együttműködést jelentettek be

Idén ősszel együttműködésbe kezd a MINI és a kiváló minőségű túra és outdoor felszereléseket kínáló Mountex. A brit prémiumgyártó és a hazai alapítású, évtizedes múltra visszatekintő üzletlánc első lépésként egy kivételes autós kalandozásra invitálja a természet szerelmeseit.

A MINI és Mountex első közös programjukban nyereményjátékot hirdetnek, melynek szerencsés nyertese a brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modelljét, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelljét viheti el egy őszi hosszú hétvégére, a kifejezetten a MINI modelljére szabott AUTHOME® tetősátorral felszerelkezve.

A MINI modellek legendásan agilis, gokartos vezetési élménye tavaly nyáron lépett új dimenzióba: a MINI Cooper S E Countryman ALL4 bevezetésével a kivételes MINI életérzés szinte hangtalan működéssel, vérpezsdítően intenzív teljesítmény-leadással és zéró károsanyag-kibocsátással párosult. A modell piaci bevezetésével a brit prémiummárka legtágasabb és legsokoldalúbb modellje a környezetbarát, hosszú távon fenntartható mobilitás úttörőjévé válik. A MINI első plug-in hibrid modellje a letaglózóan sportos agilitás ígéretével és a zéró emissziójú, tisztán elektromos meghajtás lehetőségét kínálja az épített és az építetteken túli utakon is.

A nyertes a 2018. október 20-23-ai hosszúhétvégén indulhat kalandozásra az egyedi fejlesztésű AUTOHOME® tetősátorral felszerelt, összkerékmeghajtású MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellel. A két személy számára tökéletes szálláshelyet kínáló tetősátor különleges kiadását az AUTOHOME a MINI dizájncsapatával karöltve készítette el. A nyitott állapotban 94 centiméter belmagasságú tetősátor az üveggyapot tetőnek és a prémium minőségű szövetből készült „oldalfalaknak” köszönhetően az innovatív kiegészítő nem csupán tökéletesen eső-, hó- és viharbiztos, de optimálisan szellőzik, kiválóan tartja a hőt és zajszigetelt is. A tetősátor ezen felül számos komfortnövelő megoldással, például ablakokkal, szúnyoghálóval és akkumulátoros LED-lámpával, valamint a fel- és lemászást segítő alumíniumból készült, masszív létrával is felszerelt.

Érkezik az új Ford S-MAX és Ford Galaxy, új technológiákkal és hajtásláncokkal

A Ford továbbfejlesztette a stílusos S-MAX és a tágas Galaxy modelleket, amelyek ezentúl még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, élvezetesebb teljesítményt és kifinomultabb működést kínálnak az európai vásárlók számára.

A Ford S-MAX és Galaxy kínálatában most először jelenik meg a Ford modern 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja, ami 150-240 lóerős teljesítménytartományban rendelhető meg; az autó felszereltsége egy fejlett, új nyolcfokozatú sebességváltóval bővül, ami a stílusos és ergonomikus Sebességváltó Forgókapcsolóval kezelhető.

Az autó új technológiái között megtalálható a nyolcfokozatú automatához rendelhető, az araszoló városi forgalomban is használható, Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a holttérbe belépő járműveket nagyobb távolságból érzékelő Holttérfigyelő, valamint a kilátást javító új Ford ClearView ablaktörlő rendszer is.

“Fejlett hajtásáncaiknak és az autózást minden helyzetben megkönnyítő vezetéstámogató technológiáiknak köszönhetően az egyedülállóan stílusos S-MAX és a rendkívül praktikus Galaxy ezentúl még jobb ajánlatnak számít” – nyilatkozta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „2,0 literes Ford EcoBlue motorjaink és nyolcfokozatú automata sebességváltónk a benzinmotorok élvezetes gázreakcióit és teljesítményét kínálják, jóval csekélyebb üzemanyag-fogyasztás mellett.”

Mindkét autóban olyan kifinomult technológiák működnek, mint például az Adaptív Fényszórórendszer, ami a mindenkori közlekedési viszonyokhoz igazítja a fénycsóva irányát, miközben a Vakításmentes Távfény funkció segítségével kiküszöböli a szembejövő autósok elvakítását, vagy éppen a Merőleges Parkolás funkcióval kiegészített Aktív Parkolóasszisztens, ami a vezető kormánymozdulatai nélkül végzi el a parkolási manővert.

A SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer segítségével az S-MAX és a Galaxy vezetője egyszerű hangutasításokkal is kezelheti az audiorendszert, a navigációt vagy a klímaberendezést. A SYNC 3 színes, 8 colos érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható, és a berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel.

Erős és takarékos

A Ford S-MAX és a Galaxy vásárlói ezentúl 150 és 190 lőerős változatban – sőt 240 lóerős Bi-turbo kivitelben is – megrendelhetik a 2,0 literes EcoBlue dízelmotort, ami egy nagyobb lökettérfogatú erőforrás teljesítményét, forgatónyomatékát és menetdinamikáját kínálja – egy kisebb blokk üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása mellett. Az új motorváltozatok már megrendelhetőek, és ősz végére érkeznek meg a magyar márkakereskedésekbe

A tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszer, a csekély tehetetlenségű turbófeltöltő és az eddiginél közvetlenebb, csendesebb és precízebb adagolású, nagynyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer révén a motor megfelel a legszigorúbb Euro 6 károsanyag-kibocsátási normáknak (a WLTP átszámítás alapján is). Az alapkiépítésben alkalmazott SCR emisszió-csökkentő rendszer hatékonyabban csökkenti NOx-kibocsátást.

A Ford 240 lóerős, 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo erőforrásában egy kisméretű, nagy nyomású turbótöltő és nagyobb méretű, alacsony nyomású turbótöltő párosa gondoskodik arról, hogy az erőforrás kis fordulatszámon is gyorsan reagáljon a gázparancsra, és komolyabb forgatónyomatékkal lendítse meg a járművet. A magasabb fordulatszám-tartományokban már a nagyobb méretű turbó is elegendő töltőnyomást szolgáltat ahhoz, hogy a motor elérje a csúcsteljesítményét, így az autó simán és egyenletesen gyorsul.

A Ford új, nyolcfokozatú automata sebességváltóját úgy tervezték, hogy tovább csökkentse az autó üzemanyag-fogyasztását, mégis gyors gázreakciókat és sima, gyors fokozatváltásokat biztosítson. A váltómű legfontosabb jellemzői:

Adaptív Kapcsolási Ütemezés, ami az egyéni vezetési stílusok felmérésével optimálisan időzíti a sebességfokozatok kapcsolását. A rendszer felismeri, ha az autó hegymenetben, lejtőn vagy éles kanyarban halad, és ennek megfelelően állítja be a megfelelő sebességfokozatot a stabilabb haladás és az élvezetesebb vezetési élmény érdekében
Adaptív Kapcsolásvezérlés, ami a jármű és környezete információi alapján az éppen megfelelő tengelykapcsoló-nyomást alkalmazza, hogy a fokozatok kapcsolása mindig sima és zökkenőmentes legyen. A technológia az autós vezetési stílusához is képes hozzáigazítani a fokozatváltás simaságát
Az S-MAX és a Galaxy modellekhez hatfokozatú manuális sebességváltó is rendelhető, és az extrák listáján az Intelligens Összkerékhajtás is szerepel, ami észrevétlenül osztja meg a forgatónyomatékot a négy kerék között, automatikusan javítva az autó úttartását és tapadását a csúszós utakon. A rendszer 20 ezredmásodperc alatt – vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban – képes egészen 50/50 arányig megváltoztatni a forgatónyomaték elosztását a négy kerék között.

Modern rendszerek

A Ford S-MAX és Galaxy mind a vezető, mind pedig az utasok számára magasabb szintű kényelmet nyújt, amit a fejlett technológiák egész sora biztosít.

A nyolcfokozatú automata sebességváltóhoz ACC rendszer társítható, aminek segítségével az S-MAX és a Galaxy kényelmes és biztonságos követési távolságot tart az előtte haladó járműtől. A rendszer Stop & Go funkciója az araszoló nagyvárosi forgalomban szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.

Mindkét modellben fejlettebb lett a Holttérfigyelő (BLIS) technológia, ami immár hamarabb figyelmezteti a vezetőt a holttérbe belépő járművekre. Az új Változtatható Hátsó Távolság funkció révén a BLIS akár már 18 méteres távolságból is képes észlelni a másik járművet.

Igazi újdonságnak számít a Ford ClearView ablaktörlő rendszer, ami az ablaktörlő lapátok karjaiba épített, nagy nyomású, több fúvókás mosóberendezés segítségével alaposabban tisztítja a szélvédőt, javítva ezzel a kilátást, és hatékonyabban használva fel az ablakmosó folyadékot.

A vezetők ezentúl a járműinformációkat is könnyebben olvashatják le az alapáron kínált 4 colos, színes LCD-kijelzőről, ami a műszeregységben kapott helyet. Az autóhoz egy kifinomult, 10 colos, személyre szabható digitális műszer-kijelző is rendelhető, amelyen animációként jelenik meg a sebességmérő és a fordulatszámmérő.

Az Aktív Zajkioltás technológiája immár alapáras az S-MAX Vignale kivitelben, illetve a 240 lóerős EcoBlue Bi-turbo motorral felszerelt S‑MAX és Galaxy modellekben.

A karosszériaszínek listáján új tétel a Chrome Blue és a Diffuse Silver árnyalat, és az S-MAX ST-Line modellek féknyergei sportos, vörös fényezést kapnak.

[TESZT] MINI Cooper SD 5 ajtós – 2018-ban is garantált az örömautózás vele

2018-as MINI Cooper SD 5 ajtós autótesztünk bevezetőjét kezdjük egy kis kronológiai visszatekintéssel. 1961–ben alapították a MINI márkát, John Cooper vezetésével. Akkoriban a British Motor Corporation (BMC) egy olyasféle, tág rétegek által használni vélt koncepciót szeretett volna megvalósítani, amellyel tényleges, hétköznapi praktikumok becélzása lett volna a fő irányvonal.

Nem mellesleg az ár-érték arány sem volt másodlagos a kivitelezés kapcsán, tehát egyfajta népautóként lett pozicionálva a MINI Cooper. A névadó-márkatulajdonos John Cooper pedig szorgalmasan vitte előre az elképzeléseket, s az eredeti ötletek mellett jelentős oroszlánrészt kanyarított a Formula 1, valamint a rally szegmensekből is, gondoljunk csak a MINI korai sikereire (Cooper, Morris).

Megad mindent, amire a szegmensen belül csak vágyni lehet

A MINI számos verzióban (Van, pick-up) létezett, ezek nagyjából a nyolcvanas évek első felében futottak ki a gyártószalagról, majd 2000-ben a BMW égisze alá került a patinás brit konszern. A bajor vállalatóriás sikeres iránymutatásként meghagyta a MINI által létrehozott presztízst, tehát a méretek, kategorizáltság nyomokban is alig változott, viszont erőteljesen elvitte a márkát prémium-irányba, így elmondható, hogy a MINI a világ jelenlegi egyetlen igazi luxussal megspékelt kisautó brandje.

Hogyan is sejlik fel előttünk a MINI, ha szóba kerül egy beszélgetés folyamán? A név kötelez, tehát apró, mini, igazi kompakt négykerekű. Ez így is volt, azonban a jelenlegi trendeknek és kívánalmaknak megfelelően nyilván a brit márka esetében is kellett térnövelés, a paraméterek újragondolása – így a klasszikus értelemben vett MINI már korántsem olyan atomi, mint mondjuk 20-25 évvel ezelőtt.

Tradicionálisan három ajtós egy MINI, de mi történik akkor, ha a gyártó nyitni akar még szélesebb körök felé, így csakis abban látja a megoldást, hogy ötajtóssá varázsolja a kaszni kialakítását? Minden kétséget kizáróan erre is van opció, így született meg a MINI Cooper SD is, jelenlegi autótesztünk alanya is.

Olyan, mint egy modern időutazás

A tesztautó színválasztása nem is lehetett volna remekebb – maga az alapszín is megnyerő, a sötét tónusú tető, az oldaltükör-hátlapok, sok króm, a felnik. Mindez már alaphangon megadja a kezdő adrenalinlöketet, s még az sem ront az egységen, hogy a B és C oszlopok közé bepréseltek mindkét oldalra egy-egy ajtót pluszban.

Morcos, harcsaszájra emlékeztető középen kettéosztott hűtőmaszkjával, hangsúlyos ködlámpa-fészkeivel, a lökhárító alsó felületeire helyezett, a hűtés beömlőjének határvonalait követő szellőzőnyílásaival a MINI Cooper SD szemből talán a leginkább sportosabb, lendületet sugárzóbb. Mindehhez a sárvédőívek szemközti részleteire rajzolt, döntött, kissé oválisra hajazó lámpatestek is hozzátesznek jelentősen, a tekintélyt sugárzó, beömlőnyílással felvértezett motorháztető egy elemként fogja közre ezeket, nyitásnál természetesen az első sárvédők oldallemezéből is elvesz. Mindez egyike azon sok hagyománynak, amely megmaradt a mai napig a MINI-nél, imádnivaló.

Ügyes arányok adagolásával lett a színvilág megvalósítva a tesztelt MINI Cooper SD esetében, ugyanis ahogyan már az imént említettük, a fekete-fehér kombináció dominál az autó színvilága esetében – a lakkfekete tónust pont jól eltaláltan dobják fel a motortértetőre húzott párhuzamos csíkok, a tető teljes fehérsége, valamint az oldaltükrök is (igaz, utóbbiak esetében a szárak a kaszni alapszínét hordozzák).

Egyre megszokottabb látvánnyá válik, ha egy MINI 5 ajtós

Elsőre talán fel sem tűnik, mégis formabontó az ötajtós kocsiszekrény látványa. Leginkább a növelt, 2567 milliméteres tengelytáv az, ami a MINI Cooper SD-t kiragadja a sorból, úgy, hogy szigorúan megtartja a MINI-életérzést és hangulatot ezzel együtt. A hátsó ajtók egyébként kifejezetten keskenynek tűnnek, gyakorlatban nem kapunk sem többet, sem kevesebbet, amikor beszállunk hátra – de ennek taglalásáról majd lejjebb.

17 col átmérőjű felniken gurul a MINI Cooper SD, ez a méretekhez képest teljesen jól hozza ismételten az arányokat, a Bridgestone nevével fémjelzett Blizzak LM-25 RFT abroncsok viszont a pályák hangulatát hozzák, vékonyak, elvesznek az amúgy is fekete tónusú tárcsákon.

Vonalvezetés tekintetében a hatchback jelleg adja magát, a tetővonal szinte teljesen egyenes ívet követ, csakúgy, mint az oldalablakok: nincsenek gömbölyítések, lekerekített oldalak – a hátsó ajtóhoz például szinte szabályos téglalap-alakzatú üvegfelület tartozik, lezárva a C oszlopig a csomagtér parányi részletével. Túlzásba vitt ezüstös csillogás itt sincsen, az autó menetirány szerinti bal oldalán az üzemanyag-betöltőnyílás, mely szintén figyelemfelkeltő, tradicionális.

Ízig-vérig fiatalos: a MINI Cooper SD pontosan az az autó, amely után akarva-akaratlanul is megfordul az utca népe, nemtől és kortól függetlenül. Érdekes ez, mivel a MINI visszatekintve valahogyan a gyengébbik nem stílusos választása volt mindig is, mára azonban leginkább uniszex alternatívát jelent a vásárlásnál – gondoljunk csak pont a S verziókra, s a számtalan konfigurálási lehetőségre, mellyel operálhatunk, ha vásárlásra adjuk a fejünket.

A britek ügyeltek arra, hogy a sportos küllem minden részletében domborítson


Dupla, középre helyezett krómozott kipufogóvég mutatja: sportos habitusú versenyzővel akad dolgunk a MINI Cooper SD esetében. A tálalás itt is illusztris, ugyanis a szpoilerezés mintázata egyedi, a hátsó ködlámpák kialakítása is itt, lenn kapott helyet. Az összetéveszthetetlen helyzetjelzők krómkeretet kapták, növelvén itt is a prémiumos küllemet; a csomagtérnyitó fogantyúja (szintén krómhatással) a rendszámtáblahely kiképzése felett kapott helyet.

Igényes, prémiumminőségű alapanyagokból építkezik a MINI Cooper SD enteriőrje. Nincs apelláta, az egyediség itt is folytatódik, ami örvendetes, hiszen a már jól megszokott kialakítás-jelleget vajmi kevés átértelmezéssel képes megoldani mindmáig a gyártó.

A középkonzol például a klasszikus kilométeróra egységet próbálja visszahozni, úgy, hogy minden a körkörös ívek tükrében került elrendezésre – a központi érintésérzékeny LCD kijelző nagyjából a kialakítás centrumában helyezkedik el. Itt számos információt, menettulajdonságokat befolyásoló opciót indíthatunk el, tájékozódhatunk a részletes infotainment rendszer által, vagy épp visszajelzést kaphatunk arról, hogy környezettudatos, vad sportos (maximális gokart érzés), vagy épp az üdvözítő átmenetet választjuk vezetés közben.

Jó anyagminőség, visszafogott komfort – utóbbi nem megy a kényelem hatására

Kellemes, jó fogású kormánykereket kapott a MINI Cooper SD, melyhez egy rendkívül közvetlen, jól közvetítő kormánymű társul. Az első ülések viszonylag tág skálán állíthatók hosszában és magasságában is, viszont átlagos testalkattal is kell kompromisszumot kötnünk térd- és válltér kapcsán is. A középre helyezett könyöktámasz hossza megfelelő, a váltó is viszonylag jól elérhető pihentetett karral, igaz, így már inkább visszafelé kell nyúlni a hatsebességes manuális kéziváltó karja után.

A központi műszeregység elrendezése talán szokatlan lehet első blikkre, bár sok helyen láttunk már hasonlót. Közvetlenül a kormány mögé helyezett, két főbb részelemből álló számlapot találunk itt (fordulatszámmérő, sebességmérő), valamint a jobb alsó sarokra helyezett, félkörívet formáló üzemanyagszintmérő csíkját.

Kézre esik minden, nagy kedvenc a repülős-pilótafülkés kialakítást kapott középre applikált gombsor: itt találjuk az indításért felelő kallantyút, valamint egyebek mellett a Start/Stop automatika kapcsolóját is.

A hátsó üléssor két átlagos testmagassággal rendelkező utast képes úgy befogadni, hogy az utazás akár hosszabb távon is derűs maradhasson. Az első ülések háttámlájának kialakítása révén nőtt a térd- illetve lábtér, utóbbihoz sokat ad hozzá az optimálisra irányzott tengelytáv is. Mindkét esetben (első, illetve hátsó traktus) megfelelően hosszú és széles ülő- valamint hátlapok jellemzőek.

Nyilván nem a csomagok mennyisége és száma lesz az eldősleges szempont, ha MINI Cooper SD mellett tesszük le voksunkat, ám azért nem árt, ha tudunk e téren is kalkulálni az utazás előtt. Az autó alaphangon 278 liternyi rakodófelülettel rendelkezik, ez a 40:60 arányban osztott és dönthető ülések állításával közel 1 köbméteresre, konkrétan 941 literesre bővíthető.

Dízel felár?

Néhányszázezer forintos felárat jelent a MINI Cooper SD dízelmotorja a 192 lóerős Cooper S-éhez képest.

A tesztautóban egy 2 literes, 170 lóerőt mozgósítani képes öngyulladós aggregát dolgozott, mely a maximális teljesítményét kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon adta le, a meggyőző 360 Newtonméteres forgatónyomaték-csúcs már alacsony, 1500 RPM-nél rendelkezésre állt.

Csekély, 1230 kilogrammos száraz tömegéhez képest a nagy hengerűrtartalom, a jól választott sebességváltófokozat-áttételezések jótékony hatást gyakorlnak az autó menettulajdonságaira, nem utolsó sorban a fogyasztására is (A kategória). A hidegen kicsit hangosabb és teljesítmény szempontjából visszafogottabb gázolajos pár perc után erőre kap, a vízhőmérséklet kellő idő alatt áll megfelelő szintre, majd kezdődhet is városi-elővárosi, országúti, vagy akár autópályás közlekedés. Azért fontos mindegyik kategóriát külön megemlíteni, mivel a MINI Cooper SD kiválóan alkalmas minden téren az utazáshoz, akár gyors, pár kilométeres, amolyan A-ból B-be átszaladós, vagy akár több száz kilométeres autópálya-autóút szakaszok megtételéről legyen szó.

Amíg zöld módban közlekedünk, minden nyugodtnak, és visszafogottnak tűnik, a gázreakciók lassabbak, a kormányzás is lágyabb, a fogyasztás nagyjából 3.7-4.4 liter/100 kilométer közti átlaggal kecsegtet (90-100 kilométer/órás átlagokkal). Viszont ha kihagyjuk a köztes átmenetet, és masszívan Sport módba állítjuk a profilváltót, minden az ellenkezőjére vált, a szolid viselkedés agresszívvá válik, a kormányzás és a futómű érezhetően keményedik, közvetlenebb habitust kap az egész összesség.

Mit nekünk Cooper S, vagy John Cooper Works, itt a Cooper SD, amely hozzávetőlegesen ugyanazt az élményt ígéri, mint a kifejezetten gyorsulásra, végsebességre kihegyezett társaik. Méréseink szerint a MINI Cooper SD 7.2 másodperc alatt katapultálta magát 0-ról 100-ra, rugalmasság tekintetében pedig negyedik fokozatban, erőtartalékokkal 60-ról 100-ra mindösszesen 4.8 másodperc kellett a hajtásláncnak a végkifejletig. Dinamikusabb gázpedál-kezeléssel sem kell aggódnunk, ugyanis az átlagfogyasztás 5.9 liter/100 kilométeres értéknél stabilizálódott.

Ár

Árképzés tekintetében az 5 ajtós MINI Cooper SD 8 493 000 forintos bruttó listaárat kapott, ami ha figyelembe vesszük, hogy a szóban forgó termék luxuscikk, mindenképp kedvező vásárlást ígér. A teaztautó vételára a konfigurációra való tekintettel 12 millió forint felett áll meg.

2018 MINI Cooper SD 5 ajtós specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 170 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 360 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4005 mm

Szélesség: 1727 mm

Magasság: 1425 mm

Tengelytáv: 2567 mm

Első gumik mérete: 295/45 R17

Hátsó gumik mérete: 295/45 R17

Tömeg, üresen: 1370 kg

Megengedett össztömeg: 1845 kg

Csomagtartó mérete: 248 liter, 971 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 44 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 223 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra:7.3 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.4 l/100 km

Országúti: 3.6-4.1 l/100 km

Vegyes: 4.4 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.8 l/100km

Országúti: 3.9 l/100km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 112 g/km

Bővebb információ a MINI magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

2018 Beetle Sunshine Tour to Wolfsburg: ezrek ünnepelték az új Beetle 20. évfordulóját

2018 Beetle Sunshine Tour to Wolfsburg – ez volt a jelszava a most szombati, 14. legendás Beetle, új Beetle és Beetle Közösség találkozójának.

Az idei év rendezvényének középpontjában az új Beetle 20. évfordulója állt. Egy kortárs klasszikus, amely hamarosan valódi klasszikussá lesz, csakúgy, mint az eredeti Beetle. Beetle, új Beetle és eredeti Beetle – egy kompakt és időtlen Volkswagen három generációja, barátokkal és rajongókkal a világ minden szegletéből. Rajongók ezrei zarándokoltak el szombaton Wolfsburgba, hogy az autóipar történetének egyik legszerethetőbb ikonját ünnepeljék.

A 2018 Beetle Sunshine Tour to Wolfsburg esemény fénypontja a több, mint 200 Beetle, új Beetle és eredeti Beetle felvonulása volt, amelyek a Volkswagen wolfsburgi gyárán haladtak keresztül. Ez egy olyan pillanat volt, amelyre korábban még sosem volt példa. A parádé résztvevői között olyan ritkaságok is szerepeltek, mint az 1950-es években készült Hebmüller kabrió vagy például az igen ritka, 2000-es modellévben készült új Beetle RSI modell 225 lóerős teljesítménnyel. Mellettük természetesen a legutóbbi modellek is képviseltették magukat, mint például a Beetle Cabriolet Dune.

A résztvevők a „The Ritz-Carlton” hotel kapuján keresztül hajtottak be az üzem területére, majd a Südstrasse utcáján lefelé haladtak a Mittelland csatorna és a központi üzemegység között a Volkswagen jellegzetes adminisztrációs főépületének irányába. Valóban nagyon különleges utat jártak be, hiszen az üzemek egy részét és az összes toronyépületet útba ejtették. A felvonulók sora ezután a Mittelstrasse utcája felé vette az irányt, ahol általában a munkaállomásukra igyekvő Volkswagen dolgozókkal és „just in time” vagyis éppen időben történő alkatrészszállításra specializálódott óriási teherautókkal találkozhatunk. A menet ezután az Autostadt irányába indult tovább, ahol a túra fesztivállá alakult. A résztvevők és a látogatók az Autostadt tornyainak tövében gyűltek össze, hogy rajongóként beszélgessenek egymással és ünnepeljék a három generáció képviselőit. Egy napon keresztül itt minden egy teljes autóipari vállalatcsoport megkerülhetetlen modelljéről szólt. Természetesen a felvonuláson az új Beetle modellek is részt vettek. Ez a sorozat, amely idén ünnepli 20. évfordulóját, sohasem volt az a hagyományos értelemben vett új vagy használt autó, de mindvégig egy életstílust, életfelfogást tükrözött. Most eljött az idő az első modellek számára, hogy kortárs klasszikusokká váljanak, amely az első lépés a valódi klasszikussá válás útján.

A Beetle Festival egyébként most először, 2018-ban látogatott Wolfsburgba. Az Autostadt és az üzem kínálta különleges helyszín egyfajta tisztelgés is az új Beetle évfordulója előtt. A „Beetle Sunshine Tour” rendezvényét először 14 évvel ezelőtt indította útjára egy Beetle tulajdonos, Gabriele Kraft Lübeck-Travemünde településéből. Napjainkig ő maradt a szíve és lelke ennek a túrának.

Ördög Ibolya ismét a Hyundai-nál

Fonay Gergely marketing és kommunikációs vezető a Hyundai-on kívül folytatja karrierjét. Pozícióját szintén marketing és kommunikációs vezető munkakörben Ördög Ibolya vette át 2018. szeptember 1-től.

Ördög Ibolya az elmúlt 7 évben sikeresen dolgozott az AutoBinck cégcsoport leányvállalata által képviselt Jaguar, Land Rover márkák hazai képviseletén, kommunikációs vezető munkakörben.

A Hyundai márka sem ismeretlen számára, hiszen 2006-2011 között dolgozott a márka hazai piaci bevezetésén.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Honda CR-V (2020) – remek útitárs Los Angelesben is

0
A 2020-as Honda CR-V az amerikai piacon továbbra is az egyik legnépszerűbb kompakt SUV, és nem véletlenül. A modell az ötödik generáció részeként érkezett,...

Íme, a Xiaomi YU7 prémium crossover

TESZTJEINK