Főoldal Blog Oldal: 242

Minden eddiginél jobban elférnek az iskolakezdésre megnőtt gyerekek az új Ford Focusban

Tudta, hogy egy iskoláskorú gyermek évente átlagosan 6 centit nő? De egy év alatt akár 16 centit is nőhet… vagy egyetlen éjszaka leforgása alatt fél centimétert is! Ez nem jelenthet gondot, főként, ha Ford Focus kerül fókuszba a téma kapcsán.

Ez azt jelenti, hogy a tanév kezdetén az iskolás gyermek – aki éppen beülni készül a családi autóba – 2 centivel is magasabb lehet, mint a nyári szünet elején volt.

Egy tudományos vizsgálat kimutatta, hogy az iskoláskorú gyermekek gyorsabban nőnek a vakáció alatt, mivel ilyenkor kevesebb stressz éri őket.*

A vadonatúj Ford Focus minden eddiginél több teret kínál a növésben levő gyermekek számára, hiszen kategóriaelső hátsó lábtere 5 centiméterrel nagyobb, mint az előző modellé volt.

A hátul utazók emellett 6 centiméterrel nagyobb vállteret élvezhetnek, nem beszélve a középső ülés előtti, simább kialakítású padlóról, ami immár kényelmesebb a lábaknak; így végre kevesebb lesz a vita azon, hogy kinek kell középre ülnie.

“Nemcsak arra törekedtünk, hogy kényelmesebbé alakítsuk a vadonatúj Focus hátsó traktusát, hanem arra is, hogy az autó minden utasa, kicsik és nagyok számára egyaránt nyitottabb és tágasabb utasteret biztosítsunk” – mondta el Glen Goold, a Focus programvezető főmérnöke. “Az oldalsó ablakok hátrébb nyúlnak, így az utasok akadálytalanul kilátnak, a megrendelhető panorámatető pedig fénnyel és szabadságérzettel tölti meg a kabint.”

A vadonatúj Ford Focus új korszakot nyit a térkínálat, a stílus és a fejlett vezetősegítő technológiák terén a középméretű családi autók mezőnyében. A Focus megkönnyíti a vezető munkáját a feltorlódott, araszoló forgalomban; parkolás közben átláthatóbb képet ad a jármű környezetéről; a parkolás egyszerűen, egyetlen gombnyomással elvégezhető, és az autó segít elkerülni a baleseteket.

A Focus vásárlóinak immár az új FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót.

A stílusos Focus Titanium, a sportos Focus ST-Line és az előkelő Focus Vignale felszereltség már most is egész Európában megrendelhető az ötajtós és kombi kivitelekhez, és még idén megjelenik a kínálatban az SUV-ihletésű, vadonatúj Focus Active crossover is.

Megkezdték az Audi e-tron gyártását

Az Audi újabb lépést tett a jövőbe vezető úton, szeptember 3-án hétfőn ugyanis az Audi brüsszeli üzemében megindult az Audi e-tron modell sorozatgyártása.

A márka első tisztán elektromos SUV modellje hétköznapi használatra is ideális hatótávolsággal bír. A gyorstöltő állomásokon elérhető akár 150 kW teljesítményű töltőkapacitással alig 30 percre van szüksége ahhoz, hogy készen álljon a következő hosszabb túrára. Az új modell világpremierjét az Audi szeptember 17-én San Fransiscoban tartja majd, ahol először láthatja a nagyközönség álca nélkül a márka újdonságát.

Misano vörös köntösben, útra készen: Peter Kössler, az Audi márka igazgatótanácsának a gyártás területéért felelős tagja és Patrick Danau, az Audi Brussels ügyvezető igazgatója végig követték, ahogy az első Audi e-tron modell hangtalanul legördült a gyártósorról. „Az Audi e-tron egy igazi úttörő.” – állapította meg Peter Kössler, az AUDI AG igazgatótanácsának a gyártás és logisztika területéért felelős tagja. „Olyan innovatív technológiával rendelkezik, mint például a virtuális külső tükrök, ugyanakkor nagyszerűen egyesíti a hagyományos Audi erősségeket a kezelhetőség és a dinamika területén az olyan műszaki megoldásokkal, amelyek messze túlmutatnak az autón. Brüsszeli üzemünk átfogó korszerűsítésen esett át az elektromos modell gyártásához. Ez a világ első, igazoltan szén-dioxid semleges sorozatgyártása a prémium szegmensben.” Az Audi Brussels a gyártás minden folyamatát, illetve az üzem összes további szén-dioxid-kibocsátását megújuló energiákkal és különböző környezetvédelmi projektekkel fedezi.

„Az Audi számos belső kompetenciát épített fel az Audi e-tron kapcsán és mind az akkumulátor technológiát, mind az aktuálisan használt hajtásrendszert maga fejlesztette. A munkatársak pedig a gyártás számos fázisát újragondolták, megtervezték és megvalósították” – nyilatkozta Patrick Danau, az Audi Brussels ügyvezető igazgatója.

2016 nyarától kezdve az üzem átfogó átépítésen esett át, amely – lépésről lépésre – érintette a karosszériagyártást, a fényezőműhelyt és a gyártósort is illetve megteremtették a helyben történő akkumulátorgyártás feltételeit is. Vezető nélküli szállítási rendszerek gondoskodnak róla, hogy az akkumulátorok sorban megérkezzenek az elektromos autók gyártósorához. A brüsszeli dolgozók több, mint 200 000 órás tréningen vettek részt az első, tisztán elektromos Audi gyártásának megkezdése előtt, így tökéletesen felkészültek a gyártás elindítására.

Hét legendás BMW áll rajthoz az idei Creme 21 youngtimer ralin

A BMW Group Classic ismét főtámogatóként szponzorálja a klasszikus autókat ötnapos utazásra invitáló esemény sorozatban tizenhetedik felvonását, amelyen az ikonikus BMW M1, a hamisítatlan BMW 3.0 CSL, a BMW E36 323i, a BMW Z3 és a klasszikus Mini egy utolsó példánya vezeti fel a több száz színes járművet csokorba gyűjtő konvojt. A felvonuláson most először a BMW Motorrad két legendás motorkerékpárja is tiszteletét teszi.

Amikor Németországban és a környező országokban az utca népe sorra olyan, Marokkó-játékra hajazó kuszasággal parkoló és teafilter-csatákhoz készülődő emberekbe botlik, akik felettébb jókedvűen szállnak ki youngtimer vagy oldtimer autójukból, az csupán egyetlen dolgot jelenthet: a „Creme 21” visszatért. A minimum 21 esztendős járművek egyfajta alternatív megpróbáltatásának is beillő eseményt idén szeptember 12-16. között rendezik meg Essen városa és Luxemburg között. A sorozatban tizenhetedik youngtimer rali főtámogatója ezúttal is a BMW Group Classic, amely a hozzávetőlegesen 250 résztvevő csapat között hét guruló járműcsodát állít rajtrácsra. A BMW Motorrad ráadásul most először két ikonikus kétkerekűvel képviselteti magát a megmérettetésen.

A „Creme 21” rali az 1970-es évektől élénk narancssárga tégelyben árusított kozmetikai termék után kapta a nevét. A márka nevében elhelyezett 21-es szám a felnőtté válást jelölő, akkoriban hatályos korszámra utal, jelezve, hogy a testápoló krém fiataloknak és időseknek egyaránt tökéletes megoldást kínál. A „Creme 21” youngtimer rali nevében a 21-es szám hasonlóképpen, a résztvevő járművek minimum életkorát szimbolizálja, a ’70-es és ’90-es évek között született járműkülönlegességek egyediségét éltetve. A Creme 21 mind a mai napig ápolja az emberek bőrét – miközben tisztelettel adózik a vezetés szerelmesei és a legszebb klasszikus autók között húzódó örök kapocs előtt.

Az idei felvonás egy korábban szénbányaként üzemelő esseni ipari parkban rajtol el (Zollverein Coal Mine Industrial Complex), ahol az indulók a nevezett járművek technikai ellenőrzése után egy különleges programmal elevenítik fel a régmúlt idők emlékét: szeptember 12-én este az ipari park területe egy óriási autós mozivá változik át, amelynek vászna előtt a szervezők nem csupán a „Creme 21” youngtimer rali hivatalos indulóit látják szívesen, de minden érdeklődőt szeretettel várnak. A szeptember 13-án induló konvoj másnap érkezik meg a Zinkhütter Hof Múzeumhoz, amelyben az indulók részletes előadást tekinthetnek meg Aachen tartomány ipari, kereskedelmi és társadalmi történetének fejlődéséről. A program ezt követően az RWTH Aachen Egyetem által üzemeltetett Aldenhoven Tesztközpontban folytatódik, ahol a járművek többek között egy sor kihívással nézhetnek szembe: a két kilométer hosszú oválpályán felépített, egyszerre nehéz és szórakoztató tesztlehetőségek között kemény terep, sprintszakasz, féksáv és szlalompálya is megtalálható. Másnap a konvoj az Eiffel-hegység szíve felé veszi az irányt, majd átkel a szomszédos Luxemburgba, ahol a BMW Group Classic különleges esti összejövetelt szervez. Az öt napon át tartó utazás csúcspontja és lezáró eseménye a „Creme 21” youngtimer rali díjátadó ceremóniája lesz, amelynek a Goodyear Colmar-Berg városában felépített létesítménye ad otthont.

A BMW Group Classic idén öt négykerekűvel és – most először – két motorkerékpárral képviselteti magát az utazáson. A flotta legöregebb tagja egy BMW 3.0 CSL lesz, amely 1971-től gurult le a gyártósorokról. Az első példányokat 180 lóerős motorok mozgatták, majd 1973-tól 206 lóerős szívek kerültek a motorháztető alá, amellyel a könnyűszerkezetes kupé villámgyors sprintekre volt képes. A modell egyik legfurcsább stílusjegye – amely felszerelve mind a mai napig elcsavarja az emberek fejét – a túlméretezett hátsó szárny volt, amely közúti engedély hiányában csak a csomagtartóban utazhatott. A BMW 3.0 CSL motorsportra edzett változata első ízben 1973-ban zsebelte be az Európai Túraautó-bajnokság abszolút győzelmét, majd ezt követően 1975 és 1979 között minden egyes évben.

A BMW M1 idén ünnepli 40. születésnapját. Az 1978-ban bemutatott járműcsoda a BMW Motorsport részleg első olyan sportautója volt, amelyet nem tömegtermelésben kínált BMW modell műszaki alapjára terveztek meg. A BMW M1 rövid időn belül olyannyira népszerű lett, hogy a bajor prémiumgyártó 1979-ben és 1980-ban kifejezetten erre a modellre hívta életre a Procar szériát. A sorozatgyártásban kínált BMW M1 az első BMW modellként viselte a legendás „M” típusjelzést. A 277 lóerős erőforrással szerelt sportautót a bajor prémiumgyártó valaha kínált legdrágább modelljeként tartják számon: árlistáján 100 000 német márka szerepelt. 260 km/óra fölötti végsebességével a BMW M1 akkoriban a leggyorsabb Németországban készített és közútra engedett sportautó volt, amely 5,6 másodperc alatt gyorsult fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

Az 1990-től gyártott E36 széria képviselői ízig-vérig youngtimer modellek. A 170 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral szerelt BMW 323i 1994-ben vált elérhetővé, a limuzin karosszériaváltozatból a bajor prémiumgyártó több mint 1,5 millió példányt értékesített világszerte. A többi karosszériaváltozattal együtt – amelyek megalapozták a jövő modern klasszikusait – a BMW E36 több mint 2,3 millió autórajongó tetszését nyerte el.

A Creme 21 yountimer ralin rajthoz álló negyedik BMW modell egy BMW Z3 lesz, amely 1995-ben, a müncheni központú vállalatcsoport spartanburgi gyárában látott napvilágot. A roadster sportos menetteljesítményéről négy- és hathengeres erőforrások gondoskodtak, a BMW Z3 M modell esetében 325 lóerő maximális teljesítménnyel.

Az ikonikus utazás tizenhetedik felvonásán a MINI is képviselteti magát, méghozzá egy ötletesen feldíszített klasszikus Mini modellel. Az apró négykerekű a 2000-ben legyártott utolsó Mini modellek egyike, amelyet Nic Nagel művész kifejezetten az idei Nemzetközi Mini Találkozóra készített el. A karosszériát színes szörf-motívumok és feliratok díszítik, amely a portugál tengerparton elterülő Praia de Mira üdülővárosban idén nyáron egy szempillantás alatt valóságos rajongási hullámot indított el.

A BMW Group Classic most először két motorkerékpárt is választott a Creme 21 youngtimer ralira. A BMW K1, amely idén ünnepli 30. születésnapját, az egyik első szupersport motorkerékpár szerepében tündököl. Védjegye a hét részből álló, teljes egészében üvegszálból készült vázborítás, amely mögött egy 100 lóerős, soros négyhengeres, tizenhat szelepes szív dolgozik. Az ikonikus kétkerekű 240 km/órás végsebességre volt képes. A BMW berlini motorkerékpár-gyártó üzemében ebből a modellből mindössze 7 000 példány látott napvilágot.

A rali mezőnyében feltűnő második kétkerekű a BMW R80 G/S lesz, amely az első többhengeres enduro motorkerékpárként gurult be a történelemkönyvekbe. Ugyanakkor ez volt a BMW Motorrad első olyan, tömegtermelésben kínált motorkerékpárja, amelyet egyoldali lengőkarral szereltek fel. 797 köbcentis boxermotorja 50 lóerő maximális teljesítmény leadására volt képes. A BMW R 80 G/S már az 1980-as évek hajnalán felébresztette az emberekben a sport enduro motorkerékpárok iránti rajongást. A típusból 1987-ig több mint 33 000 darab készült, amely megalapozta a BMW Motorrad GS modellsorozattal aratott kivételes sikertörténetét és a márka túra enduro motorkerékpárjainak elkövetkező nemzedékeit – az extrém terepjáró képesség, a sokoldalú karakterisztika, a pörgős boxermotorok és az egyoldali lengőkarok jegyében. A forradalmi koncepció – több más siker között – négy alkalommal a Dakar-rali abszolút trófeáját is elhódította.

Érdekességek a Toyota Aygo-ról: az autó tervezői mesélnek

Alig néhány hónapja érkezett a hazai márkakereskedésekbe, máris sikert sikerre halmoz az elképesztően trendi új Toyota AYGO: az idei évben eddig 83 százalékkal több kelt el a japán gyártó városi kisautójából, mint a tavalyi év azonos időszakában.

Az tehát egyértelműen látszik, hogy az izgalmas felszereltségi szintek és változatos opciók révén egészen egyedivé tehető kisautó megtalálta az utat a vásárlók szívéhez. De hogyan is készült a sikermodell? A tervezők mesélnek.

Elsőként David Terai-t, az AYGO főmérnökét szólaltattuk meg, aki így fogalmaz:

„14 éve dolgozom közös projektek főmérnökeként, így tisztában vagyok azzal, milyen fontos megőrizni egy autó modernségét a jármű teljes életciklusa alatt. Amikor 2012-ben nekiláttunk kifejleszteni az AYGO második generációját, én már akkor is azokon a vizuális változásokon és innovációkon törtem a fejem, amelyeket az új modell életciklusának felénél kell majd megvalósítanunk. Amikor 2015-ben elkezdtük kidolgozni az első tanulmányokat, először is azt magyaráztam el a Toyota európai stílustervező és K+F csapatainak, hogyan szeretném még ‘élőbbé’ varázsolni az autó orr-részét egy térhatású X-elemmel. Már a munka kezdetétől világos volt, hogy komoly kihívások várnak ránk, hiszen erőteljes külső dizájnja és takarékos működése miatt a most kifutó modellváltozat még mindig nagyon népszerű volt az A-szegmens vásárlóinak körében. Ugyanakkor az egyre nagyobb számú versenytárssal is számolnunk kellett, amelyek miatt az A-szegmensben egyre élesebbé vált a küzdelem. Ebből kiindulva arra törekedtünk, hogy az új modell látványa és érzete egy vadonatúj autó benyomását keltse, miközben három fő csapáson indultunk el: még izgalmasabbá akartuk formálni az AYGO külsejét, csendesebbé és élvezetesebben vezethetővé szerettük volna tenni az autót, emellett pedig tovább akartuk csökkenteni a fenntartási költségeit, hogy vásárlóink még olcsóbban autózhassanak. A dizájnereknek mindig ezt mondtam: az AYGO népszerűségét az európai piacon a japán manga-kultúrára alapozott bulis karakterrel és személyre szabhatósággal kell növelnünk – de úgy, hogy mindez befogadható legyen az európai vásárlók számára. Azt akartam, hogy az autó orrkiképzése több élénkséget és agilitást sugalljon. Az új, térhatású kialakítás teljesen új külsővel ruházza fel a modellt, ami azonban továbbra is jól felismerhetően AYGO maradt. Az utastér anyagait megújítottuk, így a kabin harmonikusabb és minőségibb benyomást kelt. Egy új multimédia rendszert is bevezettünk, amelynek Apple CarPlay és Android Auto funkciója akadálytalan okostelefon-integrációt kínál. Az 1,0 literes, háromhengeres motor nagymérvű tökéletesítésével – például a kipufogóoldali VVT-vezérlés és a kettős üzemanyag-befecskendezés bevezetésével – az AYGO a teljesítmény és a fogyasztás legjobb kombinációját kínálja az A-szegmensben, így az autó továbbra is ‘élvezetes és takarékos’ – ahogyan a vásárlók megismerték és megszerették.”

David Terai főmérnök mellett Kristof Muylle-t, a Toyota európai K+F központjának senior projekt menedzserét is sikerült megszólaltatnunk egy interjú erejég, amely az alábbiakban olvasható.

Milyen fő kutatás-fejlesztési célokat tűztek ki az új AYGO tervezése során?

„Ügyfeleink visszajelzései alapján három olyan fő területet azonosítottunk, amelyekre a modellfrissítés során összpontosítanunk kellett. Először is az AYGO-nak meg kellett őriznie kategóriaelső pozícióját az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás terén. Másodszor, a kellemesebb utazási élmény érdekében tökéletesítettük a zaj- és rezgéscsillapítás (NVH) terén mutatott teljesítményt. Végül a jármű menetdinamikai képességeivel foglalkoztunk. Az AYGO élvezetes vezethetősége a modell egyik legfontosabb értéke; szerettük volna ezt még tovább fejleszteni.”

Hogyan tették még takarékosabbá az új AYGO-t?

„Az 1,0 literes, háromhengeres motort teljes körűen átdolgoztuk, új, kettős befecskendezési rendszer alkalmazásával javítottuk az égési hatásfokot. A sűrítési viszonyt megnöveltük, a motor belső súrlódását csökkentettük. A fojtószelepházba új léptetőmotort és gyújtótekercset építettünk be, és végül de nem utolsó sorban módosítottuk a hengerfej és a blokk kialakítását, a dugattyút, valamint a kipufogógáz-visszavezető szelepet. Mindezen módosítások nyomán az új AYGO hajtáslánca teljesíti a legújabb Euro 6.2 normát, és általánosan 5 g/km-rel csökkent a modell CO₂-kibocsátása. Ez hatalmas dolog egy ilyen kis lökettérfogatú, eleve nagyon takarékos motornál!”

Milyen intézkedésekkel javították az AYGO zaj- és rezgésszintjét?

„Arra törekedtünk, hogy minél kevesebb zaj jusson be az utastérbe, ezért átfogó módosításokba kezdtünk, négy fő területre koncentrálva: ezek a műszerfal, az A-oszlop, az ajtók és a csomagtérfedél. Hatékonyabb hangelnyelő anyagok alkalmazásával, kiegészítő szigetelések beépítésével, valamint egy sor apró részlet optimalizálásával elértük, hogy az utastérben a teljes sebesség- és fordulatszám-tartományban csökkent a zajszint. Ezzel autópályán és az AYGO természetes életterének számító városi környezetben egyaránt javult a fedélzeti komfortszint.”

Hogyan fokozták az AYGO élvezetes vezethetőségét?

„Azt akartuk, hogy a kormányérzet és a pedálvisszajelzés minden helyzetben megnyugtató legyen. Különösen fontos ez városi környezetben, ahol rengeteg külső tényezővel kell szembenézni, így a lehető legnagyobb mértékben tehermentesíteni kívántuk a vezetőt. Így a sofőr kipihentebben érhet célba, és jobban élvezheti a vezetést. Valamelyest csökkentettük a maximális forgatónyomaték értékét, viszont ezt alacsonyabb fordulatszámon tettük elérhetővé, így javult a vezethetőség és az elindulási képesség. Első és második fokozatban dinamikusabban indul az autó, ami létfontosságú egy városi forgalomba szánt modellnél. A korábban említett motorfejlesztések, valamint a kormányvezérlő szoftver frissítése és a felfüggesztést érintő módosítások együtt kifinomultabb vezetési élményt biztosítanak. A precízebb irányíthatóság és a könnyed kormányozhatóság együttese minden helyzetben maximális kezelhetőséget szavatol. Az új AYGO most még könnyedebb, ami tovább fokozza élvezetes vezethetőségét.”

Az összes Opel személyautó megkapja a WLTP típusbizonyítványt

2018 szeptember 1-e után új autókat csakis a WLTP-menetciklus szerinti típusbizonyítvánnyal lehet forgalomba bocsátani – áll az Opel sajtóközleményében.

A rövidítés a Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (világszerte egységes könnyű gépjármű tesztelési eljárás) kezdőbetűiből áll össze, a teszt a ténylegeset megközelítő fogyasztási adatokat eredményez. Az Opel idejekorán átállt ezekre az előírásokra, és továbbra is korlátozás nélkül tudja kínálni teljes portfólióját – valamennyi személyautója „WLTP-kész“. A járművek rendelkezésre állnak, és késedelem nélkül kiszállíthatók. Az ügyfelek a teljes modellválasztékból rendelhetnek a márkakereskedőknél, az ADAM-tól a Zafiráig, ráadásul mindegyikből van benzines, dízel, sőt alternatívaként LPG és CNG (sűrített földgáz) üzemű is.

„Évek óta készültünk erre a napra, a teljes portfóliónkra idejében megszereztük a WLTP-típusbizonyítványt, úgyhogy vevőink korlátozás nélkül vásárolhatnak. Az új előírások szeptember elsejei bevezetése tehát semmilyen hatással sincs kereskedésünkre. Továbbra is tudjuk valamennyi járművünket szállítani – kínálatunk száz százalékos! Ezzel az autóipar élén áll az Opel“ – mondta a márka marketing- és értékesítési vezetője, Xavier Duchemin.

Az Astra jelenlegi generációjával az Opel már 2016 júniusában elkezdte a ténylegeshez közel álló fogyasztási adatok közlését, a WLTP-ciklus alapján. Ugyanígy mérte és hozta nyilvánosságra az adatokat az Opel a Mokka X és a Zafira típusfrissítésekor is. A márka zászlóshajójával, az Insignia második generációjával még tovább ment az Opel: az Insignia 2.0 BiTurbo dízelt már 2017 közepén a WLTP-tesztciklus szerint vizsgáztatta le – egy évvel a megfelelő előírások életbe lépése előtt.

Az Opel innovatív hajtástechnikával látta el személyautó-portfólióját. Valamennyi dízel nitrogénoxid-kibocsátását AdBlue-befecskendezés (Selective Catalytic Reduction – szelektív katalitikus redukció) csökkenti hatásosan. A közvetlen befecskendezésű benzinmotorok részecskeszűrőt (Gasoline Particulate Filter) kaptak.

WLTP-menetciklus: a valóságos közlekedéséhez közeli fogyasztási adatok

Akárcsak az NEDC (New European Driving Cycle – új európai menetciklus), a WLTP is laboratóriumi teszt. Ám míg az NEDC egy elméleti menetprofilon alapuló fogyasztási adatokat állapít meg, a WLTP „reális“ menetprofilja világszerte összeszedett statisztikán alapul. A WLTP-ciklus négy részből áll, különböző átlagsebességekkel: lassú, közepes és nagy tempót tartalmaz. Mindegyikben vannak különböző menet-, megállási-, gyorsítási- és fékfázisok. Valamennyi autótípusnak mindegyik motor/sebességváltó kombinációját a leggazdaságosabb és a legtöbbet fogyasztó kivitelben tesztelik. Az így nyert adatok világszerte összehasonlíthatók, míg az NEDC értékek csak Európára érvényesek.

[TESZT] BMW 220d Gran Tourer – elsőkerekes bajor családi élmény

Három évvel ezelőtt járt nálunk a BMW 220d Gran Tourer-je, pont akkor, amikor kimondottan újdonságnak számított. Egyrészt azért, mert a BMW 2-es szériája akkor kapta meg az Active illetve a Gran Tourer családi verziókat (egyterűket, MPV-ket, kinek hogy), másrészt a 2-essel mutatkozott be először a BMW fronthajtása, no meg a downsizingelt motoropaletta is.

Az akkori Gran Tourer tesztautó annyiban különbözött a mostanitól, hogy ott összkerékhajtást konfigurált a hazai importőr (az Active Tourer viszont elsőkerekes, 3 hengeres benzinmotors variáció volt). Jelen tesztalanyunk viszont fronthajtást kapott, így ténylegesen meg tudtuk vizsgálni: vajon akad-e bármiféle hátránya annak, ha egy BMW formabontó módon nem hátsókerékhajtású?

Rögvest leszögezzük: az égvilágon semmit nem vesz el a feelingből jelen esetben, ugyanis itt nincs szükség gyorsulásérzetre, fenékdobálásra, klasszikus sportautós viselkedésre. Miért is lenne? A BMW 220d Gran Tourer ízig-vérig családi megoldás, itt a megfontoltságról, nyugalomról, megbízhatóságról, és nem utolsó sorban a praktikumról szól a történet.

Mindenesetre még mindig bizonyos, hogy a BMW nagy fába vágta akkor a fejszéjét, amikor arra az elhatározásra jutott, hogy a szabadidő-szegmens azon irányát is illenék becélozni, amely a családos túrákat veszi nagyító alá. Mondván, az egyik legfőbb konkurens már bizony jóval előbbre jár – ekkor került véglegesítésre a koncepció, melynek folyományaként megszületett többek közt korábban – idestova több, mint 3 éve – hasábjainkon is már korábban bemutatott BMW 2-es Active Tourer modell.

Egyértelmű, hogy az alapvető tulajdonságokkal felvértezett Active Tourer nem tudta száz százalékosan teljesíteni azt a normatívát, amellyel igazándiból (nagy) családos megoldássá válhatott volna. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem remek autó a BMW 2-es Active Tourer-je, mindösszesen tovább járatható a csúcsra a praktikum, a pakolhatóság, a helykihasználás. Kiegészítő megoldás tehát: legyen a márkának Gran Tourer-je a szériában.

Van változás, de csak a szakavatott szem veszi észre elsősorban

Szerkesztőségünkhöz tehát megérkezett a 2018-as modellévű, nem kimondottan jelentős faceliften átesett BMW 220d Gran Tourer. Már első blikkre szimpatikus arculatát mutatta az autó, köszönhetően az ismét az importőr korrekt tesztautó-konfigurálásának, mely első ízben a tetszetős színárnyalat-választásnak volt betudható, nem beszélve az egyébként vaskos árcédulával bíró felextrázás mikéntjének is.

Nincs olyan érzetünk, ha vizsgáljuk a BMW 220d Gran Tourer formavilágát, hogy bármit is elnagyoltak volna a tervezők, sőt, az sem ötlik fel a leghangsúlyosabb rész – jelen esetben a far – körbejárásánál, hogy holmi kontármunkával toldották volna oda azt a hosszt kiegészítő pluszt, melynek következtében választhatunk tekintélyes méretű csomagtér, vagy plusz 2 ülés felhajtása mellett.

Természetesen a BMW 220d Gran Tourer hordoz minden olyan, jelenlegi BMW-portfólióra jellemző külső és belső tulajdonságot, amely meghatározó és mutatja a márkaarculat minden atomi részét, a front egyenként 12 lamellával felvértezett veséi, valamint a morcos tekintetet felvonultató duplalámpás fényforrások is elmaradhatatlanok. Már itt jól érződik az 1800 milliméteres szélesség, tehát a kaszni befogadóképessége sem kérdőjelezhető meg; ez nyilván az oldalnézet 4556 millimétere is alátámasztja, nem beszélve a 2780 milliméteres tengelytávolságról.

Teljes harmónia a dizájn és tudás tekintetében

Hosszított karosszériának megfelelően az oldalajtók méretezése is illik arányaiban a megjelenéshez, hátrafelé, inkább a tető felé ívelő övvonalakkal, nagy üvegfelületekkel, a C oszlop előtt még kis kémlelőablakkal virít a BMW 220d Gran Tourer – minden megalapozott tehát a komfortos, akár hosszabb távra húzott utazásokhoz, természetesen családi megközelítéssel.

Mi kellhet még? Egyértelműen a tágas, variálható csomagtér, melynek hatalmas záróajtaja könnyedén nyitható és zárható, alaphangon 5 ülés használata mellett 645 literes helyet biztosít. A praktikusság már itt kezdődik, hiszen számtalan olyan rekesz, mélyedés található itt, amelyek jelentősen megkönnyítik a használatot, célratörően, jól irányzottan.

Egyértelmű, hogy a BMW 220d Gran Tourer enteriőrje is a szabadiőautózás szellemiségében került kialakításra. Ugyan a konfiguráció – mint ahogyan már feljebb is említettük – elragadó volt ismét, nem biztos, hogy gyakorlatban is jó szolgálatot tesz a teljes Dakota perforált bőrbelső, főként, ha gyerkőcök is színesítik a csapatot egy-egy kirándulás alkalmával.

A felület magától értetődően szennyeződésre hajlamos, főként, ha világosabb árnyalattal találkozunk, viszont a prémium-érzet egyik alap meghatározója ez, így nehéz lenne lemondanunk róla. Győzzön a racionalitás és a szépérzék, de az tény, hogy nem egyszerű a választás.

Igazáb BMW-s, prémiumos megoldások

Bársonyos, kellemes tapintású anyagok, kitűnően eldolgozott felületek jellemzik a BMW 220d Gran Tourer utaskabinjának tálalását, így egyből számottevő prémiumhatás érkezik.

Minden a megszokott, legalábbis annak, aki a BMW modelljeit behatóbban ismeri: a műszeregység elrendezése, a kissé sofőrirányba befordított középkonzol (itt is takálunk az infotainment és a keringetésért felelős panel közt tárolórekeszt), valamint a 8 sebességes automataváltó és a körülötte lévő kialakítás (funkció választó tárcsa, kézifék működtető gomb) mind a helyükön vannak. Ergonómia tekintetében sincs ok a panaszra, minden kézre esik, jól elérhető, működtethető. Nem is érdemes ragozni, közhely lenne csak, főként egy BMW modell esetében.

Az első sofőr- és utasülések jól testre szabhatóak, gerinctámasz és combtámasz is szerepelt a felhozatalban. A szélesség és hossz egyaránt megfelelőek, a legkülönbözőbb testalkatokhoz is jól idomulnak az ülőpadok és háttámlák, kifejezetten hosszabb távokra tervezve, optimális kényelemmel.

A hátsó hármas üléssor jól variálható, egyenként is állítható, mindegyik rendelkezik ISOFIX kiegészítéssel is, úgyhogy a sokoldalúság ismét kap egy piros pontot.

Mindhárom, egymástól jól elkülönülő szék sínen mozgatható, így alapállásban a csomagtér mérete bővíthető, vagy épp csökkenthető, 7 ülés esetében viszont a láb- és térdterekkel lehet variálni.

Hátra, a harmadik sorba a régi recept szerint két fő épphogy befér, kiváltképp, ha felnőtt, átlagos testalkattal bíró egyénekkel tervezünk – ideális ez a kettes férőhely inkább gyerekek számára, figyelembe véve a korlátozott láb, térd és fejteret.

Ráadásként jöjjön a szűkössé váló csomagtartó: 7 személlyel minimális pakolhatóságra kell számítanunk, ahogyan az lenni szokott.

Felvértezve mindennel, ami szükséges lehet

Rengeteg hasznos vezetés- és biztonságtechnikai asszisztenssel lett felszerelve a teszten nálunk járt BMW 220d Gran Tourer.

Sávtartásra figyelmeztető asszisztencia, adaptív tempomat, head-up display táblafelismerővel, valamint a navigáció alapopciói kivetítésével, forgalomfigyelő rendszer egyaránt megtalálható volt, igaz, mindennek, és az egyéb felszereltség kiegészítőknek masszív árazást kanyarít az importőr – a tesztautó ugyanis közel 18 millió forintot kóstált. Igaz, a belépő szint árazása 11.2 millió forinttól indul, tehát viszonylag széles skálán mozoghatnak elképzeléseink az árkalkulátor használatánál.

Jól megszokott bajor prémiumminőség

Soros elrendezésű, 4 hengeres gázolajos aggregátot kapott a „ – a 20d motort több ízben bemutattuk már olvasóinknak különböző BMW modellekben.

A turbótöltött, 2 literes egység 190 lóerő leadására képes kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon, 400 Newtonméteres forgatónyomaték csúcsát pedig 1750-nél éri el. A hajtásláncba iktatott 8 fokozattal rendelkező automataváltó remekül teljesít, a fel- és visszaváltások szigorúan mindig időben érkeznek, pontosan akkor, amikor elvárnánk, nincsenek idegesítő felpörgések, kicsapongó karakterisztika. Ennek megfelelően a sebességfokozatok minden esetben jól kiautózhatók, ötödiktől felfelé a takarékosság a fő szempont, főként, ha ECO PRO-ba állítjuk a profilválasztót.

Így akár 4.6 literes átlagfogyasztást is kaphatunk városi-elővárosi-autópálya-országút szakaszokon, lebontva ez városban 5.1 litert, országúton 3.9-4.4 litert jelent 100 kilométerre átlagolva méréseink szerint.

A BMW 220d Gran Tourer magasabb sebességnél is visszafogott zajszinttel rendelkező futóműve azzal együtt, hogy próbál viszonylag lágy maradni szélsőségesebb útviszonyok közt, inkább a pattogósabb, keményebb arculat a jellemző. Autópályán, országúton kisimul teljesen, viszont a magasabb BMW kategóriák által prezentált utaskabinban tapasztalható csend jelen esetben nyilván visszafogottabban van jelen.

Érdemes tehát elgondolkodnunk azon, hogy beruházzunk-e egy BMW 2-es Gran Tourer-re; a BMW 220d Gran Tourer kifejezetten jó választás lehet fronthajtással is, a szeretett, milliószor bizonyított 20d erőforrással, valamint 7 foteljával (ami inkább 5+2).

2018 BMW 220d Gran Tourer specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4568 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1608 mm

Tengelytáv: 2780 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1530 kg

Megengedett össztömeg: 2210 kg

Csomagtartó mérete: 645 liter, bővíthető 1905 literig

Üzemanyagtartály mérete: 51 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 220 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.6 s (gyári), 7.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.1 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 4.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.1 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 121 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Kimondottan sikeres a hétüléses Lexus RX L

Világszerte és Európában is csupán néhány hónapja kapható, a világ elsőszámú zöld prémium autógyártója, a Lexus legnépszerűbb modelljének hétüléses változata, az RX L, mégis máris szárnyaló értékesítési darabszámokról érkeznek a hírek.

Az RX kétségkívül a környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Lexus legfontosabb modellje: két évtizedes története során mintegy 2.758.227 darab talált belőle gazdára. Az RX volt a világ első luxus SUV-ja, és ez volt az a modell a modell, amely a világon elsőként mutatta be a hibrid hajtást a prémium kategóriában. Az idén tavasszal bemutatott különleges, RX L névre hallgató modellváltozat, 11 centiméterrel hosszabb a testvérmodelljénél, és ez a Lexus első európai hétüléses modellje, amely mind a kényelem, mind a vonzerő szempontjából új dimenziókat nyit meg a luxuskategóriájú Lexus crossoverek vásárlói számára. És hogy mennyire jött be ez a vásárlóknak? Nos, meglehetősen: a bemutatása óta eltelt néhány hónapban világszerte 17.580 ügyfél döntött a megvásárlása mellett, Európában pedig már 948 darab kelt el belőle.

Az RX sorozat új tagja az olyan családok igényeire szabva készült, akik számára fontos a variálhatóság. Ennek kulcsa a harmadik sorban található, két önálló ülés, melyek segítségével extra ülőhely vagy könnyen kialakítható, praktikus raktér létesíthető. A Lexus az RX L esetében is hű volt a hibátlan kézműves kidolgozás és az omotenashi, azaz a japán vendégszeretet iránti elkötelezettségéhez. Az autót céljának megfelelően alakították ki, ezért a hátsó részt meghosszabbították, hogy senkinek ne kelljen kompromisszumot kötnie a kényelem vagy a minőség szempontjából. Minden részletet gondosan mérlegeltek, hogy a kiegészítő ülőhelyek tökéletesen működjenek, és minden részletükben ugyanolyan luxust és kényelmet nyújtsanak, mint a jármű többi része. Az elektromos mozgatásnak köszönhetően a leghátsó ülések gombnyomásra emelkednek ki vagy csukódnak össze. Kárpitozásuk alapfelszereltségként bőrből készült, és az új, háromzónás légkondicionálásnak köszönhetően a harmadik sor utasai maguk szabályozhatják a hőmérsékletet és a szellőzést. Az RX karosszériájának meghosszabbítása úgy történt, hogy ez ne befolyásolja az autó elegáns formáját, kupészerű megjelenését és könnyű irányíthatóságát. A Lexus RX története számos innovációval büszkélkedhet; húsz évvel ezelőtti megjelenése idején például ez a modell volt a luxus SUV kategória úttörője. A Lexus RX 400h 2005-ös bemutatkozása pedig abból a szempontból volt úttörő, hogy az önmagát töltő hibrid rendszer ekkor vált elérhetővé a prémium kategóriában, így alapozva meg a Lexus hibrid technológiában elért műszaki vezető szerepét a luxusautók gyártói között. Világszinten eddig több, mint 2,7 millió RX talált gazdára, és ezzel ez a típus vált a Lexus kínálatának központi modelljévé. Az új RX L tovább javítja majd a modell piaci helyzetét, hiszen a modern családok elsődleges igényeit elégíti majd ki a prémium autók piacán. A formai változásoktól és a plusz ülések miatt szükséges változtatásoktól eltekintve a az RX L ugyanazokat a népszerű és jól bevált értékeket kínálja, mint az ötüléses modell. A kocsi teljesítményéről, hajtásláncáról, menetdinamikájáról és felszereltségéről a sajtóanyag következő fejezeteiben nyújtunk részletes információt.

Garantált kényelem: az RX L révén a Lexus RX még komfortosabb és kényelmesebb lett

Sok hétüléses jármű esetében ismert az a jelenség, hogy az extra üléseket egyszerűen csak bepréselik egy már meglévő ötüléses karosszériájába, amitől az utastér nagyon zsúfolt lesz. Az omotenashi szellemiségéhez híven a Lexus olyan kifinomult mérnöki megoldásokat használt, melyeknek köszönhetően a harmadik sor ülései kényelmesek és könnyen elérhetők. Habár az RX L megőrzi az ötüléses RX kupés profilját, a harmadik sorban ülőknek mégis megfelelő fejtér áll rendelkezésre. Ezt úgy érték el, hogy a hátsó szélvédő kicsit meredekebb szögben áll. A második sor üléspadja is kissé magasabb, így a harmadik sorban ülők lábának is bőséges hely jut. A leghátsó ülések gyermekek számára bármilyen úton ideálisak, felnőtteknek pedig rövidebb utakra kényelmesek. A harmadik sor üléseinek elérését úgy könnyítették meg, hogy a második sor ülésének oldalán elhelyezett kart megérintve az üléstámla előredől, és az ülés előresiklik. A padló lépcsőzetes kialakítása mutatja az utat, és az ülést úgy alakították ki, hogy a be- vagy kiszálló utas ruhája semmilyen kiálló beltéri elembe vagy alkatrészbe ne akadhasson be. A második sor ülései 40:20:40 arányban osztottak, és az RX L hosszabb kialakításának köszönhetően 150 mm-es pályán mozgathatók. Ez az állíthatósági intervallum hosszabb, mint a jelenlegi hétüléses SUV-k bármelyikénél. Nincs kompromisszum a leghátsó ülések minőségi kidolgozása tekintetében sem. Ezeket az üléseket alapfelszereltségként ugyanazzal a finom bőrrel kárpitozták, mint az utastér más elemeit, kényelmüket pedig két pohártartó és a légkondicionáló kezelőszervei fokozzák. Az RX L klimatizálása háromzónás, így a hőszabályozás és a szellőzés a harmadik sorban is önálló kezelőszervekkel irányítható. A magasabb felszereltségi szintű változatokon két USB csatlakozó is található, így a gyerekek hosszabb utakon játszhatnak, vagy filmet is nézhetnek.

Megtervezett kényelem

Az új Lexus RX L harmadik sorának ülései nemcsak komfortosak, hanem kényelmesen nyithatók és csukhatók is. Elég egy gombot megnyomni a második sor ülésein vagy a csomagtérben, és az ülések kinyílnak vagy belesimulnak a csomagtartó padlójába. Amikor az üléseket behajtják, a csomagtér padlója 1067 mm hosszú és teljesen sík lesz. A csomagokat egy összecsukódó kalaptartó fedi el a kíváncsi pillantások elől. A kalaptartót használaton kívül a padló alá lehet rejteni. Az RX L-ben a csomagok rakodását még egyszerűbbé teszi az elektromosan nyitható és csukható csomagtérajtó, amely egy érintés nélküli szenzor segítségével, akár egy kéz- vagy vállmozdulattal is kinyitható, feltéve, ha a jármű érzékeli az okos kulcs közelségét.

Az egész Ford haszonjármű-paletta felsorakozott a márka roadshowjának budapesti állomásán

A Ford országos haszonjármű roadshowja Budapesten állomásozott egy napig. Az eseményen bemutatkozott az egész paletta, alapvetően a KKV szektor, illetve flottapartnerek képviselői voltak jelen. Persze azért néhány szakújságíróval is találkoztunk.

Bár flottás és céges esemény volt elsősorban a Ford haszonjármű roadshowjának budapesti, az Aquaworld-ben megrendezett szakmai napja, újságírókat is – így minket is – invitáltak az eseményre. Bő, mindent átfogó prezentációk keretein belül lehetett megismerkedni a Ford jelenleg aktuális haszonjármű-protfóliójával, a Transit, Tourneo, valamint a Ranger modellek különböző variációval találkozhattak testközelből a meghívottak.

Az előadások során megtudtuk, hogy 2018-ban a kishaszonjárművek szegmensében 15.1 százalékos részarányt, míg a nagyhaszonjárművrl piacán (3.5 tonna felett) kerek 4 százalékos részarányt ért el a márka Magyarországon.

2018 július végéig egyértelműen a Ford vezette a haszonjárműpiacot idehazam 21.7 százalékos értékkel, maga mögé utasítva a többi konkurens márkát (Fiat 9.3, Renault 9.0, Volkswagen 6.6, Mercedes-Benz 5.6 százalék).

Újdonságként a V362 PHEV kódnevű projektet is bemutatták, amely egy haszonjármű koncepció, plug-in hybrid hibrid hajtásra építve.

A rendszer 50 kilométer tisztán elektromosan megtehető hatótávot ígér, vízhűtéses akkumulátor-rendszerrel.

A társított 1 literes EcoBoost 3 hengeres benzinessel együtt akár 500 kilométer hatótáv is elérhető lesz. Mindezt úgy, hogy a rakfelületek nem változnak (Tourneo).

Elhangzott, hogy a Ford kiemelt figyelmet fordít a dízelmotorok emissziós rendszerinek fejlesztésére. Így nem meglepő módon elsődleges helyen a DPF kerül fókuszba a fejlesztések során, redukálva a korom- illetve PM kibocsátást a modern dízelmotoroknál.

A DPF (Diesel Particulate Filter) részecskeszűrő adott szemcseméret felett szűri ki a nemkívánatos összetevőket, a koromrészecskéket átmenetileg tárolja.

Szó esett a Ford márkaszervizek kapacitásának folyamatos növeléséről. Ezt úgy oldják meg, hogy még több szerelőt vesznek fel a hálózatba, ezáltal a jövőben új szervizpontok létesülhetnek (például Ford Expressz Szerviz), de az újgenerációs munkaerőt is támogatják.

Ehhez nyújt segítséget a Ford Karrier Programja, amely elsődleges célja a szerelők megtartása, a gyakornokok képzése, valamint a műszaki- és szakközépiskolákkal való együttműködés.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

A Ford által üzemeltett Chariot szolgáltatás kibővül Londonban

A Chariot, a Ford városi transzfer-szolgáltatása a héten elsőként indítja be első olyan európai útvonalait, amelyek kifejezetten a vállalatok és az egyetemi kampuszok számára kínálnak egyszerűbb, stresszmentesebb közlekedést.

A Chariot idén kezdett el működni Londonban; a cég minibuszos transzfer-szolgáltatása praktikus megoldást kínál azoknak a városlakóknak, akik olyan környékeken élnek, ahonnan nehezen jutnak el a tömegközlekedés megállóiba. A Chariot figyelme most a nagyvállalatok és a városon kívül fekvő kampuszok felé fordult, amelyek szintén körülményesen érhetők el tömegközlekedéssel. Azzal, hogy az ide bejáróknak nem kell autóba ülniük, a Chariot hatékonyan csökkenti a forgalomban résztvevő járművek számát, miközben minden érintett számára hatékony közlekedési megoldást kínál.

A rossz tömegközlekedésű munkahelyek folyamatosan szembesülnek azzal a problémával, hogy egyre nehezebben tarthatják meg értékes, tehetséges munkatársaikat, ráadásul – mindent egybevetve – 30.000 fontjukba kerül egy emiatt távozó dolgozó helyettesítése vagy pótlása.* Ám ha egy munkavállaló olyan cégnél dolgozik, amely aktívan csökkenti a munkába járás miatti stresszt, sokkal vonzóbbnak tartja a munkahelyét.

“A cégek tudják, hogy a jól szervezett munkába járás komoly változást jelenthet a dolgozók életminőségében – ezzel együtt pedig a munkájuk minőségében is” – vélekedett Nico de Luis, a Chariot nemzetközi járatszervezési igazgatója. “A Chariotnál kényelmes, modern és hatékony közlekedési szolgáltatást kínálunk, ami egyszerre jelent előnyt a dolgozók, a munkáltatók és – forgalomenyhítő hatása miatt – a város számára.”

Az első új Chariot-útvonal a Chariot és a fenntartható közlekedésre szakosodott, díjnyertes easitNETWORK csoport együttműködésével alakult ki. A szolgáltatás azok számára elérhető, akik rendszeresen ingáznak a Heathrow repülőtér közelében fekvő nyugat-londoni Stockley üzleti park és a fontos tömegközlekedési központként működő Hayes & Harlington Vasútállomás között. (A szolgáltatás jövőre az új Elizabeth Line vasútvonalra is kiterjed majd.) Európa egyik legfontosabb üzleti negyedében, a mintegy 75 hektáros területen fekvő Stockley Parkban több mint 7500 ember dolgozik olyan nagyvállalatoknál, mint az IBM, az Apple vagy a BP.

A Stockley Park úthálózata (amelynek része az M25 London körgyűrű, valamint a Heathrow repülőtérre és a fővárosba vezető M4 és M40 főutak) a csúcsidőszakban rendkívül zsúfolt, ezért az irodapark vezetése arra ösztönzi a cégeket és alkalmazottjaikat, hogy lehetőleg tömegközlekedéssel járjanak be, vagy használjanak olyan környezettudatosabb megoldásokat, mint a telekocsi.**

Az ingyenes easitSTOCKLEY PARK Shuttle Bus járatok minden hétköznap reggel és délután, vagyis a csúcsidőszakban közlekednek, közbenső megálló nélkül ingázva a Hayes & Harlington vasútállomás és a Stockley Park között. További szolgáltatás a Stockley Park és a közelben lévő Intu Uxbridge bevásárlóközpont között üzemelő Lunchtime Shopper, amely lehetőséget kínál a dolgozóknak, hogy kicsit lazítsanak, és elintézzék a teendőiket.***

A Stockley Parkban dolgozó emberek számára praktikus lehetőséget jelent a Chariot szolgáltatása, amelyben egy okostelefonos alkalmazással foglalhatnak ülést maguknak egy minibuszon, majd élőben követhetik, hogy merre jár a kiválasztott jármű. A csekély üzemanyag-fogyasztású, 14 üléses Ford Transit minibuszok tágas, légkondicionált utastérrel teszik kényelmesebbé az utazást.

“Az új easitSTOCKLEY PARK Shuttle Bus munkába állítása fantasztikus lehetőség az easitNETWORK számára, és már nagyon várjuk az együttműködést a Chariottal, hogy még kellemesebb munkába járást kínálhassunk az easitMEMBER ügyfelek számára” – mondta el Dr Mel Mehmet, az easitNETWORK alapító vezérigazgatója.

Az ezen a héten elinduló, ingyenes easit STOCKLEY PARK Shuttle Bus járatok szeptember 3-án kezdenek teljes kapacitással közlekedni. A szolgáltatás mindenki számára ingyenes lesz, akik december 1-ig feltelepítik telefonjukra a Chariot alkalmazását; ezt követően viszont már csak az easitMEMBER ügyfelek utazhatnak ingyen.

PSA Csoport: az összes modell rendelkezik WLTP-hitelesítéssel

Megtörtént az összes Peugeot, Citroën, DS, Opel és Vauxhall személygépkocsi WLTP1 szabvány szerinti típusjóváhagyása, amely reálisabb képet nyújt a gépjárművek valós üzemanyag-fogyasztásáról.

Már az új szabályozást megelőzően bevezetett sikeres műszaki megoldásoknak köszönhetően – SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer, benzines részecskeszűrő (GPF) – a PSA a legszigorúbb szabványok alkalmazásában is élen jár.

Gilles Le Borgne, a PSA minőségbiztosítási és fejlesztési igazgatója a következőket nyilatkozta: „A káros anyagok kezelésére alkalmazott olyan műszaki megoldások révén, mint amilyen a 2013-ban az összes dízelmotorunkon bevezetett SCR, vagy mostanában a közvetlen befecskendezéses benzinmotorokon alkalmazott GPF, környezetkímélő gépjárműveket tudunk kínálni ügyfeleinknek, és a károsanyag-kibocsátás leszorítása tekintetében is meg tudjuk őrizni vezető pozíciónkat.”

A WLTP szabvány egy szigorúbb és hosszabb típusjóváhagyási eljárás, mely jobban tükrözi a gépjárművek valós használati körülmények közötti fogyasztását és CO2-kibocsátását, mint a koábbi tanúsítási eljárás, a NEDC.

A következő lépést a 2019. szeptemberben életbe lépő Euro 6.d-Temp szabvány fogja jelenteni. Az új norma a valós vezetési körülmények között (RDE = Real Driving Emissions), közúton mért károsanyag-kibocsátásokat (NOx, PN) is figyelembe veszi majd.

A PSA Csoport 2015 óta nyíltan támogatja a WLTP eljárás bevezetését. Emellett a PSA az átláthatóságra való törekvés egyedülálló példáját nyújtotta azzal, hogy a Peugeot, Citroën és DS márka honlapjain több mint 1000 modell valós vezetési körülmények között mért fogyasztási, majd NOx- és részecskekibocsátási adatait is közzétette. Az ügyfelek – a korrekt tájékoztatás mellett – a gépjárműmodell és a használati paraméterek megadásával egyben saját üzenyag-fogyasztásukat is meg tudják jeleníteni. Az adatok meghatározása a T&E és FNE2 civil szervezetekkel közösen kifejlesztett és egy független harmadik fél (Bureau Veritas) által hitelesített protokoll alapján történt.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK