Főoldal Blog Oldal: 243

Online sorozatban tűnik fel a BMW 540i xDrive

Az Amazon Prime Video augusztus 31-én mutatja be Tom Clancy legendás karakterére írt új sorozatát, amelynek lendületes akciójeleneteiben egy BMW 540i xDrive limuzin érkezik a főszereplő, Jack Ryan segítségére.

Kétség sem férhet hozzá, hogy a BMW modelljei mindig is otthonosan mozogtak a filmvásznon, a bajor prémiumgyártó azonban most az online sorozatok világában vállalt látványos debütálással a következő fokozatba kapcsol. Az Amazon az ikonikus regényíró, Tom Clancy világhírű karakterére készítette el legújabb online sorozatát, amelynek első évada 2018. augusztus 31-től kizárólag a Prime Video tárházában válik elérhetővé. A legendás CIA-elemző és ügynök, Jack Ryan küldetését ezúttal számos BMW modell segíti.

Az elsősorban kémkedési és katonai regényeivel ismertté vált amerikai író, Tom Clancy az 1990-es években alkotta meg Jack Ryan karakterét, amelyet az Amazon új sorozatában John Krasinski (Amerikai taxi, Bőrnyakúak, Holiday) alakít.

Jack Ryan egy rendkívül tehetséges CIA-elemző, akinek különleges képessége van a kommunikációs sablonok és technikák kiszűrésére. Ezúttal azonban nem a biztonságos íróasztal mögött, hanem terepen kell helytállnia, hogy Európában és a Közel-Keleten megakadályozzon egy sor pusztító terrortámadást az Egyesült Államok és szövetségesei ellen. A sztárokban bővelkedő sorozatban Wendell Pierce (Lövöldözés Harlemben, Ray, Rossz anyák) és Abbie Cornish (Egy tökéletes nap, Csúcshatás, Három óriásplakát Ebbing határában) is szerepet kapott.

https://www.youtube.com/watch?v=yqPSRxa-zVM

Küldetéseik során Jack Ryan és CIA-s kollégái számos BMW modell kikezdhetetlen megbízhatóságára és abszolút menetteljesítményére támaszkodnak. A négykerekű főszerepben egy BMW 540i xDrive limuzin tündököl (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,7 – 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 174 – 179 gramm / km), amelyet a nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotor 4,8 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, garantálva, hogy a CIA ügynökei mindig egy lépéssel ellenségeik előtt járjanak. A sokat bizonyított BMW xDrive intelligens összkerékhajtás még a legextrémebb vezetési szituációkban is optimális tapadásról biztosítja a főszereplőt, ahogyan azt a havas tájon forgatott, drámai autós üldözés is igazolja. A sorozatban a BMW X5 és a BMW X6 is feltűnik, a bajor prémiumgyártó legendás típusára, a dinamikus menetteljesítményeiről és sportos agilitásáról elhíresült BMW 2002 modellre pedig különleges szerepet osztottak az alkotók.

„Az akciókban bővelkedő jelenetekben Jack Ryan nem csupán kivételes elemző kvalitásairól, de még a legextrémebb szituációk közepette is őszinte sportosságáról és rendkívül gyors reakcióidejéről tesz tanúbizonyságot. Dinamikus menettulajdonságainak, kiváló irányíthatóságának és sokoldalú járműkapcsolati megoldásainak köszönhetően vezető alkatunk, az új BMW 5-ös limuzin tökéletes választást jelent számára” – mondta Uwe Dreher, a BMW, a BMW i és a BMW M márkák nemzetközi kommunikációs vezetője. „A BMW modelljei kiválóan beleillenek a képbe, hiszen a sorozatot a vérpezsdítő élmények, a szenvedély és az akció járja át – pont, ahogyan a BMW négykerekű hőseit” – tette hozzá.

A sorozat iránt már most kimagasló érdeklődés mutatkozik: az első évadot beharangozó előzetest, amelyet az Amazon első ízben a Super Bowl szünetében vetített le, mára már több mint 15 millióan nézték meg a YouTube-on. A BMW ráadásul nem csupán széles modellpalettával, hanem átfogó marketingfelületein is támogatásáról biztosítja a produkciót. Sőt mi több, a bajor prémiumgyártó a világ legnagyobb nemzetközi képregény-találkozóján, a San Diego-i Comic-Con színpadán is hivatalos autóipari partnerként állt Tom Clancy legendás karaktere, Jack Ryan mellé, akinek oldalán évtizedekre visszanyúló filmes karrierjét most az online sorozatok világára is kiterjeszti.

„Az autó és a főszereplő párosa bemutatja mindkét karakter egyéniségét, hogy milyen fából faragták őket, és hogy mi mindenre lehetnek képesek együtt – e tekintetben úgy éreztük, hogy Jack Ryan mellé a BMW a tökéletes választás” – fogalmazott Michael Benson, a Prime Video marketingigazgatója. „A BMW évtizedek óta mérceként kínálja fel az abszolút kiválóság nyújtotta élményt. A Prime Video stábjával mi ugyanerre törekszünk” – tette hozzá.

A film- és szórakoztatóipar iránt tanúsított széleskörű elköteleződésével a BMW Group hosszú évek óta a filmes és televíziós produkciók megbízható autóipari partnereként tevékenykedik. A müncheni vállalatcsoport négykerekű sztárjai olyan hollywoodi szuperprodukciókban tűntek már fel, mint például a Mission: Impossible vagy a Vörös veréb.

Akio Toyoda még jobbá tenné a WRC Yaris-t

A TOYOTA GAZOO Racing WRC csapata Finnország után Németországban sem elégedett meg a futamgyőzelemmel, ismét dupla dobogót szerzett, amelynek révén a gyártó reális eséllyel szállhat be a konstruktőri világbajnoki címért folytatott küzdelembe.

Míg Finnországban az Ott Tänak – Martin Järveoja kettős állt fel a dobogó legfelső fokára és a Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila páros végzett a harmadik helyen (az Esapekka Lappi – Janne Ferm duó pedig a verseny feladására kényszerült), addig Németországban amellett, hogy Ott Tänak és Martin Järveoja ismét diadalt aratott, Esapekka Lappi és Janne Ferm lett a harmadik és a Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila páros esett ki.

A maga is szenvedélyes versenypilóta hírében álló Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke, és a TOYOGA GAZOO Racing csapatának elnöke rendkívül elégedett volt az eredménnyel, mégis személyes hangú közleményt adott ki az eredménnyel kapcsolatban, amelyből, a sorok között olvasva kiderül, felelősnek érzi magát azért, hogy Latvalának fel kellett adnia a versenyt, és egyértelművé teszi, hogy nem szeretné, hogy a jövőben bármelyik Toyota pilóta azért ne tudja kihozni magából és az autójából a maximumot, mert ebben műszaki hiba hátráltatja. Toyoda kétségkívül eltökélte magát arra, hogy az utcai autókhoz hasonlóan a WRC versenygépek terén is olyan kompromisszumok nélküli megkérdőjelezhetetlen, megbízható minőséget produkáljanak, amely akár képessé teheti a csapatot a tripla pódiumra is – az autókon legalábbis biztosan nem múlik majd.

“A Finn Rallyt követően ezen a hétvégén Ott Tänak és Martin Järveoja megnyerte a Németországban megrendezett rally világbajnoki futamot. Mindemellett Esapekka Lappi és Janne Ferm – akik számára sajnos szerencsétlenül alakult a Finn Rally – felállhattak a dobogó harmadik fokára, így két egységünk is dobogósként végzett. A Yaris WRC motorját a németországi székhelyű TMG (Toyota Motorsport GmbH) fejlesztette ki. A motort kifejlesztő németországi szakemberek számára – akik végignézték a versenyt – igen megható és hatalmas öröm volt a dobogón látni pilótáinkat, ahogyan nekem is. Ezúton is szeretnék köszöntet mondani minden csapattagunknak, akik lehetővé tették ezt az izgalmas hétvégét. Emellett szeretném kifejezni hálámat az összes szurkolónak, akik a futamon a TGR-ért szorítottak” – fogalmaz Akio Toyota, a Toyota világszintű elnöke és egyben TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának elnöke.

“Őszintén sajnálom Jari-Matti Latvalát és Miikka Anttilát, amiért ezen a hétvégén műszaki probléma miatt nem sikerült végigcsinálniuk a futamot. Valamelyik nap Jari-Matti azt mondta nekem: ‘A Yaris remek autó, amit könnyű vezetni.’ A rally közben azt is megemlítette, hogy tényleg szereti a Yarist vezetni, de sajnos egy műszaki hiba miatt vissza kellett lépnie a futamból. A mi felelősségünk, hogy olyan autót építsünk, amivel a pilóta teljes magabiztossággal indulhat a versenyen. Ezt egyelőre nem sikerült elérni. Erős meggyőződésem, hogy nagyobb erőfeszítéseket kell tennünk, és minden lehetőséget meg kell ragadnunk, hogy egyre jobb autókat készíthessünk. Folytatjuk a munkát azzal a töretlen céllal, hogy olyan autót alkotunk, amiben a pilóták a bajnokságok során teljes magabiztossággal élvezhetik a versenyzést. Köszönjük önöknek, hogy továbbra is nekünk szurkolnak!” – teszi hozzá Toyoda.

Ford Driving Skills for Life 2018: idén is lesz a Ford fiatalaknak szóló ingyenes vezetéstechnikai tréningje!

A Ford Alapítvány által világ 40 országában sikeresen működő Ford Driving Skills for Life elnevezésű ingyenes tréningsorozat 2017-es debütálása után idén is megérkezik Magyarországra. A társadalmi szerepvállalás program célja, hogy segítse a 18-26 év közötti friss jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat a vezetési gyakorlat megszerzésében, hogy elkerülhessék az autóbaleseteket.

Ebben az évben is 320 fiatalt várunk szeptember 22-én és 23-án Budapesten a Pólus Centernél. A közúti közlekedés jelenti a legnagyobb veszélyt a fiatalokra: Magyarországon évek óta ez az első számú halálozási ok, a felmérések szerint korcsoport közel 15% százaléka okozott vagy szenvedett már el autóbalesetet.

Amennyiben családotokban, ismerősi körötökben, vagy a márkakereskedésben ismertek 18-26 év közötti, jogosítvánnyal rendelkező fiatalokat, akiket érdekelhet a program, továbbítsátok nekik a regisztrációs lehetőséget! Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. A szeptember 22-23-án szervezett vezetéstechnikai tréningünk már a világ minden táján bizonyított, így biztosra vesszük, hogy a fél napos képzést követően a tapasztalatlan fiatal sofőrökből is magabiztos autóvezetők válhatnak. Érdekes, kreatív és mindenekelőtt hatékony programmal várjuk a jelentkezőket.

A Ford Driving Skills for Life programot 2003-ban az USA-ban, az amerikai közlekedési hatósággal együttműködve indította el a Ford Motor Company. Mostanra pedig 41 országban tartanak sikeres tréningeket világszerte, összesen több mint 1 000 000 fiatal számára biztosítva gyakorlati képzést. Az egyenként félnapos tréningekre szeptember 22-23 kerül sor a Pólus Center parkolójában, Budapesten, melyre az érdeklődők már most is jelentkezhetnek a www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

A Ford DSFL-hétvégén a fiatalok olyan veszélyhelyzetek megoldását tanulják, mint az alulkormányzottság (vizes/havas úton való megcsúszás), a vészfékezés, és manőverezés illetve a zavaró tényezők, mint a vezetés közbeni mobilozás hatásai. A tréningen kreatív szemléltetőeszközök és számítógépes szimulációk és VR élmény is segítik fejlődésüket.

A Ford által fejlesztett ittas vezetést és droghasználatot sőt másnaposságot szimuláló öltözetének kipróbálása is a program része. A Ford európai kutatása szerint ugyanis a fiatalok 13% százaléka vezetett már ittasan, 8 százaléka illegális szerek hatása alatt, vagy 15 százalék pedig másnaposan.

A 2018-as Ford Driving Skils for Life program fókuszában a városi biciklistákkal közös, biztonságos közlekedés áll. Ahogy egyre többen kezdenek biciklivel közlekedni, úgy sokasodnak az európai nagyvárosokban az autósok és a kerékpárosok közti incidensek. Az eltérő tempóban közlekedő autókat és bicajokat biztonságosan elválasztó infrastruktúra fejlesztése nehezen tud lépést tartani ezzel a jelenséggel, ezért a Ford európai átfogó kampányt indít, amelynek célja, hogy segítsen biztonságosabbá, tisztábbá és kevésbé zsúfolttá tenni a városi utakat.

„Az európai fiatalok halálozási okai között az első helyen szerepel az autóbaleset, ezért kiemelten fontos, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkező, rutintalan fiatalok minden segítséget megkapjanak ahhoz, hogy gyakorlott autóvezetőkké váljanak. A tréning programját a nemzetközi szakértőcsapattal közösen állítottuk össze, a magyar hatóságok bevonása mellett, így ténylegesen a hazai valóságra szabtuk az elméleti, a gyakorlati, illetve a demonstrációs részeket is. A képzés során a számítógépes játékok, és a virtuális valóság is a segítségünkre lesz, valamint a drogok és az alkohol hatásait demonstráló öltözettel, illetve a megváltozott útviszonyok és extrém időjárás által okozott veszélyek szimulálásával zajlik majd az izgalmas felkészülés” – mondja Albert Péter vezetéstechnikai szakértő, a program vezető trénere.

Reméljük, hogy idén is minél többetek hozzátartozójának, ismerősének lesz alkalma részt venni a programban, hiszen a közutak biztonsága mindannyiunk érdeke és a rutin megszerzése, illetve megtartása életeket menthet. A félnapos, ingyenes programra folyamatosan, a szabad helyek függvényében lehet regisztrálni a http://www.drivingskillsforlife.hu weboldalon.

Vonzó tulajdonságokkal érkezik az új hibdirdhajtású Honda NSX

A Honda bemutatta a 2019-es NSX-et, melynek fejlesztései még élvezetessebbé teszik ennek az innovatív sportautónak a mindennapi használatát, valamint a pályákon is izgalmasabb vezetési élményt nyújt.

A fejlesztések célja nem más, mint az autó dinamikájának fokozása, úgy, hogy a megőrizzék a mindennapi használhatóságát. A Honda ezért az 2019-es NSX-et olyan első és hátsó stabilizátorrúddal szerelte föl, aminek növelte a merevségét – 26 illetve 19%-kal – valamint változtatott a hátsó kerékagyak, illetve lengőkarok perselyezésén is. Az új, merevebb alkatrészek révén a vezető még pontosabb visszajelzéseket kap az útról.

A mélyreható fejlesztésekhez persze nélkülözhetetlen volt az NSX páratlan szerkezeti merevsége, ami kiváló alapod adott a futómű és kormányzás beállításainak tökélyre csiszolásához. Emellett a mérnökök tovább tökéletesítették a Sport Hybrid SH-AWD® hajtáslánc, az elektromotoros szervokormány, valamint a menetstabilizáló (VSA – Vehicle Stability Assist) elektronikus vezérlőrendszerét, miként még kifinomultabbá váltak az autó aktív lengéscsillapítói is. Ez utóbbi fejlesztés révén az NSX egyszerre hihetetlenül kényelmes, illetve sportautóhoz méltóan stabil nagy sebességnél, versenypályán – ahogy a vezető szeretné.

Mindezt megkoronázzák az – új alkatrészekhez és vezérlőszoftverekhez tökéletesen illő – Continental SportContactTM 6 abroncsok, melyek alapáron járnak a modellhez. Összességében spontánabbá váltak a gázreakciók, illetve még pontosabb visszajelzések segítik a sofőrt gyorsítás, kanyarodás és fékezés közben, legyen szó száraz vagy nedves aszfaltról.

Még nagyobb stabilitás, élménytelibb vezetés és gázzal kontrollálható sodródás extrém helyzetekben, pályanapokon is – ezt ígéri a kívül-belül átdolgozott, új Honda NSX. Mi sem bizonyítja ékesebben a fejlesztések hasznát, mint az új modell tempója a legendás suzukai pályán, ahol két másodperccel gyorsabb volt az NSX jelenlegi változatánál.

Immáron tovább fejlesztett befecskendezők dolgoznak az autóban, kiegészítve egy új részecskeszűrővel, illetve a feltöltő hatékonyabb hőleadását biztosító megoldásokkal, ezek eredményeként az NSX továbbra is rendkívül dinamikus és teljesíti az Euro 6d-TEMP szigorú környezetvédelmi előírásait.

Már első ránézésre feltűnik, hogy a 2019-es modell áll előttünk, hiszen az átdolgozott futómű és hajtáslánc mellett az NSX külseje is megújult. Elérhetővé vált az új, gyöngyháznarancs (Thermal Orange Pearlescent) fényezés és ugyanilyen színben tündökölnek a – felárért – karbon-kerámia tárcsákhoz társított féknyergek is. Ezen túlmenően a hűtőrács krómozott kerete is a karosszéria színére fényezett, míg a lökhárítókba süllyesztett rácsok ragyogó fekete bevonatot kaptak.

Komoly változások zajlottak az utastérben is, tudniillik a vásárlók ezentúl vörös bőrkárpitozással vagy indigókék Alcantara® és bőr bevonat kombinációjával is átvehetik új Hondájukat.

A 2019-es Honda NSX értékesítése máris megkezdődött, s az első – idén augusztusban gyártott – példányok 2018 év végén megérkeznek a kijelölt márkakereskedésekbe.

6 éven keresztül 1400 mérnök dolgozott a Lexus LS-en

A Lexus semmit nem bízott a véletenre legendás zászlóshajója, a márkát megteremtő Lexus LS megalkotásakor: a mára a legendás megbízhatóság, a legmagasabb színvonalú ügyfélélmény és a zöld autózás szinonimájaként emlegetett autómárka megszületését jelentő első Lexus modell megteremtésekor 1400 mérnök hat éven át dolgozott azon, hogy létrehozzanak egy olyan limuzint, amely a világ legkiválóbb luxusautóival is felveszi a versenyt.

Ennek az „F1” néven ismert projektnek a gyümölcseként jelent meg 1989-ben az eredeti LS 400 modell, megteremtve a Lexus márkát, és átformálva a prémium autók piacát. A modell legújabb, ötödik generációja a prémium kidolgozottság sosem látott szintjével, a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtásával, a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek páratlan tárházával, és egyszerre tiszteletet parancsoló és rabul ejtő dizájnjával méltó a nagy elődhöz, és közel három évtized után ismét újraírni látszik a prémium kategóriát.

Az első Lexus LS modell megjelenése felkészületlenül érte az egész autóipart. Az új LS programjának főmérnöke, Toshio Asahi így emlékszik vissza az autó fogadtatására: „Kimagasló menetdinamikája és semmihez sem foghatóan csendes működése volt az élő bizonyítéka annak, hogy nem ismertünk kompromisszumot.” Ez azonban csak a kezdet volt: az újonc márka az ügyfélszolgálat és ügyfélelégedettség terén is forradalmat robbantott ki: az idők folyamán a Lexus minduntalan új, egyre magasabb mércét állított a műfaj tradicionális képviselői elé, nem véletlen hogy a márka gyakorlatilag közel három évtizede minden évben elsőként végez az ügyfélelégedettséget és megbízhatóságot vizsgáló felméréseken. Mindez természetesen az értékesítési darabszámokban is visszaköszön: a modellből mindezidáig 836.130 darab talált gazdára világszerte (ebből 38.231 Európában), ami hatalmas darabszám, tekintve hogy egy legfelsőbb kategóriás luxuslimuzinról beszélünk.
Ma, csaknem harminc évvel később eljött a vadonatúj, ötödik generációs LS zászlóshajó ideje: a múlt év végén leleplezett vadonatúj modell elődjeinek legendás hagyatékából ihletet merítve sosem látott területeket térképez fel a formatervezés, a technológia és a teljesítmény terén, kiterjesztve az autóipari fényűzés ismert határait, méghozzá a jelek szerint sikerrel: idén január és július között a modellből 11.912 darab talált gazdára világszerte, ami több, mint duplája az előző generáció tavalyi egész éves értékesítésének. A modell hazánkban is elképesztően sikeres: az én első 7 hónapjában 24 darab talált belőle gazdára Magyarországon, ami több, mint 16%-os szegmensrészesedésnek felel meg.
A siker titka abban lehet, hogy a világ legzöldebb prémium gyártójaként ismert japán márka felismerte, hogy a Lexusnak immár nem elegendő a múlt vívmányait túlszárnyalni; teljes mértékben újra kell alkotnia a globális zászlóshajó fogalmát. E küldetést személyesen felügyelte Akio Toyoda, a Lexus márkát jegyző Toyota csoport világszintű elnöke, akinek feltett szándéka volt, hogy minden eddiginél több izgalommal töltse meg a Lexus márka modelljeit, és aki vezető tesztpilótaként személyesen is hozzájárult az új LS fejlesztéséhez.

„Az LS nem pusztán a Lexus márka új szimbóluma: korunk új generációs luxusautójának megtestesítője, a japán hagyományok és kultúra letéteményese.” – fogalmaz Toshio Asahi, az új generációs LS főmérnöke. „Ilyenformán márkánk új globális csúcspontjaként messze túl kell szárnyalnia mindazt, amit a világ egy luxusautótól elvár.”

A Lexus márka irányváltása
Az eredeti LS piaci megjelenésekor az ügyfelek egészen másképp képzelték el a „fényűzés” fogalmát, mint ma. Az autóipar akkortájt az objektív, mérhető jellemzőkre helyezte a hangsúlyt. Mára alaposan átalakultak a viszonyok, az új modell fejlesztése során már a minőségi, szubjektív szempontok bizonyultak meghatározónak.

„A fényűzés manapság már nem a luxustárgyak birtokolásáról, hanem élményekről szól.” – mutat rá Asahi. „Éppen ezért a Lexus immár nem luxusautó-márkaként, hanem lenyűgöző élményeket kínáló életmód-márkaként tekint magára.”

Erre a szélesebb spektrumra utal az is, ahogyan a Lexus a legkülönfélébb kreatív területeken igyekszik bátorítani és felkarolni az innovációt, a tehetséget. Az évente megrendezett Lexus Design Award például ígéretes új formatervezőket keres szerte a világon, lehetőséget biztosítva számukra, hogy ötleteiket a Milánói Dizájn Héten tárhassák a közönség elé, és munkáikat a világ vezető kreatív szakembereinek támogatásával valósítsák meg. A Lexus emellett rendszeresen dolgozik együtt a divat, a művészetek és a zenei területek legnagyobb jelentőségű innovátoraival, hogy közösen hozzanak létre a márka lényegét megragadó, lenyűgöző élményeket. A Lexus zászlóshajó limuzinjának a vadonatúj LS képében történő újjászületése tökéletesen testesíti meg a fényűzés ezen új, széles körű filozófiáját.

[TESZT] Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D – konzervatív álláspont

Valószínűleg sokan ugyanarra a modellre asszociálnak a hozzáértők, amikor a nagybetűs terepjáró fogalma kerül terítékre – konkrétan a Toyota Land Cruiser az, ami írottan-íratlanul az etalont jelenti e területen. Legalábbis olyan értelmezésben, ami a köznép számára elérhető közelségbe hozza a szegmenst. Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D teszt.

A maga szimpla bájával már az első pár méter megtétele után elvarázsol a Toyota Land Cruiser, retróguruk előnyben. Hogy miért is? Alapvetően azért, mert a japán gyártó alapkoncepciója lassan 20 éve alig változik a Land Cruiser esetében, sokkal inkább a finomhangolások, modernizálások kerülnek előtérbe – úgy, hogy a jól megszokott és egyben elvárt egységet ugyanúgy megkapja a vásárló.

Nyilvánvaló, hogy a Toyota Land Cruiser esetében a tervezőmérnökök arra törekedtek (már az első korai szériák megjelenésénél is), hogy az autó a lehető legtöbb és különbözőbb környezeti körülmény közt remekbeszabottan megállja a helyét. Ennek megfelelően az egyébként igen méretes kaszni hasmagassága és első-hátsó gázlómélység-értéke a fellegekben, a frontrész teljes kialakítása például teljesen úgy lett kialakítva, hogy a kívánalmaknak megfeleljen száz százalékban.

Az imént említett gázlómélység finomhangolása következtében az orr magasra került, a hűtőmaszk lamellázása pedig lehetővé teszi, hogy minél kevesebb vizet gyűjtsön össze a Land Cruiser, ha netán bebólint a patakba, vagy a keskenyebb folyam vízszintje alá haladás közben. Ha már ennyit emlegettük a terepszögeket, nézzük számszerűsítve: elöl 31 fok, hátul 25 fok, a hasmagasság a legalacsonyabb ponttól a talajtól számítva is mindössze 21.5 centimétert tesz ki. A rámpaszögről sem feledkezhetünk meg a teljesség kedvéért, ez az érték 22 fok.

Bárhová, de főként terepre. A Land Cruiser híresen elnyűhetetlen

Feljebb leírtakból máris látszik, hogy a Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D paraméterezése ténylegesen terepre hangolt. Hála az égnek, a Toyota nem butította vissza, vagy degradálta városi terepjárós, klasszikus értelemben vett SUV-s kategóriákba, hanem megtartotta azt a nyers, strapabíró tálalást, amely mindig is jellemezte a modellt – jelen esetben értsd a terepes képességeket ez alatt.

Kocsiszekrény.kialakítás tekintetében a Toyota Land Cruiser hagyományos módon ötvözi a terepjárós küllemet személyautós kényelemmel; utóbbi terén a prémium-luxus kategóriára hajaz – legalábbis azzal a felszereltséggel, amellyel a teszten nálunk járt modell büszkélkedhetett.

A kaszni hatalmas, 4840 milliméter hosszú, 1885 milliméter széles és 1845 milliméter magas.

A gyárilag megadott adat szerint az üres tömeg közel 2.5 tonna (2430 kilogramm), viszont az utas- és csomagtér terhelhetősége 560 kilogrammban lett meghatározva. Ez jó érték, még akkor is, ha hét felnőtt fővel számolunk az utaztatás során.

Öt üléssel a Land Cruiser csomagtere 640 literes, viszont ha kihajtogatjuk a hátsó két ülőpadot, máris 120 literre csökken a kapacitás.

Cserébe viszont már ténylegesen két teljes értékű ülést kapunk, átlagos méretű felnőttek relatíve kevés kompromisszum megkötésével ütazhatnak hosszabb távon is az autóban.

Leegyszerűsítve, de azért ügyelve a prémiumhatásra

A Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D utaskabinja a maga értelmében purtiánnak mondható, de ez nem fedi teljes mértékben a valóságot. Ugyanis a lényegretörő leegyszerűsített kezelőfelület remek dolog, talán emiatt érezhetjük, hogy nincs túlgondolva, túlbonyolítva a vezetői környezet – ez így is van rendjén, követendő példa. A luxust, kényelmet viszont egyértelműen az ülések komfortja, optimálisra hangoltsága jelenti megfelelő hosszúságú, szélességű ülő- és hátlapjaival, valamint a kiváló minőségű anyaghasználat, kellemes tapintású műanyagok és bőrfelületek teszik teljessé a képet.

Tesztjeink során egyértelműen a különböző jelleggel bíró terepfelületeket, terepviszonyokat vizsgáltuk a Toyota Land Cruiser-rel.

Szélsőségesbe hajló irányba nem mentünk el, tehát nem hajszoltuk bele az autót vízfolyásokba, és nem feszegettük a tényleges rámpa- és dőlésszögek határait.

Sokkal inkább arra voltunk kíváncsiak, hogy egy átlagos, vagy talán az átlagosnál kicsit nehezebb terepen (köves, hepehupás, saras, homokos, és a többi) hogyan boldogul hétköznapi használat során.

Ez nem vérzik el sehol

Hasmagasság tekintetében egyetlen olyan alkalom sem adódott a tesztelés alatt, amikor is a Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D zavarba jött volna, még akkor sem, amikor többszöri nekifutással folyamatosan növeltük a sebességet egy-egy göröngyösebb résznél. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul 4 lengőkaros keresztirányú rudas merev felfüggesztésekkel operáló Land Cruiser már-már zavarbaejtően hibátlanul simította a buckákat, nagyobb köveket, mélyedéseket.

Nyoma nem volt annak, hogy akár a talajjal bármilyen módon érintkezne az alváz, vagy a differenciálmű, az úttartás is ming megmarad stabilan az adott nyomvályúkon belül, azzal együtt, hogy tesztautó hagyományos értelemben vett utcai gumiabroncsokkal volt szerelve.

Ahhoz, hogy a terepes használat teljes értékű legyen, számos vezetési segéd, rendszer, elektronika, és természetesen a klasszikus értelemben vett kiegészítők (felező, kapcsolható összkerék, stb.) is rendelkezésre állnak. Mindez a cockpit részét képezi, legalábbis ami az irányítópanelek, gombok, tekerők elhelyezkedését illeti: első blikkre átláthatatlan és bonyolult is lehet akár a szakavatatlan szemek számára (bár nyilván olyan felhasználó, aki életében nem ült ilyen jellegű autóban, nem vezetett ilyet, nem érti a kategória lényegiségét – nem vásárolja meg), de rövid idő elteltével minden kézre eshet és remekül variálható az autó szinte összes kapcsolódó tulajdonsága.

Korszerűsített hajtáslánc: kapunk pluszt?

2755 köbcentiméter lökettérfogatú, soros elrendezésű 4 hengeres dízelmotort kapott az új  Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D, 177 lóerő maximális teljesítménnyel (3400-as percentkénti fordulatszámon), valamint 450 Newtonméter csúcsnyomatékkal (1600-as percenkénti fordulatszámon). A Land Cruiser tökéletes vontatásra (is), ez alapvetően az alacsony RPM-en érkező 450 Nm-es értékből azonnal kitűnik.

Jelenleg a Land Cruiser új hajtáslánca teljesítmény tekintetében visszafogottabb, mint a korábbi elődé volt, ennek megfelelően elvárható lenne az alacsonyabb fogyasztás – ha már korszerűsítés, ugyebár.

Sajnos nem tapasztaltunk jelentős, vagy inkább semmilyen fogyasztáscsökkenést az előző, hasonló motorral szerelt modelléhez képest, átlagosan 9.5-10 liter körül mozgott 100 kilométerre lebontva az érték.

Raádásul azt sem lenne szabad elfelejteni, hogy a Toyota Land Cruiser alaphangon is majd’ 2.5 tonna, de ha ténylegesen megpakoljuk mondjuk 7 emberrel, a 87 literes üzemanyagot színültig töltjük, bizony meglépjük a 3 tonnát is. Az pedig már nem lesz egyszerű feladat a hajtásnak, kiváltképp, ha még netán terepre is merészkednénk az autóval. Nincs apelláta: a 177 lóerőnyi összteljesítmény kevésnek érződik.

2018 Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D specifikációk

Motor

Motortípus: soros hengerelrendezésű 4 hengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 2755 cm³

Maximális teljesítmény: 177 LE @ 3400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 1600 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4840 mm

Szélesség: 1885 mm

Magasság: 1845 mm

Tengelytáv: 2790 mm

Első gumik mérete: 265/55 R19

Hátsó gumik mérete: 265/55 R19

Tömeg, üresen: 2430 kg

Megengedett össztömeg: 2990 kg

Csomagtartó mérete: 640 liter (5 ülés), 120 liter (7 ülés), 1270 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 87 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 175 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.7 s (gyári), 12.9 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3-12.3 l/100 km

Országúti: 6.9-8.8 l/100 km

Vegyes: 9.8 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100km

Országúti: 9.5 l/100km

Vegyes: 7.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 197 g/km

Bővebb információ a Toyota magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Canon, Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Az Avensist váltja a 2019 tavaszán érkező hibrid Toyota Camry

Nem kell tovább várni a környezettudatos vállalati középvezetőknek és családapáknak: az iparág legfejlettebb, 2,5 literes öntöltő környezetbarát hibrid elektromos hajtásával tér vissza 14 év után Európába jövő tavasszal a világ legnépszerűbb szedánja, a felső-közép kategória királyának is tartott Toyota Camry, amely a Toyota Avensist váltja majd.

A már most hatalmas várakozások övezte modell, amely érkezésének hírére nem egy vállalati flotta elhalasztotta beszerzéseit, a Toyota New Global Architecture (TNGA/ a Toyota világszintű egységesítési programja) filozófiája alapján az új GA-K platform felhasználásával készült, ami nagyszerű menetdinamikát és hatékonyabb térkihasználást tesz lehetővé. Ez utóbbi eredménye az eleganciát dinamikával ötvöző külső, a kategóriában is kimagasló szintű kényelem és az utastér tágas kialakítása is.

A nyugati-európai piacok, így a magyarországi ügyfelek számára is Japánban gyártott vadonatúj Toyota Camry nem csupán Európa egyik kedvenc szedánjához, a Toyota Avensishez képest jelent hatalmas előrelépést, de az Egyesült Államokban hosszú évtizedek óta töretlen népszerűségnek örvendő (ritka az olyan év amikor ne a Camry lenne az USA legnépszerűbb autója) modell előző generációjához képest is. A Camrytól eddigi hét generációjából (1.generáció: 1982-1988, 2. generáció: 1988-1991, 3. generáció: 1991-1998, 4. generáció: 1991-1998, 5. generáció: 2001-2006, 6. generáció: 2006-2011, 7. generáció: 2011-2018) egyébiránt eddig 19 millió darabot értékesítettek világszerte, ebből 675.000 darabot Európában. Évi több, mint 700.000 darabos eladásával a Camry a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja.

A nyolcadik generációs Camry az új GA-K platformot használja, melynek köszönhetően az autót a formaterv, a helytakarékos felépítés és a gépészet szempontjai szerint is teljesen újragondolták. Az új autó jellemzői aerodinamikusabb karosszériaformát kapott, melynek orrkiképzésénél a ‘Catamaran Under Priority’ formanyelvet használták, de teljesen új a műszerfal és a középkonzol is, melyek kombinálják a vezetőközpontú kialakítást és a tágas, kényelmes utasteret. Az új Human Machine Interface (HMI/ember-gép kapcsolódási felület) 10 colos head-up kijelzőt, 7 colos többfunkciós kijelzőt, és 8 colos középkonzol érintőképernyőt tartalmaz, a Toyota Touch® 2 legújabb változata alapján. Az autó belterében még kellemesebb tapintásúak a felületek, amelyek az új, csúcsminőségű anyagoknak és a puha párnázásoknak köszönhetőek, miközben a jobb érzékelést fokozza az indirekt utastér-világítás is fokozza, az utasok komfortjáról pedig a vadonatúj tervezésű, a testet jobban támasztó, és kényelmesebb ülések gondoskodnak.

Az újonnan fejlesztett, 2.5 literes, 218 DIN Le/160 kW teljesítményű, környezetbarát hibrid elektromos hajtáslánc révén a modell üzemanyag-fogyasztása csak 4.3 l/100 km, a CO2 kibocsátás pedig mindössze 100 g/km*. Az alacsonyabb tömegközéppont jobb menetdinamikát tesz lehetővé, de épp úgy hozzájárul a szegmenselső biztonsághoz is, mint az új, 30%-kal növelt torziós merevségű karosszéria, amelynek szerkezete jobban védi az utasokat és a gyalogosokat egyaránt, vagy az alapfelszerelésként kínált, az iparág legfejlettebb aktív biztonsági rendszereit csokorba fogó Toyota Safety Sense rendszer. Az új első- és hátsó futóművek előnyei a jobb vezethetőségben és a prémium menetkomfortban köszönnek majd vissza.

Biztonságosabb, egészségesebb, kényelmesebb vezető üléspozíció

Az új GA-K platformnak köszönhetően a Toyota javított a Camryban a vezető üléshelyzetén is, növelve a kormányoszlop hosszanti (+60 mm) és magassági (+40 mm) állíthatóságát, 22 mm-el csökkentve az első- és hátsó csípőpont magasságát, és 49 mm-el hátrébb tolva az első- és a hátsó ülések csípőpontját.

High-tech információs egységek

A műszeregységbe épített multi-információs kijelző mutatja az üzemanyag-fogyasztást, a vezetőtámogatást és a navigációt, valamint az audio információkat és a jármű beállításait tartalmazó összes információt. A Head-up Display (HUD) kivetítője négy zónára oszlik: a központi kijelző felület az alapvető információkat (sebesség és fokozatválasztó kar állása) mutatja, a szomszédos multikijelző felületen a navigációs előrejelzések, az iránytű, valamint a sebességtartó automatika és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer állapota látható, az alsó bejövő üzenet kijelző mutatja a bejövő hívásokat, az audio rendszer információit, és a külső hőmérséklet állapotát, a felső bejövő üzenet kijelzőn pedig a Toyota Safety Sense rendszer figyelmeztető üzenetei tűnnek fel.

Nanoe technológiás klíma

A nanoe-technológiát alkalmazó háromzónás klíma abekapcsolt ventilátornál automatikusan működik, ilyenkor 5 és 20 nanométer közötti méretű nanoe-részecskéket – negatívan töltött, vízmolekulába burkolt ionokat – bocsát ki a vezetőoldali légkiömlő rácson. A nanoe nedvességtartalma ezerszerese a hagyományos ionénak, és a részecskék enyhén savas kémhatásúak. Ennek eredményeként a nanoe részecskék kissé nedvesítik a bőrt és a hajat, és friss atmoszférát teremtenek az autó utasterében.

Forradalmi környezetbarát hibrid elektromos hajtás

Az új Carmy számára a Toyota vadonatúj öntöltő hibrid elektromos hajtást fejlesztett, ami ebben a modellben mutatkozik be először: a hajtáslánc egy új 2.5 literes benzinmotor és egy elektromos motor kombinációja, amely városi használat során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemű, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentes közlekedést tesz lehetővé. A vadonatúj Camry Hybrid újrahasznosítható nikkel-metál-hidrid akkumulátorra a hátsó ülés alatt kapott helyet, így teljes értékű csomagtérrel számolhatunk. kapott helyet. Tisztán elektromos üzemben az autó akár 120 km/órás sebességre is képes, hogy milyen az út emelkedése, és mennyi töltet maradt az akkumulátorban. Az elektromos motorhoz csatlakozó 2,5 literes motor egy TNGA filozófia alapján fejlesztett sorozat tagja, amelynek célja, hogy úgy javuljon az autó menetteljesítménye, hogy közben környezetbarátabb és tisztább módon üzemel. Az innovatív Dual VVT-i (Variable Valve Timing – változó szelepvezérlés, elektromotorral működtetett intelligens rendszer) olajnyomás helyett elektromos motort használ a szelepek nyitásának és zárásának időzítésére. Ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, és tisztábbá teszi a kipufogó gázokat – még alacsony hőmérsékleten, és kis fordulaton is. A D-4S közvetlen befecskendezéses, négyütemű benzinmotor “Superior” változat kombinálja a közvetlen, és a közvetett befecskendezést, így bármilyen körülmények között optimális lesz az égés.

Kiváló menetdinamika és kimagasló biztonság

Az új Camry padlólemeze a TNGA-n alapul, akárcsak a Prius és a C-HR modelleké, kivitelében azonban különbözik azoktól: utóbbiak a GA-C padlólemezre, míg a Camry a GA-K padlólemezre épül, ezt használják majd az új RAV4 esetében is. A TNGA jó vezethetőséget biztosító összetevői a megnövelt torziós merevsége, az új kettős keresztlengőkaros multi-link hátsó futómű, és a jelentősen csökkentett magasságú tömegközéppont. Utóbbinak köszönhetően sokkal kedvezőbb a vezető üléshelyzete, precízebb és érzékenyebb a vezethetősége és kisebb a karosszériadőlés.
Az új Camry futóműve is új, amit elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul pedig kettős keresztlengőkarokkal alakítottak ki.

A TNGA-alapú felépítmény könnyű és nagy merevségű, az előző modellhez képest 30 százalékkal javított torziós merevséggel:
• a nagyobb strukturális merevség érdekében újfajta öntési technológiát alkalmaztak
• új konstrukciós technika a vékonyabb karosszériaelemek számára
• új eljárást alkalmaznak a következő karosszériaelemek biztonságos összekapcsolására: az oldaltartók megerősítése, az A-oszlop és a hossztartó, az A-oszlop és a küszöb, a B-oszlop és a hossztartó, a B-oszlop és a küszöb, a hátsó hossztartó kapcsolódási pont és a hátsó küszöbvég között. Ezzel egy körkörös vázszerkezet képződött.
• zárt keresztirányú konstrukciót hoztak létre az első futómű toronymerevítői és burkolata között
• a jármű elejében a hűtő kitámasztására V-alakú támaszt, ezen felül kitámasztó elemeket és toronymerevítőt alkalmaztak, valamint megnövelték a doblemez merevségét a torony és a felső kereszttartó környékén
• a kardánalagút magasságát növelték
• az első ülés síneit közvetlenül a karosszériához rögzítették
• az ülés kereszttartóját végig peremezték és húzott hátsó konzollal egészítették ki
• a tető és a küszöb merevségét ponthegesztéssel javították
• gyűrűs kialakítású vázszerkezet hátul
• megerősített hátsó futómű bekötési pontok, kiegészítő, padló alatti kereszttartó, és megerősített hátsó kereszttartó kapcsolódási pontok növelik a hátsó futómű oldalirányú stabilitását.

A legmagasabb szintű passzív biztonság érdekében a Camry karosszériaszerkezetét úgy alakították ki, hogy elnyelje a szemből, oldalról, és hátulról érkező ütközések erejét, szétoszlassa azok energiáját, és ezzel megvédje a nagy szilárdságú utasteret a deformálódástól. Az újonnan fejlesztett „úszó sziget” motorháztető belső szerkezete és ütközéselnyelő kialakítása első osztályú gyalogosvédelmi teljesítményt tesz lehetővé.
Az új Camryban a kamera és a milliméteres hullámhosszú radar kombinációjára alapuló, magas fokú biztonságot nyújtó aktív biztonsági rendszereket csokorba fotó Toyota Safety Sense csomag szériafelszerelésként tartalmazza a következőket:
• gyalogosérzékelővel kiegészített ütközést megelőző rendszer (PCS): 10 km/h és 180 km/h között az ütközést megelőző rendszer érzékeli az autó előtt lévő tárgyakat, így csökkenti az ütközés esélyét. Amennyiben fennáll az összeütközés veszélye, hang- és vizuális jelzéssel is riasztja a vezetőt. A PCS a fékrendszert is felkészíti, hogy extra fékerővel lassítson, amikor a vezető a fékre lép. Amennyiben a vezető nem reagál időben, a rendszer automatikusan fékez, és kb. 40 km/órával lecsökkenti a sebességet, vagy akár meg is állítja az autót. Ezzel megelőzi az ütközést, vagy csökkenti annak erejét. A rendszer a gyalogosokkal történő esetleges ütközésre is figyelmeztet, ebben az esetben az automata fék 10 és 80 km/óra közötti sebességnél aktiválódik, és kb. 30 km/órával képes csökkenteni a sebességet.
• adaptív sebességtartó automatika (ACC): Az adaptív sebességtartó automatika segít a vezetőnek az előtte haladó autóval megfelelő követési távolságot tartani. Érzékeli a közelebb kerülő járműveket, és meghatározza a sebességüket. Ezután az ACC módosítja a jármű sebességét (a beállított intervallumon belül), így biztosítja a megfelelő követési távolságot a két autó között. Az előre irányuló kamera és a milliméter hullámhosszú radar kombinált használatával az ACC érzékeli az autó előtti sávból ki- és behajtó járműveket, és finom gyorsításokkal, illetve lassításokkal segíti a vezetőt.
• sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA): A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer figyeli az útburkolati jeleket, és megakadályozza a sávelhagyásból fakadó baleseteket és a frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű az irányjelző használata nélkül kezdi elhagyni a sávot, az LDA vizuális- és hangjelzést ad, ezzel egyidejűleg pedig megnöveli a kormányerőt, segítve a vezetőt a sávban maradásban.
• automatikus távfény-vezérlés (AHB): Az automatikus távfény-vezérlés éjszaka is jó látási viszonyokat teremt. Érzékeli a szembejövő, illetve az elöl haladó autók fényeit, és automatikusan fel- és lekapcsolja az országúti fényt, így nem vakítja el a többi közlekedőt. Mivel így az országúti fény gyakrabban van használatban, könnyebb felismerni az úton haladó gyalogosokat, vagy akadályokat.
• jelzőtábla felismerés (RSA): A jelzőtábla felismerés abban segíti a vezetőt, hogy akkor is megkapja a közlekedési táblák információit, ha véletlenül nem vette észre azokat. A rendszer érzékeli a sebességkorlátozó és előzést tiltó táblákat, és kijelzi azokat a műszerfalba épített TFT kijelzőn. Ha a vezető túllépi a megengedett sebességet, a rendszer figyelmeztető lámpája világítani kezd, és zümmögő hangot ad.

Ezen felül további biztonsági rendszerként rendelhető a
• holttér-figyelő rendszer (BSM): ez egy hátrafelé néző, milliméter hullámhosszú radart használ, ami érzékeli az autó mögött álló vagy a környező sávokból, hátulról érkező járműveket. Ilyenkor a megfelelő oldali külső tükörben világítani kezd a BSM ikonja. Ha az irányjelző működik, a BSM ikon villogva figyelmeztet.
• hátsó keresztirányú forgalomfigyelés (RCTA): A hátsó keresztforgalmat jelző riasztás a BSM radarját használja, amikor a vezető kitolat egy parkolóhelyről, és a közeledő járművek sem a hátsó ablakból, sem a tükörből nem láthatók. Amikor jármű közeledik, a külső tükörben villogni kezd a BSM-ikon, és egyúttal figyelmeztető hang szólal meg a közeledő autó irányából.

Az új Carmy-t az Euro NCAP még nem tesztelte, de az Egyesült Államokban már tesztelte az NHTSA, és ott öt csillagot ért el.

Lenyűgöző aerodinamika
A Toyota mérnökei számos fontos változtatást eszközöltek a még jobb aerodinamika érdekében:
• a motorháztető, az első sárvédők és az első légterelő formáját úgy alakították ki, hogy optimalizálják a levegő áramlását a karosszéria alatt és fölött
• az utastér sziluettje optimalizálja a levegő áramlását a kocsi hátsó része felé
• továbbfejlesztették a díszlécek és az ablakok belépő élének formatervét, így a levegő akadálytalanul áramlik az A-oszlop és a tükör között
• a hátsó rész sarkait úgy alakították ki, hogy a leváló levegőáramlás ne okozzon turbulenciát a kocsi háta mögött
• a hátsó lökhárító meghosszabbítása megakadályozza az örvények kialakulását
• a jármű alján, a kerekek elé terelőlemezeket építettek, az alvázat teljes borítás fedi, melyen optimálisan elhelyezett szárnyacskák stabilizálják a légáramlást
• légáramlást stabilizáló szárnyacskák vannak az első ablak keretén és a hátsó lámpatestek oldalán is

Az új Camry hatalmas potenciált rejt a Toyota számára az európai felső-középkategóriában

A vadonatúj, TNGA alapú GA-K platformra épülő Camry révén a Toyota az iparág legfejlettebb technológiáit és környezetbarát hibrid elektromos hajtását hozza el az európai felső-középkategóriás szegmensbe, ami várhatóan a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló és a környezetbarát szempontokat egyre hangsúlyosabban figyelembe vevő flottapiacon és magánvásárlók körében egyaránt felkavarja majd az állóvizet. A szegmens eladásainak ismeretében a Camry Hybrid számára a flottaeladás kulcsfontosságú értékesítési csatorna lesz, vásárlói között vélhetően nagy számban lesznek úgynevezett user-chooser módon kiválasztott cégautót használó vállalati középvezetők és kis- és középméretű vállalkozások vezetői egyaránt. A Camry számára ráadásul környezetszennyező dízel meghajtású versenytárs modelleket használó ügyfelek mellett kiváló célcsoportot jelentenek az Avensist használó autótulajdonosok is, akik már megismerkedtek a márkára jellemző legendás megbízhatósággal és új, nagyobb, elegánsabb, és nem utolsósorban környezetbarát hibrid elektromos Toyotára váltanának.

Íme, az Opel GT X Experimental, a márka jövőjének merész víziója

Új koncepció-tanulmánnyal pillant előre a márka izgalmas jövőjébe az Opel. Neve Opel GT X Experimental – egy merész, 4,06 méteres, kompakt, teljesen elektromos SUV, öt ajtóval, kupé-jelleggel és tele innovatív ötletekkel.

Miközben megtestesíti az Opel hagyományos értékeit, újakat mutat fel. Már a tavaly novemberben bemutatott PACE! stratégiai terv előre jelezte a karakteresebb márkaprofilt, és a GT X Experimental ennek első kézzel fogható eredménye.

„Világosan látjuk, miképp akarjuk eredményesen alakítani az Opel jövőjét a PACE! tervvel. Erőteljes profilra összpontosítunk, amelyet értékeink – németes, emberközeli, izgalmas – határoznak meg. Ez fontos szerepet játszik tartós sikerünkben. Koncepciótanulmányunk megmutatja, hogyan érvényesítjük ezen értékeket jövendőbeli termékeinkben. Fejlesztő- és design-csapataink mély benyomást keltően valósították meg elképzeléseinket az Opel GT X Experimentallel. Egyértelműen látszik rajta az, ahogy a holnap mobilitását látjuk“ – mondta Michael Lohscheller.

Szenvedélyes úttörőszellem tesz megfizethetővé műszaki innovációkat

A GT X Experimental koncepciós fázisában intenzív folyamatot kezdett el az Opel, hogy képet adjon önmagáról és saját értékeiről. A 156 éves hagyományra visszatekintő márka varrógépek előállításával kezdte, aztán áttért a kerékpárokra, majd a csaknem 120 esztendeje folyamatos autógyártásra – miközben végig arra törekedett, hogy érdekes és fontos innovációkat tegyen mindenkinek elérhetővé.

Az Opel évtizedeken át követhető irányvonala három szóban foglalható össze: németes, emberközeli és izgalmas. A jövőbe tekintve továbbfejleszti e három értéket: a „New Germanness“ a legjobb német ipari erényekre utal – a kiemelkedő mérnöki tudásra, a megkapó precizitással kidolgozott termékekre, a funkcionalitás, a minőség és a megbízhatóság megalkuvást nem ismerő középpontba helyezésére –, és ezt kapcsolja össze barátságos, a világra nyitott hozzáállással. Az Opel innovatív szellemével inspirált új GT X Experimental a márka gazdag örökségét viszi tovább egy érdekfeszítő jövőbe. A német műszaki tudást, a precizitást és a minőséget kombinálja látnoki innovációkkal – előre jelezve, milyenek lesznek az Opelek a 2020-as évek közepén: merészek, letisztultak, közben hallatlanul szívhez szólók, emberközeliek és vevőközpontúak.

Jövőbeli modellvízióinak bemutatásához egy kompakt SUV megjelentetését választotta az Opel (hossza 4063, tengelytávja 2625, szélessége 1830, magassága antennával együtt 1528 mm), hiszen ez ma a legkedveltebb járműjelleg – amelyet még jobban meg akar kedveltetni széles közönséggel. A cél érdekében az eddiginél hatékonyabbá kell tenni az ilyen autókat, ezért lett könnyűszerkezetes az Opel GT X Experimental felépítése, kicsi az ökológiai lábnyoma és 17 col a kerékmérete – szemre nagyobbnak tűnik, és jót tesz mind a menetkényelemnek, mint a látványnak. A PACE! terv ígéretének megfelelően, miszerint 2024-ig valamennyi modelljéből kínál elektromos változatot az Opel, a GT X Experimental teljesen elektromos jármű. Energiatárolója egy kompakt, következő generációs 50 kilowattórás lítiumion-akkumulátor, – induktív töltéssel.

A GT X Experimental nem irányoz elő teljesen autonóm, azaz önvezető közlekedést. Kínál viszont három teljesen automatikus menetmódot, azaz képes minden tekintetben önállóan mozogni, de szükség esetén reagálnia és beavatkoznia kell tudni a vezetőjének.

Letisztult és bátor a jövő Opel-designja

A GT X Experimental kifinomult egyszerűséggel prezentál innovatív technikát. Mark Adams dizájn-alelnök és csapata olyan filozófiát hoztak létre a jellegzetes, németes Opel-dizájn mögé, amely bátor kifejezőerővel ötvözi a letisztultságot. A GT X Experimental valamennyi megszokott funkcióját és szerkezeti elemét újragondolták, mindig a szükségtelen elhagyására törekedve. Ezt nevezik „vizuális tisztogatásnak“.

Az Opel GT X Experimental merész arányokat kombinál szépen tagolt, folytonos felületekkel. Karakteres körvonalát erőteljes grafika határozza meg, elválasztva egymástól a jármű alsó és felső tartományát: az alsó rész világosszürke, a felső, a géptetővel, az ablakokkal és a tetővel együtt, szinte fekete éj-kék. Köztük sugárzóan sárga karaktervonal húzódik elölről hátra, amely struktúrát és dinamikát ad a járműnek. A színséma emlékeztet az Opel hagyományos szürke/fekete/sárgájára – friss és modern látványt keltve. Az egymással szemben 90 fokig nyíló ajtóknak köszönhetően akadálytalan, szabad belépéssel fogadja utasait a GT X Experimental. A panoráma-szélvédő/üvegtető egység egészen a hátsó ülésekig nyúlva teszi világossá és tágasabb hatásúvá az utasteret.

Az Opel formatervezői abszolút minimumra redukálták a karosszéria „szabásvonalait” a nyitható ajtók és géptető körül. Az ajtók felső élét a sárga karaktervonalba rejtették; a hátsóké a csomagtér nyílásával esik egybe. Tudatosan mondtak le hagyományos elemekről, mint az ajtókilincs vagy a külső tükör. Az autó sima külsején mindössze olyan részletek vehetők észre, mint a géptető sárga vonalából kiálló, a visszapillantó tükröt helyettesítő apró kamerák.

A „vizuális tisztogatást” takarékosan alkalmazott grafikus részletek egyenlítik ki. A GT X Experimental vezetőoldali küszöbén, a hátsó ajtó alatt, gravírozott háromszögek vannak. Egyikükben kicsiny, hatszögű LED-képernyő mutatja az akkumulátor töltöttségét. A 17 colos kerekek, a felni peremén túlnyúló sötétkék gumiabroncs robusztus szegélyével, a valóságosnál is nagyobbnak tűnnek. A gumik sárga vonala a karosszériáéra rímel. Középen fénydiódák rajzolják ki az Opel-villámot, amely menet közben vízszintesen áll. A jármű SUV-karakterét hangsúlyozza az alsó védőburkolat, stabil kiállást és vagány küllemet adva a GT X Experimentalnek.

„Az Opel GT X a központi márkaértékeinket fejezi ki – németes, emberközeli és izgalmas. Ezzel a tanulmánytervvel azonosulni tudnak az emberek. Letisztult és bátor formatervet egyesít haladó technikával, amely megkönnyíti az életet. Ez a jármű képviseli márkánk érdekfeszítő jövőjét“, mondta Mark Adams.

Opel-Kompass és Opel-Vizor: a jövő Opeljeinek látványidentitása

A GT X Experimentalen első ízben nyilvánul meg a jövőbeli Opel-modellek elöl- és hátulnézetének vezérmotívuma: az „Opel-szélrózsában“ két tengely kereszteződik, középpontban az Opel-villámmal. Ezáltal lesz minden eddiginél centrálisabb jellemző a legendás márkaembléma. A függőleges tengelyt a géptető még élesebb és tisztább „vasalt éle” adja, amely a Villám alatt folytatódik. A nappali menetfény jellegzetes szárnygrafikája megmarad a holnap Opeljein is, ez képezi a vízszintes tengelyt. E téma tükröződik vissza a hátulnézeten: a szárnyformájú hátsó lámpák vízszintese keresztezi az Opel-iránytűben a cápauszony-tetőantennától a lökhárító vasalt éléig vezető függőlegest.

Az Opel-kompaszéhoz hasonló letisztultsággal rajzolták meg a formatervezők a márka úttörő szellemét és vállalkozó szellemét kifejező Opel-arcot: az „Opel-Vizor“ olyan csúcstechnikájú részleteket keretez be, mint a különböző színeivel a jármű üzemállapotáról informáló LED-Villám, a LED-es mátrix-fényszóró és menetfény, valamint az asszisztensrendszerekhez és autonóm funkciókhoz tartozó kamerák és érzékelők. Mindezek sötét színű plexiüveg alatt vannak. Az elegáns modul a teljes járműfronton végighúzódik, a géptető alatt. Az új, összetéveszthetetlen Opel-Vizor a márka valamennyi modelljét jellemzi majd a 2020-as évek folyamán.

Pure Panel: vizuális és digitális tisztogatás teremt üdítő enteriőrt

Ugyanilyen elvek szerint tervezték meg az Opel GT X Experimental levegős utasterét is. Vizuális és digitális tisztogatás volt a jelszó. A panoráma-szélvédő/üvegtető és a folyamatos oldalablakok innovatív környezetet fognak közre. Az egésznek a sarokpontja a műszeregység, a „Pure Panel“, amely modulként imitálja az Opel-Vizort. Egyetlen, széles képernyő üdvözli a vezetőt, jelezve, hogy hamarosan feleslegessé válik a jelenlegi széria-autók megannyi monitora, kapcsolója és gombja. A Pure Panel a legújabb technikával tár a vezető elé fontos információkat, miközben odakint marad mindennemű zavaró optikai inger. Ezt a letisztultságot mutatja a szellőzők átgondolt elhelyezése is: a képernyő mögé rejtve nem zavarják a sima felületet. A Pure Panel ezenkívül megmutatja, hogy miképp teszik könnyebbé az Opel vevőinek életét technikai megoldások: a teljes szélességű képernyő-modul bal és jobb szélén integrált visszapillantó felület az autó oldalából kihajtható kis kamerák képét mutatja. Ugyanilyen egyszerű a kormánykerék, amelynek központi vízszintes tengelye az Opel-Vizort idézi. Ahogy a kerekeken az Opel LED-es Villáma, úgy a kormánykerék közepe sem mozdul el forgás közben.

A csúcstechnikájú dizájn folytatódik az egész utastérben. A négy ülés lebegni tűnik, a fejtámlák alól kivehető hangszórókkal a kocsin kívül is lehet zenét hallgatni. Grafikus részletek emelik ki a cicomátlan jelleget, például a háromszög-motívum éppúgy megjelenik az ülések vállmagasságában, mint a gáz- és a fékpedálon.

Több mint 50 éve sejtetik a jövőt az Opel tanulmányai

Az GT X Experimental neve világosan utal az Opel első, iránymutató koncepciójárművére, az 1965-ös Experimental GT-re, arra az elérhető kupéra, amely az európai autógyártók első dizájntanulmányából lett sorozatgyártmány. Toldatként az „X“ utal az Opelnek arra a tervére, hogy erősebben pozícionálja magát a SUV-piacon: 2021-ben ilyen lesz az eladott Opelek 40 százaléka.

Koncepcióautóival évtizedeken keresztül rendszeresen vetett egy-egy pillantást az Opel a saját jövőjére. Legtöbbjüket nem is szánták sorozatgyártásra, inkább a későbbi modellek vezérmotívumait próbálgatták velük. E hagyomány jegyében született a három legutóbbi is: a 2013-as Monza Concept könnyű szerkezettel, jó helykihasználással, hajtóművével és karcsúságával fejtette ki a hatékonyság témáját. A GT Concept 2016-ban emelte magasabb fokra a hatékonyságot – dizájnja minden addiginál jobban érvényesítette a nyitottság, az egyszerűség és a letisztultság központi eszméjét. Ezen az úton megy határozottan tovább a GT X Experimental, tiszta és merész dizájnjával tükrözve az Opel márkaértékeit, a németességet, az emberközeliséget és az izgalmasságot.

Friss formavilággal, kifinomultabb műszaki fejlesztésekkel érkezik az új Honda HR-V

A Honda lerántotta a leplet a megújult, kifinomultabb kompakt szabadidőautójáról, a 2019-es HR-V-ről. A modell erényei közé sorolható a még vonzóbb megjelenés, az otthonosabb belső tér és a megannyi technikai újítás.

Meghatározó formai elem a „Solid Wing Face”, a szárnyat formáló hűtőmaszk, mely elegáns megjelenést ad az autónak. Fontos változás, hogy a hűtőrács feletti – korábban fekete és króm – színkombinációt magasfényű feketekrómra cserélték. Az első lökhárítók magasabb légbeömlő hatású elemeiben kaptak helyet a kör alakú ködfényszórók, míg a vetítőlencsés, LED nappali menetfénnyel kiegészített lámpatestek az alapfelszereltség részévé váltak.

A hűtőmaszk új, feketekróm betétje köszön vissza a hátsó lökhárítón, amivel remekül harmonizálnak a sötétített hátsó lámpák.

A magasabb felszereltségű (Executive) modellek könnyen felismerhetőek a 17”-os könnyűfém felnikről, valamint az egyedi króm kipufogóvégről. Az esztétikai hatást növeli a lámpatestekben világító LED izzók és a hátsó lámpák enyhén sötétített burái.

Nyolc különböző színből választhatnak a leendő HR-V-tulajdonosok, ezek között immáron megtalálható a sötét metálkék „Midnight Blue Beam” is. Ezen túlmenően a modell elérhető gyöngyházfehér (Platinum White) és -fekete (Crystal Black) árnyalatban, metálfényű fekete (Ruse Black) szürke (Modern Steel), világoskék (Brilliant Sporty Blue), valamint piros (Milano Red), és ezüst (Lunar Silver) színekben.

Nem változott viszont a HR-V belső terének variálhatósága, amely a Honda innovatív „MAGIC SEATS” Ülésrendszerének köszönhetően, ugyanolyan rugalmas és sokoldalú, mint korábban. Viszont az új, átdolgozott deréktámasz és háttámla révén az ülések összességében jobb tartást biztosítanak, ami különösen a vállrésznél feltűnő. Az alapkivitel üléshuzata kiváló minőségű szövet, a legmagasabb felszereltségű modellek esetén pedig szövet-bőrkárpitozású, ami vonzóbb megjelenésű dupla varrással készül.

Már a kezdetektől elérhető a 2019-es HR-V-hez az erőteljes és hatékony 1,5-ös, benzines i-VTEC erőforrás, melynek csúcsteljesítménye 130 LE (96 kW), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 155 Nm 4600-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Hatfokozatú manuális váltóval mindössze 10,7 másodpercig tart a gyorsulás 0-100 km/h-ra, míg az extraként rendelhető CVT-erőátvitellel ez 11,2 másodpercet vesz igénybe. A benzines négyhengeres az erő és takarékosság lenyűgöző kombinációját nyújtja 5,3 l/100 km-es átlagfogyasztással, CO2-kibocsátása pedig – CVT-váltóval – mindössze 121* g/km.

Érdekesség, hogy az i-VTEC erőforrás hengerfuratai „advanced plateau honing” technológiával készülnek, ennek köszönhetőn felületük lenyűgözően sima, ami nagymértékben csökkenti a súrlódást a dugattyú és a hengerfal között. Újdonság a vezérműlánc új, alacsony súrlódású bevonata, mely kettős előnnyel kecsegtet: egyrészt megnöveli az alkatrész élettartamát, másrészt csekélyebb fogyasztást eredményez.

Különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső tér hangszigetelésére, főleg az utas- és motortér közötti elválasztólemez (tűzfal), a kerékjárati ívek és a csomagtartó környékén, ugyanakkor az ajtókban is lényegesen több zajcsillapító szigetelés található, mint korábban.

Szintén újdonság, felszereltségi szinttől függően, hogy immáron Aktív Zajszűrő Rendszer (ANC) is elérhető a 2019-es HR-V-hez. Ez utóbbi lényege, hogy két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti.

Már el is készültek az első, 1,5-ös i-VTEC erőforrással felszerelt, 2019-es HR-V-k, melyek októberben érkeznek a márkakereskedésekbe. Nem kell sokat várni a sportosabb vezetési élményre vágyó sofőröknek sem, hiszen az 1,5 literes, benzines VTEC TURBO és az 1,6 literes i-DTEC már 2019 tavaszától elérhető.

Digitális műszerfal SEAT Arona és Ibiza modellekben

A SEAT az Aronában és az Ibizában is bevezeti a sokoldalú és tetszés szerint beállítható digitális műszerfalat, amely áttekinthetőbb, és a gépkocsivezetők igényeinek jobban megfelelő információkat nyújt. A SEAT Arona az első crossover autó a piacon, amelyben kihasználhatóak a SEAT Leonban és az Atecában már 2018. januárjában bemutatott, 10.25 colos interaktív, és az egyéni igényekre is szabható képernyő előnyei.

A nagy felbontású digitális műszer nem csupán korszerűbb és jobban variálható formatervezést jelent, hanem nagyobb funkcionalitást is nyújt. A digitális műszerfal lehetővé teszi, hogy a gépkocsivezető az analóg műszerek hagyományos információitól kezdve – mint például a sebességmérő és a fordulatszámmérő – egészen az opcionálisan elérhető teljesen színes térképekig és a navigációig is mindent láthasson.

„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy az ügyfeleknek a legjobb design elemeket kínáljuk, melyekkel a klasszikus mérőműszerek pontosságát a digitális világban is elérhetővé tesszük, és ahol minden egyes pixelt ugyanolyan pontossággal terveznek meg”- mondta Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója. ”Kihasználva a digitális környezet előnyeit, a gépkocsi belső terének tervezésében újabb minőségi szintre léptünk.”

A rendelkezésre álló információ ellenőrzése és kezelése egyszerű, mert a gépkocsivezetőtől csupán azt követeli meg, hogy megnyomja a kormánykerékre szerelt „View” gombot. Ezzel eléri a három főképernyőt, és ez csak minimálisan vonja el a vezető figyelmét, ugyanakkor a gépkocsivezető igényeinek megfelelően a lehető legegyértelműbben mutatja a rendelkezésre álló információkat. Az 1280 x 480 pixeles felbontású TFT képernyőn az információk átkapcsolása a 75 Hz-es frissítési rátának köszönhetően egyszerű, így az információt könnyebben lehet olvasni.

Képernyő választási lehetőségek

A SEAT digitális műszerfala három fő képernyő módot biztosít: a klasszikus-, a digitális- és dinamikus nézetet.

A klasszikus információs mód a jól ismert analóg információkat adja, mint például a sebességmérő és a fordulatszámmérő, de e két adaton túl továbbiakat is ki lehet vetíteni a képernyőre, így a navigáció információit, a zenét, a telefont, a közlekedési információkat és a vezetést segítő információkat (sávtartás, holttér kizárása, automata vészfék funkció), valamint a gépkocsi állapotát.

A digitális képernyő mód maximálisan kihasználja a digitális műszerfal 10.25 colos képernyőjének felbontását, és részletesen mutatja a térkép információkat a gépkocsi tartózkodási helyének környezetéről, ezáltal megkönnyítve, hogy parkolóhelyet vagy garázst találjon, illetve a megfelelő irányba haladhasson. A térképet nagyítani és kicsinyíteni is lehet, így a vezető számára könnyebbé válik a tájékozódás. Ebben a képernyő módban olyan menü információk is elérhetők, mint a telefon, az utazási adatok, a vezetőt segítő információk és a gépkocsi állapota.

A dinamikus képernyő mód nagyobb pontossággal mutat olyan fontos információkat, mint a kanyarodási irányok, a vezetőt segítő rendszerek információi, így például a sávtartás, a holttér kizárása és az automatikus vészfék funkció vagy a gépkocsi állapota.
Minden képernyő módban ki lehet vetíteni a vezetésre vonatkozó adatokat, így például az üzemanyag fogyasztást, a megtett távolságot és a gépkocsi által addig megtett teljes távolságot. A rendszer azt is lehetővé teszi, hogy az éppen lejátszott zene alatt a gépkocsivezető úgy kereshet a zenei könyvtárban, hogy az a minimális mértékben vonja el figyelmét a vezetéstől. És ha ebben az állandóan összekapcsolt világban egy telefonhívás jön, a képernyő is automatikusan alkalmazkodik, mert megmutatja a hívó fél adatait és a személlyel kapcsolatos információk is felugró menüként jelennek meg a képernyőn.

Rugalmasság

A digitális műszerfal egyénre szabhatósága azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy ki ül a kormány mögött, a képernyőn az adott személy számára legjobb információ jelenik meg. A képernyő módok közül kettőt, a klasszikust és a dinamikust be lehet állítani úgy, hogy specifikus információt mutassanak. Ez azt jelenti, hogy ha a gépkocsi vezetője vegyíteni szeretné a navigációs mutatókat a hagyományos kilométerórával és a fordulatszámmérővel, vagy az egész képernyős módot szeretné használni a részletes térkép megtekintése érdekében, akkor ezt el lehet menteni, mint az egyik felhasználó profilját, és a következő alkalommal könnyen ki lehet választani, amikor ugyanaz a vezető ül a kormány mögé. Stílusonként három profilt lehet létrehozni és a rendszerben elmenteni.

Mindezen túl a digitális műszerfal fényérzékelőket is tartalmaz, amelyek a környezet fényviszonyainak függvényében egy algoritmus segítségével a gépkocsi képernyőjének megvilágítási szintjét is ennek megfelelően állítják be.

A digitális műszerfal olyan műszer együttes, amelyet interaktív képernyőként fejlesztettek ki, és ami teljesen hozzáigazítható a gépkocsivezető igényeihez. A 133 dpi képfelbontással, a jobb áttekinthetőséggel és a rendelkezésre álló információk széles körével a gépkocsi vezetőjének jobb kezelési lehetőséget biztosít.

LEGFRISSEBB

Fogadás a magyar válogatottra: így növeld a nyerési esélyeid Mostbeten 

0
 A magyar labdarúgó-válogatott teljesítménye az elmúlt években újra felkeltette a sportfogadók figyelmét. Akár szenvedélyes szurkolóként, akár gyakorlott fogadóként követi valaki a nemzeti csapat szereplését,...

TESZTJEINK