Főoldal Blog Oldal: 249

[TESZT] Hyundai Kona 1.0 T-GDI 2WD Style – jöhet még egy lapáttal stílusból

Nehéz a dolga annak, aki a jelenlegi mini SUV felhozatalból szeretne választani. Válogatni lehet, mivel irdatlan a kínálat, azonban közel sem mindegy, mit és hogyan. A Hyundai Kona 1.0 T-GDI optimális alternatíva lehet, kiváltképp, ha a küllemet részesítjük előnyben elsősorban.

Egyértelmű, hogy a Hyundai tervezőmérnökei a tálalást helyezték előtérbe, lehet, hogy idejét látták felzárkózni a trendiség ezen irányvonalához. Mert azért van itt ugyebár Nissan Juke, meg Toyota C-HR, tehát az ilyesféle absztraktba hajló dizájn nagyon kelendő manapság. Így hát a Hyundai Kona 1.0 T-GDI révén a dél-koreai konszern is kanyarít egy szeletet, persze kérdés, versenyképes tud-e maradni a piacon. Az árazást tekintve mindenképp.

Úgy sikerült a tálalást kivitelezni a Hyundai Kona 1.0 T-GDI esetében, hogy a jellemző stílusjegyek megmaradtak: a hűtőmaszk hangsőlyos, fekvő trapézalakzattal, prémiumos krómberakásokkal,  nagy Hyundai emblémával – ahogyan az a nagykönyvben írva vagyon. A lámpatestek rendkívül vékonyak, a motorházfedél alsó ívvonalához kerültek, közvetlenül alatta a kiegészítő burákkal. Még a hűtőmaszk rostélya alatt is találunk fényforrást, kimondottan ötletesen elhelyezve az alsó szpoilermodulra, egyedi kinézetet adva az egész összességnek.

Futurisztikus SUV-fazon: hiába, ez a trend

Oldalnézetből is kapunk sok-sok egyediséget. Eleve a kerékjárati ívek aszimmetriája megkapó, az első keréknél néhány milliméterrel feljebb került a hátsóhoz képest a kialakítás, a műanyag védőburkolatok pedig hátul gömbölydedebbek, mint elöl.

Az oldalajtók alsó traktusa is kapott a műanyag oldallécekből, itt ugyan megtörik az egység, de jól érezhetően illeszkedik minden egymáshoz. A C oszlop szintén egyedi emgközelítésekkel lett kialakítva, ugyanakkor az egész sziluett (oldalnézet) remekbeszabottan hozza az SUV-s feelinget.

Hasonlóan az orr-rész kialakításaihoz, a Hyundai Kona 1.0 T-GDI hátulnézetben sem spórol a formabontó megoldásokkal. A helyzetjelzők itt is vékonyra húzottak, alattuk kiemelt hangsúlyt kapnak az irányjelzők, a tolatólámpák – ezek is különválasztott egységgel bírnak, amolyan egy-egy kis csoportra lettek kiosztva, emelve ezzel is a külső megjelenés erényeit. Ahhoz pedig, még inkább “terepjárósabb” legyen a kép, a lökhárító alsó felületére matt fémes hatású műanyag berakás is került optikai díszítésként.

Egyedi külső, kevésbé egyedi belső

Amennyire absztraktba hajló a Hyundai Kona 1.0 T-GDI külső kialakítása, annyira hétköznapi(bb) az enteriőr kigondolása.

Annak rendje s módja szerint megkapjuk a szokásos középkonzolt, melynek infotainment érintős LCD panelje kitüremkedik tablet-szerűen, alatta a szokványos kezelőszervekkel, és így tovább.

Minőség tekintetében nincs probléma

Jó minőségű anyaghasználat jellemzi a belteret, az illesztések rendben vannak, zörgést, csörgést nem tapasztaltunk az 1 hetes teszperiódus alatt. Az ülések kialakítása abszolút ergonómikus, erősebb testalkatú első utasok is elismerően summázták a Hyundai Kona 1.0 T-GDI komfortrátáját. Ez nagyban köszönhető a kitűnően formázott és szabott ülő- valamint hátlapoknak, a hossz és szélesség mindkét vonalon elnyerte tetszésünket. A térdterek is rendben vannak elöl, a középkonzol kialakítása itt is optimálisra lett húzva, így például az jobb egyen utazó delikvens akár keresztbetett lábakkal is relaxálhat mondjuk egy pár perces vezetés közben tett pihenő alkalmával.

Hátul átlagos a hely, illetve az átlagosnál kisebb is lehet, ha nagyon kitoljuk az első foteleket. Mindenesetre átlagos testalkatú felnőttek – főként, ha négyen vannak – kellőképp kényelmesen utazhatnak akár hosszabb, 6-700 kilométeres távolságokon is.

Kategóriájén belül egész kellemes a Hyundai Kona 1.0 T-GDI csomagtér-kapacitása, ugyanis 361 liter alapból, ezt akár 1143 literesre is bővíthetjük. Kisebb családoknak, baráti társaságoknak ideális lehet rövidebb, közepesen hosszabb kirándulások, szabadidőeltöltés levezényléséhez.

Hogyan domborított a 998 köbcentis 3 hengeres benzines?

A downsizing jegyében haladjunk tovább: a tesztelt Kona-ban 1 literes, 3 hengeres turbós benzinmotor kapott helyet. Az egész pontosan 998 köbcenti lökettérfogatal bíró parányi erőforrás 120 lóerőt képes kipréselni magából, ehhez 6000 RPM környékére kell pörgetni a főtengelyt. 1500-tól viszont már rendelkezésre áll a 172 Newtonméteres nyomatékcsúcs, és egészen 4000-ig kitart a gyári adatok, illetve méréseink szerint is.

Megfelelően az átlag 1 literes, 3 hengeres motorkarakterisztikához, a Hyundai Kona 1.0 T-GDI is alacsony fordulatszámtartományokban – azaz onnantól – robbanékony, tehát második és harmadik sebességfokozatban van elemében, azonban a haragos motorhangolásnak és a rövid áttételezésnek köszönhetően relatíve hamar elfogy a szufla, és úgy 90-100 körül már inkább utazós a tempó. Ennek ellenére az autópályatempót érzetre hamar elérte a tesztautó, 130 kilométer/óránál hatodikban 3150 RPM-et rögzítettünk.

Mindenképp szerencsés, hogy hatgangost kapott a Hyundai Kona 1.0 T-GDI, így a fogyasztást is kordában lehet tartani. A feljebb már említett rövidebb áttételezésnek köszönhetően hamar felválthatunk hatosba, s így nem meglepő, hogy országúti környezetben 4.2 liter/100 kilométeres átlagérték született, s városban sem ugrott 5.8 liter fölé az érték.

Árcédula

Mindenképp az árazás lehet az egyik legvonzóbb tulajdonsága a Hyundai Kona-nak. A cikkben bemutatott Hyundai Kona 1.0 T-GDI ugyan közel 7 millió a felszereltségnek köszönhetően, ugyanakkor a belépő szint valamivel több, mint 4.5 millió forinttól már hazavihető.

2018 Hyundai Kona 1.0 T-GDI specifikációk

Motor

Motortípus: háromhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 998 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 172 Nm @ 1500-4000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú manuális váltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4165 mm

Szélesség: 1800 mm

Magasság: 1550 mm

Tengelytáv: 2600 mm

Első gumik mérete: 235/45 R18

Hátsó gumik mérete: 235/45 R18

Tömeg, üresen: 1250 kg

Megengedett össztömeg: 1775 kg

Csomagtartó mérete: 361 liter, 1143 literre bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 181 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.9 s (gyári), 9.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.8 l/100 km

Országúti: 4.2 l/100 km

Vegyes: 5.6 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.0 l/100km

Országúti: 4.7 l/100km

Vegyes: 5.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Bővebb információ a Hyundai magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük. Fotó: Matei Bence / Camera Kft.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Művészi kidolgozású LFA modellel is készül a Lexus a SPA 24 órás versenyre

A környezetbarát hibrid modelljei mellett legendás versenygépeiről is ismert Lexus egy egyedi, művészi kidolgozású LFA szupersport autóval ünnepli első 24 órás versenyét Spaban: a japán autógyártó az elismert portugál művészt, Pedro Henriquest szerződtette az LFA egyedi feldíszítésére, amit a Spaban megrendezett versenyhétvégén lehet majd megcsodálni.

Az Emil Frey Lexus Racing egyébiránt két Lexus RC F GT3 géppel indul a megmérettetésen, a Blancpain GT versenysorozat legkeményebb futamán.

Az Emil Frey Lexus Racing csapata július 28-án és 29-én mutatkozik be két Lexus RC F GT3 autóval az ikonikus hosszú távú versenyen, a Total 24 Hours of Spa futamon, amit idén hetvenedik alkalommal rendeznek meg. A nevezésről az Emil Frey Lexus Racing az első teljes Blancpain GT versenysorozaton mutatott jó teljesítményük miatt döntött, amibe beletartozik a bajnokság ötödik fordulójában, a franciaországi Paul Ricard pályán elért látványos győzelem is.
E döntésében megerősítette a csapatot a Spa Franchorchamps pályán – a Total 24 Hours of Spa futam helyszínén – nemrég befejezett, pozitív eredménnyel záródott tesztelés is, ahol mind nedves, mind pedig száraz aszfalton kipróbálták a beállításokat.
Az Emil Frey Lexus Racing a Spa Franchorchamps pályán begyűjtött tavalyi adatokat is felhasználta. Ez volt az a helyszín, ahol a világon először sikerült megszerezni a pole pozíciót a Lexus RC F GT3-assal, majd magabiztos győzelmet aratni az International GT Open versenysorozat futamán. Lorenz Frey csapatfőnök szerint a közelmúltban végzett tesztelés, illetve az, hogy a Lexus RC F GT3 jól teljesített a nehéz, hét kilométeres pályán, jót tett a csapat önbizalmának.

„Figyelembe véve, hogy a pálya a gyors kanyarokkal nagyon is jól fekszik a Lexus RC F GT3-nak, jó teljesítményt kellene mutatnunk.” – fogalmaz a csapatfőnök. „Ez a verseny az egyik legkeményebb GT3 futam, amit ezen a látványos versenypályán rendeznek, így a csapatban mindenki nagyon várja már az első 24 órás szereplést a Lexussal.”

A két Emil Frey Lexus Racing RC F GT3 kormánya mögött igen tapasztalt pilóták ülnek majd, köztük a monacói Stéphane Ortellivel, aki ehhez hasonló 24 órás versenyen korábban már mind Spaban, mind Le Mans-ban győzni tudott.

Művészi kidolgozás

A fenti esemény és a Lexus nagy teljesítményű ’F’ modelljeinek tízedik születésnapja alkalmából a Lexus Europe egy művészi tervezésű, egyedi LFA autót mutat be a Spaban megrendezendő versenyhétvégén. Ez az autó bátran pályázhat a legikonikusabb Lexus szupersportkocsi címre. Az LFA vonalvezetése a folyamatos mozgás érzetét keltő és az állandó fejlődést kifejező, organikus mintázatba simulnak a portugál művész, Pedro Henriques elképzelésének megfelelően.

„A napjainkra jellemző képlékenység, a folyamatos mozgás élménye, és a pillanat megfagyasztásának nehézsége ihlette a díszítés mintázatát” – magyarázaa Pedro. “A vonalvezetés követi ezt a mindenfelé terjedő és soha meg nem álló folyamatot, ami maga a haladó élet. Az autó elemeinél használt kézműves anyagok és az áramló vonalak organikus érzetet keltenek, s ez az érzet csak megerősödik mozgás közben.”

A Lexus ismert művészet és dizájn iránti szenvedélyéről. Ezt a Milánói Dizájn Héten kiállított alkotások is mutatják. Idén nyáron ráadásul a Lexus egy pop-up UX kiállítótermet is nyitott Lisszabonban, ahol több művész – köztük Pedro Henriques – alkotásai is megtekinthetők.
Az új, művészi LFS legelőször július 25-én, szerdán lesz látható a Spa városában tartandó, hagyományos parádén. Az autó ezután a 24 órás futam előtt a versenypályán rendezendő parádén szerepel majd július 28-án, szombaton.

A TOTAL 24 HOURS OF SPA VERSENY PROGRAMJA

Csütörtök, 2018. július 26.
11:45 – 13:15 1. szabad edzés
18:10 – 19:10 Pre-Qualifying
20:50 – 21 .05 Q1 időmérő edzés
21:12 – 21:27 Q2 időmérő edzés
21:34 – 21:49 Q3 időmérő edzés
21:56 – 22:11 Q4 időmérő edzés
22:30 – 00:00 Éjszakai edzés

Péntek, 2018. július 27.
17:45 – 18:15 Bemelegítés
18:30 – 19:00 Super Pole

Szombat, 2018. július 28.
16:30 – Total 24 Hours of Spa

Toyota: tesztelés alatt az összekapcsolt járművek adatai alapján történő útkarbantartás lehetősége

A Toyota a központjának otthonául szolgáló Toyota Cityvel közösen elkezdi az összekapcsolt járművek adatai alapján történő útkarbantartási ellenőrzések próbaüzemét. 

Ez a próbaüzem méri fel, hogy az egyes utakra kiszámított állapotromlási indexek összhangban vannak-e a tényleges állapottal. Az eredményeket természetesen helyben ellenőrzik is az országutakon.

Egészen különleges a Toyota kezdeményezése, amely az összekapcsolt autók által szolgáltatott adatokat alapul véve tervezi az útkarbantartási munkákat. A Toyota a technológia továbbfejlesztésére is törekszik, a vállalat célja, hogy a Toyota Cityben zajló útkarbantartási munkákat támogató adminisztrációt is fokozott pontossággal szolgálja ki.
A próbaüzem során a Toyota feldolgozza az összekapcsolt autók által begyűjtött adatokat (forgalmi és jármű viselkedési adatok), és ezeket big data elemzésnek veti alá a tulajdonát képező Mobilitási Szolgáltatási Platform (MSPF) segítségével. Az utak állapotromlására vonatkozó információk összegzése után a Toyota összeveti ezeket a valóságban tapasztalt állapottal.Az utak állapotának figyelemmel követése rendkívül fontos, mivel ez garantálja az utak használhatóságát és biztonságosságát. Mindez balesetmegelőzési intézkedések bevezetése, illetve katasztrófahelyzetekben a megfelelő evakuációs útvonalak kijelölése révén valósul meg.

Az útburkolattal kapcsolatos rutinellenőrzések és a járőrözés során begyűjtött információk átadása mellett egyeztetés is zajlik majd arról, hogy mennyire alkalmazható ez a technológia az útkarbantartási munkálatok ellenőrzésére

A Toyota Japánban jelenleg is kínál egy Használható Utak Térképe nevű szolgáltatást, ami katasztrófahelyzetben valós idejű információt ad a biztonságos útvonalakról. Ezt a telematikai felszereléssel ellátott járművek adatainak elemzése révén teszi. A hamarosan sorra kerülő próbaüzem segítségével a Toyota továbbfejleszti a járművek viselkedését elemző technológiát; a fő cél az útburkolatok állapotromlásáról készített digitalizált adatbázis, illetve a technológia alkalmazási körének további bővítése.

A jövőben a Toyota az összekapcsolt autók segítségével továbbfejleszti a városokra és az országutakra kifejlesztett technológiáját, hogy ezzel is aktívan támogassa a helyi önkormányzatok munkáját.

Európában rekordot dönt az új Nissan LEAF értékesítése

Az idei évben eddig az új Nissan LEAF a legkeresettebb elektromos jármű Európában, miközben a zéró emissziós autó továbbra is újabb és újabb vásárlókat nyer meg szerte a régióban.

Több mint 18 000 új Nissan LEAF járművet regisztráltak Európában január és június között. Az európai ügyfelek 37 000 új LEAF autót vásároltak a modell 2017 októberében történő bevezetése óta.

Az új Nissan LEAF a teljesen elektromos hajtáslánc vérpezsdítő gyorsulását és környezetbarát teljesítményét kínálja. A dinamikus külső megjelenéshez a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek társulnak. Az autó nagyobb, 40 kilowattórás akkumulátora 270 kilométeres kombinált hatótávolságot kínál Európa új WLT-kibocsátási értékekeinek és gazdaságossági normájának megfelelően.

A 100%-ban elektromos jármű több díjat is nyert élvonalbeli technológiájának és teljesítményének köszönhetően. Megnyerte a „2018-as év zöld autója” díjat a New York-i Nemzetközi Autókiállításon, és 5 csillagos biztonsági besorolást kapott az Európai Új Autó Értékelő Programtól és a Japán Új Autó Értékelő Programtól is.

Az új LEAF a Nissan Intelligent Mobility zászlóvivő modellje. A Nissan Intelligent Mobility a vállalat válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre. Számos olyan új és innovatív technológiával rendelkezik, mint amilyen a Nissan ProPilot, a ProPILOT Park és az e-Pedál, amelyek népszerűnek bizonyulnak az ügyfelek körében. Eddig az új LEAF vásárlók 72%-a döntött az opcionális ProPILOT félig autonóm vezetéstámogató technológia mellett.

Az idei év első hat hónapjában a Nissan LEAF nagy keresletet tudhatott magáénak és ez megerősíti a modell helyzetét a bolygó legkeresettebb elektromos autójaként. Az első LEAF 2010-es bevezetése óta több mint 340 000 modellt adtak el világszerte.

„Egyre nagyobb lendület jellemzi az elektromos autók fejlődését” – nyilatkozta Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője. „Az új LEAF az e-Pedálhoz hasonló technológiákkal alakította át a vezetés élményét, mely akár 90%-kal csökkentheti a fékezések számát egy út alatt és egyre több ügyfélnek mutatja be a Nissan által kínált elektromos mobilitás előnyeit.”

Magyarországon a LEAF őrzi vezető helyét a szegmensben, mely 46,3% piacrészesedést jelent a tisztán elektromos meghajtású autók hazai piacán. A felszereltségek szerinti bontásban 3-ból 2 Nissan LEAF N-Connecta és Tekna felszereltségű, illtve több mint a regisztrált autók felében választották a magyar ügyfelek a ProPILOT félig autonóm vezetéstámogató technológiát.

A BMW Group globális értékesítési lendülete 35 negyedéve töretlen

A BMW az idei év hatodik hónapjában fennállása eddigi legeredményesebb júniusi mutatóját érte el, amellyel az első féléves eladások is új történelmi csúcson zártak.

A BMW Group több mint százéves története eddigi legsikeresebb első féléves eladási eredményét könyvelhette el idén: a müncheni vállalatcsoport a január és június között eltelt hat hónapban világszerte 1 242 507 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek. A hatodik hónap értékesítési mutatói ugyancsak rekordot jelentő júniusi értéken zártak, a 238 920 darab eladott gépkocsi 2,7 százalékkal múlja felül a tavalyi hatodik hónap eredményét.

„Júniusban produkált kiváló eladási eredményünk azt jelenti, hogy vállalatcsoportunk töretlen értékesítési lendülete immáron harmincöt negyedéve tart. Meggyőződésünk, hogy ez a trend a jövőben még tovább folytatódik” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A BMW X3 kínai gyártásának beindításával és dél-afrikai bevezetésével még inkább kiszolgálhatjuk a BMW X modellcsalád iránt mutatkozó intenzív ügyfélkeresletet, amelynek köszönhetően az év második felében is dinamikusan fejlődő értékesítési növekedést várunk. Örömmel fogadjuk hálózatról tölthető modelljeink osztatlan nemzetközi népszerűségét is: tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autóinkat idén júniusban minden korábbinál többen rendelték meg, amely egy újabb lépéssel közelebb vitt minket azon kitűzött célunk felé, hogy az idei év végén ezen modelljeinkkel első ízben lépjük át az egy esztendőben értékesített 140 ezres darabszámot” – tette hozzá Pieter Nota.

A BMW i és BMW iPerformance modelleket, valamint a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI-t egyesítő, hálózatról tölthető paletta tagjaira 2018 júniusában világszerte 13 806 darab ügyfélmegrendelés érkezett, amely az előző esztendő hatodik hónapjának tükrében 47,6 százalékos emelkedés, egyúttal a BMW Group hálózatról tölthető modelljeinek eddigi legeredményesebb értékesítési hónapja. A müncheni vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeinek ez évi összesített teljesítménye június végén 60 660 darabon állt (42,5 százalék abszolút növekedés mellett), amely megerősíti a BMW Group iránymutató etalonként betöltött pozícióját a prémium minőségű elektromos mobilitás piacán. „Egyértelműen látszik, hogy azokon a piacokon, amelyeken az elektromos mobilitás térnyerését különféle támogatások segítik, ügyfeleink egyre inkább elköteleződnek a tisztán elektromos meghajtás és a plug-in hibrid hajtáslánc mellett” – folytatta a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „Norvégiában például a teljes értékesítési eredményünk háromnegyedét hálózatról tölthető modellek adják, miközben Kaliforniában minden harmadik 5-ös BMW-t plug-in hibrid hajtáslánccal adunk át ügyfeleinknek” – tette hozzá. A BMW 530e iPerformance és a BMW 530Le iPerformance modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,1 – 14,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km) kínai gyártásának beindításával az idei év első hat hónapjában ötszörösére nőtt a vállalatcsoport legnagyobb piacán a BMW Group hálózatról tölthető modelljei iránt mutatkozó ügyfélkereslet, amely 6 295 darab új autó értékesítésében érhető tetten. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsikat más piacokon is egyre intenzívebb érdeklődés övezi, így többek között az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is. A tengerentúlon átadott 12 015 darab gépkocsi 51,3 százalékos, míg a szigetországban értékesített 8 823 darab új autó 41,4 százalékos abszolút növekedést jelent.

Fennállása során a BMW márka most először lépte át a júniusban értékesített 200 ezres darabszámot, a világszerte értékesített 200 610 darab új autó 4 százalékos gyarapodásnak felel meg. A bajor prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel június végén 1 059 296 darabon állt, amely az előző esztendő első féléves eredményéhez viszonyítva 2 százalékos abszolút növekedés. Az értékesítési növekedéshez a BMW Group mindegyik piaca és modellsorozata hozzájárult, így többek között a 98 396 darabban elkelt BMW 1-es sorozat (7,2 százalékos fejlődés), a 152 866 példányban értékesített BMW X1 modell (11,8 százalékos emelkedés) és a 191 185 ügyfél tetszését elnyerő BMW 5-ös sorozat (14,9 százalékos gyarapodás). Egyre átfogóbb nemzetközi elérhetőségének köszönhetően a BMW X3 idén júniusban 24,6 százalékkal növelte havi eladási eredményét, amely 17 584 darab új autóban teljesedett ki.

A MINI az idei év első felében is meg tudta ismételni a tavalyi esztendőben mutatott intenzív évkezdést, a 181 430 darab új autó ráadásul 0,1 százalékkal az előző esztendő kimagasló teljesítménye fölé emelkedik. A brit prémiumgyártó idén júniusban 37 955 darab gépkocsit értékesített, amely 3,8 százalékkal marad el a tavaly júniusi eredménytől.

2018 januárja és júniusa között a Rolls-Royce Motor Cars 1 781 darab luxusautót adott át ügyfeleinek, amely 13,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Rolls-Royce modelljei iránt szinte mindegyik piacon töretlen ügyfélérdeklődés mutatkozik, a kínai fellendüléssel szemben azonban a közel-keleti régió még mindig gazdasági nehézségekkel küzd. Az új Phantom kiváló értékesítési mutatói mellett a Dawn, Ghost és Wraith modellek Black Badge változatait övező érdeklődés is felülmúlja a várakozásokat. A májusban bemutatott Rolls-Royce Cullinan világszerte osztatlan elismerést söpört be az ügyfelek körében, a brit luxusautó-gyártó pedig máris szinte a teljes jövő évet kitöltő mennyiségű megrendelést regisztrált az új modellre. Az első terepjárókat 2019 első negyedévében vehetik át az ügyfelek.

A kiváló üzemezésnek köszönhetően a BMW Group legtöbb modellje már maradéktalanul teljesíti a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) és a járművek valós vezetési szituációkban produkált emissziós értékeit vizsgáló tesztciklus (RDE – Real Driving Emissions) előírásait. A 2019. szeptember 1-jétől kötelező érvényű Euro 6d-TEMP emissziós szabványt a bajor prémiumgyártó mintegy 190 modellje teljesíti, köztük a BMW i, BMW iPerformance és BMW M modellek benzines és dízelüzemű változatai. „Európában már most egy olyan átfogó modellpalettát kínálunk ügyfeleinknek, amelynek tagjai nem csupán a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő új EU-tesztciklus (WLTP), de az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait is maradéktalanul teljesítik” – nyilatkozta Pieter Nota.

A BMW Motorrad idei első féléves értékesítési eredménye szorosan megközelítette a prémium minőségű motorkerékpárok és robogók extrém magasra ugró tavalyi mutatóját: a 86 975 darab új modell mindössze 1,6 százalékkal marad el a tavalyi esztendő teljesítményétől. A bajor prémiumgyártó kétkerekű divíziója idén kilenc új járműről rántja le a leplet, az ezzel párhuzamosan végrehajtott termelésoptimalizálás pedig az új modellek leszállítási idejére is hatással lesz. A gyártó mindezek ellenére abszolút értékesítési növekedést irányoz elő az idei évre.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

A BMW Group kimagasló első féléves értékesítési eredményéből a vállalatcsoport mindhárom főbb piaca kivette a részét. Európában a BMW Group számos országban abszolút eladási növekedést ért el, miközben sok piacon, így már többek között Nagy-Britanniában, Belgiumban és Ausztriában is a legnépszerűbb prémiumautó-gyártóként szolgálja ki ügyfeleit. A müncheni vállalatcsoport az amerikai kontinensen is értékesítési fejlődést realizált a január és június közötti időszakban, mialatt Mexikóban és számos más latin-amerikai országban is az elsőszámú prémiumautó-gyártó vállalattá lépett elő. A BMW Group ázsiai eladásai megannyi országban növekedtek, így Dél-Koreában és Indiában is, ahol a vállalatcsoport kétszámjegyű gyarapodást könyvelhetett el.

Tökéletes vontatáshoz a Peugeot 5008, kategóriaelső lett

A brit Towing Car of the Year díjátadón kategóriaelsőnek választották meg a Peugeot új generációs szabadidőjárművét. Komoly próbákat kellett kiállnia, hogy kiérdemelje a különleges aranyérmet.

Három piacvezető brit autós, illetve lakókocsis szakfolyóirat, az 1967 óta megjelenő Practical Caravan, a több mint negyven éves múltra visszatekintő What Car?, valamint az 1901-ben alapított brit kemping és lakókocsis klub hivatalos kiadványa, a Camping & Caravanning szerkesztői 2007 óta adják át minden évben a Tow Car of the Year, azaz az év legjobb vontató autói díjakat.

A jelölteknek rendkívül szigorú teszteken kell vizsgázniuk. Menetkész tömegük 85 százalékát nyomó utánfutót akasztanak mögéjük, és 95 km/h – majd ha ott stabilnak érződtek, 110 km/h ¬– sebességgel haladnak velük lezárt pályán. A fékek, a vezethetőség, a stabilitás és a hajtáslánc lassú szlalomon, hajtűkanyarban, majd 7,5 százalékos emelkedőn vizsgáznak. Ezt gyorsítások, fékezések és sávváltások követik.* Természetesen az autók vontatmány nélküli viselkedése, mindennapi praktikuma, garanciális feltételei, Euro NCAP besorolása, valamint környezetvédelmi teljesítménye is szóba kerül a mérlegelés során, így biztosítva, hogy kizárólag kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó járművek nyerhessenek, amelyekkel két vontatás között is elégedettek lehetnek a tulajdonosok.

A Peugeot 5008 komoly helyzeti előnnyel érkezett a megmérettetésre, hiszen a What Car? újságírói idén januárban megválasztották az év legjobb nagyméretű szabadidőjárművének: hét jól kihasználható ülése, szinte teljesen sík padlója, prémium kidolgozása és remek dizájnja a gazdag felszereltség és kedvező vételár mellett a tesztelők kedvencévé tette.

Persze a vontatási teszten a nulláról kellett bizonyítania, ám ez sem esett nehezére. A klasszikus buszlimuzinok praktikumát (elektromos csatlakozók, akasztók, árnyékolók és ötletes tárolóhelyek garmadája, példás variálhatóság és a 284 centis tengelytávból adódó hatalmas belső tér) a szabadidőjárművek stílusával párosító jármű különösen az akadálykikerülést szimuláló sávváltások, valamint az egyenes vonalú, intenzív fékezések során nyűgözte le a tesztelőket stabilitásával. De a 2.0 literes dízelmotor és a nyolcfokozatú automata sebességváltó párosának a nehéz vontatmány sem okozott problémát.

Persze az, hogy mire volt képes, csak az érem egyik oldala – legalább annyira fontos volt, ezt hogyan tette.

„A Peugeot 5008-as szabadidőjármű mindannyiunkra rendkívül kedvező benyomást tett. Példa értékűen teljesített a sávváltáson, és nagy sebességnél is megőrizte stabilitását. Ráadásul vontatás közben és szólóban egyaránt kényelmesen rugózik, a nagy dízelmotor pedig kifinomultnak és finom járásúnak bizonyult” – összegezte a zsűri véleményét David Motton, a Practical Caravan szerkesztője, majd hozzátette: „Azt se felejtsük el, hogy az 5008-as üdítően merész, divatos megjelenésű szabadidőjármű. Nem ezen múlt a Peugeot kategóriagyőzelme, de az biztos, hogy nem ártott a megítélésének.”

A szakértők egyedül a modell tömegével kapcsolatban fogalmaztak meg kifogást: vontatáshoz kedvezőbb lett volna, ha valamivel nehezebb az autó – ez az egyetlen élethelyzet, amikor a modern EMP2 padlólemezből adódó súlycsökkentés nem előnyként, hanem hátrányként jelentkezik.

Nem csak vontatásban jeleskedik a Peugeot 5008: a flottakezelős és cégautó-felhasználók portálja, a Company Car Today idén januárban az év legkiválóbb szabadidőjárművének kiáltotta ki a frissen bevezetett modellt.

Nem érdemtelenül: az autó kategóriájának legnagyobb, akár 780 literes csomagtartójával rendelkezik, motorválasztéka az év motorjának megválasztott 1.2 literes, 130 lóerős benzinmotortól (a What Car? tesztelőinek kedvencétől) a GT kivitel számára fenntartott, 180 lóerős dízelmotorig terjed, a vezetőtámogató rendszerek sorában többek között megtalálható a gyalogosfelismerő, automatikus vészfékezés, az aktív sávban tartó funkció és a dugókövető (teljes megállásra is képes) adaptív tempomat, míg a vezető a szintén díjnyertes i-Cockpit kezelőfelületen keresztül irányíthatja a járművet.

A Lexus nagy teljesítményű hibrid sportmodelleket építhet

A Lexus elnöke szerint eljött az ideje, hogy benzin-elektromos hajtásláncok dolgozzanak a márka legendás F sportmodelljeiben, sőt, egy önálló hibrid csúcsmodellt sem tart elképzelhetetlennek.

A Goodwoodi Sebességfesztiválon különösen erős portfolióval részt vevő Lexus nemcsak az ikonikus F sportszéria két tagját – a ma már legendás LFA szupersportkocsit, valamint az RC F kupét – vonultatta fel, hanem az utóbbi alapjaira épülő két versenyautóját, a márkaszériában versenyző RC F Cup kivitelt, valamint a két kontinens GT-szériájában is komoly sikereket elérő RC F GT3-at is elhozta.

Ezeknél is nagyobb jelentőséggel bírt azonban, hogy a rendezvényen most először Szava Josihiro, a Lexus International elnöke is részt vett, hogy a márka jövőbeli terveiről beszélgessen az Autocar és az AutoEXPRESS jelen lévő újságíróival.

“Filozófiánk, hogy a mozgás szabadságát nyújtsuk ügyfeleinknek, ezért minden fronton fejlesztenünk kell technológiáinkat. Tisztában vagyunk azzal, milyen fontos az elektromos meghajtás, de azt is látjuk, hogy a tisztán elektromos járművek nem alkalmasak minden igény kielégítésére” – nyilatkozta a brit Autocar folyóiratnak az autóipari szakember. “A villanyautók hosszú töltési ideje, az akkumulátorok öregedésével járó kapacitásvesztés, valamint azok újrahasznosítása sokkal összetettebb problémákat vetnek fel, mint amire a hangzatos kommunikációk következtetni engednek. Aki csak az elektromos autókra koncentrál, az nem képes megadni a választ a vásárlók közép- és hosszú távú kérdéseire.”

Szava-szan szerint kizárólag teljes portfolióval, egy magát komolyan vevő autógyártó csak a benzines, a hibrid, a plug-in hibrid, valamint az akkumulátoros és üzemanyagcellás elektromos hajtásláncok kombinációjával nyújthatnak igazi megoldást a vásárlóknak.

Ezt a filozófiát pedig a márka sportmodelljeire is kiterjesztené a Lexus első számú embere: az F széria tagjai akár nagy teljesítményű hibrid hajtásláncokat is kaphatnak.

“Az F sorozat létfontosságú a számunkra, fejlesztése során a saját utunkat kell, hogy járjuk” – idézi a cégvezető gondolatait az Auto Express. “Egy lehetséges opció egy teljesen önálló F GT modell, amely egy izmos benzinmotort kombinálhatna villanymotorral, egyedi vezetési élményt nyújtva. Fontosak a benzines V8-as és ikerturbós motorok, de a jövőre kell terveznünk.”

“Átmeneti időszakban vagyunk. Az emberek most divatosnak tartják a villanyautókat, de vajon mi lesz három-öt év múlva? Az emberek szeretik a belsőégésű motorok hangját és dinamizmusát. Az élmények terén tehát nem támaszkodhatunk egyetlen kizárólagos megoldásra.”

Nem véletlenül említ ikerturbós V8-as motorokat Szava-szan: az elmúlt évben egyre többször merült fel egy négyliteres turbómotor koncepciója, amely a soron következő sportmodellt, az LC F szuperkupét hajtotta volna. A legnevesebb európai és tengerentúli nemzetközi autós szaklapok is hajlamosak voltak készpénznek tekinteni az akár 600 lóerős teljesítményű nyolchengeres erőforrás érkezését, noha a Lexus hivatalosan soha nem erősítette meg az értesülést – talán éppen azért nem, mert a hibrid sport-hajtáslánc bevezetése közelebb van, mint gondolnánk.

A másik kérdés, hogy a Lexus elnöke által említett GT modell az LC lesz-e, vagy egy még exkluzívabb, egyelőre nem ismert modell. A gyártó a közelmúltban két új, eddig nem használt típusnevet (LQ és LM) is szabadalmaztatott, a palettabővítés tehát szinte biztos. Mivel pedig szabadidőjárművel bőven el van látva a márka (a legfrissebb és legkisebb UX-től az NX és RX crossovereken és az Európában hivatalosan nem forgalmazott GX és LX prémium terepjárókon át az LF-1 luxus-szabadidőjármű hamarosan érkező szériaváltozatáig), a szedánok piacát pedig lefedi a jelenlegi kínálat, a kupé az egyetlen fennmaradó szegmens, ahol a Lexus logikusan terjeszkedni tud, mégpedig felfelé, az LF-1 szintjére.

Új kiskereskedelmi koncepciót vezet be a Nissan világszerte

Hogy megfeleljen az egyre sokszínűbbé váló elvárásoknak és életstílusoknak a Nissan Motor Co., Ltd egy új kiskereskedelemi koncepció bevezetésre készül világszerte, így egy globális szinten is konzisztens márkaélmény keretében fejlődhet az ügyfelek kiszolgálása.

A vállalat minden Nissan márkakereskedést arra bíztat, hogy vezessék be a Nissan Retail Environment, vagy NRE arculati elemeit. Az új koncepció célja, hogy a Nissan márkakereskedések minden tekintetben minőségi élményt nyújtsanak ügyfeleiknek, beleértve a létesítmények kialakítását, szolgáltatásfolyamatokat és a digitális környezetet is. Ez a változás immár 30 ország több mint 400 kereskedésében tetten érhető.

A Nissan célja, hogy a 2022-es pénzügyi év végére már 170 ország 9000 kereskedése vezesse be az NRE-t.

Európai sikereinek zömét a Lexus a hibrideknek köszönheti

A világ vezető zöld luxusautómárkája, a környezetbarát hibrid elektromos autóiról ismert Lexus 2018 első félévében 38 543 értékesített Európában, 7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A japán prémium autógyártó nyugat- és közép-európai eladásainak 95%-át tették ki az öntöltő, a városi közlekedés során akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemmódban, károsanyagkibocsátás és fogyasztás mentesen közlekedő hibridek. Az értékesítés bővülése elsősorban a megújult NX prémium crossover és CT luxus kompakt modelleknek, illetve az RX crossover folyamatos népszerűségének köszönhető. Megdöbbentő szám emellett, hogy tavalyi bemutatása óta az európai piacon több mint 1000 darab kelt el az LC szupersportkupéból, amit szintén zömében hibrid elektromos változatban választottak az ügyfelek. A jelek szerint a Lexus jó úton halad, hogy 2020-ra elérje a kitűzött évi százezer darabos értékesítést Európában.

Továbbra is egyenletesen növelte értékesítését Európában 2018 első félévében a világelső hibrid elektromos prémium márkaként ismert Lexus. A stagnáló európai prémium piacon a japán luxusautó gyártó 7% százalékkal növelte értékesítéseit, elérve a 38 543 darabot. Több kulcsfontosságú piacon is jelentősen bővült az értékesítés, például Spanyolországban (+19%), Oroszországban (+9%), Lengyelországban (+9), és az Egyesült Királyságban (+7%). A 2018 első felében Nyugat-Európában eladott 24 029 öntöltő hibrid elektrmos járművel (5%-kal több, mint 2017 azonos időszakában), a Lexus vezető szerepet játszik az autók villamosításában, amiben kulcsszerepe van annak, hogy a nyugat- és közép-európai Lexus értékesítések 95%-át a hibrid elektromos járművek teszik ki. A Lexus közepes méretű SUV modellje, a tavaly piacra dobott, megújult NX prémium crossover továbbra is a márka legnépszerűbb autója Európában 15 365 eladott darabbal (15%-kal több, mint 2017. január-június között). A második legnépszerűbb modell a nagyméretű SUV szegmensbe tartozó RX 8 995 eladott járművel (+2%), amiben már szerepet játszik a modell hétüléses változatának, az RX L-nek a közelmúltban történt bevezetése is. A 2017 őszén elvégzett modellfrissítésnek köszönhetően a kompakt luxus ferdehátú CT szintén jól teljesített 2018 első felében, 10 százalékkal növelve értékesítését 4 831 darabra. A két zászlóshajó modell – az LC luxuskupé és az ötödik generációs LS luxusszedán – közelmúltban történt bevezetésével a Lexus ismét látványosan demonstrálta a márka merész dizájn, az újszerű technológiák, a lélegzetelállító teljesítmény és a Takumi kézműves minőség iránti szenvedélyét. A piaci visszajelzés nagyon erőteljes: az LC már most, a piaci bevezetéstől számított alig egy éven belül több mint 1 000 vásárlót nyert meg magának Európában, míg az LS-ből 676 darab kelt el az idei év januárja óta.

Itt az új MINI Lifestyle kollekció

A MINI által nyújtott egyedi pillanatokat divatos ruhadarabok, praktikus táskák, ötletes kiegészítők, színes gyermekjátékok és guruló innovációk fokozzák tovább.

Letisztult formavilág, összetéveszthetetlen dizájn és prémium minőség: az új MINI Lifestyle Kollekció rendkívül széles termékpalettája nem csupán az autóban töltött órákat, de a hétköznapokat is bearanyozza, a MINI páratlan életstílusával ajándékozva meg a márka rajongóit. A több mint száz tételből álló kollekció részeként divatos ruhadarabok, praktikus táskák, ötletes kiegészítők, színes gyermekjátékok és guruló innovációk teszik felejthetetlenné a pillanatokat. A termékek júliustól érhetők el a www.shop.mini.com weboldalon és a MINI márkakereskedéseiben.

Látványos termékek prémium minőségben

Az új MINI Lifestyle Kollekciót az „Island” kék és a „Coral” vörös színek emelik ki a tömegből: előbbi az új MINI Countryman karosszériafényezési lehetőségei között megtalálható „Island Blue” árnyalat modern kék tónusát idézi, míg utóbbi egyszerre friss és élénk kontrasztként szolgál. A tervezők a rendkívül széles termékpaletta tételeit elegáns fekete, fehér és szürke árnyalatra álmodták meg, amelyből látványosan emelkedik ki a kiegészítő színpár.

Az új kollekció a MINI Lifestyle 2016-ban megújított arculatát folytatja tovább, jól átgondolt részletekkel és minimalista, mégis kifejező dizájnnal. A termékek mindegyikét a MINI-re jellemző egyediség járja át, amely nem csupán a formai megoldásokban, de a tételek funkcionalitásában is visszaköszön. A tervezők az ötletes kialakításra, az esztétikus színösszeállításra és a kiváló minőségű anyaghasználatra központi tényezőként tekintettek, miközben a kollekció egyedi karakterét a felelős nyersanyagforrásból származó matériák is meghatározzák.

Az új MINI Lifestyle Kollekció stílusos ruhadarabjai

A férfiakra, nőkre és gyermekekre tervezett újdonságokat a kivételes minőség, a szép formák és a jól bevált dizájnfogások jellemzik. A hétköznapi ruhadaraboktól a legegyszerűbb kiegészítőkig, minden termék a viselő személyiségét tükrözi – és természetesen a MINI összetéveszthetetlen karakterét. Az új MINI Lifestyle Kollekció márkalogóval ellátott pólói (MINI Logo T-Shirt) és pulóverei (MINI Logo Sweatshirt) az innovatív színek alkalmazása mellett ezúttal hímzett emblémákkal készültek, amely így egészen rendkívüli minőséget képvisel. Ugyancsak új a férfiaknak és nőknek tervezett pólóing (MINI Logo Patch Polo), amelyet a hagyományos megoldások kortárs újraértelmezéseként álmodtak meg a dizájnerek. A MINI márkalogójával ellátott kapucnis pulóver (MINI Logo Patch Sweatshirt) és a pólóing párosa elegáns kontrasztszíneket kapott. Júliustól már a brit prémiumgyártó legfiatalabb rajongói is márkalogóval díszített pulóverben (MINI Logo Patch Sweatshirt Kids) élhetik át az utazás élményét, a nagyméretű, úgynevezett kenguruzsebnek köszönhetően pedig egyetlen játéknak sem kell otthon maradnia. A modern vonalakkal megrajzolt MINI sapka (MINI Logo Patch Trucker Cap) eközben minden megjelenést lazasággal tölt fel. Az új MINI Lifestyle Kollekció termékei kivétel nélkül prémium minőségű anyagokból készültek.

A MINI ötletes táskáiban minden eszköz biztonságban utazik

Széleskörű táskakínálatával az új MINI Lifestyle Kollekció mindenféle utazásra tökéletes megoldást kínál. A termékeket összetéveszthetetlen formavilág és egy sor praktikus részlet jellemzi, a személyes eszközök rendezett utaztatásáról pedig kiegészítő zsebek és ügyesen elrendezett, rugalmasan alakítható belső részek gondoskodnak – a MINI „ötletes helykihasználásra” építő alapelve mentén. Így nem csupán a brit prémiumgyártó izgalmas négykerekűi, de a kollekció táskái is egyszerre elegánsan és hatékonyan hasznosítják a rendelkezésükre álló helyet. Az új MINI Lifestyle Kollekció egyik legjellegzetesebb újítása a kontrasztszínekkel megtervezett Colour Block sorozat, amely az elegáns fekete, fehér és szürke árnyalattal dolgozó, „Island” kék és „Coral” vörös kiegészítő színekkel fűszerezett termékek hamisítatlanul egyedi szériája.

A Colour Block sorozat újdonságai között mutatkozik be a kiegészítő laptopzseb (MINI Colour Block Laptop Sleeve) és a kézitáska (MINI Round Colour Block Pouch), amelyek vízlepergető hatású vászonborítást viselnek. Az apró méretű, kör alakú kézitáskának köszönhetően minden pillanatban kéznél vannak a legfontosabb eszközök, miközben a vadonatúj hátizsákban egy egész napra elegendő felszerelés elfér. A hagyományosnál valamivel kisebb hátizsák (MINI Tonal Colour Block Backpack) minden korban a viselő testméretéhez igazítható, így nem csupán a természeti felfedezőtúrák alkalmával, de a hétköznapokban is tökéletesen használható.

Az élénk színekben ragyogó Colour Block sorozat ellentéte a kéttónusú táskakollekció, amelynek tételei az elegáns fekete köntös mögött meglepően merész, „Island” kék színű belső bélést viselnek. Az egyszerre modern és stílusos megjelenésről elegánsan szőtt markolatok és szíjak gondoskodnak. Az új MINI Lifestyle Kollekció válltáskáját (MINI Two-Tone Totepack) függőlegesen megnyújtott formában, két laptopzsebbel álmodták meg a tervezők. A párnázott belső zsebbel ellátott laptoptáska (MINI Two-Tone Laptop Bag) a dokumentumoknak és a jegyzeteknek is külön zsebet biztosít, az opcióként megvásárolható, cipzáras külső zsebnek köszönhetően pedig a táska a gurulós bőröndök kihúzható fogantyújára is könnyedén ráerősíthető. Amelyek ugyancsak az új MINI Lifestyle Kollekció részei: a hosszabb távokra utazó MINI-rajongókat a tágas utazóbőrönd (MINI Trolley) és a kézipoggyász (MINI Cabin Trolley) segíti, mindkettő elegáns szürke színben, „Island” kék és „Coral” vörös kiegészítő árnyalatokkal, dombornyomott MINI emblémával és jól ismert belső kialakítással. A kézipoggyász vadonatúj innovációja a gyorsan és könnyedén hozzáférhető első zseb, amelyben egy palacktartó háló és egy kivehető laptopzseb bújik meg.

Egyedi kiegészítők a hétköznapok MINI-életérzéséért

A praktikus segédeszközöktől az egyszerre inspiráló és szórakoztató stílusjegyekig, az új MINI Lifestyle Kollekció számtalan egyedi kiegészítőt tartogat. A két évvel ezelőtt bemutatott, előző kollekció olyan népszerű és bevált tételei, mint például az esernyők, a Bluetooth-hangszórók és a termoszok, az új kollekcióban is megtalálhatók, ezúttal „Island” kék és „Coral” vörös színben. Mindeközben a kollekció egy határidőnaplóval (MINI Cloth-Bound Notebook) bővült, az egykoron kézzel papírra vetett gondolatok emlékét egy töltőtoll (MINI Fountain Pen) idézi fel, az innovatív teatermosz (MINI Tea-Maker) pedig ugyancsak újdonságként mutatkozik be a termékpalettán. Utóbbit egy filterszűrővel és egy multifunkciós, csészeként is használható fedővel látták el a tervezők, a MINI rajongói így otthon, az irodában vagy a szabadban is pillanatok alatt varázsolhatnak maguknak teaidőt. Helytakarékossági okokból a teatermosz elemei tökéletesen egymásba csúsztathatók. Az új MINI Lifestyle Kollekció kiegészítőinek széles tárházát a svájci Ronda óraművel dolgozó, bőrszíjjal ellátott, vadonatúj színkombinációkban elérhető Colour Block karórák (MINI Colour Block Watch), valamint újrahasznosított acetátból készült, fényesen matt keretbe foglalt Panto (MINI Matt/Shine Panto Sunglass) és Aviator (MINI Matt/Shine Aviator Sunglass) napszemüvegek zárják.

Vadonatúj kaland minden nap: színes gyermekjátékok és guruló innovációk

Az új MINI Lifestyle Kollekció színes gyermekjátékai túlmutatnak a vezetés élményén és a brit prémiumgyártó legkisebb rajongóinak kreativitását, illetve ügyességét éltetik. A MINI kubb (MINI Kubb Game) pillanatokon belül családi játékteret varázsol bármelyik zöld területből: a játékot egyszerre két, egyenként maximum hatfős csapat játszhatja. A fából készült játék célja, hogy a csapatok pálcákat dobva ledöntsék az ellenfél rönkjeit, majd végül a játéktér közepén felállított királyt. A MINI kubb kicsiknek és nagyoknak egyaránt felhőtlen kikapcsolódást garantál. Ha rosszra fordul az idő, a MINI színpad (MINI Movie Stage) szórakoztatja a rajongókat: a kívülről dobozszerű újdonság kinyitva egy komplett színpaddá változik át, négy különböző jelenet-előkészítéssel, színes kellékekkel és egy kihajtható mobiltelefon-állvánnyal, amelynek segítségével az egész jelenet rögzíthető. A gyermekjátékok között ezúttal is megtalálható azon három nagysikerű termék, amelyek az előző MINI Lifestyle Kollekcióban mutatkoztak be: a háromdimenziós MINI kifestő (MINI Colouring Car Set), a MINI kézműves készlet (MINI Kids Craft Set) és a vasalható MINI emblémaszett (MINI Iron On Patch Set). A legkisebbek hálószobájába egyedi megjelenésű, fából készült kerekekkel és valódi gumiból készült abroncsokkal felszerelt MINI kisautók (MINI Pull Toy Car) csempészik be a vezetés élményét, a jogosítvány nélkül vezethető MINI modellek csúcsát azonban minden kétséget kizáróan a „vezethető” MINI kisautó (MINI Baby Racer) jelenti. A háromajtós MINI méretarányos változata a legendás kisautó legtöbb elérhető stíluselemét megörökölte, csendes gumiabroncsokkal és puha, kimosható ülőpárnával, már az alapfelszereltség részeként TÜV engedéllyel. A brit prémiummárka gördeszkáján (MINI Skateboard) állva azonban az ügyességé és az egyensúlyérzéké a főszerep: a guruló innovációt a MINI a gördeszkákra szakosodott ikonikus ausztrál céggel, a Penny Skateboards vállalattal karöltve készítette el. A műanyagból készült exkluzív termék a MINI egyedi „Chili Red” vörös fényezését és versenycsíkját viseli, ugyancsak jogosítvány nélkül kínálva fel a közlekedés színtiszta, kézzelfogható élményét.

Az új MINI Lifestyle Kollekcióban mindezeken felül megannyi méretarányos MINI modell is megtalálható, mozgó alkatrészekkel és végtelenül részletes kidolgozással. A modellpaletta egyik kivételes újdonsága az 1:18 méretarányban elkészített MINI Countryman, az „Island Blue” karosszériafényezési árnyalat modern kék tónusában.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben...

0
A Kia Ceed Sportswagon (SW) 1.5 T-GDI Platinum a dél-koreai márka egyik legnépszerűbb kombija, amely a mindennapi használhatóságot, a modern technológiát és a sportos...

TESZTJEINK