Főoldal Blog Oldal: 250

Opel X-Champs 2018: egyebek mellett bemutatkozott a vadonatúj 1.5-ös dízel, Mainzban tettük próbára

Volt már az X-palettát bemutató külföldi és hazai esemény is az Opel háza táján. Pár nappal ezelőtt a németországi Mainzba repültünk, hogy újra próbára tegyük a crossovereket, de ezúttal sok újdonságot is megismerhettünk – többek közt próbára tehettük a vadonatúj 1.5 literes gázolajost.

 

Kora reggel gyülekeztünk a reptéren, majd a Lufthansa Airbus A320-200 modelljével nekiváhtunk a nagyjából másfél órás útnak, Frankfurtot becélozva.

A frankfurti reptéren már sorakoztak a rendszám szerint beállított autók – az egész X-paletta felvonult, Crossland X, Grandland X és Mokka alternatívákkal.

Már a reptérről a HQ-ra megtervezett route révén elindult a tesztvezetés, úgy 30 kilométeren keresztül: Rüsselsheim érintésével Mainz volt a végcél, ott is stílszerűen az Opel Arena (ha már zajlanak a focis események, ugyebár).

Két etapos fejtágítás után megkezdődött a tényleges tesztprogram: az itinerek szerint négy különböző távolságot felölelő, közeli szakaszt lehetett kiválasztani. Természetesen leginkább az 1.5-ös dízelre voltunk kíváncsiak,  mint tényleges, kézzel fogható újdonságra – így meg is kaparintottunk gyorsan egy 6 gangos manuálissal szerelt Grandland X változatot.

Viselkedésre hasonlóan agilis az új 1.5-ös CDTI, mint az 1.6 literes nagyobb testvér, de hasonló a 2 literes dízelhez is – igaz, a nyomatékgörbe visszafogottabb, legalábbis magasabb sebességtartományokban.

Ugyanakkor semmi panasz nincs a gyorsulásra, 300 Newtonméteres nyomaték áll rendelkezésre 1750 RPM-től, ami gyakorlatban is teljesíthető volt. Végsebességnek 192 kilométer/órát jelöl meg a gyártó, korlátozásmentes német pályaszakaszon 170 körüli tempót sikerült “csak” elérnünk, mivel masszív volt a forgalom, és sok baustellébe is belefutottunk.

Fogyasztás tekintetében, nullázott trip computerrel 5.1 literes átlagot zártunk, ami nagyrészt autópályázást jelentett, és benne volt a feljebb említett 170 kilométer/óra környéki haladás is.

Hogy teljes legyen a kép, elvittük egy próbakörre a Crossland X 1.2 literes turbós benzinessel szerelt, hatsebességes manuális váltós variációját. Itt nyilván kisebb nyomatékkal kell gazdálkodni már, nevezetesen 205 Newtonméterrel (1500 RPM), ugyanakkor gyorsulásérzetre kirobbanónak tűnt a tálalás. Itt us mértünk végsebességet, szintén 170 körüli érték született a Grandland X vezetéséhez hasonlatos problémák miatt.

Ebéd után folytattuk a próbákat, lecsaptunk egy szintén 1.2 literes tudbós benzinessel szerelt, 130 lóerős Grandland X-re. A dolog pikanériájaként ehhez a felszereltséghez egy 8 sebességes automataváltó is tartozott – dupla izgalmak, hiszen egy 1.2-eshez mindig jól kivesézhető alapot ad egy automataváltó a hajtásláncban.

Nos, szégyent ezúttal sem vallott a fejlesztés: a Grandland X ezzel a kiépítéssel is remek menettulajdonságokat bírt produkálni, akár gyorsulás, akár folyamatos (autópálya) tempó, akár fogyasztás terén.

A nyolcgangos kifejezetten precízen vette a fokozatokat összhangban a pillanatnyi vezetési stílussal és helyzettel, és közben – hála az égnek – a fogyasztás sem szállt el. Méréseink szerint átlag 6.1 literrel zártunk, ami kitűnő végeredmény.

Kíváncsian várjuk az új konfigurációval felvértezett Crossland X és Grandland X érkezését Magyarországra, s amint megvannak a tesztautók, nagyobb, hosszabb távú próbára fogjuk majd be őket.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Jótékonysági célra lett építve a Ford Mustang GT Eagle Squadron

A Ford Performance és a drift-bajnok Vaughn Gittin Jr. a brit Királyi Légierő (RAF) 100. évfordulójának tiszteletére közösen építették meg azt az egyedi Eagle Squadron Mustang GT sportkocsit, amit július 26-án a Wisconsin állambeli Oshkoshban árvereznek el a The Gathering jótékonysági aukcióján, hogy a bevétellel a Kísérleti Repülőgép Szövetség múzeumát és ifjúsági programjait támogassák.

Ám az árverés előtt Gittin – valamint a RAF veteránja, Paul Miller, akinek édesapja, ‘Dusty’ 1941 és 1942 között az Eagle repülőszázadban szolgált – még rajthoz állnak a kompresszoros fenevaddal Angliában, a Goodwood Festival of Speed legendás hegyi futamán.

A különleges Mustang alkotóit azok az önkéntes amerikai pilóták inspirálták, akik a brit Királyi Légierő kötelékében az európai és brit légtérben – így Goodwood mezői fölött is – harcoltak, még mielőtt az USA hadba lépett volna a II. világháborúban. Az autó nemcsak a hegyi futamon, hanem a Ford hétvégi kiállításán is látható lesz.

„Az, hogy a Kísérleti Repülőgép Szövetség árverésén megszerzett pénzt a fiatal pilóták támogatására fordítjuk, felidézi a vállalat egy korábbi korszakát, amikor a II. Világháború idején a Ford termékei a demokrácia fegyvertárát erősítették” – mondta el Darrell Behmer, a Ford Mustang vezető dizájnere. “A Vaughn és Ford formatervező csapatának közös munkájával megalkotott Eagle Squadron Mustang GT-vel stílszerűen tiszteleghetünk hőseink emléke előtt, és ébren tarthatjuk a repülés iránti rajongást az amerikai pilóták új nemzedékében.”

2018-ban a Ford immár huszadik éve szerepel a Kísérleti Repülőgép Szövetség AirVenture rendezvényén, és az Eagle Squadron Mustang GT már a tizedik egyedi Mustang, amit jótékonysági célokra árvereztet el a vállalat. A repülés legendái több Ford-modell alkotóit megihlették már: így születtek például a 2011-es Blue Angel és 2013-as Thunderbird változatok.

Az összes ilyen árverés a Kísérleti Repülőgép Szövetség ifjúsági oktatási programjait és múzeumát támogatja. Mostanáig a Ford és a szövetség több mint 3 millió dollárt gyűjtött össze az autók eladásából.

Erőtől duzzadó, éhes fenevad

A látványosan agresszív megjelenésű Eagle Squadron Mustang GT karosszériáját a néhai Eagle repülőszázad Spitfire vadászgépeinek terepszínű festése fedi. Az autó karbonszálas karosszéria-szélesítéseit, első légterelőjét, integrált világítással kiegészített felső hűtőrács-toldatát Gittin cége, az RTR készítette, és a Performance Pack hátsó spoilert egy Gurney elem egészíti ki. Az autót első légáram-terelőkkel, egyedi küszöbelemekkel és alsó hűtőrács-diffúzorokkal is felszerelték.

A gépháztető alatt a Ford 5,0 literes V8-asa lapul, aminek teljesítményét 700 lóerőre nyomja fel a 2017-es SEMA kiállításon bemutatott Ford Performance kompresszoros feltöltő kit. A motorhoz egy Tremec hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik (ez a Ford Performance rövid váltókarával kapcsolható), és a teljesítményt az ugyancsak a Ford Performance által szállított, erősen tuningolt hátsó futómű adja át a kerekeknek.

Az állítható MagneRide lengéscsillapítókkal, rövid Ford Performance rugókkal és állítható RTR stabilizátorokkal kiegészített RTR Tactical nagy teljesítményű futómű-kit remek útfogást és oldalirányú gyorsulást biztosít. A két részből összeállított RTR Aero 7 kovácsolt keréktárcsákon elöl 285/30 ZR20, hátul pedig 305/30 ZR20 méretű Nitto NT555 gumik feszülnek, így a fenevad mancsai szilárdan markolják az aszfaltot.

Az egyedi bőrkárpitozású utastérbe Recaro versenyautó-üléseket építettek be, amelyeket dombornyomású Eagle Squadron embléma díszít. A váltógomb egy F-35 Lightning vadászgép fémanyagából készült, és késsel vésték rá az Eagle Squadron emblémát, a műszerfalon pedig ugyanez a vésett minta látható azon a plaketten, aminek alumínium anyaga egy eredeti Spitfire vadászgépből származik.

“Fenyegető külső megjelenésével ez az erőtől duzzadó, éhes fenevad ugyanazt brutális erőt és fordulékonyságot sugallja, mint a Királyi Légierő néhai vadászgépei,” mondta lelkesen Gittin. “Már alig várom, hogy lecsapjak vele a goodwoodi mezőnyre!”

A győztes mindent visz

Az árverés győztese a különleges sportkocsi mellé egy teljes körű, két személyre szóló belépőt is kap az augusztusi Ford Woodward Dream Cruise rendezvényre, ahol az Eagle Squadron Mustang GT-t is kiállítják.

Jack Pelton, a Kísérleti Repülőgép Szövetség elnök-vezérigazgatója szerint a Ford már megint stílusos módját találta meg annak, hogy segítse a jövő pilótáinak oktatását: „A Királyi Légierő által inspirált Mustang GT-vel a Ford ismét felülmúlta legmerészebb várakozásainkat is.”

Az Eagle Squadron Mustang GT július 26-án kerül kalapács alá a The Gathering árverésén, amit a Kísérleti Repülőgép Szövetség Repülőmúzeumában rendeznek meg. Az árverés bevételét a múzeum működésére és a szövetség ifjúsági repülőprogramjaira fordítják.

Goodwood Festival of Speed 2018: leleplezték a BMW M Performance Parts tanulmányautót

A könnyűszerkezetes járműépítés jegyében megtervezett koncepciót július 12-én, a Goodwood Festival of Speed első napján leplezte le a BMW.

A nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészek a lehető legsportosabb megjelenés és a fizika törvényeivel dacoló menettulajdonságok csúcstechnológiás hírnökei, amelyeket a bajor prémiumgyártó most egyetlen modellbe sűrítve tár a vezetés szerelmesei elé. A vadonatúj BMW M Performance Parts tanulmányautó a BMW M2 Coupé műszaki alapjaira épült (100 kilométerre vetített 8,5 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 199 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett)*, a motorsport élvonalát idéző menetteljesítményről, a még tovább redukált légellenállásról és a több mint 60 kilogrammnyi súlycsökkentésről pedig a könnyűszerkezetes járműépítés legkorszerűbb innovációi gondoskodnak.

A tervezők a BMW M Performance Parts tanulmányautót Frozen Black matt fekete fényezésbe csomagolták, amellyel élénk arany dekorcsíkok és M Performance feliratok harmonizálnak. Az utastérben Alcantara, szénszál és élénk arany betétek fokozzák az exkluzivitást. A július 12-15. között megrendezett Goodwood Festival of Speed első napján leleplezett koncepció kifejlesztésében a nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészeket is tervező BMW M GmbH közreműködött.

Szénszálból készült alkatrészek a súlycsökkentés érdekében

A BMW M Performance Parts tanulmányautó az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, nagyteljesítményű BMW M Performance alkatrészek mellett számos vadonatúj, exkluzív megoldást tartogat. A végeredmény kisebb saját tömeg, alacsonyabb súlypont és még tovább optimalizált menettulajdonságok – miként a versenypályára edzett sportautók esetében is. A mérnökök mindezt egy sor olyan innovatív megoldás alkalmazásával érték el, amelyekben a szénszál alkalmazása központi szerepet játszik. A csúcstechnológiás anyag rendkívüli karosszériamerevséget garantál, miközben sokkalta könnyebb, mint a hagyományos, acélból vagy alumíniumból készült alkatrészek. Különleges kialakítása okán ráadásul extrém sportos megjelenést is kölcsönöz a modellnek.

A szénszálból készült BMW M Performance hűtőrács – a koncepció tökéletesen harmonizáló élénk arany dekorcsíkjaival – és az ugyancsak szénszálból készült BMW M Performance motorháztető kiváló párost alkot, utóbbi elem ráadásul 8 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, mint hagyományos társa. A két alkatrész a tervek szerint idén júliusban kerül fel a BMW M2 Competition opcionális extrafelszereltségként elérhető tételei közé. A szénszálból készült BMW M Performance első kerékjárati ívek a tervek szerint 2018 novemberében válnak elérhetővé ugyanitt, 3 kilogrammal csökkentve a kétajtós élsportoló saját tömegét és még tovább javítva aerodinamikai tulajdonságát. A végtelenül sportos, egyedi megjelenést erősítik a szénszálból készült BMW M Performance koptatók, amelyekből egy-egy pár került az első lökhárító elé és az oldalsó küszöbtoldatok alá (az opcionális extrafelszereltség részeként mindkettő már most elérhető), a koncepció esetében élénk arany dekorcsíkkal. A szénszálból készült BMW M Performance tető (sorozatgyártásban a tervek szerint 2019 márciusától válik elérhetővé) további 6 kilogrammal redukálja a modell saját tömegét, egyúttal az autó súlypontját is tovább csökkenti. A 19” méretű, Y-küllődizájnú, Frozen Gold aranysárgára fényezett BMW M Performance 763M könnyűfém keréktárcsákon semi-slick gumiabroncsok feszülnek. A tervek szerint idén júliustól elérhető felnigarnitúra nem csupán látványos megjelenést garantál, de a széria keréktárcsákhoz viszonyítva további 6 kilogrammal csökkenti a modell önsúlyát és így a rugózatlan tömeget, amely az intenzívebb menettulajdonságokra és az azonnali kormányreakciókra is jótékony hatással van.

A BMW M2 Competition modell opcionális extrafelszereltségeit egyesítő termékpalettán a tervek szerint 2018 novemberében válik elérhetővé a szénszálból készült BMW M Performance csomagtérajtó, amely 5 kilogrammal könnyebb a hagyományos elemnél. A szénszálból készült hátsó diffúzor 0,5 kilogrammal csökkenti a kétajtós élsportoló saját tömegét, miközben még tovább optimalizálja a modell aerodinamikai tulajdonságát – a BMW M Performance Parts tanulmányautó esetében élénk arany dekorcsíkkal.

Az utastérben szénszál, Alcantara és élénk arany betétek uralkodnak

A koncepció motorsportos beállítottsága az ajtók mögött is egyértelműen visszaköszön: a sportos hangulatról szénszálból készült, Alcantarával borított és élénk aranyra fényezett betétek gondoskodnak. A szénszálból készült, arany kontrasztvarrást viselő BMW M Performance sportülések még a legextrémebb vezetési szituációkban is tökéletesen tartanak. Az Alcantarával borított első ülések könnyedén előredönthetők, ezzel megkönnyítve a hátsó üléssorba való beszállást. A két ülés együttesen összesen 9 kilogrammal könnyebb, mint hagyományos társaik. A szénszálból készült BMW M Performance hátsó üléseket ugyancsak Alcantara borítja, és együtt 13 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen, mint a hagyományos hátsó üléssor. Az első háttámlákba gravírozott BMW M logók mellett mindegyik ülés fejtámlája aranysárga kontrasztvarrással öltött BMW M emblémát visel, az exkluzív cérnából ráadásul az első ülések huzataiba, valamint az Alcantarával és bőrrel borított ajtókárpitokra is jutott. Az utastérben ezen felül számos elemet az Alcantara és a bőr kombinációjával húztak be a tervezők.

A hamisítatlan motorsport-hangulatról mindemellett BMW M Performance Pro sportkormány gondoskodik (amely az opcionális extrafelszereltség részeként már most elérhető), arany kontrasztvarrással, a karima alsó és felső részén bőrborítással, két oldalt pedig kellemes markolatot kínáló Alcantarával. A szénszál és az Alcantara kettőse a szénszálból készült BMW M Performance kéziféken is visszaköszön, amely Alcantara szoknyát kapott (és az opcionális extrafelszereltség részeként már most elérhető). Utóbbi a BMW M Performance Parts tanulmányautó esetében ugyancsak aranysárga kontrasztvarrást visel – ahogyan a velúr szőnyegek is.

BMW M Performance kerékfelfüggesztés állítható keménységgel és ellentartással

A BMW M Performance Parts tanulmányautó tökéletes úttartását – még a legextrémebb vezetési szituációkban is – BMW M Performance kerékfelfüggesztés garantálja, amely a sorozatgyártásban kínált BMW M2 Competition modellhez már most elérhető utólagosan beszerelhető extrafelszereltségként. A spirálrugós lengéscsillapítókkal dolgozó kerékfelfüggesztés 20 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínál, miközben a lengéscsillapítók keménysége tizenkét, ellentartása pedig tizenhat fokozatban állítható. Ezen tulajdonságok kivételesen közvetlen reakciókkal vértezik fel a BMW M Performance kerékfelfüggesztéssel felszerelt koncepciót, miközben a modell mozgási ellenállását is csökkentik. A BMW M Performance kerékfelfüggesztés lengéscsillapítóit és a 18” méretű féktárcsákat szorító féknyergeket a Frozen Black matt fekete karosszériafényezéssel párhuzamosan, feketére fényezték a tervezők. A modell energiaellátásáról minden korábbinál könnyebb BMW akkumulátor gondoskodik, amely 14 kilogrammal csökkenti a koncepció saját tömegét.

Az új Ford Focus rendkívül innovatív, dinamikus, és mellé még izgalmas is

A vadonatúj Ford Focus minden eddiginél izgalmasabb stílust, tágasabb teret és fejlettebb technológiákat kínál a közepes méretű családi autók vásárlóinak.

A vállalat mérnökei rendkívül elmélyülten konzultáltak a vásárlókkal, mielőtt nekiláttak volna megtervezni a vadonatúj ötajtós ferdehátút és a praktikus kombit, amelyeknek stílusos Focus Titanium, sportos Focus ST-Line és előkelő Focus Vignale változatai mint saját, egyedi karakterrel bírnak. A kínálatban immár a vadonatúj Focus Active crossover is megjelenik; az új változat emelt hasmagassága, tetősínei és látványos védőelemei szabadidő-autós hangulatot teremtenek.

A vadonatúj Focusban számos új vezetősegítő technológia működik, amelyek egyszerűbbé teszik az autózást a lassan araszoló forgalomban, jobb látási viszonyokat teremtenek éjszaka, egyetlen gombnyomásra leparkolják az autót, és segítenek elkerülni a baleseteket.

“Vadonatúj Ford Focus modellünk a technológia és a vezetési élmény csúcsát kínálja saját szegmensében” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “Ritkán nyílik alkalom arra, hogy teljesen tiszta lappal, a nulláról kiindulva tervezhetünk meg egy új autót. Éppen ezért kapva kaptunk a lehetőségen, hogy kifejlesszük a ma kapható legjobb közepes méretű családi autót.”

Sportos és tágas

A sportos Focus a kategória legáramvonalasabb modellje. Az autó atlétikus és dinamikus megjelenéséről a hosszan elnyúló motorháztető és az erőteljes hátsó kialakítás gondoskodik, miközben az egyes modellváltozatok sajátságos külső megoldásai egyértelműen tükrözik a különböző kivitelek egyéniségét; jó példa erre a Vignale selyemfényű alumínium külső díszítése, az ST-Line nagyobb légterelője és első légbeömlői, vagy az Active ezüstszínű alumínium alsó védőlemezei elöl és hátul.

Az utastér egyszerű, letisztult vonalai, gyönyörű anyagai és látható rések nélkül illeszkedő felületei még kellemesebb élménnyé varázsolják az utazást. Az első ajtók burkolata szinte egybeolvad a műszerfallal, megnyugtatóan körülölelve a vezetőt és az első utast, a lágy tapintású anyagok pedig tovább erősítik az autó prémium karakterét.

A kifinomult részletmegoldások, a polírozott üveg és csiszolt felületek a csúcskategóriás termékek hangulatát idézik. A Vignale változat utasait finoman erezett fahatású betétek és prémium bőrkárpitok kényeztetik, az ST-Line modellekben karbonszál-hatású betétek és vörös öltésekkel díszített kárpitok teremtenek sportos hangulatot, az Active modelleket pedig markánsabb anyagok és felületkidolgozások jellemzik.

A vadonatúj Focusban mind az utasoknak, mind a csomagoknak több hely jut. Az első és a hátsó ülések közötti távolság több mint 5 cm-rel lett nagyobb, így a hátsó utasok kategóriaelső térdtérrel gazdálkodhatnak, és a kabin szélessége is nőtt: a hátsó üléssorban 6 cm-rel több a válltér. A térérzetet tovább javítja, hogy a hátsó ajtók oldalüvege egészen a hátsó oszlopig ér, így az utastér nyitottabbá vált; ezt a benyomást tovább erősíti a nyitható panorámatető, ami ragyogó fénnyel tölti meg az autót.

A nagyobb méretű kutyahordozók immár a hátsó ülések ledöntése nélkül is beférnek a csomagtérbe, ráadásul a kombi változat kéz nélkül használható csomagtérajtaja úgy is kinyitható, hogy az ember csak meglendíti a lábát a lökhárító alatt. A hátsó üléseket is könnyebb ledönteni: a csomagtérben található gomb megnyomására az üléstámlák egyszerűen előrebuknak.

Technológia, ami magabiztossá tesz

Fejlett vezetősegítő technológiáinak köszönhetően a Ford Focus mind az autópályákon, mint a lassan araszoló forgalomban még kényelmesebben, még kevesebb stresszel és még biztonságosabban vezethető.

Az elöl haladó járművek mögött kényelmes követési távolságot tartó Adaptív Sebességtartó Automatika most a következő funkciókkal egészült ki:

A Stop&Go rendszer akár állóra is fékezi az autót a feltorlódott, lassan araszoló forgalomban, majd automatikusan újra mozgásba hozza, ha a megállás időtartama kevesebb volt, mint 3 másodperc. Ha a jármű ennél hosszabb időn át kényszerült egy helyben állni, a vezető megnyomhat egy gombot a kormánykeréken, vagy finoman ráléphet a gázpedálra, hogy indulási parancsot adjon a Focusnak.

A Sebességkorlátozásra Figyelmeztető rendszer a mindenkori sebességkorlátozásoknak megfelelően szabályozza az autó tempóját, amihez nemcsak a fedélzeti navigáció tájékoztatásait veszi figyelembe, hanem az út mentén elhelyezett jelzőtáblák információit is.

A Sávközép technológia a hosszú utakon csökkenti a vezető terhelését, segítve, hogy a forgalmi sáv közepén tartsa az autót.

A Fordokban elsőként alkalmazott prediktív kanyarfény és jelzőtábla-felismerő világítás funkciókkal kiegészített Adaptív Fényszórórendszer immár előre, még a kanyar, kereszteződés vagy körforgalom előtt beállítja a fénycsóva megfelelő szögét és terítését, így ideális látási viszonyokat teremt. A rendszer egy előre tekintő kamera segítségével 65 méteres távolságig figyeli az autó előtti útszakaszt, felismerve a közelgő körforgalmat, valamint az ’elsőbbségadás kötelező’ és ’stop’ táblákat. A vadonatúj Focus Vakításmentes Távfényt is kínál, ami megakadályozza a szembejövők véletlen elvakítását, miközben segít, hogy az autós minél nagyobb útszakaszt lásson át éjszaka.

A Focus az első európai Ford-modell, amelyben megjelenik a Head-up display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2 automata sebességváltó esetén önállóan kapcsolja az előre- és hátrameneti sebességfokozatokat, kezeli a gázt és a féket, és önállóan kormányoz, vagyis teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást egy, a karosszériánál mindössze 1,1 méterrel hosszabb parkolóhelyen. A vezetőnek nincs más dolga, mint üres (N) állásba tolni a váltókart, és folyamatosan nyomva tartani a középkonzolon elhelyezett gombot. Manuális váltó esetén a rendszer instrukciókat ad, hogy mit tegyen a vezető és csak a kormányzást végzi.

A Focus vezetőjének számos további technológia áll még rendelkezésére, amelyek segítenek megelőzni a baleseteket: ilyen például a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer, a Kikerülő Kormányzási Asszisztens, aKeresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer, a Széles látószögű tolatókamera, a Rossz Irányra Figyelmeztető rendszer és az Ütközés Utáni Fékezés.

“Biztosan mindenki emlékszik még a saját vezetéstechnikai vizsgájára, amikor erősen koncentrált arra, hogy biztonságosan autózzon. A vezetés azóta sem lett egyszerűbb feladat – inkább csak hozzászoktunk a ránk nehezedő nyomáshoz. Ám az olyan technológiák, mint a Stop&Go vagy a Sávközép funkció csökkenthetik ezt a nyomást, így jobban figyelhetünk más, szintén fontos dolgokra, és magabiztosabban autózhatunk” – nyilatkozta Helmut Reder, a Ford Európa C-szegmensű globális termékcsaládjáért felelős igazgatója.

Energikus és készséges

A vadonatúj Focus bármely más közepes méretű családi autónál jobb vezetési élményt kínál. A kifinomult, független hátsó futómű-rendszerben most először jelenik meg a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés, ami 2 ezredmásodpercenként ellenőrzi a futómű, a karosszéria, a kormánymű és a fékrendszer adatait, és a lengéscsillapítást ehhez igazítva kiváló rugózási komfortot biztosít. A rendszer a kátyúkat is felismeri, így az utasok kevesebb rázkódást éreznek majd a rossz minőségű utakon. Mindegyik Focus modellben a vezető rendelkezésére állnak a választható üzemmódok, amelyekkel az autó karakterisztikáját mindig a pillanatnyi közlekedési helyzethez igazíthatja.

A vásárlók a következő motorváltozatok közül választhatnak:

A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 125 lóerős teljesítménnyel; a legutóbbi fejlesztéseknek köszönhetően az erőforrás legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4,8 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 108 g/km.

A Ford új 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja 150 és 182 lóerős teljesítménnyel, 5,3 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 121 g/km CO₂-kibocsátással
A Ford új 1,5 literes EcoBlue dízelmotorja 95 és 120 lóerős teljesítménnyel, 3,5 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 92 g/km CO₂-kibocsátással
A Ford erőteljes 2,0 literes EcoBlue dízelmotorja 150 lóerős teljesítménnyel, 4,4 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 114 g/km CO₂-kibocsátással
Az erőforrásokhoz a simán és finoman működő, hatfokozatú manuális sebességváltókon kívül egy új, nyolcfokozatú automata is kapcsolódhat, amely a különböző vezetési stílusokhoz alkalmazkodva a lehető legrövidebb idő alatt és a lehető legsimábban vált a fokozatok között.

Stabil kapcsolat

A Focus európai vásárlóinak mostantól a FordPass Connect fedélzeti modem-technológia is rendelkezésére áll, ami akár 10 készülék csatlakoztatására is alkalmas mobil WiFi-hotspottá alakítja az autót. A navigációs rendszer Live Traffic frissítései mellett a FordPass Connect számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül: az autó könnyen megtalálható a bevásárlóközpontok zsúfolt parkolóiban, ellenőrizhető az üzemanyag szintje, a távolból is vezérelhetők a Focus zárjai, sőt az autó távirányítással is beindítható.**

Az új vezeték nélküli töltő révén az autósok végre búcsút inthetnek a középkonzolt elcsúfító vezetékeknek. A kompatibilis okostelefonok természetesen a töltés ideje alatt is Bluetooth-kapcsolatban maradnak a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerrel. A kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos központi érintőképernyőn keresztül – illetve egyszerű hangutasításokkal – kezelhetők a csatlakoztatott okostelefonok és az audio, a navigáció és a klímaberendezés. A rendszer kompatibilis az Apple CarPlay and Android Auto™ rendszerekkel. Egy új, 675 wattos B&O PLAY hangrendszer gondoskodik arról, hogy az utasok a lehető legjobb minőségben élvezhessék a FordPass Connecten keresztül steamelt vagy okostelefonjaikról lejátszott zenéket.

“Európában immár két évtizede a Focus biztosítja számunkra a stabil hátországot. Élvonalbeli dizájnjával, technológiájával és vezethetőségével ez az autó mindent megtestesít, amit vásárlóink szeretnek a Fordokban” – vélekedett Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Tavalyi európai eladásainknak majdnem az egyötödét tették ki a közepes méretű családi autók, ami vállalatunk és ügyfeleink számára egyaránt nagyon fontos tény; ezért is fordítottunk annyi energiát az új modell, az általunk valaha gyártott egyik legjobb autó fejlesztésére.”

Nagyjából a fele hibrid a Toyota európai eladásainak

Az európai újautó értékesítések növekedési ütemének kétszeresével, 6 százalékkal bővültek a Toyota és prémium márkája, a Lexus európai eladásai az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest.

A látványos siker egyértelműen a két márka környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, fogyasztás és károsanyagkibocsátás nélkül közlekedő öntöltő hibrid elektromos modelljeinek sosem látott népszerűségével magyarázható. A világ legzöldebbnek tartott autógyártója így két márkájával 560.000 új autó értékesítésével 5%-os piaci részesedést ért el Európában, amelyeknek immár 46%-át tették ki a hibrid eladások. Ezzel a Toyota és a Lexus új hibrid értékesítései rekordot is döntött a kontinensen, a január és június között gazdára találó 257.000 hibrid elektromos Toyota és Lexus ugyanis 23%-os bővülést jelent a tavalyi rekord első félévhez képest.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, nem mellesleg a piac legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját (világszerte 35, Európában 16 modell) jegyző Toyota és Lexus 2018-as év első félévében összesen 560.000 új autót értékesített é Európában, vagyis 6 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, amivel a vállalatcsoport piaci részesedése 5%százalékra növekedett a kontinensen. A látványos sikerben meghatározó szerepe van a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló európai magán és flottavásárlóknak köszönhetően az a kontinens újautó piacán tapasztalható minden korábbinál gyorsabb zöldülési tendenciának.
A Toyota és a Lexus így a tavalyi év azonos időszakához képest 23 százalékkal, 257,000 darabra növelte külső töltést nem igénylő hibrid elektromos modelljeinek értékesítését: a hibridek így a japán autógyártó összesített európai eladásainak 46%-át teszik ki, Nyugat-Európában pedig még ennél is magasabb, 58% ez az arány.

A Toyota C-HR sikeres bevezetése magabiztosan indította a 2018-as évet. Különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota C-HR vásárlóinak több mint 85 százaléka ezzel a modellel váltott hibrid autóra. Az erős első féléves eredményhez a Yaris Hybrid, az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid is hozzájárult, hiszen mindegyik modell rekordszintű értékesítéseket könyvelhetett el. A Lexus értékesítési eredménye 7 százalékkal javult. A márka eladásainak átlagosan 62 százalékát – Nyugat-Európában pedig 99 százalékát – tették ki a hibrid hajtású modellek, így a Lexus erőteljesen hozzájárult a vállalat hibridjeinek sikertörténetéhez. Az immáron 8 hibrid hajtású modellt kínáló Lexus stabilan őrzi – sőt folyamatosan erősíti – pozícióját a hibrid elektromos prémium márkák piacán.

“Nagy öröm számunkra, hogy sikeres elektromos stratégiánknak köszönhetően ilyen remek eredményt értünk el az első félévben. Hibrid kínálatunkban jelenleg 16 különféle Toyota és Lexus modell szerepel, és ezek az autók teszik ki eladásaink 46 százalékát. Arra számítok, hogy a 2018-as esztendő továbbra is erős év marad a Toyota számára, olyan időszak, amikor látványosan növeljük értékesítésünket, ezen belül pedig különösen a hibridek eladásait” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.

TME eredmények 2018 első félévben

• Összesített értékesítés: 560.000 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
• Piaci részesedés: 5,0% (+0.1 százalékpont a tavalyi első félévhez képest)
• Összesített hibrid értékesítés: 257.000 (+23% a tavalyi első félévhez képest)
• Hibrid mix: Nyugat-Európa: 58% – Kelet-Európa: 10% – összesen: 46%

Toyota eredmények 2018 első félévében

• Toyota értékesítés: 521.200 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
• Legkelendőbb: Yaris-család (123,300); Toyota C-HR-család (78,400); Auris-család (66,000)
• Legnagyobb növekedés: Mirai (+115%); PROACE Verso (+73%); Yaris Hybrid (+40%); Toyota C-HR Hybrid (+28%)
• Legkelendőbb hibridek: Toyota C-HR Hybrid (67.200); Yaris Hybrid (66,300); Auris Hybrid (49.600)
• Összesített hibrid értékesítés: 232,700 (+25% a tavalyi első félévhez képest)
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 55% – Kelet-Európa*: 11% – összesen: 45%

Lexus eredmények 2018 első félévében

• Lexus értékesítés: 38,500 (+7% a tavalyi első félévhez képest)
• Legkelendőbb: NX család (15,400); RX család (9,000); CT 200h (4,800)
• Legnagyobb növekedés: LS család; LC család; NX család (+15%) ; CT 200h (+10%)
• Legkelendőbb hibridek : NX Hybrid (10,800); CT200h (4,800); RX Hybrid (3,700)
• Összesített hibrid értékesítés: 24,000 (+5% a tavalyi első félévhez képest)
• Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa: 5% – összesen: 62%

A Nissan bejelentette a 2018-as év január-június időszak magyarországi értékesítési eredményeit

A Nissan bejelentette 2018-as első félév értékesítési eredményeit a magyar piacra vonatkozóan. A Datahouse adatai alapján a 11. helyen áll a Nissan újautó forgalombahleyezéseket figyelembe véve.

2018-ban a crossover szegmensben a 3. legnépszerűbb márkának a Nissan bizonyult idehaza, a Suzuki és a Ford mögött. Ezen előkelő hely eléréséhez nagymértékben hozzájárult a Qashqai, melyből a 2017-es év hasonló időszakához képest 24%-kal többet regisztráltak, összesen 1291 darabot. Ezen felül a Nissan Juke is nagy erős félévet tudhat maga mögött 420 darab forgalombahelyezéssel, mely 57,3%-os növekedés.

Emellett a Nissan jelentős növekedést tudhatott magáénak a pick-upok piacán is. Navarából 78,6%-kal többet regisztráltak 2017 első féléves adataihoz képest, köszönhetően a Nissan több mint 80 éves tapasztalatának és hírnevének a pick-up piacon.

A Nissan az elektromos autók piacán is igazán nagy sikereket ért el az első félévben. A Nissan LEAF lett a legnépszerűbb 100%-ban elektromos gépjármű Magyarországon 2018. első 6 hónapjában köszönhetően annak, hogy 103%-kal nőtt a LEAF regisztrációk száma 2017-hez képest, így pedig a modell 46,3%-os piaci részesedést ért el a tisztán elektromos autók piacán. Míg az e-NV200 az 5. legnépszerűbb elektromos gépjármű idehaza 4,8%-os piaci részesedésével. A márka teljes piaci részesedése az elektromos autók esetében 51,2% volt 2018. január-júniusi időszakában.

Élménynap keretein belül mutatkozott be az új, 510 lóerős Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Az Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio magyarországi bemutatkozása alkalmából élménynapot rendezett a Drivingcamp vezetéstechnikai központjában a Fiat Chrysler Automobiles Central&Eastern Europe (FCA CEE) Kft.

Az eseményen mi is jelen voltunk, s megtekintettük az Alfa Romeo által felvonultatott valamennyi aktuális modellt. Az 510 lóerős Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio mellett a média képviselői kipróbálhatták a márka modern legendáját, az Alfa 4C-t, amely kupé és Spider kivitelben testesíti meg az Alfa Romeo DNS-ében rejlő sportos karaktert. A rendezvényen résztvevő Alfa Romeo-k együttesen ötezer lóereje szaggatta az aszfaltot.

A Stelvio Quadrifoglio a legendás német versenypályán, a Nürburgringen már bizonyította képességeit. A Ferrari technológiai és fejlesztési szakértelmére támaszkodva megépített alumínium szerkezetű, 2,9 literes, V6-os biturbo benzinmotorral az Alfa Romeo szabadidőautója 7 perc 51,7 másodperc alatt teljesítette a Nordschleife 20 832 méteres körét. Ezzel az eredményével az óránként 283 kilométeres végsebességű, nulláról százra 3,8 másodperc alatt gyorsuló olasz SUV kategóriarekordot állított fel és megszerezte a „világ leggyorsabb szabadidőautója” címet.

A Stelvio Quadrifoglio sikerében meghatározó szerephez jutottak az Alfa Romeo innovatív technológiai megoldásai. A V6-os biturbo 6500-as fordulatszámon jelentkező 510 lóerejét, és a 2500-5000 percenkénti fordulatszámtartományban rendelkezésre álló 600 newtonméteres maximális forgatónyomatékát, a legerősebb Stelvio, az Alfa Romeo saját fejlesztésű, AlfaTM aktív nyomatékvektor-szabályozással kombinált Q4 összkerékhajtás rendszerén keresztül szabadította a pályára.

A rekorder SUV megkapta az AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) futóműszabályozót is, amely az elektronikus menetdinamika rendszereken keresztül minden helyzetben a lehető legtökéletesebb vezetési élményt biztosítja.

A Stelvio Quadrifoglio megrendelhető az Alfa Romeo magyarországi márkakereskedéseiben. A 28.440.000 forint bruttó listaáron kínált szabadidőautó két olyan kategóriaelsőséggel büszkélkedhet, amelyek hozzásegítik, hogy szegmense kiemelkedő menetdinamikájú modellje lehessen.

Az 1830 kilogramm menetkész tömegű SUV, a motorja egy lóerejére jutó 3,6 kilogrammal méretosztálya legjobb teljesítmény/tömeg arányú gépkocsija. Literenként 176 lóereje ugyanakkor saját kategóriája legkedvezőbb fajlagos teljesítményű modelljévé teszi.

A Stelvio Quadrifoglio szerelmesei számára az Alfa Romeo 2018-ra meglepetéssel készült. A fennállásának száznyolcadik évét ünneplő olasz autógyártó bemutatta a Stelvio Quadrifoglio „NRING”, illetve mellette a Giulia Quadrifoglio „NRING” jelzésű, 108-108 példányban gyártott változatát is.

A limitált sorozatokkal az Alfa Romeo a német Nürburgringhez fűződő kapcsolata előtt tiszteleg. Az 1927-ben megnyitott legendás versenypálya és a lombardiai cég története a kezdetektől összefonódik, a Stelvio Quadrifoglio aktuális sikerei előtt a márka számos eredményt ért el a „Zöld Pokol” néven emlegetett pályán. Az Alfa első győzelmét 1932-ben Rudolf Caracciola szerezte meg a Nordschleifén, és sort olyan hírességek folytatták, mint Tazio Nuvolari. De itt futotta 7 perc 32 másodperces rekordját az óránként 307 kilométeres sebességre képes Alfa Giulia Quadrifoglio is 2016-ban.

A Stelvio Quadrifoglio és a Giulia Quadrifoglio „NRING” jelzésű limitált sorozatának példányai exkluzív felszereltséget kaptak. A szénszálas műszerfalbetétre illesztett, sorszámozott pakett, az egyedi Circuito Grey fényezés, a gyűjtői értéket igazoló FCA Heritage hitelességi tanúsítvány egyaránt az „NRING” modellek sajátja.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

5 csillagos eredményt ért el az új Nissan LEAF az Euro NCAP tesztjein

Az új Nissan LEAF nagyszerű, 5 csillagos minősítést kapott az EURO NCAP független szervezettől.

A LEAF az első autó, melyet az új és szigorúbb 2018-as protokollnak megfelelően teszteltek. A 2018-as protokoll számos új tesztet is magában foglal, melyek a legfontosabb ütközési forgatókönyvekkel foglalkoznak, autók, gyalogosok és az egyre növekvő számú kerékpáros részvételének szimulációjával.

Az Euro NCAP tesztjeiben a LEAF a felnőtt utasok védelme terén 93 százalékos eredményt ért el, míg a gyermekek védelmére 86 százalékot kapott. A biztonsági besorolást több a járművel végzett teszt alapján határozzák meg, ezek a tesztek – egyszerűsített módon – a való életben előforduló olyan baleseti helyzeteket vizsgálják, melyek sérülésekkel járhatnak. Ezt a fajta magas biztonságot a magyarországi ügyfelek is nagyra értékelik, akik a pénzügyi év első három hónapjában már közel 150-en választották az új LEAFet. Mindez a tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva 103%-os növekedést jelent.

Az új LEAF 5 csillagos eredménye tükrözi a járműbe épített fejlett vezetéstámogató rendszereket is. Az autó nagy számban tartalmaz olyan technológiát, mint a kamerák és radarok, melyek többek között a gyalogosok biztonságához is hozzájárulnak, illetve ezek képezik a Nissan elismert ProPILOT-rendszerének alapját is, mely biztonságosabb és magabiztosabb vezetést tesz lehetővé.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója a következőket mondta el: „Az Euro NCAP bejelentése alátámasztja, amit mi már régen tudunk: az új Nissan LEAF kimagaslóan biztonságos, és igazi úttörő az elektromos járművek piacán. Az eredmény jól mutatja, hogy ügyfeleink maradéktalanul megbízhatnak Nissan Intelligent Mobility jövőképünkben, és jó úton haladunk, hogy átformáljuk az emberek vezetési szokásait és életmódját.”

A bejelentés előtt néhány hónappal az autó ugyancsak 5 csillagos eredmény ért el, a hasonlóan szigorú tesztekre épülő japán újautó-értékelő programban. A legmagasabb besorolás megszerzése során a LEAF az utasvédelem terén a maximális 100 pontból 94,8-at ért el. A program szervezői a Japán Földügyi, infrastrukturális, közlekedési és turizmusügyi minisztériuma és a Nemzeti járműbiztonsági és áldozatsegítő ügynökség. A bejelentéssel kapcsolatosan itt talál részletesebb információkat.
A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL

A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.

Tovább erősíti jelenlétét Kínában a BMW

A müncheni vállalatcsoport aláírta a következő évtől több mint félmillió darab gépkocsit gyártó BMW Brilliance Automotive működését szabályzó keretszerződés hosszú távú kibővítését

A BMW Group tovább erősíti kínai jelenlétét: a müncheni vállalatcsoport és partnere, a Brilliance Automotive Group Holding tegnap Kína miniszterelnöke, Li Ko-csiang és Angela Merkel német kancellár jelenlétében írta alá a közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive (BBA) működését szabályzó keretszerződés hosszú távú kibővítését. Eszerint 2019-től a BBA éves szinten 520 000 darabra növeli a senjangi Tiexi és Dadong kerületekben működő két létesítmény összesített éves tömegtermelési mennyiségét, miközben a BMW márka sorozatgyártásban kínált első tisztán elektromos meghajtású gépkocsiját, az ugyancsak Senjang városában készülő BMW iX3 modellt Kína már a nemzetközi piacokra is exportálja majd.

„A mai aláírás a közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive sikertörténetének újabb fejezetét jelöli” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Keretszerződésünk hosszú távú kibővítése még biztosabb alapokra helyezi és megerősíti kínai jelenlétünket, amelyet a jövőben újabb és újabb beruházás, további piaci növekedés, valamint a hálózatról tölthető modellek fejlesztése és gyártása iránti egyértelmű elköteleződés övez. Együttműködésünk új fejezete eközben messze túlmutat aktuális mottónkon: Kínában, Kínáért. A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 ugyanis, amelyet a BBA 2020-ban küld sorozatgyártásba, a világ minden táján megtalálja majd rajongóit” – tette hozzá Harald Krüger.

A BMW márka 2017-ben körülbelül 560 000 darab új autót értékesített Kínában, amely a vállalatcsoport második és harmadik legnagyobb piacának számító Egyesült Államok és Németország együttes teljesítményét is meghaladja. A Kínában értékesített BMW modellek kétharmada tavaly a BBA gyáraiban látott napvilágot. 2018 májusában az előzetes tervek szerint megkezdődött Kínában az új BMW X3 helyi termelése, amely a BMW Group várakozásai szerint még tovább növeli a világ legnagyobb piacának értékesítési eredményét az év második felében. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó hatodik olyan modellje, amelynek kínai piacra tervezett változata helyben készül.

„A BMW Brilliance Automotive meghatározó tényezőként veszi ki részét a BMW márka hosszú távon fenntartható kínai sikertörténetéből” – fogalmazott Nicolas Peter, a BMW AG igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagja. „Idén ünnepeljük közös vállalkozásunk fennállásának tizenötödik évfordulóját. Az elmúlt években véghezvitt, kivételesen intenzív kínai növekedésünk kizárólag erős és megbízható partnerünk, a Brilliance segítségével jöhetett létre, együttműködésünk részeként pedig a további jövőbeni növekedés alapjait is lefektetjük” – tette hozzá Nicolas Peter.

„A BMW Brilliance Automotive egy egészen egyedi sikertörténet, a mögötte húzódó bizalmi partnerség pedig ékes példaként emelkedik ki az iparágban” – nyilatkozta Yumin Qi, a Brilliance Automotive Group Holding elnöke. „A közös vállalkozás iránymutatóként járul hozzá Liaoning tartomány gazdasági fejlődéséhez, miközben a régióban élő több ezer munkatársunk megélhetését is biztosítja” – tette hozzá.

Két autógyártó létesítménye mellett a BBA Senjangban egy erőforrásgyártó üzemet is működtet, ahol a kínai piacra készített, hálózatról tölthető BMW modellek nagyfeszültségű akkumulátorai is napvilágot látnak. Ez az első, prémium autógyártó vállalat által működtetett akkumulátorgyár Kínában. 2020-ban a senjangi üzemegyüttes a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású gépkocsijának sorozatgyártását is megkezdi, a BMW iX3 modellt Kína a világ számos országába exportálja majd.

Kutatás-fejlesztési részlegein a BMW Brilliance Automotive ma több mint 800 profi szakembert foglalkoztat, közülük négyből hárman Kínában születtek és tanultak. A BBA jelenleg több mint 16 800 munkatárssal büszkélkedhet. Senjangi gyáraiba a BMW Brilliance Automotive a 2009 óta eltelt tíz évben több mint 52 milliárd jüant fektetett be. A Kínában gyártott kétmilliomodik BMW modell 2018 januárjában gurult le a gyártósorról.

[TESZT] Lexus LC 500h Supreme – koncepcióból lett valóság

Kevés az olyan tanulmányautó, amely szinte az utolsó csavarig ugyanabban a formában kerül gyártásba, mint ahogyan a tervezők első blikkre megálmodták. A Lexus LC 2012-ben bemutatott koncepciója, az LF-LC merész, vad formavilágát, egyedi megközelítéseit sikeresen ültették át a jelenbe, s így ez az autó jelenleg az egyik legizgalmasabb túramodell a palettán. Teszteltük a Lexus LC 500h-t.

Számos tervezőmérnök dolgozott azon, hogy a végleges Lexus LC megkapja mindazt, amit a tanulmányba besűrítettek. Akárcsak a méltán híres LFA sportkupét, úgy a Lexus LC-t is Takumi mesterekre bízták – a több, mint 20 éves szaktudás a garancia arra, hogy a gyártás során minden apró részletre odafigyeljenek, s az esetleges tökéletlenségeket azonnal ellensúlyozzák és kijavítják.

Nem túlzás azt állítani, hogy a Lexus LC egy igazi mestermű, főként, hogy a jelenlegi autóipar nagyjából egyfajta irányvonal felé tendál szegmenstől és kategóriától függően. Tehát ha sportautó, akkor lapos, gömbölyded vagy baltával faragott, ha hot hatch, akkor az utcai “hagyományos” verzióhoz hasonló, közepes mértékben átalakított küllem, és a többi.

A Lexus LC esetében nagyot álmodott a dizájnercsapat, és a márka arculatának megfelelőemn sikerült olyat alkotni, ami ugyan hordozza a már jól ismert stílusjegyeket, ám mégis új létékekkel közelíti a gran toursimo kategóriát.

Mert ugyebár illik tudni, hogy a Lexus LC nem sportautó, hanem ahogyan mér a bevezető részben is említettük: túraautó. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek egyáltalán sportautós tulajdonságok, de mellőzve van a kükemény Recaro, a pattogós, sziklaszilárdra hangolt futómű, a kifejezetten direkt kormányzás, és még sorolhatnánk napestig.

Gyönyörű, egyedi formavilág

Ennek megfelelően a külső kialakítás is leginkább kupés, gyönyörű ívekkel, hangsúlyos motorházfedélellel, lapos utaskabinnal, hatalmas 21 colos keréktárcsákkal. Nyilvánvalóan a frontrész határozza meg a Lexus LC 500h egész komplex jellemét – a lámpatestek már önmagukban egy-egy kisebb műalkotást tesznek ki; az orsó-alakzatot formáló, jellegzetes Lexus-hűtőmaszk váltakozó rácsozást kapott, szimbolikusan a sebességérzetre utalva: a felső részen még sűrűbb a mintázat, majd lefelé haladva egyre tágul a rácsozat.

Oldalnézetből jön ki leginkább a Lexus LC 500h kupéformája, hosszú motorháztetővel, aprónak ható oldalablakokkal, csapott farral, és gigantikusnak tűnő kerekekkel. Ebből a perspektívából is sokat nyom az összképbe a mellső, illetve a hátsó lámpabúra-együttes is, illetve olyan részletek is remekül passzolnak környezetükbe és feldobják a tálalást, mint például az ajtók ablakkereteinek mellőzése.

Pluszban találkozunk supercar-feelinget hordozó elemekkel is, mint például az ajtókilincsek kialakítása, motorosan nyílió-záródó kivitelben.

Hátulról is igen egyedi látványt kapunk, mind a lámpatestek, mind pedig a formák terén. Előbbi ismét masterpiece úgymond, itt még merészebben fogott a dizájnerek tolla, ugyanis a burák ívei még inkább szerteágazóbbak, random hatással, ügyelve arra, hogy a kaszni vizuális egysége azért meg tudjon maradni.

Minőségi anyagokat alkalmaztak a Lexus LC500h utasterében is

Kitűnő minőséget képvisel a Lexus LC 500h utastere, annak összeszerelése, minden illesztése minőségi.

A ki- és beszállás meglepően könnyed, annak ellenére, hogy az autó egyértelműen az alacsonyabb építésű kategóriát képviseli. A kormány fogása masszív és optimális, bár az alsó kiegyenesített ív hiányzik, de nem ront a hangulaton egyáltalán.

A műszerfal elrendezése remek, teljesen LCD alapú, hajazva az analógra, néhány ponton feldobva az egész szellemiséget. Külön tetsztetős megoldás az első utasüléshez integrált, középkonzoli kapaszkodó, ami el is kél bizonyos esetekben – erről majd lejjebb.

Kényelmes, hosszabb távokra is bevállalható üléseket kapott a Lexus LC 500h: nincs semmi nyoma annak, hogy sportosra lenne hangolva a kényelem. Ez jó alapvetően, hiszen a kőkemény versenyülések elsősorban a menetstabilitást, illetve annak érzetét erősítik szélsőségesebb kanyarvételezésnél – a Lexus LC 500h-nak nincs ilyen gondja, rettentő masszív és stabil, példátlan tapadással.

Itt megjegyeznénk, hogy érthetetlen szémunkra az, hogy nincs önzáró differenciálmű az opciós listán, így értelemszerűen a tesztautóban sem volt ilyen. Nem hátrány ugyanakkor, mivel az imént emlegetett stabilitás így is remekbeszabott, de ha egy Sperr is be lenne építve a futóműbe, valószínűleg még inkább mosolyra szaladna a szánk vezetés közben.

Hátra maximum 2 gyerek fér be kompromisszumok nélkül, persze csak akkor, ha nem a jól megtermett kategóriát lépviselik. Egy szónak is száz a vége: a Lexus LC 500h túraautó, mint már kifejtettük, alaphangon 2 személyre tervezve, annak rendje s módja szerint.

Ne várjunk nagy csomagtartót, de minek is olyan ebben a kategóriában (bár a szó szoros értelmében vett túrázáshoz nyilván nem lenne rossz, de két kicsi utazóbőrönd bőven befér). 172 literrel kell gazdálkodnunk.

Milyen lehet egy full hibrid túraautó?

Na ez az, jó kérdés. Bár amikor elsőre megpillantjuk a műszaki specifikációkat – még beszállás előtt – máris elhesegetjük az esetleges ellenérzéseket. A hajtáslánc ugyanis egy V6-os szívó benzinmotort rejt, 3456 köbcentis lökettérfogattal, ehhez jön az elektromotor.  Az összteljesítmény 359 lóerő, lebontva 299 lóerőt produkál a V6, 180 lóerőt produkál a villany. Nyomatékban sincs hiány, benzines kontra villanymotor 348-300 Newtonméter.

Nyilván érdemes sportmódban kezdeni a menettulajdonságok tesztjét a Lexus LC 500h-nál. A gyorsulás remek, mondhatni aszfaltszaggató, ha ténylegesen odalépünk a gázpedálra: 5 másodperc alatt sikerült feltornásznunk sebességünket nulláról százra (4.7 másodperc). Mindehhez harsány V6-hangzást is kapunk, a hibrid jellegnek nyoma sincs, a kormányzás megmarad atomstabilnak, a tapadásról pedig már fejtegettünk fentebb.

Ha visszafogottabb profilt, mondjuk spórolósabb, ECO módban autózunk, a Lexus LC 500h megszelídül, és folytatja viselkedését kezesbárnyként – e tekintetben jól beleolvad a forgalomba, felvéve az átlagos közlekedés ritmusát. Ilyenkor hajlamosak lehetünk egy pillanatra elfelejteni azt, hogy egy szuperautóban ülünk, sok száz lóerővel alattunk.

Hibrid – ez a fogyasztásban (is) megmutatkozik

Fogyasztás tekintetében is remekelt a Lexus LC 500h, hiszen átlagos felhasználás mellett 6.1 literes fogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre. Városi körülményekkel 6.8, országúton 5.2 literrel zártunk, masszívabb vezetéssel azonban sikerült elérnünk a 9 liter/100 kilométer körüli átlagot is.

2018 Lexus LC 500h specifikációk

Motor

Motortípus: full hirid hajtáslánc V6 szívó benzinmotorral

Lökettérfogat: 3456 cm³

Maximális rendszerteljesítmény: 359 LE (299 LE+180 LE)

Maximális forgatónyomaték: 348 Newtonméter+300 Newtonméter

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozat, MultiStage

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4770 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1345 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Első gumik mérete: 245/40 R21

Hátsó gumik mérete: 275/35 R21

Tömeg, üresen: 1960 kg

Megengedett össztömeg: 2445 kg

Csomagtartó mérete: 172 liter

Üzemanyagtartály mérete: 82 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.7 s (gyári), 4.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.8 l/100 km

Országúti: 5.2 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.2 l/100km

Országúti: 5.9 l/100km

Vegyes: 6.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 145 g/km

Bővebb információ a Lexus magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben...

0
A Kia Ceed Sportswagon (SW) 1.5 T-GDI Platinum a dél-koreai márka egyik legnépszerűbb kombija, amely a mindennapi használhatóságot, a modern technológiát és a sportos...

TESZTJEINK