Főoldal Blog Oldal: 314

A Pókember: Hazatérés című filmben debütál az új Audi A8

A hivatalos világpremier előtt már a mozivásznon találkozhatunk az új Audi A8 modellel.

A prémium márka zászlóshajója a Marvel kasszasikerében, a „Pókember: Hazatérés” című filmben vendégszerepel, amely világszerte júliusban érkezik majd a mozikba. Így a mozilátogatók lesznek az elsők, akik megpillanthatják az Audi luxusmodelljét a film június 28-i bemutatóján Los Angelesben.

A Marvel történetében Tom Holland alakítja Peter Parker szerepét, akit sofőrje, Happy Hogan (Jon Favreau) szállít az új Audi A8 L autójában. A filmrészlet bepillantást enged az új szedán orrkialakításába illetve oldalsó formatervébe. Ezen kívül a mozirajongók ízelítőt kapnak az Audi műszaki újdonságaiból is, mint amilyen a forgalmi dugóban önvezető üzemmódban közlekedő A8 modell is. A filmben Happy vezetés közben leveszi a kezét a kormányról és mintegy varázsütésre az autó magától folytatja a kanyarodást. Az Audi AI traffic jam pilot rendszerének köszönhetően – amennyiben az be van kapcsolva – az Audi A8 átveszi a vezetés feladatát.

Az A8 mellett két másik Audi modell is vendégszerepel a Pókember: Hazatérés című filmben. Tony Stark hagyományosan egy Audi R8 V10 Spyderben foglal helyet, míg Peter Parker egy Audi TTS Roadster volánja mögé ül. Az új Audi A8 hivatalosan július 11-én mutatkozik be a nagyközönségnek a barcelonai Audi Summit (www.summit.audi) alkalmával. A Pókember: Hazatérés című film, benne az új Audi A8 modellel pedig júliustól látható a mozikban világszerte.

Abarth 695 Rivale: Abarth teljesítmény, Riva elegancia

A technológia, az innováció, a legapróbb részletekbe menő igényesség és a teljesítmény iránti elkötelezettség – ezek az értékek mindkét nagyszerű olasz márkára jellemzőek; kettejük együttműködése nyomán jött létre az Abarth 695 Rivale limitált széria. A hajózás legendás márkájának számító Riva neve mindig is egyet jelentett az olasz eleganciával és stílusérzékkel, most pedig mindez hozzájárult minden idők legkifinomultabb Abarth modelljének megteremtéséhez.

A fémtetős és cabrio kivitelben egyaránt elérhető, korlátozott példányszámban készülő Abarth 695 Rivale azonnal felismerhető egyedülálló fényezéséről: a Riva Sera kék és Riva szürke bicolor fényezést kettős akvamarin díszcsík választja el, amely az övvonalnál végig futva a hajók „szépségvonalát” idézi.

Az ajtókilincsek, a csomagtérajtón található “695 Rivale” felirat és a hátsó lökhárítók selyemfényű króm borítása, valamint a csomagtér selyemfényű króm betéte egytől egyig a yachtok kifinomult vonalvezetését idézik; az új Riva hajókon megtalálható oldalsó rostélyokra emlékeztető elem még inkább összetéveszthetetlenné teszi az autót.
Nem kevésbé varázslatos az az elkötelezettség, amellyel az Abarth a folyamatos technológiai fejlesztéseket alkalmazva figyelemreméltó teljesítményt kínál: a 695 Rivale motorházteteje alatt egy 1368 cm3-motor dolgozik, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal.

A 695 Rivale súly-teljesítmény aránya a legkiválóbb szupersportkocsikat idézi: 5,8 kg/LE, összesen 1045 kg tömeggel. Szintén lenyűgözőek a menetteljesítmények: 225 km/óra végsebesség, és 6,7 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára. Az autó tehát egyszerre elégíti ki az eleganciát, kifinomultságot és sportosságot kereső, extravagáns ügyfelek igényeit.

Az Abarth 695 Rivale bevezetésével egy időben jelenik meg a 695 Rivale 175th Anniversary modell, amely az 1842-ben alapított Riva 175. születésnapja előtt tiszteleg. Az ultra limitált széria egyedi dekorelemekkel, különleges keréktárcsákkal, az alkalomhoz illő logókkal, valamint kézzel megmunkált kék bőrülésekkel ünnepli a kézműves gyártást. Mindösszesen 175 darab vászon- és 175 darab fémtetős változat készül belőle.

Az autó, amely a forró aszfaltot kedveli, ám a vízben született

A 695 Rivale küldetése, hogy az Abarth hagyományos értékein túllépve, a Riva tagadhatatlan csáberejét kihasználva elégítse ki azon ügyfelek elvárásait, akik egyszerre vágynak izgalmas menetteljesítményekre és felső kategóriás kifinomultságra, valamint eleganciára.

Az autó stílusát az új fejlesztésű, vadonatúj Riva „56 Rivale” ihlette – az egyik legdinamikusabb, egyben legtakarékosabb hajó, amelyet a Sarnico-i hajóüzem valaha épített. Ugyanezek a tulajdonságok jellemzőek a 695 Rivale modellre is, amely ráadásul a Riva büszkeségei közül szemezgetve viseli az őt a tömegből kiemelő eleganciát és személyiséget. A yacht és az autó számos stíluselemen osztoznak: ilyen például a Riva jellegzetes szürke színe vagy a selyemfényű króm burkolatok alkalmazása.

A beltérben a carbonszálas lábtámaszok, az üléseket és ajtópaneleket borító kék bőr, a kék betétes fekete szőnyegek vagy a carbonszálas vagy mahagóni műszerfalpanel még tovább erősítik az autó yachtos hangulatát. A fát – a létező legtermészetesebb anyagot – a legmodernebb eljárásokkal feldolgozva értük el a tökéletességet, pont ahogy a Riva hajók esetében, amelyek az innovatív technológia és a tapasztalt kezek kombinációját nyújtják. A mahagóni kivitel még mélyebben tárja fel előttünk a Riva márka filozófiáját: a műszerfalbetéten túl különleges, mahagóni emblémás, kék-fekete bőrrel borított kormány, kék bőr műszerfalbetét, valamint mahagóni váltógomb és lábtámasz teszi teljessé a képet.

A technológiai tartalom is lenyűgöző: az alapfelszereltség részét képezi a UconnectTM infotainment rendszer 7 colos HD érintőképernyővel, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással. Emellett kézzel sorszámozott plakett is található az autóban, amelyre kívánság szerint akár a hajónk nevét is felírják – így válhat az új Abarth 695 Rivale nagyteljesítményű szárazföldi yachttá. Végezetül az Abarth karakter is egyértelműen megnyilvánul, a szénszálas végcsövekkel szerelt Akrapović kipufogórendszertől kezdve a fekete, négy rögzített dugattyús első nyereggel szerelt Brembo fékekig; a 17 colos, különleges fényes szürke kivitelű Supersport könnyűfém keréktárcsáktól kezdve a frekvencia-szelektív csillapítású (FSD) Abarth by Koni futómű-technológiáig.

Az egyedülálló jellemzőknek köszönhetően az Abarth 695 Rivale már megjelenésekor klasszikus autó státuszba lép, amelynek minden adottsága megvan ahhoz, hogy részévé váljon annak az Abarth Regiszternek, amely kizárólag a legexkluzívabb, műszaki vagy történelmi okokból „gyűjtőinek” minősített autókat tömöríti.

Tisztelgés a Riva 175 éve előtt

Az Abarth és a Riva egyaránt dicső múltra tekinthetnek vissza, a vállalatok folyamatosan arra törekedtek, hogy hagyományaikat ápolva formálják meg jövőjüket. Carlo Abarth és Carlo Riva személyes története nagyszerű, vérbeli olasz történet: mindketten legendává nemesítették álmaikat. Egyikük sem félt túllépni a megszokott korlátokon, így születtek meg azok a minden mérce felett álló autók és hajók, amelyek mára globális jelképekké váltak.

A Riva 2017-ben tölti be 175. születésnapját – nem sok márka büszkélkedhet ilyen szép életkorral világszerte. Ennek a csodálatos születésnapnak a tiszteletére született meg a 695 Rivale korlátozott példányban (175-175 darab ferdehátú, illetve cabrio kivitelben) készülő különkiadásával, a 175th Anniversary modellel. Ez a jubileumi példány a legjobb olasz kézműves hagyományok előtt tiszteleg kéttónusú, kézzel varrott fekete-kék bőrüléseivel, a fejtámlákba hímezett, évfordulós emblémáival, amely egyébként a carbonszálas műszerfalpanelre nyomva is megjelenik; az utastérben elhelyezett, sorszámozott plakettel, valamint a tetőoszlopon kívül elhelyezett, jubileumi emblémával.
A 17 colos könnyűfém keréktárcsák rajzolata is egyedülálló.

[TESZT] Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic – perfekt kettősség

Túl hivalkodó, és még inkább sportos a TT? A hagyományos A4 túl klasszikus vonalvezetésű, amolyan konzervatív választás? Nincs probléma: az arany középutat egyértelműen az Audi A5 Coupé jelenti, a felső-középkategória egyik leginkább szerethető, ultramodern gyöngyszeme.

Nem újkeletű találkozásunk az Audi A5 Coupé-val, ugyanis néhány héttel ezelőtt a Hungaroringen egy Porsche Hungaria által levezényelt pályanapon egyebek mellett ezt a modellt is kipróbálhattuk. Nyilvánvaló, hogy a prezentált felhozatalból – az R8-at leszámítva, bár azt nem vezettük – egyértelműen ez a modell vitt a prímet. Nyilván versenykörülmények közt nyomába sem tud érni mondjuk egy széria Octavia, vagy akár egy Leon sportosabbra gondolt verziója; az Audi A5 Coupé összkerékhajtással (quattro) lehengerlő volt. Pont ott, ahová alapjaiban véve tervezték.

Ne szaladjunk ennyire előre, hiszen az Autóaddikt.hu sémája alapvetően először a külcsín, aztán a belbecs (a cikkek felépítését tekintve). Úgyhogy csapjunk be a küllem taglalásába.

Letaglózóan letisztult – a szó jó értelmében – formát kapott az Audi A5 Coupé, mellőzve minden felesleges sallangot, túlgondolt részletet. A konzervatív A4-vonalvezetés elemekben azért megmaradt, szemből tekintve akár az is lehetne, de mégsem: a hűtőmaszk sziluettje ugyan hasonló, de a krómozott keresztcsíkozás, valamint a ködlámpafészkek alá húzott ezüst elválasztó vonal mind arról árulkodnak, hogy itt bizony valami egészen más történettel állunk szemben. A fényszórók íveltek, kissé morcosra húzottak, a mellső sárvédőívek tekintélyes félkört írnak le, bőven befogadva a 18-as keréktárcsákat.

Összetéveszthetetlen formaterv

Oldalnézetből már látszik a kupé jelleg, a kétajtós kivitel, magasra húzott övvonalakkal, krómberakással, valamint az S line plakettel egyetemben már egyértelmű: ez itt az Audi A5 Coupé teljes életnagyságban. A tökéletes összképhez némi ültetés is társul az imént említett S line-nak köszönhetően, némi fénytörést produkáló törésvonal-vezetés, és máris megvan az összetéveszthetetlen Audi-tálalás.

Visszafogott, mégis sportos az Audi A5 Coupé far-kialakítása, megkapjuk párban a kipufogóvégeket, a vékonyra rajzolt helyzetjelző-zárófény lámpaburákat, s némi légterelő szárnyra emlékeztető csomagtérfedél kialakítást.

Ennyi, nem több. No és persze ami nem mérvadó, de mégis az: a színválasztás is a lehető legoptimálisabbra sikerült a tesztautóhoz, ugyanis ha belegondolunk, az Audik többnyire sötét tónusokban róják az utakat. Fekete, sötétkék, sötétezüst, sötétszürke – de ez más kategória teljesen, látszik jól ebből is. Vadító az összkép.

Az enteriőrben felejtsük el a visszafogottságot!

Ha hozzászoktunk volna az önmagát ismétlő, néhol öreguras, kevés újítást hozó beltereket, akkor gyorsan el is felejthetjük a sztereotípiákat, és huppanjunk be az Audi A5 Coupé utaskabinjába! Persze nem szabad párhuzamot vonni egy business-szellemiségű luxusszedánnal, vagy bármivel, ami alapból mellőzi a sportosság fogalmát; itt minden a fiatalos, dinamizmusra hangolt miliőt erősbíti. Majdnem TT – nem is volt véletlen a bevezetőben a konkrét utalás – de mégis megmarad túrautósnak az egész kialakítás.

A kormánykerék jobban nem is simulhatna kézbe, vaskos fogással, alsó kiegyenesített ívvel rendelkezik, a központi műszeregységet abszolút nem takarja ki még akkor sem, ha a legextrémebb állásba helyezzük.

Az analóg kijelzőket szinte el is felejthetjük, a főkonzol két oldalán találkozhatunk csak mutatókkal (hűtővízhőmérséklet és üzemanyagszint). A középre helyezett kijelző rendkívül impozáns, végtelen beállítási opcióval bír.

Nekünk a teljes navigációs térkép kijelzés tetszett a legjobban, így ténylegesen minden szem előtt volt, ami a megtervezett úthoz és a kapcsolódó információkhoz volt köthető. Tulajdonképp átköltöztettük az egészet a központi infotainmentről, ott meg másnak lett helye rögvest (audio).

Az Audi A5 Coupé ülései egyszerre sportosak és kényelmesek. Amolyan igazi multifunkciós ülőalkalmatosságok: pályán szorosan tartanak, megfelelő keménységgel, hosszabb utazásnál pedig észre sem vesszük, hogy magunk mögött hagytunk 300 kilométert. Megfelelő felületű (hossz, szélesség) ülőlapokkal, ergonómia szempontjából is remek hát- és fejtálmákkal bírnak tehát az első fotelek. Hátul a helyzet a kialakításból adódóan visszafogottabb azért, 2 személlyel viszont lehet nyugodt szívvel kalkulálni, ha utazást tervezünk.

Amilyen visszafogott tud lenni az Audi A5 Coupé országúton, annyira át is tud alakulni – már autópályán is. Bár hazai vizeken teszteltünk, ezért a végsebességet nem tudtuk ellenőrizni, hiszünk a gyári adatoknak; minden adott a combos tempóhoz. Tesztautónkban 254 lóerős négyhengeres turbótöltött TFSI benzinmotor dolgozott, 5000-6000 RPM-en leadva a legnagyobb teljesítményt.

A társított 370 Newtonméteres nyomaték sem utolsó, főként, hogy a kellemesre hangolt turbónyomásnak köszönhetően már relatíve alul, 1600-nál érkezik az elszánt erő, mely 4500-ig ki is tart.

Pályára termett, de ha kell, derekasan teljesít a hétköznapokban is. Pedig nem sportautó alapvetően

7 sebességes duplakuplungos automataváltó egészíti ki a hajtásláncot, precíz, pontos fel- és visszaváltásokkal. Az Audi A5 Coupé messzemenően stabil, a Hungaroring 6-os Mansell-kanyarját szinte lassítás nélkül, gyönyörű íven vette be. Egyszer sem sikerült kihoznunk a sodrából, a célegyenes előtt nem sokkal a 15-öst sem sikerült kiegyenesítenünk többszöri nekifutásra sem. Érdekes egyébként, hogy itt korábban egy Porsche sajtónapon több külföldi kolléga is megfeneklett Boxsterekkel is, amelyek köztudottan remek vezethetőséget nyújtanak pályakörülmények közt. Nos, az Audi A5 Coupé-val mosolyogva teljesíthető volt a feladat.

Fentebb írtunk a végsebességről, sajnos a Hungaroring egyenesében sem sikerült beirányozni a 250 kilométer/órát, az 1-es kanyarig elért maximumunk 208 kilométer/óra volt. Ugyanakkor ez is illusztris eredmény, tekintve, hogy szinte álló helyzetbe visszalassítva indultunk neki minden esetben a célegyenesnek.

Lehet, hogy az Audi A5 Coupé fogyasztását ilyen körülmények közti tesztelésnél nem is nagyon illene feszegetni, mi mégis megtesszük. Pályán az átlag 18-22 liter/100 kilométer közt alakult, ami nem meglepő nyilván, mint ahogyan az sem, hogy a gumik, illetve a fékek is alaposan megfáradtak a sajtónap végére. Ezek persze extrém körülmények mind, országúton 5.1 literes, míg városban 8.3 literes átlagot sikerült mérnünk 100 kilométerre átlagolva, mely értékek azért már közelebb állnak a realitáshoz.

2016 Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1984 cm³

Maximális teljesítmény: 254 LE @ 5000-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 370 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4673 mm

Szélesség: 1846 mm

Magasság: 1371 mm

Tengelytáv: 2764 mm

Első gumik mérete: 245/40 R18

Hátsó gumik mérete: 245/40 R18

Tömeg, üresen: 1500 kg

Megengedett össztömeg: 2000 kg

Csomagtartó mérete: 465 liter

Üzemanyagtartály mérete: 54 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.8 s (gyári), 5.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 8.3 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 7.0 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.6 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 132 g/km

Bővebb információ az Audi magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Berlinben zajlott az új Volkswagen Polo világpremierje

Megérkezett az új Polo. A Volkswagen június 16-án világpremier keretében mutatra be Berlinben bestsellere teljes egészében új fejlesztésű generációját.

Letisztult és erőteljes formavilággal, jóval tágasabb térkínálattal, gazdaságos motorokkal és iránymutató vezetői segédrendszerekkel hivatott az új Polo tovább írni elődjei sikertörténetét. Amint Dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „A Polo fiatalos és friss modell, amely igényes technikával ötvözi karizmáját. Senki más nem kínál ilyen külső méretek mellett nagyobb belteret, ezzel a Polo továbbra is élen jár a kisautók körében.”

Eddig több, mint 14 millió – a Polo minden változatát számítva pedig már közel 16,5 millió – eladott példányával a Volkswagen Polo a világ egyik legsikeresebb kisautója. Hatodik generációja teljes egészében új tervezésű külső formavilággal mutatkozik be, amely nyomán az immár egységesen négyajtós kompakt modell sportosabb és „felnőttesebb” hatást kelt. Az új Polo emellett minden méretében növekedett elődjéhez képest, így jóval nagyobb helyet kínál vezetője és utasai számára, csomagtartója pedig jelentősen, 280-ról 351 literre bővült.

Új Polo modelljével a Volkswagen a világ legkorszerűbb kisautóját mutathatja be, ami egyebek mellett olyan kényelmi és vezetői segédrendszerek egész soráról is jól érzékelhető, amelyek mindeddig a Golf és a Passat kategóriájának kínálatában szerepeltek. A három klasszikus felszereltségi szint – Trendline, Comfortline és Highline – mellett a Polo Beats1 különleges változat (többek között 300 wattos hangrendszerrel) és a Polo GTI1 (147 kW/200 LE teljesítménnyel) sportos csúcsmodell kínál további változatosságot. Már az alapkivitel Polo Trendline széria felszereltségének is része a LED-technikájú nappali menetfény, a hazavezető világítás (coming-home & leaving-home), a sebességkorlátozó (Speedlimiter), valamint a városi vészfékfunkcióval (City Emergency Braking) és gyalogosfelismeréssel (Pedestrian Monitoring) kiegészített Front Assist környezetfelügyelő rendszer.

Extrafelszerelésként ismét rendelkezésre áll a követési távolság automatikus szabályozása (Adaptive Cruise Control; ACC), amely ezúttal már 210 kilométer/órás sebességig vehető igénybe. Újdonság a Polo kínálatában a sávváltást segítő holttér-felügyelet (Blind Spot Detection) a tolatásos kiállásokat könnyítő hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Rear Traffic Alert), a részben automatikus kiállást lehetővé tévő parkolási asszisztens (Park Assist) és a parkolási koccanások megelőzését szolgáló manőver-asszisztens (Manoeuvre Assist). Kívánságra az új Polo az új kulcsnélküli nyitás és indítás rendszerével (Keyless Access) is kapható.

Mindezeken túl az új Polo – az első Volkswagenként, illetve a teljes vállalatcsoport első modelljeként – az Active Info Display új generációjával is rendelhető. E digitális műszerek funkcionalitása és kezelhetősége szintén újdonság ebben a piaci szegmensben. Ezzel párhuzamosan a legújabb infotainment-generáció is megjelenik a Polo kínálatában, 6,5 – 8,0 col képátlójú képernyőkkel. E berendezések a legkorszerűbb okostelefonokat idéző „üveg-dizájn” szerinti kialakításukkal letisztult és „technikai” hatású megjelenést kölcsönöznek az utastér számára.

Új színei palettájával (összesen 14 féle külső fényezés), 12 könnyűfém keréktárcsájával (14 – 18 col peremátmérővel, részben kontrasztárnyalatban), sokrétű dekorációval kínált műszerfal-betétjeivel (Dashpad), illetve 11 féle üléskárpitjával még tarkábbá és egyénibbé tehető az új Polo. További egyéni kialakítási lehetőségek: teljes-LED fényszórók, LED-technikájú hátsó lámpák, Air Care Climatronic légkondicionáló berendezés légnedvesség- és napsugárzás-érzékelővel, illetve antiallergén szűrővel, vezeték nélküli töltés (Wireless Charging) az okostelefonok számára (extrafelszerelésként induktív antennacsatlakozással), Sport Select futómű állítható lengéscsillapító-karakterisztikával, valamint a kategória egyik legnagyobb panorámatetői.

A piaci bevezetés Európa nagy részén már 2017-re várható, fokozatosan Euro 6 minősítésű motorokkal. Teljesítmény tartományuk kezdetben 48 kW/65 LE1 és 110 kW/150 LE1 között alakul. Eső ízben szerepel a választékban földgázüzemű Polo, amelynek új fejlesztésű 1.0 TGI erőforrása 66 kilowattot (90 LE1) teljesít. Emellett összesen négy benzin- és két dízelüzemű aggregát sorakozik a palettán, egyaránt már alapkivitelben az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereivel. 70 kW1 teljesítménytől mindegyik erőforrás kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) is kombinálható.

Jelentős megújuláson esik át a Lexus CT 200h

A Lexus 2010-ben mutatta be a CT 200h modellt a Genfi Autószalonon, megteremtve ezzel a kompakt hibrid ferdehátúak kategóriáját a luxusautók szegmensében.

A CT 200h a márka egyik legkelendőbb modelljévé vált: 2011 óta a Lexus mintegy 300.000 ilyen autót értékesített világszerte, amiből közel 75.000 darab a típus egyik legnagyobb piacán, Európában talált gazdára.

A mostani modellfrissítés során a környezetbarát hibrid Lexus a CT 200h erősségeire épít, megőrizve az autó közismert értékeit, vagyis csekély fogyasztását és legendás megbízhatóságát – ugyanakkor megújítva külső megjelenését, amely így még érzékletesebben fejezi ki az élvezetes vezetési élményt.

“A CT 200h felfrissítésének legfőbb eszköze az autó progresszív jellegének kihangsúlyozása volt. A megújult dizájn sportosabb, és még több érzelmet ébreszt, így jobban felhívja magára a fiatal vásárlóréteg figyelmét, akik lendületes autózásra vágynak, ugyanakkor a környezet is fontos számukra” – fogalmaz Chika Kako, a CT 200h főmérnöke.

Az ötajtós Lexus CT 200h már eleve olyan felépítésű, ami kiválóan megfelel tulajdonosa aktív életstílusának, és izgalmas, mégis kényelmes vezetési élményt kínál, miközben az autóst a legújabb technológiák, mesteri dizájn és kiváló minőségű anyagok veszik körül. A CT 200h immár sokkal modernebb és agresszívebb orrkialakítást visel: a márka jellegzetes orsó formájú hűtőmaszkját ezentúl hálómintázatú rács díszíti. A lökhárító közvetlenül a Lexus embléma alatt keresztezi a hűtőrácsot, a ködfényszórók foglalata pedig szürke metálfényezést kap, amit háromszög keresztmetszetű, éles peremű díszléc keretez. A nyílhegy formájú nappali menetfények új helyre, a projektoros fényszórók fölé kerültek, egybeolvadva az autó oldalsó karaktervonalával. Az új stíluselemek összhatása modernebb, atlétikusabb és még kifinomultabb külsővel ruházza fel a CT 200h modellt, elölnézetből kifejezetten tekintélyt parancsoló kiállást kölcsönözve az ötajtós kompaktnak.

“Az autó megújulását az is látványosan hangsúlyozza, hogy megfordítottuk a LED fényszórók és a nappali menetfény elhelyezését. Az autó így agresszívebb benyomást kelt, ráadásul a nappali menetfény “L” motívuma erőteljes Lexus-hatást kelt” – mutat rá Tetsuo Miki, a CT 200h vezető formatervezője.

Az autó hátsó részét az új, L alakú lámpatestek sportosabbnak és szélesebb kiállásúnak láttatják. A szélesebb hátsó lámpatestek minden funkciója LED-technológiával működik; az alul látható LED irányjelzők erős fénye még inkább kiemeli az L formát, így az új CT hátulról is jól észrevehető. A hátsó lámpatest fénykibocsátó szekciójának felső és alsó vonala kifelé hajlik, miközben láthatóan megvastagodik, kihangsúlyozva a lámpatest szélességét és az autó hátsó részének hatásos kialakítását. A csomagtérajtó díszléce – körülölelve a Lexus emblémát a hátsó szélvédő és a lámpatestek között – szintén atlétikus stílussal gazdagítja az autó egyébként is sportos hátulnézetét. A hátsó lökhárító alsó részét ezentúl ezüstmetál/fekete színkombináció díszíti, és az elem új formája tovább erősíti az autó agresszív megjelenését; a hátsó fényvisszaverők kerete – az első ködfényszórókéhoz hasonlóan – metálszürke fényezést kap.

A CT 200h keréktárcsái is sportosabb stílusúak, az alapfelszereltséghez tartozó 15 colos kerekektől kezdve egészen az F SPORT változat 17 colos, sötét metálfényezésű könnyűfém keréktárcsájáig. Érdemes külön is megemlíteni az új, 16 colos tízküllős kereket, amit csiszolt felületkezelés és sötét metálfényezés díszít.

Elég egyetlen pillantást vetni a kabinba, hogy lássuk, a CT 200h a kategória egyik legkifinomultabb utasterét kínálja – kiváló minőségű anyagokkal, igényes tapintású is kidolgozású felületekkel és ‘a forma illik a funkcióhoz’ filozófiával. Az utastéri felszereltségi listán új tétel a nagyobb, 10,3 col széles kijelzővel kínált Lexus navigációs rendszer (a kifutó modellben 7 colos volt a monitor). A kabin színválasztéka is bővült: az új kárpitok közt szerepel a kéttónusú, sima tapintású bőr, egy szövetből és tartós szintetikus bőrből összeállított kombináció és egy vadonatúj szövetkárpit. A vásárlók összesen kilencféle díszítés közül választhatnak.

A CT 200h F SPORT változat dizájnja nagymértékben változik a 2018-as modellévben; a kínálat egyik újdonsága a fekete metálfényezés és a megújult hálóminta az orsó formájú hűtőrácson. Ugyanez a minta a ködfényszórók betétein és keretein is megjelenik. A modell vetítőlencsés fényszórókat kap, és az F SPORT sorozat exkluzív jet fekete fényezése díszíti az alsó és felső légbeömlők díszléceit, az autó hátsó részén pedig metálfekete díszléc látható.

“Az F SPORT a fiatalabb vásárlókat szólítja meg, ezért igyekeztünk az exkluzív fekete elemekkel kihangsúlyozni az autó sportos természetét. A hátsó részen is megjelenik a hűtőrács hálómintázata, és a normál modellváltozatok esetében ezüstszínű hátsó/alsó díszlécet itt metálfeketére fényeztük” – magyarázza Tetsuo Miki, a CT 200h vezető formatervezője.

A 2018-as CT 200h kínálatában új kéttónusú fényezések jelennek meg, az F SPORT változat vevői pedig új, látványos színek közül választhatnak: Láva Narancs és Izzó Kék. A kabinban az F SPORT új, exkluzív utastéri kombinációit találjuk, köztük a kéttónusú bőrből, a szövetből és a szintetikus bőrből készült kárpitokat. Az F SPORT változatokhoz a Takumi kézművesség magas színvonalát fémjelző, elegáns Naguri díszítés is megrendelhető.

A Lexus CT 200h biztonságát immár az alapfelszereltségtől opcionálisan elérhető Lexus Safety System + csomag növeli, amelyben olyan fejlett berendezések találhatók, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), a dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) kormányzási rásegítés funkcióval, az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA).

Elektromos hajtású haszongépjármű a Ford és a Német Posta együttműködésében

A Deutsche Post leányvállalata, a StreetScooter GmbH együttműködésre lépett a Ford-Werke GmbH vállalattal, hogy közösen gyártsanak elektromos hajtású haszongépjárműveket.

A Német Posta már ezt megelőzően is hatással volt a kisebb szállítójárművek szegmensére, megtervezve és legyártva az emisszió mentesen működő StreetScooter-t, most pedig a két partnervállalat egy nagyobb járműtípus megalkotásán dolgozik. Ehhez a Ford Transit szolgáltatja az alapot, amelybe elektromos hajtásláncot telepítenek; az autó speciális felépítményt kap, amely megfelel a Német Posta és a DHL szabványainak.
A gyártás várhatóan 2017 júliusában kezdődik, és még a 2018-as év vége előtt legalább 2500 ilyen jármű áll munkába a Német Posta DHL Csoport városi kézbesítő szolgálatánál. Ezzel a darabszámmal a partnervállalatok a legnagyobb gyártóvá lépnek elő az elektromos hajtású, közepes méretű haszongépjárművek európai piacán.
A Német Posta DHL Csoport és a Ford azonos értékeket vallanak az emisszió csökkentés és az új közlekedési megoldások terén, s az új partneri kapcsolat fontos lépést jelent e célkitűzések megvalósításában.

“Biztos vagyok benne, hogy együttműködésünk nagy lendületet ad a német elektromos mobilitásnak” – nyilatkozta Jürgen Gerdes, a Német Posta igazgatótanácsának tagja. “Ez a projekt érzékletesen bizonyítja a Német Posta innovatív szemléletét. Új járműveink alkalmazásával újra levegőhöz juthatnak a belvárosok, és javulhat az emberek életminősége. E munkát mindaddig folytatjuk, amíg logisztikánk teljes egészében CO2-mentessé válik!”

“Az elektromos mobilitás és a nagyvárosok számára kidolgozott innovatív közlekedési megoldások rendkívül fontosak számunkra, hiszen egész üzletmenetünket úgy formáljuk át, hogy megfeleljünk a jövő kihívásainak” – mondta el Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az európai, közel-keleti és afrikai piacokért felelős elnöke. „Európa első számú haszongépjármű-gyártójaként azért is fontos számunkra ez az együttműködés, mert hasznosan érvényesíthetjük erősségeinket, ráadásul a StreetScooter és a Német Posta DHL Csoport személyében hozzáértő, és világméretű hálózattal rendelkező partnerekre találtunk.”

A StreetScooter modellek már meglévő gyártósorát a vártnál jóval nagyobb méretben kell kibővíteni az új járművek összeszereléséhez. A StreetScooter GmbH tervei szerint évi 20.000 darab készül majd sikeres elektromos kishaszonjárművükből Aachenben és egy másik üzemben Észak-Rajna-Vesztfáliában. Napjainkban már 2500 StreetScooter áll a Német Posta szolgálatában országszerte, és egyre több külső felhasználó jelzi érdeklődését, vagy éppen rendelt már meg ilyen modellt, hogy szállítóflottáját nulla károsanyag-kibocsátásúvá alakíthassa.

Bemutatkozott az új Jaguar XF Sportbrake

Andy Murray teniszező mutatta be a Jaguar dinamikus új kombi modelljét. A kétszeres wimbledoni bajnok rántotta le a leplet az új Jaguar XF Sportbrake modellről, majd elhelyezte benne nagyra becsült wimbledoni kupáját, amely angliai körutazásra indulva hivatott megihletni a játékosok következő generációját.

A Jaguar a Wimbledoni Teniszbajnokság hivatalos autóipari partnere, amelynek tiszteletére a prémium kombi modellt a legendás centerpálya másolatán leplezték le.

Az XF Sportbrake a gyártás tizedik évében csatlakozik a többszörösen díjnyertes XF szedánhoz. Az XF 2007-es bevezetés óta csaknem 200 különböző nemzetközi elismerésben részesült. Az új Sportbrake szedán fivéréhez mérhetően lenyűgöző menetteljesítményt, formatervet és technológiát kínál, ám ehhez fokozott praktikumot és még kedvezőbb helykínálatot társít.

A sportautókat idéző vezethetőséget, praktikus, 565 literes csomagtartót, valamint fejlett kényelmi és biztonsági funkciókat kínáló XF Sportbrake a Jaguar formatervezési és technológiai tudásának legjavát nyújtja. Emellett kivételesen áramvonalas: közegellenállási együtthatója (Cw) csupán 0,29.

„A Jaguar ikonikus poszterei az ötvenes években kecses, sebes és tágas autókat ábrázoltak A XF Sportbrake pontosan ezeket az értékeket valósítja meg a XXI. századi családok részére, lenyűgöző megjelenésével, sportautós dinamikájával és a legkülönfélébb aktív életmódokat támogató szállítókapacitásával” – fogalmazott Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója.

Az innovációk között említést érdemel az ösztönösen használható, kézmozdulattal vezérelhető árnyékoló, amely a Sportbrake hatalmas panoráma-napfényteteje elé húzható; a vezető éberség-felügyeleti rendszer, amely észleli, ha elfáradt a vezető, vagy a vízálló Activity Key, amit intenzív sportolás közben is magunknál tarthatunk. További opcióként kérhető utastéri levegő ionizációs funkció, amely a levegőt megtisztítva óv a környezeti szennyeződéstől, javítva az utasok egészségét és közérzetét.

Az automata szintszabályozás hátsó felfüggesztés zökkenőmentes rugózást kínál, még akár 2000 kilogrammos utánfutó vontatása esetén is. Az XF Sportbrake a Jaguar fejlett, tiszta és takarékos Ingenium négyhengeres benzin- és dízelmotorjaival kapható, a CO2-kibocsátás akár 118g/km. A nagyteljesítményű hathengeres erőforrások között említhetjük a 380 lóerős, karakteres 3.0 V6-os benzinmotort, vagy a 300 lóerős TDV6 dízelt, amely 6,6 mp alatt éri el a 100 km/órát.

„Akárcsak az XF szedán esetében, a Sportbrake karosszériáján is egyértelmű célt szolgál minden egyes vonal, amelyek végül egy lendületes sziluettet rajzolnak ki. A száguldás érzetét keltő vonalvezetés határozottan dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. Ennek köszönhetően legalább olyan sportos a megjelenése, mint a szedáné – ha nem sportosabb” – tette hozzá Ian Callum.

Az XF Sportbrake bemutatásában közreműködő Andy Murray az esemény után az erre az alkalomra felállított pályán megrendezett, könnyed páros celeb-mérkőzéssel folytatta felkészülését a Wimbledoni Teniszbajnokságra. Murray és edzője, Jamie Delgado ellenfelei Rob Brydon és Jimmy Carr humoristák voltak; az interneten élőben sugárzott mérkőzést Tim Henman közvetítette.

A Jaguar idén harmadszor lép fel a Wimbledoni Bajnokság (július 3-16.) hivatalos gépjármű partnereként. A Jaguar 170 darab gépkocsit – XE, XF, XJ és F-PACE típusokat – bocsát a szervezők rendelkezésére.

A következő generációs teniszezők lelkesítése érdekében a Jaguar olyasvalamit vállalt, amire még nem volt példa Wimbledon hosszú történetében: angliai körútra indul a férfi egyesek legendás kupájával, amelyet teniszklubokban és iskolákban mutatnak majd be. Amint Andy Murray már arra készül, hogy megvédje bajnoki címét Wimbledonban, az aranyozott kupát egy XF Sportbrake szállítja egyik helyszínről a másikra.

Az XF a Jaguar Land Rover nagy-britannia gyártóüzemében, Castle Bromwich-ban készül, az XE, XJ és F-TYPE gyártósorok mellett. Castle Bromwich-ban jelenleg hat modellcsalád készül, kétszer annyi, mint 10 éve, amikor az XF modell bemutatkozott. Az új modellt építő munkatársak élőben nézték végig a világpremiert.

Mire figyeljünk autós nyaralás esetén? A Das WeltAuto segít

Pont a mai napon ér véget az iskola, a legtöbb család pedig ilyenkor indul el nyaralni. Sokan utaznak határon belül és azon kívül is autóval a vakációra, ahhoz, hogy ne érjen minket baj az úton, érdemes egy márkaszervizben átvizsgáltatni autónkat az utazás előtt. A márkaszervizek ebben az időszakban a nyári felkészítésre szóló, speciális csomagajánlatokkal várják ügyfeleiket. Nézzük, mit tanácsol a Das WeltAuto.

Népszerűek az autós utak a nyaralók körében: belföldön az utazók 78,5 százaléka, a külföldi utak esetén a turisták 62 százaléka dönt úgy, hogy gépkocsival jut el a célállomásra. Jelentős az autós dominancia tehát, viszont ez az az utazási forma, ahol a biztonságos közlekedés felelőssége magukat a családokat terheli. Ennek ellenére még mindig kevesen vannak azok, akik indulás előtt megfelelően felkészítenék négykerekűjüket, pedig sok problémát előzhetnének meg a kirándulók azzal, ha az indulás előtt elvinnék a gépkocsijukat egy márkaszervizbe, akik ilyenkor kifejezetten a nyárra felkészítő, pár ezer forintos ajánlatokkal várják az ügyfeleket.

Az átvizsgálás során a márkaszerviz azokra az elemekre fókuszál, amely a biztonságos autózáshoz szükségesek, így átvizsgálják a gumiabroncsokat, a futómű és a fékek állapotát. A kontroll alatt a lámpákat is ellenőrzik a szakemberek, hogy láthatóságunk biztosítva legyen, illetve, hogy mi is megfelelően lássunk.

A szerviz ilyenkor szükség esetén gondoskodik a különböző folyadékszintek utántöltéséről is, a fék- és a hűtőrendszer folyadékszintjének ellenőrzése biztonságtechnikailag is fontos, az ablak és fényszórómosó rendszer ellenőrzése és feltöltése a kilátásunkban segít. A forró nyári napokon a koncentráció fenntartását növeli a klímaberendezés használata, amelynek évenkénti tisztítása nem csak a működést javítja, de a benn ülők egészégének szempontjából is fontos. Ezzel együtt ellenőrzik az utastéri levegő és pollenszűrőket is, szükség esetén pedig cserélik is azokat, mivel ezek nagyban befolyásolják mind a helyes működést, mind a belső levegő minőségét. Az uniós elvárásoknak eleget téve legyen elsősegélydoboz, láthatósági mellény, elakadásjelző háromszög, és égőkészlet a kocsinkban. Elővigyázatosságból vessünk egy pillantást a pótkerék állapotára is. Mielőtt útnak erednénk, tervezzük meg pontosan az útvonalunkat, és ne felejtsünk el biztosítást kötni autónkra.

“Amennyiben függetlenek szeretnénk lenni utunk során és relatíve olcsóbb utazási formát keresünk, jó alternatíva autóval útra kelni, viszont ne feledjük, hogy az utazási eszköz felkészítése a mi felelősségünk. Szánjuk rá pár órát, és néhány ezer forintot az átvizsgálásra, mert ezzel sok kellemetlenséget előzhetünk meg, és a nyaralásunkat biztosan nem az út szélén, trélerre várva töltjük majd” – mondta el Frank György, a Das WeltAuto márkavezetője.

Amennyiben nagycsaláddal tervezzük az utazást, alapvető, hogy mindenkit biztonságban tudhassunk a kicsiktől a nagyokig. A KRESZ előírásának megfelelően csecsemőnket csak biztonsági övvel rögzített hordozóban vagy gyerekülésben szállíthatjuk. Érdemes olyat vásárolnunk, amely ISOFIX rendszerrel felszerelt, így minimálisra csökkenthetjük a helytelen bekötés lehetőségét. Nem csak a hordozót kell övvel csatlakoztatnunk az üléshez, a pántokat és hevedereket is be kell kötnünk a gyermeken a megfelelő védelem eléréséhez. Ha az anyósülésen szeretnénk szállítani kisbabánkat, azt csak menetiránnyal ellentétesen tehetjük, abban az esetben, ha az autó azon oldala nincs felszerelve légzsákkal, vagy megoldható, hogy kikapcsoljuk annak kioldódását. 135 centiméter alatti gyermek csak a hátsó ülésen, a gyerekülésben ülve utazhat, amely igazodik a testméretéhez, illetve a testsúlyához.

A nagyobb gyerkőcök 135 és 150 centiméter között a hátsó ülésen utazhatnak biztonsági övvel bekötve, ha stabilan be lehet állítani számukra az övet. Ha nem tudjuk az övet kényelmesen és biztosan testre szabni, úgy használhatunk ülésmagasítót. Az a gyermek, aki magasabb, mint 150 centiméter, már az anyósülésen, közvetlenül a vezető mellett is helyet foglalhat, szintén övvel bekötve.

Családtagjaink védelmének érdekében csomagjaink célszerű rögzítéséről is gondoskodnunk kell, hirtelen fékezés esetén a nem megfelelően rögzített tárgyaink könnyen leeshetnek, kiborulhatnak, baleset esetén pedig akár személyi sérülést is okozhatnak. Ezt a helyzetet néhány óvintézkedéssel könnyen elkerülhetjük, ha alulra pakoljuk a nagyobb, nehezebb dolgainkat, felülre pedig a kisebb és ez által könnyebb holmikat. Éles tárgyak esetén érdemes hevedert alkalmaznunk, vagy ha ez nem megoldható, fedjük be őket pokróccal. Ha van elég hely az autóban, a csomagjainkat rögzítsük biztonsági övvel is, így kevesebb valószínűséggel szabadulnak el. Fontos, hogy az autóban szabadon semmi ne maradjon, a kisebb tárgyakat pakoljuk el az erre kialakított rekeszekbe, kesztyűtartóba.

A nagy meleg sokkal jobban megviseli szervezetünket, a kisebbeknél pedig ez hatványozottan igaz, ezért a folyadékpótlásról se feledkezzünk meg. A forróságban könnyen átmelegszik az autó, és ha nem gondoskodunk frissítőről, hamar kiszáradhatunk. Alkalmanként iktassunk be pihenőket, hiszen a kicsik mozgásigénye sokkal nagyobb, mint a miénk. Az időszakos megállóknál a gyerkőcök is levezethetik felesleges energiáikat egy kis szaladgálással, játékkal, és így nem lesznek nyűgösek, fáradtak, mire megérkezünk. Gondoskodjunk kedvenc játékaikról is, hogy az út soránse unatkozzanak, és elfoglalják magukat.

A C-HR még népszerűbbé teheti a Toyotát

A Toyota 2016 végén bemutatott, kategóriateremtővé lett kupé crossovere, az elképesztően látványos dizájnjával és környezetbarát, negyedik generációs hibrid technológiájával hódító C-HR alaposan felkavarta az állóvizet.

Miután egyöntetűen meghódította a szaksajtót, ezzel egészen ambiciózus értékesítési tervekre adva okot a világelső Toyota számára, sikerült valamennyi előzetes várakozást felülírnia, ezzel a piac talán legizgalmasabb modelljévé válva.

Az már az eredeti, merészségével nagy sikert autó tanulmányautóhoz képest csupán minimális változtatásokat tartalmazó új modell leleplezését követően nyilvánvaló volt, hogy a világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert, és a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota nagyot húzott a vadonatúj, kategóriateremtő C-HR kupé crossoverrel. Amikor azután a lelkes fogadtatást követően a világelső, a világ tíz legnépszerűbb modellje közül hármat, köztük a RAV4 révén a világ legnépszerűbb SUV-ját, a Corolla révén pedig a világ legnépszerűbb autóját is jegyző Toyota bejelentette, hogy a modell első évében Európában 100.000 darab értékesítésével számol az előd nélküli modellből, sokan azért kicsit túl merésznek tartották a japán gyártó terveit. Márciusban elején azonban, amikor már csupán két hónap után 55.000 szerződést tudott felmutatni a C-HR, amelyek esetében 80% fölött volt magas felszereltségű hibridek meghajtású autók aránya egyértelmű volt, a kategóriateremtő modell minden előzetes várakozást felülmúl majd.

Az igazán fontos ugyanakkor a dízel technológia népszerűségének látványos visszaesésével párhuzamosan a piac legszélesebb környezetbarát hibrid portfóliója révén látványosan előretörő Toyota számára, hogy a C-HR esetében elképesztően magas az új ügyfelek aránya: a C-HR-t vásárlók mintegy 80%-a korábban nem Toyotát használt. Ez pedig a Toyota számára, amely a hibrid piac robbanásszerű növekedésének prémium márkájával, a Lexus-szal közösen egyébiránt is a legnagyobb nyertese, a piaci viszonyok átrajzolásának lehetőségét jelentheti.

A Toyota ugyanis, jóllehet hosszú évek óta a világ vezető, legnagyobb autógyártója, Európában eddig, talán korábban konzervatívabb formavilágának, illetve az európai versenytársak nagy számának és a nemzeti márkák preferenciájának köszönhetően csak korlátozott sikereket ért el. A környezetbarát hibrid technológiát jegyző, annak fejlesztése területén évtizedes előnnyel rendelkező autógyártó a prémium szegmensben a világ vezető hibrid luxusmárkájának számító Lexus formavilágának teljes megújításával néhány évvel ezelőtt már húzott egy merészet, a futurisztikus, és a jövőbemutató hibrid technológiát minden korábbinál népszerűbbé tevő dizájn nyelvezet pedig egyértelműen beváltotta a hozzá fűzött reményeket: elég ha csak az NX és RX crossoverek párját ritkító sikerére gondolunk. Éppen ezért talán nem volt meglepő, hogy amikor az új RAV4 nem csak külsőségekben indult el ezen az úton, de szintén megkapta a hibrid technológiát, az olyan növekedést hozott a modell értékesítéseiben, amelyet időbe telt lekövetni a gyártókapacitások kereslethez igazításával. Az új, kategóriateremtő C-HR révén pedig a Toyota minden ezt megelőzőnél tovább ment a kijelölt úton: a környezetbarát hibrid technológia a felső-középkategóriás szegmensben soha nem öltött még olyan trendi formát, mint a japán gyártó legújabb modellje esetében. Ez pedig olyan sikereket hozott a világelső márka számára, amellyel talán még Japánban sem számoltak.

Az természetesen várható volt, hogy a modell futurisztikus, látványos, koncepcióautó-szerű formavilága új ügyfélkört szólít majd meg a márka számára, így nem véletlen az sem, hogy Magyarországon napjaink egyik legnépszerűbb, divatikonként is kedvelt, nemzetközi szinten is szárnyait bontogató énekesét, Király Viktort választották a modell márkanagykövetének, ami az elmúlt időszak fényében szintén kiváló döntésnek bizonyult. Az értékesítési eredmények pedig idehaza is önmagukért beszélnek: idén január és május között 9 óránként talált gazdára egy új C-HR hazánkban, miközben a magas felszereltségű hibrid modellek aránya Magyarországon is meghaladja a 70%-ot.

„Az idei év első öt hónapjában a mindössze 15%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon prémium márkánk, a Lexus, amelynek egyedülálló módón valamennyi modelljéhez elérhető a környezetbarát hibrid technológia, 126,3%-al növelte értékesítéseit. A különösen figyelemreméltó ugyanakkor az, hogy a Toyota szintén elképesztő, 58,3%-os bővülést könyvelhetett el, ami minden modellünk értékesítésének növekedése mellett nem kis mértékben a gyakorlatilag új belépő, és márkánk számára rengeteg új ügyfelet hozó C-HR-nek köszönhető: ez a növekedés a C-HR nélkül ugyanis csak 42% lett volna” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Ami futurisztikus, látványos formavilágát ismerve különösen meglepő és egyben inspiráló, hogy a C-HR rendkívül jól teljesít a flottaértékesítések tekintetében is: a modell esetében várakozásunkat messze felülmúlva 48,2%-os a vállalatok számára történő értékesítés aránya. A vállalatok ugyanis jellemzően inkább a konzervatívabb formavilágú autókat preferálják beszerzéseik során, az immáron a flottapiacon is rohamosan növekvő népszerűségű, környezetbarát és alacsony üzemben tartási költségeket jelentő hibrid technológia legtrendibb nagyköveteként ugyanakkor a C-HR e tekintetben is piacformáló, trendteremtő hatású modellnek tűnik” – teszi hozzá a szakember.

Jellemző adat egyébiránt, hogy a jelenleg a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon a negyedik helyről nem sokkal lemaradva ötödik helyen álló Toyota előnye legközelebbi, hatodik helyen álló versenytársához képest 419 új autó, míg C-HR-től az év első öt hónapjában 394 darab talált gazdára. A C-HR tehát valóban átrajzolja a piaci viszonyokat a Toyota számára, és ha ilyen lendületben folytatódnak az értékesítései, könnyen lehet, hogy meghozza a hazai dobogós helyet a japán márka részére.

[TESZT] BMW 520d – túllépi saját határait

Kimondottan nagy hírverést kapott az új, G30 kódjelzésű BMW 5-ös széria a bajor gyártó háza táján – jogosan, hiszen azt a temérdek újítást és pluszt, amit a korábbi modellsorozathoz képest kapott, mindenféleképpen be kellett harangozni megfelelően. BMW 520d teszt.

Nagy elvárások övezték tehát a BMW 5-ös érkezését, és kimondottan örültünk annak, hogy első körben a paletta legkisebb motorjával (20d) szerelt modell teszi tiszteletét szerkesztőségünknél. Tudvalévő, hogy a fent említett 20d egy remek motor, talán a BMW leginkább jól sikerült 4 hengeres dízele – bizonyított már 3-asokban, 4-esekben, most pedig megvizsgáltuk a prémium felső-középkategóriás felhozatal szerves részeként is.
Azon laikusok, akik nincsenek igazán képben a jelenlegi BMW típuskínálat részleteivel, egészen bizonyos, hogy elsőre összekeverik az 5-öst a 7-essel.

A BMW 520d ugyanis elődjéhez képest hosszában és széltében is növekedett (pár centiméter a differencia), a hangsúlyos hűtőmaszk a dupla vesés kialakítással ismét jelen van, a morcosabbra húzott lámpatest-sziluettek is a helyükön. Kiváltképp a BMW hazai importőre minden létező és lehetséges extrával felkonfigurálta a tesztautót, ennek eredményeképp mind a küllem, mind a belbecs rendkívüli (Luxury Line jelen van), valamint a fókuszba helyezett krómdíszítések (oldalajtók vonalvezetésénél, ködlámpafészkeknél) is dominálnak jócskán.

Modernebb, sportosabb. Hozzá stílusosabb is

Kecsesebb formavilágot kapott az új BMW 5, a hagyományos, már-már BMW-etalon limuzin forma sokkal gömbölydedebb lett, megtartva a tradicionális konzervatívizmust. Ettől BMW a BMW, főként, ha az 5-ös, vagy a 7-es változatokat vizsgáljuk. Prémium business szedán egyenlő hármastól felfelé, nincs helye vitának.

Jól ismert motívumok köszönnek vissza a far felületeiről is, sallangmentesen, a lényegre térve: felfelé rajzolt helyzetjelző-lámpatestek, hűvösen elegáns csomagtérfedél, s persze a konfigurálásnak köszönhető dupla kipufogóvég.

Pedig 20d, de milyen! Csak a jobb felső sarokba biggyesztett felirat árulkodik a motorizáltságról, nehéz elsőre nem azt gondolni, hogy combosabb, minimum elvárás szerint sorhatos gázolajos dolgozik az autó orrában. Az nyilván az 530d, az már szinte egy kategóriával feljebb (lesz teszt is hamarosan), de a felszereltségben és az opciós listában nem sok különbséget találunk – ez már előre borítékolhatónak tűnik.

Nincs is nagyon mit vizionálni tovább a BMW 520d külleméről, a képek magukért beszélnek, ráadásul – ahogy írtuk is – a konzervatív üzleti szellemiség mintaképe a formaterv. Ennek megfelelően a beltér is hasonló részletekkel operál: perfekt fogású, relatíve vastag kormánykerék, jól elhelyezett központi LCD alapú műszeregység, kissé a sofőr irányába döntött középkonzol tabletet idéző infotainmenttel, némi zongoralakk-hatású berakással, összetett funkciópanellel a 8 gangos váltót működtető joystick körül. Nagyjából ennyi, semmi több, a német pedantériának megfelelően lényegre törő tálalással, minimális változtatással az elődmodellnél alkalmazott megoldásokkal szemben.

Megszokott márkaminőség

Minőségi anyaghasználat jellemzi a BMW 520d enteriőrjének kialakítását, a bőrözés nem hat szintetikusnak, a felületek puhák, kellemes tapintásúak. Kifejezetten érződik az a robusztusság, az a masszív környezet, az igényes kvalitás, amit konkrétan szinte csak a bajor márka modelljeiben érezhetünk ennyire erőteljesen. Nyilván persze más egy 2-es, vagy egy 7-es széria összehasonlítása, a de a lényegiség hasonló minden esetben.

Komfort tekintetében ismét pozitívak a benyomások, az első fotelek széles skálán szabhatók testre, rendkívül sok finomhangolási lehetőséggel. A méretesre húzható combtámasznak köszönhetően az ülőfelület megfelelően terjedelmessé alakítható, alaphangon sem apró, mindenhol úgy tart, ahogyan az elvárható. A hátlapok szintén, hossz- és szélesség tekintetében is remekek, közepesen kemények, magas szinten támogatják a hosszabbra tervezett utazásokat. A hátsó üléssor szintén csábít a kilométerek legyűrésére, 3 közepes testalkatú felnőtt utas is tud kompromisszumoktól mentesen utazni. Érdekes módon a hátsó tetőív, illetve a kaszni lapos jellege ellenére sincs korlátozva a fejtér, a vaskos tengelytávnak köszönhetően pedig bőséges helykínálat áll rendelkezésre a lábaknak, térdeknek egyaránt.

Kényelem mindenek felett

Perfekt menetkomfort jellemzi a BMW 520d futását. Legyen szó kicsit hepehupásabb útburkolatról, vagy tükörsima autópályáról, a futómű egyetlen esetben sem jön zavarba, a hangszigetelés most is kitűnő – a képzeletbeli léc pedig igen magasan van ismét a konkurens márkákkal szemben.

130 kilométer/órás autópályatempónál például úgy érezzük, mintha 80-nal mennénk, úgyhogy aktívan kell sandítani a sebességmérő számlapjára, vagy a direktben a szélvédő belső felületére vetítő headon displayre. Utóbbi opció egyébként nagyon szerethető szintén, mivel a legtöbb lényeges információt magas kontraszttal kivetíti közvetlenül elénk, az útra (vizuális értelemben persze), beleértve a táblákat, vagy a navigáció éppen aktuális iránymutatását. Amennyiben a táblaérzékelő által felfedezni vélt korlátozást túllépnénk, a sebesség kijelzése vörös árnyalatot vesz fel, így sokkal szimplábban értelmezhető maga a sebességhatár.

Felesleges lenne részletezni, mennyi sofőrsegítő és biztonsági rendszer működik hathatósan a BMW 520d-ben, hiszen megtettük már többször – elég csak a BMW 730d teszünkhöz visszatérni pár bekezdés erejéig. Ami viszont sokak számára csalogató lehet (vagy egyeseknek inkább ijesztő), az a parkolóautomatika, amellyel felvértezték ezt a modellt is – ugyebár ez korábban a 7-esek privilégiuma volt.

Hogyan is működik az automata parkolás?

A távirányító funkciógombjai, illetve az érintésérzékeny LCD kijelzője segítségével a sofőr autóban tartózkodása nélkül is beparkolható a BMW 520d, a fejlett és sokoldalú szenzorok közreműködésével – tesztjeink szerint is – hiba- és akadálymentesen beáll két autó közé. Figyelni kell arra kiemelten, hogy a parkolás végeztével maradjon annyi hely az ajtóknak, hogy zökkenőmentesen ki tudjuk nyitni azokat, és be tudjunk szállni. Az automatika egyébként tévedhetetlen, ezt gyakorlati próbáink is alátámasztották: mélygarázsban próbáltunk egyebek mellett parkolni, a falakat, további veszteglő autókat és oszlopokat ügyesen felismerte, és a korrekcióknál minden esetben fékezett, amikor útjába került volna bármiféle tereptárgy, akadály.

Mindezek ellenére természetesen kellő óvatossággal szabad csak kezelni ezt a funkciót, és minden esetben bizonyosodjunk meg az automatikus parkolás megkezdése előtt arról, hogy nincsen semmi hátráltató tényezője ténykedésünknek.

Zseniális a 20d hajtáslánc a BMW 520d-ben. Nagyobb kaszni ide, vagy oda, a 190 lóerős öngyulladós aggregát 4000-es percenkénti fordulatszámon éri el teljesítményének csúcsát, míg a maximális forgatónyomaték tekintélyes 400 Newtonméterben lett megállapítva, mely már 1750-től rendelkezésre áll. Tapasztalataink szerint az 1750 környéki tartomány hozható is, masszív gyorsítással meg is lehet futni 7 másodperc környékén a 0-100 kilométer/órás sprintet. Az 1695 kilogramm saját tömegű kocsiszekrény tehát fickósan, szinte sportosan cikázik, nincs jele erő- vagy nyomatékhiánynak – ebben egyébként ismételten kiemelt szerep jut a leheletfinom hangolású, immár 8 sebességes tiptronic automataváltónak is.

Gazdaságosság a prémium szegmensen belül

Féltünk a fogyasztás alakulásától, de mint utólag kiderült, alaptalanul: a gyári vegyes 4.5 literes értéket sikerült nagyjából tartanunk – 5.1 literrel zártunk, ebben volt autópálya, város, előváros és nyílt országút is. Részletezve: országúti, 90 kilométer/órás sebességnél 3.9 liter/100 kilométer lett a legalacsonyabb eredmény, míg városi-elővárosi szakaszokon 6.8 litert rögzítettünk. Egyértelműen a BMW 520d autópályán érzi szinte a legjobban magát, itt sikerült 6 liter alá is bevarázsolnunk magunkat (5.9 liter/100 kilométer).

2017 BMW 320d specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4936 mm

Szélesség: 1868 mm

Magasság: 1466 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 245/40 R19

Hátsó gumik mérete: 245/40 R19

Tömeg, üresen: 1255 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 530 liter

Üzemanyagtartály mérete: 66 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 235 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.8 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 109 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben...

0
A Kia Ceed Sportswagon (SW) 1.5 T-GDI Platinum a dél-koreai márka egyik legnépszerűbb kombija, amely a mindennapi használhatóságot, a modern technológiát és a sportos...

TESZTJEINK