Főoldal Blog Oldal: 315

Forbes: a Toyota a világ legértékesebb autómárkája

Alig néhány nappal azután, hogy a Millward Brown 2017-es, BrandZ, a 100 Legértékesebb Globális Márka című tanulmánya immár zsinórban negyedszer a Toyotát hozta ki a világ legértékesebb autómárkájának, a mértékadó amerikai Forbes magazin is a Lexus prémium márkát is jegyző, környezetbarát hibrid modelljeiről ismert japán autógyártót nevezte meg a legértékesebb autómárkaként.

A Forbes ráadásul összesítésben is jóval előkelőbb helyen jegyzi a Toyotát: míg a Millward Brown legértékesebb márkákat számba vevő listáján a japán márka csupán a harmincadik helyen szerepel, addig a Forbes felsorolásában a nyolcadik helyen végzett.

A múlt héten jelent meg a Millward Brown 2017-es, a világ 100 legértékesebb márkáját sorra vevő tanulmánya, amelynek első öt helyén olyan tech-óriások szerepelnek, mint a Google, az Apple, az Amazon, vagy a Facebook, míg a világ legértékesebb autómárkájaként a 30. helyen a világszintű autóértékesítéseket is vezető Toyota szerepel. Néhány napra rá a mértékadó amerikai Forbes magazin is kihozta a saját 100-as listáját, amelyen az eltérő metodológia ellenére a TOP5-ben egészen nagy az átfedés, még ha a sorrend nem is teljesen ugyanaz: itt az Apple, a Google, a Microsoft, a Facebook, és a Coca-Cola végzett az élen. Sokkal izgalmasabb ugyanakkor az, hogy az ezután következő Amazon és Disney után a nyolcadik helyen rögtön a Millward Brown listáján csupán harmincadik Toyota következik. A semmiképp sem elhanyagolható különbség vélhetően abból fakad, hogy míg a Millward Brown tanulmány többek közt annak alapján méri fel az egyes márkák értékét, hogy az adott cég hogyan reagál a vásárlók igényeire, hogy termékpalettája mennyire sokszínű, trendteremtő, és milyen előnyöket kínál a vevők számára, addig a Forbes esetében a piaci és pénzügyi eredmények sokkal nagyobb súllyal estek latba.

A Forbes számításai szerint egyébiránt a 100-as listán szereplő márkák összesített értéke elérte az 1,95 billió dollárt. Ebből a nyolcadik helyen végző Toyota a magazin szakértői szerint 41,1 milliárd dollárt ért, míg ugyanezt a márkát a Millward Brown a harmincadik helyen 28,66 milliárd dollárra becsülte. Jól látható tehát, hogy a Lexus prémium márkát is jegyző világelső autógyártó vállalat környezetbarát hibrid modelljei látványos sikerének köszönhető kimagasló piaci teljesítményét is figyelembe véve a Forbes tekintélyes, mintegy 43,4%-al magasabb márkaértéket kalkulált.

A Forbes még egy további kitételt fogalmazott meg, ez pedig az, hogy a listázott márkáknak érdemben jelen kell lenniük az amerikai piacon is, ezért nem kerülhetett be a felsorolásba a nemzetközileg is rendkívül sikeres Vodafone, vagy a kínai piacon szinte egyeduralkodó Alibaba. A 100-as listán szereplő márkák nagy része így amerikai volt (56), ezt követték a német (11), francia (7), japán (6), svájci (4), spanyol (3), a belga, koreai, holland és svéd (2-2), és az osztrák, kínai, dán, ír és brit (1-1) márkák.
A márkákat iparág szerint vizsgálva a Forbes listáján is a tech-óriások vitték a prímet (18), ezt követte a pénzügyi szektor (13), a fogyasztási cikkek (12), a Toyota által is képviselt autóipar (11), a kiskereskedelem (10), a luxuscikkek (7), az italok és egyéb cikkek (4-4), az alkoholmárkák, éttermek és telekom márkák (3-3), a ruha, szabadidős, média és közlekedési márkák (2-2), valamint az űrkutatás, az üzleti szolgáltatások, a nehézipar és a dohány márkák (1-1).

A Forbes százas listáján idén először szerepelt az Adobe (84. hely), a Goldman Sachs (85.), a Huawei (88.), a Lancome (93.), a Walgreens (96.) és a Nivea (98.), míg kiesett a tavaly még ott lévő Volkswagen (77.), a Thomson Reuters (83.), a Canon (84.), a John Deere (88.), az Uniqlo (91.), a Prada (97.) és az RBC (98.).

A világ vezető autógyártójaként ismert Toyota egyébiránt egyike azon két autóipari konszernnek, amelynek két márkája is szerepel a Forbes összeállításában: a 64. helyen ugyanis a Lexus végzett, 9,1 milliárd dolláros márkaértékkel, a két márka együttes értéke így eléri az 50,7 milliárd dollárt.

„A tény, hogy a Millward Brown után a mértékadó Forbes tanulmánya szerint is ismételten a Toyota a világ legértékesebb autómárkája, és prémium márkánk, a Lexus is felkerült a világ legértékesebb márkáit sorra vevő százas listára – ami a prémium szegmensben német versenytársainkon kívül más márkáról nem mondható el – nem csupán a vállalat profitabilitására és az iránta meglévő befektetői hajlandóságra van pozitív hatással. Toyotát és Lexust vásárló ügyfeleink számára ugyanis kézzelfogható, forintosítható előnyt jelent ennek az autójuk maradványértékében, azaz használtautóként történő értékesítési árában megmutatkozó kedvező hatás is” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„A márkaérték alakulására egyébiránt a piaci és pénzügyi eredményeken túl kétségtelenül hatást gyakorolnak egyéb, mélyebb piaci folyamatok is. Ez szintén hozzájárul ahhoz, hogy a magán- és flottavásárlók dízel technológiától történő fokozatos elfordulása, és ezzel párhuzamosan a hibrid autók iránti kereslet robbanásszerű felfutása révén a Toyota és a Lexus ilyen kiválóan teljesít a márkaérték tekintetében is. A jövőbemutató technológiát jegyző, és a környezetbarát ’hibrid forradalmat’ immáron 20 éve elindító Toyota és Lexus ugyanis ennek a folyamatnak egyszerre legnagyobb akcelerátora és nyertese” – teszi hozzá a szakember.

Európai Audi ügyfélcsapat-sikerek

A belga Zolder és az olasz Misano versenypályáin az Audi ügyfélcsapatai összesen hét díjat hódítottak el.

Audi R8 LMS (GT3)

Három Audi az élen: a Blancpain GT sorozat sprintversenyének harmadik versenyhétvégéjén az Audi ügyfélcsapatai egymás között osztották fel az első három helyezést. A zolderi versenypályán megrendezett főversenyen Markus Winkelhock és Will Stevens a belga Audi Club Team WRT színeiben induló Audi R8 LMS versenyautóval haladtak át elsőként a célvonalon. Winkelhock ezzel újabb győzelmet ünnepelhetett az R8 LMS volánja mögött a múlt heti, 24 órás nürburgringi versenyen elért diadala után. A korábbi Forma-1 versenyző Stevens pedig a mostani sikerével megszerezte első győzelmét az Audi R8 LMS versenyautóval. Az Audi márka belgiumi sikerét pedig Clemens Schmid és Filip Salaquarda (ISR) illetve Stuart Leonard és Robin Frijns (WRT) tették teljessé.

Lenyűgöző kiállítási tárgy Ingolstadtban: az ingolstadti Audi Forum látogatóinak lehetősége nyílik szippantani egyet a napjaink versenyautóit körbelengő benzingőzből. A május 28-án a nürburgringi 24 órás versenyen negyedik győzelmét ünneplő Audi R8 LMS az első helyért járó trófeával együtt megtekinthető az Audi Forum előcsarnokában. A GT3-as versenyautó eredeti állapotában látható, a 4 009 kilométeres verseny során szerzett minden sérüléssel és szennyeződéssel együtt.

Audi RS 3 LMS (TCR)

Dobogós sikerek: két Audi RS 3 LMS pilóta – Plamen Kralev (Kraf Racing) és Massimiliano Mugelli (Pit Lane Competizioni) – végzett a legjobb három hely egyikén a 2017-es TCR Italy sorozat második állomásán Misanoban. Az első versenyen Kralev a második helyen ért célba, a második versenyen pedig márkatársa, Mugelli mögött a harmadik helyen végzett.

Vervisch a dobogón: a belga Frédéric Vervisch a ComToYou Racing csapatának Audi RS 3 LMS versenyautójával a helyi közönség legnagyobb örömére harmadik helyen ért célba a TCR Benelux sorozat négy sprintversenyének harmadik futamán Zolderben.

E heti versenyek és események:
09–11/06 Australian GT Trophy sorozat, 2. forduló, Winton (Ausztrália)
09–10/06 DMV GTC, 7. és 8. forduló, Nürburgring (Németország)
10-11/06 Audi R8 LMS Cup, 3. és 4. forduló, Suzuka (Japán)
10–11/06 TCR Portugal, 3. és 4. forduló, Portimão (Portugália)
09–11/06 ADAC GT Masters, 5. és 6. forduló, Red Bull Ring (Ausztria)
09–11/06 ADAC TCR Germany, 3. és 4. forduló, Red Bull Ring (Ausztria)
09–11/06 TCR Nemzetközi Sorozat, 5. forduló, Salzburgring (Ausztria)

Feltörekvő filmes generációkat segít a Lexus és a The Weinstein Company

A Toyota prémium márkája, a Lexus évek óta a kultúra különböző területein is aktív támogató szerepet tölt be.

A japán luxusmárka a társadalmi felelősségvállalás jegyében így immáron negyedik éve támogatja a feltörekvő filmkészítők új generációit: míg az új, negyedik évadra mostantól lehet beadni a pályázatokat, a harmadik évad filmjei már elérhetőek az online médiában.

A Tokiói Rövidfilm Fesztiválon, a Lexus és a Weinstein Company bejelentette a díjnyertes Lexus rövidfilmek 4. évadját. A Lexus minden évadban olyan témával áll elő, amely képes arra, hogy megragadja és csodálatos történetek megalkotására inspirálja a filmkészítőket. A mostani évad témája az ÁTALAKULÁS, amely a Lexus márkának abból a meggyőződéséből született, hogy akkor történnek lenyűgöző dolgok, amikor a megszokott dolgokat különlegessé alakítjuk.

A filmkészítők az elbírálandó filmeket a Withoutabox segítségével nyújthatják be, amely világszerte crowdsourcing módszerrel terjeszti a pályamunkákat, és lehetőséget nyújt, hogy megfogalmazzák és megvalósítsák céljaikat a filmiparban. A Lexus és a The Weinstein Company közötti partneri kapcsolat valóban nagy támogatást jelent a pályájuk elején lévő filmkészítőknek, akik a legújabb technológiák, illetve az iparág ismert szakembereinek segítségével fedezhetik fel a filmkészítés művészetét. Ez a mentori módszer már ismeretes a Lexus gyárakból is, ahol a legfőbb mester, a Takumi ugyanígy tanítja és inspirálja a következő generációt.

A 4. évad előkészítése során egy ismert filmesekből álló bizottság – melynek az Oscar-jelölt író és színész Taylor Sheridan is tagja, akit olyan alkotásokról ismerhetünk mint a Préri urai, A bérgyilkos, illetve a Kemény motorosok című tévésorozat –, valamint a The Weinstein Company és a Lexus vezetői nézik át a pályázatokat, és választják ki a négy befutót. A The Weinstein Company jóvoltából Joey Horvitz is visszatér a filmek producereként.

„A Lexus rövidfilm-projekt számunkra az egyik módja annak, hogy támogatás formájában visszaadjunk valamit annak a kreatív társadalomnak, amelyből márkánk folytonosan inspirációt merít. Igen nagy utat tettünk meg az 1. évad óta, és ezt a The Weinstein Company-val való együttműködésnek köszönhetjük, amely ugyanannyira elkötelezett a fiatal, tehetséges filmkészítők és színészek támogatásával kapcsolatban, mint mi. Nagyon izgatottak vagyunk az idei témát illetően, hiszen a mi márkánkat is ez viszi mindig előre. A cél, hogy a megszokottat különlegessé változtassuk, csodálatos tapasztalásokhoz vezet” – fogalmaz Spiros Fotinos, a Lexus márkamenedzsment és marketing részlegének globális vezetője.

Ezzel egyidőben a Lexus és a The Weinstein Company bemutatja a 3. évad négy díjnyertes filmjét. A játék, a Péntek éjszaka, A Messiás, és az Egy nemzet lélegzetvisszafojtva állt című filmek az online felületen debütálnak. A filmeket a Prime Videon, az Amazon Video Directen keresztül a www.LexusShortFilms.com oldalon lehet elérni. A 3. évad filmjeit több mint 65 fesztivál vette fel a programjába, és számos szakmai és közönségdíjat nyertek.

„Izgatottak vagyunk, hogy ismét a Lexus partnerei lehetünk ezeknek a hihetetlen filmeknek az online megjelenésében, amelyeket most már az egész világ láthat. Ezek a filmkészítők megérdemlik, hogy az alkotásaik globálisan is eljussanak a közönséghez. Alig várjuk, hogy megtudjuk, mit tartogatnak új filmeseink a következő évadra, az Átalakulás témakörében” – avat be a The Weinstein Company társelnöke, Harvey Weinstein.

„Az, hogy a Lexus rövidfilmek 4. évadjának beindítása és a 3. évad négy filmjének régóta várt online bemutatója egy időpontban történik, nem csupán az újdonsült filmkészítőknek adhat új lökést, hanem a Lexus és The Weinstein Company együttműködésének fontosságára is ráirányíthatja a filmes szakma figyelmét” – teszi hozzá David Glasser, The Weinstein Company ügyvezető elnöke.

350 lóerő teljesítménnyel domborít a Suzuki DF350A V6 hajómotor

A Suzuki Motor Corporation világpremierjén bemutatta a DF350A csúcstechnológiás hajómotorját, amely 350 LE teljesítményével a vállalat hajómotor-választékának legújabb és egyben legerősebb tagja, emellett a világ jelenlegi legerősebb V6-os hajómotorja.

Ez az első olyan modell a Suzuki kínálatában, amelyet a Suzuki Dual Prop System néven, ellentétes irányba forgó hajócsavarokkal szereltek fel. A két hajócsavar kiegyensúlyozott tolóerőt biztosít, amelynek köszönhetően javul a hajótest gyorsulása és az iránystabilitása. A teljesen új fejlesztésű, az alapoktól újragondolt négyütemű, V6-os motor egyedi jellemzője nemcsak a magas sűrítési arány, hanem többek között a – Direct Intake – direkt légbeszívó rendszer is, amely kiemelkedő teljesítményt és hatékony üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.

„A hajómotorok meghatározó szerepet töltenek be vállalatunk termékkínálatában, a Suzuki DF350A modellünk híven tükrözi a márka The Ultimate 4-stroke Outboard, azaz A legkiválóbb négyütemű hajómotor jelmondatát“ – nyilatkozta Toshihiro Suzuki, a Suzuki Motor Corporation elnöke, az új hajómotor Miamiban rendezett világpremierjén.

A Suzuki DF350A hajómotorok Japánban, a toyokawai gyárban készülnek, és elsőként az USA-ban kerülnek forgalomba, már 2017 júliusától. Hamarosan pedig a világ többi részén, így Japánban és Európában is kaphatók lesznek.
DF350A

A Suzuki DF350A fő jellemzői

Új fejlesztésű, 350 LE teljesítményű motor

– Kompakt, 4390 cm3 hengerűrtartalmú, négyütemű, V6-os motor. Magas sűrítési arány, amely az égési folyamat hatékonyságának további javításával segíti a 350LE teljesítmény elérését.
– A Suzuki egyedi, a külső levegő direkt beszívását elősegítő Direct Intake rendszere és a Suzuki Dual Louver dupla levegőbeömlő rendszere is része az új motornak. Ezen kívül az adagolás és az égés hatékonyságát növelő hengerenkénti dupla injektor valamint az égéstér optimális formája is segíti a kiemelkedő teljesítmény elérését és a dinamikus működést.

Ellentétes irányba forgó hajócsavarok – Suzuki Dual Prop rendszer
– Az ellentétes irányba forgó hajócsavarokat tartalmazó Suzuki Dual Prop rendszer rendkívüli újdonságnak számít a hajómotorok piacán. A rendszer a két ellentétesen forgó hajócsavar segítségével hatékonyan alakítja át a motor teljesítményét direkt tolóerővé. Ezen kívül a hajtóműház kisebb mérete miatt csökken a víz alatti ellenállás, amelynek köszönhetően jobb futásteljesítmény és iránystabilitás érhető el.
Innovatív stílusjegyek
– Sportos, agresszív és innovatív stílusjegyek. A V6-os kategória csúcsmodelljének megfelelő magas minőség és dizájn jellemzi, amely a Suzuki jövőbeli hajómotorjainak a stílusjegyeit vetíti előre.

[TESZT] Audi Q2 1.4 TFSI S line – felnőve a feladathoz

Egy korall narancs színű csodáról szól ez az írás, amit nem csak szemet gyönyörködtető Dynamic-design 18-as kontrasztszürke felnije, S line emlémája, matt platinaszürke hatalmas hűtőrácsa, krómozott kipufogó végei és szürke/fekete/narancs varrású üléskárpitja emel ki a többi autómárka közül, hanem Audi hangrendszere, smart phone rendszere, egyedi Audi drive select futóműve szabadonfutó rendszerrel, praktikus vezetőinformációs rendszere és külső optikai csomagja.

Ez utóbbi miatt igazán versenyképes lett az olasz tervezők Maserati, Lamborghini álommasináival. Az Audi konszern termékei, ami fejlődésen keresztül mentek az elmúlt 30 évben az példa nélküli. A semmiből vált minden korosztály luxuslimuzinjává, olyan márkákat utolérve, mint az Alfa-Romeo, Citroen, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, Skoda. Sőt, ezek többségét le is hagyta.

Az általunk tesztelt négy karikás szériafelszereltségéből néhányat csak azért említünk meg, hogy tudjuk mi az alap Audiéknál, amit mindenki megkap, függetlenül attól mely optikai csomagért szurkol le több millió forint extrát. Hiszen a start/stop automatika és energia visszanyerés, a térd légzsák, a függönylégzsákok elöl és hátul, illetve oldallégzsákok, a fékbetét-kopás kijelző rendszer, az abroncsnyomás jelző, az 5,8”-as kijelző nem akármelyik márkatársban található meg, mint alapfelszereltség.

Mindent a biztonság érdekében

De térjünk vissza azon paraméterekhez, amelyek mégiscsak elgondolkodtatnak, ha történetesen egy Audi szalon kellős közepén múlatjuk az időt: az Audi active lane assist (azaz sáv asszisztencia) egy olyan rendszer, amely csak 65 km/h felett működik és finom kormányrázással figyelmeztet ha indexelés nélkül elhagynánk sávunkat. Persze ehhez nem szabad letakarni illetve tisztán kell hagyni a szélvédő felső részébe integrált érzékelőt. Továbbá nagyon praktikus extra felszereltség a side assist, azaz mindkét oldali tükörbe épített érzékelő amely egy bizonytalan (vagy balesetveszélyes) előzéskor piros fénnyel jelez, ha úgy érzi a mögöttünk vagy éppen már mellettünk haladó között és köztünk nincs elég hely (ezért inkább ne váltsunk sávot).

Ez nem csak a tanuló vezetőnek, hanem épp a gyakorlott, de fáradt sofőrnek is jól jöhet egy baleset elkerüléséhez.

És ugyanezen megfontolásból létezik a hátsó keresztirányú forgalmi asszisztens, amely nem csak a mögöttünk levő területet pásztázza, hanem bármelyik oldalról nagy sebességgel érkező autóra is figyelmeztet, mert „ő hátul jobban látja” a gyorsan közeledő tárgyat, mint mi az első vezető ülésből.

Azonban sose felejtsük el, ezek asszisztens rendszerek, nem mindig jól működnek hóesésben, esőben, változó megvilágításban, tehát ne hagyatkozzunk csupán rájuk, hanem ugyanúgy vezessünk körültekintően, mintha nem lennének. Viszont ha használjuk őket, akkor dupla biztonságot jelentenek és ez által biztosabban óvhatjuk magunk vagy szeretteink testi épségét.

Elkerülhető a legtöbb baleset?

Apropó védelmi rendszer: extrafelszereltsége tartalmaz egy követési távolságtartó tempomatot is amely a sebességszabályozó és a távolságszabályozó rendszer kombinációja. 30 és (német autó lévén) 200 km/h között bármilyen értéket be tudunk állítani. Szabad útpályán úgy működik, mint egy tempomat. Viszont ha felismer egy előtte haladó járművet, akkor lecsökkenti a sebességünket és a kettőnk közötti távolságot tartja, hogy biztonságosan haladjunk. Ez által megszűnik a ráfutásos baleset esélye, mindamellett üzemanyag fogyasztás csökkentésben is segít.

Az elindulásos és megállásos közlekedésben az adaptív cruise control a rendszerhatárok keretein belül a megállásig fékez és azután megfelelő feltételek esetén elindít. Ha a vezetőnek nem tetszik a computer és radar által összeállított kombó akkor persze bármikor kikapcsolhatja a rendszert és újra átveheti a gépjármű irányítását.

Összefoglalva: a hűtőrácsba szolidan eltelepített radar és a tempomat úgy dolgozik össze, hogy egy robotizált autónk van! Menet közben állítható a távolságtartó tetszésünk szerint és ha egyszer beállítottuk, akkor teszteljük nyugodtan.

Mi leteszteltük! Beállítottuk a sebességet 140-re. Ezt a 140 felett a műszerfalon egy pici piros LED mutatta. Ez azt jelenti a gyakorlatban, ha nem lett volna előttünk kocsi akkor 140-el haladtunk volna. De folyamatosan haladt a kocsisor nagyjából 55-70 km/h tempóval. Így történt, hogy Érd felé a Budaörsi majd Balatoni úton egészen Érdig hozzá se értünk se a gázpedálhoz se a fékhez.

A rendszer többször megállította a kocsit akadálykor vagy például a tóérberki lámpánál, majd ahogy indult a forgalom és tisztult előttünk az autóáradat, haladtunk mi is. Persze a csúcsforgalom nem engedte a rendszerünket 70 fölé gyorsítani.

Könnyű megszokni a jót a Q2 esetében

Mindezen rendszerek megszokást és jó beállítást igényelnek, tehát nyilván nem lehet 5 perc alatt elsajátítani alkalmazásukat és megszokni őket. Viszont néhány nap alatt megszerethető a dolog és lehet, hogy utána e nélkül már nem is tudunk élni.

Érdekes módon a 70-es években kezdődött divat, amely egyre biztonságosabb autókat csupán egyre erősebb karosszériával képzelt el és fejlesztett ki, mára mégiscsak oda jutott, hogy ne a bivalyerős kasztnival készüljünk egy elkerülhetetlen balesetre, hanem integrált védelmi asszisztensekkel magát a balesetet kerüljük el. Így történetesen eljutottunk a bivalyerős, de benzinzabáló monstrumoktól az ilyen csábos 1,4 TFSI motorral szerelt átlagban csak 5,4 liter benzint szürcsölgető, de mégiscsak robbanékony 7 fokozatú S tronic 150 lóerős autókhoz.

Sosem gondoltuk volna, hogy 2017-ben még létezik Trabant is, de már Audi Q2 FSI S-line is beszerezhető.

Ki-ki döntse el melyik a szerethetőbb. Persze előtte azért olvassa át a gyári adatokat is…

2016 Audi Q2 1.4 TFSI specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1395 cm³

Maximális teljesítmény: 150 LE @ 5000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ 1500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hétfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4191 mm

Szélesség: 1794 mm

Magasság: 1508 mm

Tengelytáv: 2601 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1255 kg

Megengedett össztömeg: 1840 kg

Csomagtartó mérete: 405 liter, 1050 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 50 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 123 g/km

Bővebb információ az Audi magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Elkészült a tizennyolcadik BMW Art Car

A BMW M6 GT3 versenyautó műszaki alapjaira megálmodott guruló műalkotás a legendás BMW Art Cars kollekció első olyan tagja, amely a virtuális világ kiterjesztett valóságában ölt testet.

A jövő elérkezett: az idén harminckilenc esztendős kínai multimédia-művész, Cao Fei háromévnyi intenzív munka után 2017. május 31-én, a pekingi Minsheng Art Múzeum gálaestélyén hivatalosan is bemutatta a legendás BMW Art Cars kollekció tizennyolcadik guruló műalkotását, amelyet Jeff Koons és John Baldessari művészek közreműködésével hívott életre. A gyűjtemény eddigi legfiatalabb, és egyben első kínai alkotója a virtuális világ kiterjesztett valóságában álmodta meg installációját, az automatizált járművezetés innovációiból, a légi járművek technológiai megoldásaiból és a XXI. századi digitalizáció eszköztárából merítve ihletet. A BMW M6 GT3 versenyautó műszaki alapjaira elkészített rendhagyó alkotást Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja és több száz meghívott vendég jelenlétében leplezték le szerda este.

„Egyszerre voltunk elégedettek és izgatottak a nemzetközi múzeumigazgatókból álló független zsűri azon szakmai döntése után, amelynek értelmében a következő BMW Art Car megalkotására Cao Fei multimédia-művészt kérték fel. A sorban tizenkilencedik, hivatalosan azonban tizennyolcadikként elkönyvelt guruló műalkotás elkészítéséhez Cao Fei példátlanul egyedi megközelítésből kezdett hozzá, mígnem mára minden rajongó számára lehetővé tette, hogy a csúcstechnológia segítségével a művészet részesévé váljon. Semmi kétség, megszületett a vérbeli XXI. századi BMW Art Car modell” – fogalmazott Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja a Minsheng Art Múzeumban megrendezett ünnepségen.

„Az emberi gondolatok a fény játékában öltenek testet. És mivel az egymást követő gondolatok sebessége folyamatosan változik, a tizennyolcadik BMW Art Car modell az elme határait feszegeti. A mesterséges intelligencia korszakának küszöbén állunk, ahol a tárgyakat a gondolataink vezérlik és nincs szükség emberi beavatkozásra. Vajon milyen fellépés és viszonyulás szükséges ahhoz, hogy belépjünk ezen az ajtón?” – vetette fel

Cao Fei guruló műalkotásához a Kínában végbemenő rendkívül gyors társadalmi változások adták a kezdő ihletet. Három éven át tartó kutatómunkája során a mindössze harminckilenc esztendős multimédia-művész Kína több ezer éves történetébe ásta bele magát, hogy a mélyen gyökerező hagyományok és az ősi spirituális bölcsesség forrásához jusson. A tizennyolcadik BMW Art Car modell elkészítéséhez ezután egy párhuzamos univerzum létrehozásával látott hozzá, installációja így három alkotóelemből tevődik össze: egy spirituális időutazásra invitáló videóból, egy színes fényjátékot ígérő, külön okosalkalmazáson keresztül elérhető kiterjesztett valóságból (az App Store-ból a „BMW Art Car #18” kulcsszóval tölthető le) és a szénszál-fekete BMW M6 GT3 versenyautóból.
A látványos videó és a kiterjesztett valóság a BMW M6 GT3 modell műszaki alapjaira épülő digitális installáció szerves része: a videóban látható spirituális mozdulatok a versenyautó körüli intenzív fényjátékban teljesednek ki – és a néző a kiterjesztett valóság részesévé válik. Az ősi kínai szokásokból táplálkozó, élénk színekre építő koncepció az Ázsiában igen gyakorinak számító spirituális ceremóniák évezredes tradícióját élteti: a távol-keleti országban nagy hagyománya van az új tárgyak, így például a gépkocsik megáldásának, hogy ezzel is óvják az útra indulókat. A versenyautó körüli fényjáték eközben a szabad szemmel láthatatlan és e híján elképzelhetetlen valóságot is a rajongó elé tárja.

Cao Fei három éven át tartó intenzív felkészülése a kínai hagyományok feltérképezésén túl számos más területre is kiterjedt: 2015-ben a kínai multimédia-művész átfogó versenytapasztalatra tett szert Svájcban Cyndie Allemann női pilóta mellett, majd ellátogatott a BMW Group létesítményeibe is, ahol a tervezők, mérnökök és digitális szakértők oldalán dolgozott. Kutatómunkájához a Senjang-i BMW-gyárban tett látogatás is nagymértékben hozzájárult.

A tizennyolcadik BMW Art Car modell alkotóját a következő tagokból álló szakmai zsűri kérte fel a munkára: Richard Armstrong, a New York-i Solomon R. Guggenheim Múzeum igazgatója; Chris Dercon, a londoni Tate Modern igazgatója; Juan Guitán, a mexikóvárosi Museo Tamayo Arte Contemporáneo múzeum igazgatója; Gabriele Horn, a Berlini Biennálé igazgatója; Udo Kittelmann, a berlini Régi Nemzeti Galéria igazgatója; Dr. Matthias Mühling, a müncheni Städtische Galerie im Lenbachhaus múzeum igazgatója; Hans Ulrich Obrist, a londoni Serpentine Galéria társigazgatója; Shwetal A. Patel, az indiai Kochi-Muziris Biennálé kurátora; Beatrix Ruf, az amszterdami Stedelijk Múzeum igazgatója; Bisi Silva, a lagosi Kortárs Művészeti Központ igazgatója; Philip Tinari, a pekingi Ullens Center for Contemporary Art kortárs művészeti központ igazgatója; valamint Adam D. Weinberg, a New York-i Whitney Museum of American Art múzeum igazgatója.

„Cao Fei-t a virtuális valóság kiterjesztése és a digitális eszközök alkalmazása a kortárs művészet nemzetközileg elismert alkotójává emelte. Munkáit a különböző dimenziók közötti interaktív játék jellemzi, miközben művészetének mondanivalója minden esetben kézzelfogható. Nem vagyunk meglepve, amiért a tizennyolcadik BMW Art Car modell is a fiktív vízió és a konkrét valóság közötti éles ellentétre épül” – áll a szakmai zsűri által kiadott nyilatkozatban.

A tizennyolcadik BMW Art Car modell világpremierje alkalmából adott nyilatkozatok
A legújabb guruló műalkotás 2017. május 31-i pekingi leleplezésén Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának tagja mellett Olaf Kastner, a BMW Group Kína elnök-vezérigazgatója, Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója, Augusto Farfus, a BMW pilótája, valamint Fan Di’an, a pekingi Képzőművészeti Akadémia elnöke is tiszteletét tette.

„Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW Art Cars kollekció tizennyolcadik tagját egy világhírű kínai művész készíthette el, aki ráadásul a sorozat eddigi legfiatalabb alkotója is egyben. Cao Fei kiváló példaként szolgál arra, hogy a BMW Group mennyire elkötelezetten támogatja a feltörekvő kínai művészeket. A vállalatcsoportnál nem csupán a jövő mobilitásán, de immáron tizenegy éves múltra visszatekintő kulturális kezdeményezéseinken keresztül a Kínával ápolt erős társadalmi kapcsolatunkon is folyamatosan dolgozunk. Kína rendkívül gyors, átfogó fejlődésen megy keresztül, kiváltképp a digitális szegmensben. A tizennyolcadik BMW Art Car modell eme virágzó változás szimbóluma” – mondta Olaf Kastner, a BMW Group Kína elnök-vezérigazgatója.

„A tizennyolcadik BMW Art Car tökéletesen beleillik a XXI. század eleji környezetbe. Cao Fei megalkotta a BMW Art Cars kollekció első digitális tagját, hiszen a kiterjesztett valóság egészen egyedülálló modellt varázsol a BMW M6 GT3 versenyautóból. Mindenki, aki a BMW Motorsportnál közreműködött a projektben, izgatottan és eltökélten dolgozott együtt a művésszel. 2017 egy igazán különleges év a BMW Art Cars kollekció történetében: először a John Baldessari által készített tizenkilencedik BMW Art Car modell gurult pályára Daytonában, a szezon pedig Cao Fei tizennyolcadik BMW Art Car versenyautójának debütálásával ér véget Makaóban. A guruló műalkotások tradíciója élénkebben él, mint valaha” – fogalmazott Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

„Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a Cao Fei által megálmodott tizennyolcadik BMW Art Car modellel én állhatok rajtrácshoz. Elmondhatatlanul büszke vagyok a lehetőségre, hogy idén már a második BMW Art Car volánja mögé ülhetek. Egy autóversenyző számára ez abszolút egyedi élmény. Már nagyon várom, hogy közelebbről is megismerhessem a versenyautót és elmélyedjek az alkotó gondolataiban” – nyilatkozta Augusto Farfus, a BMW gyári pilótája.

„Az a fajta kiterjesztett valóság, amelyre a Cao Fei által elkészített tizennyolcadik BMW Art Car modell multimédia-installációja épül, a kortárs művészet virágzó fejlődését szimbolizálja és a Kínában végbemenő olyan rendkívül gyors társadalmi változásokat élteti, amelyek az elmúlt évtizedekben a globalizáció, a városiasodás és a digitalizáció területén egyaránt jelen voltak. A digitalizáció fejlődésével párhuzamosan a technológia a nemzetközi művészeti szcéna szerves részévé vált, és nagy örömmel tölt el, hogy egy kínai művészt eme irányzat élvonalában láthatunk” – osztotta meg gondolatait Fan Di’an, a pekingi Képzőművészeti Akadémia elnöke.

2016 óta a BMW M6 GT3 áll a BMW Motorsport privát színekben versenyző ügyfelei által elérhető versenyautó-paletta csúcsán. Motorházteteje alatt a BMW M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as erőforrás dolgozik, amelynek 585 lóerő maximális teljesítménye kevesebb, mint 1 300 kilogrammot mozgat. A motorsport-specifikus hajtásláncban hatsebességes szekvenciális váltó és nagyteljesítményű vezérlőelektronika kapott helyet, a BMW M6 GT3 így már egyből bemutatkozó futamán, a belgiumi Spa-Francorchamps tavalyi 24-órás megmérettetésén győzelmet ünnepelt. A 2016-os szezonban a csúcskategóriás versenyautó futamgyőzelmek és bajnoki címek sokaságát zsebelte be. Az autó az IMSA WeatherTech SportsCar Championship tengerentúli GTLM futamain is képviselteti magát, a Daytona-i 24-órás megmérettetésen ráadásul Bill Auberlen, Augusto Farfus és Bruno Spengler a John Baldessari által megtervezett BMW M6 GTLM Art Car modellel állt rajthoz. Az FIA GT Világkupa makaói futamán Augusto Farfus idén novemberben a Cao Fei által valóra váltott BMW Art Car modellt is versenypályára gurítja.

Méretek:

Hosszúság: 4 944 milliméter
Szélesség: 2 046 milliméter
Tengelytávolság: 2 901 milliméter
Saját tömeg: kevesebb, mint 1 300 kilogramm (pilóta nélkül, az aktuális versenyszabályzat szerint)
Erőforrás:
Típus: az S63 kódjelű, sorozatgyártásban kínált erőforrás műszaki alapjaira épített versenymotor motorsport-specifikus módosításokkal és BMW M TwinPower Turbo technológiával
Hengerűrtartalom: 4 395 ccm
Hengerelrendezés: V8
Maximális teljesítmény: 585 lóerő (az aktuális versenyosztály szerint)
Kenés: a BMW Motorsport által kifejlesztett speciális szárazkarteres olajozás
Végsebesség: körülbelül 280 km/óra

A BMW Art Cars kollekció

Az 1975 óta eltelt negyvenkét évben tizenkilenc nemzetközileg elismert művész álmodta újra a BMW valamelyik modelljét. Ezen páratlan járművek családja a legendás BMW Art Cars kollekció. Az első BMW Art Car ötlete a művészetek iránt rajongó francia autóversenyző, Hervé Poulain fejéből pattant ki, aki felkérte művész barátját, Alexander Caldert, hogy formálja saját ízlésére versenyautóját. 1975-ben Jochen Neerpasch-csal, a BMW Motorsport akkori igazgatójával együttműködve született meg a BMW 3.0 CSL alapjaira megálmodott első BMW Art Car, amely a 24-órás Le Mans-i futamon egy csapásra a közönség kedvencévé vált: megszületett a BMW Art Cars kollekció. A különleges gyűjtemény darabjai nem csupán otthonukban, a müncheni BMW Múzeumban tekinthetők meg, de a világ számos híres tárlatán és múzeumában is feltűnnek, Ázsiától kezdve, Európán át, egészen Észak-Amerikáig.

2015 novemberében a BMW Group a New York-i Solomon R. Guggenheim Múzeumban kért fel két újabb művészt a következő BMW Art Car modellek megalkotására. A tengerentúli legenda, John Baldessari mellett Kína egyik legjelentősebb kortárs alkotója, a multimédia-művész Cao Fei is lehetőséget kapott. John Baldessari hivatalosan a BMW Art Cars kollekció tizenkilencedik darabját hívta életre, amely 2016. november 30-án, a miami Art Basel művészeti kiállításon ünnepelte világpremierjét, majd 2017. január 28-29. között a Daytona-i 24-órás megmérettetésen is rajthoz állt. Munkájával John Baldessari és Cao Fei az alábbi világhírű művészekhez csatlakozott: Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Ernst Fuchs, Robert Rauschenberg, M. J. Nelson, Ken Done, Matazo Kayama, César Manrique, A. R. Penck, Esther Mahlangu, Sandro Chia, David Hockney, Jenny Holzer, Olafur Elíasson és Jeff Koons.

A legújabb BMW Art Car modell 2017 nyarán Sanghajban, a BMW Experience Centerben lesz megtekinthető, majd a guruló műalkotás az FIA GT Világkupa 2017. november 17-19. között megrendezendő makaói futamán versenypályás adottságait is bizonyítja. Cao Fei alkotásának virtuális valóságát a nagyközönség 2017. június 15-18. között Bázelben, az Art Basel művészeti kiállításon is átélheti.

Közös roadshow-t szervez a Yamaha és az Abarth Magyarországon

Két márka. Közös szenvedély – ezzel a szlogennel indított közös roadshow-t a Yamaha és az Abarth Magyarországon. Hogy mi a közös a japán motoros márkában és az olasz tuningcégben? Több, mint elsőre gondolnánk.

A két márka kapcsolata több évre tekint vissza, egyebek mellett az Abarth idén már harmadik éve hivatalos autós partnere a Yamaha gyári MotoGP csapatának és más alakulatainak partnereként is láthatjuk.

Az Abarth 595 Yamaha Factory Racing Edition (140 lóerő helyett 160 lóerős kivitel) és az Abarth 695 Biposto Yamaha Factory Racing Edition a maga 190 lóerejével is a fenti partnerség eredménye.

Idén a két cég új szintre emelte az együttműködést, amikor a Yamaha első alkalommal társult Olaszország egyik legelismertebb autóversenyző márkájával, hogy létrehozzanak egy gyári, limitált kiadású Café Racert, a mindössze 695 sorszámozott darabszámban kiadott Yamaha XSR900 Abarth-ot.

A motorkerékpár ugyanabban a sportos szürke kivitelben tündököl, mint az Abarth 695 XSR Yamaha.

Stílus és teljesítmény – csak a kerekek száma különbözik

Az Abarth több mint 60 éve foglalkozik versenyzéssel. Az olasz dizájnelemeket alkalmazó, versenyre termett génekkel rendelkező vállalat történelme és filozófiája tökéletesen kiegészíti a Yamaháét.

Mindkét márka modelljeinek fontos jellemzője az egyedi stílus, a minőség és a teljesítmény, amely felpörgeti az ember szívét, amiről most bárki meggyőződhet.

A 2017-es Yamaha-Abarth Roadshow elkezdődött!

Az ingyenes eseménysorozaton az érdeklődők nemcsak megtekinthetik, de ki is próbálhatják a Yamaha legújabb motorkerékpárjait és az Abarth 595-öt.

Ehhez csak a megfelelő kategóriájú jogosítványra van szükség.

Időpontok és helyszínek

Dátum Helyszín Résztvevő Yamaha

márkakereskedés

2017.05.21.

vasárnap

Komáromi Balesetmegelőzési Nap Komárom, Bem József u. Yamaha Top

www.yamahatop.hu

2017.06.10.

szombat

Yamaha Harmati Törökbálint

Törökbálint, Tó u. 2.

Yamaha Harmati

www.harmatiyamaha.hu

2017.06.17.

szombat

Yamaha Kalmár Szeged

Szeged, Algyői út 58.

Kalmár Motor

www.kalmarmotor.hu

2017.07.01. szombat Yamaha Karsai Nyíregyháza

Nyíregyháza, Bocskai u. 13.

Yamaha Karsai

www.yamahakarsai.hu

2017.07.14.

péntek

Yamaha Bonus Szombathely

Szombathely, Zanati út 27/a

Bonus Kft.

www.bonuskft.com/hu

2017.07.15.

szombat

Balaton déli part (külső helyszín) Bajnok Motor

www.bajnokmotor.hu

2017.07.21.

péntek

Kecskemét (külső helyszín) Rodeo Ride34 Kft.

 

Sztárvendég az Abarth Spider 124.

Minden motorost és (még) nem motorost szeretettel várnak – nem számít, hogy éppen milyen márkával hajt az illető.

Az eseményekre kilátogatók beszélgethetnek a Yamaha és az Abarth magyarországi képviselőivel, kérdéseket tehetnek fel, és akár le is csaphatnak a kedvenc modelledre.

Mivel készülnek még? Gyerekprogramokkal, ajándékokkal, nyereményjátékkal, zenével, tanácsadással, különleges vendégekkel és sok minden mással

A program helyszínenként eltér. A részletes információk folyamatosan frissülnek a roadshow honlapján: www.yamaha-motor.eu/hu/products/motorcycles/yamaha-abarth-tour

A tesztmotorozás feltételeiről és menetéről szintén a fenti linken tájékozódhatnak.

A tesztmotorok listája helyszínenként eltér.

Abarth márkaképviselet már Magyarországon is

A bécsi születésű Carlo Abarth 1949-ben Bolognában alapította autógyárát barátjával Scagliarinival Abarth & Company néven, melynek fő profilja sport- és versenyautók gyártása volt. Még ugyanebben az évben átköltöztek Milánóba.

Olaszországban és Ausztriában érthető módon hatalmas hagyománya van a márkának, és népszerűsége töretlen.

Magyarországon az első hivatalos Abarth márkakereskedés, az Autócentrum Szabó Kft. második éve várja az érdeklődőket.

Opel Insignia Piknik a Kopaszi gáton

Idén sem feledkezett meg az Opel magyarországi képviselete a márka rajongóiról, illetve azokról, akik egy önfeledt, szórakozással és vidámsággal teli napot óhajtottak eltölteni a szabad ég alatt. Megrendezésre került az Insignia Piknik – Legendák újratöltve esemény.

Nem véletlen az “újratöltve” szócska a program elnevezésében, ugyanis több évre visszatekintő hagyományt folytat az Opel az Insignia Piknik kapcsán. Eddig megszokhattuk, hogy a Hungaroring adott otthont az Opel családi napjának (Legendák találkozása), azonban idén egy még inkább családiasabb, zöldebb környezetbe gondolt projekt valósulhatott meg. S persze nem titkoltan az Opel zászlóshajóját előtérbe helyezve, konkrétan az új Insignia modellt.

Ennek megfelelően a statikusan kiállított modellek közt az új Opel Insignia-n volt a fókusz, már a Kopaszi gát bejáratánál is belefuthattunk jó néhány felsorakoztatott modellbe. Alapvetően minden fontos részletet megtudhattunk a helyszínen az újdonságról, a kíváncsiskodók pedig testközelből megtapasztalhatták az enteriőr részleteit, megtapogathatták tetőtől talpig a kiállított autókat.

Mindezen felül természetesen az Opel egész jelenlegi portfóliója kivonult az Insignia Piknik-re: a terület nagysága lehetővé tette, hogy szinte a helyszín minden pontján elszórva találkozhattak a látogatók a legfontosabb modellekkel.

Így tehát a Cascada-val, az ADAM-mal, a Zafira-val, az új, 2016-os Év Autója elismerést magáénak tudó Astra-val, vagy épp a teljes haszonjárműpaletta képviselőivel is lehetett ismerkedni szemtől szembe.

Ahhoz, hogy a hangulat optimális legyen, food truckok egész sora várta a közönséget a Kopaszi gát nagyparkolójával párhuzamosan.

S ahogyan az lenni szokott, megépítették a szervezők a szokásos nagyszínpadot is, ahol több jeles hazai előadó is tiszteletét tette a nap folyamán.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

[TESZT] MINI Cooper S Seven Edition – hagyományőrzés felsőfokon

A MINI mindig is értett ahhoz, hogy korrekt módon felvezetett tálalással prezentálja modelljeit a célcsoport számára. Kiváltképp, ha valamihez (például életesemény) kapcsolható limited edition-nel kell jelentkezni, vagy bármivel, ami még egyedibbé teszi az amúgy is különcködő szerepjátékost. A teszten nálunk járt MINI Cooper S Seven Edition pont ilyen.

Aki képben van a MINI jelenlegi portfóliójával, az tudja jól, hogy se szeri, se száma a palettán fellelhető konfigurálási lehetőségeknek, exkluzív modelleknek. Van ezek közt három- illetve ötajtós, sportosra csiszolt, de van olyan is, amelyet kifejezetten túrázásra, szabadidő-eltöltéshez javallanak, dupla hátsó ajtóval – és még sorolhatnánk napestig.

A MINI Cooper S Seven Edition 5 ajtós kasznival érkezett szerkesztőségünkhöz, közel 200 lóerős benzines erőforrással. A Seven Edition utalás az 1959-ben piacra dobott Austin Seven-re, amely tulajdonképp tekinthető egyfajta ősanyának vagy ősapának (kinek mi), itt jönnek képbe a dekorációs csíkok a motortérfedélen, valamint a Melting Silver részletek is fókuszba kerülnek. Az egyedi fényezés szintén remekbeszabott opciója a MINI Cooper S Seven Edition-nek, a kikevert színtónus kimondottan tetszetős, és még egyedibbé varázsolja a megjelenési faktort.

Minden tekintetben különleges

17 colos felnijeivel szintén vonzza magára a figyelmet nem kicsiny mértékben a MINI Cooper S Seven Edition, ezáltal a kocsiszekrény konkrétan még apróbbnak hat, de a sportos aspektust jól sugallja, amire nyilván szüksége is van annak a vásárlónak, aki emellett teszi le a voksát.

Találunk légbeömlőt is a motorháztetőn, bár azt ildomos tudnunk, hogy e bevágásnak az égvilágon semmi gyakorlati jelentősége nincsen, pusztán optikai elem. Annak viszont tökély, s unalomig ismételve bár, de ismét visszakanyarodunk ezzel a részelemmel a MINI Cooper S Seven Edition sportosságához; tény, hogy kell a korrekt tálalás és összkép. Elvégre a MINI-től ezt kötelező elvárni.

Nincs még egy olyan autó a jelenlegi felhozatalban – s itt most globális területen kell gondolkodnunk – amely ekkora felületen és környezetben ekkora élményfaktort és vizuális orgiát képes nyújtani. A MINI tehát hamisítatlan élményautó, a MINI Cooper S Seven Edition pedig rátesz egy lapáttal. Ahogy feljebb írtuk, véleményünk szerint a klasszikus MINI-behatás a háromajtósokra koncentrálódik, az ötajtósok valahogy erőltetettebbek, bár ízlések és pofonok különbözők.

Szabadidő- és élményautó egyben

No és az igények a praktikumra: bár a MINI Cooper S Seven Edition 5 ajtós, a hátsó férőhely korlátozott erősen, köszönhetően a visszafogottnak számító, 2567 milliméteres tengelytávnak. Ami ugyan combosabb, mint amit a hagyományos MINI-kialakítás nyújt, de a lábtér minimális az itt helyet foglaló maximum 2 utas számára.

Ha átlagos testalkatú, 180 centiméter magasságú sofőrrel és első ülésben ülő utassal számolunk, bizony rettentő kevés hely marad a hátul utazó delikvensek számára – persze köthet kompromisszumot a vezető és az anyósülésen ülő utas is; az egyébként kényelmes és ergonomikus ülések előbbre tolásával viszont a térdtér szűkül le a középkonzol elhelyezkedése miatt. Bár a MINI Cooper S Seven Edition szélessége 1727 milliméter, jelentős korlátokat szab e téren is a komfort tekintetében.

Kárpótol mindenért a küllem optimális párhuzama az enteriőrrel: a beltér imádnivaló szintén, a vastag, ugyanakkor kellemes fogású kormánykerék nagy kedvenc, nem beszélve a középre helyezett hatalmas kör alakú kijelzőről (itt ismét tradíciókhoz nyúl vissza a gyártó – ki ne emlékezne az ős MINI-k kilométerórájára?

Korábban 170 lóerős volt az egyik legizmosabb MINI-négyhengeres, a közelmúltban elkövetett facelift és megújulás már 192 lóerőre duzzasztotta a BMW által szállított 20i teljesítményét – igaz, létezik 231 lovas verzió is (John Cooper Works modellek).

Tesztautónkban tehát a 192 lóerős turbós benzinmotor tette a dolgát, a legnagyobb teljesítmény leadása a 4700-6000 közti tartományban érkezik, míg a 280 Newtonméteres csúcsnyomaték pedig 1250 és 4750 közt domborít.

Mindehhez a már jól ismert 6 sebességes Steptronic automata társítja hathatóságát, méréseink szerint (Sport Mode) 6.7 másodperc kellett a MINI Cooper S Seven Edition-nek a 0-ról 100-as sprint meglépéséhez.

Mindent megkapunk ahhoz, hogy az érzet sportosnak hasson

Ismét mosolyra szaladt a szánk a „maximális gokart érzés” kiíráson a sportmód kapcsolásánál, és valóban: akár 300 Newtonméter overcharge is kihozható a hajtásláncból, eszelős gyorsulásérzetet produkálva. Kihangsúlyozzuk: pedig ez még nem a 231 LE-s JCW!

Hasonlóan a nagyobb teljesítményű testvérekhez, a MINI Cooper S Seven Edition középre helyezett duplacsöves kipufogója is produkál durrogást nagyobb gázfröccsök után, vagy épp masszív visszaváltásoknál. Ez az egyik olyan ismertetőjegye a dinamikusabb szellemiséget sugárzó MINI modelleknek, ami miatt még különlegesebb lesz a megjelenés, s maga az egész körítés.

Amennyiben rászánjuk magunkat, hogy nem fogjuk vissza magunkat a gázpedál kezelését illetően, a fogyasztás (Sport Mode) felugorhat akár 10.3 literre is 100 kilométerre átlagolva (város). Visszafogottabb tempót diktálva hozható a gyár által előirányzott 4.8 liter/100 kilométer (országút), végül vegyesben 7.1 literrel zártunk, átlagos vezetési stílussal.

2016 MINI Cooper S Seven Edition specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 192 LE @ 4700-6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1250-4500 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4005 mm

Szélesség: 1727 mm

Magasság: 1425 mm

Tengelytáv: 2567 mm

Első gumik mérete: 205/45 R17

Hátsó gumik mérete: 205/45 R17

Tömeg, üresen: 1230 kg

Megengedett össztömeg: 1755 kg

Csomagtartó mérete: 278 liter, 941 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 40 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 232 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.9 s (gyári), 6.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 7.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.7 l/100km

Országúti: 4.8 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 136 g/km

Bővebb információ a MINI magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Toyota: a márkaérték egyaránt fontos a vállalat és a vásárló számára

A napokban lengte be a sajtót a hír, hogy a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, a Millward Brown 2017-es BrandZ, a 100 Legértékesebb Globális Márka című tanulmánya szerint zsinórban negyedszer ismét a világ legértékesebb autómárkájának bizonyult.

Az egyébiránt a világszintű autóipari értékesítések tekintetében is élen álló Toyota, és prémium márkája, a Lexus magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője, Varga Zsombor elmagyarázza, miért is fontos ez a vállalat, és a Toyota illetve Lexus vásárlók számára egyaránt.

A napokban jelent meg a Millward Brown 2017-es, a világ 100 legértékesebb márkáját sorra vevő tanulmánya, amelynek első öt helyén olyan tech-óriások szerepelnek, mint a Google, az Apple, az Amazon, vagy a Facebook. A BrandZ 2017-es listáját általánosságban is a technológiai cégek uralják, amelyek közül 54 márka került be a felsorolásba. A világ legértékesebb autómárkájaként az összesített lista 30. helyén a világszintű autóértékesítéseket is vezető Toyota szerepel, rajta kívül idén csupán 6 másik autómárka fért fel a 100-as listára. A Millward Brown immáron 12 éve elkészített BrandZ listáján negyedik egymást követő, összesen pedig kilencedik alkalommal a világ legértékesebb autómárkájának bizonyuló Toyota idén olyan márkákat utasított maga mögé, mint a Zara, az American Express, a L’Oréal, a Samsung, vagy épp a YouTube, a Pepsi , és a Red Bull.

A tanulmány többek közt annak alapján méri fel az egyes márkák értékét, hogy az adott cég hogyan reagál a vásárlók igényeire, hogy termékpalettája mennyire sokszínű, trendteremtő, és milyen előnyöket kínál a vevők számára. Vajon azonban maga a márkaérték milyen jelentőséggel bír az adott vállalat, illetve vásárlói számára? A kérdésre Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője igyekszik megadni a választ.


„A 2017-es BrandZ listán szereplő legértékesebb márka a Millward Brown számításai szerint 245,581 milliárd dollárt ért, míg a belépő érték 11,341 milliárd dollár volt ahhoz, hogy egy márka bekerülhessen a 100-as felsorolásba. De vajon mennyire teoretikusak ezek az adatok, és van-e jelentőségük a vállalatok, illetve ügyfeleik szempontjából?” – teszi fel a kérdést a legértékesebb autómárkának bizonyuló Toyota, és prémium márkája, a Lexus hazai kommunikációjáért felelős szakember.

„A márkaértéket, jóllehet a kettő között kétségtelenül van korreláció, nem szabad összetéveszteni a vállalat piaci értékével, amelyet leginkább a részvények árfolyama, a vállalat tőkéje, vagyontárgyai (amelyek között a szellemi tulajdonok, így a márkák is szerepelnek) és likviditása határoz meg, így jó esetben a vállalat értéke magasabb az általa birtokolt márka, márkák értékénél. Ennek ellenére a márkaérték nem a márkák elvont, teoretikus összehasonlítását lehetővé tévő meghatározás, hanem kézzelfogható, mérhető, számszerűsíthető és befolyásolható mutató, amelynek változása alapvető hatással van a vállalat profitabilitására, a vállalat iránti befektetői hajlandóságra. Minél nagyobb ez az érték, annál tágabbak a márka lehetőségei az árazás, illetve a versenytársakkal szembeni piaci pozicionálás tekintetében, ami a nap végén világszinten akár dollár milliárdokban mérhető eredményt jelenthet” – mutat rá Varga Zsombor.

„Az, hogy a márkaérték milyen hozzáadott értékkel bír az ügyfél szempontjából, első pillantásra talán kevésbé egyértelmű, és egy például egy szoftvermárka esetén talán valóban kevésbé kézzelfogható is, mint egy termék esetén. Utóbbi esetben azonban a márkapercepció és a márkaérték jellemzően kéz a kézben jár, egy-egy státusszimbólumnak is tekinthető, életérzést és életmódot is közvetítő termék vásárlása esetén arra az ügyfelek az önmeghatározás és önkifejezés eszközeként is tekintenek, és nem csak egy terméket – esetünkben autót – vesznek meg, hanem azt is, amit az üzen róluk, illetve azt, ahogyan magukra gondolnak a terméknek köszönhetően” – magyarázza a kommunikációs vezető.

„Van azonban a márkaértéknek egy másik, az ügyfelek számára fontos aspektusa, amiről nem szabad megfeledkeznünk. A birtoklási élményt vélhetően nem fokozza a tény, hogy a Toyota a világ legnagyobb autógyártója, és az egyetlen autómárka, amelynek három modellje is évek óta a világ 10 legnépszerűbb autója között van, jóllehet a környezettudatosság hangsúlyosabbá válása révén az talán persze igen, hogy mindeközben a Toyota a világ leginnovatívabb, vezető hibrid gyártója, prémium márkája, a Lexus pedig a világ vezető hibrid luxus márkája, amely egymaga több hibrid autót adott már el, mint az összes többi prémium márka együttvéve. A Toyota és Lexus vásárlók számára azonban talán még ennél is fontosabb, hogy mindezek, a két márka számos felmérés bizonyította legendás megbízhatósága és alacsony üzemben tartási költsége mellett mind-mind hozzájárulnak a márkaérték növekedéséhez. Utóbbi pedig, bár önmagában talán nem tűnik az ügyfél szempontjából különösebben érdekesnek, bizony kézzelfogható, forintosítható hatással bír autójuk maradványértékére, azaz növeli azt az árat, amit annak értékesítésekor elkérhetnek az autójukért” – emlékeztet Varga Zsombor

Mindennek fényében egyértelműnek tűnik tehát, hogy a magas márkaérték nem csupán azt birtokló vállalat, de márkát vásárló, felhasználó ügyfelek számára is értéket jelenthet. Attól persze nem feltétlenül növekszik az ügyfélélményünk, hogy kedvenc böngészőnk egyben a világ legértékesebb keresőprogram márkája, vagy kedvenc videó-megtekintő alkalmazásunk márkájánál nincs értékesebb a világon, akkor azonban ha ez a telefonunkról, netalán autónkról mondható el, nem csupán a birtoklási élmény növekedhet, de kézzelfogható anyagi előnyünk is származhat belőle.

LEGFRISSEBB

[TESZT] Kia Ceed SW 1.5 T-GDI Platinum – a klasszikus értelemben...

0
A Kia Ceed Sportswagon (SW) 1.5 T-GDI Platinum a dél-koreai márka egyik legnépszerűbb kombija, amely a mindennapi használhatóságot, a modern technológiát és a sportos...

TESZTJEINK