Főoldal Blog Oldal: 362

Király Viktor a Toyota C-HR első hazai tulajdonosa és egyben a modell márkanagykövete

NUBU exkluzív divatbemutatóval, Király Viktor koncerttel a Marie Claire Fashion Days előestéjén, a Várkert Bazárban megrendezett Toyota C-HR Fashion Night-on mutatta be vadonatúj, kategóriateremtő modelljét a jelenlévő közel ötszáz vendégnek, közöttük fontos üzleti partnereknek, a média képviselőinek és a hazai közélet ismert szereplőinek a Toyota.

toyota-c-hr-fashion-night-kiraly-viktor-autoaddikt

Az összejövetel igazi meglepetése ugyanakkor az volt, hogy a Toyota felajánlott egy vadonatúj C-HR-t, és a modell márkanagyköveti szerepét Király Viktornak, aki korábban elsőként próbálhatta ki az autót hazánkban.

A Toyota rendkívüli várakozások övezte, kategóriateremtő vadonatúj modellje, az elképesztően látványos, futurisztikus dizájnt a legfejlettebb, környezetbarát hybrid meghajtással és forradalmi vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerekkel ötvöző C-HR a modell különlegességéhez méltó külsőségek között, a Marie Claire Fashion Days előestéjén, a Várkert Bazárban megrendezett Toyota C-HR Fashion Night keretében mutatkozott be a hazai közönségnek. Az eseményen, ahol a műsorvezetői teendőket Sebestyén Balázs látta el, a közel ötszáz vendéget, akik között számos hazai híresség, többek között, Dobó Kata, Horváth Éva, vagy épp Zsidró Tamás is megjelent, a NUBU exkluzív divatbemutatója és Király Viktor fantasztikus hangulatú koncertje is szórakoztatta.

Az est igazi fénypontja ugyanakkor az volt, amikor a modellt hazánkban korábban elsőként kipróbáló Király Viktor, az est sztárfellépője részére a Toyota felajánlott egy vadonatúj C-HR-t, és a modell márkanagyköveti szerepét. Hazánk egyik legnépszerűbb, nemzetközi szinten is egyre ismertebb és elismertebb énekesének arcán egyértelműen látszott az őszinte meglepetés.

toyota-c-hr-fashion-night-nubu-autoaddikt

„Hihetetlen, még most sem térek magamhoz. Nagyon örültem, amikor korábban, mint később megtudtam, Magyarországon elsőként, kipróbálhattam a Toyota C-HR-t. Az autó már első pillantásra nagyon tetszett, ráadásul életemben először vezettem hybrid autót, ami azonnal meggyőzött, különösen mert már korábban is foglalkoztatott a környezetbarát autóra váltás gondolata. Dinamikus, jól néz ki kívül-belül, zseniális benne a JBL audiorendszer ami nekem zenészként különösen fontos, ráadásul hybrid, mondtam is, hogy ez bizony kéne, azt azonban álmomban sem gondoltam volna, hogy a Toyota felajánl nekem egy ilyen autót. Nagyon boldog vagyok!” – fogalmaz Király Viktor.

„A világ vezető autógyártója, a Toyota híres autóinak megbízhatóságáról, folyamatos innovációjáról, és az olyan forradalmi, környezetbarát technológiai újításokról, mint például a hybrid vagy a plug-in hybrid technológia. Korábban ugyanakkor nem gyakran emlegettek bennünket egy lapon a divat és a trendteremtő design világával. Ezt a prekoncepciót szeretnénk végleg megváltoztatni a Toyota C-HR Fashion Night keretében bemutatott vadonatúj, kategóriateremtő, az ügyfeleink részéről is rendkívüli várakozások övezte C-HR-rel, amely új időszámítást nyit a Toyota számára. Ez a bemutató így egy rendkívül izgalmas és inspiráló utazás első lépése, amelyen reményeink szerint nagy segítségünkre lesz a Király Viktorral, hazánk egyik legnépszerűbb zenei előadóművészével folytatott együttműködés” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi divíziójának igazgatója.

toyota-c-hr-fashion-night-autoaddikt

„Már az eddigi visszajelzések, és a kategóriateremtő modellt övező nem mindennapi várakozás alapján is nyilvánvaló, hogy a vadonatúj C-HR új ügyfelek széles körét szólítja meg a Toyota számára.  Az idehaza és egyre inkább nemzetközi szinten is rendkívül népszerű és elismert Király Viktor közvetlensége, nyitottsága, trendszettersége, energikus lendülete, karizmája, hihetetlenül pozitív személyisége tökéletesen passzol a Toyota C-HR által képviselt értékekkel, ezért nagyon örülünk, hogy elfogadta márkanagyköveti felkérésünket, és ő lehet az első Toyota C-HR tulajdonos Magyarországon. Reményeink szerint a Viktorral folytatott együttműködésünk révén még több új ügyfelet sikerült közelebb hoznunk a C-HR és a Toyota világához” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

Bemutatkozott a stílusos Nissan Leaf Black Edition

A Nissan leleplezte a különleges Leaf Black Edition modellt, és ezzel megalkotta a kecses, prémium stílus mintapéldányát a tömeggyártású elektromos járművek (EV) szektorában.

nissan-leaf-black-edition

A Nissan már meglévő Acenta felszereltségére épülő Nissan LEAF Black Edition korszerű formatervezést és számos dinamikus stíluselemet kínál. A stílusos külső újítások között szerepelnek a fekete színű, 16”-os könnyűfém keréktárcsák, a LED-es fényszórók, a megvilágított küszöbborítás, a sötétített üveg, a külső visszapillantó tükrön elhelyezett fedelek és a fekete hátsó tetőspoiler. A kék varrással rendelkező gumiszőnyegek prémium kidolgozottságú utasteret hoznak létre.

A Black Edition alapfelszereltségként tartalmazza a korszerű NissanConnect EV telematikai rendszer legújabb változatát és az innovatív 360 fokos parkolókamera technológiáját.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője így nyilatkozott: „A Nissan LEAF Black Edition stílusos, prémium formatervet kínál az ügyfeleinknek egy megengedhető árú, tömeggyártású, 100 százalékban elektromos jármű formájában. Elkötelezettek vagyunk az élményt adó innovációk biztosítása felé, és ez a jármű pont ezt nyújtja az élenjáró 360 fokos parkolókamera technológiájával, mely lehetővé teszi a magabiztosabb vezetést az ügyfeleink számára – és megtestesíti a Nissan Intelligens Mobilitást.

A korlátozott kiadású, rögzített gyártási darabszámú modell 2017 márciusától 2017 augusztusáig kapható Európában. Az első 1000 európai ügyfél ingyenes Wi-Fi hotspotot kap, mely akár nyolc eszközt is ki tud szolgálni.

A 2010-ben bevezetett Nissan LEAF volt az első tömeggyártásban előállított elektromos jármű. A legújabb 30 kWh-s változat akár 250 km* hatótávolságot is képes biztosítani az autóvezetők számára, és ezzel a lehetőségek új világát tárja fel előttük. A Nissan elkötelezett egy intelligensebb, fenntarthatóbb jövő biztosítása felé, ügyfelei több mint 2,5 milliárd elektromos mérföldet vezettek eddig.

2010-es bemutatása óta a Nissan LEAF-ből 250 000 egységet értékesítettek világszerte, és ebből több mint 75 000 az európai utakra került, ezzel a modell a világ legkeresettebb elektromos autójává vált.

A BMW eladásai októberben is meggyőzőek voltak

Annak eredményeként, hogy a BMW csoport világszerte 196 002 darab gépkocsit adott át ügyfeleinek az idei év tizedik hónapjában, összesen 1 942 642 darabra nőtt a 2016-ban eladott járművei száma, amely 5,8 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel ezelőtti értéket.

bmw-330e-teszt-autoaddikt-005

A hónap elejére mérföldkőhöz érkezett a BMW: a szárnyaló BMW i és BMW iPerformance eladásoknak köszönhetően, immár több mint 100 000 darab elektromos modell értékesítésével büszkélkedhet. Jól teljeített a MINI is, január és október között regisztrált értékesítése közel háromszázezernél jár.

A BMW Group több járművet adott el az idei év tizedik hónapjában, mint eddig bármelyik előző októberben: a 196 002 darab BMW és MINI modell 2,3 százalékkal múlja felül az előző október teljesítményét, amellyel immáron 1 942 642 darabra nőtt a vállalatcsoport idei évben értékesített négykerekűinek száma (5,8 százalékos abszolút javulás mellett).

„A BMW Group mindegyik prémium márkája kivette a részét az újabb októberi sikerből, és biztos vagyok benne, hogy ez a pozitív trend egészen az év végéig folytatódik majd” – mondta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A napokban adtuk át a százezredik elektromos autónkat, amely újfent azt bizonyítja, hogy a rendkívül fontos elektromos mobilitási szegmensben is kimagasló sikernek örvendhetünk. Globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiánk mindeközben arra is lehetőséget biztosít, hogy az egyre jobban teljesítő piacokat még tovább erősítve ellensúlyozzuk az átmenetileg gyengébb régiókat és ezzel biztos profithoz segítsük a vállalatcsoportot” – tette hozzá.

A január és október között eltelt tíz hónapban világszerte összesen 1 646 743 darab vadonatúj BMW modell talált gazdára, amely 5,5 százalékos emelkedés. Csak az októberi hónap ebből 166 805 darabot tett ki, amely az egy évvel ezelőtti eredmény tükrében 1,1 százalékos gyarapodás. Az SUV modellek iránt mutatkozó egyre nagyobb ügyféligény a BMW X modellcsaládban is megmutatkozik: 21 072 darabos októberi értékesítésével a BMW X1 több mint megkétszerezte egy évvel ezelőtti teljesítményét (139,1 százalékos javulás), miközben az idei év tizedik hónapjában a BMW X3 eladásai 5,1 százalékkal 12 533 darabra, a BMW X5 értékesítése pedig 4,9 százalékkal 14 203 példányra emelkedett. Egy évvel piaci bevezetése után a BMW 7-es sorozat az idei októberben kereken 79 százalékos eladási fejlődést ért el, világszerte átadott 5 664 darab luxuslimuzinnal. Január és október között összesen 47 416 példány kelt el a vadonatúj 7-es BMW képviselőiből (67,2 százalékos értékesítési növekedés mellett), amellyel a hatodik modellgeneráció a piaci debütálást követő eddigi legsikeresebb első évet zárta a sorozat történetében.

Azáltal, hogy a BMW elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljei egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek és októberben világszerte összesen 5 952 darab BMW i és BMW iPerformance modell talált gazdára, a BMW Group az idei év tizedik hónapjában újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett: a vállalatcsoport átadta százezredik elektromos autóját. A jubileumi darabszám közel fele ráadásul az idei év első tíz hónapjában talált gazdára, összesen 47 286 darab BMW i és BMW iPerformance modell képében. „Az elektromos mobilitás terén tett tervezőmérnöki erőfeszítéseink kifizetődnek. A BMW i és a BMW iPerformance modellek együttesen a piac legszélesebb elektromos portfóliójával büszkélkedhetnek, miközben a BMW i divízióra továbbra is a BMW Group technológiai úttörőjeként tekintünk, az itt kifejlesztett újdonságokat pedig idővel a vállalatcsoport többi márkája is megörökli” – nyilatkozta Dr. Ian Robertson.

2016 októberében 8,9 százalékkal több, 28 746 darab MINI modell kelt el világszerte, az eladási lista élén pedig továbbra is a brit prémiumgyártó két legújabb modellje gurul. Csak októberben 5 411 ügyfél választotta a vadonatúj MINI Clubman-t, amelynek egész éves eladási mutatója így 49 218 darabra ugrott. Az idei év tizedik hónapjában 2 152 darab MINI Cabrio talált gazdára, amely 159,6 százalékos növekedésnek felel meg. A brit prémium márka kabriójából a január és október közötti időszakban 25 144 példány kelt el, amellyel a MINI Cabrio kereken 92 százalékkal múlja felül egy évvel korábbi teljesítményét.

A BMW és MINI modellek összesített értékesítése Európában 90 574 darabon zárt októberben, amely 6,4 százalékos fejlődést jelent. Éves viszonylatban mindez 10,0 százalékos javulásnak felel meg, összesen 897 493 darab eladott négykerekűvel. Eme kimagasló értékesítési gyarapodásból az öreg kontinens mindegyik piaca kivette a részét, a legtöbb esetben ráadásul kétszámjegyű eladási fejlődést produkálva. Az Olaszországban eladott 68 282 darab új autó 18 százalékos, a Németországban átadott 45 141 darab modell 19,9 százalékos, a Skandináviában értékesített 43 433 példány pedig 14,4 százalékos javulásnak felel meg.

Ázsiában eközben 63 006 darabon zárt a BMW és MINI modellek összesített októberi értékesítése, amely 6,6 százalékos gyarapodást jelent. A BMW Group az idei év első tíz hónapjában 611 020 darab új autót adott át ázsiai ügyfeleinek, amellyel a vállalatcsoport 8,9 százalékkal szárnyalja túl 2015-ös eredményét. A régió legnagyobb piacának számító Kínában ez az érték 10,2 százalék, az idei évben eladott összesen 423 330 darab négykerekű modellel. Az ázsiai kontinens többi nagy piaca is kimagasló növekedéssel zárt: Japánban január és október között 60 484 darab BMW és MINI modell talált gazdára, amely 9,1 százalékos fejlődés. Dél-Koreában ez a szám 49 016 darab új autó, amely kereken 10 százalékos értékesítési szárnyalást jelent.

Az amerikai kontinensen 11,6 százalékkal kevesebb BMW és MINI modell kelt el idén októberben, mint egy évvel ezelőtt: 36 743 darab. A BMW Group tengerentúli értékesítése ezzel a január és október közötti időszakban 373 822 példányban érhető tetten, amely 7,1 százalékkal marad el a 2015-ös év hasonló értékétől. Miközben Kanada az idei év első tíz hónapjában értékesített 37 373 darab új autóval 7,0 százalékos fejlődést regisztrált, a Mexikóban ez idő alatt eladott 27 858 darab BMW és MINI modell pedig 14 százalékos javulásnak felel meg, az Egyesült Államokban gazdára talált 297 015 példány 9,6 százalékos csökkenést mutat.

A BMW Motorrad továbbra is fennállása legeredményesebb évét produkálja, hiszen az októberben eladott 10 974 darab kétkerekű már önmagában is 19,1 százalékos értékesítési fejlődést jelent.  A vállalatcsoport kétkerekű divíziója január és október között nem kevesebb, mint 127 018 darab robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, amellyel 2,3 százalékkal múlja felül 2015 első tíz hónapjának eladási eredményét.

A BMW Group értékesítési eredményei 2016 októberében és az év első tíz hónapjában

  2016. október Egy évvel ezelőtthöz képest 2016. január – október Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 196 002 +2,3% 1 942 642 +5,8%
BMW 166 805 +1,1% 1 646 743 +5,5%
MINI 28 746 +8,9% 292 823 +7,3%
BMW Motorrad 10 974 +19,1% 127 018 +2,3%

2016 végétől jönnek a Renault Scénic és Grand Scénic dízel hibridek a Continental közbenjárásával

Rendhagyó módon a Continental elektromossá teszi a Renault Scénic és Grand Scénic modellek dízellel futó változatainak egyik típusát.

renault-scenic-hybrid-48v-autoaddikt

A Hibrid Asszisztens nevet viselő rendszerben először alkalmazzák a 48-voltos hibrid meghajtást sorozatgyártott autóban. A technológia rendkívül költséghatékony megoldás az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentésére. A hagyományos önindító és generátor helyett a rendszer egy elektromos motort használ, amely folyamatos üzemben hat kilowattnyi teljesítményt ad le (átmenetileg 10kW-ra is képes), és a motor főtengelyét egy szíj segítségével hajtja meg. Az integrált inverterrel felszerelt elektromos motort a Continental nürnbergi gyárában állítják elő.

A Continental mérnökei a Renault-val karöltve 2013-óta dolgoztak a hibrid meghajtás kifejlesztésén. A gyártást sikerült olyannyira költséghatékonnyá tenniük, hogy vonzó lehetőséggé vált a közepes kategóriájú autók számára is. A megoldás kulcsa az alacsony feszültségű hibrid technológia, amely 48 volton működik. Ez ellentétben áll az ennél jóval drágább, jellemzően hibrid autókban alkalmazott magas feszültségű rendszerekkel, amelyek valahol 300 és 400 volt között működnek. A Renault ezzel a 48 voltos, ún. „lágy” hibrid (Mild-hybrid) megoldással 100 km-en 3,5 literes kombinált dízel üzemanyag-fogyasztást célozta meg. Emellett célul tűzte ki azt is, hogy az új Scénic CO2 kibocsátását 92 gramm per kilométerre vigye le, amely a jármű kategóriájában a legutóbbi meghatározott CO2 célérték. Ez lehetséges is, hiszen az elektromos motor, amely generátorként is működik, a fékenergia nagy részét képes átalakítani elektromossággá, amelyet átmenetileg egy kisméretű akkumulátorban tárol. Ez az energia pedig kifejezetten a belsőégésű motor tehermentesítésére használható fel. A 48-voltos meghajtás és a dízelmotor kombinálásával tehát csökken a nitrogén-oxid és a kipufogógáz-részecskék kibocsátásszintje is, különösen városi forgalomban.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az első vásárlónknak, a Renault-nak szállíthatjuk  az innovatív 48-voltos meghajtásunkat” – mondta el José Avila, a Continental Igazgatótanácsának tagja, a Powertrain Divízió vezetője.

„Tervezzük a gyártás bővítését mind dízel és benzines járművek számára Európában és egyéb piacokon, például Kínában és Észak-Amerikában. A Continental úgy látja, hogy a 48-voltos meghajtás iránti kereslet jelentősen növekedni fog az elkövetkező években. Várakozásaink szerint 2025-ben világszerte minden öt új autóból egy rendelkezni fog a 48-voltos meghajtással” – fogalmaz Rudolf Stark, a Hibrid Electric Vehicle terület vezetője.

A Continental 48-voltos megoldását kifejezetten könnyű integrálni a jelenlegi belsőégésű motorokkal, mivel nincs szüksége nagyobb helyre, mint egy hagyományos önindítónak és generátornak. Ez az elektromos motor kiváló teljesítmény-méret arányának köszönhető, amely nem tartalmaz ritkaföldfémeket. Az ideális kialakítás az állórész vízzel való hűtésével, valamint az indukciós motor nagy hatékonyságával érhető el. A helytakarékosság érdekében az inverternek, amelyik az akkumulátorban tárolt egyenáramot alakítja át a működéshez szükséges váltóárammá, a motor fedelében találtak helyet. A beépítésre kész 48-voltos meghajtást a Continental nürnbergi gyárában állítják elő, amely a komplex elektronikai modulok – például az automata váltónál használt egységek – gyártására specializálódott.

A Renault autói számára kifejlesztett 48-voltos meghajtás mellett a Continental egyéb megoldásokon is dolgozik. Az elektromos egység például a motor és a váltómű közé is beszerelhető, így a belvárosi forgalomban lehetővé válik például a tisztán elektromos meghajtású közlekedés.

Novemberben mutatkozik be a megújult Golf, addig is tekintsünk vissza a múltba

A Volkswagen Golf IV 1997-es megjelenése Hartmut Warkuß nevéhez fűződik, aki 1993 és 2003 között a Volkswagen Csoport vezető tervezőjeként dolgozott.

volkswagen-golf-iv-autoaddikt

A negyedik generációra még napjainkban is úgy tekintenek, mint stílusikonra, elsősorban letisztult megjelenése és a sorozatra jellemző C oszlop miatt, amely az 1974-es Golf I modellig visszanyúlva alkot hidat az egyes generációk között. A négyes Golf azonban nem csupán formatervét illetően számított úttörőnek, de a műszaki tartalom tekintetében is élen járt. A Volkswagen ezzel a modellel egy teljesen új minőségi szintet alkotott ebben a piaci szegmensben, első gyártóként lépve át ezzel a kategória határait. Az Elektornikus Stabilitás Szabályozás (Electronic Stability Control – ESC) 1998-ban debütált a Golf modellben, amely hozzájárult a biztonság további demokratizálódásához. 2003-ig – belekalkulálva minden modellváltozatot – összesen 4,99 millió darab négyes Golf készült.

Visszatekintés 1997-re: Robbie Williams a tini bálványok sorából világsztárrá lépett elő a Let me entertain you című számmal és jeligével; Kate Winslet és Leonardo DiCaprio filmtörténetet írtak a Titanic egyesült államokbeli bemutatójával; a Volkswagen pedig bemutatta a Golf negyedik, dizájn szempontjából leginkább letisztult és klasszikus generációját. Hartmut Warkuß szerint: „A Golf egy műemlék. Az autó, amely észrevétlenül lépett a világszerte népszerű Beetle modell nyomdokaiba. Jó érzékkel terelte a vállalat stratégiáját olyan irányba, amely inkább a fejlődést, mintsem a forradalmi megoldásokat helyezte középpontba, hiszen fontos a magas szinten megvalósuló folytonosság megjelenítése.” És éppen ez az, amelyet Warkuß a négyes Golf kapcsán tett. Mindemellett semmit sem másolt a hármas Golfról. Éppen ellenkezőleg, a teljesen új megjelenésű Golf generációnál a karosszéria egyetlen elemét sem vették át az elődmodelltől. Az első szélvédő laposabb lett, a hátsó szélvédő meredekebb szögben ereszkedett lefelé, míg a tető még inkább nyúlt hátrafelé. Még az első Golf 1974-es megálmodója, Giorgio Giugiaro is elismerését fejezte ki az új modell kapcsán: „A Golf genetikai állománya szemmel látható még a negyedik generációnál is.”

A MINI 8 csapattal domborít majd a 2017-es Dakar Ralin

A gyári színekben induló X-raid istálló ezúttal Mikko Hirvonent, Bryce Menzies-t és Yazeed Al-Rajhit ülteti be a három MINI ALL4 Racing versenyautó volánja mögé.

mini-all4-racing-dakar-2016-autoaddikt

A gyakran csak a „rali világának ősanyjaként” emlegetett Dakar Rali minden kétséget kizáróan a földkerekség legfárasztóbb és legtöbb kihívással teli motorsport-megmérettetése. A Dakar Ralin való sikeres részvétel az istállók részéről hosszú hónapokon át tartó felkészülést igényel, amelyhez a világ legjobb pilótái, navigátorai és háttércsapatai csatlakoznak – a legkeményebb gépekkel a főszerepben. 2012 és 2015 között sorozatban négy alkalommal elhódított abszolút Dakar-győzelmével és ezzel párhuzamosan megnyert négy FIA Cross Country Rali Világkupa-címével a MINI ALL4 Racing már számos alkalommal bizonyította rátermettségét és magabiztos teljesítményét, a két héten át tartó kihívás végeredményében azonban a sok éves tapasztalat mellett a szerencse is nagymértékben közrejátszik.

A MINI és gyári színekben versenyző motorsport-partnere, az X-raid istálló nagy örömmel jelenti be a 2017-es Dakar Ralin rajthoz álló nyolc MINI-csapatot, amelyből három az X-raid istálló zászlaja alatt, a brit prémiumgyártó teljes körű támogatását élvezve néz majd szembe a dél-amerikai terepek nyújtotta nehézségekkel.

2017-ben az X-raid istálló nem titkoltan a MINI ALL4 Racing ötödik abszolút Dakar-győzelméért száll versenybe, amelyhez vegyes Dakar-tapasztalattal rendelkező, de egytől egyig kiváló tereprali-tudással bíró duó-triót ültet be a három versenyautó volánja mögé.
A korábbi WRC-specialista, a finn Mikko Hirvonen 2016 után jövő januárban ismét rajthoz áll Dél-Amerikában, hogy a bemutatkozó versenyén elért egy szakaszgyőzelmével és megannyi TOP5 helyezésével kivívott abszolút negyedik helyét és a 2016-os Év Újonca címet abszolút győzelemre váltsa. Navigátora ezúttal is a hatalmas versenytapasztalattal rendelkező francia másodpilóta, Michel Périn lesz.

„Nagyon boldog és rendkívül izgatott vagyok, amiért második alkalommal is rajthoz állhatok a Dakaron. Úgy vélem, idén az első verseny során rengeteget tanultam és azóta sokat dolgoztunk a csapattal, hogy amennyire csak lehet, felkészüljünk a második fordulóra. Jól tudom, hogy óriási kihívás lesz, de már alig várom, hogy a rajtrácson álljak és végre lássam, mit sikerült elérnünk” – nyilatkozta Mikko Hirvonen.

Jóllehet, még csupán 29 esztendős, az egyesült államokbeli Bryce Menzies azonban máris tökéletes off-road-pilóta. 2016-ban az FIA Cross Country Rali Világkupa futamain mindvégig őrületes izgalomban tartotta a motorsport-rajongókat, majd a szezon végén a MINI ALL4 Racing versenyautóval az abszolút ötödik helyen végzett. Élete első Dakar Raliján honfitársa, Peter Mortensen segíti majd másodpilótaként.

„Életem egyik legnagyobb álma, hogy egyszer rajthoz állhassak a Dakaron” – mesélte örömittasan Bryce Menzies. „Elmondhatatlanul izgatott vagyok, amiért az X-raid istálló gyári pilótájaként indulhatok Dakarba, hogy beteljesítsem az álmomat. Nincs meg feltétlenül az a mennyiségű rali-tapasztalatom, amekkora a Dakarhoz kell, és noha jól tudom, hogy ez az a verseny, amire nem lehet százszázalékosan felkészülni, mégis nagyon otthonosan érzem magam a csapatban, az autóban és a navigátorom mellett. Nagyon várom, hogy végre megkapjam a zöld zászlót!” – fogalmazott a fiatal pilóta.
A gyári színekben induló X-raid istálló harmadik MINI ALL4 Racing versenyautójában a szaúd-arábiai Yazeed Al-Rajhi és a német Timo Gottschalk alkotta duó foglal majd helyet

Al-Rajhi 2015-ben egyszer már rajthoz állt a Dakar Ralin, a WRC (World Rally Championship) futamain megszerzett bőséges verseny-tapasztalat pedig azonnal az abszolút ötödik helyre repítette a szaúdi pilótát. 2016-ban az FIA Cross Country Rali Világkupa megmérettetésein csiszolta tovább tehetségét a MINI ALL4 Racing volánja mögött, ahol Timo Gottschalk oldalán a tabella negyedik helyére érkezett fel.

„Új csapatban szállunk versenybe, és ez felettébb izgalmas felállás. Nagyon várjuk már a Dakar rajtját, hiszen a MINI egy rendkívül jól összerakott versenyautó. Mindezek ellenére tudjuk, hogy nagyon erős lesz a mezőny és egyáltalán nem lesz könnyű dolgunk. Az elsődleges célunk, hogy eljussunk Buenos Aires-be, és lehetőleg a dobogós helyek egyikén. Tisztában vagyunk azzal, hogy a tapasztalatunk és a felkészültségünk mire lehet elegendő, és megpróbáljuk majd hibátlan stratégiával, komolyabb hibák nélkül abszolválni a megmérettetést” – mondta Yazeed Al-Rajhi.

Az X-raid istálló három MINI-je mellett további öt MINI ALL4 Racing versenyautó is felgurul majd a 2017-es Dakar Rali rajtrácsára, különböző privát csapatok színeiben. A pilóták és navigátoraik alkotta nemzetközi MINI-család rali-tapasztalata számos generációt és Dakar-megmérettetést felölel, a dél-amerikai rajtvonalon jövő januárban felsorakozó ellenfelekre nézve mégis kivétel nélkül komoly veszélyt jelentenek – annál is inkább, mert a MINI ALL4 Racing átfogó fejlesztésekkel, széleskörű finomhangolásokkal és kíméletlen tesztekkel töltötte a 2016-os évet.

Ma, a Marie Claire Fashion Days előestéjén mutatják be a vadonatúj Toyota CH-R-t

Most hétvégén, azaz november 11-e és 13-a között kerül megrendezésre Marie Claire Fashion Days. Az esemény előestéjén, azaz ma, csütörtökön 19:30-tól látványos divatbemutató és fogadás keretében, a Várkert Bazárban mutatja be vadonatúj, kategóriateremtő modelljét, a C-HR-t hazánkban az esemény főtámogatója, a Toyota.

toyota-c-hr-nubu-marie-claire-fashion-days-autoaddikt

A Toyota rendkívüli várakozások övezte, kategóriateremtő vadonatúj modellje, az elképesztően látványos, futurisztikus dizájnt a legfejlettebb, környezetbarát hybrid meghajtással és forradalmi vezetéstámogató és aktív biztonsági rendszerekkel ötvöző C-HR a modell különlegességéhez méltó külsőségek között, a Marie Claire Fashion Days előestéjén, a Várkert Bazárban megrendezett Toyota C-HR Fashion Night keretében mutatkozik be a hazai közönségnek.

A csütörtök este, 19:30-tól kezdődő esemény kapcsán, amelyen a NUBU exkluzív divatbemutatója mellett Király Viktor is fellép, számos hazai híresség is jelezte részvételét, ami jól mutatja, milyen széles kört szólít meg a világ vezető autógyártójának új modellje. Egyedülálló érdekesség, hogy a Toyota kiemelt partnerei és flottaügyfelei, illetve a hazai divat-, zenei- és színházi világ ismert szereplői mellett korlátozott számban ugyan, de lehetővé tette azt is, hogy a C-HR és a divat és csillogás iránt érdeklődők is részt vegyenek az eseményen, így a Toyota C-HR Fashion Nightra jegyek is vásárolhatóak.

„A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója, a Toyota jól ismert modelljeinek megbízhatóságáról, a környezetbarát hybrid, plug-in hybrid és üzemanyagcellás hidrogén meghajtásról, valamint forradalmi, jövőbemutató technológiáiról, prémium márkánkkal, a Lexussal ellentétben ugyanakkor a Toyotát korábban kevesen azonosították a divattal és a trendteremtő dizájnnal. Az új C-HR, minden idők talán legszebb Toyotája ugyanakkor a merész, lenyűgöző dizájnt a legfejlettebb meghajtási láncokkal és technológiákkal ötvözve új, hihetetlenül izgalmas korszakot nyit a vállalat életében” – véli Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

„Már az eddigi visszajelzések, és a kategóriateremtő modellt övező nem mindennapi várakozás alapján is nyilvánvaló, hogy a vadonatúj C-HR új ügyfelek széles körét szólítja meg a Toyota számára, akiket kiválóan reprezentál a Toyota C-HR Fashion Night-on exkluzív bemutatót tartó prémium NUBU divatmárka, és az est fellépő sztárvendége, az idehaza, és egyre inkább nemzetközi szinten is rendkívül népszerű és elismert Király Viktor” – teszi hozzá a szakember.

[TESZT] Ford Edge 2.0 TDCI Sport – egy falatnyi Amerika

Telitalálat a Ford európai divíziójától az USA-ból áthozott autók bevezetése Európában. Gondoljunk csak a Mustang-ra, mekkora sikert hordoz (Magyarországon is), nekünk is személyes kedvencünk. Mostantól az Edge is az, ugyanis megtestesíti mindazt, amit az amerikai életérzésnek kötelező. Teszteltük a Ford Edge 2.0 TDCI Sport-ot.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-001

A legjobbkor érkezett az öreg kontinensre a Ford Edge, ugyanis hamisítatlanul tombol a SUV-láz, veszik, mint a cukrot, nálunk is kelendő a kategória. Ráadásul ha SUV, akkor önkéntelenül a Ford kék oválja jut eszünkbe, mivel úttörőnek aposztrofálható a márka e téren is. Akkor mi lehet a gond? Semmi nyilván, minden adott ahhoz, hogy egy igazán élhető autó szülessen – például a magyar piacra.

Persze a recept adja magát, ahogy feljebb is említettük: a SUV-korszak csúcsait döntögeti, divatozás ide, vagy oda, népszerű a szegmens. Valamilyen szinten presztízskérdés is lehet, hogy Ford SUV-t válasszon a vevő, ugyanis a több éves tapasztalat, maga az autógyártás gyökerei ott pózolnak minden egyes márkatermékben. Az európai Fordok természetesen más koncepciók alapján készülnek, de a lényegiség ugyanaz.

A Ford Edge 2.0 TDCI Sport tehát kitűnően hordozza az amerikai SUV-feelinget, az ottani dizájnra jellemzően hangsúlyos orr-résszel, óriásinak ható hűtőmaszkkal érkezik az autó. Az embléma is jóval hangsúlyosabb a megszokottnál, a rács lamellázása mindösszesen 2 bordaidomot rejt, a trapéz jellegű alakzat közepére húzva. Az alsó résznél sportosba forduló stílussal jön a második légbeömlő, itt a méhkas-alakzat dominál, de kapunk krómcsíkokkal övezett ködfényszórókat is, s persze a morcos tekintetet előirányzó fényszórók is a helyükön vannak minden értelemben.

Amerikában közepesnek, itthon inkább nagynak számít

Nagyobb mint a Kuga (európai vizeken maradva), de azért kisebb jóval, mint egy Expedition (kitekintve az Államokba). Úgy az Explorer környékén ildomos belőni a Ford Edge 2.0 TDCI Sport-ot, ám annál sokkal európaibb a vonalvezetés és az egész tálalás egyben.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-004

Oldalnézetben jön elő igazán a SUV-jelleg, a Ford Edge 2.0 TDCI Sport klasszikus normák szerint építkezik: nagy oldalajtó- és üvegfelületek, néhány kecses törésvonal a kasznin, nem túlzó méretű alufelnik, viszonylag keskeny B oszlop, valamint sportosságot sugalló hátsó légterelő idom. Nem véletlen, hogy a típusjelzés tartalmazza a Sport kifejezést, ugyanis valóban az volt az egyik fő megvalósítandó cél az autó tervezésénél, hogy kimondottan szabadidős, sportra kihegyezett arculatot kapjon a vásárló. Ezzel nincs is probléma, ahogy az egész formaisággal sem, a Ford Edge 2.0 TDCI Sport igazán friss, üde hangulatot áraszt.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-007

Hátulról sem utolsó a Ford Edge 2.0 TDCI Sport, vizuálisan megvan a pozitív összhatás, bár tagadhatatlan, hogy a márkaarculatot inkább a front hordozza. A far picit európaibb kivitelt kapott, keskenyre húzott lámpaburákkal, ma oly divatosan összeérnek a vonalak itt a hátsó üvegezés alatt párhuzamosan; illetve akad még egy dupla krómozott sportkipufogóvég-párosunk is, amely értelemszerűen növeli a SUV-hangulatot. Azaz a sportos SUV-hangulatot, helyesbítve.

Minimalizmus, lényegre törés

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-002A Ford Edge 2.0 TDCI Sport enteriőrje viszont nem a feltűnősködésről fog elhíresülni. A kialakítás visszafogott, igazán ez jellemző még mindig az amerikai autógyártásra e téren – nincs is ezzel gond, valószínűleg az európai szem inkább az apró részleteiben is mindig kidolgozott megoldásokra fókuszál inkább. Mindez nem jelenti azt, hogy a Ford Edge 2.0 TDCI Sport-beltér nem lenne ízléses, vagy épp praktikus, érzetre valahol a Focus és az S-MAX környékén jár, szigorúan az alapfelszereltséget véve alapul. Ugyanakkor paradox a helyzet, mert a puritánság ellenére minden luxus megvan, ami kell ebben a kategóriában, vagy ilyen felszereltségnél, optikailag is.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-012

A műszeregység minden főbb részlete krómmal lett nyakonöntve, akár a beömlőkről, akár a cockpit több irányáról esik szó. A központi műszerfal jó kialakítása révén rendkívül jó az információk közvetítése utazás közben, míg az LCD infotaiment-en keresztül számos, aprólékos finomhangolásra nyílik lehetőség.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-003Magas kényelmet kapunk a Ford Edge 2.0 TDCI Sport üléseitől, mind elöl, mind pedig hátul is. Egyértelműen az elöl ülők kapnak nagyobb komfortot, a fotelek ergonómiája remek, közepesen kemények az ülő- és hátfelületek, jó bennük utazni. Hátul is mindent megkapnak az utasok, kicsit tömörebb érzetet adó ülőlapokkal, háttámlákkal, de kárpótól a fejedelmi helykínálat (fej, láb- és térdterek).

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-013

Perfekt stabilitással bírt a Ford Edge 2.0 TDCI Sport tesztautó, köszönhetően egyebek mellett a továbbfejlesztett felfüggesztéseknek.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-014

Konkrétan a hátsó kialakítás e téren teljes megújulást hordoz, újratervezett futóművel; remek az összhang az első MacPherson-megközelítéssel. Egy pillanatig sem volt olyan érzetünk vezetés közben, hogy az optimálisra húzott magasság miatt instabillá válna a felépítmény, sokkal inkább hagyományos értelemben vett személyautós jelleget kaptunk végig.

Szabadidőautó. Nem véletlen, az őshazából érkezett

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-008Irány a természet, legyen tél, vagy nyár, egyre megy: a Ford Edge 2.0 TDCI Sport hatalmas terei révén jól pakolható, egy nagyobb család is kitűnően elterpeszkedhet benne hosszabb távolságokra tervezve is. Rekeszek, oldalzsebek és egyéb speciálisan az utazáshoz kialakított kiegészítők segítik a kényelmet, nem beszélve a gigantikussá alakítható csomagtérről is, mely annak ellenére, hogy az autó építése nem kifejezetten alacsony, könnyedén rakodható. Ráadásként integrálták hozzá a lábbal történő nyitást garantáló technológiát, ezáltal akkor is minimális erőkifejtésre van szükségünk, ha épp tele van mindkét kezünk egy vásárlás végeztével.

30 plusz lóerő a “sima” variánshoz képest

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-017210 lóerős, 2 literes közös nyomócsöves befecskendezéssel ellátott DOHC TDCI gázolajos erőforrást kapott a Ford Edge 2.0 TDCI Sport. Itt látszik megint, hogy a Sport jelzés nem felesleges sallangként került az autó nevéhez, ugyanis az alapteljesítmény 180 LE, egyedül a Titanium csomagos Edge kapja ezt a teljesítményű aggregátot a Sport variánson kívül. Itt tulajdonképp a felszereltség közt vannak csak eltérések, magától értetődően a tesztautónk a sportos apsektust képviseli, a Titanium pedig az eleganciára koncentrál inkább.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-015

450 Newtonmétert képes mozgósítani a hajtáslánc, mindezt relatíve alacsony, 2000-es percenkénti fordulatszámon ( a csúcsteljesítmény 3750-nél érkezik). A társított 6 sebességes PowerShift duplakuplungos váltó rengeteget finomult az évek során, a váltások már-már szinte észrevétlenek a korábbiakhoz képest, érezhetően akad mindig erőtartalék az épp aktuálisan kapcsolt fokozat tartományában.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-009

Fogyasztás tekintetében is jól teljesített az új, második generációs Ford Edge 2.0 TDCI Sport. Országúton, 90 kilométer/órás sebességnél 5.2, míg városi környezetben 6.6 litert sikerült rögzítenünk 100 kilométerre átlagolva, ami kifejezetten jó eredménynek számít az autó méreteinek, súlyának, és kategóriájának függvényében.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-015

Tesztelt Ford Edge 2.0 TDCI Sport-unk 14 445 000 forintos bruttó listaáron érhető el, míg az alapár 13 120 000 forint – utóbbi összegért 2 literes dízelmotorral szerelt, 180 lóerős, manuális váltós verziót kapunk, Titanium felszereltséggel. Benzines Edge egyelőre nem szerepel az importőr kínálatában, viszont Vignale-megközelítés igen, hamarosan tesztre fogjuk majd azt az irányvonalat is.

ford-edge-2-0-tdci-sport-teszt-autoaddikt-006

2016 Ford Edge 2.0 TDCI Sport specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, dupla turbóval

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 210 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 450 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hatfokozatú duplakuplungos PowerShift automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4808 mm

Szélesség: 1928 mm

Magasság: 1692 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: 255/45 R20

Hátsó gumik mérete: 255/45 R20

Tömeg, üresen: 1837 kg

Megengedett össztömeg: 2505 kg

Csomagtér kapacitása: 602 liter, 1847 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 68 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 211 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.4 s (gyári mérés), 9.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 6.6 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.5 l/100 km

Országúti: 5.5 l/100 km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 161 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Gazdára talált az ezredik Lada Magyarországon

Az elmúlt alig egy év alatt rendkívüli érdeklődés kísérte a Lada újraindított hazai forgalmazását. Ennek eredményeként ma forgalomba helyezték az ezredik autót. A boldog tulajdonos egy borászattal, szőlészettel foglalkozó magyar vállalkozó, aki szemben a sztereotípiákkal nem Lada 4×4-et vásárolt, mert az már van neki. Az ezredik Lada egy Granta Liftback személyautó lett.

frittmann-tamas-1000-lada-autoaddikt

 A tavalyi év végén számoltunk be az első gazdára talált Ladáról – talán mindenki emlékszik a rackajuh tenyésztő úriember gáláns meglepetésére – most pedig már az ezredik Lada is kigurult a magyar utakra.

A Lada Hungary eredeti tervei szerint egy év alatt nyolcszáz autó értékesítésével számolt, így komoly eredmény, hogy megvan az ezredik eladott autó tíz hónapon belül. A Lada modelljei találkoztak a magyar vásárlók igényeivel, akik megfizethető árú, strapabíró és jól felszerelt autókat keresnek. Az első ezer autó alapján látni, hogy a Kalina és Granta modellcsaládok fej-fej mellett teljesítenek (42-42% az eladásokból), míg a speciális igényeknek megfelelő Lada 4X4 hozza a fennmaradó 16%-ot. Az ezredik autót a Lada Pécs értékesítette, egy Lada Granta Liftback talált Frittmann Tamás mosdói lakos személyében gazdára.

Az ezredik Lada története igazi klasszikus. Frittmann úr és felesége már a nyitás napján elkezdték nézegetni az új Ladákat. Eldöntötték, hogy mindenképpen vesznek egyet, de megvárják az első tapasztalatokat. A családnak nem ismeretlen a márka, az otthoni flottában van egy Lada Samara, egy tizenöt éves Lada Niva és egy orosz traktor is. Az új Granta korábbi Skoda Fabia gépkocsijukat váltja majd fel. Azt megkapják a gyerekek.

Mindig is jelen volt a Lada a családunkban. Nekünk most is több van, de a szüleimnek is volt korábban. A tizenöt éves Nivám szépen teszi a dolgát, a Samara is mindennapos használatban van, gondom nem volt velük. Jól ismerem az orosz autókat, erősek, megbízhatóak és a fenntartásuk negyedannyiba kerül, mint más, nyugati autónak. Az új Ladáknál az 1600 köbcenti, a jelentős hasmagasság és az óriási csomagtér győzött meg. No meg az ára” – nyilatkozott az újdonsült tulajdonos.

Az importőr a három év gyárihoz ajándékozott még két év kiterjesztett garanciát – mely most már elérhető minden Lada modellnél – így a család öt évig élvezheti a garancia által nyújtott biztonságot.

 

Mads Mikkelsen a Ford Edge kampány új rövidfilmjében

A Ford a közelmúltban mutatta be új rövidfilmjét, amely az új Ford Edge modellhez készült; a film főszereplője Mads Mikkelsen, akit a Doctor Strange és a hamarosan érkező Rogue One: A Star Wars Story című alkotásokból is ismerünk.

ford-edge-le-fantome-autoaddikt

A GTB (a Ford globális reklámügynöksége) által írt és a RSA Films által készített Le Fantôme alapötlete, hogy Mikkelsen egy párt üldöz, akik éppen új életet kezdtek egy tanúvédelmi program segítségével – ám egy feltűnő Edge SUV-val járnak. A Horvátországban forgatott filmben Barbara Steele is játszik, aki a ’60-as évek gótikus horrorjaiban vált híressé. A rendező Jake Scott, akinek nevéhez olyan alkotások fűződnek, mint a Mallory szerint a világ, valamint a Rolling Stones, a Radiohead és a R.E.M. számos videoklipje.

“Ahogyan európai zászlóshajónk, az új Ford Edge, úgy a Le Fantôme című rövidfilm is a kiemelkedő alkotás. Mads Mikkelsen és James Scott tökéletes moziélményt teremtenek, amely ugyanolyan kifinomult hangulatot sugall, mint maga az autó” – vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.

A Le Fantôme, amely online már eddig is elérhető volt a https://youtu.be/4i-0mT3LH7E
linken, a héten került adásba az olasz televízióban, és a jövő héttől Európa-szerte látható lesz a tévéképenyőkön és a mozikban.

“Nagy öröm volt számomra, hogy hozzájárulhatok az új Edge bevezetéséhez, és hogy részt vehetek egy ilyen izgalmas kampányban. Ez egy gyönyörű autó, amely megérdemli, hogy ilyen gyönyörű film készüljön róla. Remélem, Önöknek is tetszeni fog” – nyilatkozta Mads Mikkelsen.

Az immár egész Európában megrendelhető Ford Edge SUV látványos, sportos külső stílusához harmonikus belső tér társul, amely kiváló minőségű anyagokkal és élvonalbeli dizájnnal kényezteti az utasokat.

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK