Főoldal Blog Oldal: 361

Toyota: ezen a hétvégén a legérdemesebb vásárolni, egyedi kedvezmény a gyártó egyes modelljeire

November 19-én és 20-án Élmény Hétvégét tart a Toyota a hazai márkakereskedésekben, amelynek keretében a kampányban résztvevő modellekre egyedi kedvezményt, 3+2 éves extra garanciát is magában foglaló ÉrtékŐr finanszírozást, illetve a kiemelt modellekhez ajándék navigációt kínál a márka.

toyota-avensis-akcio-autoaddikt

A hazánkban az idei év első tíz hónapjában értékesítéseit a 22,85%-os piaci élénkülés ütemét jóval meghaladó mértékben, 37,7%-al növelő Toyota rendkívüli ajánlatokkal várja a november 19-20. között tartott Toyota Élmény Hétvégére ellátogatókat.

A világ vezető autógyártója, a TÜV 2016-os jelentésének tanúsága szerint a megbízhatóságban is élenjáró Toyota hat modell, a hazai kisautó szegmens egyik éllovasának számító Yaris, a hybrid meghajtás révén minden eddiginél népszerűbb Auris, az ötven éves évfordulóját ünneplő Corolla, a magyarországi egyterű szegmensben egyik legnépszerűbb modellnek számító Verso, zászlóshajója, az Avensis, valamint a szintén hybrid hajtása révén minden várakozást és értékesítési rekordot megdöntő RAV4 esetében kínál nem csupán egyedi kedvezményeket, de 3+2 éves extra garanciát is magában foglaló ÉrtékŐr finanszírozást, illetve a kiemelt modellekhez ajándék navigációt.

toyota-verso-akcio-autoaddikt

Ha ez nem volna elég, a márkakereskedésekbe ellátogatók megismerkedhetnek a világ legnépszerűbb autója, a vadonatúj Toyota Corolla 50 évfordulós limitált szériájával is, míg több azonnal elvihető, készleten lévő modell esetén további kedvezmények is várják őket, miközben a napokban érkeznek meg a kereskedésekbe a rendkívüli várokozás övezte, kategóriateremtő C-HR első példányai is.

toyota-corolla-akcio-autoaddikt

„Az idei évben eddig bemutatott 6 új modellünk rendkívül kedvező fogadtásának köszönhetően az év első tíz hónapjában 37,7%-al sikerült növelnünk magyarországi értékesítéseinket, miközben vevőszerződéseink még ennél is nagyobb mértékben, több, mint 50%-al növekedtek. A mostani nyílt hétvégén kínált rendkívüli ajánlataink révén ugyanakkor várakozásaink szerint még ennél is dinamikusabb bővülhetnek majd hazai eladásaink.”- fogalmaz Réthelyi Nándor, a Toyota magyarországi értékesítési és hálózatfejlesztési vezetője.

toyota-rav4-akcio-autoaddikt

„Egyértelműen kijelenthető, hogy ezen a hétvégén nagyon megéri majd Toyotát vásárolni, amiben nem csupán az egyedi kedvezmények játszanak nagy szerepet, de a kampányban foglalt ajánlat részét képező, 3+2 éves Extracare garanciát is magában foglaló Toyota ÉrtékŐr finanszírozás is. Ennek keretében ugyanis nem csupán rugalmasan megválasztható futamidőt és alacsony törlesztőrészleteket, de garantált visszavásárlási árat is kínálunk ügyfeleinknek. Ezen felül ügyfeleink készleten lévő, azonnal elvihető autóink között is szemezgethetnek, amelyekre a korlátozott ideig érvényes egyedi kedvezmény mellett szintén kínáljuk a Toyota ÉrtékŐr finanszírozást, és természetesen ezekhez is megvásárolható az extra garancia” – mutat rá a szakember.

toyota-yaris-akcio-autoaddikt

„A november 19-20.-án tartott Élmény Hétvége keretében az autóinkhoz kínált ÉrtékŐr finanszírozás révén a TÜV 2016-os jelentésének tanúsága szerint is a legmegbízhatóbb autókat kínáló Toyota modelljeit vásárló ügyfelek hosszú távon gondoskodhatnak új autójuk értékállóságáról és élvezhetik az alacsony havi részleteket, valamint a kiterjesztett garanciából fakadó előnyöket” – hívja fel a figyelmet Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

toyota-auris-touring-sports-akcio-2016-autoaddikt

„A Toyota ugyanis már a szerződéskötéskor garantálja ügyfelei részére, hogy autójuk minimum mennyit ér majd a futamidő végén, és vállalja, hogy ezen az áron akár vissza is vásárolja azt azoktól az ügyfelektől, akik erre igényt tartanak. Így az ÉrtékŐr finanszírozás révén a Toyotát vásárló ügyfél biztosítja autója értékállóságát, minimalizálja kockázatait, miközben mentesíti magát a használtautó piac kiszámíthatatlanságától, hiszen biztos vevővel rendelkezik eladáskor” – magyarázza a szakember.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

Újabb crossover: érkezik az Opel Grandland X

Korábban már beszámoltunk az egyelőre titokzatos Opel Crossland X érkezéséről. Most újabb hírünk érkezett nagytestvér Opel Grandland X kapcsán.

opel-grandland-x-autoaddikt

Az Opel Grandland X olyan, mintha a Crosslandd X nagyobb testvére lenne. Mindkét teljesen új crossover-modell (CUV) 2017-ben indul, egy SUV lazaságát egyesítve jó adag menetdinamikával.

Ellenállhatatlan terepes vonzerejével, magas üléshelyzetével, jó körkilátásával, a könnyű be-és kiszállással, valamint nagyvonalú helykínálatával a Grandland X remekül illik napjaink aktív életstílusához.

Stílusa ügyesen egyesíti a robusztusságot az eleganciával, utastér-koncepciója pedig a bőven mért komfortot a célszerűséggel. A Grandland X tovább bővíti az Opel eddig is átfogó kínálatát a különösen népszerű kompakt osztályban, hiszen a sikeres Astra – 2016 Év Autója – és a nemrégiben bemutatott hétüléses Zafira mellé sorakozik fel.

“Az Opel Grandland X kalandkereső egyéniség, mindig kész új felfedezésekre – városban éppúgy, mint azon kívül. Új crossoverünk fantasztikusan néz ki, és új vevőket lelkesít fel az Opel iránt” – mondta a márka marketing-vezetője, Tina Müller.

A Grandland X egy nagy Opel-modelloffenzíva része, amelynek keretében 29 új típus jön ki 2016 és 2020 között. Viruló piacra érkezik, hiszen tíz év alatt – 2007 és 2017 között – hétről húsz százalékra nő a SUV/CUV-részarány az eladott új autók között. Az Opel Crossland X és az Opel Grandland X tovább gerjeszti ezt a növekedést.
Az Opel Crossland X 2017 első felében rajtol a B-szegmensben, ahol az Opel MOKKA X már hatszázezer vevőre talált. Az Opel Grandland X 2017 őszén robban be egy lépcsővel feljebb, a C-szegmensbe, amelyben Európa-szerte a kompakt osztály minden ötödik eladását regisztrálják

Stresszmentes parkolást, ütközések és helytelen sávváltások elkerülését ígérik a Ford új generációs technológiái

A Ford a vezetősegítő technológiák terén betöltött piacvezető helyzetére alapoz: egy sor új generációs rendszert mutat be, amelyekkel még egyszerűbb a parkolás, biztosabban elkerülhetők az ütközések, érzékelhetők az útakadályok, és kizárható, hogy a vezető véletlenül a szembejövő sávba kormányozza autóját.

ford-eapa-technologia-autoaddikt-001

Az USA piacán a Ford több márkájában érhető el az adaptív sebességtartó automatika, az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztenssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a vezetőfigyelő rendszer, az adaptív fényszóró, a holttérfigyelő és a fejlett parkolóasszisztens, mint bármely más, teljes modellpalettát kínáló gyártónál.*

“A vezetősegítő technológiák révén jobb autóvezetővé válhatunk, mivel segítségükkel jobban látjuk és érzékeljük mindazt, ami körülöttünk történik” – vélekedett Scott Lindstrom, a Ford vezetősegítő rendszerekért és aktív biztonságért felelős igazgatója. “A Ford kutatás-fejlesztési befektetései kifizetődnek, mivel felpörgetik az innovációt, így gyorsabb ütemben bővíthetjük vezetősegítő technológiáink portfólióját, olyan funkcionalitást és teljesítményt nyújtva, amit vásárlóink sokra értékelnek.”

ford-eapa-technologia-autoaddikt-003

A fékfunkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő célja, hogy csökkentse a parkolással járó stresszt; a rendszer érzékeli az autó mögött elhaladó embereket és járműveket, és erre figyelmezteti a vezetőt, sőt automatikusan fékez is, ha az autós nem reagál. A tolatókamera opcióként széles látószöggel jeleníti meg az autó központi kijelzőjén a jármű mögötti terület képét. A továbbfejlesztett parkolóasszisztens egyetlen gombnyomásra elvégzi a járdaszegéllyel párhuzamos vagy merőleges parkolást.

ford-eapa-technologia-autoaddikt-004

A Ford Európa aacheni Kutatási és Innovációs Központjában több más berendezés is fejlesztés alatt áll – többek közt olyan rendszerek, amelyek nagy sebesség mellett is képesek kikerülő manőverrel megelőzni egy ütközést, illetve olyanok, amelyek figyelmeztetik a vezetőt, ha véletlenül a szembejövő sávba kormányozná autóját.

Ezek az új technológiák várhatóan két éven belül megjelennek a Ford járműveiben – annak köszönhetően, hogy a vállalat elkötelezte magát a vezetősegítő eszközök kutatására szánt befektetések megháromszorozására.

Elkerülni a bajt

A kitérő kormányzási asszisztens egy új technológia, aminek segítségével a vezető könnyebben kerülheti ki az állóra fékezett vagy lassan haladó járműveket, elkerülve így az ütközést. A városi és autópálya-tempóval egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a lassan mozgó és álló útakadályokat, és kormányzási rásegítést ad, hogy a vezető hatékonyabban kerülhesse el a küszöbön álló ütközést. A rendszer akkor aktiválódik, ha a fékezéshez már nincs elegendő távolság, és az autós a kitérő manőver mellett dönt.

ford-eapa-technologia-autoaddikt-002

Ne hajtsunk a szembejövő sávba, és legyen stresszmentes a parkolás!
A szembejövő forgalomra figyelmeztető technológia a szélvédő mögé beépített kamera segítségével és az autó navigációs rendszerének információi alapján hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha véletlenül a szembejövő forgalom sávjába kormányozza járművét.

A fejlett parkolóasszisztens önállóan vezérli a kormányzást, a sebességfokozat kiválasztását, valamint az előre-hátra haladást, és egyetlen gombnyomásra elvégzi a parkolási manővert. A rendszer automatikusan ki- és beáll a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyekre, a merőleges parkolóhelyekről pedig önműködően kitolat.

“A vezetés egyik legstresszesebb része a parkolás, nem beszélve arról, hogy a megfelelő méretű parkolóhelyet kereső autósok jelentősen lelassítják a forgalmat” – mondta Dirk Gunia, a Ford Európa vezetősegítő elektronikákért felelős vezetője. “Az aktív parkolóasszisztenshez hasonló technológiák révén az autóvezetők magabiztosan parkolhatnak be azokra a helyekre is, amiket egyébként túl szűknek találnának.”

A fékfunkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfigyelő egy radarral ellenőrzi az autó mögötti területet. Ha a vezető tolatás közben nem reagál az első figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan működésbe hozza a fékeket.

A széles látószögű tolatókamera panorámaképet jelenít meg az autó központi kijelzőjén a jármű mögötti területről – hasonlóan a Ford Edge, a Ford Galaxy és a Ford S-MAX modellekhez megrendelhető széles látószögű első kamerához. Tolatás közben a vezető egy kiegészítő nézetben ‘belát’ a sarkok mögé, vagyis észreveheti a hátulról-oldalról közelítő járműveket.

ford-eapa-technologia-autoaddikt-006

A Ford néhány további, fejlesztés alatt álló technológiája:

• A spot megvilágítás infravörös kamerával fedezi fel az úton haladó gyalogosokat, kerékpárosokat és állatokat, és jól láthatóan megvilágítja ezeket a veszélyforrásokat
• A kameraalapú fejlett fényszórórendszer a közlekedési táblák értelmezése után szélesebb fénycsóvával világítja meg az útkereszteződéseket és a körforgalmakat
• A Forgalmi Torlódás Asszisztens a feltorlódott forgalomban segít a vezetőnek az autót a sáv közepén tartani, emellett pedig tartja az elöl haladó jármű tempóját, besegítve a kormányzásba, a fékezésbe és a gázadásba

Utat mutat

Mindemellett a Ford már most is rengeteg vezetősegítő technológiát kínál autóihoz: a Ford Escape, a Taurus, az F-150, a Fusion és az Edge modellek a ma elérhető legmodernebb vezetősegítő berendezéseket kínálják saját szegmenseikben.*

A Ford vezetősegítő technológiái közt megtalálhatók:

• Az adaptív sebességtartó automatika lelassítja az autót, ha a radar egy kisebb sebességgel haladó autót észlel a sávban a Ford előtt; ha az út újra szabaddá válik, a rendszer a beállított sebességre gyorsít
• A fékrásegítéssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer radarral észleli az ütközésveszélyt, amire fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt
• A vezetőfigyelmeztető megállapítja a vezető éberségi szintjét, és ha az autós szeretné, ezt a műszerfali kijelzőn is megjeleníti; ha az éberségi szint csökken, a rendszer fény- és hangjelzéssel figyelmeztet
• A sávtartó asszisztenssel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha az autó elkezd kisodródni a forgalmi sávból, és kormányzási nyomatékkal segít a járművet a sávban tartani
• A hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő (BLIS) radarral észleli az autó körül haladó járműveket, és a megfelelő oldali visszapillantó tükörben felvillanó fényjelzéssel hívja fel rájuk a figyelmet. Tolatáskor a rendszer figyelmeztet az oldalról közelítő járművekre
• Az aktív parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőkkel méri fel az álló járművek közti parkolóhely méretét, majd segít bekormányozni oda az autót
• Az automatikus távfényvezérlés kamerával érzékeli a szembejövő járműveket, és automatikusan tompított világításra kapcsol
• A Hegymeneti Elindulássegítő rövid ideig (amíg a vezető átteszi a lábát a fékpedálról a gázra) fenntartja a féknyomást, amikor az autó meredek emelkedőn indul el
• A Curve Control érzékeli, ha a vezető túl gyorsan hajt be egy kanyarba; ilyenkor gyorsan csökkenti a motor forgatónyomatékát, szükség esetén pedig mind a négy kereket fékezi

ford-eapa-technologia-autoaddikt-005

Alfa Romeo Stelvio-világpremier Los Angelesben

A Los Angelesi Autószalonon tartotta legújabb, Quadrifoglio kivitelű modellje világpremierjét az Alfa Romeo. A Stelvio néven színre lépő új modell a márka több, mint egy évszázados történelmének első SUV járműve.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-01

A kategória mértékadó modelljének ígérkező újdonság tökéletesen testesíti meg az Alfa Romeo hamisítatlan szellemiségét, amelyet öt tényező tesz a világ egyik legkívánatosabb autómárkájává: a jellegzetes olasz formatervezés, az ultramodern és innovatív motorválaszték, a tökéletes tömegelosztás, az egyedi műszaki megoldások, valamint a lehető legtökéletesebb tömeg/teljesítmény arány.

Az Alfa Romeo Stelviot az olasz autógyártás szívében, a márka Modenában működő műszaki központjában fejlesztették. Az Alfa Romeo első SUV modellje a közelmúltban teljesen felújított Cassino-i üzemben, egy kifejezetten az új generációs Alfa Romeo modelleknek fenntartott gyártósoron születik. Ugyanitt készül a lenyűgöző Giulia is, amely 2015-ben forradalmi stílusával, sportos vezethetőségével és egyedülálló technológiai megoldásaival új korszakot nyitott a márka életében. Ugyanezek az értékek térnek most vissza egy új kategóriájú járműre szabva: a forradalmi Stelvio SUV, a hamisítatlan Alfa Romeo modellekre jellemző, sportos formatervet, élvonalbeli teljesítményt, valamint a prémium SUV szegmensben példa nélküli technológiai és műszaki megoldásokat és lenyűgöző vezetési élményt kínál.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-02

Névválasztása is egyedi tulajdonságaira utal. A Stelvio-hágó Olaszország legmagasabban fekvő hegyi közúti hágója (Európában a második legmagasabb); a hágót átszelő út több, mint 20 kilométer hosszú, amelyet több mint hetvenöt kanyar tagol; egyedülálló élményt nyújt az utazónak, miközben lélegzetelállító táj terül el mellette és a hihetetlen gyors szintemelkedésnek köszönhetően eléri az átkelő 2 758 tengerszint feletti magasságát.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-03

Az elmúlt évek során számos kerékpáros, autós és motoros verseny helyszínéül szolgált, amely a küzdelmek és a technikai sportok legendás útvonalává tették. Az elmúlt évszázad háborús időszakában fontos közlekedési és szállítási feladatokat betöltő, kanyargós útvonal mostanra a régió egyik legfontosabb turisztikai látványosságává vált. Ha rendeltetésszerűen autózunk rajta, és az utolsó cseppig kiélvezzük az út által nyújtott adottságokat, rendkívüli vezetési élményt kínál. Egyetlen SUV létezik, amely hasonlóan egyedülálló élményt biztosít, az Alfa Romeo Stelvio.

Lenyűgöző Alfa Romeo formavilág, letisztult vonalvezetés

Az Alfa Romeo Stelvio a hagyományok, a sebesség és a szépség tökéletes kombinációjából kelt életre, vonzereje szerves részét képezi a márka több, mint száz éves történelmének. Ahogy a múltban, ezt most is az valósíthatja meg, aki tökéletesen uralja az olasz formatervezés három különleges alkotóelemét: a kiváló arányokat, az egyszerűséget és a minőségi felületkidolgozásokat.

A Stelvio arányai erőt és dinamizmust sugallnak, kompakt méretéről 468 centiméteres hosszúsága, a 165 centiméteres magassága és a 216 centiméteres szélessége is tanúskodik.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-04

Ezt az élményt erősíti oldalnézete is; vonalvezetése olyan kompakt autóról tanúskodik, amelynek formavilága elölről hátrafelé haladva bontakozik ki, utastere pedig erősen döntött hátsó részben ér véget, amelyet optimális aerodinamikai teljesítményről gondoskodó, elegáns légterelő tesz teljessé.

Az Alfa Romeo stílusa kiváló minőségű felületkidolgozásban is megnyilvánul, amelynek köszönhetően a karosszéria formái erőteljesek és harmonikusak. Az első és hátsó kerékdobok az autó „izomzatát” rajzolják ki.

A Los Angelesben bemutatott Quadrifoglio kivitel a modell sportos személyiségét szénszálas betéttel díszített, fényezett oldalsó küszöb hangsúlyozza ki. Az első és hátsó lökhárítókkal, valamint az erőteljes sárvédőívekkel (mindegyik a karosszéria színére fényezve) a Stelvio Quadrifoglio inkább hasonlít egy sportos limuzinra, mintsem a szegmens hagyományos SUV-jára.

Az Alfa Romeo stílusának harmadik pillére az ‘egyszerűség’, amely mögött valójában a legösszetettebb folyamat, maga az autótervezés rejlik.

Az új SUV formatervezése letisztult, feszes vonalvezetésben nyilvánul meg, amely Alfa Romeo márka történetében mindig meghatározó volt.

A Stelvio Quadrifoglio orrkialakítása erőt és határozottságot sugároz, köszönhetően az egyedi légbeömlő nyílásoknak, valamint a pajzsszerű hűtőrács körüli nyílásoknak, amelyekhez erőteljes felületkidolgozás társul.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-05

A Stelvio hátsó része szintén magára vonja a tekintetet, köszönhetően a négy kipufogónak, valamin a „Kamm-forma” hátsó kialakításnak, amely egyedülálló, összetéveszthetetlen karakterrel ruházza fel az autót, miközben a márka történelme előtt is tiszteleg, hiszen ez a jellegzetes formai megoldás az Alfa Romeo legpatinásabb sport- és versenyautóin is megjelent.

Letisztult és elegáns stílus érvényesül a Stelvio belső térkialakításánál is, amelyet teljesen a vezető köré terveztek. A kezelőszerveket kisméretű és közvetlen kormányra helyezték, az átlósan futó padlóalagútat, a finoman hullámos műszerfalat és az üléseket mind a vezető köré szabták, akár egy egyedi készítésű elegáns öltönyt. Ezt az érzést erősíti a minőségi kivitezelése és kiváló anyaghasználata: a szénszálas kompozitok, a fa és az első osztályú textilanyagok, amelyek látványra és érzetre is egyaránt kellemes felületetet nyújtanak.

Lenyűgöző teljesítményű, 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotor

Az ultramodern, innovatív erőforrások is az Alfa Romeo elmaradhatatlan tulajdonságai közé tartoznak. Pontosan ezért kapott a Stelvio Quadrifoglio egy műszaki tartalmát és teljesítményét tekintve egyaránt egyedülálló hajtásláncot: 510 lóerős, 2,9 literes, V6 BiTurbo benzinmotort nyolcfokozatú automata sebességváltóval.

A Ferrari műszaki és technológiai szakértelme által megalkotott, hathengeres BiTurbo benzinmotor teljes egészében alumínium szerkezetű, amely a jármű tömegét alacsonyan tartja, különösen az első tengelyen.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-07

 

Miközben a motorteljesítmény és a forgatónyomaték értéke kiemelkedő, az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotor meglepően takarékos is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolásos rendszernek. Az Alfa Romeo összes új generációs motorjához hasonlóan a Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 BiTurbo blokkja is jellegzetes Alfa Romeo motorhangzást biztosít.

Végezetül a nyolcfokozatú automata ZF sebességváltó egyedi kalibrálást kapott, így verseny üzemmódban mindössze 150 milliszekundum alatt képes végrehajtani a váltásokat. Az erőátvitel áthidaló tengelykapcsolójának köszönhetően a vezető számára intenzívebb gyorsítási élményt biztosít. Az AlfaTM DNA Pro programváltó kapcsoló aktuális állásától függően az automata sebességváltó minden környezetben optimális finomságot, kényelmet és könnyed vezethetőséget biztosít még városban is, tovább mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. Alapfelszereltség része a kormányoszlopra szerelt, alumínium váltófül.

A kizárólag a Stelvio Quadrifoglio kivitelhez a nyolcfokozatú automata váltóval szerelt 280 lóerős 2,0 literes turbómotorral is elérhető lesz az új modell. A teljesen alumínium szerkezetű, négyhengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 280 lóerő 5250/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 400 Nm 2250/percnél. A MultiAir elektro-hidraulikus szelepvezérlő rendszeren túlmenően a motor olyan különleges technológiákat vonultat fel, mint a kettő-az-egybe feltöltő rendszer, vagy a 200 bar nyomáson üzemelő, közvetlen benzinbefecskendezés, amelyek a teljes üzemi tartományban különösen gyors gázreakciókat és kivételesen takarékos működést tesznek lehetővé.

Innovatív, exkluzív műszaki megoldások

Az Alfa Romeo műszaki hagyományaival összhangban az elektronikai vezetőtámogató rendszerek soha nem uralhatják, csupán segíthetik a vezetés élményét, amely önmagában magával ragadó, köszönhetően a szenvedéllyel és fáradhatatlan munkával tökéletesre hangolt futóműnek. A Los Angelesben leleplezett Stelvio Quadrifoglio is ugyanezt a filozófiát követi: szerkezetileg egyedülálló és magával ragadó, ugyanakkor egy sor kifinomult rendszer alkalmazásával teszi az autó műszaki kiválósága által biztosított, kiemelkedő vezetési élményt még feledhetetlenebbé.

AlfaTM DNA Pro

A Stelvio Quadrifoglio menetdinamikai jellemzői a vezető és az útviszonyok igényei szerint választhatók az új Alfa DNA PRO rendszernek köszönhetően. Négyféle üzemmód választható: dinamikus, normál, takarékos (környezettudatos beállítás),valamint versenymód.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-08

Összkerékhajtás Q4 technológiával

A Stelvio Quadrifoglio innovatív összkerékhajtási rendszere a nyomatékmegosztást valós időben szabályozó Q4 technológiával készült, így kiemelkedő teljesítményt és biztonságot kínál. Az új Alfa Romeo SUV Q4 hajtási rendszere az összkerékhajtás valamennyi előnyét a hátsókerékhajtású autók takarékosságával, robbanékony menetdinamikájával és általános vezetési élményével társítja.

A Q4 rendszer felépítését tekintve aktív osztóművet, valamint az Alfa Romeo egyedi műszaki adottságaihoz (pl. nagy nyomatékszintek gyors kezelése) igazodó első differenciálművet tartalmaz, kompakt, kis tömegű felépítéssel. Az osztómű fejlett aktív tengelykapcsoló technológiát alkalmazva kínál kiemelkedően dinamikus vezethetőséget és kedvező üzemanyag-fogyasztást. Az új generációs, integrált működtető villámgyors aktiválást és pontos nyomatékmegosztást garantál, összhangban az aktuálisan kiválasztott Alfa DNA Pro üzemmód-beállítással.

A Q4 rendszer egy sor paraméter folyamatos ellenőrzésével optimalizálja a nyomatékmegosztást a két tengely között az autó pillanatnyi viselkedésétől, illetve az egyes kerekeknél rendelkezésre álló tapadástól függően. A technológia képes előre felismerni a tapadásvesztést a hossz- és keresztirányú gyorsulásra, a kormányszögre és a függőleges tengely körüli elfordulásra vonatkozó adatok elemzése alapján.

Normál körülmények között a Stelvio Quadrifoglio Q4 hátsókerék-hajtású autóként viselkedik, a hajtóerő 100 százaléka a hátsó tengelyre jut. Amint valamelyik kerék megközelíti tapadási határát, a rendszer a rendelkezésre álló hajtóerő akár 50 százalékát képes az első tengelyre átcsoportosítani egy erre szolgáló osztómű segítségével. A nyomaték villámgyors átcsoportosítása érdekében a rendszer engedélyezi a tengelyek közötti fordulatszám különbségét (max 2,5%), ami a tapadás és az ívmeneti iránytartás terén egyaránt kategóriaelső kezelhetőséget eredményez.

AlfaTM nyomatékvektor-szabályozás

A Q4 összkerékhajtással most először kombinált Alfa Romeo nyomatékvektor-szabályozási technológia optimalizálja a Stelvio Quadrifoglio nyomatékmegosztását, és kihangsúlyozza a modell sportos karakterét. A hátsó differenciálmű két tengelykapcsolójának köszönhetően külön-külön szabályozható az egyes kerekekre jutó nyomaték mennyisége. A hajtóerő így hatékonyabban vihető át a talajra, akár a határtartományon autózva is. Ez teszi minden helyzetben biztonságosan és élvezetesen vezethetővé a Stelviót, anélkül, hogy a menetstabilizáló rendszer beavatkozására kellene hagyatkoznunk.

Felfüggesztés exkluzív AlfaLinkTM technológiával

A Stelvio Quadrifoglio elöl újonnan kifejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz, virtuális kormányzási tengellyel, amely optimálisan szűri ki az útegyenetlenségeket, és gyors, pontos kormányreakciót biztosít. Az Alfa Romeo ezen exkluzív konfigurációja kanyarban is állandó mértékű kapcsolatot biztosít az abroncs futófelülete és az aszfalt között, ami kivételesen jó oldalirányú tapadást garantál. Az Alfa Romeo Stelvio a sebességtől és a körülményektől függetlenül, minden helyzetben természetes, ösztönös vezethetőséget biztosít. A hátsó felfüggesztésnél a maximális menetteljesítményeket, vezetési élményt és komfortot biztosító, Alfa Romeo által szabadalmaztatott négy és fél lengőkaros szerkezet mellett döntött. Az elektronikusan szabályozott lengéscsillapító-rendszer azonnal alkalmazkodik a menetkörülményekhez, lehetővé téve, hogy a vezető válasszon a dinamikusabb vagy kényelmesebb vezethetőség és rugózás között.

Integrált fékrendszer (IBS) és karbon-kerámia féktárcsák

Az eredetileg a Giulián debütált, egyedülálló integrált fékrendszer (IBS) most a Stelvio Quadrifoglio fedélzetén is megjelenik. Az innovatív, elektromechanikus rendszer a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervóval kombinálva késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot, tovább az optimális tömegelosztás megvalósításában is fontos szerepet vállal. A Stelvio Quadrifoglio fékrendszerében alumínium komponenseket és karbon-kerámia tárcsákat találunk.

AlfaTM CDC futómű-szabályozás

Az AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) futómű-szabályozási technológia az autó “agyaként” koordinálja a Stelvio Quadrifoglio összes fedélzeti elektronikus rendszerének működését. A rendszer a különböző technológiai funkciók – így az új Alfa DNA Pro üzemmódválasztó, a Q4 összkerékhajtási rendszer, az Alfa nyomatékvektor-szabályozási rendszer, az aktív felfüggesztés, és az ESC menetstabilizáló elektronika – összehangolt vezérlése révén optimalizálja a teljesítményt és a vezetési élményt. A CDC valós időben szabályozza a menetdinamikai jellemzőket, a gyorsulási és perdületi adatok függvényében dinamikusan hangolva be az Alfa DNA Pro üzemmód paramétereit. A kritikus helyzetek megelőzése, illetve szabályozása érdekében a rendszer már megelőző jelleggel tájékoztatja az érintett vezérlő egységeket: a futóművet, a hajtásláncot, a felfüggesztést, a fékrendszert, a kormányművet, a kormányszervót, és (ívmenetben) a differenciálművet.

A Magneti Marellivel együttműködésben kifejlesztett tartalom

Ahogy az Alfa Romeo modellkínálatának egyéb újdonságainál, az új Stelvio SUV számos funkcióját – a világítástól a hajtásláncig, a felfüggesztéstől a kipufogórendszeren át az új Connect 3D Nav 8.8 colos infotainment egységig – az ultramodern autóipari rendszerek és komponensek tervezésének és kivitelezésének nemzetközi szakértője, a Magneti Marelli fejlesztette ki. Ez is megerősíti a két vállalat közötti, kölcsönösen előnyös, stabil együttműködést.

Tökéletes tömegelosztás, optimális tömeg/teljesítmény arány

A Stelvio Quadrifoglio tervezése során az egyik elsődleges célkitűzés a felülmúlhatatlan vezetési élmény biztosítása volt. Ennek meghatározó elemei a két tengely közötti, tökéletes tömegelosztás, valamint az optimális tömeg/teljesítmény arány.

alfa-romeo-stelvio-quadrofoglio-autoaddikt-09

Az első követelmény teljesítéséhez a tömegek és anyagok hatékony alkalmazására volt szükség: az Alfa Romeo új SUV tervező mérnökei úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók a kerékdobok vagy a motorház- és csomagtérfedél gyártásához alumíniumot használtak fel, így gondoskodva az ideális tömeg/teljesítmény arány megvalósításáról. A tömegcsökkentés nem csorbította a jármű kiváló szerkezeti szilárdságát, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartós minőséget, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

Az idei MotoGP BMW M Különdíját Marc Márquez vihette haza

A kétkerekű versenysportok királykategóriájában ismét a huszonhárom esztendős spanyol versenyző érte el az időmérő edzések legjobb összesített eredményét, amellyel immáron sorozatban negyedik alkalommal hódította el a száguldó széria BMW M Különdíját. Az új csúcstartó a Valenciában megrendezett szezonzáró futamon vette át nyereményét, a BMW M2 Coupé modellt.

marc-marquez-bmw-m-kulondij-motogp-valencia-autoaddikt

Marc Márquez motorsport-történelmet írt a MotoGP szezonzáró versenyhétvégéjén: a 2016-os idény tizenhét futamának időmérő edzésein ismét a huszonhárom esztendős spanyol pilóta érte el a legjobb összesített eredményt, amellyel sorozatban negyedik alkalommal nyerte el a széria hőn áhított BMW M Különdíját – ezúttal egy Long Beach fantázianévre keresztelt kékmetál színű BMW M2 Coupé modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 gramm / km).

A MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports hosszú távú partnereként a BMW M divízió 2003 óta minden évben egy négykerekű trófeával tünteti ki az aktuális sorozat legjobb összesített időmérő-eredményét produkáló pilótáját, az idei BMW M Különdíj így már a tizennegyedik a kétkerekű versenysportok királykategóriájában. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is minden egyes versenyhétvégén pontokat gyűjtenek a pilóták, a szezon végén pedig az a versenyző nyeri el a négykerekű díjat, aki a futamok időmérőin a legjobb összesített eredményt érte el. Az idei BMW M Különdíjat a valenciai szezonzáró futamon adta át Marc Márqueznek Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója és Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke.

Azáltal, hogy egymás után négyszer elnyerte a sorozat BMW M Különdíját, Marc Márquez a különleges kitüntetés egyedüli csúcstartójává lépett elő: miután 2013-ban a BMW M Különdíj első újoncaként hódította el a nívós kitüntetést, 2014-es ismétlésével és 2015-ös győzelmével az első olyan MotoGP™-pilótává vált, aki háromszor egymás után képes volt elnyerni a négykerekű trófeát. Most pedig, hogy 2016-ban negyedik győzelmét is bezsebelte, a spanyol pilóta a legtöbb BMW M Különdíjat elnyert versenyzővé lépett elő.

A BMW M2 Coupé idén januárban, a Detroitban megrendezett 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon ünnepelte világpremierjét és egy csapásra lenyűgözte a nemzetközi szcénát. A BMW M divízió nagyteljesítményű sportkupéja ezt követően a MotoGP™ hivatalos biztonsági autójaként is szolgálatba állt, hogy a versenypályákon is bebizonyíthassa kvalitásait. Az idei BMW M Különdíjat sportos kupé-sziluett, erőtől duzzadó vonalvezetés és vezetőre összpontosító utastér-kialakítás jellemzi, miközben meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával felvértezett soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, 370 lóerő maximális teljesítménnyel.

A vérpezsdítően sportos, minden vezetési szituációban letaglózó menetdinamikáért a Drivelogic-kal dolgozó BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCG) felel, álló helyzetből mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre a BMW M divízió legkisebb gyermekét. A sportkupé lendületes karosszéria-kialakítását számos egyéb kiegészítő fokozza tovább.

„Rendkívül nagy büszkeséggel tölt el, hogy idén is el tudtam nyerni a BMW M különdíját” – mondta Marc Márquez a valenciai díjátadón. „Ezért a trófeáért különösen nagy harc folyik közöttünk minden évben, az újabb siker így kimagaslóan fontos nekem. Miközben lassan azon is el kell gondolkodnom, hogy merre bővítsem tovább a garázst. Nagyon várom már, hogy a BMW M2 Coupé volánja mögé üljek, ugyanakkor lesz otthon egy kis „meccs” a slusszkulcsért: édesanyám és a bátyám, Alex is kinézte már magának a BMW M2 Coupé-t” – tette hozzá a spanyol pilóta.

„Gratulálunk Marc Márqueznek az újabb sikerhez, amellyel az évtizedes tradíciót ápoló BMW M Különdíj történetének egyedüli csúcstartójává lépett elő” – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója. „A tény, hogy idén immáron sorozatban tizennegyedik alkalommal adtuk át versenyzőinknek a rendhagyó különdíjat, újfent a BMW M divízióval megkötött szoros, elkötelezett partnerségünket nyomatékosítja. Az évek során a BMW M Különdíj a MotoGP versenyszériáinak meghatározó alappillérévé vált, és nagyon várjuk már, hogy jövőre, a tizenötödik különdíj átadásával egy kisebb mérföldkőhöz érkezzünk” – fogalmazott a vezérigazgató.

„Marc Márquez a MotoGP történetének első versenyzője, akinek négyszer sikerült elhódítania a BMW M Különdíjat – ráadásul egymás után. 2013 óta hiba nélkül bizonyítja kiválóságát és megkérdőjelezhetetlen tehetségét, egy rendkívül erős mezőnyben. Gratulálunk Marc Márqueznek, hogy lenyűgöző időmérő-teljesítményével újabb történelmi sikert ért el” – vette át a szót Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „A BMW M Különdíj kivételes jelentőséggel bír a Dorna Sports-szal ápolt partnerségünk tekintetében, hiszen fontosnak tartjuk, hogy évről évre elismerjük a sorozat legkiválóbb pilótáját. A BMW M Különdíjat minden évben különös gonddal választjuk ki és ügyelünk rá, hogy a nyeremény egy maximálisan egyedülálló sportautó képében öltsön testet. A teljesítmény, a menetdinamika és az agilitás káprázatos egységével a vadonatúj BMW M2 Coupé a világ minden táján lenyűgözte a rajongókat, és mint ilyen, biztosak vagyunk benne, hogy Marc Márquez is hatalmas élményre talál majd a nagyteljesítményű kupé volánja mögött” – mondta Frank van Meel.

Marc Márquez mellett a MotoGP öt pilótája büszkélkedhet BMW M Különdíjjal: Valentino Rossi és Casey Stoner három alkalommal, Jorge Lorenzo kétszer, míg Sete Gibernau és Nicky Hayden egyszer hódította el a négykerekű trófeát.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP-szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről további információkat talál a   www.bmw-m-safetycar.com  weboldalon.

Biztonságos vezetés télen is – Kiss Norbi tanácsai a csúszós utak kapcsán

Sokan tartanak a téli vezetéstől, pedig nem kellene, csak megfelelően fel kell készíteni autónkat a téli útviszonyokra, és nagyobb odafigyeléssel, óvatosabban kell vezetnünk. Annak érdekében, hogy magabiztosabbak legyünk a csúszós utakon Kiss Norbi segítségével összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet.

teli-vezetes-kiss-norbi-autoaddikt

A hőmérő higanyszála egyre gyakrabban közelíti meg vagy megy 0 fok alá. A hideg csúszós útfelületeken, nehezebben tapadnak a kerekek, a megnövekedett féktávolság és a rosszabb látási viszonyok miatt nagyobb odafigyelést igényel a vezetés. A biztonságos téli vezetés a téli gumiknál kezdődik, de hogy még biztosságosabban közlekedjünk az utakon, a Europcar összeszedett Kis Norbival pár okos tanácsot:

• Ellenőrizzük a téli guminál az abroncs profilmélységét – 4 mm alá ne menjen, mert akkor veszít a tapadásából. A guminyomásra is ügyeljünk, hogy megfelelő legyen.

• Ablaktörlőlapátok ellenőrzése – Célszerű a téli hideg előtt megvizsgálni az ablaktörlőlapátok állapotát, mert ha már elfáradtak a lapátok sok bosszúságot okozhatnak nekünk.

• Nem megijedni, hanem inkább gyakorolni – A téli vezetésbe is bele lehet jönni, csak óvatosabban kell bánni a gázzal és a fékkel. Meg kell ismerni, hogyan viselkedik a kocsink a megváltozott útviszonyoknál. Ma már léteznek olyan vezetéstechnikai tanpályák, ahol gyakorolni lehet a csúszós útviszonyok közötti vezetést.

• Csúszásnál ne tapossunk a fékre – Inkább kormányozzunk enyhén ellen, hogy a megpördülést megakadályozzuk. Az agresszív reakció a csúszós utakon nem jelent megoldást, ilyen helyzetekben is igyekezzünk finoman irányítani az autónkat.

• Tartsunk nagyobb követési távolságot – Kétszer akkora helyet hagyjunk, mint normál esetben. Amikor érezzük, hogy csúszósabb az út próbáljunk meg csak a vezetésre koncentrálni és ne tereljük el figyelmünket telefonálással, énekléssel vagy akár evéssel.

„A legfontosabbnak az autónk téli felkészítését tartom, ellenőrizzük gumijainkat és minél újabb és jobb állapotú abroncsokkal közlekedjünk. A keveset futott, de sok éves gumik is tönkremennek, hiába magas a profilmélység. Ezen kívül fontos a futómű helyes beállítása és a lengéscsillapítók jó állapota is, amelyet szinte minden szervízben tudnak ellenőrizni, és sokszor csomag áron lehet igénybe venni. Gépjárművünket töltsük fel fagyálló folyadékkal és fagyálló ablakmosó folyadékkal is, hogy ne érjen minket indulásnál meglepetés” – tette hozzá Kiss Norbi, kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző.

Balesetmentes, biztonságos közlekedést kívánunk mindenkinek!

Varga Zsombor szerint Király Viktor az ideális Toyota C-HR márkanagykövet

Múlt hét csütörtökén, a Marie Claire Fashion Days előestéjén a Várkert Bazárban megrendezett Toyota C-HR Fashion Night-on a Toyota – a hazánkban és nemzetközi szinten is népszerű énekes számára is meglepetésként – felkérte Király Viktort, hogy legyen a kategóriateremtő, vadonatúj modell márkanagykövete, egyben felajánlotta számára, hogy legyen ő az első Toyota C-HR tulajdonos Magyarországon. Viktor nagy örömmel mondott igent.

toyota-c-hr-kiraly-viktor-autoaddikt

A NUBU exkluzív divatbemutatója és Király Viktor koncertje által színesített program keretében, a Marie Claire Fashion Days előestéjén, a Várkert Bazárban megrendezett Toyota C-HR Fashion Night-on mutatta be múlt hét csütörtökön vadonatúj, kategóriateremtő modelljét a jelenlévő közel ötszáz vendégnek, közöttük fontos üzleti partnereknek, a média képviselőinek és a hazai közélet ismert szereplőinek a Toyota. Az esti igazi meglepetése ugyanakkor az volt, hogy az autógyártó felajánlott egy vadonatúj C-HR-t, és a modell márkanagyköveti szerepét Király Viktornak, aki korábban elsőként próbálhatta ki az autót hazánkban. Az először rendkívül meglepett Viktor természetesen azonnal igent mondott, a Toyota pedig most megosztott egy az először az eseményen résztvevő vendégek számára levetített videót, amelyen a népszerű énekes első, őszinte reakciói láthatóak az autóval kapcsolatban.

„A felvételt megnézve, Viktor őszinte lelkesedését látva nem volt kérdés számunkra, hogy ideális márkanagykövet volna a vadonatúj, kategóriateremtő Toyota C-HR számára. Külön szerencsénk volt a tekintetben, hogy Viktor az utóbbi időben tőlünk függetlenül is gondolkodott a környezettudatosabb autózásra váltáson, az általa korábban még sosem próbált hybrid technológia pedig tökéletesen meggyőzte őt” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és a Lexus márkák agyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Viktor közvetlensége, nyitottsága, trendteremtő mivolta, energikus lendülete, karizmája, hihetetlenül pozitív személyisége tökéletesen passzol a Toyota C-HR által képviselt értékekhez, míg az autó merész, futurisztikus formavilága, látványos vonalvezetése, prémium kidolgozottsága, a JBL audiorendszer, vagy épp az okoseszközök csatlakoztatási lehetőségei, a környezetbarát, legújabb generációs hybrid meghajtás, illetve a modell által sugárzott egyéniség és életérzés pedig ideális lehetőséget biztosít Viktor számára az önkifejezéshez” – teszi hozzá a szakember.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

„Király Viktor és a Toyota C-HR egymásra találása révén ügyfeleink minden eddiginél szélesebb köréhez juthat el az üzenet, hogy a környezettudatosság is lehet trendi, és nem kell kompromisszumokat kötnünk, ha olyan autót szeretnénk, ami után megfordulnak az emberek az utcán, ami dinamikus, valódi vezetési élményt kínál, amiben egyszerre találhatóak meg a leginnovatívabb vezetéstámogató technológiák és aktív biztonsági rendszerek, valamint kombinálja a kimagasló hangzást a legmodernebb konnektivitási lehetőségekkel, miközben valóban zölden autózva a hybrid technológia révén drasztikusan csökkentjük károsanyag-kibocsátásunkat” – foglalja össze Varga Zsombor.

Arany kormánykerék-díjat kapott az Audi Q2 és az Audi A5 Coupé

Az Audi Q2 és az Audi A5 Coupé is kategóriája élén végzett a 2016-os Arany kormánykerék díjátadáson.

audi-q2-audi-a5-arany-kormanykerek-2016-autoaddikt

A prémium autógyártó modelljei a „Kompakt SUV” és a „Sportautók” mezőnyét utasították maguk mögé. A nemzetközi szakemberekből álló bizottság és az „Auto Bild” magazin valamint a „Bild am Sonntag” újság olvasói szavaztak az idei év legjobb autóipari újdonságairól. Európa egyik legtekintélyesebb autóipari elismerését november 11-én adták át az Axel-Springer berlini központjában.

Az Auto Bild és a Bild am Sonntag 1976 óta ítéli oda az „Arany kormánykerék” díjat. Az idei évben hat kategóriában összesen 36 modell versenyzett az első helyekért. Az Audi Q2 és az Audi A5 Coupé diadala a négykarikás márka számára a 26. illetve 27. „Arany kormánykerék” elismerés, amelynél többet egyetlen más gyártó sem tudott begyűjteni.

Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke méltatta az elismerés jelentőségét: „Iparágunk egyik legrangosabb megmérettetésén elért nagyszerű eredményünk azt bizonyítja, hogy a kínálatunkban szereplő modellek és járműterveink igen vonzóak a közönség számára. Az Audi Q2 és az Audi A5 Coupé ennek megfelelően meggyőzte a szakértőkből, autóversenyzőkből, formatervezőkből, hírességekből és elkötelezett autórajongókból álló zsűrit, amelynek tagjai mind különböző elvárásokkal közelítettek a résztvevő autók felé.”
Az Audi Q2 a „Kompakt SUV” kategóriában állhatott fel a dobogó legfelső fokára, amelyet Rupert Stadler így kommentált: „Ez a győzelem azt mutatja, hogy az Audi Q2 modellnek sikerült megragadnia napjaink szellemét. Az Audi Q2 robusztus SUV megjelenése mellett agilis vezethetőségével, városi közlekedéshez ideális méreteivel és példás funkcionalitásával hódít. Az Audi Q2 egyértelműen igazolja, hogy a Q modellváltozatok bővülése alapvető fontosságú növekedési stratégiánk szempontjából. Vonzó alapárával pedig új ügyfeleket szeretnénk megnyerni az Audi számára.”

Az új Audi A5 Coupé a Sportautók mezőnyében diadalmaskodott. Dietmar Voggenreiter, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területéért felelős tagja így fogadta az elismerést: „Az új Audi A5 Coupé az Audi Gran Turismo modellje, egy dinamikus sportautó és egy elegáns kupé tökéletes ötvözete. Az első A5 Coupé megjelenése mérföldkő volt az Audi márka fejlődése szempontjából. Az Arany kormánykerék elismerés pedig azt mutatja, hogy a legkorszerűbb technológiával felszerelt és a hétköznapi használatra is nagyszerű használhatóságot biztosító új A5 szintén új mércét állít.”

2017 tavaszán érkezik a megújult Citroën C-Elysée

A Citroën leleplezte az újragondolt C-Elysée-t. Ez a több kontinensen is forgalmazott lépcsőshátú modell kettős sikert hozott a márkának: 2012-es bevezetése óta közel 400 000 példány fogyott belőle olyan fontos piacokon, mint Kína, Törökország, vagy Algéria, ugyanakkor a versenysportban is kiválóan szerepelt a FIA WTCC-ben elért három konstruktőri világbajnoki címmel.

citroen-c-elysee-2017-autoaddikt-2

A C-Elysée megjelenése elegánsabb lesz: új frontrészt, 3D hatású hátsó lámpákat, új dísztárcsát, egy új 16” méretű könnyűfém keréktárcsát, valamint két új karosszériaszínt kap. A kényelméért és térkínálatáért kedvelt modell technológiai tartalma is fejlődik.

A Citroën C-Elysée frontrésze teljesen megújul. Az új lökhárítónak köszönhetően magára ölti a márka új stílusát és még jobban kifejezésre jut robusztussága és szélessége.

Az új hűtőrács beleolvad a fényszórókba, amelyek szintén megújulnak. A hűtőráccsal egységet képező fényszórók szélesebbnek mutatják az autót. A hatást tovább fokozza az alsó, horizontális légbeömlő, amelynek szélein új megjelenésű ködfényszórókat találunk, amelyek felett helyet kaptak a LED-es nappali menetfények.

Az új C-Elysée is megkapta az új Citroën modellekre jellemző 3D hatású hátsó világítótesteket, amelyek szélesebbnek és elegánsabbnak mutatják az autót. Az oldalnézetet tekintve az új 16”-os 3D dísztárcsák és az ugyanekkora méretű San Diego könnyűfém keréktárcsák jelentenek újdonságot.

citroen-c-elysee-2017-autoaddikt-3

A karosszéria két új fényezést kaphat, az egyik a C4 Picassón megismert Lazuli kék, a másik az Artense szürke.
Belül új, a felszereltségi szinthez igazodó, új műszerfali betéteket találunk az utas előtt. A műszerfal úgy módosult, hogy fogadni tudja az új 7”méretű érintőképernyőt. A műszerpanel is megváltozott, jelzései látványosabbak és áttekinthetőbbek.

A kényelméről és tágasságáról ismert C-Elysée kiváló úttartással rendelkezik és az útminőségtől függetlenül kellemes menetkomfortot nyújt. Kompakt külső méretei ellenére a hátsó lábtere az eggyel nagyobb kategóriára jellemző méretű. Csomagtere nem kevesebb, mint 506 literes. A robusztus és kényelmes limuzin technológiai tartalma is megújult:

• CITROËN Connect Radio: Az újgenerációs 7’’-os érintőképernyővel könnyebb a rádió használata. Az új rádió magában foglalja a telefon- és a multimédia funkciókat is. A Mirror Screen (Android Auto & CarplayTM) rendszer lehetővé teszi a mobiltelefonon található, kompatibilis alkalmazások elérését. A még több kényelemért mostantól a hangvezérlés is elérhető mind a telefon-, mind a médiafunkciókhoz.

• CITROËN Connect Nav: a Citroën Connect Radio szolgáltatásain felül ez az új 3D navigációs rendszer valós idejű navigációt, 2 ujjas zoomolást és javított térképadatbázist kínál. Az európai nagyvárosok és épületeik 3D-ben jelenítődnek meg. Többsávos úton egy nyílrendszer segíti a megfelelő sáv könnyebb kiválasztását.

A megújult C-Elysée modern és takarékos motorkínálattal rendelkezik, igazodva a forgalmazó országok eltérő igényeihez. A benzinmotor-választékban megtaláljuk a manuális sebességváltóval szerelt PureTech 82-t, valamint a VTi 115-öt, amely manuális, vagy újgenerációs EAT6 automata sebességváltóval is elérhető. A BlueHDi dízelmotor teljesítménye piactól függően 92, vagy 100 LE lehet.

citroen-c-elysee-2017-autoaddikt-1

A Spanyolországban, Vigóban gyártott új C-Elysée forgalmazása 2017 első negyedévében kezdődik meg. A Wuhan-ban készülő kínai változat hasonló módon újul meg és ugyanekkor várható a bevezetése.

Ford Edge menetpróba és ünnepélyes FordStore megnyitó Debrecenben

Úgy gondolta a Ford magyarországi képviselete, hogy összeköti a kellemest a hasznossal: a Ford Edge SUV hazai menetpróbáját összeköti egy nemes eseménnyel, ami nem volt más, mint a debreceni FordStore Vagép megnyitó ünnepsége.

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-001

A Ford Edge részleteit jelen cikkünkben nem taglaljuk, hiszen alig egy hete jelent meg átfogó autótesztünk a témában – ezzel együtt nyilván szót ejtünk majd több ízben az autó tulajdonságairól is, hiszen több, mint 400 kilométert autóztunk vele 2 napon keresztül.

Az M3-as kivezetőnél található Solymár FordStore-nál gyülekeztünk pénteken reggel. Györke Orsolya, a Ford Közép és Kelet Európai Értékesítő Kft. PR és Közkapcsolatok igazgatója rövid briefinget tartott, vázolta a nap eseményeit, helyszíneit, majd az újságírókból összeverbuvált csapat beült a Ford Edge-ekbe, és beirányoztuk az első célállomást, Egert.

Eger nagyon szép, kultikus, hangulatos város, de rettentő szűk. Ez alapvetően akkor derült ki, amikor a Ford Edge volánja mögött ülve szembesültünk az utcák keskenységével, valamint az ebéd előtti parkolásnál a mélygarázsba beálláskor. Ugyanis az Edge nem kifejezetten a kompakt méretezésről híres, viszont nagy távokra (amire ki is van fejlesztve) pont ez az optimális (igaz, az alig 70 literes üzemanyagtank már nem annyira a hatótávot és a fogyasztást nézve).

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-002

Elég az hozzá, hogy egy rövid autófotózás-forgatás után megédeltünk Eger belvárosában, a Fúzió Étteremben, közel sem fúziós ételekből válogattunk – Márton nap lévén szigorúan libát fogyasztottunk.

Az ízletes ebéd előtt egyébként a házigazdák körbevezették a csapatot a helyszín alatti borospince komplexumban, további élményekkel és információkkal gazdagítva az egybegyűlteket.

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-003

Miután végeztünk az ebéddel, aprócska kitérő következett, ott helyben: egy 30 perces játék keretin belül ki kellett rakni egy, a célra speciáliásan legyártott Ford Edge LEGO modellt. Egyfajta verseny volt ez, az nyert, aki a leghamarabb végzett; stílszerűen szintén LEGO-t, szintén Ford-ot, méghozzá egy Mustang modellt.

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-005

Folytattuk utunkat mindezek után a Tisza-Tavi Ökocentrumhoz, ahol egy gyors séta következett, illetve itt is volt mód és lehetőség arra, hogy fotózzuk-filmezzük a vadonatúj Ford Edge SUV-ket. Sajnos már kezdett sötétedni, viszont a táj, a környezet ebben a fényben is pompás hátteret nyújtott – szó szerint – az autóknak.

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-007

Valamivel öt óra után érkezett a team Debrecenbe, a Hotel Divinus-ba – itt gyors átöltözés után máris indultunk a nem messze lévő FordStore Vagéphez.

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-008

Itt egy megnyitó ünnepségen vettünk részt, a szalon egy teljes értékű FordStore lett – minden olyan Ford modellel, amely csak ezekben a speciális márkakereskedésekben kapható (Mustang, Vignale modellek, Focus RS).

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-009

Rendkívül igényes és látványos programot kanyarított a debreceni FordStore Vagép az este folyamán, élőzenével, táncosokkal kaszinóval felvértezve.

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-013

Kellemes volt látni, hogy a kék ovál exkluzív prémium márkakereskedései ilyen ütemben terjednek a fővárostól távolabbi régiókban is – ez még csak a kezdet, vagy inkább már folytatás: hamarosan Veszprémben, majd Győrben is nyílik FordStore.

ford-edge-fordstore-vagep-autoaddikt-004

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, Sony, KonzolvilágEPSONMyActionCam, Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK