Főoldal Blog Oldal: 363

Nagy elánnal növekednek a Toyota és Lexus eladásai Magyarországon

Meghaladja a 22.9 százalékos piaci bővülés ütemét: nem kevesebb, mint 37.7 százalékkal növekedett a világ legnagyobb autógyártója, a környezetbarát hybrid modelljeiről ismert Toyota értékesítési mutatója. A márka magyarországi összesített eladásai a 2016-os év első 10 hónapjában döntöttek csúcsot, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus még ennél is drasztikusabb, 56.1 százalékos növekedést könyvelhetett el.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-009

A idei évben valóságos modellinvázióval támadó, 8 vadonatúj vagy frissített modellt (6 Toyota és 2 Lexus modell) és a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák, valamint forradalmi meghajtási láncok egész sorát bemutató autógyártó piaci részesedését számottevően javítva rendkívül látványos növekedést ért el a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon. A Toyota márka hazai rendelésállománya egyébiránt még a forgalomba helyezések 37.7 százalékos növekedését is meghaladó mértékben, közel 50%-al nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.

A rendkívül látványos növekedés több okra vezethető vissza. Kiemelkedő szerepe volt a folyamatosan érkező új modellek sikerének, így az év elején bemutatkozó új Toyota Prius és RAV4, valamint az új Lexus RX hihetetlenül kedvező fogadtatásának épp úgy, mint a vadonatúj Hilux és Proace révén nyáron teljesen megújuló Toyota haszongépjármű portfolió népszerűségének, vagy a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla ősz elején bemutatott legújabb generációjának. A lendület ráadásul tovább tart, hisz november második felében érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe az ügyfelek által talán leginkább várt újdonság, a vadonatúj, kategóriateremtő Toyota C-HR, emellett még az év vége előtt bemutatkozik a népszerű Lexus IS legújabb generációja is.

Legalább ilyen fontos szerepe volt ugyanakkor a látványos növekedésben annak is, hogy a magánvásárlók körében hagyományosan kiemelkedően erős Toyota és Lexus márkák a flottaértékesítés területén is sikerrel javították eredményeiket: az év első tíz hónapjában Magyarországon gazdára talált Toyoták immáron 47.8 százalékát vásárolták jogi személyek, míg a Lexus esetén ez az arány elérte a 69.2 százalékot.  Ennek érdekében az autógyártó útjára indította a Toyota Növekedési Programot, amelynek célja, hogy minél több vállalkozás számára tegye elérhetővé a Toyota márka kiemelt flotta támogatásait: az akár egyetlen cégautóhoz is elérhető kedvezmények mellett az autógyártó vonzó finanszírozási megoldásokat is kínál, a Toyota kishaszongépjárműveknél az NHP keretében, Toyota személyautók esetében pedig a Toyota Lízing formájában, akár 2,5%-os kamattal.

„Míg a legtöbb autógyártó esetében a magánvásárlások alacsony aránya jelent kihívást, a Toyota és a Lexus ezen a területen hagyományosan kiemelkedően jól teljesít, így számunkra a flottapiaci jelenlét további erősítése fontos feladat, amit vadonatúj, rendkívül kedvező fogadtatásra találó modelljeink, és az azokat megtámogató flotta és finanszírozási konstrukciók, különösen a Toyota Növekedési Program révén az idei évben látványos sikerrel vettünk” – mondta Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.

„Kedvező piaci tendencia számunkra, hogy gépjárműbeszerzései során egyre több vállalat helyez hangsúlyt a környezettudatosságra, e tekintetben pedig egyetlen gyártó modellportfoliója sem veheti fel velünk a versenyt: a Toyota és a Lexus márkák kínálják modelljeik tekintetében a legszélesebb körben elérhető hybrid választékot, ami megmutatkozik értékesítéseinkben is. Az idei év első tíz hónapjában Magyarországon gazdára talált Lexusok 95,2%-át rendelték környezetbarát hybrid meghajtással, míg a Toyota esetében 14,3%-os volt ez az arány, jóllehet egyes modellek, például a RAV4 esetében meghaladja az 50%-ot. Célunk egyébiránt, hogy 2020-ra teljes értékesítésünk minimum 50%-át tegyék ki a hybrid modellek” – zárta gondolatait a szakember.

toyota-varga-zsombor-autoaddikt

„A hybrid modellek flottapiacon is látványosan növekvő népszerűségének megalapozásában ugyanakkor természetesen a környezetbarát üzem mellett fontos szerepe volt a meggyőző üzembentartási költségeknek, azaz a rendkívül alacsony fogyasztásnak és karbantartási költségeknek is. Az olyan, úgynevezett ’user-chooser’ flották esetében pedig, ahol a felhasználók egy meghatározott költségkeretből néhány márka modelljeiből szabadon rendelhetnek, ezek az ügyfelek kvázi magánvásárlóként viselkednek, ami számunkra kézzelfogható előnyt jelent” – tette hozzá Varga Zsombor.

Új crossover a Mokka X mellé: érkezik az új Opel Crossland X crossover

X mint eXtra: a Mokka X az Opel szubkompakt SUV-modellje, amely Európa-szerte több mint 600 ezer vevőre talált, 2017 elején pedig a B-szegmensben hoz ki egy új crossovert (CUV) a villámos márka – ez lesz az Opel Crossland X. A legfrissebb trendeknek megfelelően sportos, ugyanakkor tágas CUV lesz az újdonság. Ezt már az új, egyéni, érdekes és izgalmas elnevezés is sejteti.

opel-crossland-x-autoaddikt

“A B-szegmensben is egyre emocionálisabb autókat kívánnak a vevők. Mozgalmas designjával és az urbánus életstílushoz illő előnyeivel ennek a várakozásnak felel meg a Crossland X – városban kezesen viselkedik, hosszú úton magabiztosan teljesít” – jelentette be az Opel marketing-főnöknője, Tina Müller az X-Faktoros típust. “Olyanoknak való, akik a városban élik ki a vidék iránti szeretetüket, saját paradicsomot és zöldséget termesztenek a tetőteraszon, és tágas helyet akarnak a gyerekeiknek, illetve amikor bevásárolni mennek a bio-piacra.”

Az SUV és CUV modellek értékesítési számai a B-szegmensben 2010 óta megötszöröződtek. Az Opel Crossland X még jobban felélénkíti e kategóriát, és további növekedést eredményez a márkának. Ezzel a típussal egy egész crossover-offenzívát indít az Opel 2017-től, kiegészítve az ADAM-től a Zafiráig terjedő portfólióját.

Három évvel ezelőtt indult a BMW i divízió nemzetközi sikertörténete

Folyamatos innovációival a BMW i divízió a BMW Group jövője felé vezető utat jelöli ki, bebiztosítva a vállalatcsoport vezető pozícióját az úttörő járműtechnológiák kifejlesztése és alkalmazása terén.

bmw-i3-i8-szallitas-autoaddikt

A BMW i divízió a BMW Group úttörő részlegeként 2013 novemberében érkezett meg a piacra. Az azóta eltelt három évben az elektromos autózás fejlesztésén dolgozó divízió sorozatgyártásba küldött és koncepcióként bemutatott modelljeivel a vállalatcsoport innováció iránti elkötetlezettségének szimbólumává vált.

A BMW Group az elmúlt három évben több mint 100 000 darab tisztán elektromos és plug-in hibrid meghajtású autót adott át ügyfeleinek világszerte. Ez idő alatt csak a BMW i3 több mint 60 000 példányban kelt el, amellyel a prémium kompakt szegmens elsőszámú elektromos modelljévé lépett elő. Az elektromos sportautók családjában a BMW i8 is abszolút etalon pozíciót foglal el, hiszen a modell 2014 júliusi debütálása óta eltelt huszonnyolc hónapban a progresszív sportautó több mint 10 000 darabja talált gazdára a világ számos pontján. A bajor gyártó a BMW iPerformance égisze alatt ráadásul mára már mintegy 30 000 darab plug-in hibrid négykerekűt is értékesített, amelyek egytől egyig a BMW i divízió forradalmi járműtechnológiai innovációinak széleskörű alkalmazhatóságát hirdetik.

„Iránymutató innovációink kifejlesztése és alkalmazása terén a BMW i divízióra a jövőben is úttörő részlegként tekintünk, amely újabbnál újabb megoldásaival korábban elképzelhetetlen utakat tár fel a BMW Group előtt” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Elektromos hajtáslánc-változatainkat az elmúlt évek során kivétel nélkül nagy sikerrel adtuk ügyfeleink szolgálatába, a következő lépés pedig a nagymértékben automatizált járművezetés megvalósítása, amely téren a BMW iNEXT modell vadonatúj mércét állít majd” – tette hozzá.

Azáltal, hogy a BMW i divízió létrehozásával egy teljes mértékben új és minden tekintetben az elektromos meghajtás sajátosságai szerint felépített járműstruktúrát alkotott meg, az elektromos meghajtás vezérlése végett pedig a BMW eDrive hajtáslánc-technológiát is életre hívta, a BMW Group a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás innovációinak kifejlesztése és alkalmazása terén abszolút úttörővé vált. Miként a nagyvárosi környezetbe tervezett, zéró emissziójú meghajtást kínáló BMW i3, úgy a jövőbe mutató BMW i8 plug-in hibrid sportautó is prémium színvonalon kínálja a bajor gyártó ügyfeleinek a vezetés színtiszta élményét, amely a természeti erőforrások hatékony felhasználására épülő gyártási eljárások és az újrahasznosított anyagok övezte fenntarthatósággal egyesül. A vállalatcsoport eme holisztikus, környezetbarát járműipari megközelítése új célcsoportokat hódít meg: a BMW i3 vásárlóinak több mint 80 százaléka új ügyfélként lépett be a BMW családjába.

A BMW Group teljes modellpalettáján jelenleg hét olyan autó található, amely vagy több száz kilométeren át tartó, tisztán elektromos meghajtást kínál, mint a BMW i3, vagy plug-in hibrid hajtáslánccal dolgozik, amelynek részeként a belsőégésű erőforrást egy elektromos motor egészíti ki. A vállalatcsoport e széleskörű portfóliót az elkövetkező években még tovább bővíti, többek között az első plug-in hibrid MINI-vel, a 2017-ben debütáló MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellel. Sőt mi több, 2018-ban érkezik a BMW i8 plug-in hibrid sportautó második karosszéria-változata, a nyitott tetős BMW i8 Roadster is. A brit prémiumgyártó modellpalettája 2019-ben egy tisztán elektromos meghajtású MINI modellel gazdagodik, a BMW X3 tisztán elektromos meghajtású változata pedig 2020-ban debütál. A következő évtized hajnalán bemutatkozik a BMW i új, minden korábbinál nagyobb modellje, amely úttörő járműipari megoldásokkal felvértezve, tisztán elektromos meghajtással és forradalmi járműtechnológiai innovációkkal érkezik meg a BMW i divízió élére: a BMW iNEXT.

Járműről hálozatra töltő rendszert létesít Európában a Nissan

A Nissan bejelentette, hogy az Egyesült Királyságban található Nissan Technical Centre Europe (NTCE) K+F központ lesz európai hálózatának első olyan létesítménye, melyet V2G technológiával szerelnek fel.

nissan-toltokozpont-letesites-anglia-autoaddikt

Az NTCE alkalmazottai összesen nyolc, az Enel multinacionális energiavállalattal együttműködésben kifejlesztett V2G töltőpontot vehetnek majd igénybe a fejlesztőközpont területén. A V2G töltőpontok a Nissan elektromos autóival együtt egy olyan intelligens energiagazdálkodási rendszert alkotnak, ami az autók akkumulátorainak feltöltése mellett az elektromos hálózat terhelésének kiegyensúlyozása érdekében lehetővé teszi az áram visszatáplálását is a rendszerbe.

A fejlesztés fontos lépést jelent a Nissan Intelligens Mobilitás jövőképének európai megvalósítása felé. A V2G technológia kiépítése a Nissan Intelligens Mobilitás jövőképének harmadik pillérét, az úgynevezett Intelligens Integrációt kelti életre, demonstrálva, hogy az olyan zéró emissziós járművek, mint a 100%-ban elektromos Nissan LEAF vagy e-NV200, illetve a különböző energiagazdálkodási rendszerek hogyan segíthetik elő egy tisztább és hatékonyabb energiarendszer kialakulását.

Francisco Carranza, a Nissan Europe energiaszolgáltatásokért felelő vezetője ennek kapcsán elmondta: „A Nissan mindig is élen járt az elektromos járművekhez kapcsolódó technológiák fejlesztésében, és örömet jelent, hogy tapasztalatainkkal ezúttal az energiafogyasztási szokások átformáláshoz járulhatunk hozzá. Elektromos modelljeinek integrálásával a Nissan egy olyan társadalmi modell megvalósítását segítheti elő, melyben az energia fenntartható, hatékony és megfizethető módon használható. Ezek a fejlesztések teljesen újraírhatják a mai játékszabályokat, és mindenki számára olcsóbbá tehetik az energiát.”

David Moss, az NTCE járműtervezésért és -fejlesztésért felelős alelnöke elmondta: „A V2G töltőpontok felszerelése fontos esemény számunkra. Lehetőséget nyújt, hogy az egész világnak bemutassuk a Nissan által fejlesztett energiagazdálkodási rendszerek működőképességét gyakorlati, üzleti viszonyok között. A tény, hogy saját telephelyeink egyikén valósítottuk meg a fejlesztést, egyben a technológiába vetett bizalmunkat is szemlélteti. Jelzi emellett, hogy töretlenül hisszük: elektromos modelljeink kulcsfontosságúak lehetnek egy  fenntartható és hatékony jövő megalapozásában, a fennakadásmentesen együttműködő technológiák ökoszisztémájának kialakításában.”

A mostani bejelentést megelőzően a Nissan és az Enel augusztusban már beszámoltak a V2G technológia első kereskedelmi alapú alkalmazásáról Európában. Ennek keretein belül az Enel tíz V2G töltőegységet szerelt fel a Frederiksberg Forsyning dán közműszolgáltató központjánál, amivel a cég a V2G technológia, illetve töltőpontok első üzleti felhasználója lett.

Continental: 4 milliméteres profilmélység alatt javasolt a téli gumiabroncsok cseréje

A téli vezetés veszélyeire és a megváltozott útviszonyokra szeretné felhívni a magyar autósok figyelmét az ORFK-OBB, a Continental Hungaria Kft, valamint a Magyar Autóklub. Ennek érdekében téli vezetéstechnikai napot szerveznek. A november 5-én megvalósuló rendezvény részleteit ma délelőtt, közös sajtótájékoztatón jelentették be a szervezők.

nyari-gumi-vezetestechnika-vizes-palya-autoaddikt

Az ORFK-OBB, a Continental Hungaria Kft. és Magyar Autóklub szombaton egész napos téli vezetéstechnikai tréninget szervez azon autósok számára, akiket ellenőrzés alá vontak a budapesti helyszíneken végrehajtott közúti ellenőrzéseken és velük szemben intézkedésre okot adó körülmény nem merült fel. Az egyenruhások szerdán és csütörtökön három ponton: a Váci úton, a Mogyoródi úton, a Nagykőrösi úton ellenőrizték az autósokat. Az ellenőrzések során kiemelt figyelmet fordítottak a gumiabroncsok állapotára.

Cél a baleset-megelőzés

 „Az ellenőrzések célja az volt, hogy felhívjuk a figyelmet az évszaknak megfelelő, optimális profilmélységgel rendelkező gumiabroncsok használatára” – jegyezte meg Kiss Csaba r. alezredes, ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály, Autópálya- felügyeleti és Balesetmegelőzési Osztály vezetője. Hozzátette: a gumiabroncsok hatóságilag előírt minimális profilmélysége 1,6 milliméter, de a téli abroncsok esetében 4 milliméter mondható optimálisnak. Ezért az ennél kisebb profilmélységgel rendelkező téli gumiabroncsok cseréjéről időben szükséges gondoskodni. Azok az ellenőrzésen átesett autósok, akiknél mindent rendben találtak a rendőrök, ingyenes, vezetéstechnikai tréningre jogosító vouchert kaptak ajándékba. A 20 ezer forint értékű kurzust a Magyar Autóklubnál történő előzetes regisztráció után lehet igénybe venni, szombaton. A szervezet újpesti tanpályáján megvalósuló téli vezetéstechnikai napon az autósok instruktorok segítségével megtanulhatják, hogyan nyerjék vissza uralmukat a jeges, havas úton megcsúszó autó felett. Az eseményen emellett a szervezők családi programokkal várják a regisztrált látogatókat. Az érdeklődőknek lehetőségük lesz többek között kipróbálni a Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság által üzemeltettet KRESZ-parkot, a Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottság segédmotoros szimulátorát, valamint a Katasztrófavédelem füstsátrát is, emellett egy tűzoltási gyakorlatban is részt vehetnek.

A többség időben cserél

A hagyományteremtő akció keretében november 2-án és 3-án végrehajtott közúti ellenőrzések során a rendőrök összesen 364 autóst állítottak meg. Az ellenőrzött autók több mint felén már téli gumiabroncs volt, de még továbbra is sok járműtulajdonos közlekedett nyári gumiabroncsokon. A négyévszakos abroncsok aránya elenyészően kevés, a megállított autók közül mindössze 21 járművön volt ez a típus. A mai napra virradóan már jelentősebb fagyok voltak többek között Budapesten és környékén is, emellett az országban több helyen szállingózott a hó. „Egy Németországban készült felmérés szerint a német autótulajdonosok 92 százaléka novemberben már a téli évszaknak megfelelő gumiabroncsokkal közlekedik az utakon, a többség októberben lecseréli a nyári gumiabroncsokat. Itthon is évről évre egyre többen gondolnak időben a cserére, de ahogy a felmérés is mutatja, még mindig van min javítani” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője.

Ezért kell a téli gumiabroncs 

A nyári gumiabroncsok időben történő cseréjének kiemelt jelentősége van. Ezek ugyanis csak 7 Celsius fokig biztosítanak megfelelő tapadást. A melegebb hónapokra tervezett abroncsok keményebb keverékkel készülnek, ezért télen, a hideg aszfalton megmerevednek és elveszítik rugalmasságukat. A téli gumiabroncsokat viszont lágyabb keverékkel és eltérő mintázattal gyártják, ennek köszönhetően megfelelő teljesítményt nyújtanak csúszós, illetve vizes útfelületen is. Egy 50 kilométer/órás sebességnél, jégen történő fékezéskor a nyári gumiabronccsal szerelt személyautó fékútja akár 31 méterrel is nagyobb lehet a téli abronccsal felszerelt gépkocsi fékútjánál.

Elengedhetetlen a megfelelő felkészítés

A téli gumiabroncsok használata mellett kiemelt figyelmet kell fordítani az autó megfelelő téli felkészítésére. Nem szabad megfeledkezni a zord időjárásnak ellenálló hűtő- és ablakmosó folyadékok biztosításról, valamint szükség esetén gondoskodni kell az ablaktörlő lapátok cseréjéről. „A téli felkészítés során ellenőrizzük a lámpákat is, hiszen a fényszórók ebben az évszakban jóval nagyobb igénybevételnek vannak kitéve. Javasolt továbbá a téli hónapokban napközben is felkapcsolt fényszórókkal autózni, így javítva a láthatóságunkat” – hívta fel a figyelmet Dr. Pollák Mihály, a MAK főtitkárhelyettese. Hozzátette: a jól megválasztott sebesség és a megfelelő követési távolság betartása ebben az időszakban kiemelten fontos lehet.

Elkerülni a halálos baleseteket

A Continental célja, hogy belátható időn belül nullára csökkentse a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számát. Éppen ezért kidolgozta a Vision Zero koncepciót, melynek alappillérei közé tartozik a veszélyes közlekedési szituációk elkerülése, valamint a gumiabroncsok teljesítményének fokozása. A prémium minőségű gumiabroncsok érdekében a Continental számtalan tesztnek veti alá a legújabb fejlesztésű téli gumiabroncsokat. A német gyártó az új, csúszós útfelületre fejlesztett abroncsokkal legalább 20 millió kilométert tesz meg száraz, vizes, jeges és havas útfelületen, ami annyit tesz, mintha legalább ötszázszor kerülnék meg egy autóval a Földet.

Új kínai stratégia és gyártókapacitás: a Volvo felvázolta a részleteket

A Volvo új kínai gyártási stratégiáját, amelynek keretében megnöveli termelési darabszámait, és Kínát globális gyártó- és exportközponttá fejleszti, amely képes lesz kielégíteni a márka új generációs modelljei iránti, folyamatosan növekvő keresletet az észak-amerikai és európai piacokon, valamint az ázsiai és Csendes-óceániai térségben.

volvo-v60-cross-country-d4-awd-teszt-autoaddikt-010

A Volvo Cars az északi-kínai Heilongjiang tartományban, Daqing városában működő üzemében készíti majd SPA padlólemezen nyugvó zászlóshajóját, az S90-es modellcsaládot. Szintén a mai napon jelentették be, hogy az új S90 prémium szedán gyártása 2017 nyarától Európából Kínába költözik.

A jelenlegi és leendő középkategóriás 60-as széria (SPA platform) típusai emellett a nyugat-kínai Szecsuán tartományban, Csengdu városában működő gyártóüzemben is készülnek majd, míg a tervezett kompakt méretű 40-es modellcsalád CMA platformon nyugvó, helyi piacra szánt tagjait az az üzem fogja előállítani, amelyet jelenleg építenek a Sanghajtól 350 kilométerre délre fekvő Luqiao körzetben.

„Három üzemünkkel – és üzemenként egy-egy típusra tervezett gyártósorral – olyan hatékony gyártási struktúrát teremtünk meg, amely biztosítja a Volvo számára a növekedéshez szükséges jövőbeli kapacitást.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója

A CMA padlólemezen nyugvó, kompakt Volvo 40-es modellcsalád mellett a Zhejiang Geely Holdings tulajdonában álló, ám a Volvo Cars által üzemeltetett Luqiao-i üzem gyártja majd a Geely Auto által októberben bemutatott új autómárka, a LYNK & CO CMA-alapú típusait is, kiaknázva az autóipari csoport egyre erőteljesebb ipari szinergiáit.

A Volvo kibővített kínai gyártókapacitása a márka szélesebb globális ipari jelenlétének szerves alkotóeleme.

A Volvo jelenleg két gyárat működtet Európában, egyet Svédországban, és egyet Belgiumban. Továbbra is a svédországi Göteborgban (Torslanda) működő gyárban készülnek az SPA-alapú 90-es (kivéve S90) és 60-as típuscsaládok, míg a belgiumi Ghent a jövőben kizárólag a CMA padlóra épülő új 40-es szériát gyártja.

A Volvo ezeken túlmenően az Egyesült Államokban, Dél-Karolina államban is gyárat épít; itt az SPA-padlón nyugvó új 60-as széria készül majd a helyi piacra, illetve exportra.

A Volvo új kínai gyártási stratégiájának részleteivel egy időben mutatta be az S90 új, Kínában gyártott változatát, valamint a sorozat új csúcskivitelét, a különleges felszereltségű S90 Excellence luxusmodellt, amelyek nyilvános premierjére a 2016-os Kantoni Autószalonon kerül majd sor.

Az új S90 a legfényűzőbb autó, amelyet Kínában valaha építettek. A modell mindkét kivitele a Volvo Cars daqingi gyártólétesítményében készül, azokat világszerte forgalmazzák, demonstrálva a Volvo globális gyártó stratégiája pillérének számító, kiemelkedő színvonalú minőségellenőrzést.

A Volvo Cars összes gyártólétesítménye a globális Volvo Cars gyártórendszert (Volvo Car Manufacturing System, VCMS) alkalmazza, maximálisan betartva a vállalat globális gyártási és minőségi normáit.

A Volvo úttörő szerepet játszik a Kínában gyártott gépkocsik globális forgalmazásának megalapozásában. 2015-ben első nyugati autógyártóként exportált kínai gyártású prémium gépkocsit – az S60 Inscription típust – az Egyesült Államokba.

e-POWER: új villanymotoros hajtásrendszert fejlesztett a Nissan

A Nissan bemutatta a nagyközönségnek szánt új, e-POWER nevű elektromos hajtásrendszerét. Ez az első alkalom, hogy az e-POWER technológia a szélesebb vásárlóközönség számára is elérhetővé válik, és ez egyben jelentős mérföldkőnek is számít a Nissan Intelligens Mobilitás jövőképe villamosítási stratégiájának megvalósítása felé.

nissan-e-power-autoaddikt-2

Az e-POWER egyes elemei ismerősek lehetnek a Nissan LEAF-ből, ami 250 ezer darabot meghaladó eladásaival a világ legnagyobb darabszámban értékesített tisztán elektromos hajtású autója. A LEAF-től eltérően azonban az e-POWER rendszernek része egy kisméretű benzinmotor is, ami szükség esetén feltölti az autó nagyteljesítményű akkumulátorát, ami így külső töltőegységek nélkül is ugyanazt a magas teljesítményt kínálja.

Az e-POWER technológia

Az e-POWER rendszer teljes mértékben elektromos hajtást biztosít, azaz a kereket kizárólag a villanymotor hajtja. A nagyteljesítményű akkumulátorokban tárolt energia a benzinmotorból, generátorból, inverterből, illetve villanymotorból álló kompakt e-POWER hajtásrendszerben hasznosul. A hagyományos hibrid hajtásrendszerekben alacsony akkumulátortöltöttség, illetve nagyobb utazósebességek esetén az alacsonyabb teljesítményű villanymotor egy benzinmotorral összekapcsolva hajtja az autót. Az e-POWER rendszerben viszont a benzinmotor kizárólag az akkumulátort tölti, a kerekeket nem hajtja. A tisztán elektromos járművektől eltérően azonban itt az akkumulátor mellett áttételesen a benzinmotorból is nyerhető hajtási energia.

Ez az elrendezés azonban általában nagyobb villanymotort és akkumulátort igényel, mivel a kerekek közvetlen hajtását egyedül a villanymotor biztosítja.  Ez megnehezítette az autógyártók számára, hogy kompakt modellekbe tudják beépíteni a rendszert. A Nissan azonban megoldotta a feladványt, és rájött, hogyan minimalizálhatja a teljes hajtásrendszer tömegét, hogyan tehető rugalmasabbá a motorvezérlés, illetve hogyan optimalizálható a rendszer energiagazdálkodása. Mindennek eredményeként az e-POWER kisebb akkumulátort használ, mint ami a LEAF-ben található, de így is a tisztán elektromos autókra jellemző menettulajdonságokkal bír.

Az e-POWER előnyei

Az e-POWER hatalmas nyomatékot ad le gyakorlatilag azonnal, kitűnő reakcióképességet és egyenletes gyorsulást biztosítva. A rendszer működése a tisztán elektromos modellekhez hasonlóan csendes. Emellett, mivel az e-POWER sokkal ritkábban használja a benzinmotort, gazdaságossága a vezető konvencionális hibridekéhez mérhető, különösen városi közlekedésben. Az e-POWER rendszer úgy kínálja az elektromos autók előnyeit, hogy közben nem kell aggódni az akkumulátor töltése miatt.

A rendszer kifejlesztésének háttere

A Nissan elektromos modelljeinek és önvezető technológiáinak fejlesztésével aktívan dolgozik a zéró emissziós, halálos közlekedési balesetektől mentes világ kialakításán. A vállalat e vízió megvalósításának érdekében alakította ki a „Nissan Intelligens Mobilitás” stratégiáját, ami meghatározza az autók hajtásrendszereire, vezetési módjaira, illetve a társadalomba való integrációjára vonatkozó legfontosabb vállalati döntéseket, miközben a hangsúly továbbra is az egyre jobb vezetési élményen marad. Az e-POWER új, hatékonyabb elektromos hajtásrendszere újabb lépést jelent a Nissan zéró emissziós jövőképének elérése felé.

A Nissannak 2006-ban sikerült áttörést elérnie az energiagazdálkodási technológiák fejlesztésében. A vállalat mérnökeinek sikerült a versenytársak hibrid modelljeiben használtakhoz hasonló teljesítményre képes akkumulátort kifejleszteniük, viszont a hajtásrendszer ezzel együtt megőrizte az elektromos autókra jellemző olyan előnyös tulajdonságokat, mint a csendes működés és a hatékony energiafelhasználás. A Nissan egyéb technológiai eredményeivel, így az áramot generáló benzinmotor és a villanymotor kompakt autókba is beépíthető egységével, a teljes hajtáslánc szerkezeti merevségének növelésével, illetve a zajok és rezgések csökkentésével – az úgynevezett NVH-jellemzők javításával – együtt mindez megteremti az e-POWER rendszer alkalmazásának lehtőségét a kompakt autók körében.

nissan-e-power-autoaddikt-1

A Nissan elkötelezett aziránt, hogy a világ különböző piacain felmerülő igényeknek megfelelően különböző üzemanyagokat hasznosító, elektromos alapú hajtásrendszereket fejlesszen ki. Az e-POWER ezen erőfeszítéseknek csak az egyik példája, aminek megjelenése tovább erősíti majd a Nissan elektromos hajtásrendszereinek választékát. A Nissan emellett komoly kutatás-fejlesztési tevékenységet végez az úgynevezett SOFC (szilárd oxid üzemanyagcella) hajtású járművekkel kapcsolatban, és a jövőben is innovatív új modelleket kínál majd a legkülönbözőbb kategóriákban, világszerte tovább népszerűsítve az elektromos autók használatát.

Az e-POWER rendszer az úgynevezett soros hibrid hajtásláncok közé tartozik. A NOTE e-POWER lesz az első soros hibrid hajtással felszerelt tömeggyártású, kompakt kategóriás autómodell.

Teljesen megújul a Škoda Octavia

Alapos frissítésen esett át a Škoda bestsellere. 2016 év végétől kezdődően a Škoda Octavia megújul első és hátsó résszel, a legkorszerűbb vezetői segédrendszerekkel, új infotainment és connectivity megoldásokkal, valamint megújult felszereltségi szintekkel érkezik. A kompakt modell Limousine és Combi verziója egyaránt csúcsformában debütál és megújulva hangsúlyozza kiemelt helyét kategóriájában.

skoda-octavia-2017-autoaddikt-1

„A Škoda Octavia már megjelenésétől fogva külön kategóriát jelentett a saját szegmensén belül” – nyilatkozta Bernhard Maier, a Škoda igazgatótanácsának elnöke. „Az Octavia, mint a márka szíve már a kezdetek óta kiválóan reprezentálja azt a technológiai fejlődést, amely a vállalatot azzá tette, ami mára lett, egy a nemzetközi porondon is sikeres autógyártóvá, amely több, mint száz piacon van jelen világszerte. A Škoda Octavia mostani alapos megújításával is ezt a folyamatot, vagyis a fenntartható fejlődést követjük.”

A Škoda Octavia a cseh autógyártó legnagyobb példányszámban értékesített modellje. A Škoda bestsellere a saját szegmense élmezőnyéhez tartozó modellként új mércét állít a helykínálat, a funkcionalitás, a biztonsági és kényelmi berendezések, a formatervezés és a kiváló ár-érték arány tekintetében. A híres elődök után újra bemutatkozó Škoda Octavia 20 évvel ezelőtt jelent meg, s 1996 óta világszerte több, mint 5 millió vásárló döntött az Octavia-család valamelyik modellváltozata mellett. A teljeskörűen megújult Škoda Octavia modell segítségével az elődök sikertörténetét írja tovább a márka, ezáltal erősítve a ŠKODA pozícióját a nemzetközi piacokon.

A megújult Škoda Octavia vonalvezetését az erőteljes vonalak jellemzik, különösen az autó elején. A függőlegesen kettéválasztott első fényszórók kristályszerű megjelenést sugároznak. Kívánságra akár teljes egészében LED technikájú fényszórók is rendelkezésre állnak. A márkajelzés még hangsúlyosabb szerepet kapott, de a teljes frontrész erőteljesebb, karakteresebb lett és szélesebbnek hat.

skoda-octavia-2017-autoaddikt-2

A megújult Škoda Octavia helykínálata továbbra is az egyik legnagyobb kategóriájában. A Limousine és a Combi változat belső tere egyaránt 1782 milliméteres hosszal, a hátsó ülésnél 73 milliméteres szabad lábtérrel büszkélkedhet. A csomagtér űrtartalma 590 illetve 610 liter, de ledöntött hátsó ülésekkel ez 1580, illetve 1740 literig bővíthető. A Combi verzió kívánságra elektromos mozgatású csomagtérajtóval is megvásárolható.

A modellfrissítés során új infotainment rendszerek is érkeznek a Škoda Octavia-ba. Mind a négy változat, a Swing, a Bolero, valamint az Amundsen és Columbus navigációs rendszerek is érintésérzékeny kijelzőt kaptak üveg-hatású dizájnnal, amely már a legkisebb érintésre is reagál. A Columbus esetében a központi kijelző képernyőjének képátlója 9,2 colra növekszik majd. Ez a WLAN-hotspottal ellátott felsőkategóriás rendszer kérhető SIM-kártya modullal is, amely az LTE-hálózaton keresztül nagyon gyors internetkapcsolatot biztosít.

A connectivity-megoldások terén is a legkorszerűbb rendszereket hozza a megújult Škoda Octavia. A Škoda Connect az Infotainment Online és a Care Connect rendszereket tartalmazza. A Care Connect rendelkezésre áll az összes felszereltségi szint esetében (kivéve G-TEC).

skoda-octavia-2017-autoaddikt-6

A vezetői segédrendszerek tekintetében is az élre tör a megújult Škoda Octavia, amely olyan technológiákat vonultat fel, amelyek mindeddig csak a magasabb kategóriákban voltak elérhetőek. Olyan újdonságok jelentek meg az Octaviában, mint a vontatási asszisztens, amely vontatás közben átveszi a kormányzást a kis sebességű, hátramenetben történő manőverezés idejére. Proaktív gyalogosvédelmi rendszer egészíti ki a Front Assist szolgáltatásait. A parkolást segítő Park Assist rendszer is megújult. A holttér figyelő rendszer és a kiállási asszisztens a hátsó radarszenzort használva biztonságosabbá teszi a sávváltást, illetve a parkolóhelyről való kitolatást. A tolatókamera (Rear View Camera) a műszarfalba beépített kijelzőn jeleníti meg az autó mögötti területet.

skoda-octavia-2017-autoaddikt-5

Még több új Simply Clever megoldás érkezik azok mellé, amelyek eddig is megtalálhatók voltak a Škoda Octavia-ban. Ilyen újdonság például a személyre szabható indítókulcs, amely segítségével több vezető is elmentheti a saját autóra vonatkozó beállításait, a fűthető kormánykerék, az első ülések háttámláján elhelyezett, lehajtható asztalkák, olyan pohártartók, amelyekkel könnyű kinyitni a bennük lévő PET-palackot, és végül a Combi változat csomagterében található kivehető elemlámpa.

skoda-octavia-2017-autoaddikt-4

A kínálatban szereplő öt TSI és négy TDI erőforrást kiemelkedő teljesítmény és kedvező üzemanyag-fogyasztás jellemzi. Az erőforrások összlökettérfogata az 1,0 és 2,0 liter közötti, míg teljesítményük a 64 kW (84 LE) és 135kW (184 LE) közötti tartományba esnek. A megújult Škoda Octavia szinte mindegyik motorjához választható a kéziváltó helyett hat vagy hét fokozatú kettős tengelykapcsolós, automata sebességváltó (DSG). Az 1,8 literes TSI és a 2,0 literes TDI motorokhoz összkerékhajtás is rendelhető. A futómű legkülönlegesebb eleme a választható DCC (Dynamic Chassis Control) adaptív lengéscsillapítás-szabályzás, amellyel a kormányzás és a lengéscsillapítás karakterisztikáját Comfort, Normal és Sport üzemmódok szerint lehet állítani. A könnyűfém keréktárcsák palettája 16 coltól egészen a 18 colig tart, és számos új tervezésű modellel gazdagodott.

A megújult Škoda Octavia Limousine és Combi változata az első piacokon, így Magyarországon is 2016 év végén lesz megrendelhető, a kiszállítások 2017 első negyedévében kezdődnek.

skoda-octavia-2017-autoaddikt-3

Versenykész Ford Mustang GT4 versenyautó mutatkozott be a 2016-os SEMA Show keretein belül

A Ford Performance bemutatta vadonatúj, versenykész autóját, amely kész arra, hogy taroljon a világ versenypályáin. Megmutatjuk, milyen lett a Ford Mustang GT4.

ford-mustang-gt4-performance-autoaddikt-2

A Las Vegas-ban megrendezett 2016-os SEMA Show alkalmával leleplezett Mustang GT4 a Ford Performance és a Multimatic Motorsports közös tervezői munkájával készült, hogy világszerte sikeresen állhasson rajthoz az olyan bajnokságokon, mint az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge, a Pirelli World Challenge GTS/GT4, vagy a GT4 európai versenysorozat. Az autó alapjául a Ford Shelby GT350R-C szolgált, ami éppen a múlt hónapban szerzett bajnoki címet az IMSA Continental Tire SportsCar Challenge sorozatban.

“A Mustang eladásai egyre nőnek a világ különböző piacain, s ezzel párhuzamosan a motorsportban is egyre hangsúlyosabb szerepet kap” – magyarázta David Pericak, a Ford Performance globális igazgatója. “A Mustang GT4 jó eséllyel szállhat küzdelembe a világ versenypályáin, ezért arra számítunk, hogy ugyanolyan népszerű lesz a versenyzők körében, mint sorozatgyártású testvére a márkakereskedésekben.”

A Mustang GT4 gépházában az új generációs 5,2 literes V8-as szívómotor dübörög, amit kifejezetten a GT4-eshez hangoltak. A versenymotor tervezését, fejlesztését és építését a Ford Performance közösen végezte a Roush Yates Engines vállalattal.

A könnyű és kompakt, hatfokozatú szekvenciális Holinger sebességváltó már sok versenyen bizonyította, hogy pneumatikus működtetése révén gyorsan, pontosan és egyenletesen kapcsolja a sebességfokozatokat. A GT4 hajtásláncában emellett szárazkarteres kenési rendszer, valamint a ZF által kifejlesztett kéttárcsás kuplung és lendkerék működik.

ford-mustang-gt4-performance-autoaddikt-3

A Mustang GT4 futóműve:

  • Dinamikus Orsószelepes Felfüggesztés (DSSV) lengéscsillapítók a Multimatictól a kiszámítható, pontos és állandó menettulajdonságokért és a tökéletes irányíthatóságért
  • A hátsó futómű alsó lengőkarját (kifejezetten spirálrugóval egybeépített lengéscsillapítóhoz tervezett egység) és az első/hátsó stabilizátorokat a Multimatic szállítja
  • Kis tömegű, 18” x 11” méretű, kovácsolt alumínium keréktárcsák a Forgeline-tól
  • Féktárcsák és hatdugattyús féknyergek a Brembotól

A Mustang GT4 aerodinamikáját azok a formatervezők tökéletesítették, akik a Ford GT programban tanulták meg, hogyan alkalmazhatják leghatékonyabban az első légterelőt, a hátsó spoilert, a motorháztető légbeömlő nyílásait, a kerékjárati légterelőket és a hátsó diffúzort.

ford-mustang-gt4-performance-autoaddikt-1

Az autó kabinját FIA-szabványú bukókeret erősíti, és a vezető előtt egy versenyautókhoz fejlesztett MoTeC műszeregység látható.

Prémium sporthajót mutatott be a Toyota Japánban

A Toyota áramvonalas formájú, tágas belső teret és luxusszínvonalú kialakítás kínáló prémium sporthajót mutatott be.

toyota-ponam-autoaddikt-001

Az új generációs hajótest-héj három anyag (üvegszál erősítésű műanyag, alumínium és karbonszál) kombinációjából épül fel, új szintre emelve a menetkényelmet, a szilárdságot és a csekély tömeget. Az autóiparban használatos technológiákra épülő vezetősegítő berendezés megállás után automatikusan tartja a hajó pozícióját és irányát.

A Toyota Japánban bemutatta új vadonatúj prémium sporthajóját, a Ponam-28V1 sportcirkálót, amit 50 vállalatból álló kereskedőhálózat forgalmaz majd Japánban. A Ponam-28V egy prémium sport cirkáló, amelynek kimagasló teljesítményéhez remek menetkényelem és luxuskivitelű, felhasználóbarát belső kialakítás társul. A hajó három legfontosabb jellemzője a Yanmar Co., Ltd (Yanmar) vállalattal közösen kifejlesztett, eddig ismeretlen menetkényelmet kínáló Toyota Hibrid Hajótest, az autóiparban használatos technológiákra épülő vezetősegítő berendezés, és a Ponam modellcsalád áramvonalas formavilága és luxusszínvonalú kialakítása.

toyota-ponam-autoaddikt-003

A Ponam-28V a Japán Nemzetközi Hajókiállításon 2016 márciusában bemutatott Toyota-28 Concept kereskedelmi forgalomba kerülő változata. A Toyota-28 Concept még bemutatásának évében, 2016-ban megkapta a Kiváló Dizájn díjat. A Ponam-31 modellhez hasonlóan a Ponam-28V erőforrása is egy 3,0 literes, soros négyhengeres, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses dízelmotor, ami eredetileg a Land Cruiser Prado kínálatában szerepelt. Miután átalakították a hajós felhasználáshoz, a motor nagy teljesítményt ad le remek üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben károsanyag-kibocsátása, zajszintje és vibrációja minimális. Emellett a hajó manőverezhetősége is remek, ami az autóiparból származó technológiákkal működő vezérlőrendszereknek, például a világ első2 egytengelyes Toyota Virtuális Horgony Rendszernek3 (TVAS) köszönhető.

toyota-ponam-autoaddikt-004

Kimagasló teljesítménye és luxusszínvonalú kialakítása ellenére a Ponam-28V belépő szintű változatának kiskereskedelmi ára 19.200.000 japán jen4, azaz nagyságrendileg 51.800.000 Ft. A Toyota kínálatában már eddig is szerepelt a 35 láb hosszú Ponam-35 és a 31 láb hosszú Ponam-31, most pedig a 28 láb hosszú Ponam-28V bemutatásával tovább bővült a Ponam-sorozat.

A Toyota a jövőben is arra törekszik, hogy hajózási üzletága számára vonzó termékeket fejlesszen ki, amelyek tökéletes eszköznek bizonyulnak a vásárlók kellemes időtöltéséhez, és jól illenek életstílusukhoz.

toyota-ponam-autoaddikt-007

A Toyota Hibrid Hajótest új szintre emeli a menetkényelmet.

A Ponam-28V az új generációs Toyota Hibrid Hajótesttel készül, ami három területen is (anyagok, felépítés és forma) jelentős előrelépést képvisel. A héjazat alapanyagául szolgáló FRP-t (üvegszál erősítésű műanyagot) alumíniummal és karbonszálakkal kombinálva a Toyota Hibrid Hajótest mintegy hétszer szilárdabb, mint egy normál FRP hajótest, tömege pedig nagyjából 10 százalékkal kevesebb egy ugyanolyan méretű, alumíniumból épített hajóénál. Különleges technológiájának köszönhetően a Toyota Hibrid Hajótest bonyolult, ívelt formákkal is készülhet, ami javítja a hajó manőverező képességét, ugyanakkor kiválóan alkalmas a sorozatgyártásra. A hajó sorozatgyártásához Japánban most először alkalmazzák5 az úgynevezett vákuum-befecskendezéses formázást6, ez az eljárás nagyban növeli az elkészült hajótest szilárdságát és a héj anyagsűrűségét. A Toyota Hibrid Hajótest csökkenti a siklás közbeni hajtási ellenállást és kényelmes futást kínál, mivel mérsékli a rázkódást és a vibrációkat.

toyota-ponam-autoaddikt-006

Az autóiparból származó technológiákkal működő vezetősegítő rendszer

A Ponam-28V modell TVAS rendszere most először jelenik meg egymotoros kivitelben a 28 lábas hajóosztályban. A legmodernebb technológiákkal működő rendszer érzékeli a szélirányt és az áramlást, és ennek figyelembe vételével tartja a hajó pozícióját, valamint a hajó orrát és tatját is a kívánt irányban tartja. A TVAS négyféle üzemmódban használható, így az utasok szabadabban átadhatják magukat kedvenc vízi időtöltéseiknek, például a tengeri horgászatnak.

Áramvonalas forma, tágas belső tér és luxusszínvonalú kialakítás

A Toyota hatalmas szaktudással bír a járműdizájn – vagyis a bonyolult, ívelt felületek kialakítása – terén, és ez a tapasztalat a Ponam-28V szolid, elegáns formavilágában is jól érvényesül. Az áramvonalas felületek és a dinamikus vonalak egyesítésével kialakított, egyedi és látványos dizájn első pillantásra a Ponam-család tagjaként azonosítja a Ponam-28V modellt – még akkor is, ha távolról látjuk a hajót. A Toyota Hibrid Hajótest lehetővé teszi az innovatív formák kialakítását, amit eddig nehezen lehetett volna kivitelezni az alumínium héjazatok esetében. A legmodernebb szimulációs elemzések segítségével sikerült olyan sima fenékrészt készíteni, ami jelentősen csökkenti a meghajtási ellenállást, és nagy sebességű haladás mellett is fokozott stabilitást biztosít. A kabin tervezése során fontos célkitűzés volt a jó térérzet, a fehér alapszín pedig nyugodt hangulatot teremt a tágas térben. A kabin belső kialakítása kifejezetten felhasználóbarát.

toyota-ponam-autoaddikt-008

1 A név a „Te Waipounamu” szóból származik; a maorik nyelvén így hívják Új-Zéland déli szigetét

2 2016 októberében, a Toyota Motor Corporation információi szerint

3 Egy automata pilótarendszer, ami tartja a hajó pozícióját, és folyamatosan az adott irányban tartja a hajó orrát

4 Fogyasztási adó, opcionális felszerelések, a jogszabályok által előírt biztonsági felszereltség, forgalomba helyezési költségek, szállítási költségek stb. nélkül

5 2016 októberében, a Toyota Motor Corporation információi szerint

6 FRP-megmunkálási módszer, amelynek során vákuumnyomással préselik és impregnálják a műanyagot

toyota-ponam-autoaddikt-009

A legfontosabb műszaki adatok

Hosszúság / szélesség 9,14 m / 3,16 m
Tömeg 3.640 kg
Teljes teherbírás 3,8 tonna
Motor Modell M1KD-VH
Lökettérfogat 2.982 cm³ × 1
Teljesítmény 191 kW (260 LE) × 1
Hajótest Toyota Hibrid Hajótest
Üzemanyagtartály kapacitása 330 liter
Ivóvíztartály kapacitása 56 liter
Szállítható személyek száma 12 fő
Hajózható területek Nyugodt vízfelületek, part menti hajózás

toyota-ponam-autoaddikt-002

LEGFRISSEBB

Mégsem búcsúzik az Audi a hagyományos motoroktól

0
Az Audi módosította korábbi stratégiáját, és továbbra is kínálni fog belső égésű motorral szerelt modelleket, válaszul a piaci igényekre. Az Audi három évvel ezelőtt még...

TESZTJEINK