A Goodyear Eagle-360 elnyerte a Chicago Athenaeum Építészeti és Design Múzeum és az Európai Építészeti, Művészeti, Formatervezési és Urbanisztikai Központ 2016. évi GOOD DESIGN díját a Közlekedés kategóriában.
Az abroncskoncepció egyedi formáját és kialakítását díjazták a világ egyik legrégebbi és legnevesebb formatervezési elismerésével.
2016-ban világszerte több ezer gyártó és tervező cég nevezett a múzeum által meghirdetett pályázatra, és mintegy 900 terméket és tervet találtak méltónak a díjra. Az Eagle-360 immár a múzeum állandó design gyűjteményének részét képezi és bekerül a GOOD DESIGN 2016-2017-es évkönyvébe is.
A Goodyear az Eagle-360 abroncskoncepciót a 2016-os Genfi Nemzetközi Autókiállításon mutatta be. A gömb alakú, 3D-nyomtatással készült abroncs a Goodyear jövőképét testesíti meg, és inspiráló megoldást mutat a jövő részére, amikor az önvezető technológia várhatóan elterjedtebb lesz.
A Goodyear Eagle-360 egyedi formája hozzájárulhat az önvezető autók igényeinek megfelelő biztonsághoz és fordulékonysághoz. A gumiabroncs gömb formája biztosítja a tökéletes kormányozhatóságot. Az Aktív technológia lehetővé teszi a gumiabroncsok igény szerinti mozgását, mellyel csökkenti a potenciális veszélyes megcsúszásokat, például tükörjég vagy hirtelen előbukkanó akadályok miatt. A koncepció technológiájának részletei megnézhetők az alábbi videóban.
„Örömmel fogadjuk ezt a jelentős elismerést, mely a Goodyear Eagle-360-at kifejlesztő tervezőink és mérnökeink kiemelkedő munkáját dicséri. Ez mutatja, hogy a Goodyear valóban az iparági innováció élén áll, és utat mutat az új technológiák részére” – mondta Olivier Rousseau, a Goodyear EMEA kereskedelmi abroncsokért felelős alelnöke.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


