AutóAddikt Autóteszt Citroën Citroën C3 Aircross 1.2 – az egyediség-faktor még mindig szívet melengető

[TESZT] Citroën C3 Aircross 1.2 – az egyediség-faktor még mindig szívet melengető

A Citroën mindig maga volt a megtestesült egyediség. Most sincs ez másképp, a modellpaletta tartja a hagyományokat, ugyanakkor tudn mindig újat is mutatni. A fun-ráta magas, és ez tesztalanyunknál, a Citroën C3 Aircross 1.2 esetében sincs másként.

Az új Citroën C3 Aircross 1.2 egy – stílusosan definiálva – igazi funky hangulatú francia családi SUV, belépő kategória azért -, amely mellett az olyan konzervatívabb stílusú alternatívák, mint a T-Cross vagy a Kamiq szinte nem is tűnnek ki a sorból. Legalábbis a küllemet tekintve.

Mindenesetre tesztalanyunkat, eme ráncfelvarrott Citroën C3 Aircross-t biztosan sokkal nehezebb lesz elveszíteni, nem megtalálni egy zsúfolt parkolóban – még akkor is, ha egy kicsit kevésbé magas cukiság-faktor, mint korábban.

Változott a facelift után, de nem hátrányára

A facelift előtti modell mondhatni kissé bolondosabb (még ennél is!), most viszont kifejezetten szögletes fényszóróit sokkal karcsúbbakra, sikkesebbekre cserélték; míg a nagyobbra rajzolt hűtőmaszk markánsabb arculatot kölcsönöz a Citroën C3 Aircross-nak.

E remek és egyben egyedi stílust a 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák választéka, valamint egy jókora adag színes külső testreszabási csomag erősíti, ezek opciósan rendelhetők értelem szerint. Az egész formavilág kocka jellegű, ami nagyon jól áll a Citroën C3 Aircross-nak; a vaskos fekete lökhárító némileg ad egy kevés plusz SUV beütést.

A Citroën C3 Aircross-ból jelenleg nincs összkerekes verzió, tehát hiába a trepes jelleg (megerősített vonalak, műanyag berakások többek közt), úgyhogy offroad túrákra ne nagyon induljunk el vele – viszont az emeltnek mondható hasmagasság könnyedebb földutas környezetben fejti ki áldásos hatását.

Vegyes anyaghasználat az utaskabinban

Enteriőr tekintetében elég sok a kemény, karcolódásra hajlamos lakk műanyag, ugyanakkor a C3 Aircross beltere kimondottan stílusosnak számít. Shine Plus felszereltségű tesztautónk ajtajain és műszerfalán vonzó szövetborítás volt; a műbőrrel és szövetkárpittal kárpitozott ülések pedig jremekül festenek és ténylegesen kényelmesek akár hosszabb távon is.

Hátul ülve a komfortérzet már korlátozott, két átlagos paraméterekkel felvértezett felnőtt, vagy három gyerek utazhat kényelmesen. A gyerekek tehát jól elférnek ott hátul, ebben sokat segít a csúsztatható-állítható hátsó üléssor. Az amúgy nem túl nagy fejtér kicsivel növelhető az opcionális teljes panorámatető mellőzésével.

Mindezek mellett a csomagtér tágas, jól pakolható, az ülések mozgatásával pedig rendkívül jól testre szabható – alapvetően a hátlapok döntése a mérvadó értelemszerűen.

Mivel a Citroën C3 Aircross kellemesen konfigurálható, nem meglepő, hogy a belépő szint is tartalmaz alaphangon meglepetéseket. Itt is megkapjuk a LED fényszórókat, automata légkondicionálót, 16 colos könnyűfém keréktárcsákat, hátsó parkolószenzorokat és 7 colos érintőképernyőt, amely támogatja az Apple CarPlay-t és Android Auto-t egyaránt,

A magasabb felszereltségű modellek (tesztautónk esetében is) nagyobb, 9 colos képernyőt is kapnak beépített navigációval, jó minőségben, optimális kontraszttal és fényerővel – még direkt napfényben is.

Motorizáltság, teljesítmény, menettulajdonságok

Két benzines és egy dízel közül választhatunk, a motorválaszték meglehetősen korlátozott – de legalább ez segít a dolgok áttekinthetőségében.

Mi a hatfokozatú kézi váltóval szerelt, 110 lóerős, belépőszintű benzinest választanánk a kínálatból – ilyen hajtásláncot kapott a tesztelt Citroën C3 Aircross is. Elég lendületes a városban való könnyed vezetéshez, és csendes az autópályán. A gázreakciók néha közvetlenek, néha lomhábbak – ezt nem igazán értettük, mi okozhatja. Már megszokott módon a start-stop automatika hajlamos a fulladásra, erre figyelni kell, de kis idő után megszokható. A kormányzás indirekt, ebből adódóan az úttartás sem a legkiszámíthatóbb – szerencse, hogy a sávtartó automatika figyelmeztet minden esetben, néha kicsit szenzitívebben is az átlagosnál. Mindezekből adódóan nem az a kifejezett kanyarvadász megoldás a Citroën C3 Aircross, persze nem is arra tervezték, de mindenképp lehetne mit finomítani a futómű – elsősorban az első felfüggesztés – hangolásán.

Fogyasztás tekintetében a következő értékek születtek tesztünk során: városi környezetben 7.9-8.4, országúton 5.9-6.6 liter/100 kilométer lett az átlag.

2022 Citroën C3 Aircross 1.2 specifikációk

Motor

Motortípus: soros négyhengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 1199 cm³

Maximális teljesítmény: 110 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 205 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, hatfokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4154 mm

Szélesség: 1765 mm

Magasság: 1637 mm

Tengelytáv: 2604 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1255 kg

Megengedett össztömeg: 1795 kg

Csomagtartó mérete: 410 liter, 1205 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10.1 s (gyári), 10.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9-8.4 l/100 km

Országúti: 5.9-6.6 l/100 km

Vegyes: 6.7 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 5.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 110 g/km

Bővebb információ a Citroën magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
90 %
Kialakítás
90 %
Komfort
85 %
Teljesítmény
84 %
Anyagminőség
83 %
Ár-érték arány
84 %
Előző cikkDeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 22. lapszám: bal első kerékdob kialakítása
Következő cikk[TESZT] Ford E-Transit BEV Trend L4H3 – az áruszállítás jövője itt kopogtat
teszt-citroen-c3-aircross-1-2-az-egyediseg-faktor-meg-mindig-szivet-melengetoA Citroën C3 Aircross hordoz minden mini SUV-os tulajdonságot. Szerethető, de van egy-két hiányosság is azért.