AutóAddikt Autóteszt Nissan Nissan Qashqai e-POWER Tekna+ – hibrid, rendhagyó megközelítésben

[TESZT] Nissan Qashqai e-POWER Tekna+ – hibrid, rendhagyó megközelítésben

Már önmagában véve is remek újdonság-fogalom, ahogyan a Nissan jelenlegi modellpalettája megújult, alapvetően a dizájnt tekintve. Az pedig, hogy merőben újszerű hibrid rendszert építettek a Qashqai-ba, lenyűgözően meggyőző. Teszteltük a Nissan Qashqai e-POWER-t.

Amerikai párhuzamok

Gyakran vonhatunk párhuzamot az amerikai és az európai autómodellek közt, személyes tapasztalatokat kamatoztathatunk idehaza a tengerentúlról. Így a Nissan modelljei is górcső alá kerülnek minden egyes alkalommal, amikor az USA-ban járunk, a Rogue, a Murano, a Pathfinder vagy épp az Armada mind-mind az extravagáns megjelenést képviselik. Jelenleg például az ARIYA modell az, amit ott is lehet kapni, viszont ami a Qashqai-hoz a legközelebb áll, a Kicks. Bár az inkább a Juke-kategória mifelénk.

Hogy miért is részleteztük az USA-európai párhuzamokat? Azért, mert egyértelműen begyűrűzött Európába is az a Nissan-dizájn szemlélet, megvalósítás, ami eleddig csak Amerikában volt jellemző. És ez nagyon jó véleményünk szerint. A Qashqai kiválóan hordozza az ottani kultuszt, összességet. Kényelemben, tálalásban, mindenben.

Formatervből jeles

A Nissan Qashqai e-POWER tehát rendkívül jól sikerült látványterv alapján került sorozatgyártásba. Klasszikus mini SUV, s ha már klasszikus modellről beszélünk a kategóriában, hűen alkalmazkodik a műfajhoz. Magasított kocsiszekrány, relatíve nagy átmérővel bíró, ugyanakkor arányos kerekek, csapott hátsó részletek. Ennyi kell az optimális recepthez, és ez meg is van teljességgel.

Futurisztikus, ám nem túlzó egyáltalán a Nissan Qashqai e-POWER orr-kialakítása. A lámpamodulok elrendezése, azok vonalvezetése lenyűgöző formaiságot hordoz, mindenféle túlzás nélkül akár egy kisebbfajta műalkotás-installáció; a hangsúlyos hűtőmaszk remek kiegészítője az egész összképnek. Nem mondanánk, hogy nem lehet asszociálni egy másik jeles japán márka hasonló kategóriába tartpzó képviselőjére, de ez nem baj, manapság minden autó egy kaptafás kicsit lesarkítva és nyersen fogalmazva.

Gömbölyded, ugyanakkor homogén. A Nissan Qashqai e-Power gyönyörűen egységesíti a modern és klasszikus formavilágot, ez ténylegesen a front kialakításánál látszik a legjobban vitathatatlanul. Az oldalvezetés szintén tradicionális, az ívek és a törésvonalak szépen harmonizálnak, az övvonalak mértaniak, jól eltaláltak.

Hátulnézetből sincs oka panaszra a Nissan Qashqai e-Power-nek, minden, a márkára leginkább jellemző jellegzetesség itt is fellelhető. A lámpabirkolatok követik az egész forma textúráját, tulajdonképp minden, ami a front- és oldalrészletekből kitűnik, itt folytatódiik, s remekbeszabott lezárást ad az egész modell temperamentumának.

Enteriőr egyenlő kvalitás

Minőségi anyagokhasználat jellemzi a Nissan Qashqai e-POWER enteriőrjét. A tesztelésen nálunk járt autó jól felszerelt példánby volt, ennek megfelelően szinte mindent megkaptunk, amit csak lehet a Qashqai esetében. Remek fogású, ergonomikus kormánykerék, lágy tapintású bőrözéssel, jól átlátható infotainment számtalan hasznos közvetített funkcióval, infortmációval.

Lehet, közhely, de kimondottan optimális az akkumulátorok töltöttségét mitató kijelző, így mindig előre kalkulálhatunk a tisztán elektromos hatótáv arányával. Emellett a vezetést segítő asszisztensek is pontosak, a sávelhagyásra figyelmeztető FFB-effekt például nagy segítség, úgy, hogy nincs állandó idegtépő pittyegés, vagy korményráncigálás a rendszer irányából. Az előre-hátra „látó” parkolássegítő rendszer kamerái tűéles képet adnak, és messzemenően pontosak, a kivetített segédvonalak is ténylegesen oda mutatnak, ahová kell, így akár hagyatkozhatnánk is tolatásnál erre a funkcióra. A felülnézeti kamerakép is sokat fejlődött az évek során, nagyon pontos ez is, ami nem csoda, hiszen Nissan-Infiniti fejlesztés, így van miből építkezni.

Kényelmes, komfortos: a Nissan Qashqai e-POWER első és hátsó ülései is rendkívül utazásbarát megoldást jelentenek, megfelelő hossz- és szélesség kialakítással mind az ülőlapok, mind pedig a hátlapok tekintetében. A fejtér elöl és hátul is jó, bár a hátsó traktus C oszlop irányban szokás szerint leszűkül, de átlagos testalkattal-magassággal nem észrevehető, nem kell kompromisszum.

Meggyőző a Qashqai e-POWER-ben alkalmazott hibrid hajtáslánc

Ténylegesen korszakalkotó a Nissan egyedi megközelítésű hibrid hajtáslánca? Teljesen az, még ha nem is egyértelműen új, hiszen volt már korábban némi próbálkozás ilyen jellegű megoldásra. A Nissan Qashqai e-POWER-ben található hibrid rendszer lényege az, hogy alapvetően a 3 hengeres soros 1.5 literes benzinmotor csak és kizárólag aggregátor-szerepet tölt be. Ugyanis a Nissan Qashqai e-POWER alapvetően egy elektromos platform, mind a négy kereket villanymotorok hajtják. A benzinmotor pedig folyamatos töltést biztosít az akkumulátorok számára. S mivel az akkumulátorok kapacitása igen kedvező a tisztán elektromos hatótávot tekintve, kitűnő fogyasztási értékek tudnak születni vegyes használat esetében is. Ez azt jelenti számszerűsítve, hogy folyamatos városi használat mellett 3.8-4.6 literes átlagot mértünk 100 kilométerre kivetítve, autópályatempó mellett 5.2-5.9 liter átlagfogyasztási érték születetett szintén 100 kilométerre lebontva. Vegyesben pedig 5 liter körüli átlagra lehet számítani a Nissan Qashqai e-POWER esetében.

55 literes üzemanyagtank-kapacitásával a Nissan Qashqai e-POWER tesztjeink szerint 1000+ kilométert is képes mosolyogva megtenni, ami igen meggyőző. Hivatalosan 1100 is hozható egyes review-k szerint, ami szerintünk egyáltalán nem lehetetlen, hiszen 630 kilométer megtétele után az üzemanyagszint jelző negyed és fél közt mutatott. Így könnyedén ki lehet sakkozni az autó ilyen irányú képességeinek részleteit, nem igaz?

Jelenleg a piac talán legérdekesebb és egyben igen meggyőző résztvevője a Nissan Qashqai e-POWER. Minden tekintetben, átlagos felhasználással, átlagos dolgos-kirándulós hétköznapokra. Tervezzük, hogy egy hosszabb távú tesztre is bevetjük az autót, ugyanis kíváncsiak vagyunk a hatékonyság hazáraira, szívesen feszegetnénk kicsit. Szeretjük a gyakorlatban nagyon jól élhető autókat, amelyek manapság ritka kincsnek számítanak. A Nissan Qashqai e-POWER pedig pontosan ilyen.

2023 Nissan Qashqai e-POWER Tekna+ specifikációk

Motor

Motortípus: hibrid hajtás, háromhengeres benzinmotor+elektromotorok tengelyen

Lökettérfogat: 1497 cm³

Maximális rendszerteljesítmény: 190 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 330 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: fokozatmentes automata

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4425 mm

Szélesség: 1835 mm

Magasság: 1625 mm

Tengelytáv: 2665 mm

Első gumik mérete: 235/45 R20

Hátsó gumik mérete: 235/45 R20

Tömeg, üresen: 1612 kg

Megengedett össztömeg: 2180 kg

Csomagtartó mérete: 436 liter, 1600 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 55 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 170 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.9 s (gyári), 7.5 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 3.8-4.6 l/100 km

Országúti: 3.8-5.0 l/100 km

Vegyes: 5.0 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 5.3-5.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 120-122 g/km

Bővebb információ a Nissan magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal