Nem igazán illik változtatni azon, ami hibátlan, de olykor megéri tiszteletlennek lenni: a Toyota GT86 tuningolva is megőrzi kivételes harmóniáját.
Ahogy névadó elődje, a legendás AE86, úgy a Toyota XXI. századi sportkupéja is kiegyensúlyozottságával, egyszerűségével és őszinteségével szerzett híveket magának. A csekély tömeg és a remek futómű párosa mellett nem okoz hiányérzetet a viszonylag szerény teljesítmény – de persze mindent lehet még jobban csinálni. Nem véletlen, hogy számos független tuningműhely, de még a Toyota házi sportstúdiója is elkészítette 2019-es átiratát.
Wald International
A Toyota GT86 kiegyensúlyozott meglepetése még a japán Wald rettegett stilisztáit is megérintette: gyakran túlzó alkotásaik helyett egy relatív visszafogott, bár a szériakivitelnél kétségtelenül agresszívabb optikai csomagot készítettek a GT86-oshoz. Viszonylag szerény a hátsó szárny, a küszöbtoldat sem súrolja az aszfaltot, és az első kötény is inkább csak méreteivel, mint arányaival tér el az alapverziótól. Az is igaz persze, hogy a motorházfedélen mintha a Farkas hagyta volna ott a keze nyomát: méretes kürtőkön át cserélődik a motortér levegője, a domborítások a kerékdobra is kiterjednek. A gázok hátul sem képesek diszkréten távozni, a Lexus F modellek stílusában, emeletesen elrendezett kipufogók vezetik el az égéstermékeket.
Az utastérben pirossal varrott, lapos tetejű kormánykerék és bőrborítású műszerfal várja az utasokat. A Wald a GT86 műszaki tartalmát sem hagyta érintetlenül. Kérhetünk nagyobb fékeket, lengéscsillapítókat és rugókat, illetve módosított motorvezérlést, amely „jelentősen nagyobb” teljesítményt biztosít.
TRD tartozékok
A Toyota Racing Development, röviden TRD a márka házi boszorkánykonyhája, és a GT86-oshoz összeállított csomagjukból gyakorlatilag az első csavartól az utolsó csapszegig teljesen új autót építhetünk maguknak. A szabadabb légáramlást biztosító légszűrőn túl akár torlólevegős rendszerrel is több levegőhöz, ezáltal nagyobb teljesítményhez segíthetjük a motort, amelynek egyedi kipufogóval adhatunk markáns hangzást.
A TRD sportfékrendszere fáradásmentesen dolgozik, a lassítás kezdeti fázisában intenzívebb fékerőt produkál. De kérhetők 25 milliméterrel rövidebb, pirosra festett rugók, valamint első és hátsó kanyarstabilizátorok is; az i-re fekete könnyűfém keréktárcsákkal teszi fel a pontot a házi műhely.
TOM’S versenytuning
A Tachi Oiwa Motor Sport (röviden TOM’S) a Toyota által támogatott versenyistálló, valamint a Toyota és Lexus márkák neves tunere. Ennek megfelelően nem érik be az optikai átalakítással, vadonatúj futóművet, fékeket és aerodinamikai rendszert építhetünk saját GT86-osunk köré, méghozzá több szinten, egészen a versenyspecifikációig. A TOM’S mestere a beltér módosításának: nem csupán új kapcsolókat, kormányt, pedálszetteket vásárolhatunk, de kínálnak például térdtámaszt is a gyorsan vett kanyarokhoz.
A legfontosabb tartozék mégis a kompresszor, amit a TOM’S a Toyotához kínálhat. Az is igaz, hogy tiszteletben tartották a modell alapfilozófiáját, és a kiegyensúlyozottság jegyében beérték viszonylag visszafogott teljesítményemeléssel: a feltöltött, kétliteres boxermotor teljesítménye 235 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 307 Nm.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


