Feltűnően problémamentes hibrid hajtásláncok, kiváló gyártási minőség, kipróbált fedélzeti technológiák: a Lexus megbízhatósága messze felülmúlja bármelyik más prémiumautó-gyártóét.
Több mint 300 ezer, az ezredforduló és 2025 között gyártott autó tulajdonosa számolt be tapasztalatairól a Consumer Reports szerkesztőinek, akik az elmúlt tizenkét hónap során felmerült problémákat és meghibásodásokat összegezve idén is összeállították az autóipar egyik legfontosabb rangsorát: az észak-amerikai Consumer Reports megbízhatósági jelentést. A húsz különböző részterületet érintő, idegesítő apróságtól kezdve az autót mozgásképtelenné tevő, súlyos problémáig terjedő hibalista részletes információkkal látta el a szakembereket. Ezeket súlyozva összesítették, hogy aztán meglepetés nélküli eredményt kapjanak: idén ismét a Lexus bizonyult a teljes piac legmegbízhatóbb prémiummárkájának.
A Lexus a maximálisan adható 100 pontból 65-öt szerzett – ez 10 ponttal magasabb, mint amit a prémiummárkák rangsorának második helyezettje elért, és tizenegy ponttal előzi meg a legbízhatóbb európai prémiumbrandet.
Míg a márkák rangsorába az elmúlt huszonöt modellév összes gyártmányának hibastatisztikái beszámítottak, az egyes modelleknél észszerűen csak az utóbbi három évet vették figyelembe, hiszen azon túl exponenciálisan csökkennek a kiszámítható szabályszerűségek. A Lexus nyolc típusával szerepelt ebben a megmérettetésben: ebből négy átlag felett, három pedig átlagosan teljesített. A jelenleg kapható Lexusok közül az NX széria bizonyul a legkevésbé problémásnak: a modell benzinmotoros kivitele 77, míg az NX 350h full hibrid variáns 76 pontot érdemelt ki a felmérésen. Alig kevesebb: 75 pont volt a benzinmotoros ES szedán átlagos eredménye. A hibrid RX 67, a hibrid ES pedig 66 pontot ért el.
Ezek az eredmények részben összecsengenek a teljes felmérés tanulságaival: a kérdőívben lefedett húsz területből a belső égésű motorral szerelt járművek tizenhétben érintettek (nincs bennünk nagyteljesítményű villanymotor, akkumulátor és töltőrendszer), a hibrideknél tizenkilenc (a nagyfeszültségű akkumulátor nem tölthető külső áramforrásból), a plug-in hibrideknél pedig mind a húsz vizsgált terület beleszámít a végső értékelésbe. A tisztán elektromos autók mindössze tizenkettő kritikus területen érintettek; ennek ellenére átlagos megbízhatóságuk elmarad a full hibridekétől, amelyek viszont majdnem ugyanolyan problémamentesen üzemeltethetők, mint a hagyományos benzines járművek.
A teljes felmérés elérhető eredeti, angol nyelven ide kattintva.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


