AutóAddikt Magazin Toyota: a Google első számú autómárkája

Toyota: a Google első számú autómárkája

Egyetlen más autógyártóra sem kerestek rá olyan sokan online 2021 során, mint a Toyotára. A japán márka második éve uralja az internetezők figyelmét.

A biztosítási és pénzügyi piac ajánlatait összehasonlító ausztrál Compare the Market weboldal idén is kielemezte a Google Trends adatait, hogy megállapítsa, a világ internezető lakosságát mely autómárkák érdekelték a legjobban 2021 során.

A 2018 óta évente összeállított listát idén harmadszor (2018, 2020 és 2021) vezette a Toyota. A japán autógyártó a 154 vizsgált országból 47-ben bizonyult a legnépszerűbb autógyártónak, összességében a Google-keresések 31 százalékában szerepelt. A jelenség nem magyarázható egyszerűen azzal, hogy a Toyota a világ legnagyobb autógyártója: sokkal inkább arról van szó, hogy a márka 2021-ben újra és újra olyan újdonságokkal és hírekkel állt elő, amelyek elhomályosították a versenytársak kommunikációját.

Ezek között volt számos fontos modellújdonság, a világ legnagyobb számban gyártott személyautójának az első szabadidőjármű-változatától, a Toyota Corolla Cross-tól kezdve az új generációs Toyota Land Cruiserig; a hibrid hajtáslánccal is kínált Toyota Tundrapickuptól a márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett akkumulátoros villanyautójáig, a Toyota bZ4X crossoverig.

A veteránautók rajongói számára különösen fontos, hogy a Toyota folyamatosan bővíti a klasszikus típusaihoz újragyártott alkatrészekportfolióját, lehetővé téve, hogy minél több évtizedes kincs kelhessen ismét életre, és térhessen vissza a forgalomba. Emellett a Toyota magasabb fokozatba kapcsolta hibridhidrogén üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos fejlesztéseit és gyártását, valamint történelmi motorsportsikereket ért el – volt tehát miért rákeresni a márkára az interneten.

A kutatást megnehezítette, hogy a Google Trends a mai napig nem ismeri el autómárkaként a Teslát, így arra külön, manuálisan kellett rákeresniük az elemzőknek. Az amerikai villanyautó-specialista 2021-ben a hetedik legkeresettebb gyártó volt a világon, többek között Izraelben, Kínában és Szingapúrban vezette a Google rangsorát. A fizetőképes kereslet egyébként nem áll összefüggésben a kedvenc autómárkával: a szocialista Laoszi Népi Demokratikus Köztársaságban például a Rolls-Royce áll a keresőlista első helyén.

HIRDETÉS
Előző cikkKiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet a BMW Group
Következő cikkA repülőgépek világából érkező hátsó légterelő és egyéb finomságok: ezt hozza a Lexus LC új modelléve