A jövőben a PSA Csoport egy kompakt áruszállító modellt (C-Van) biztosít a majd a Toyota részére. A Toyota ezen felül pénzügyi tulajdonjogot szerez a csehországi Kolinban működő TPCA vegyesvállalatban, amely továbbra is folytatja a két vállalat számára jelenleg végzett gyártási tevékenységet.
A Toyota és a PSA bejelentette, hogy új fejezetet nyitnak sikeres és közös előnyökkel járó hosszú távú együttműködésükben az európai piacon. 2019 végétől a PSA kibővíti a Toyota számára szállított haszongépjárművek kínálatát, amelyeket a japán vállalat Toyota márkanév alatt forgalmaz Európában: a PSA egy C-Van modellt biztosít a Toyota számára, amit a spanyolországi Vigo üzem gyárt majd. A PSA és a TME együttműködése a közepes méretű haszongépjárművek terén 2012-ben kezdődött, amikor a PSA Csoport franciaországi Hordain üzemében kezdetét vette a Toyota PROACE modell gyártása. Az együttműködés elmélyítésével mindkét vállalatnak az a szándéka, hogy erősségeik kiaknázása révén úgy kínálhassanak kis és közepes méretű haszongépjárműveket Európában, hogy közben optimalizálják azok fejlesztési és gyártási költségeit. A jövőbeli kishaszongépjármű fejlesztésében és a gyártással kapcsolatos ipari befektetésben a Toyota is részt vesz.
2021 januárjától ezen felül a Toyota pénzügyi tulajdonjogot szerez a csehországi Kolinban működő Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech s.r.o. (TPCA) üzemben, a kompakt A-szegmensű modelleket gyártó vegyesvállalatban. A TPCA vegyesvállalatot 2002-ben hozta létre a PSA és a Toyota. Az akkor megkötött szerződés egy felülvizsgálati záradékot is tartalmazott, amelynek értelmében bármelyik partner kezdeményezheti a tulajdoni arányok megváltoztatását.
A gyár a TME leányvállalatéként működik majd tovább, a Toyota hét további, már meglévő európai üzeme mellett. A Kolin üzem továbbra is mindkét vállalat számára gyártja a kompakt A-szegmensű modellek jelenlegi generációját. A Toyota továbbra is fenn kívánja tartani a Kolin üzemben folyó termelést és foglalkoztatást.
“A mai bejelentés hűen tükrözi a PSA Csoport és a Toyota között eddig is kiválónak számító együttműködést. Megállapodásunk mindkét vállalat számára lehetővé teszi, hogy kiaknázza saját erősségeit, miközben megosztjuk technológiáinkat és a fejlesztési költségeket. A Kolin üzemmel kapcsolatos kötelezettségvállalásunk egyértelműen jelzi filozófiánkat, hogy autónkat ott gyártjuk, ahol értékesítjük őket, és hogy hosszú távú gyártási tevékenységre törekszünk az európai piacon” – fogalmaz Didier Leroy, a Toyota európai ügyvezető alelnöke a megállapodás kapcsán.
“Ezzel új fejezet nyílik sikeres és közös előnyökkel járó hosszú távú együttműködésükben, amelynek alapja a bizalom, és amelynek előnyeit ügyfeleink ugyanúgy élvezhetik, mint vállalataink” – teszi hozzá Carlos Tavares, a PSA Csoport igazgatótanácsának elnöke.
TPCA Kolin üzem (Cseh Köztársaság), működés kezdete: 2005
Gyártás 2017-ben: 199 000 jármű a 3 márka részére
Modellek 2018-ban: Peugeot 108, Citroën C1, Toyota Aygo
A PSA Csoport Hordain üzeme (Franciaország), épült: 1992
Gyártás 2017-ben:135 000 jármű a 3 márka részére
Modellek 2018-ban: Peugeot Expert/Traveller, Citroën Jumpy/Spacetourer és Toyota Proace
A PSA Csoport Vigo üzeme (Spanyolország), épült:1958
Gyártás 2017-ben: 434 000 jármű
Modellek 2018-ban: Peugeot Partner/Rifter, Citroën Berlingo Van/Berlingo, Opel/Vauxhall Combo,Citroën C4 Spacetourer, Citroën C Elysées és Peugeot 301.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


