A Toyota nem csupán a világ legnagyobb autógyártója, és hosszú évek óta a világ legnépszerűbb autómárkája, de modelljei is a világ legkedveltebbjei között vannak: a világ tíz legnépszerűbb modelljéből rendre hármat is magáénak tudhat. Az pedig szinte közhelyszámba meg, hogy minden alkalommal, mikor kijön az előző évben a világ legkedveltebb modelljeinek listája, a Toyota Corolla áll az első helyen. Ez azonban hamarosan, akár már idén megváltozhat.
A Lexus prémium márkát, a Daihatsu budget márkát és a Hino teherautó és buszmárkát is jegyző Toyota 10,5 milliós világszintű értékesítéssel 2021-ben is világ legnagyobb autógyártójának bizonyult, a Toyota márka pedig 8.855.000 darabos eladással toronymagasan a világ legkedveltebb autómárkája lett. A világ legnépszerűbb autója szokás szerint a Toyota Corolla volt, 1.150.000 darabos eladással, a világ legkedveltebb SUV-ja és egyben a világ második legnépszerűbb autója a RAV4-es lett 10.70.000 darabos értékesítéssel, míg a világ kedvenc felső-középkategóriás szedánja és egyben a világ ötödik legnépszerűbb autója a Toyota Camry volt 635.000 darabos eladással.
Már idén bekövetkezhet a trónfosztás?
Minden jel szerint tehát sokak számára a Toyota az autó szó szinonimája, az pedig távolról sem fenyeget, hogy ne Toyota modell legyen a világ legnépszerűbb autója, hiszen legutóbb az első helyen álló Corollától nem kevesebb, mint 265.000 darabbal, a második helyen végző álló RAV4-től pedig 185.000 darabbal maradt el a listára felkerülő első olyan modell, amelyet más márka jegyez. Arra azonban a SUV-ok évről évre növekvő népszerűségének ismeretében első pillantásra van esély, hogy a Corolla és a RAV4-es helyet cseréljen. Nem szabad elfeledkezni ugyanakkor egy fontos újdonságról: az eddig három karosszériaváltozatban, ötajtós, szedán és kombi kivitelben elérhető Corolla kínálata az idei év második felében egy SUV változattal, a Corolla Cross-szal gazdagodik. Utóbbiban mutatkozik be ráadásul a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtása, a modellt pedig már most sokan hiánypótlónak tartják és nagy jövőt jósolnak neki. Ezt számításba véve pedig, hiába érhető el a RAV4 az öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett a világ legfejlettebb, harmadik generációs plug-in hibrid elektromos hajtásával is, minden esély meg van arra, hogy a status quo fennmarad, a Corolla pedig még hosszú ideig őrzi a helyét a világ legnépszerűbb autójaként, a RAV4-esnek pedig továbbra is meg kell elégednie a világ második legnépszerűbb autója és a világ legkelendőbb SUV-ja címmel. Ettől azonban valószínűleg a Toyotánál senkinek nem lesz álmatlan éjszakája. Magyarországon egyébiránt 2022 első két hónapjában a legnépszerűbb Toyotának a Corolla bizonyult 565 darabos értékesítéssel, ezzel a világverő modell itthon szegmensének második legkelendőbb autója 24,3%-os részesedéssel. A második legnépszerűbb Toyota itthon a RAV4 volt ugyanebben az időszakban, amely 408 darabos értékesítéssel és 31%-os szegmensrészesedéssel kategóriája messze legnépszerűbb autója. A Camry ugyanakkor nálunk csak a tizedik legkelendőbb Toyota volt február végéig 65 darabbal, ami szegmensében 5,4%-os részesedést jelent és kategóriájában a hatodik helyre elég. Nálunk ugyanis a harmadik legkelendőbb Toyota a 2021-es Év Autója címmel kitüntetett Yaris, amelyből február végéig 367 darab talált gazdára Magyarországon, és így a modell 33,9%-os szegmensrészesedéssel toronymagasan hazánk kedvenc kisautója.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


