AutóAddikt Exkluzív 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 projekt Elpattant egy eleve megfáradt vákuumcső, cseréltük is – a kipufogó vezérlése így...

Elpattant egy eleve megfáradt vákuumcső, cseréltük is – a kipufogó vezérlése így már kifogástalanul működik az 1996-os Mercedes-Benz S500L W140-en

Toldozott vákuumcső pattant szét 1996-os Mercedes W140 projektautónkon. Korábbi szelepfedéltömítés-cserénknél történt a nüansz, így a két már meglévő foltozás mellé kapott egy harmadikat is.

Ez így nyilván nem végleges megoldás, hiszen bárhol fals levegőt kaphat a rendszer. Ezért kiiktattuk a régi csövet, és beszereltünk egy újat.

Ez a cső méterre szerezhető be, meg is tettük, viszont több hajlítás fut rajta át. Ahhoz, hogy megkapja a megfelelő íveket, hajszárítót használtunk, bőven elég, nem kell hőlégfúvó. Persze ügyelni kell arra erősen, hogy ne melegítsük túl az adott pontokat, mert elpattanhat, vagy elolvadhat instant.

A cső egyik vége a levegőszűrő alatti kartergáz-elosztóba csatlakozik, a másik pedig a kipufogószelep-vezérlés moduljába. Utóbbi a motortér vezetőoldali részén, a műanyag burkolat alatt található.

Miután nagyjából fazonra igazítottuk az újdonsült vákuumcsövet, jöhetett is a beszerelés. A két üzemanyagcső közt vezettük el, ahogy gyárilag is elő van írva, majd a gumialjzatokba csatlakoztattuk mindkét oldalon.

A teljesítmény érezhetően növekedett ezután – tehát nagy valószínűséggel volt fals levegő-szívás is a foltozott csövön; továbbá a kipufogógáz-kibocsájtás érezhetően lágyabb lett (kellemetlen illatok tekintetében).

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek ÚjpestHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)

Fotó: Autóaddikt