Biztosan mindenki hallott már a Ford T-Modellről, ami világszerte sikertörténetet írt. De mi a helyzet a TT-Modellel? Bár ez az autó kevésbé ismert, mégis hatalmas hatással volt az autók világára, hiszen ez az elődje napjaink pickupjainak és kisáruszállítóinak – például a mai Transitnak is.
Éppen ma száz éve, hogy a Ford megépítette az első, kifejezetten áruszállításra tervezett járművét, az 1 tonnás TT-Modellt. A vásárlók egyéni igényeikhez igazíthatták a platós felépítményt, így a postai küldeményektől az üzemanyagig bármit szállíthattak az autóval. A jármű először az USA-ban mutatkozott be, de később az angliai Manchasterben is sokat gyártottak belőle.
A TT-Modell hosszabb és erősebb volt a T-Modellnél, és utasterében a vezető mellett egy utasnak is jutott hely.
A motort kurblival lehetett beindítani, amit az autó hűtőrácsa előtt kellett megtekerni. Azok a vásárlók, akik kényelmesebb rugózásra vágytak, a tömör gumiabroncsok helyett hátra már modern, felfújható gumikat is rendelhettek. És hogy hová vezetett mindez? Napjainkban a Ford kínálja Európa legkelendőbb haszongépjármű-palettáját, amelyen olyan modellek szerepelnek, mint a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect, a Transit Courier és a Ranger pickup.
“Elképesztő belegondolni, hogy bár a mai haszongépjárművek fényévekre vannak a TT-Modelltől, voltaképpen ma is ugyanazt a munkát végzik, amire ősüket 100 évvel ezelőtt tervezték: sokoldalú szolgáltatásaikkal mozgásban tartják az üzletet” – vélekedik Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)





































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


