Mint ahogyan előző kapcsolódó cikkünkben vázoltuk is, a 97-es W140 S420 Mercedes projektautónk összesen három darab, az utaskabin tiszta levegőjéért felelős szűrővel lett felszerelve. A pollenszűrő cseréje viszonylag egyszerűen zajlott, most következzen az utastér levegőkeringett szűrőbetétjének cseréje.
Itt már kicsit nehezebb a feladat. A levegőkeringett szűrőház a vezető melletti utasoldali lábterének felső felületén található, egy kisebb doboz formájában. A tartó, azaz maga a szűrőház összesen kettő műanyag patenttel csatlakozik a kerethez, valamint kettő csúsztatható zsanért is hordoz.
A szűrőház, illetve maga a szűrőbetét kiszedéséhez két tompavégű csavarhúzóra lesz szükség. Ezeket a kettő patenthez tartozó mélyedésekbe süllysztjük, majd igen enyhe nyomással kipattintjuk – akár egyszerre a kettőt – helyükről.
Így le is nyílik a szűrőház, viszont tartja az egészet a hátsó kettő csúsztatható zsanér. A szűrőházat enyhén megemelve szedhetjük ki a helyéről.
Ismét beigazolódott sejtésünk, miszerint nagyon szennyezett lesz a levegőkeringető szűrőbetét, jöhetett is nyomban a porszívózás. Jelen esetben nem láttuk szükségességét a teljes cserének, hiszen ez a betét mosható, fertőtleníthető. Ugyanakkor az anyaga kifejezetten elasztikus, viszont szakadásra hajlamos. Így mi kézi tisztítást alkalmaztunk, ehhez a porszívózás után a Loctite 731335 klímafertőtlenítő spray-t használtuk. Persze egy alapos mosást is eszközöltünk, majd a száradás után ismét egy kevés Loctite-tiszítás következett.
Természetesen a szűrőház visszaszerelése a fent leírtak fordítottjaként működik. Nehézséget viszont okozhat az, hogy a csúszózsanérok visszapozícionálása türelmet igénylő feladat.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)











































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


