AutóAddikt Magazin 200 lóerős 1.6-os benzinessel bővül az Opel Insignia modellek motorpalettája

200 lóerős 1.6-os benzinessel bővül az Opel Insignia modellek motorpalettája

Az Insignia második generációjának 2017 februári rajtja óta máris több mint 155 ezer megrendelés futott be az Opel sportosan elegáns zászlóshajójára. Most pedig még vonzóbb lesz az Insignia-család: új, 147 kW/200 lóerő teljesítményű 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű benzines turbómotor gazdagítja a hajtómű-portfóliót, hatfokozatú sebességváltóval vagy hatfokozatú automatával kiegészítve.

Az Opel Insignia Grand Sport, az Insignia Sports Tourer és az Insignia Country Tourer máris megrendelhető az 1.6 Direct Injection Turbóval. (Fogyasztás[1] Grand Sport: városban 8,4-8,0 l/100 km, országúton 5,6-5,3 l/100 km, kombináltan 6,6-6,3 l/100 km, 153-145 g/km CO2; Sports Tourer: városban 8,6-8,3 l/100 km, országúton 5,6 l/100 km, kombináltan 6,7-6,6 l/100 km, 154-151 g/km CO2; Country Tourer 1.6 közvetlen befecskendezésű benzines turbó kizárólag automatával: városban 8,6 l/100 km, országúton 5,6 l/100 km, kombináltan 6,7 l/100 km, 156 g/km CO2). Az Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo induló listaára 9 360 000 forint hatfokozatú sebességváltóval, Dynamic felszereltséggel.

A négyhengeres 5500/perc fordulatszámnál adja le 147 kW/200 LE csúcsteljesítményét, a 280 newtonméteres nyomatékmaximum pedig 1650 és 4500 között áll rendelkezésre. Ez 235 km/órás sebesség elérését teszi lehetővé, a gyorsulási idő nulláról százra (változattól függően) 8,4 – 7,7 másodperc.

A teljesítménykifejtés és a hatékonyság a lehető legjobban illik a lágyan kapcsoló automatához. A vele felszerelt autók ráadásul profitálnak az alapfelszerelés részét képező mechatronikus FlexRide futóműből is, amely a másodperc töredéke alatt illeszti a csillapítást a pillanatnyi menetállapothoz, és „Sport“ vagy „Tour“ módba kapcsolható – a vezető választhatja meg a sportosság vagy a komfort mértékét.

A finompor-emisszió lehető leghatásosabb csökkentése érdekében a motorhoz közeli benzines részecskeszűrőt alkalmaztak. Ez a beépítési mód teszi lehetővé a szűrőbe jutott részecskék optimális oxidációját. Így az Insignia 1.6 Direct Injection Turbo már most teljesíti a valós közlekedés menethelyzeteit figyelembe vevő (RDE = Real Driving Emissions) jövőbeli Euro 6d-TEMP emissziós szabvány szigorú határértékeit.

Az Opel Insignia éppúgy megfelel hatékony cégautónak, mint komfortos utazó-, illetve családi járműnek. Vásárlóinak előnyére válik számos élvonalbeli megoldás, mint az adaptív sebességszabályozó, a vakításmentes IntelliLux LED® mátrixfényszóró, vagy az ergonomikus aktív ülés az „Egészséges Hát Munkacsoport” (AGR) tanusítványával. Az 1.6-os benzines turbómotorral együtt indulnak az Opel csúcsmodelljében az új generációs infotainment-rendszerek. A Multimedia Radio és a Multimedia Navi Pro nemcsak funkcionalitásában elsőrangú, hanem stílusos dizájnjával és ösztönös kezelhetőségével is. Az utasok rögtön felismerik az akár nyolccolos színes érintőképernyőről, míg a vezetőt a látóterében elhelyezett, jól áttekinthető információs kijelző tájékoztatja. A Multimedia Navi Pro vetített kijelzéssel egészíthető ki.

Szóljon hozzá!