Folyamatos kotyogás, zörgés az első futómű irányából, konkrétan (erőteljesebben) a jobb oldalról. Mi lehet a hiba? Lengőkar? Szilentek? Stabilizátor? Irány a Zöld Autószerviz!
Már az első napoktól kezdve projektautónk, a 2005 Smart Fortwo 450-es kellemetlen csattogást, kopogást produkált az első futóműből. Több mindenre gyanakodtunk, de akkor tudtunk véglegeset, amikor is Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulajdonosa átvizsgálta az autó futóművét.
Kiderült, hogy a baj nem olyan vészes, mint amilyennek látszik (vagy inkább hallatszik). Cserélni kell dolgokat, de nem lengőkart vagy szilenteket, hanem 1-1 stabilizátorrudat az első felfüggesztésben.
Gábor kifejtette, hogy a hibajelenség meg fog szűnni, ha meglépjük a cserét, úgyhogy így is tettünk. Emelés után el is indult a csere, bár itt kicsit izzasztó rész következett, ugyanis a rossz stabilizátorok olyan szinten be voltak rohadva, hogy nagyjából háromemberes munkává avanzsált az amúgy viszonylag szimpla folyamat.
Végül sikerült a vacak stabilizátorokat kiszedni, és mehettek az újak a helyükre. Itt már jóval szimplább volt a folyamat, az újak berakása úgy 15-15 perc volt darabonként.
A hibajelenség megszűnt a stabilizátorok cseréjével, a futómű csendes, és érzésre is kevésbé pattogós lett. Következő etapként – e téren – egész biztos, hogy a hátsó felfüggesztés stabilizátorpálcáit is cserélnünk kell majd, mert onnan is hallatszik enyhe kopogás, főként kanyarodásnál, körforgalomban.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, SmartMania
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)






































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


