AutóAddikt Hírek 2014-ben is sikeres volt a Ford Magyarországon

2014-ben is sikeres volt a Ford Magyarországon

Decemberrel négy egymást követő hónapban a Ford kimagasló eredménnyel, ezúttal 1266 új autót értékesítve 14,6%-os piaci részesedéssel végzett az első helyen a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon, amely egyben biztosította a márka számára a 2014-es egész éves piacvezetőséget is.

ford_mondeo_sync2_gps_challenge_001

Január és december között ugyanis így 10861 darab új Ford talát gazdára Magyarországon, aminek köszönhetően a márka kiemelkedően magas, 12,3%-os piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját.

Továbbra is a Ford a legnépszerűbb autómárka Magyarországon: az autógyártónak 2014-ben a piaci növekedés 21,6%-os ütemét jelentősen meghaladó mértékben, 37,8%-al sikerült növelnie magyarországi új autó értékesítéseit, aminek révén 12,3% piaci részesedéssel őrizte meg elsőségét a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, azaz minden nyolcadik új autó vásárló Fordot választ.

A személyautó- és haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 7516 új autó értékesítésével, 11,1%-os piaci részesedést elérve a második, utóbbin, 3345 új autó értékesítésével, 16,1%-os piaci részesedéssel az első helyen végzett a Ford. A márka mindkét piac tekintetében az iparági átlagnál sokkal jobban teljesített. A Ford a személyautó piacon az előző év azonos időszakához képest 1,3 szálékponttal javította piaci részesédését, miközben értékesítései 35,7%-al haladták meg a 2013-as eladásokat, mialatt a piac csupán 20,2%-al növekedett. Az autógyártó értékesítései ugyanakkor a 26,6%-al növekvő haszongépjármű piacon még ennél is jobban szárnyaltak: a Ford-nak itt 1,8% százalékpontos piaci részesedés növekedéssel a 2013-as eladásokat 42,7%-al meghaladó értékesítéseket sikerült produkálnia.

Amint Szamosi Viktor, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója elmondta, a nem mindennapi siker több tényezőre vezethető vissza, ezek között kiemelten fontos a Ford sokszorosan díjnyertes modellportfóliójának, ezen belül is a teljesen megújult haszongépjármű portfólió rendkívül kedvező fogadtatása az ügyfelek részéről épp úgy, mint a kis és középméretű vállalkozások számára történő értékesítések területén elért sikerek, avagy a gyors ütemben növekedő piac jelentette kihívásokra történő, a márkakereskedői hálózattal közös tudatos felkészülés. Ez utóbbihoz hozzátartozik a válság éveiben megszokottnál magasabb készletszint mellett a márkakereskedői szolgáltatások színvonalának további növekedése mellett az emberi erőforrás oldalon történő erősítés, legfőkébb a megnövekedett forgalom lebonyolításához szükséges dolgozói létszámbővítés.

Az importőr és a márkakereskedői hálózat közötti sikeres együttműködést egyébiránt nem csak a látványos piaci sikerek igazolják, de a független márkakereskedői felmérés eredménye is, mely szerint Magyarországon a Ford márkakereskedői a legelégedettebbek importőrükkel a nem prémium márkák közül. A szolgáltatások színvonalának sikeres növekelését igazó visszacsatolás az ügyfélelégedettségi felmérés kiemelkedő eredménye, amely tekintetében a Ford magyarországi hálózata európai szinten a harmadik helyen végzett.

Szamosi Viktor ugyanakkor fontosnak tartja felhívni a figyelmet a darabszámok tekintetében elért első helyen túl az értékesítés minőségi összetételére is: a Ford ugyanis épp a nagy értékű autókat képviselő szegmensekben bizonyult a legsikeresebbnek, elég ha csak a szegmesét 19,2%-os szegmensrészesedéssel, és a kategória második legnépszerűbb modelljével szemben megszerzett hatalmas, 422 darabos előnnyel vezető Mondeo-ra gondolunk, de épp ilyen látványos az S-Max és Galaxy, valamint a Kuga szárnyalása, netalán a haszongépjárművek területén a Transit sikere, esetleg a 34,9%-os szegmensrészesedéssel vezető helyet szerző Ranger elképesztő népszerűsége. Mindemellett természetesen a Ford az alsó-közép kategóriában és a kisautó kategóriában is remekül teljesített: 2590 darabos értékesítésével a Focus nem csak szegmensének, de egyben Magyaroszág második legnépszerűbb autója, míg 1010 darabbal a Fiesta stabilan őrzi szegmensének harmadik helyét.

„Az elmúlt 6 évben a Ford ötször szerezte meg a piacvezető pozíciót Magyarországon, ami minden idők legerősebb Ford modellporfóliója mellett nagyban köszönhető annak, hogy meggyőződésem, szerint, amelyet a piaci eredmények és az ügyfélfelmérések egyaránt igazolnak, a Ford rendelkezik a legfelkészültebb márkakereskedői hálózattal Magyarországon. Mindez, jövőre folytatódó modell- és technológiai invázóinkkal kiegészítve kiváló alapot szolgátat nekünk arra, hogy továbbra is a piaci élénkülés üteménél nagyobb mértékben növekedjünk, mind a magán, mind a flottavásárlások tekintetében.” – fogalmaz Kővágó-Laky Andrea, a Ford a tavaly az ’Év Menedzsere’ címet is elnyerő magyarországi ügyvezető igazgatója.

„Ezúton szeretném megköszönni a Ford-ot választó ügyfeleink bizalmát, amire ahogyan eddig is, a jövőben is igyekszünk majd rászolgálni.” – teszi hozzá Kővágó-Laky Andrea