AutóAddikt Újdonságok 89. Genfi Autószalon, 2019: az Alfa Romeo újdonságai

89. Genfi Autószalon, 2019: az Alfa Romeo újdonságai

Az Alfa Romeo autói több mint száz éve nyűgözik le híveiket szépségükkel és olasz stílusukkal, megelőlegezve mindazt a teljesítményt, technológiát és vezetési élményt, amely az indítókulcs elfordításakor vár vezetőjükre.

Az idei Genfi Autószalon látogatói egyértelműen látni fogják, hogy a márka még tovább fejlődött, méghozzá több különböző irányba. Mi sem fejezhetné ki jobban az Alfa Romeo génállományában központi helyet elfoglaló, extrém sportosságot, mint a márka visszatérése a Forma-1-be. A 2019-es évadban a csapat az „Alfa Romeo Racing” név alatt versenyez a motorsportok legmagasabb szintjét képviselő bajnokságban, a 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen oldalán pedig egy olasz pilóta: Antonio Giovinazzi erősíti a csapatot. 

A genfi standon kiállított versenyautó azt az elszakíthatatlan motorsport-kapcsolatot testesíti meg, amely a különleges színvilágú Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” limitált kiadások személyiségében is megnyilvánul. Az exkluzivitás terén is evolúciós változásoknak lehetünk szemtanúi: visszatér a történelmi jelentőségű „Turismo Internazionale” név, és a Giulia Veloce Ti oldalán immár az Alfa Romeo Stelvio új Ti felszereltségi szintje is a sportosság legmagasabb szintjét képviseli. A 2019-es modellévi új Giulietta még inkább testre szabott élményt kínál; ötféle választható felszereltségi szinttel és hat tartozékcsomaggal. Mostantól mindenki képes lesz az autóján keresztül érvényre juttatni személyiségét. A standon a Visconti-zöld árnyalatban pompázó, elegáns Giulietta Executive modell, valamint a sportos Giulietta Veloce kelleti magát.

Ami az egyedi kidolgozást illeti, az FCA járművek asszisztencia szolgáltatásokért, alkatrészekért és ügyfélszolgálatért felelős márkája, a Mopar® tartozékok gazdag választékát mutatja be a standon.

A március 5-én, kedden tartandó sajtótájékoztatón a márka jövőjére vonatkozó, fontos hírekre is fény derül.

Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio “Alfa Romeo Racing” limitált szériák

A kiállítási terület legfényesebb csillagai kétségtelenül a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio “Alfa Romeo Racing” limitált kiadásai, amelyekből mindössze 10-10 darab készül.

Az „Alfa Romeo Racing” limitált kiadás az Alfa Romeo egyre intenzívebb részvételét ünnepli a Forma-1 versenysorozatban. A márka és a Sauber csapata az idei évtől hivatalosan „Alfa Romeo Racing” néven versenyez, kiegészítve azt a rendkívül sokat mondó „1910 óta” üzenettel, ami büszkén hirdeti, hogy az 1910. június 24-én alapított Alfa Romeo története örökre összefonódott a motorsport világával. Mindössze egy évvel alapítása után az Alfa Romeo márka máris hivatalos autóversenyen vett részt, és meg is nyerte a legelső modenai regularity versenyt. 

A motorsport-legenda azóta számos nemzetközi bajnokságban, így a Forma-1-ben is győzelmek és dobogós helyezések sokaságát könyvelhette le. A Sauber és az Alfa Romeo – utóbbi 2018 óta a csapat névadó szponzora – közötti kapcsolat tüzelte azt a fejlődést, amelynek eredményeként a csapat a nyolcadik helyen zárta az előző versenyévadot. A partnerek közötti műszaki és kereskedelmi kapcsolat most közös vezetés és egységes tulajdonosi struktúra alatt fűződik még szorosabbra. Az Alfa Romeo Racing csapat tagjainak közös célja, hogy ambiciózus eredményeket elérve magabiztosan nyerjenek futamokat. A Genfi Autószalon látogatói a csapat versenyautóját is megcsodálhatják, amelyet idén Kimi Räikkönen világbajnok, valamint az ifjú olasz pilóta, Antonio Giovinazzi vezet majd. Az utóbbi nemzeti büszkeségre ad okot Olaszországban, hiszen utoljára nyolc évvel ezelőtt szerepelt rendszeresen olasz pilóta a Forma-1-ben. A Forma-1-es versenyautó mellett színpadra lépő Alfa Romeo Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” kiadásokon a versenyautó grafikai és színvilága köszön vissza.

A Quadrifoglio modellek műszaki tulajdonságait maradéktalanul megőrző különkiadásokat Trofeo-fehér / Competizione-vörös kéttónusú fényezésük mellett egyedi stílusrészleteik teszik különlegessé: ilyenek a pirossal varrott, szénszálas héjú Sparco versenyülések, az automata sebességváltó szénszálas betétekkel szerelt Mopar® váltógombja, vagy a szintén karbonbetétes bőr/Alcantara kormánykerék. A belső térben exkluzív plakett idézi az Alfa Romeo tíz F1-es győzelmét. A versenypályák izgalmát olyan műszaki részletek idézik, mint a Giulia nyers szénszálas tetőlemeze, a polírozott könnyűfém keréktárcsák (19 colos a Giulia, 20 colos a Stelvio esetében), a piros féknyergek, a karbon-kerámia fékrendszer, valamint az Akrapovič kipufogó. Széles körben alkalmaztunk szénszálas elemeket, a külső tükörházaktól kezdve az elülső négylevelű lóhere ‘V’ alakú betétjéig, az oldalsó kötények betéteitől a küszöbbetétekig (Giulia). A motortérbe az elismerten nagyszerű V6 Bi-Turbo benzinmotor dolgozik 510 lóerővel és 600 Nm forgatónyomatékkal. A Giulia Quadrifoglio végsebessége 307 km/óra, a szedán álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára; ugyanezek az értékek a Stelvio Quadrifoglio esetében 283 km/óra végsebesség és 3,8 mp gyorsulás.

Mindkét „Alfa Romeo Racing” modell alapfelszerelésként kínálja a sötétített ablaküvegeket, az adaptív tempomatot, a Harman Kardon prémium audiorendszert, valamint a 8,8 colos érintőképernyővel, Apple CarPlayTMés Android AutoTMfunkciókkal, továbbá DAB rádióval szerelt AlfaTM Connect 3D Nav by Mopar infotainment rendszert.

Quadrifoglio

Az Alfa Romeo által először 1923-ban alkalmazott, legendás emblémát viselő Quadrifoglio modellek a legkiválóbb műszaki és menetdinamikai jellemzőkkel bírnak. A Stelvio esetében például az 510 lóerős 2.9 V6 Bi-Turbo benzinmotort most először társítottuk az innovatív Q4 összkerékhajtási rendszerrel, amely verhetetlen menetdinamikát, tapadást, erőátvitelt, vezetési élményt és biztonságot szavatol minden menetkörülmények között. Mindkét modell megkapta az AlfaTM Chassis Domain Control rendszert, amely a járművek összes fedélzeti elektronikus rendszerének működését koordinálja, minden helyzetben a lehető legtökéletesebb teljesítményt és maximális vezetési élményt garantálva. A rendszer szabályozza és egyidejűleg módosítja a különböző aktív menetdinamikai rendszerek: a Q4 összkerékhajtás (Stelvio Quadrifoglio), az AlfaTMaktív nyomatékvektor-szabályozás, az AlfaTMaktív felfüggesztés, az ESC, valamint a Race üzemmóddal felvértezett AlfaTMDNA Pro üzemmódválasztó beállításait. 

A nyomatékvektor-szabályozási technológia optimalizálja a Stelvio és a Giulia nyomatékmegosztását, és kihangsúlyozza a modellek sportos karakterét. A nyomatékvektor szabályozási rendszer két elektronikus vezérlésű tengelykapcsolójának köszönhetően külön-külön szabályozható az egyes kerekekre jutó nyomaték mennyisége. Ennek köszönhetően a hajtóerő akár a határtartományon autózva is optimálisan vihető át a talajra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek. Az alapfelszerelésként kínált, nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó egyedi hangolást kapott, így Race (verseny) üzemmódban mindössze 150 ezredmásodperc alatt képes végrehajtani a váltásokat. Az erőátvitel áthidaló tengelykapcsolójának köszönhetően a vezető minden eddiginél intenzívebb rugalmasságnak és gyorsítási élménynek örvendhet. A DNS üzemmódváltó kapcsoló aktuális állásától függően az új automata sebességváltó minden környezetben optimális finomságot, kényelmet és könnyed vezethetőséget biztosít, még városban is, és még tovább mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A modellek kiválósága tehát többről szól a teljesítménynél: az Alfa Romeo sportos szabadidőjárműve és sportszedánja egyben kiemelkedően takarékos és tiszta üzemű is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolási rendszernek, valamint az Advanced Efficiency üzemmódban elérhető „vitorlázás” funkciónak. Végül, de nem utolsósorban mindkét modell alapfelszerelésként kínálja a kormányoszlopra szerelt, egyetlen alumínium tömbből esztergált váltófüleket. 

Alfa Romeo Stelvio Ti

A genfi stand másik büszkesége a Stelvio 280 lóerős 2.0 Turbo benzines erőforrással, 8 fokozatú automata sebességváltóval és Q4 összkerékhajtással felszerelt példánya. A teljes egészében alumínium szerkezetű, négyhengeres erőforrás szénszálas hajtótengellyel rendelkezik. A 280 lóerős, 2,0 literes benzines turbómotorral (nyomatéki csúcs 400 Nm 2250/perc fordulatszámon) szerelt Alfa Romeo Stelvio kategóriaelső gyorsítóképességgel rendelkezik: álló helyzetből csupán 5,7 mp alatt éri el a 100 km/órát. Végsebessége 230 km/óra. A kiállított példány büszkén viseli a történelmi ‘Ti’ (Turismo Internazionale) elnevezést, amelyet mindig a leginkább imádnivaló, legmodernebb technológiai tartalommal bíró Alfa Romeo modellek kapnak, és képességeinek, valamint bőséges tartalmának ismeretében nem kétséges, hogy a legmagasabb szintű elvárásokat is teljesíti.

A kiállított szabadidőjármű teljes körűen egyedi kidolgozást kapott: a Misano-kék fényezéshez új, polírozott hátsó lámpateste és fényűző dekorelemek – például széles körben alkalmazott karbon – tartoznak. Az elülső négylevelű lóhere ‘V’-je és a külső tükör egyaránt ebből az anyagból készült. Nagyobb hangsúlyt kapott az autón a fekete tónus, illetve az olyan elemek, mint a sárga féknyergekkel kombinált, 20 colos könnyűfém keréktárcsák, a fényes fekete külső ablakkeretek és kipufogóvégek, a sötét ‘Stelvio’ és ‘Q4’ emblémák, valamint a sötétített üvegezés. 

Alfa Romeo Giulia Veloce Ti

A 280 lóerős benzines turbómotorral, nyolcfokozatú automata sebességváltóval és Q4 összkerékhajtással szerelt Alfa Romeo Giulia Veloce Ti kiválóan demonstrálja a Giulia modellcsalád kiemelkedő műszaki fejlettségét és élvezetes vezethetőségét. A genfi standon Misano-kék színben feszítő Giulia Ti a kínálat legexkluzívabb tagja, amely a Giulia Veloce sportos hangvételét magával ragadó stílussal, bőséges szériafelszereltséggel és a legmodernebb technológiákkal társítja. Rokonsága nyilvánvaló a Quadrifoglióval; a két modell számos közös stíluselemen osztozik. A fekete tető, a szénszálas betétekkel díszített, bőrborítású műszerfal, a feketével varrott bőr/Alcantara ülések rögtön magukra vonják a tekintetet, ugyanúgy, ahogy a számtalan szénszálas elem is, az Alfa Romeo logójával ellátott, megvilágított küszöbbetétektől kezdve az elülső négylevelű lóhere ‘V’ formáján át a sebességváltó betétjéig és a tükörházakig. A szénszálas küszöbbetétek és a hátsó szárny jellegzetes Quadrifoglio stíluselemek. A sárga féknyergekkel társuló, 19 colos, polírozott ötküllős keréktárcsa ugyancsak a versenypályák világát idézi. 

A modell sportos természetét gondosan kidolgozott részletek és széles körben alkalmazott szénszálas elemek hangsúlyozzák ki. A konfigurációt az Apple CarPlayTMés Android AutoTMfunkciókkal felszerelt, 8,8 colos képernyőt és digitális rádiót tartalmazó AlfaTMConnect 3D NAV infotainment rendszer, adaptív tempomat, sötétített ablaküvegek, valamint Harman Kardon prémium audiocsomag teszi teljessé. 

Alfa Romeo Giulietta Executive

A standon ott lesz még az új Giulietta Executive modell is, az új Visconti-zöld fényezéssel, Chocolate bőrkárpitozással, ajtópanelekkel és műszerfal-betétekkel. A modell azoknak készült, akik a létező legkarakteresebb, legexkluzívabb kidolgozásra vágynak: selyemfényű V hűtőmaszk és fényszórókeret, krómozott külső tükörházak, kilincsek és hátsó lökhárító, valamint krómozott ablakkeret és Giulietta embléma teszi teljessé a csomagot. A belső tér egyértelműen a kényelmet részesíti előnyben: erre utal a 6,5 colos UConnect rádió és navigációs rendszer, a hátsó kartámasz, az eső- és szürkület-érzékelő, az elektrokróm belső visszapillantó tükör, a motorosan állítható külső visszapillantó tükrök, valamint az első és hátsó parkolószenzorok. A megjelenést napfénytető, valamint öt duplaküllős, polírozott diamond cut kivitelű, 18 colos könnyűfém keréktárcsa teszi teljessé.

A motortérben a 120 lóerős, Euro 6D-temp besorolású 1.6 Multijet motor dolgozik, Alfa TCT automata sebességváltóval. Az Alfa DNS üzemmódváltó segítségével a vezető módosíthatja az autó menetdinamikai jellemzőit, szabályozva a motor forgatónyomatékát, a fékelőkészítés funkciót, a TCT váltóprogramot, a gázreakciót, az ESC vezérlést, az Alfa Q2 elektronikus önzáró differenciálmű beállításait, valamint az ASR kipörgésgátló tulajdonságait. A vezető az útviszonyoktól és a vezetési stílustól függően háromféle üzemmód közül választhat.

Alfa Romeo Giulietta Veloce

A sportosság legmagasabb fokát képviselő új Giulietta Veloce még agresszívabb megjelenést, még fejlettebb műszaki tartalmat kínál a kompromisszumokat nem ismerő, kiemelkedő vezethetőség érdekében. A modell legfontosabb optikai jellemzői az új sportos lökhárító, a nagyméretű Brembo fékrendszer sárga féknyergekkel, valamint a külső tükörházak, a kilincsek, a hűtőmaszk, a ködfényszóró-keret, valamint a nagyméretű dupla kipufogóvég fényes fekete kidolgozása. A megjelenést küszöbtoldatok, sötétített üvegek, valamint új 5 duplaküllős, fényes fekete kivitelű, 18 colos könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé. Az utastér egyértelműen tolmácsolja az új Giulietta Veloce sportos természetét az olyan részletekkel, mint a kontrasztos sárga öltésekkel varrott, új szövet / Alcantara ülések a fejtámlákat díszítő „Alfa Romeo” logóval, az alumínium pedálok és lábtámasz, a matt szürke burkolatok, valamint a váltógombon és a kéziféken is megjelenő, sárga öltésekkel varrott, kontúros kormánykerék.

A Giulietta Veloce az új 2,0 literes, 170 lóerős, 6D-temp besorolású JTDM erőforrást kapta, hatfokozatú Alfa TCT automata sebességváltóval. A pontosan kapcsolható, ergonomikus váltókar segítségével a vezető kézzel válthat fel, illetve vissza. Alternatívaként a kormányon elhelyezett váltófülekkel is lehet fokozatot váltani.

A Tech csomag Apple CarPlayTM és Android AutoTMkompatibilis Alfa Connect 7” Radio by Alpine infotainment rendszert, tolatókamerát és parkolóradarokat, USB és HDMI bemenetet, valamint Mopar® Connect funkciót kínál. Az Apple CarPlayTMés Android AutoTMfunkciók révén az új Giulietta Veloce felhasználóbarát, hiánytalan és biztonságos hozzáférést biztosít az okostelefonos funkciókhoz, közvetlenül a jármű kijelzőjén keresztül.