AutóAddikt Autó-motorsport A legjobb versenyautó gyártók

A legjobb versenyautó gyártók

Az alábbi összeállításból megismerheted, hogy melyek az eddigi idők legjobb versenyautó gyártói. Azon autómárkákról lesz most szó, akik valamely, vagy akár több autó-motor sportban is kiemelkedően helytálltak és helytállnak jelenleg is.

Természetesen a legtöbb kupa és versenygyőzelem mellett a biztonság is rendkívül jelentős szempont, mint ahogy például egy online kaszinó esetében is. A cikkben kitérünk arra is, hogy mely versenyek meghatározó autói az alábbi márkák.

Saab

Az 1952-es Rally de Monte Carlo első győzelmétől kezdve, a kétütemű és V4-es rally autókon át olyan nagyok által pilótákig, mint Erik Carlsson és Simo Lampinen, akik többszörös győzelmet arattak a Rallycross Európa Bajnokságon, és számos nemzetközi sebességrekordot állítottak fel. A Saabnak nagy történelmi múltja van, ahhoz képest, hogy viszonylag kis gyártónak számít.

Peugeot

Le Mans-tól Dakarig, a Peugeot mindent megtesz, hogy kimagasló gyártó legyen a versenyben. Az állóképességi versenyek terén a Peugeot Talbot Sport a franciaországi Vélizy-Villacoublay-ben megalapította sportautó-csapatát, majd 1988 novemberében elindította a Peugeot 905 projektet, hogy egy olyan sportautót fejlesszenek ki, amely az 1991-es szezonban indulhat a sportkocsi-világbajnokságon. A 905-ös az 1991-es szezonban a második helyen végzett. Az 1992-es szezonban a Peugeot Talbot Sport nyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. Az 1992-es sportkocsi-világbajnokságot is megnyerték. A Peugeot 1-2-3 helyre jött be az 1993-as Le Mans-i 24 órás versenyen, ahol Éric Hélary, Christophe Bouchut és Geoff Brabham vezette a győztes autót. 

Mercedes-Benz

Hosszú távú versenyzés, túraautó, F1. Tulajdonképpen mindenhol a topon. Minden idők első autóversenyén, az 1894-es Párizs-Rouen-en vettek részt, az egyetlen másik modern autógyártó, amely ezen a napon versenyzett, a Peugeot volt. Nehéz lenne választani a kettő között, tekintettel a Peugeot ralitörténetére. A Mercedes az 1955-ös Le Mans-i katasztrófa után otthagyta a motorsportot, de persze visszatért és nem is akárhogyan.

Porsche

Az egész koncepció egy gyorsabb Bogárra gondolva indult, de a Le Mans-i és különféle 911-es győzelmek mellett a Porsche megnyerte a Dakart is. Minden, amit csinálnak, a versenyzéshez kapcsolódik.

Ford

WRC, F1, Le Mans, B csoport, túraautók…egyszerűen nincs nagyobb sorozat Fordok nélkül. Alulértékelt, de soha el nem felejtett. A Shelby és Chevrolet mellett a Ford egyike annak a három amerikai konstruktőrnek, akik nemzetközi színtéren bajnoki címeket szereztek az FIA világbajnokságon. Konstruktőrként a Ford 1966-ban, 1967-ben és 1968-ban háromszor nyert sportautó-világbajnokságot, 1979-ben, 2006-ban és 2007-ben pedig három rali-világbajnokságot.

Lancia

A Forma-1 az aranykorában, a rali a B csoportos lángköpő korszakában, prototípusok itt-ott. A Lanciát csak a motorsport öröksége miatt kell megemlíteni. 

Chevrolet

A GM az első nap óta versenyzik az óceán mindkét oldalán, és nem csak az amatőröknek szól, akik gyorsan akarnak menni. A Chevrolet Performance jelentős jelenléttel rendelkezik számos vezető versenysorozatban, beleértve az NHRA-t, az NMCA-t, az SCCA-t, az IMSA-t, az IndyCar-t és a NASCAR-t, miközben támogatja a félprofi versenyzőket a körpályás eseményeken. Emellett minden évben szponzorál olyan eseményeket, mint az LSX Shootout az NMCA döntőjében. A Chevrolet Performance fő jelenléte a versenyeken a helyszíni Chevrolet Performance szerelvény, amely támogatást nyújt azoknak az ügyfeleknek, akiknek kérdéseik vannak projektjeikkel kapcsolatban, valamint eladásra kínálnak alkatrészeket.

Alfa Romeo

Enzo Ferrari Alfákat vezetett, mielőtt saját autókat készített. Az első autó, amelyen Francesco Barraca vadászgépének cavallino rampante volt, Enzo Alfája volt. Rally, túraautók, F1, plusz mindenki gyorsabban vezet az Alfákkal, mint ahogy azt tanácsolják.

Honda

Forma-1, túraautók, Super GT, Le Mans 24 és még sok kisebb jellegű versenysport, ahol megmutatkozik a gyártó és annak remekművei. A Forma-1 versenysorozatból többször is visszalépett, de mindig megtalálta a megújuláshoz szükséges miérteket és tettek azért, hogy versenyképes gépeket indítsanak. 2013-ban a Honda nyerte a túraautó világbajnokságon a konstruktőrök versenyét, ami óriási sikert és népszerűséget hozott a gyártónak.

Ferrari

A listából természetesen nem hiányozhat a Ferrari. Persze, hogy a Forma-1 és Michael Schumacher. Ezek a nevek annyira összeforrtak, hogy folyamatos népszerűséget generál és a köztudatban tartja a gyártót. Persze a múltból nem lehet megélni, ezért a jelenre is fókuszálni kell.  Az F1-ben olyan kiváló pilóták versenyezteék még, mint Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kimi Raikkönen. 

A fenti listát még lehetne bővíteni, akár egy Citroennel is, de igyekeztünk a legjobb tízes alakulatot összerakni a mindenkori teljesítményre és sikerre összpontosítva. A gyártók folyamatosan fejlődnek és minden évben újabb izgalmakat tudnak bevinni a motorsportba, hogy a rajongók egyáltalán ne unatkozzanak. Az egyes versenyek képesek megújulni köszönhetően a jobbnál-jobb autócsodáknak, amit a fenti gyártók készítenek a versenyzőknek és a rajongóknak egyaránt.

Előző cikkA Toyota elnöke személyesen kommentálta a márka sorozatban ötödik Le Mans-i diadalát
Következő cikkA BMW 7-es sorozatának története