AutóAddikt Magazin A Toyota vezetése testközelből felügyeli az elektromos autók fejlesztését

A Toyota vezetése testközelből felügyeli az elektromos autók fejlesztését

A hybrid, plug-in hybrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiák vezető fejlesztőjeként ismert világelső autógyártó, a Toyota kinevezte az újonnan létrehozott, dedikáltan az elektromos autók fejlesztésével foglalkozó házon belüli vállalatának elnökét. A cég élére a Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda áll, aki 2009 óta vezeti a világ legnagyobb autógyártó vállalatát.

A vállalatot megalapító Kiichiro Toyoda unokája, a világ legnagyobb autógyártó vállalatát 2009 óta vezető Akio Toyoda irányítja majd a Toyota új, az elektromos járművek tervezéséért felelős részlegét Mitsuhisa Kato és Shigeki Terashi alelnökök segítségével. A vállalat ezzel is hangsúlyozza elkötelezettségét, hogy továbbfejlessze ezt a számára is egyre fontosabb technológiát.

“A részleg elnökének és alelnökeinek kinevezésével felgyorsítjuk az elektromos autók fejlesztés. Az elnök közvetlenül irányítja majd a részleg működését, így a lehető leggyorsabban születhetnek meg a fontos döntések” – fogalmaz a személyi változások kapcsán Kayo Doi, a Toyota szóvivője

A részleg egy új osztályt is magában foglal, amelynek feladata, hogy kidolgozza a Toyota stratégiáját az elektromos autók fejlesztésére és forgalmazására, hogy a vállalat lépést tarthasson az egyre szigorúbb globális károsanyag-kibocsátási előírásokkal. A Toyota emellett a legújabb generációs hybrid (benzin-elektromos) hajtású Prius főmérnökét is az EV-fejlesztések új feladatával bízta meg, kinevezve Koji Toyoshimát a részleg mérnökcsapatának vezetőjévé. Toyoshima a négyfős EV-stratégiai vezetőség munkájában is részt vesz; a stratégiai osztályhoz egyébként a vállalatcsoport beszállítói (a Denso Corp, az Aisin Seiki Co és a Toyota Industries Corp.) is delegálnak képviselőket.

A változás oka, hogy az USA, Kína és Európa piacain megfigyelhető trendek arra ösztönzik az autógyártókat, hogy egyre több elektromos hajtású modellt készítsenek, és hogy egyre hatékonyabban fejlesszék az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos stratégiájukat.
A Toyota továbbra is úgy gondolja, hogy hogy korlátozott hatótávolságuk és hosszadalmas feltöltésük miatt a jelenlegi elektromos autók inkább a rövid távú városi közlekedéshez ideálisak, nagy hatótávolságú hybrid modelljei ugyanakkor jelenleg a környezetbarát technológia és a praktikum tökéletes ötvözetét kínálják.

A vállalat emellett előrehaladott, látványos eredményeket ígérő fejlesztésekkel rendelkezik a hidrogén üzemanyagcellás járművek terén, amely a Toyota véleménye szerint a jövő valódi “zöld” meghajtási technológiája lehet: az immáron sorozatgyártott, és több európai országban forgalmazott, melléktermékként vizet kibocsátó Mirai mellett hamarosan érkeznek a Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszai és teherautói is.

A vállalat emellett azonban kiemelt figyelmet szentel az elektromos autók fejlesztésének is, amiben nagy segítségére van a tény, hogy egyetlen autógyártó sem rendelkezik ezen a területen olyan kiterjedt tapasztalattal, mint a világ első hybrid autóját közel két évtizeddel ezelőtt bemutató Toyota. Ígéretes a Toyota által a múlt hónapban tett bejelentés is, mely szerint a következő néhány év során egy sor olyan autót alkot, amelyek 15 százalékkal nagyobb hatótávolságot és akkumulátor-élettartamot kínálnak majd, azóta pedig a vállalat háza tájáról az elektromos akkumulátorok élettartamát és hatótávját drasztikusan megnövelő potenciális áttörésről érkezett hír.