Konkrétan a ventilátor sebességének állító gombját kell javítani. Még konkrétabban a gomb tartókeretét, amely a lenyomásokat továbbítja a mikrokapcsolók felé. Nem lesz egyszerű mutatvány. Mi az ok? Mindössze annyi, hogy a klímát, konkrétan a levegőkeringetést nem lehet vezérelni, csak mínusz irányba, pluszba egyáltalán nem. A gomb nem működik a jobb oldali részen.
Persze azért szimplább lenne, ha cserélnénk 1:1 a kis műanyagot, de szinte lehetetlen beszerezni – erre majd pár bekezdéssel lejjebb azért kitérünk még pár mondat erejéig.
A pre-faceliftes, valamint faceliftes modellekbe gyártott A1408302385 klímavezérlő panel kiemelést szintén azzal a W000589886300 kiszedő eszközzel kell végezni, mint az audio fejegységek esetében. A két kis kampót az aprócska alsó nyílásokba helyezzük, megvárjuk a kattanást, és két oldalról meg is kezdhetjük a kiszedést.
Utána a két, bal és jobb oldali kábel eltávolítása jön, és jött is: itt máris megkezdtük a tisztogatást, ha már kiszedtük az egész modult. Egyébként a kiemelés azért volt fontos, hogy a középső ventilátor-gombot különösebb sérülés nélkül tudjuk kipattintani a helyéről.
Ehhez nem kellett így csavarhúzót, sem más hegyesebb eszközt használni, szimplán kiugrott a helyéről. A gomb alatt található műanyag frame volt a tettes. Az A1408302385 moduloknál típusbetegség, hogy egy idő után (vagy erőteljesebb behatások miatt) a műanyag keret alsó részén elhelyezkedő két kis fül valamelyike – akár mindkettő – letörik. Így azonnal megszűnik a lenyomás közvetítése a kapcsolók felé, kvázi hiába nyomkodjuk a gombot, nem történik semmi érdemleges.
Miután kipattintottuk a helyéről a kis frame-et, szerencsénkre (?) megtaláltuk a fejegységben az elkallódott, letört kicsi pöcköt is. Mi legyen a további teendő? Ragasszunk!
Persze a fül olyan helyen tört le, ahol a legnagyobb a nyomás általi erőkifejtés. Borítékolható volt tehát, hogy a beszerelés után nem sokáig fog tartani, még annak ellenére sem, hogy a Henkel egyik legerősebb Loctite ragasztóját használtuk a folyamathoz.
Ahogy megjósoltuk, úgy is lett: visszahelyezés után a frame egy fél nyomás után megadata magát, a pöcök megint letört. Fantasztikus. Nem baj, próba még egyszer, hátha. Akkor már sikerülnie kell.
Vagy mégsem? Második próbálkozásunk is kudarcba fulladt, újfent eltört a milliméteres kis fül. Ennyi. This is useless.
Ezt az alkatrészt nem lehet beszerezni nagykerből, szinte sehonnan. Viszont egyik kiemelt partnerünk, kedvenc mercibontósunk, Ámon Pali segítségünkre sietett – térült, fordult, s lelt egy eredeti, sértetlen műanyag frame-et a klímamodulhoz. Félrerakta nekünk, hamarosan megyünk érte, beszereljük, aztán meglátjuk. Legyen bármi a végeredmény, beszámolunk róla hasábjainkon.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)















































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


