AutóAddikt Exkluzív 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 projekt 1996 Mercedes-Benz S500 L W140: pedálok gumiburkolatának cseréje

1996 Mercedes-Benz S500 L W140: pedálok gumiburkolatának cseréje

Azért a 300000+ kilométer nem kevés, nyilván. Ez meg is látszik projektautónk, az 1996-os Mercedes S500 LW140 egy-kétrészletén, mint például a gumitömítéseknél, borításoknál. Mindenképp cserélni kell mindet, szép sorjában – most a pedálsor gumiburkolatain volt a sor.

Tipikus elhasználóds-nyomokat mutatott a 140-es pedálsora, konkrétan a gumik: a fékpedál jobb alsó széle volt a legviseltesebb, persze, hiszen a gázpedálról ahogyan átfordul a lábfej félkezésnél, ezt a felületet éri leginkább az amortizáció.

Mellette a rügzítőfék pedáljának gumiborítása is megfáradt kissé, itt szintén a jobb alsó traktus mutatott kopásnyomokat. A gázpedál gumija viszonylag épen maradt, bár ott is voltak repedezések, ennek ellenére kicseréltük azt is egyben, a fémlappal egyetemben.

A csere folyamata viszonylag szimpla: a pedálgumik – a fék és a röhzítőfékpedál esetében – kipattintással leszedhetők, s mivel elasztikus teljesen a gumipad, ezért úgy 2-3 perc alatt le lehet fejteni azokat a keretekről.

Visszaszerelés kapcsán sincs túlbonyolítva a process, a friss, új, egyáltalán nem kikeményedett gumik könnyedén ráhajtogathatók a fémlapokra. Mielőtt felraktuk volna ezeket, alaposan megtiszítottuk a fémfelületeket.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek ÚjpestHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)

Fotó: Autóaddikt