A hármas Golf generációja 25 évvel ezelőtt, augusztusban jelent meg a piacon. Visszatekintve egyértelműen kijelenthető: a Volkswagen ezzel a modellel új korszakot nyitott a biztonság szempontjából.
A Golf III volt az első olyan sorozat, amely 1992-től kezdve első légzsákokkal készült, de a karosszéria gyártását érintő fejlesztések is hozzájárultak a jelentősen megnövekedett ütközésbiztonsághoz. A harmadik generáció mindemellett óriásit lépett előre a formatervezés terén is: ez volt az első ék alakú Golf, amelynek formája egyszerre volt egyedülállóan dinamikus és rendkívül áramvonalas.
Visszatekintés: A Golf III gyökerei egészen 1985-ig nyúlnak vissza. Míg Mihail Gorbacsov átvette a Kreml irányítását Moszkvában, a 17 éves Boris Becker pedig lemosta ellenfelét a teniszpályáról a wimbledoni döntőben, addig Wolfsburgban a harmadik Golf fejlesztése hivatalosan is elkezdődött. 1987 februárjában Herbert Schäfer vezető tervező kilenc különböző változatot mutatott be az igazgatótanácsnak, amelyek mind a következő Golf modellre tettek javaslatot.
A következő hónapokban megtörtént az eredmények megvitatása és addig finomították azokat, amíg decemberben eljutottak a lehető legtökéletesebb formatervig, és a rajzasztalról lekerülve elindult a megvalósulás útján. 1991-ben a Golf III már készen állt a sorozatgyártásra. Herbert Schäfer így látta ezt a folyamatot: „Az egyes Golf modelltől a kettes Golf felé haladva először az autót tettük nagyobbá, még erőteljesebb motorokkal szereltük fel és javítottunk annak kezelhetőségén is. A harmadik generációnál a formatervezésé volt az elsőbbség. Megtaláltuk azt a külsőt, amely annyira jellemző a Golfra, és ami minőséget és biztonságot közvetít.”
https://youtu.be/sMwZ5v_XEko
A határozottan szélesebb nyomtáv erőteljes megjelenést kölcsönöz az autónak az utakon, az előző generációval szemben a kerekek szoros egységet képeznek az áramvonalasan tervezett karosszériával, melynek légellenállási együtthatója 0,30 volt. Annak ellenére, hogy egyetlen részlet, forma vagy alkotóelem sem közös az előd modellel, ez a generáció egy semmi mással össze nem téveszthető Golf volt. A Golf III-as változatából 4,83 millió darabot értékesítettek a következő generáció megjelenése előtt.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)


![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


