AutóAddikt Autó-motorsport Audi Sport: Keszthelyi Vivien is bekerült a kiválasztottak közé

Audi Sport: Keszthelyi Vivien is bekerült a kiválasztottak közé

Az Audi Sport 1981. óta a sikeres autóversenyzés megtestesítője, mára pedig önálló márkaként az Audi modellkínálatban a kiemelkedően sportos tulajdonságokkal rendelkező RS modellek és az R8 forgalmazója. Ezekkel a sportos autózás csúcsát jelentő modellekkel az Audi Sport egyaránt jelen van a versenypályákon és az utcai autózásban.

keszthelyi-vivien-audi-sport-autoaddikt

Az Audi Az Audi Sport 35 éve fémjelzi a négykarikás márka versenysportban aratott sikereit. Az 1981-es rali-világbajnokságra készült, és legendássá vált Ur-quattro versenyautótól egészen a mostani Le Mans prototípusokig és a DTM versenygépekig, az Audi Sport áll minden Ingolstadtban és Neckarsulmban gyártott versenyautó mögött. Az AUDI AG versenysport részlege időközben önálló márkává vált, amelyben mára a vállalat teljes sporttevékenysége összpontosul.

„Az Audi Sport emblémájának markáns vörös rombusza már egyre gyakrabban tűnik fel a versenypályákon és a reklámokban egyaránt, és 2015-től az Audi Sport mint önálló márka is megjelent a piacon. „Az Audi Sport a sikeres versenysport tevékenység, az iránymutató technika és a csúcsteljesítmény jellemezte sportosság szinonimája” – hangsúlyozta Horst Hanschur, az Audi értékesítési vezetője. „Ezért logikus lépés volt, hogy a jövőben sportos sorozatgyártású modelljeinket is e jelzéssel kínáljuk ügyfeleinknek. Végül is az Audin kívül aligha van olyan autógyártó, ahol a versenysport és a sorozatgyártás közötti közvetlen technikai kapcsolat ilyen formában működne.”

Magyarország első Audi Sport bemutatóterme az Audi Centrum Budapestben (Mozaik u. 1-3) kapott helyett. Itt találkozhatnak az ügyfelek az R8 mellett az RS modellek egyre bővülő palettájával is. Az Audi Centrum Budapest galériáján kapott helyet az Audi Sport jól elkülöníthető bemutatórésze, ahol a kiállított legfrissebb RS modell és autókhoz tartozó gumiabroncsok, könnyűfém felnik, kárpitok, fényezési változatok, egyedi katalógusok mellett nyugodt körülmények között lehet tárgyalni a sportautókról.

Audi Sport Racing Academy

Fiatal autóversenyzőket képző projekttel bővíti programját az Audi Driving Experience. Az Audi Sport Racing Academy a márka neves profi versenyzői segítségével támogatja a tehetséges utánpótlás fejlődését. A kétéves program célja, hogy a résztvevők maguk is profi pilótává váljanak. Az Audi Sport Racing Academy évente akár hat ifjú tehetséget is támogathat. Az egy-egy témára összpontosító Academy meetingek során az Audi személyre szabott képzési programot kínál a fiatal tehetségek számára, amely a jeges úton történő vezetés technikájára éppúgy kiterjed, mint a testedzés és a helyes étkezés kérdéseire. Mindezek mellett az instruktorok a versenyautók műszaki megoldásaival is megismertetik a programban résztvevő fiatal versenyző jelölteket, illetve a felkészítés során a médiával, a szponzorokkal és a nyilvánossággal való megfelelő kapcsolattartás is szóba kerül.

A résztvevők fejlődését Pierre Kaffer és Rahel Frey versenyzők Sepp Haider koordinátorral közösen segítik. Az ifjú pilóták a Neuburg an der Donauban működő Audi Driving Experience központ és a Groß Dölln-i Driving Center létesítményeiben, különböző európai versenypályákon, valamint a Finnországban és Svédországban szervezett jeges tréningek során csiszolhatják vezetési stílusukat. Oktató autókként főként az Audi jelenlegi RS és R modelljei szolgálnak, amelyeket az Audi TT Cup és az Audi R8 LMS versenygépek egészítenek ki.

„Az Audi Sport Racing Academy egyre szélesedő tevékenységünk fontos kiegészítése, amely még sportosabb karaktert kölcsönöz munkánknak” – foglalta össze a program lényegét Klaus Demel, az Audi Driving Experience vezetője. „Mindemellett ezen az úton haladva az Audi vonzó programmal bővítheti versenysport tevékenységét is.”

Az Audi szakemberei a magyar Keszthelyi Vivien, a dél-afrikai Sheldon van der Linde és a dán Nicklas Nielsen személyében már ki is választották az első támogatandó tehetségeket. A 15 esztendős Keszthelyi Vivien a képzés első lépcsőjében kizárólag a különböző témaköröket felölelő Academy Meeting programot végzi, majd pedig az Audi Sport TT Cup 2016-os sorozatában is rajthoz állhat, s kellő alkalmasság esetén 2017-től, a harmadik lépcsőben, már az Audi R8 LMS GT3 versenyautó volánja mögé is beülhet. A cél a legfeljebb 25 éves jelöltek sikeres képzése, annak érdekében, hogy versenyzőként is megállják helyüket.

Az Audi Sport TT Cup versennyel az Audi az Audi R8 LMS Cup nagysikerű ázsiai elindítását követően 2015-től Németországban és Ausztriában is új márkakupát indított. Az új Audi TT versenyváltozata mindössze 1.125 kilogramm saját tömeg mellett 228 kilowattos (310 LE) teljesítményű, de az úgynevezett Push-to-Pass funkcióval átmenetileg további 22 kilowattal (30 LE) növelhető a TFSI aggregát teljesítménye. „Az Audi TT olyan ikon, amely immár harmadik nemzedékében egyet jelent az erőteljes sportossággal és az érzelmekben gazdag formával” – emelte ki Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi igazgatótanácsának műszaki fejlesztésért felelős tagja. „Számomra mindig is egyértelmű volt, hogy egy olyan sportautónak, mint az új Audi TT, a versenypályán a helye. Az Audi Sport TT Cup sorozatában ennek igazán izgalmas módjára találtunk rá, melyen keresztül a TT a rajongókat és a pilótákat egyaránt lelkesedéssel tölti el.”

Idén újra DTM Magyarországon

Az „RS” az Audinál a teljesítmény és a menetdinamikai képességek csúcsát jelenti egy-egy modellsorozatban. Jó okkal tartoznak hát az RS modellek – akárcsak az Audi R8 – az Audi Sport nagy családjához. „Az RS modellek mögött közvetlenül a versenysportból származó know-how áll, ami azonnal jól érzékelhető. Az RS modellek igaz sportgépek, amelyek azonban az Audi drive select révén egészen visszafogottan is vezethetők, ám bármikor előhívható belőlük a báránybőrbe bújt farkas…” – mondta Mattias Ekström, az Audi DTM-pilótája.

Elegendő egy pillantást vetni a nemzetközileg is nagy népszerűségnek örvendő versenysorozat Hall of Fame gyűjteményére, és egyértelművé válik, hogy a DTM-bajnokok kedvelik az Audit.

A négykarikás márka első DTM fellépése is igen eredményesnek bizonyult a kilencvenes évek elején, a hatalmas Audi V8 quattro túraautóval Hans-Joachim Stuck és Frank Biela mindjárt két egymást követő bajnoki címet hozott el Ingolstadtba és Neckarsulmba. A mindössze nyolc év alatt szerzett öt autóversenyzői bajnoki címmel az A4 DTM egészen napjainkig az Audi legsikeresebb DTM-versenyautója, Mattias Ekström és Timo Scheider 2007 és 2009 között szerzett három egymást követő bajnoki címe pedig egyedülálló „mesterhármas” a tekintélyes versenysorozatban induló gyártók körében. A legutóbbi nyolc DTM-bajnokból öt Audi versenyautóval diadalmaskodott, ami igazán meggyőző mérleg.

A 2014-ben a Hungaroringen bemutatkozott verseny idén ismét Budapestre érkezik, a magyar futam szerepel a DTM versenysorozatában, melyre szeptember 23-25 között kerül sor a Hungaroringen.