AutóAddikt Magazin Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota

Energetikai cégekkel működik együtt a Toyota

A környezettudatos autózás és energiafelhasználás előmozdítása érdekében a világ vezető autógyártója, a környezetbarát technológiáiról ismert Toyota öt japán energetikai vállalattal működik együtt az új Toyota Prius Plug-in Hybrid bevezetését követően, így maximalizálva a modell mindennapi használata jelentette potenciális környezeti lábnyom csökkentést.

A Toyota öt japán energetikai társasággal – Tohoku Electric Power Co., Ltd., TEPCO Energy Partner, Inc., Chubu Electric Power Co., Inc., Kansai Electric Power Co., Inc., és Shikoku Electric Power Company, Inc. – köt szövetséget azért, hogy biztosítsa az Plug-in Hybrid járművek Összekapcsolt Energia Szolgáltatását. Ez a szolgáltatás több előnyt is biztosít az új Prius PHV vásárlói számára, pl. az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolságától, az otthoni töltés mennyiségéig.

A megoldás csökkenti a jármű környezeti hatásait azáltal, hogy arra ösztönzi az új Prius PHV vásárlóit, hogy hosszabb távolságokra használják az elektromos üzemmódot. Ez az egyik legfontosabb része a Toyota koordinációs feladatának a többi céggel való együttműködésben, ami alapeleme a vállalat együttműködési stratégiájának. A szolgáltatása kimondottan az elektromos üzemmódban megtehető távolságot, az otthoni töltésre használt elektromos áram mennyiségét, valamint más információkat monitoroz, melyeket az új Prius PHV-ba beépített adat kommunikációs modul (DCM) gyűjt, és amit a Toyota biztosít a cégek azon vásárlóinak, akik ezt a szolgáltatást használják.

A vásárlók maguk is ellenőrizhetik az információkat a megfelelő weboldalon és a tartalomtól függően az energetikai cégek képesek pontokkal jutalmazni a vásárlókat. Az ügyfelek pedig cserébe felhasználhatják ezeket a pontokat, hogy befizessék áramszámlájukat, vagy beváltsák azokat különböző termékekre.

A PHV összekapcsolt energiaszolgáltatás információit egy erre kialakított weboldalon keresztül fogják biztosítani az ügyfelek számára, ami párhuzamosan fog elindulni az új Prius PHV értékesítésével, ezenfelül, a márkakereskedők olyan információs anyagokat fognak biztosítani, melyek bemutatják az egyes energiacégek által nyújtott szolgáltatások bővebb tartalmát. A Toyota minden esetben vásárlói maximális biztonságára és megelégedésére törekszik. Lehetséges együttműködéseket keres más iparágakkal és cégekkel, hogy hasznosíthassa a járművekből nyert adatokat azért, hogy még vonzóbb termékeket fejleszthessen, és a vásárlás utáni időszakban is megfelelő szolgáltatásokat nyújthasson.

„A Toyota újabb egészen egyedi kezdeményezéssel igyekszik a mindennapok részévé tenni a jelen alternatív meghajtásait, ez esetben az új Prius Plug-in Hybrid technológiáját. Rendkívül inspiráló látni, hogy öt japán energetikai óriásvállalat is a projekt mögé állt, amely így lehetővé teszi, hogy a felhasználók valóban széles szerezzen gyakorlati tapasztalatokat arról, hogyan használható ki optimálisan a plug-in hybrid technológiában rejlő potenciál. Amennyibe a kezdeményezés beváltja a hozzá fűzött reményeket, nem kizárt, hogy a hazai energetikai szolgáltatók részéről is kedvező fogadtatásra találhat egy hasonló megmozdulás” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.