A Renault új Twingo villanyautója a francia márka retrofuturista irányvonalát követi, amely az R5 és R4 modelleknél már megjelent. Az újdonság a klasszikus első generációs Twingo stílusjegyeit ötvözi a modern formákkal. Bár néhány fotó már kiszivárgott, az autó külseje nagy meglepetést nem tartogat: a tanulmányautóhoz képest a sorozatgyártású modellnél költséghatékonyság miatt már eltűnt a világító embléma, ellenben megmaradtak a jellegzetes lámpák. Az eredetileg karosszériába süllyesztett kilincsek helyett hagyományosabb megoldást alkalmaztak. Az autó méretei: hossza 3,79 méter, szélessége 1,72 méter, magassága 1,49 méter, tengelytávja 2,49 méter. A csomagtartó kapacitása 360 liter.
Egyszerűsített és praktikus belső tér
A Twingo utasterében nem jelenik meg az R5 és R4 modellek képernyőegyüttese: a műszerfalon megtalálható egy apró, 7 colos digitális műszeregység, míg középen egy 10 colos érintőképernyő kapott helyet. Az első generációs Twingót idézi a klímapanel is, amely továbbra is fizikai gombokkal és tekerőkapcsolókkal működik. Apró aranyos utalásként jelenik meg a nagy méretű vészvillogó gomb, és az utasoldal felirat, amely teljessé teszi az összhatást.
Gazdaságos és városbarát hajtáslánc
Az új Twingo mozgatását egy 82 lóerős villanymotor biztosítja, amely 175 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. Az autó lényegét egy 27,5 kWh kapacitású akkumulátor adja, ami a Renault szerint 263 kilométeres hatótávot jelent. Az AC töltés maximális teljesítménye 11 kW, DC villámtöltésnél pedig 50 kW. Menetteljesítménye városi környezethez ideális: 3,85 másodperc alatt gyorsul 50 km/órára, 12,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége pedig 130 km/óra.
Európai gyártás, megfizethető ár
Az új Twingo előállítása Szlovéniában indul 2026 elején. A Renault kiemelte, hogy a modell a lehető legkedvezőbb áron kerül piacra, az alap Evolution felszereltség listaára 20 ezer euró (kb. 7,7 millió forint) alatt marad. A csúcsmodell, a Techno változat is megfizethető alternatívát nyújt majd, így a Twingo az európai elektromos autópiac egyik legolcsóbb és legelérhetőbb választása lehet.





![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)





























![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-300x194.jpg)




![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-300x160.jpg)