Mintha mindig is erre a típusra várt volna a kontinens és a Toyota vevőköre: a Yaris Cross a forgalmazás beindítását követően jóformán azonnal komoly tényezőnek bizonyult a piacon.
Évek óta nyilvánvaló, hogy a szabadidőjárművek jelentik a legkisebb kockázatot Európában: akár modellváltásról van szó, akár vadonatúj típust vezetne be, egy márka, a crossover könnyen eladható, kiszámíthatóan keresett karosszéria-forma. Hogy ez mennyire így van, arra tökéletes példa a Toyota Yaris Cross repülőrajtja.
Miközben harminc éve nem volt az ideihez foghatóan gyenge januárja az európai újautópiacnak (mindössze 811 332 új gépkocsit helyeztek forgalomba), a szabadidőjárművek folytatják menetelésüket. Az év első hónapjában 402 900 darab emelt hasú gépkocsi talált gazdára a JATO Dynamics elemzésében szereplő huszonhat európai országban, ami a teljes forgalom 49,7 százalékát jelenti. A SUV-ok aránya soha nem volt még ilyen magas, és míg a teljes piac 2,4 százalékot zuhant 2021, és 28 százalékot 2020 januárjához viszonyítva, a szabadidőjárművek forgalma +11%-on, illetve -10%-on áll ezekhez az évekhez képest. Az eladásokat a kompakt modellek vezetik, de a városi szabadidőjárművek is keresettek.

Ezt az utóbbi szegmenst erősíti a Toyota Yaris Cross, amelynek európai forgalmazása 2021 derekán vette kezdetét bizonyos országokban, hogy aztán a modell folyamatosan, egymás után hódítsa meg a piacokat. A piacok pedig egyáltalán nem álltak ellen, sőt: idén januárban már 12 456 darabot adtak el a modellből. Ezzel a Yaris Cross máris a kontinens harmadik legkeresettebb crossovere, és mivel a dobogó felsőbb fokain álló versenytársai visszaeséssel kezdték az évet, minden esély megvan arra, hogy az öntöltő hibrid crossover rövid idő leforgása alatt még feljebb kússzon a ranglétrán.
A Toyota hálózatán belül is tarolt a Yaris Cross, átvéve a márka legnépszerűbb típusa címet. A kis crossover szemmel láthatóan a Yaristól (is) csábított el vevőket; ennek köszönhetően a Corolla nem csak megőrizte második helyét a márka rangsorában, de jelentős növekedéssel a kontinens 10 legkeresettebb típusa közé is sikerült felemelkednie. Mindenekelőtt a Yaris Crossnak, de a Corollának és a RAV4-esnek is köszönhetően a Toyota az európai piac élmezőnyében egyedüliként tudta növelni eladásait, és így a márkák versenyében a második helyre lépett előre.
| Modell | Darab | Változás |
| Toyota Yaris Cross | 12456 | új |
| Toyota Corolla | 11990 | 18% |
| Toyota Yaris | 10258 | -42% |
| Toyota RAV4 | 8964 | 18% |
| Toyota C-HR | 8686 | 10% |
| Toyota Aygo | 3812 | -42% |
| Toyota Proace City Verso | 988 | 9% |
| Toyota Proace Verso | 945 | 64% |
| Toyota Camry | 698 | 2% |
| Toyota Highlander | 558 | 686% |
| Toyota Land Cruiser | 341 | 14% |
| Toyota Prius | 148 | -37% |
| Toyota Supra | 34 | -17% |
| Toyota Mirai | 32 | új |
| Toyota Proace | 19 | 12% |





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


