AutóAddikt Exkluzív 2021 Nissan LEAF 40 kWh Hogy bírja az M0-s autóutat a 40 kWh-s Nissan LEAF?

Hogy bírja az M0-s autóutat a 40 kWh-s Nissan LEAF?

Szép fokozatosan megyünk felfelé, legalábbis ami a távok megtételét, utak fajtáját-közegét jelenti. 2021 Nissan Leaf 40 kWh tartósteszt, következő állomás.

Köztudottan (?) nem kedvelik az elektromos autók a magasabb sebességtartományt, ha folyamatosságról van szó. Márpedig akkor élhető igazán egy (elektromos) autó, ha azzal ugyanúgy tudunk jönni-menni, mint egy hagyományos fosszilis üzemanyagot égető verzióval.

Nos, a Nissan Leaf 40 kWh teljes mértékben rácáfol a régebbi, mára egyértelműen kijelenthetően elavult tézisre, miszerint ha tisztán villany, akkor döcögős, ráérős utazás a prioritás, városban rohangálni csak. Az újgenerációs Leaf-ek már ténylegesen alkalmasak a hétköznapi használatra, teljes körűen – igen, még autóút-használatra is. Az, hogy autópályázással majd hogy boldogul, kiderül később, ugyanis be van tervezve nem egy olyan táv, lokáció, amely pályán közelíthető csak meg.

Az M0 északi kiindulópontjától kezdtük túránkat, 63 százalékos töltöttséggel, majd’ a teljes 40 kWh kapacitással; és végcélként Üllőt irányoztuk be. Ez nagyjából 40 kilométer oda, 40 kilométer vissza, tehát nem meglepő módon egy nyolcvanas az egész történet.

Több szakasza is az M0-nak sebességkorlátozásos rész, úgyhogy masszív 90-es tempóval indítottunk. A Megyeri-hídon is, ott mondjuk 100 kilométer/óra a maximum megengedett tempó, majd utána is, aztán az M3-as lehajtótól már mehet a 110. Ment is, a 90-es átlagtempónál nagyjából stabil 17 kWh körüli pillanatnyi energiafelvétel 23.3-24.7 kWh-ra ugrott. Így hát teljes töltöttséggel ténylegesen 180 kilométer körüli range-re lehet számítani 110 kilométernyi út során.

Persze a tényleges range rengeteg mindentől függ. Eleve ahogy jeleztük is, a tesztút során nem kivitelezhető folyamatosan a permanens 110 kilométer/óra, ez számos alkalommal kevesebb. Valamint számoljuk bele a domborzati viszonyokat is – több ízben emelkedőn haladunk, ilyenkor tovább nőhet a fogyasztás értelemszerűen, viszont a lejtőkön a prekupoeráció (fékerő-energia visszatáplálás) révén nyerhetünk is pár plusz kilométert.

Üllőre érvén, konkrétan 42 kilométer megtétele után a töltöttségi szintünk 42 százalékon állt, ami igazolta is számításainkat, valamint azt is, hogy a 40 kWh-s Leaf műszerei jól kalkuláltak újfent a fogyasztás terén. Tehát valamivel több, mint az akkupakk 25 százalék kapacitása ment el a negyvenegynehány kilométeres, aktív tempójú utazásra, két fővel a fedélzeten.

Visszafelé a kilométermennyiség ugyanannyi volt, nem tettünk kitérőt. Talán több a lejtő visszafelé, mivel a mutatványt most 19 százalék mínusszal vezényeltük le, az akku töltöttségi szintje 23 százalékon állt meg.

Konklúzió: a 40 kWh-s akkumulátorral szerelt Nissan Leaf tökéletesen alkalmas a folyamatos magasabb tempóra, közepes távok megtételére egyetlen töltéssel. Nyilván nem árt, ha mindig van a közelben egy-egy töltőoszlop, hiszen jelentősen könnyíti a dolgunkat, és ad biztonságérzetet is, ha tudjuk, mindig bőségesen akad tartalék az „üzemanyagtankban”.

Együttműködő partnereink: Nissan Magyarország, Nissan Solymár-Szalay Kft., Huawei, HTC, Acer