AutóAddikt Újdonságok Íme, az új MINI Cooper SE

Íme, az új MINI Cooper SE

A nagyvárosokba tervezett, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás mostantól a MINI által fémjelzett élménnyel karöltve is átélhető: a MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter/100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,2–15,0 kWh/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) megérkezett.

A brit prémiumgyártó tömegtermelésben kínált első tisztán elektromos meghajtású négykerekűje a vezetés színtiszta élményét hosszú távon fenntartható módon váltja valóra, és mindezt a MINI hamisítatlanul egyedi megjelenésével és prémium minőségével párosítja. Egy szó, mint száz: a MINI Cooper SE egy ízig-vérig MINI, károsanyag-kibocsátás nélkül.

A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor azonnali teljesítmény-leadása, a márkahű elsőkerék-meghajtás és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, innovatív menetstabilizáló rendszere együttesen a gokartos vezethetőség összetéveszthetetlen agilitásával ruházza fel a MINI Cooper SE-t, amelynek típus-specifikus lítium-ion akkumulátora egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométer* tisztán elektromos meghajtást garantál. Az energiatároló egységet a mérnökök mélyen a padlólemezbe süllyesztették, a zéró emissziójú MINI csomagtartójának térfogata így literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással hajtott háromajtós MINI hasonló értékével.

A MINI Cooper SE debütálásával a brit prémiumgyártó ismét iránymutató válasszal szolgál a nagyvárosi közlekedés által támasztott kérdésekre. Hat évtizeddel ezelőtt a klasszikus Mini forradalmi járműkoncepciója teremtette meg a legkisebb alapterületen elképzelhető, ötletes megoldásoktól hemzsegő utastér műszaki alapját, majd 2001-ben, a MINI feltámasztásakor a kreatív helykihasználás modern újraértelmezése a kisautó-szegmens abszolút etalonjaként ünnepelte világpremierjét, amelyet a vezetés élménye tett teljessé. A MINI Cooper SE most az első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautóként érkezik meg a piacra, megmutatva az irányt a nagyvárosokba tervezett, hosszú távon fenntartható, érzelmekben gazdag vezetési élmény felé.

A MINI Cooper SE főbb jellemzői

A MINI modelltörténetének és a prémium minőségű kisautók kategóriájának első tisztán elektromos meghajtású modellje.
Elektromos motor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítménnyel és 270 Nm csúcs forgatónyomatékkal.

Típus-specifikus lítium-ion akkumulátor, amely egyetlen feltöltéssel 235 – 270 kilométer tisztán elektromos meghajtást garantál – szemernyit sem korlátozva a háromajtós MINI csomagtartó-térfogatát.

A nagyfeszültségű akkumulátor hagyományos háztartási aljzatról, MINI ELECTRIC falitöltőről és nyilvános járműtöltő oszlopról egyaránt feltölthető, akár 50 kW sebességű gyorstöltéssel is.

Kivételes agilitás az azonnali teljesítmény-leadásnak, az alacsony súlypontnak, az elsőkerék-meghajtásnak és a hajtáslánc forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó, innovatív menetstabilizáló rendszerének köszönhetően.

Gyorsulás álló helyzetből 60 km/órás sebességre 3,9 másodperc alatt, álló helyzetből 100 km/órás sebességre 7,3 másodperc alatt.
A háromajtós MINI jellegzetes stílusjegyei típus-specifikus karosszéria-kiegészítőkkel egyesülnek.

Típus-specifikus kijelző- és járművezérlő koncepció az utastérben.
Két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás az egypedálos vezethetőség érdekében.

LED-technológiás első fényszórók, duplazónás automata légkondicionáló, hőpumpa-technológiával dolgozó fűtőrendszer, kiegészítő fűtés, elektromos rögzítőfék és Connected Navigation csomag már alapfelszereltségként.

Ízig-vérig MINI

A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó első modellje, amely a márka által fémjelzett értékeket nagyvárosokba tervezett tisztán elektromos meghajtással egyesíti, egy forradalmian innovatív, ízig-vérig MINI modellként. A modell koncepciójának a háromajtós MINI szolgált alapjául: a MINI Cooper SE karosszériaarányai, jellegzetes stílusjegyei, tágas helykínálata és utastéri hangulata egytől egyig a belsőégésű erőforrással szerelt modellek örökségei.

A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó otthonában, Oxfordban készül majd, a belsőégésű erőforrással szerelt modellekkel megegyező gyártósoron. A hajtáslánc-technológia alkatrészei a BMW Group elektromos mobilitási fejlesztőközpontjaiból, Dingolfingból és Landshutból érkeznek.

A benzinmotor és a dízelmotor helyét ezúttal a MINI Cooper SE motorházteteje alatt egy elektromos motor foglalja el. A vezérlőelektronikát és a váltót is magába foglaló, kompakt méretű egységet a tervezők a masszív csőszerkezetű motortartó keret első felébe építették be. A típus-specifikusra konfigurált, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tizenkét cellából épül fel, a 32,6 kWh bruttó energiateljesítményű energiatároló egység T-alakot formálva helyezkedik el a padlólemezben.

Az elektromos motor nem csupán kisebb, de jelentős mértékben könnyebb is, mint bármelyik belsőégésű erőforrás, amely nagymértékben hozzájárul a MINI Cooper SE tökéletes tengelyterhelés-elosztásához. Az alacsonyra helyezett súlyponttal együtt mindez kiváltképp agilis vezethetőséget és még nagy tempónál is könnyed irányváltásokat eredményez. A MINI Cooper SE ráadásul kiváló úttartást is garantál, nem utolsósorban a nagyfeszültségű akkumulátor elhelyezésének köszönhetően: az energiatároló egységet mélyen a modell padlólemezébe süllyesztették, az első ülések közé és a hátsó üléssor alá. Mint ilyen, a tisztán elektromos meghajtású MINI modell a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k csomagtartó-térfogatával büszkélkedhet: az alapesetben 211 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 731 literre bővíthető. Az egyetlen mérhető méretbeli különbség a tisztán elektromos meghajtású MINI és a belsőégésű erőforrással szerelt háromajtós MINI-k között a magasság, a hétköznapokban kiválóan használható hasmagasság fenntartása érdekében ugyanis a mérnököknek a padlólemezbe épített akkumulátor vastagsága okán 18 milliméterrel meg kellett emelniük a karosszériát.

A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia összes alkatrészét a vázszerkezet típus-specifikus védőzónái ölelik körbe, ütközés esetén pedig a rendszer vezérlőelektronikája az összes alkatrészt azonnal lekapcsolja. A MINI Cooper SE biztonsági koncepciója így minden tekintetben maradéktalanul megfelel a BMW Group kimagasló szabványainak, amelyek messze túlmutatnak a kötelező iparági előírásokon. A hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját az első lökhárító megerősített tartószerkezete és a motortartó keret védi, a nagyfeszültségű akkumulátor alatt pedig egy masszív, edzett lemez húzódik. 1 365 kilogrammos saját tömegével a MINI Cooper SE így mindössze 145 kilogrammal nyom többet a mérlegen, mint a Steptronic automataváltóval szerelt, háromajtós MINI Cooper S modell.

Jellegzetes stílusjegyek típus-specifikus karosszéria-kiegészítőkkel

A MINI Cooper SE összetéveszthetetlen megjelenéséről gondosan kiválasztott, diszkrét karosszéria-módosítások gondoskodnak. Az első tisztán elektromos meghajtású MINI-t határozott arányok, vizuálisan három részre osztható karosszéria, egybefüggő ablaksáv és tető, valamint rövid túlnyúlások és egyedi keréktárcsák emelik ki a tömegből. A jövőbe mutató hajtáslánc-technológiát egyedülálló karosszéria-kiegészítők jelzik. A lítium-ion akkumulátor töltőnyílását a tervezők a belsőégésű erőforrással szerelt modellek üzemanyagtöltő nyílásának helyére, a jobb hátsó kerékív fölé helyezték el, a különbséget pedig egy domborított MINI Electric embléma jelzi. E logó citromsárgára fényezett változata díszíti az oldalsó irányjelző paneleket, a csomagtérajtót és a hűtőrács-motívumot is. A MINI Cooper SE frontrészének középpontjában a belsőégésű erőforrással szerelt modellek hűtőrácsának hatszögletű kontúrja áll, a minimális hűtőlevegőt igénylő elektromos motor okán ez esetben azonban teljesen zárt kivitelben. A hűtőrács-motívumot vízszintesen meghúzott, citromsárga merevítőbetét díszítheti, a külső visszapillantó-házak pedig ugyanebben az árnyalatban pompázhatnak. A MINI Cooper SE már alapfelszereltségként LED-technológiás első fényszórókkal gurul le a gyártósorról.

Az első tisztán elektromos meghajtású MINI légellenállását nem csupán a típus-specifikus hűtőrács-motívum, de a szinte teljesen zárt padlólemez és a jellegzetes kialakítású hátsó lökhárító is csökkenti: tekintve, hogy az elektromos meghajtásnak nincs szüksége kipufogógáz-kivezetésre, a padlólemez borítása összefüggőbbé, a hátsó lökhárító formája pedig egységesebbé vált. A brit prémiumgyártó ügyfelei a MINI Cooper SE alá 17” méretű, kéttónusú MINI Electric Corona Spoke könnyűfém keréktárcsákat is rendelhetnek, aerodinamikailag optimalizált felülettel és aszimmetrikus küllő-dizájnnal. Ahogyan az alapfelszereltségként kínált, 16” méretű MINI Electric Revolite Spoke könnyűfém keréktárcsák, úgy ezek is kizárólag a MINI Cooper SE kiváltságai.

Színtiszta vezetési élmény: elektromos motor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítménnyel

Azonnal felépülő csúcs forgatónyomaték és sebességváltásoktól mentes, folyamatos teljesítmény-leadás: ezek a MINI Cooper SE hajtáslánc-technológiájának legfőbb jellemzői, amelyek a MINI által fémjelzett vezetési élmény merőben új dimenzióját váltják valóra. Az erőforrás a BMW Group által kifejlesztett elektromos motor legkorszerűbb, kimagaslóan erőteljes változata, amelynek speciális kialakítása a legfelső fordulatszám-tartományig folyamatosan kitartó, erőteljes teljesítmény-leadást, példaértékű belső hatékonyságot és végtelenül sima, szinte minden rezonanciától mentes járáskultúrát garantál. A MINI Cooper SE motorházteteje alatt dolgozó erőforrás maximális teljesítménye így 135 kW / 184 lóerő, amely az elektromos motorok privilégiumaként már álló helyzetből felépülő, 270 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A motorból érkező erőt egy integrált differenciálművel dolgozó, egyfokozatú automataváltó továbbítja az első kerekek felé.

A MINI Cooper SE így már a gázpedál legapróbb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással és intenzív gyorsulással reagál, kimagaslóan élvezetes vezethetőséget kínálva a nagyvárosi forgatagban. A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 60 km/órás sebességre, amely azt jelenti, hogy a gyorsulás első 60 méterét egy belsőégésű erőforrással hajtott sportautó padlógázas vehemenciájával képes teljesíteni. A nulla-százas gyorsulást 7,3 másodperc alatt abszolválja, végsebessége pedig 150 km/óra.

A MINI Cooper SE gyakorlatilag hang nélkül hozza ki magából sportos karakterét, ezért már alapfelszereltségként akusztikus jelzéssel gurul le a gyártósorról. A mérnökök a tisztán elektromos MINI számára teljesen egyedi hangzást terveztek, amelyet a motortérbe szerelt hangszórónak köszönhetően az utastérben ülők nem, a gyalogosok viszont tisztán hallanak. Az akusztikus jelzés az alacsony sebességtartományban aktiválódik, hogy a modell közvetlen környezetében közlekedő gyalogosok és kerékpárosok észleljék a jelenlétét.

Lélegzetelállító agilitás az innovatív menetstabilizáló rendszernek köszönhetően

A tisztán elektromos meghajtás a MINI modelljeire jellemző, gokartosan agilis vezethetőség teljesen új dimenzióját váltja valóra. A MINI Cooper SE lélegzetelállító agilitásában nagy szerepet játszik a típus-specifikus hangolású futómű-technológia, amely – a kisautó-szegmensben egyedülálló módon elektromechanikus kormányművel, az első tengelyen szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal, a hátsó tengelyen pedig többkaros felfüggesztéssel dolgozik – az elektromos hajtáslánc-technológiával maximális menetstabilitást, tökéletesen precíz irányíthatóságot és azonnali kormányreakciókat garantál. A MINI Cooper SE súlypontja legalább 30 milliméterrel került alacsonyabbra, mint a MINI Cooper S modell esetében, amely a tengelyek közötti optimális terhelés-elosztással karöltve a kisautó-szegmensben mindeddig elképzelhetetlen kanyarodási dinamikával kecsegtet.

Annak érdekében, hogy a motorból érkező csúcs forgatónyomaték már álló helyzetből is a maximális tapadás és a letaglózó gyorsulás párosával, veszteségek nélkül, a MINI által fémjelzett vezetési élmény jegyében jusson aszfaltra, a mérnökök a MINI Cooper SE hajtáslánc-technológiájába egy innovatív menetstabilizáló rendszert (DSC – Dynamic Stability Control) fejlesztettek. A forradalmi kipörgésgátló technológiával dolgozó rendszert a mérnökök kifejezetten az elektromos motorok azonnal felépülő csúcs forgatónyomatéka szerint tervezték meg, hogy a hajtáslánc minden vezetési szituációban és mindenféle időjárási körülmények között abszolút menetdinamikát kínáljon. A forradalmi kipörgésgátló technológia vezérlőegységét közvetlenül a hajtáslánc vezérlőelektronikájába integrálták, a belsőégésű erőforrással szerelt modellekben dolgozó menetstabilizáló rendszerek valamivel hosszabb jelcsatornái így ez esetben nullára rövidültek. Mindez érezhető mértékben csökkenti a padlógázas gyorsulásoknál felépülő tapadásvesztést, a fékezési energia visszatáplálásánál és az intenzíven vett kanyarokat követő kigyorsításoknál pedig jelentősen javítja a menetstabilitást.

MINI Vezetési Üzemmódok négyféle beállítással

Az első tisztán elektromos meghajtású MINI lehetővé teszi, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei saját preferenciáik és az adott vezetési szituáció sajátosságai szerint hangolják át az autó beállításait. A műszerfal alsó felén elhelyezett billenőkapcsoló-sor jobb végén található kapcsolóval aktiválható MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) a MINI Cooper SE esetében négyféle járműbeállítási lehetőséget kínálnak fel. Alapértelmezett beállításként a MID üzemmód aktiválódik, amelyet SPORT üzemmódban még közvetlenebb kormányzás és a hajtáslánc minden korábbinál gyorsabb rendszerreakciója vált fel.

A MID üzemmód komfort-orientált kormányzási karakterisztikája GREEN és GREEN+ üzemmódban is aktív. Utóbbit kifejezetten a MINI Cooper SE számára fejlesztették ki a mérnökök. A hajtáslánc-technológia ez utóbbi két esetben a maximális hatékonyság szempontjai szerint dolgozik. GREEN+ üzemmódban a technológia a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság maximalizálása érdekében képes korlátozni vagy teljesen kikapcsolni az olyan kényelmi funkciókat, mint a fűtés, az automata légkondicionáló és az ülésfűtés.

Két működési üzemmódban állítható fékerő-visszatáplálás

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben átélhető vezetési élményt az egypedálos vezethetőség emeli új szintre: nagyvárosi forgalomban a jármű azonnal érezhető lassulásba kezd, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Vitorlázó üzemmódban ugyanis az elektromos motor generátorként működik és a mozgás során felszabaduló energiát a nagyfeszültségű akkumulátorba táplálja vissza, az alacsonyabb sebességtartományban így a vezetőnek rá sem kell lépnie a fékre ahhoz, hogy a jármű intenzív lassulásba kezdjen. A fékezés során felszabaduló energia visszatáplált mennyisége (és mint ilyen, a vitorlázó funkció automata fékező hatásának mértéke) a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikájában állítható be.

A MINI Cooper SE a BMW Group első olyan tisztán elektromos meghajtású modellje, amelyben a fékezés során felszabaduló energia visszatáplálásának mértékét a vezető is befolyásolhatja. A tervezők a funkció vezérlőkapcsolóját a műszerfal alsó felén elhelyezett billenőkapcsoló-sor Start / Stop kapcsolójának bal oldalára helyezték el, használatával a brit prémiumgyártó ügyfelei az aktivált MINI Vezetési Üzemmódtól függetlenül, saját preferenciáik szerint dönthetnek arról, hogy fékezéskor a hajtáslánc intenzív vagy alacsony szintű energia-visszatáplálás szerint aktiválódjon. A fékezési energia visszatáplálásának állítható mértékével az adott vezetési szituációk minden korábbinál jobban a vezető preferenciáihoz hangolhatók. Dinamikus vezetési stílus esetén a technológia így például az intenzívebb kanyarvételekre is képes rásegíteni. A hajtáslánc maximális hatékonysága érdekében a MINI Cooper SE az erőforrás minden újraindításakor automatikusan a legintenzívebb fékerő-visszatáplálást aktiválja.

Típus-specifikus műszerfal-kialakítás digitális műszeregységgel

A MINI Cooper SE alapfelszereltségének az 5,5” képernyő-átmérőjű, típus-specifikus műszeregység is része. A fekete panelbe épített színes kijelzőt a belsőégésű erőforrással szerelt modellek műszeregységével megegyező helyre, a kormány mögé integrálták a tervezők. A teljes mértékben digitális kijelző középpontjában egy megjelenített számokkal dolgozó kilométeróra áll, amelynek ívét egy hagyományos stílusban világító kilométeróra-skála adja meg. Ez utóbbi a műszerfal tetején található fénygyűrűn is visszaköszön, a kiválasztott MINI Vezetési Üzemmód szerint piros (SPORT üzemmód), fehér (MID üzemmód) vagy zöld (GREEN és GREEN+ üzemmód) színben.

A digitális műszeregység az autó aktuális sebességén túl a nagyfeszültségű akkumulátor aktuális töltöttségi állapotát, az aktivált MINI Vezetési Üzemmódot, a bekapcsolt vezetést támogató rendszerek állapotát és a fedélzeti számítógép rendszerinformációit is képes megjeleníteni. Helyet kaphat továbbá a kijelzőn a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság, a hajtáslánc-technológia pillanatnyi teljesítmény-leadása, a külső hőmérséklet, a pontos idő, a navigációs rendszerben aktivált úti célig hátralévő távolság, a forgalmi jelzéseket felismerő rendszer figyelmeztető üzenetei és a navigációs rendszer iránymutatásai. Sőt mi több, a brit prémiumgyártó ügyfeleinek arra is lehetőségük nyílik, hogy a digitális műszeregységen hívják elő csatlakoztatott okostelefonjuk kontaktlistáját és az audiorendszerben eltárolt zeneszámok listáját.

A műszeregység a jármű akkumulátorának töltésekor is hasznos információkkal szolgál. Ha a brit prémiumgyártó ügyfelei háztartási aljzathoz vagy járműtöltő oszlophoz csatlakoztatják a modellt, a digitális műszeregység nem csupán a pontos időt és a külső hőmérsékletet képes megjeleníteni, de a lítium-ion akkumulátor százalékos arányban elért töltöttségi szintjét és a tisztán elektromos meghajtással így megtehető hatótávolságot is. A rendszer ráadásul azt is képes kiszámolni, hogy az aktuális töltési sebességgel a jármű energiatároló egysége pontosan hány órára éri el maximális töltöttségi szintjét. A műszeregység háttérvilágításának árnyalata a töltési szituáció szerint változik: a MINI Cooper SE csatlakoztatásakor látható narancssárga színvilág a járműtöltés folyamatának idejére citromsárgára vált át, a töltés végét pedig zöld fények jelzik. Bárminemű rendellenességről vagy hibaüzenetről a rendszer piros háttérvilágítás mentén tájékoztatja a brit prémiumgyártó ügyfeleit.

A MINI Cooper SE exkluzív utastéri elemei között a középkonzolon található típus-specifikus előválasztó kar is megtalálható. Az elektromos rögzítőfék ugyancsak a középkonzolról aktiválható és deaktiválható, egyetlen gombnyomással.

MINI ELECTRIC falitöltő a rugalmas járműtöltésért

A vezetés tisztán elektromos meghajtású élményéhez a MINI Cooper SE a villamosenergia-hálózatból nyeri ki az energiát, hagyományos háztartási aljzaton, a MINI ELECTRIC falitöltőn vagy nyilvános járműtöltő oszlopon keresztül. A modell egyaránt képes az AC és a DC szabvány szerint üzemelő járműtöltésre, akár Type 2, akár CCS Combo 2 csatlakozóval. A töltőfej pulzáló állapotjelzője a járműtöltési folyamat kezdeti lépéseit narancssárga fénnyel, a töltés folyamatát citromsárga fénnyel, a maximális töltöttségi szint elérését pedig zöld fénnyel jelzi.

Alapfelszereltségként a MINI hagyományos háztartási aljzathoz csatlakoztatható járműtöltő kábelt kínált a MINI Cooper SE modellhez, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban az otthoni járműtöltéseket megkönnyítő MINI ELECTRIC falitöltő és a háromfázisú, nyilvános járműtöltő oszlopoknál használható járműtöltő kábel is megrendelhető. Mindkét opció 11 kW maximális sebességű járműtöltést tesz lehetővé, amellyel a MINI Cooper SE nagyfeszültségű akkumulátora két és fél óra alatt 80 százalék fölötti töltöttségi szintre tölthető. A 100 százalékos töltöttségi szint eléréséhez három és fél órára van szükség. Ultragyors DC gyorstöltőre csatlakoztatva a lítium-ion akkumulátor még gyorsabban feltölthető. A MINI Cooper SE vezérlőelektronikája maximum 50 kW sebességű gyorstöltést engedélyez, amellyel az energiatároló egység 80 százalékos töltöttségi szintje mindössze 35 perc alatt elérhető.

A brit prémiumgyártó MINI ELECTRIC falitöltőt megrendelő ügyfelei beszerelési- és beüzemelési szolgáltatást is kérhetnek a termék mellé. A falitöltő nem csupán garázsokba, de fedett gépkocsi-beállókba is kiválóan installálható, miközben a ChargeNow járműtöltő szolgáltatás utazás közben garantál maximális járműtöltési kényelmet, a világ legnagyobb nyilvános járműtöltőoszlop-hálózatához kínálva hozzáférést. A kiszemelt járműtöltő oszlop használatához és a járműtöltés díjának kiegyenlítéséhez mindössze egy előzetes regisztrációra, majd a ChargeNow kártyára vagy a felhasználó okostelefonjára van szükség.

Duplazónás automata légkondicionáló hőpumpa-technológiával dolgozó fűtőrendszerrel és kiegészítő fűtéssel

A MINI Cooper SE alapfelszereltségének a duplazónás automata légkondicionáló is része, amely az utastér vezetőoldali és utasoldali részét külön hőmérsékletűre tudja beállítani. A fűtőrendszer hőpumpával dolgozik, amely a külső meleg levegő mellett a motor, a hajtáslánc és az akkumulátor megtermelt hőjét is képes összegyűjteni, hogy ezt használja fel az utastér fűtésére. Az újdonság számára kifejlesztett hőpumpa kiváltképp hatékonyan dolgozik: amellett, hogy működéséhez a hagyományos elektromos fűtőrendszerekhez képest 75 százalékkal kevesebb energiára van szüksége, téli üzemmódban kivételesen magas hőt képes az utastérbe továbbítani. A tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolság növelése érdekében a MINI Cooper SE hűtő- és fűtőköreit közvetlenül a hajtáslánc-technológiához csatlakoztatták, amely így egy kiváltképp hatékony rendszert képez. Az utastér kellemes hőmérsékletét és ezzel egy időben a nagyfeszültségű akkumulátor ideális működési hőmérsékletét egy integrált vezérlőrendszer garantálja, amely egymástól függetlenül működteti a két részt, akár külön hűtő és külön fűtő funkcióval.

A MINI Cooper SE automata légkondicionálója kiegészítő fűtést és álló helyzetben is működtethető légkondicionáló funkciót kínál, amely már a motor beindítása előtt képes a megadott hőmérsékletűre hűteni vagy fűteni az utasteret. A brit prémiumgyártó ügyfelei a MINI Connected Remote App okostelefon-alkalmazásban állíthatják be az utastér kívánt hőmérsékletét és az indulás tervezett időpontját, így a MINI Cooper SE tökéletesen felkészülten vág neki a közös kalandoknak.

Navigációs rendszer alapfelszereltségként és a típus-specifikus MINI Connected szolgáltatás-paletta innovációi

A MINI Cooper SE széleskörű alapfelszereltségének a digitális műszeregység, a navigációs rendszer és az elektromos mobilitás működését támogató MINI Connected szolgáltatások is részei. Haladás közben az eDrive kijelző mutatja a hajtáslánc és az akkumulátor közötti energiaáramlás részleteit és ezzel párhuzamosan a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot, amelynek növelése érdekében felkínálja a kényelmi funkciók kikapcsolását vagy a fékezés során felszabaduló energia visszatáplálási intenzitásának fokozását. A MINI Cooper SE fedélzetén a brit prémiumgyártó ügyfeleinek arra is lehetőségük nyílik, hogy a navigációs rendszer térképén egy dinamikusan változó zóna megjelenítésével folyamatosan nyomon kövessék a lítium-ion akkumulátorban tárolt energiamennyiség kiaknázásával megtehető távolságot, amely az energiatároló egység töltöttségi szintjének csökkenésével folyamatosan változik. Az útvonaltervezés aktiválásakor a navigációs rendszer felkínálja az úti célba vezető leggyorsabb és legrövidebb útvonalakat, valamint a GREEN üzemmódban megtehető leghatékonyabb utat is, amely során a hajtáslánc a legkevesebb energiát fogyasztja el.

Az alapfelszereltségként kínált Connected Navigation csomag 6,5” képernyő-átmérőjű, érintésérzékeny központi kijelzőt is tartogat, amely valós idejű forgalmi információkkal (RTTI – Real Time Traffic Information), MINI Online szolgáltatásokkal és Apple CarPlay előkészítéssel is szolgálja a MINI ügyfeleit. Az interaktív mobilkapcsolatnak köszönhetően a jármű központi operációs rendszere automatikusan frissíti a navigációs rendszer térképét. A távolról is elérhető szolgáltatások (Remote Services) lehetővé teszik, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei az okostelefonjukra telepített MINI Connected alkalmazáson keresztül ellenőrizzék a MINI Cooper SE nagyfeszültségű akkumulátorának aktuális töltöttségi szintjét és a tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot, valamint, hogy elkészítsék a jármű kombinált energiafogyasztásának statisztikáját. Sőt mi több, az alkalmazásban előhívható térkép a csatlakoztatott modell környezetében elérhető nyilvános járműtöltő oszlopokat is megjeleníti. A MINI ügyfelei az okostelefon-alkalmazáson keresztül aktiválhatják a csatlakoztatott modell első fényszóróinak reflektorait, a kürtöt, az utastér-szellőztetést, az ajtózárakat és az automata légkondicionálót is. Aktív járműtöltés közben, az alkalmazás segítségével az ügyfelek a távolból is mindvégig nyomon követhetik a járműtöltés folyamatát. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Connected Navigation Plus csomag már 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelzőt és vezeték nélküli okostelefon-töltést tartogat.

Prémium minőségű alapfelszereltség és személyre szabható tételek

A MINI Cooper SE széleskörű alapfelszereltségének prémium minőségű tételeit négy különböző felszereltségi csomag egészítheti ki: a karosszériára és az utastérre egyaránt kiterjedő összeállítások nem csupán a karosszériafényezési árnyalatokat és a könnyűfém keréktárcsákat, de az üléskárpitokat és az egyes utastéri funkciókat is magukba foglalják. Az aktuális MINI modellekhez megrendelhető Salt, Pepper és Chili felszereltségi csomagokhoz hasonlóan ez utóbbiak is a brit prémiumgyártó ügyfeleinek kívánságai szerint személyre szabhatók. A Trim S és a Trim M felszereltségi csomagok a Connected Navigation csomagot, a Trim L és a Trim XL felszereltségi csomagok pedig a Connected Navigation Plus csomagot foglalják magukba. A Trim S felszereltségi csomag a Moonwalk Grey metál és a White Silver metál karosszériafényezési árnyalatokat kínálja fel, míg a Trim M és a Trim L felszereltségi csomagok esetén mindez a Chili Red, a British Racing Green metál és a Midnight Black metál színekkel bővül. A MINI Yours Enigmatic Black karosszériafényezési lehetőség kizárólag a Trim XL felszereltségi csomag kiváltsága.

Alapfelszereltségként a MINI Cooper SE hűtőrács-motívumának vízszintesen meghúzott merevítőbetétje és a modell külső visszapillantó-házai Vigorous Grey színben pompáznak, amely az opcionális extrafelszereltség részeként citromsárgára cserélhető. A tető és a külső visszapillantó-házak a karosszéria színében, illetve feketére és fehérre fényezve is kérhetők, a kiválasztott felszereltségi csomagtól függetlenül (kivéve a White Silver metál karosszériafényezés esetén). A MINI Cooper SE alatt a kiválasztott felszereltségi csomag függvényében 16” és 17” méretű könnyűfém keréktárcsák gurulhatnak, öt különböző küllő-dizájnnal.

Az utastérben a MINI Cooper SE alapfelszereltségként Double Stripe Carbon Black árnyalatú szövetkárpitot kínál, amely a Trim S felszereltségi csomagban is megtalálható. A Trim M és a Trim L felszereltségi csomagok már a Black Pearl szövet/bőr és a Cross Punch Carbon Black bőrkárpit kettősét kínálják. A MINI Yours Lounge Carbon Black bőrkárpit kizárólag a Trim XL felszereltségi csomag sajátja. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető csomagok a MINI Cooper SE utastéri felületeinek, színösszeállításainak, tetőkárpit-árnyalatának, kormányának és szőnyegeinek tökéletes harmóniáját keltik életre. Az Interior Style MINI Dark felszereltségi csomag tételei a MINI Cooper SE sportos karakterét, az Interior Style MINI Light felszereltségi csomag elemei pedig az újdonság elegáns oldalát helyezik előtérbe. A hosszú távon fenntartható személyes mobilitást az Interior Style MINI Electric felszereltségi csomag nyomatékosítja, amely citromsárga kontraszt-varrást, MINI Electric emblémával díszített szőnyegeket és különleges felületeket kínál. Az Interior Style MINI Yours felszereltségi csomag eközben MINI Yours Piano Black árnyalatú, világító utastéri felületekkel és MINI Yours sportkormánnyal hangsúlyozza ki a MINI Cooper SE anyaghasználatának és felületkezelésének kivételes minőségét.