Az áruszállítók számára a nagyváros jelenti az egyik legkeményebb munkakörnyezetet, hiszen itt komoly kihívásokkal jár az emberek közlekedése és az áruk és szolgáltatások eljuttatása rendeltetési helyükre. A Ford jelenleg is vizsgálja Londonban, hogyan segíthetnek ezen a helyzeten a plug-in hibrid elektromos hajtású járművek (PHEV), s a vállalat bejelentette, hogy hasonló programot indít útjára a spanyolországi Valenciában is.
A Ford, Valencia regionális kormányzata és Valencia város önkormányzata között létrejött együttműködés célja, hogy kiderítse, hogyan javíthatja a levegő tisztaságát és a termelékenységet egy Transit Custom PHEV áruszállítókból álló flotta munkába állítása.
“A Fordnál arra törekszünk, hogy megoldást találjunk a városi mobilitás problémáira, innovatív ötletekkel és fejlett technológiákkal segítve az emberek közlekedését és az áruk és szolgáltatások célba juttatását” – nyilatkozta Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Mivel ez nem csupán két városban jelent gondot, a mobilitással kapcsolatos kérdéseket sok szempontból kell megvizsgálnunk. Valenciai tesztprogramunk segítségével mélyebb ismereteket szerezhetünk arról, milyen előnyökkel jár az olyan kis vagy közepes áruszállító-flották üzemeltetése, amelyek elsősorban elektromos hajtással közlekednek a városban.”
A Ford együttműködése a valenciai régió és Valencia város vezetésével nemcsak a londoni tesztsorozat kiegészítését jelenti, hanem egy olyan folyamat része is, aminek során 2020-ra a vállalat 11 milliárd dolláros befektetéssel egy 40 tagú, részben vagy egészben elektromos hajtású modellekből álló globális termékkínálatot alakít ki. E járművekből 16 lesz tisztán elektromos hajtású.
A spanyol nagyvárosban megkezdett kísérlet a kis és közepes áruszállító-flották használatára összpontosít. A programban szereplő Transit Custom PHEV modellek több mint 50 kilométeren át képesek tisztán elektromos hajtással és nulla károsanyag-kibocsátással közlekedni; az elektromos hajtásláncot a többszörösen díjnyertes Ford EcoBoost 1.0 motor egészíti ki. Ha a konnektoros töltések között hosszabb útszakaszok is adódnak, akkor az EcoBoost motor is tölti a jármű akkumulátorát, tovább fokozva az autó hatékonyságát és használati értékét.*
A Transit PHEV sorozatgyártását 2019-re tervezi a Ford. Ez tovább erősíti a vállalat és Spanyolország, illetve ezen belül Valencia kapcsolatát, ami már jelenleg is a márka egyik legfontosabb gyártási központja Európában. 2011 óta a Ford több mint 2,9 milliárd dollárt fektetett a Valencia üzem működésébe, 2017 novemberében pedig újabb, 750 millió dolláros befektetéssel alapozta meg a Ford Kuga új generációjának itteni gyártását.
“A Valenciához hasonló nagyvárosok környezetvédelmi és közlekedési problémáira csak a merész innovációk adhatnak választ” – mondta Ximo Puig, Valencia regionális vezetésének elnöke a programindító ünnepségen. “Éppen ezért örömmel látjuk, hogy a Ford innovatív technológiákat honosít meg Valencia útjain.”
A telematikai és geofencing rendszerekkel is felszerelt, 20 darab Transit Custom PHEV áruszállító 12 hónapon át járja London utcáit. Az idén elkezdett londoni flottakísérlet egyik résztvevője a helyi tömegközlekedési vállalat, a Transport for London, valamint több olyan szervezet, amelyek munkája a városi környezethez kapcsolódik, például futárszolgálatok, építőipari vállalkozások, valamint a londoni rendőrség, a Metropolitan Police.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


