AutóAddikt Magazin Itt a TOYOTA NEXT, a márka nyílt innovációs programja

Itt a TOYOTA NEXT, a márka nyílt innovációs programja

Elstartolt a TOYOTA NEXT, a Toyota nyílt innovációs programja. A világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártója megvizsgálja majd a különböző vállalatok és K+F szervezetek által javasolt, a meghirdetett témakörökhöz kapcsolódó új szolgáltatásokat, és a kiválasztott szervezetekkel együtt fejleszti ki ezeket.

Japánban jelenleg sokféle változás zajlik: a születések száma alacsony, a társadalom öregszik, és a népesség egyre inkább a nagyvárosokban koncentrálódik, amivel párhuzamosan kezd elnéptelenedni a vidék. Ugyanakkor az országban igen fejlett az IT és a technológia. Mindezek fényében a Toyota úgy véli, hogy gazdasági társaságként reagálnia kell az egyre diverzifikáltabb fogyasztói igényekre. A TOYOTA NEXT program célja, hogy a különféle vállalatok és K+F szervezetek által kínált új ötletek, technológiák és megoldások révén, velük közösen fejlesszen ki újfajta szolgáltatásokat, illetve együttműködjön olyan vállalkozásokkal, amelyek már elindítottak valamilyen, a szokványostól eltérő szolgáltatást. A Toyota azt tervezi, hogy 2017-től kezdve együttműködik ezekkel a szervezetekkel számos olyan szolgáltatás kifejlesztésében, amelyek az emberekre összpontosítanak, és amelyek a jövőben a Waku-Doki (izgalom és várakozás) hangulatával töltik meg a japán vásárlók életét.

„Természetesen vállalatunk nem csupán Japánból várja az újszerű ötleteket, amelyek alkalmazása és gyakorlatba ültetése révén azokból a világ minden részén profitálhatnak a Toyota vásárlók. Jóllehet a Toyota elismerten a világ leginnovatívabb autógyártója, azzal, hogy világszerte megszólítja az újszerű megközelítésekben, forradalmi megoldásokban gondolkozó vállalatokat, start-upokat és kreatív elméket, megsokszorozza a rendelkezésére álló szellemi kapacitást és tudásbázist, ennek révén pedig még tovább gyorsíthatja a vásárlói igények mind magasabb szintű kielégítését célzó fejlesztései ütemét” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Érdemes persze megjegyezni azt is, hogy egy-egy ilyen együttműködés nem csupán meglévő problémák, feladatok megoldására hozhat újszerű megoldást, de egészen új problémák, potenciális ügyféligények felvetése révén még tovább szélesítheti a fejlesztések körét, és akár új irányokat is kijelölhet” – teszi hozzá a szakember.