A Nissan egy új, Kait névre keresztelt kompakt SUV-val bővíti kínálatát, amelyet elsősorban a latin‑amerikai piacokra szánnak, és technikailag az előző generációs Kicks továbbfejlesztett változatának tekinthető. A modell várható ára átszámítva nagyjából 8–10 millió forintnak megfelelő összeg, ám a magyar piacra szinte biztosan nem kerül, részben a hazai kínálat erős hibrid alternatívái miatt.
Új SUV, ismerős alapokon
A Nissan Kait első pillantásra teljesen új típusnak tűnik, valójában azonban a márka az előző generációs Kicks szabadidő‑autót alakította át és csomagolta új köntösbe. A modell bemutatója Brazíliában zajlott, innen látják majd el a régió több mint húsz országát az új, belépőszintű SUV‑val.
Méretek és formatervezés
A Kait 4,3 méter hosszú, 1,76 méter széles, tengelytávja pedig 2,62 méter, így az európai kínálatból méretben leginkább a Nissan Juke áll hozzá közel. A karosszéria arányai révén a modell a latin‑amerikai B‑SUV szegmensben olyan riválisokkal áll szemben, mint a Volkswagen Tera, a Fiat Pulse vagy a Renault Kardian.
Utastér és felszereltség
A vezető előtt félig analóg, félig digitális műszercsoport található, a középkonzolra pedig érintőképernyős infotainment került, amely a célpiac igényeihez igazított, egyszerűen kezelhető felületet kínál. A felszereltségtől függően elérhető a digitális műszeregység nagyobb kijelzővel, modern okostelefon‑integrációval, valamint olyan kényelmi extrákkal, mint a vezeték nélküli töltés és a körkamera‑rendszer.
Motor, váltó és technika
A latin‑amerikai sajtóértesülések és a gyári közlések szerint a Kait 1,6 literes, szívó benzinmotorra épít, amelyhez fokozatmentes (CVT) automata váltó társul, a hangsúly pedig a megbízhatóságon és az alacsony fenntartási költségeken van. A modell a Nissan jól ismert V‑platformjára épül, amelyet a gyártó már több típusban használt a régióban, így műszaki értelemben bevált konstrukciónak számít.
Latin‑amerikai célpiac, hazai esélyek
A Kaitot kifejezetten Latin‑Amerika számára fejlesztették, gyártása a brazil Resende üzemben indult, ahonnan a Nissan új, kedvező árú SUV‑jaként kerül a piacokra. Magyarországon ugyanakkor gyakorlatilag biztosan nem jelenik meg, mivel hasonló méretben már körülbelül 10 millió forinttól elérhető a teljes hibrid hajtáslánccal kínált Juke, amely valószínűleg vonzóbb opció a helyi vásárlók számára.
A Nissan Kait és Nissan Juke fő különbségei
| Szempont | Nissan Kait (Latin‑Amerika) | Nissan Juke (Európa, hasonló árkategória) |
|---|---|---|
| Piac | Latin‑Amerika, 20+ országcarscoops+1 | Európa, köztük Magyarországhir36 |
| Hosszúság | kb. 4,3 mhir36 | hasonló B‑SUV méret, Juke‑hoz közelihir36 |
| Platform | V‑platform, korábbi Kicks alapcarscoops+1 | Újabb generációs, modernizált alapokwikipedia+1 |
| Motor | 1,6 l szívó benzines, CVTcarscoops+2 | Full hibrid rendszer is elérhetőhir36 |
| Várható ár | kb. 8–10 millió Ft‑nak megfelelő összegautocarindia+1 | kb. 10 millió Ft‑tól, full hibridkénthir36 |
| Hazai elérhetőség | Nem várható magyarországi forgalmazáshir36 | Hivatalosan forgalmazott modellhir36 |





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


