Az elmúlt hétvégén a Pozsonytól keletre található Slovakia Ring vonta magára a motorsport-rajongók figyelmét. Ugyanis a híresen technikás szlovák pálya adott otthont a FIA Túraautó-világkupa (FIA World Touring Car Cup, WTCR) és a FIM Endurance-világbajnokság (FIM Endurance World Championship, EWC) futamainak.
A Honda egyedüli gyártóként nevezett mindkét viadalra, és igencsak ütőképes gépeket állított rajtrácsra: a Civic Type R-t és a CBR1000RR Fireblade-et. Műszaki színvonalukról árulkodik, hogy a japán iparóriás pilótái mindkét versenyen dobogón végeztek.
A FIM EWC indulóinak nyolcórás összecsapását szombaton tekinthették meg a szurkolók, míg a FIA WTCR három futamát vasárnap rendezték.
Előbbin nemcsak a Randy de Puniet, Yonny Hernandez és Sebastien Gimbert alkotta Honda Endurance Racing csapat nyűgözte le a közönséget, hanem a szintén CBR1000RR-rel nevező F.C.C. TSR Honda France is, amelynek három pilótája, Freddy Foray, Josh Hook és Alan Techer egészen a pódiumig verekedte fel magát. Sajnos a változó útviszonyok közepette zajló verseny vége előtt egy órával a Honda Endurance Racing pilótája elesett, a csapat pedig a nyolcadik helyre csúszott vissza. Így aztán a – tavaly EWC-bajnokként ünnepelt – F.C.C. TSR Honda France a harmadik helyre jött fel, és igen kemény küzdelmet vívott az élbolyban.
Vasárnap már a négykerekűeké volt a főszerep és a Honda pilótái ezúttal is kitettek magukért. Az ALL-INKL.com Münnich Motorsport kötelékében versenyző Nestor Girolami-Esteban Guerrieri duó az első, illetve második helyre hozta be a Civic Type R TCR-t. Összesítettben Girolami áll az élen, őt követi két ponttal lemaradva csapattársa, Guerrieri. Kiváló teljesítményüknek köszönhetően az ALL-INKL.com Münnich Motorsport is vezeti a tabellát – ötven pontos előnyükkel magabiztosan őrzik az első helyet a konstruktőrök kupájában.
A FIA WTCR következő versenyhétvégéjét 2019. május 18. és 19. között Hollandiában rendezik, a FIM EWC pedig 2019. június 7-től 9-ig várja a rajongókat, méghozzá az Oscherslebenben megrendezésre kerülő 8 órás futamra.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)


































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


