AutóAddikt Újdonságok Két sportos és elegáns különkiadást kapott a Toyota Crown

Két sportos és elegáns különkiadást kapott a Toyota Crown

Két limitált kiadással teszi kívánatosabbá belpiacos zászlóshajóját a Toyota. A Crown RS Limited II a dinamikus megjelenésre helyezi a hangsúlyt, míg a Crown S Elegance Style III luxusautókat idézően igényes részleteivel nyűgöz le.

A 15. generációs Crown bevezetésének harmadik évfordulóján két különleges kivitelű változattal ünnepli 4,9 méteres nagyautóját a Toyota. A japán belpiacon kínált új verziók műszaki változást nem hoznak, ám értő módon összeválogatott stíluselemeikkel hatásosan emelkednek fel a piac prémium régióiba.

Az eleve sportos hangvételű RS felszereltségi szint adja a Toyota Crown RS Limited II modell alapjait. Ha egyetlen szóval kellene jellemezni a sportos verziót, az a sötét volna. A LED-es fényszórók és a futófényes irányjelzők füstüveg burát kaptak, míg a ködfényszóró és a hűtőmaszk kerete, valamint az első lökhárító fényes fekete kivitelű. Sötétített a csomagtérajtót díszítő krómcsík is, az exkluzív, 18 colos keréktárcsák pedig matt fekete kidolgozásúak.

Fekete bőr borítja az exkluzív, szellőztethető első üléseket; a tónus komorságát ezüst díszítő öltések oldják. Az ajtópanel sötétszürke, ahogy az egyedi kivitelű indítókulcs is. A rengeteg sötét felületből szinte kiemelkedik a padlókonzol speciális mintázatú, fémhatású burkolata, ráirányítva a figyelmet a modellváltozat lényegére, a sportos vezetés élményére.

Toyota Crown S Elegance Style III modellnek ezzel szemben lételeme a ragyogás: a gyöngyházfehér fényezéstől kezdve a 18 colos hiperkróm keréktárcsákon át a borostyánszínű kárpitozásig. A kulcs aranyszínű borítása tökéletesen harmonizál a divat világából kölcsönzött farkasfog-mintázatú faborításokkal – a rengeteg légies stíluselemnek a sötétszürke hűtőmaszk ad súlyt és tekintélyt.

Mindkét kivitel rendelhető hátsó- és összkerékhajtással, erőforrása pedig a modell motorkínálatának egyébként is a gerincét adó 2.5 literes öntöltő hibrid egység – a kétliteres turbós benzinmotor kizárólag a hátsókerékhajtású RS Limited II verzióhoz rendelhető, a 3.5 V6-os hibrid pedig egyáltalán nem elérhető az új szériákban. A 226 lóerős, 221 Nm forgatónyomatékú hajtásláncot fokozatmentes sebességváltó teszi teljessé.

Mindkét modell egyedi alapfelszerelésként kínálja a villanymotoros hátsó ajtóbehúzót, amely csendesen és finoman csukja be az ajtókat. Szintén szériatartozék a kétzónás klímaberendezés, amely Nanoe X részecskeszűrővel szabadítja meg a levegőt a penészgombáktól, baktériumoktól és a PM2.5-ös finomportól.

A Crown S Elegance Style III kivitel induló ára 5,23 millió japán jen (14,6 millió Ft), mindössze 28 ezer jennel (78 ezer Ft) magasabb, mint az alapkivitelű Toyota Crown S. A 2.5 literes hibrid hajtáslánccal szerelt RS Limited II verzióért 130 ezer jennel (360 000 Ft) kérnek el többet, mint az 5,32 millió jenbe (14,7 millió Ft) kerülő Crown RS alapmodelért. Az összkerékhajtás felára pedig minden esetben 220 ezer jen (609 000 Ft).

HIRDETÉS
Előző cikkSzivárog az olajteknőnél és a szelepfedélnél, cseréljük a tömítéseket az 1997-es W140 Mercedes-Benz S420-on
Következő cikkHogyan óvjuk autónkat a felhőszakadás okozta károsodásoktól?