AutóAddikt Újdonságok Lexus: a turbómotorral felszerelt szedánok átkeresztelve

Lexus: a turbómotorral felszerelt szedánok átkeresztelve

Végleges: megszűnik a Lexus IS 200t és a GS 200t. Nem kell megijedni, csak névleg, a továbbiakban a lökettérfogat helyett a teljesítmény áll az új típusjelzés fókuszában.

A Lexus 2014 tavaszán, az akkor vadonatúj NX szabadidőjárműnél vezette be új fejlesztésű, kétliteres turbómotorját. A márka első feltöltött motorja kétoldali változó szelepvezérlésével, 238 lóerős teljesítményével és 350 Nm forgatónyomatékával egy háromliteres szívómotor képességeit nyújtotta, jóval kedvezőbb károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás mellett.

A 200t jelzésű motor – különböző teljesítményszinteken – azóta számos további modellben is megjelent: piactól függően az IS és GS szedánokban, valamint az RX szabadidőjárműben is elérhető. A turbótechnológia ezzel a Lexus kínálatának szerves részévé, természetes alkotóelemévé vált, így immár felesleges külön címkével utalni rá. Éppen ezért a 2018-as modellévtől a Lexus több piacon is GS300, illetve IS300 néven forgalmazza az eddig 200t-ként ismert felső-, illetve középkategóriás szedánjait, követve a 2018-as modellévi NX szériában már korábban bejelentett módosítást.

Ezzel a Lexus hagyományos belső égésű motorcsaládjára is kiterjeszti azt a logikus és célszerű gyakorlatot, hogy a típusjelzés nem a motor lökettérfogatára, hanem teljesítményére utal. Ez az elv évek óta érvényesült a hibrid modellek elnevezésében: a CT200h belső égésű komponense egy 1.8 literes benzinmotor, az IS300h és GS300h szedánokat 2.5 literes négyhengeres hajtja, a több modellcsaládban is fellelhető 450h jelzés pedig – ahogy az új generációs LC és LS modellek 500h típusneve is – egy 3.5 literes, V6-os benzinmotorra épülő hibridet jelez.

Az új nómenklatúra bevezetése nem egyidejűleg történik világszerte. A márka európai konfigurátora például cikkünk írásakor még 200t néven ismeri a kérdéses modelleket, az illusztrációkon a GS-nél azonban már 300-as típusjelzés szerepel.

További érdekesség, hogy az észak-amerikai piacon már eddig is létezett egy IS300, ez azonban egy 3.5 literes, hathengeres, 260 lóerős, összkerékhajtású típus, az azonos motorral szerelt, de 311 lóerős IS350 szelídebb kivitele. Míg azonban az új, turbómotoros IS300 hátsókerékhajtású, a V6-os modell kizárólag összkerékhajtással érhető el, típusjelzése IS300 AWD.

Szóljon hozzá!