A Los Angeles-i Autószalon előestéjén, november 19-én mutatta be vadonatúj luxuskabrióját a Lexus. Az autó egy különleges példányát jótékony célú árverésen értékesítik.
A nagyközönség által november 22-től látogatható Los Angeles-i Autószalon első sajtónapján leplezte fennállásának első vászontetős kabrióját a Lexus. Az LC 500 Convertible annak az azonos nevű tanulmányautónak a szériaváltozata, amely szintén Észak-Amerikában, a Detroit-i Autószalonon lépett színre idén januárban.
A Lexus mérnökei ügyeltek arra, hogy megőrizzék a kupénál megszokott vezethetőséget és vázszilárdságot. Ennek érdekében kiegészítő merevítések beépítésével, illetve bizonyos, a kupénál is alkalmazott strukturális elemek – például a hátsó futómű-kitámasztás – áthelyezésével fokozták a karosszéria merevségét. Az első felfüggesztésnél csökkentették a rugózatlan tömeget, hátul öntött alumínium merevítő idomot alkalmaztak; a rugózást nagyteljesítményű lengéscsillapító javítja. A tetőszerkezet passzív biztonsági funkcióját a szükség esetén automatikusan kiemelkedő bukókeret helyettesíti.
A tervezők annak ellenére megőrizték az eredeti koncepciójármű kecses vonalvezetését, hogy az nem rendelkezett mozgatható tetőszerkezettel. A sorozatgyártású modell négyrétegű vászonteteje igazi esztétikai és mechanikai mestermunka, amely összecsukva jóval kevesebb helyet foglal, mint a korábbi Lexus kabriók (a 2002 és 2010 között gyártott SC vagy a 2010-től 2015-ig forgalmazott IS C). A mozgató és merevítő szerkezet láthatatlan a gyűrődésmentes, optimális hangszigetelést nyújtó szövetanyag alatt.
A tető 50 km/h menetsebességig mozgatható. Nyitása 15, zárása 16 másodpercet vesz igénybe; a folyamat a központi kijelzőn megjelenő animáción követhető nyomon. Az optimális aerodinamikai teljesítményt szolgálja a far finom átalakítása. A középső féklámpa a csomagtérfedél valamelyest megemelt peremére költözött, a hátsó légterelő pedig szélesebb lett.
A Lexus LC 500 Convertible igazi négy évszakos kabrió, amelyben hűvös időben is élvezhetjük a nyitott tetős autózást. Ennek kulcsa a légörvények, illetve a beltéri hőmérséklet kifinomult szabályozása. Utóbbiról a Lexus Climate Concierge néven ismert, összehangolt klímavezérlő rendszere gondoskodik, amelyet olyan funkciókkal egészítettek ki a tervezők, mint a nyaktájra, illetve a (fűthető) kormányt markoló kézre irányítható légbefúvás.
Ami a menetszelet illeti, azt elsődlegesen a speciálisan módosított övvonal, illetve a hátsó rész már említett kialakítása tartja távol az utastértől. A szélcsendről átlátszó plexi vagy külön rendelhető szélfogó háló gondoskodik, a zajkomfortot aktív zajcsillapítás fokozza. Az így megteremtett csendben még jobban érvényesül az LC500-ból ismerős ötliteres, 477 lóerős V8-as szívómotor vérpezsdítő hangja. A mérnökök az egykori LFA szupersportautóhoz kifejlesztett akusztikai rendszert alkalmazva, elektronikus erősítés nélkül továbbítják a szívászajokat az utastérbe; a kipufogóhangot automatikusan szabályozott szelep optimalizálja.
Maga a tető fekete vagy bézs árnyalatban rendelhető, a belső tér attól függően lehet fekete, piros vagy barna, hogy a tízféle karosszériaszín közül melyiket választjuk. A világpremieren látható LC 500 Convertible egy mindössze százdarabos limitált kiadás, az Inspiration Series színvilágában pompázik; a karosszéria és a vászontető egyedi kék árnyalatához fehér bőrkárpitozás társul. Az Inspiration Series egyik különlegesen felszerelt példányát jótékony célra ajánlotta fel a Lexus; a teljességgel egyedi autót 2020. január 17-én bocsátják áruba a Barrett-Jackson aukciós ház arizonai árverésén.
A Lexus LC500 Convertible globális értékesítése 2020 nyarán veszi kezdetét. Az esetleges hibrid verzió bevezetéséről egyelőre nincsenek információk.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


